Netwerk door de knieen ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

yep...

Afbeelding
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

dan moet er wel iets mis zijn met mijn pc dit is wat ik altijd al haal de laatste maand


Download Speed: 648407 kbps (81050.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4563 kbps (570.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 17 ms
Fri Oct 29 2010 21:13:54 GMT+0200 (Central Europe Daylight Time)
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Of je snelheden van Fibernet 100 correct zijn is wat mij betreft een andere discussie... ik heb het hier over een ExpressNet welke in het verleden altijd boven de 95% zat, terwijl dit sinds de invoering van net FIbernet abonnementen alles behalve stabiel is (en TN ook nog eens het lef heeft van te beweren dat er geen problemen zijn).

Ondertussen zijn we dus terug wat laten op de avond en...

Code: Selecteer alles

Download Speed: 26776 kbps (3347 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
vrijdag 29 oktober 2010 23:29
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Jullie (FlashBlue en r2504) "genieten" blijkbaar ook van het vrij downloaden principe.
Verlaagde snelheid in de rode uren :x .
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

bonzaike schreef:dan moet er wel iets mis zijn met mijn pc dit is wat ik altijd al haal de laatste maand


Download Speed: 648407 kbps (81050.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4563 kbps (570.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 17 ms
Fri Oct 29 2010 21:13:54 GMT+0200 (Central Europe Daylight Time)



bonzaike,Laat jou speedtest eens zien,met 'SpeedtestNL' zoals FlashBlue hier toont.
648407kbps downspeed is wel aan de zeer hoge kant,
Zo zijn de getallen makkelijk te veranderen,wat ik niet beweer,dat jij dit zou gedaan hebben.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Astralon schreef:Jullie (FlashBlue en r2504) "genieten" blijkbaar ook van het vrij downloaden principe.
Verlaagde snelheid in de rode uren :x .


Mja, laat ik dat nu niet nodig vinden ? :P

Ik gebruik mijn telenet voor daily stuff, surfen, mail, wat webradio, etc... Metertje staat al maanden gewoon netjes op geel/oranje. High volume dingen doe ik op men vdsl2 van edpnet.
En dan vind ik het wraakroepend dat mijn vdsl2 ding van 35e /maand hogere speeds haalt dan een turbonet van bijna 70€ per maand.

En het blijft daar niet bij, het is tegenwoordig ook vaak goed merkbaar dat telenet hun routes/peerings oftewel te krap zijn, oftewel verzadigd raken. Maarja, zolang het geld binnenstroomt ist goed daar he.

ze hebbe 1 groot geluk, en dat is dat het (op sat. na) de enige zijn die niet via telefoonlijn gaan en toch deftige speeds kunne aanbieden, anders lagen ze al buiten.
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

ik heb nu eens een speedtest gedaan op speedtest.net is al wat minder dan via speedtest.telenet.be

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

[quote="bonzaike"]
Laatste test. bonzaike (dit klopt beter)
Download Speed: 97915 kbps (12239.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4284 kbps (535.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 16 ms
Sat Sep 04 2010 12:32:23 GMT+0200 (Central Europe Daylight Time)

Vorige test.bonzaike
Is heel wat meer 648407 kbps (81050.9 KB:sec transfer rate)
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Afbeelding


Lijkt me niet normaal meer. Was gisteren ook al zo. En vorig weekend ook.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vakantie, zondagnamiddag, iedereen thuis... en Telenet z'n netwerk vierkant op z'n bek :bang:

Afbeelding

... en iets beter bij TN zelf...

Code: Selecteer alles

Download Speed: 17180 kbps (2147.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1158 kbps (144.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
zondag 31 oktober 2010 13:04
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:Vakantie, zondagnamiddag, iedereen thuis... en Telenet z'n netwerk vierkant op z'n bek :bang:

Afbeelding

... en iets beter bij TN zelf...

Code: Selecteer alles

Download Speed: 17180 kbps (2147.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1158 kbps (144.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
zondag 31 oktober 2010 13:04


Dan zou net jij moeten voorstander zijn van het vrije downloaden :)
Je zit duidelijk in een druk gebied. Haal al die torrentusers er nu van uit en je haalt ook je snelheid.

Ik haal nu vlotjes mijn 27 à 28Mbps.
Download Speed: 28523 kbps (3565.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1159 kbps (144.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
2010-10-31 13:56:54
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

r2504 schreef:Vakantie, zondagnamiddag, iedereen thuis... en Telenet z'n netwerk vierkant op z'n bek :bang:

Dat noemen ze bij Telenet de snelste reële surfsnelheid. :twisted:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Tijd voor een PM te sturen naar Rickyrocker.
Daar werkt TN steeds feilloos :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

xayana schreef:Dan zou net jij moeten voorstander zijn van het vrije downloaden :)
Je zit duidelijk in een druk gebied. Haal al die torrentusers er nu van uit en je haalt ook je snelheid.

