wanneer begint verhoging telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

quagmire schreef:Ik heb ondertussen nog wat geëxperimenteerd....

Als ik mijne pc direct op de kabelmodem aansluit, dan haal ik zonder problemen 27 MBit....

Als ik daarna weer via mijne router ga, dan kom ik nog niet aan 5 MBit........

Hoe zit het hier nu mee? Zou ik beter een nieuwe router gaan halen (1000 MBit routerke ipv 100), of kan ik hier op de router zelf nog iets aan verhelpen?

Je kan eerst nog proberen iets meer uit die router te halen, lukt het niet dan kan je mss kijken voor een andere.
Welk merk en type heb je nu van router ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
quagmire
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2008, 22:22

Patje schreef:Je kan eerst nog proberen iets meer uit die router te halen, lukt het niet dan kan je mss kijken voor een andere.
Welk merk en type heb je nu van router ?



Op dit moment heb ik een SMC Networks SMC7004VBR

Ik heb geen flauw idee met welke instellingen ik hier nog meer uit zou kunnen halen.....

Ik heb wel nog een extra router liggen die ik eens zou kunnen proberen, maar het probleem is dat dat exact hetzelfde model is (Heb er indertijd twee gekocht omdat iemand in de familie tijdelijk ene nodig had)....

Ik vrees dus dat het niet gaat helpen om die eraan te hangen.....

Als ik ne andere zou moeten kopen dan heb ik er ook geen idee van hoe ik zeker kan zijn dat die geen problemen gaat hebben......

Ik vind het wel stom dat ik maar 20% van mijn snelheid haal, gewoon door een stom routerke dat ertussen hangt......
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

al geprobeerd naar default settings te gaan?
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

thamar schreef:Eventjes het geval van high end gaming routers ontkrachten.

Ik heb hier 2 routers staan, één is de Siemens sx762 die ik nog heb van bij mijn rommel-abonnement. Is een adsl2+ maar heeft evengoed een WAN-poort en is bijgevolg volledig in staat om cable-routing te doen. Kostprijs van dat geval was ruim €100.
En de tweede is een "Digiconnect" waar ik een 2.5j geleden ongeveer €40 voor betaald heb in de winkel.


Met de Siemens geraak ik niet boven de 20mbit en met de goedkope Digiconnect haal ik probleemloos 29mbit. En het ligt niet aan firewall settings op de routers zelf, zowel met aan als uit getest. maw, siemens is brol :p (ff lekker kort door de bocht ;) )

En te bedenken dat'k bijna om een nieuwe router geweest was...

Het is niet omdat één 'high end' router die snelheid niet aankan, dat daarom andere router dat niet kunnen. Elk merk/model is verschillend. Je moet zelf beetje opzoek gaan naar reviews om te zien of je router die je wilt aankopen snel genoeg kan.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Vraag aan de Expressnet klanten:

Ik zie hier waardes (na de upgrade) van rond de 1.15mbit upload terugkomen. Is dit constant? Als ik dit goed uitreken is dit zo'n 145kB(kilobyte)/s, zijn dit ook jullie ervaringen?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Da's hier althans constant 1,15mbit ja, nochtans zou het volgens de site etc 1,25 moeten zijn
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ja bij mij is het ook redelijk constant maar als ik in de nacht iets doe gaat ie toch een fractie sneller naar 1.19 :-)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Roygenz schreef:Da's hier althans constant 1,15mbit ja, nochtans zou het volgens de site etc 1,25 moeten zijn

Al gehoord van overhead of verlies? 1,25 normaal ja, maar je hebt altijd een beetje verlies _ hoewel de overhead op kabel minder is dan op dsl.
het is op de download snelheid ook zo he _ als je 20 Mbit hebt ga je nooit die maximum van 20 halen.
jorgo schreef:Vraag aan de Expressnet klanten:

Ik zie hier waardes (na de upgrade) van rond de 1.15mbit upload terugkomen. Is dit constant? Als ik dit goed uitreken is dit zo'n 145kB(kilobyte)/s, zijn dit ook jullie ervaringen?

Dat klopt 145 KB

Last Result:
Download Speed: 28646 kbps (3580.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms

Afbeelding
Op een snelheid van 30 Mbps.
Laatst gewijzigd door Patje 25 maa 2010, 17:50, in totaal 3 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quagmire schreef:Ik heb wel nog een extra router liggen die ik eens zou kunnen proberen, maar het probleem is dat dat exact hetzelfde model is (Heb er indertijd twee gekocht omdat iemand in de familie tijdelijk ene nodig had)....
Ik vrees dus dat het niet gaat helpen om die eraan te hangen.....

Ik zou die toch ook eens proberen ... je weet maar nooit.
Jouw ervaring bewijst hier nog maar een keer dat je een objectieve speedtest alleen maar kan doen met een PC rechtstreeks aan de modem.
Er zijn veel routers op de markt, die aan de WAN kant maar een 10 Mbit poortje hebben, wat tot voor kort méér dan voldoende was voor de meesten. Als test kan je eens de PC aansluiten op de WAN poort, en je zal direct zien of je een 10Mbit of een 100 Mbit verbinding hebt...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

BTW, is het normaal dat je blijkbaar je modem moet resetten om de nieuwe snelheden te hebben, en Telenet hierover niets communiceert ?
Merkte gisteren bij mijn schoonmoeder dat ze nog altijd op 1 Mbps zat met haar BasicNet. Effen haar modem uitgetrokken en terug ingestoken en direct 4 Mbps... Volgens mij zit het gros van de klanten dus nog op hun oude snelheid zonder dat ze het weten/beseffen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:Da's hier althans constant 1,15mbit ja, nochtans zou het volgens de site etc 1,25 moeten zijn


Da's jou probleem niet... TN belooft jou x-Mbps en moet ze dan ook netto leveren (onder ideale omstandigheden). Jou dranken leverancier moet je toch ook geen flesjes Duvel leveren waar 10% uit is met één of ander smoesje dat hij het onderweg anders moest verpakken om te transporteren of weet ik veel ?

Tomby schreef:BTW, is het normaal dat je blijkbaar je modem moet resetten om de nieuwe snelheden te hebben


Ik heb alvast niets gedaan... van de ene op de andere dag merkte ik dat ik plotseling op 30 Mbps zat.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Tomby schreef:BTW, is het normaal dat je blijkbaar je modem moet resetten om de nieuwe snelheden te hebben, en Telenet hierover niets communiceert ?
De modems laden automatisch om de zoveel tijd (weken) nieuw configuratie-instellingen. Zou dus uiteindlijk van zelf ook wel goedgekomen zijn.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:
Patje schreef:Da's hier althans constant 1,15mbit ja, nochtans zou het volgens de site etc 1,25 moeten zijn........ moet zijn Roygenz schreef ipv Patje


Da's jou probleem niet... TN belooft jou x-Mbps en moet ze dan ook netto leveren (onder ideale omstandigheden). Jou dranken leverancier moet je toch ook geen flesjes Duvel leveren waar 10% uit is met één of ander smoesje dat hij het onderweg anders moest verpakken om te transporteren of weet ik veel ?

PS: ik heb dat wel niet geschreven eh, je quote de verkeerde _ die uitspraak kwam van Roygenz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”