Belgacom vernieuwt internetaanbod volledig: snel en onbprkt

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Yargo schreef:Pff, stomme Belgacom. die 100Mbit is niet gegarandeerd.... Precies alsof hun 20 mbit gegarandeerd is :bang: :bang: eikels.
Precies alsof Telenet's snelheden gegarandeerd zijn. Het slechtste dat je bij een kabelaar kan hebben is dat je in een grote wijk woont én dat er meer en meer kabelabbonnementen bijkomen in die wijk. Je snelheden zullen ziender ogen naar beneden gaan. Dat is een technisch probleem specifiek gelinkt aan kabel ISPs. Dat is niet het geval met DSL techniek waarbij elke klant nog steeds uniek met zijn koperpaar verbonden is met de backbone (alwaar men steeds het nodige kan doen om saturatie het hoofd te bieden). Niet zo met kabeltechniek.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Dat zou ik nog zo niet durven stellen. Ik ken genoeg mensen die in de piekuren hun maximum snelheid niet meer trekken met hun ADSL-lijntje.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Yargo schreef:Dat zou ik nog zo niet durven stellen. Ik ken genoeg mensen die in de piekuren hun maximum snelheid niet meer trekken met hun ADSL-lijntje.


zal dan ook wel geen bc adsl zijn Ik weet dat scarlet problemen had (heeft?)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:Dat is een technisch probleem specifiek gelinkt aan kabel ISPs. Dat is niet het geval met DSL techniek waarbij elke klant nog steeds uniek met zijn koperpaar verbonden is met de backbone (alwaar men steeds het nodige kan doen om saturatie het hoofd te bieden). Niet zo met kabeltechniek.


De tijd dat TN werkte met redelijke grote nodes ligt toch ook al wel een tijdje achter ons (je ziet dit soort problemen dan ook niet meer op Userbase)... en indien men capaciteitsproblemen heeft op een node dan moet men inderdaad nieuwe hardware plaatsen, maar denk je nu echt dat dit anders is dan bij een LEX, of dacht je dat de fiber en apparatuur daar zwemmen in overcapaciteit ?

Met uitzondering van VDSL, is de afstand naar de centrale bij ADSL nog steeds een probleem dat 100x groter is dan het node probleem bij Telenet !
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

na maar de ropkastjes zijn ze aan sneltempo aan het bij plaatsen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:na maar de ropkastjes zijn ze aan sneltempo aan het bij plaatsen


En naar iedere ROP ligt er 25 GB/s ? In gans onze wijk staan trouwens ook maar twee ROP's...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

proximusboyke schreef:na maar de ropkastjes zijn ze aan sneltempo aan het bij plaatsen

Ja maar tussen het plaatsen en en activeren vd rop _ plaatsing glasvezel en effectief in dienst komen liggen gemiddeld 5 a 8 maanden . volgens een medewerker van belgacom
Laatst gewijzigd door Patje op 07 feb 2010, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maar zoals gezegd gaan ze er nu een hoog tempo op nahouden om ze te activeren.
bedoeling zou zelfs zijn om na de zomervakanties 95% te halen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Volgens het geen ik gehoord heb, was dit vroeger het geval door leveringsproblemen bij Alcatel dat de kaarten maakt
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

proximusboyke schreef:maar zoals gezegd gaan ze er nu een hoog tempo op nahouden om ze te activeren.
bedoeling zou zelfs zijn om na de zomervakanties 95% te halen

Maar zo snel gaat dat niet hoor, belgacom moet goedkeuring vragen aan stad/gemeente , waterleiding en aardgas enzo waar ze mogen graven om glasvezel te leggen.
een hele papierwinkel erbij en wachten op die goedkeuring van de instanties maakt dat het tot 8 maanden kan duren voor die rops actief zijn.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ze hebben al heel wat goedkeuringen op zoek hoor.
Tis niet omdat er vandaag een goedkeuring is dat ze morgen beginnen.
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 07 feb 2010, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Gaat dit ook verhogen bij Scarlet? Hopelijk :-D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dean3009 schreef:Gaat dit ook verhogen bij Scarlet? Hopelijk :-D