Welja. Geen slecht gedacht. Waarom geen traffic management. Alweer een reden om niet voor Telenet te kiezen, niewaar?

Alee, klanten hebben daar niets aan dat ze in een druk gebied wonen. Telenet, als zelfverklaarde snlheidsleider, moet zorgen dat hun klanten ook hun snelheid krijgen.
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]

Dat is toch nooit zo hoor. Ik zorg er nu altijd voor om op voorhand te downloaden. Snel nog een hd film afhalen als ik thuiskom van het werk 's avonds zit er niet meer in. Hier in Gent download ik dan met moeite aan 1 MB/s, terwijl ik 's nachts en 's morgens (om 6u) zonder problemen 3,6MB/s haal.

Vroeger was het verschil ook wel merkbaar, maar zeker niet in zo'n mate.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xayana schreef:Je zit duidelijk in een druk gebied. Haal al die torrentusers er nu van uit en je haalt ook je snelheid.


Vermoedelijk wel, maar daar gaat het niet over... het is aan Telenet om ofwel duidelijk te maken dat "vrij downloaden" en Torrents niet kunnen, ofwel om correct te investeren in z'n netwerk zodat normale klanten niet het slachtoffer zijn van dergelijke dingen. Vandaag zie ik echter pure leugens in de reclame campagnes van TN.

Trouwens vandaag een verlof dag met volgende resultaten...

Afbeelding

en...

Code: Selecteer alles

Download Speed: 17433 kbps (2179.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1160 kbps (145 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
maandag 1 november 2010 13:27


Mooie cijfers voor een bedrijf dat z'n bek vol heeft over de snelste te zijn, en op verlofdagen ongeveer 50% kan bieden van wat het belooft :evil:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Mooie cijfers voor een bedrijf dat z'n bek vol heeft over de snelste te zijn, en op verlofdagen ongeveer 50% kan bieden van wat het belooft :evil:


Ik hoop dat je ispmonitor staan hebt? daar maken ze graag reclame mee trek die snelheid maar eens mooi naar beneden
(oh en zet per ongeluk je download aan als je die speedtest doet, telt ook mee) :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ze sluiten alvast ook de Telemeter vandaag 1 november 2010 (zonder bericht, enkel vaststelling).
Morgen tussen 1 uur en 6 uur van hetzelfde ....

Ik vraag me af of men in Mechelen ooit al gehoord heeft over een pre-productie omgeving?
Of gaan ze gewoon op de live omgeving wat "testen"? :?
Misschien moet men wel eens wat statistieken gaan maken over hoe vaak (en hoe lang) hun "Mijn Telenet" platform (en dus ook de Telemeter) NIET bereikbaar is ....
Afbeelding
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Telenet is de snelste dames en heren !! Tenzij er iemand anders in uw straat ,dorp of stad ook klant is :oops:
Telenet kent geen data limieten ! Wel tussen 03.00 en 04.00 gebruik van maken of ze zetten U op Dinosaurus speed

Lekker bedrijfe :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En we naderen etenstijd...

Afbeelding

en...

Code: Selecteer alles

Download Speed: 25850 kbps (3231.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1157 kbps (144.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 6 ms
maandag 1 november 2010 16:34
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Terwijl Speedtest.net slechts aan een goeie 60% komt...

Afbeelding

geeft TN zelf mooie cijfers...

Code: Selecteer alles

Download Speed: 27487 kbps (3435.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
dinsdag 2 november 2010 19:59


... terwijl beide het testbestand van dezelfde server halen (195.130.144.20).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mmm... de downloaders zijn vermoedelijk al moe van ganse dag de te downloaden :lol:

Afbeelding

Of zou m'n boze mail aan TN er iets mee te maken hebben :twisted: (nu ja, zo naief ben ik ook weer niet)
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:Terwijl Speedtest.net slechts aan een goeie 60% komt...

Afbeelding

geeft TN zelf mooie cijfers...

Code: Selecteer alles

Download Speed: 27487 kbps (3435.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
dinsdag 2 november 2010 19:59


... terwijl beide het testbestand van dezelfde server halen (195.130.144.20).


Je zou nu toch al moeten weten dat dergelijke tests onbetrouwbaar zijn en enkel een indicatie kunnen zijn.
De enige betrouwbare test is via FTP via het commandovenster een voldoende groot bestand downloaden/uploaden met alle andere programma's gesloten.
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

dasmewat schreef:Telenet is de snelste dames en heren !! Tenzij er iemand anders in uw straat ,dorp of stad ook klant is :oops:
Telenet kent geen data limieten ! Wel tussen 03.00 en 04.00 gebruik van maken of ze zetten U op Dinosaurus speed

Lekker bedrijfe :bang:



dan heb ik geluk dat er hier bijna niemand telenet heeft in de buurt van mij want ik blijf altijd de maximum snelheid halen
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xayana schreef:Je zou nu toch al moeten weten dat dergelijke tests onbetrouwbaar zijn en enkel een indicatie kunnen zijn.
De enige betrouwbare test is via FTP via het commandovenster een voldoende groot bestand downloaden/uploaden met alle andere programma's gesloten.


En wat denk jij dat die applet nu precies doet... inderdaad, een groot bestand downloaden (als ik dergelijke testen draai staat er verder trouwens niets open).

Weer droevig dat iemand (en geef eerlijk toe met de nodige TN voorliefde) de resultaten in twijfel moet komen trekken... zeker als je weet dat er voor de start van "vrij downloaden" helemaal geen problemen waren en ik steeds netjes 28 en meer Mbits haalde. Trouwens TN vraagt expliciet te testen met deze tools, dus zo slecht zullen ze ook wel niet zijn.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:En wat denk jij dat die applet nu precies doet... inderdaad, een groot bestand downloaden (als ik dergelijke testen draai staat er verder trouwens niets open).

Weer droevig dat iemand (en geef eerlijk toe met de nodige TN voorliefde) de resultaten in twijfel moet komen trekken... zeker als je weet dat er voor de start van "vrij downloaden" helemaal geen problemen waren en ik steeds netjes 28 en meer Mbits haalde. Trouwens TN vraagt expliciet te testen met deze tools, dus zo slecht zullen ze ook wel niet zijn.

Nope. Heeft niks met voorliefde of wat dan ook te maken.
Die applets zijn ONBETROUWBAAR voor hetgeen jij nu probeert te bewijzen!
Natuurlijk vraagt Telenet om te testen met die tools. Net omdat ze in de meeste gevallen toch nog een gunstig resultaat geven en de realiteit verbloemen. Pas bij echte problemen zal je de snelheid zien dalen. Waarom denk je dat de ene test een ander resultaat toont dan de andere naar dezelfde server. Omdat ze hun test opsplitsen in verschillende kleine test en da's onbruikbaar voor langdurige en exacte testen. Hoe weet jij nu EXACT hoe die applet die snelheid berekent?
De enige betrouwbare manier is een FTP test via CMD. Dan download jij een bestand van 50MB en als dat pas na 5minuten volledig binnen is dan heb jij een snelheid van 10MB per minuut in die tijdspanne. Dat WEET je ZEKER!

Leer jij in het vervolg maar eerst eens wat research te doen naar hoe zo'n dingen werken vooraleer je alweer op de man gaat spelen en iemand verwijt van "Weer droevig dat iemand (en geef eerlijk toe met de nodige TN voorliefde) de resultaten in twijfel moet komen trekken...".
Als je enkele posts zou terugkeren zou je kunnen lezen dat ik pro het blokkeren van zware gebruikers ben. Met een beetje redeneringsvermogen ga ik dus met jou akkoord dat zware gebruikers (torrentusers)->(Fibernetters) de boel voor iedereen kunnen verzieken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xayana schreef:Die applets zijn ONBETROUWBAAR voor hetgeen jij nu probeert te bewijzen!


Dat ze misschien niet perfect zijn is een mogelijkheid (ieder pakketje kan in princiepe z'n eigen snelheid hebben en dus werk je steeds met een gemiddelde wat op zich trouwens geen enkele afbreuk doet aan de resultaten), maar verder downloaden ze eveneens x MB op x seconden (en dan is het een klein kunstje om een gemiddelde te berekenen)... net zoals je dat voor een FTP sessie zou doen.

xayana schreef:Natuurlijk vraagt Telenet om te testen met die tools. Net omdat ze in de meeste gevallen toch nog een gunstig resultaat geven en de realiteit verbloemen. Pas bij echte problemen zal je de snelheid zien dalen.


Waarom tracht je dan mijn bevindingen in twijfel te trekken... of wou je enkel vertellen dat het eigenlijk nog erger is dan ik constateer ?

xayana schreef:Waarom denk je dat de ene test een ander resultaat toont dan de andere naar dezelfde server.