Kan zijn, maar hoeft niet noodzakelijk. 12/1 Mbps blijft aangeboden in wholesale formule. Scarlet is een aparte entitieit binnen Belgacom en bepaalt tot op zeker hoogte zelf zijn koers.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

proximusboyke schreef:maar zoals gezegd gaan ze er nu een hoog tempo op nahouden om ze te activeren.
bedoeling zou zelfs zijn om na de zomervakanties 95% te halen


Ik hoop echt dat ge gelijk hebt.
Dat ik aan een mooie snelheid is kan gaan downloaden.
En kan je dat ergens opvragen wanneer ze bij u in de gemeente gaan beginnen?
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

hopelijk komen ze morgen met iets goed bij telenet of ik ben er weg!
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

zou het lang duren voor ik kan genieten van het internet van belgacom als ik een aansluiting aanvraag?
iemand die me kan helpen?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik heb op vrijdag 29 januari ScarletOne besteld, en technieker komt installeren op maandag 22 februari. De BelgacomTV bestellingsdatum staat daarbij op dinsdag 2 februari, dus ik schat dat je ongeveer 3 weken moet wachten momenteel - maar dat zal wel van de regio afhangen (hier zone 053, Aalst).

Er zouden wel eens een pak mensen kunnen overstappen door de nieuwe voorwaarden en betere dekkingsgraad van VDSL2. Telenet z'n update vandaag toont ook meer schrik dan durf, imo.
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

waarom moet dit allemaal zolang gaan duren pfff :lol:

maar het is wel de moeite om er zolang voor te moeten wachten natuurlijk!
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Belgacom vaart "eigen koers".

Specificaties lijken wel heel erg op die van Telenet. Geen prijsafspraken hoor, maar de basispakketten kosten allebei ineens zowel bij Belgacom als Telenet het ronde bedraf van 18,90 euro.

Kelbergenstraat Schaffen, ADSL niet beschikbaar. Ik heb het niet over VDSL, ADSL2, ADSL2+, maar over de oude ADSL1 waarbij zelfs 1,1 Mb/s niet mogelijk is.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Belgacom 1
Telenet 0

omg..
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

quistnix schreef:
Yargo schreef:Pff, stomme Belgacom. die 100Mbit is niet gegarandeerd.... Precies alsof hun 20 mbit gegarandeerd is :bang: :bang: eikels.
Precies alsof Telenet's snelheden gegarandeerd zijn. Het slechtste dat je bij een kabelaar kan hebben is dat je in een grote wijk woont én dat er meer en meer kabelabbonnementen bijkomen in die wijk. Je snelheden zullen ziender ogen naar beneden gaan. Dat is een technisch probleem specifiek gelinkt aan kabel ISPs. Dat is niet het geval met DSL techniek waarbij elke klant nog steeds uniek met zijn koperpaar verbonden is met de backbone (alwaar men steeds het nodige kan doen om saturatie het hoofd te bieden). Niet zo met kabeltechniek.


Dit zegt genoeg over de snelheid v providers. Geen enkele haalt zijn beloofde snelheid (gemiddeld over alle users). Maar Telenet komt er goed uit.
Verder doe ik geen uitspraken over hun producten, maar qua snelheid... niet te kloppen...

http://ispmonitor.be/be-en/providers/ranking/
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb bij mn tante vlak voor de snelheidsverhoging van Belgacom een aantal jaar geleden een B-box gezet (niet de B-box 2), gaat ze dan ook automatisch naar een sneller profiel omgezet worden?
Ze heeft Belgacom ADSL Go
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

De snelheidsverhogingen hadden we eigenlijk ook uit de modemwaarden kunnen afleiden:

Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps

& die waarden worden reeds gehaald met dual wan.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Génicus schreef:Ik heb bij mn tante vlak voor de snelheidsverhoging van Belgacom een aantal jaar geleden een B-box gezet (niet de B-box 2), gaat ze dan ook automatisch naar een sneller profiel omgezet worden?
Ze heeft Belgacom ADSL Go

Ja en neen, daar ze nu ADSL2 heeft en dit bij Belgacom maar tot 12Mbps aangeboden wordt zal dit niet veranderen. De prijs en het volume worden wel aangepast.