Omdat het tijdstip niet hetzelfde is natuurlijk... en ja er zit maar een minuut tussen beide metingen, maar op zich zijn de tijdstippen waarop ik mijn metingen doe puur random en dus representatief voor de periode. Netwerkbelasting is een dynamisch iets, en dat merk je dus... maar de trend dat ik tijdens "rode" uren lang niet meer mijn vroegere snelheid kan halen is duidelijk zichtbaar.

xayana schreef:Omdat ze hun test opsplitsen in verschillende kleine test en da's onbruikbaar voor langdurige en exacte testen.


Vele kleintjes maken één grote hoor... de reden dat men gaat splitsen is omdat men iemand op een enorme trage lijn niet 15 minuten wil laten wachten om het bestand dat ideaal is voor een snelle verbinding binnen te halen. Op zich doet dit echter niets af aan het feit dat de som van de kleintjes een bepaalde hoeveelheid data is die de applet download op een bepaalde periode (maw. aan een bepaalde snelheid).

xayana schreef:Hoe weet jij nu EXACT hoe die applet die snelheid berekent?


Moet ik hem soms decompileren... of mag ik erop betrouwen dat de applet van een bedrijf als Ookla toch nog een klein beetje betrouwbaar is ?

xayana schreef:Leer jij in het vervolg maar eerst eens wat research te doen naar hoe zo'n dingen werken vooraleer je alweer op de man gaat spelen en iemand verwijt van "Weer droevig dat iemand (en geef eerlijk toe met de nodige TN voorliefde) de resultaten in twijfel moet komen trekken...".


Ik weet goed genoeg hoe die dingen werken... en ook dat je niet altijd objectief bent, zeker niet wanneer men kritisch is (zelfs na gebruik van tools aanbevolen door Telenet zelf) tov een bepaalde provider. Ik begrijp na deze posting (nog minder) van jou waar je naartoe wil.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En bij deze zijn we nu al togekomen aan ADSL snelheden op het netwerk van de "snelste" !

Afbeelding

... en ....

Code: Selecteer alles

Download Speed: 8533 kbps (1066.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 7 ms
woensdag 3 november 2010 19:09
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Voor de zageventen hier (ja die kerel met ~74 posts die denkt datm "de man is" (en ja da moogde persoonlijk oppakken, is ook zo bedoeld.)) :

1041 kB/s - 113 MB of 1.1 GB, 16 mins left


En dat van een dedicated colo die vroeger (haha, 2 maand geleden dus) met alle gemak de 2,6 MB/s haalde op men turbonet. en met gemak de hele 100mbit volpushed op fiberlijnen (geen fibernet...).
Op vdsl2 en op een paar zeldzame momenten op telenet, lukt dat overigens nog altijd... alleen tijdens normale uren niet meer.

handig enzo, zo een "vooruitgang" .
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:
xayana schreef:Hoe weet jij nu EXACT hoe die applet die snelheid berekent?


Moet ik hem soms decompileren...

Graag! Dan zou je merken dat die test niet eens alle resultaten meerekent.

r2504 schreef:Ik begrijp na deze posting (nog minder) van jou waar je naartoe wil.

Allé, dan zal ik het speciaal voor jou nog eens zeggen: ze moeten in de piekuren de torrents afknijpen en niet de algemene snelheid.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet knijpt volgens mij niets af; de gebruikers knijpen elkaar af.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xayana schreef:Allé, dan zal ik het speciaal voor jou nog eens zeggen: ze moeten in de piekuren de torrents afknijpen en niet de algemene snelheid.


In de veronderstelling dat het louter torrents zijn (of heb jij een gedetaileerde analyse van de protocols op het TN netwerk ?)... het kan evenzeer een download zijn over FTP, HTTP, NNTP, ... of misschien gewoon klanten die vlotter omgaan met Youtube filmpjes kijken dan voorheen (omdat er ruimere limieten zijn).

Als ik egoistisch was zou ik trouwens akkoord gaan met je stelling, maar wat mij betreft doet iedereen met z'n verbinding wat hij graag wil (al ga ik niet ontkennen dat het soms absurd is dat men gewoon download om te downloaden). Mij stoort het eerder dat TN producten in de markt zet die het niet kan ondersteunen met de correcte hoeveelheid bandbreedte, en hier buiten proportie ook nog eens bedriegelijke reclame mee maakt.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:Telenet knijpt volgens mij niets af; de gebruikers knijpen elkaar af.

't is da, en daarom vind ik dat ze diegene die de boel voor de rest verzieken moeten intomen op de momenten dat iedereen wil genieten van zijn surfmomenten.

r2504 schreef:In de veronderstelling dat het louter torrents zijn (of heb jij een gedetaileerde analyse van de protocols op het TN netwerk ?)... het kan evenzeer een download zijn over FTP, HTTP, NNTP, ... of misschien gewoon klanten die vlotter omgaan met Youtube filmpjes kijken dan voorheen (omdat er ruimere limieten zijn).

Zelfs al keek je ganse straat/buurt youtubefilmpjes op hetzelfde moment, dan nog zal jij dat niet merken.
Laatst gewijzigd door xayana op 03 nov 2010, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

xayana schreef:Allé, dan zal ik het speciaal voor jou nog eens zeggen: ze moeten in de piekuren de torrents afknijpen en niet de algemene snelheid.



Goed antwoord.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xayana schreef:'t is da, en daarom vind ik dat ze diegene die de boel voor de rest verzieken moeten intomen op de momenten dat iedereen wil genieten van zijn surfmomenten.


Mensen die meer dan 100 euro per maand betalen hun metertje is nu al rood vanaf de namiddag tot midden in de nacht :bang:

xayana schreef:Zelfs al keek je ganse straat/buurt youtubefilmpjes op hetzelfde moment, dan nog zal jij dat niet merken.


Aangezien niet iedereen problemen heeft is het duidelijk regio of node gebonden... en dan komen we terug op het feit dat TN niet genoeg investeerd (terwijl het wel nieuwe producten in de markt zet) in lokale upgrades om dergelijke dingen te vermijden, maar erger nog gewoon blijft ontkennen op mijn vraag dat er een overbelasting is van mijn regio/node (en met zielige verhaaltjes afkomt als het is je UTP kabel of een virus).

Dit heeft inderdaad niets te maken met afknijpen... maar is gewoon pure saturatie van het netwerk :!:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:
xayana schreef:Allé, dan zal ik het speciaal voor jou nog eens zeggen: ze moeten in de piekuren de torrents afknijpen en niet de algemene snelheid.



Goed antwoord.

Dat ze torrents moeten afknijpen zou inderdaad al een begin zijn, maar dan moet je bvb ook P2P verkeer erbij tellen, newsservers, ... soit alles waar je illegale downloads kan op vinden. En dat blijkt zowat alles te zijn, inclusief HTTP!
Ikzelf heb nagedacht destijds over een fiber100 omdat ik elke nacht toen 3 backupfiles van elk ongeveer een 7a8GB binnenhaalde van mijn servers. Dit gebeurde toen via een 6mbit ADSL verbinding, maar sinds ik op VDSL2 zit (eerst 20mbit, nu 30mbit) waar ik effectief geen limieten op heb en niet moet kijken naar een zone of wijzertje, ben ik heel blij dat ik deze bewuste keus heb gemaakt!

Kris

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Torrents afknijpen is een slechte keuze. Netneutraliteit, you know. Want als je met torrents begint, kun je evengoed Youtube ook afknijpen, want dat verbruikt óók heel veel, en daar zijn ook illegale en legale dingen te vinden. Dat ze hun netwerk eens serieus opknappen, dát is een goeie keuze.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

HTTP is bijlange niet zo belastend voor een netwerk als torrents.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

xayana schreef:HTTP is bijlange niet zo belastend voor een netwerk als torrents.

Als je onder HTTP enkel surfen verstaat niet neen, als je daaronder verstaat youtube, iso's/tar's/zip's/... downloaden etc wel!
Zo vond telenet het "onredelijk" dat ik elke nacht 3 downloads doe van ruwweg 8GB per stuk. Heb tig keer uitgelegd dat dit backups waren van servers, keer op keer te horen gekregen dat dit alleen maar illegale zaken konden zijn, en dat hun policy het niet toe liet dat ze hiermee instemden. En ja, dat is HTTP verkeer :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

krisken schreef:
xayana schreef:HTTP is bijlange niet zo belastend voor een netwerk als torrents.

Als je onder HTTP enkel surfen verstaat niet neen, als je daaronder verstaat youtube, iso's/tar's/zip's/... downloaden etc wel!


Neen, zelfs dan nog niet. Torrents zijn gedecentraliseerd, HTTP, newsgroups, ftp, ... niet. Net dat maakt torrents zo belastend voor een netwerk.

krisken schreef:Zo vond telenet het "onredelijk" dat ik elke nacht 3 downloads doe van ruwweg 8GB per stuk. Heb tig keer uitgelegd dat dit backups waren van servers, keer op keer te horen gekregen dat dit alleen maar illegale zaken konden zijn

:D Ik kan het me inbeelden.
Als je dergelijke data elke dag wil versleuren zit je inderdaad best niet bij Telenet nee.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”