Als je echt sneller wilt en nu adsl2 of soms zelf adsl hebt, moet je bellen naar de klanten dienst en klagen over de snelheid, dan wordt je gratis overgeschakel op VDSL2 en krijg je gratis een nieuwe modem.
Doe dit pas nadat de wijziging echt doorgevoerd is (anders valt er niet te klagen :wink: ) en DOE DIT VOORAL VOOR EIND APRIL anders zal dit niet meer gratis zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MRC101 schreef:DOE DIT VOORAL VOOR EIND APRIL anders zal dit niet meer gratis zijn.


Bij Telenet krijg je gratis een nieuwe modem indien deze niet meer voldoet voor je product... bij BGC moet je gaan smeken om van je ADSL vanaf te geraken ? Is dit de manier om je bestaande klanten te behandelen ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Yargo schreef:Dat zou ik nog zo niet durven stellen. Ik ken genoeg mensen die in de piekuren hun maximum snelheid niet meer trekken met hun ADSL-lijntje.
Dat kan idd gebeuren door saturatie op de backbone. Dit wordt wel goed opgevolgd en resulteert in het upgraden op de backbone van het Belgacom netwerk. Maar dit is enkel geldig voor Skynet klanten ! De meeste OLOs trekken zich weinig aan van saturaties, met alle gevolgen vandien !
Laatst gewijzigd door quistnix op 10 feb 2010, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

MRC101 schreef:
Génicus schreef:Ik heb bij mn tante vlak voor de snelheidsverhoging van Belgacom een aantal jaar geleden een B-box gezet (niet de B-box 2), gaat ze dan ook automatisch naar een sneller profiel omgezet worden?
Ze heeft Belgacom ADSL Go

Ja en neen, daar ze nu ADSL2 heeft en dit bij Belgacom maar tot 12Mbps aangeboden wordt zal dit niet veranderen. De prijs en het volume worden wel aangepast.

Als je echt sneller wilt en nu adsl2 of soms zelf adsl hebt, moet je bellen naar de klanten dienst en klagen over de snelheid, dan wordt je gratis overgeschakel op VDSL2 en krijg je gratis een nieuwe modem.
Doe dit pas nadat de wijziging echt doorgevoerd is (anders valt er niet te klagen :wink: ) en DOE DIT VOORAL VOOR EIND APRIL anders zal dit niet meer gratis zijn.


Oink, ga je zelf moeten bellen voor een hogere snelheid? We zitten hier verdomme al 6j (denk ik) op 4 mbit, als ze met zoveel tamtam een snelheidsverhoging aankondigen, moeten ze dat zelf wel - klantvriendelijk, weet je wel - allemaal in orde maken.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

roebenofski schreef:
MRC101 schreef:
Génicus schreef:Ik heb bij mn tante vlak voor de snelheidsverhoging van Belgacom een aantal jaar geleden een B-box gezet (niet de B-box 2), gaat ze dan ook automatisch naar een sneller profiel omgezet worden?
Ze heeft Belgacom ADSL Go

Ja en neen, daar ze nu ADSL2 heeft en dit bij Belgacom maar tot 12Mbps aangeboden wordt zal dit niet veranderen. De prijs en het volume worden wel aangepast.

Als je echt sneller wilt en nu adsl2 of soms zelf adsl hebt, moet je bellen naar de klanten dienst en klagen over de snelheid, dan wordt je gratis overgeschakel op VDSL2 en krijg je gratis een nieuwe modem.
Doe dit pas nadat de wijziging echt doorgevoerd is (anders valt er niet te klagen :wink: ) en DOE DIT VOORAL VOOR EIND APRIL anders zal dit niet meer gratis zijn.


Oink, ga je zelf moeten bellen voor een hogere snelheid? We zitten hier verdomme al 6j (denk ik) op 4 mbit, als ze met zoveel tamtam een snelheidsverhoging aankondigen, moeten ze dat zelf wel - klantvriendelijk, weet je wel - allemaal in orde maken.


Hou er mss eens rekening mee hoeveel klanten Belgacom heeft.
Enig idee wat voor een onderneming het zou zijn om die allemaal ineens up te graden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uiteindelijk heeft Telenet zelfs meer internetgebruikers dan Belgacom. En het lukt wel goed bij hen. ;)
terugnaartelenet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2010, 18:28

waarom zou ik Internet van belgacom nemen
als ik constateer dat men alternatieve spelers aan het kl*ten is door trage snelheid wegens capaciteitsproblemen van Belgacom/affia !!!
Belgacom sluit teveel mensen aan op die kaskes terwijl ze verdorie goed weten dat er te weinig capaciteit is
dus met voorbedachtheid !!!
Dat microsoft maar eens goed toeslaat > weg met de limiet voor alle abonnementen.
Overschakelen op VDSL kost 189 EUR bij EDPnet voor activatie en modem :-(
Nu Telenet nog de limiet weghalen bij ExpressNet 8)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

terugnaartelenet schreef:waarom zou ik Internet van belgacom nemen
als ik constateer dat men alternatieve spelers aan het kl*ten is door trage snelheid wegens capaciteitsproblemen van Belgacom/affia !!!
Belgacom sluit teveel mensen aan op die kaskes terwijl ze verdorie goed weten dat er te weinig capaciteit is
dus met voorbedachtheid !!!
Dat microsoft maar eens goed toeslaat > weg met de limiet voor alle abonnementen.
Overschakelen op VDSL kost 189 EUR bij EDPnet voor activatie en modem :-(
Nu Telenet nog de limiet weghalen bij ExpressNet 8)

Belgacom is één van de weinige providers zónder capaciteitsproblemen. VDSL2 heeft er, vooralsnog, geen. 't Valt me ook nogal hard op dat je continu negatief schrijft over DSL.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Uiteindelijk heeft Telenet zelfs meer internetgebruikers dan Belgacom. En het lukt wel goed bij hen. ;)
Dat wist ik niet, kun je er een getal op plakken ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Uiteindelijk heeft Telenet zelfs meer internetgebruikers dan Belgacom. En het lukt wel goed bij hen. ;)
Dat wist ik niet, kun je er een getal op plakken ?

Ja. Kijk maar naar de jaarcijfers. Die wordt binnenkort zelfs geherpubliceerd.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Bij telenet kan persoon x sneller downloaden dan bij belgacom, dus deze laatse moet écht wel slecht zijn!

Toch wel verbazend hoeveel mensen er hier een zwart-wit beeld hebben van de internetmarkt in belgië.
Als het over de verschillende internet technologieën gaat, en zeker bij dsl, moet je alles in zijn context plaatsen. Dat vergeten sommigen nogal eens.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gm123 schreef:Bij telenet kan persoon x sneller downloaden dan bij belgacom, dus deze laatse moet écht wel slecht zijn!

Toch wel verbazend hoeveel mensen er hier een zwart-wit beeld hebben van de internetmarkt in belgië.
Als het over de verschillende internet technologieën gaat, en zeker bij dsl, moet je alles in zijn context plaatsen. Dat vergeten sommigen nogal eens.

Ze hebben er natuurlijk zelf voor gezorgd. Eerst aankondigen dat vdsl2 snelheden tot 100Mbit kan halen en dan maar 18-20Mbit aanbieden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah terugnaartelenet

van mij mogen ze het houden

voor 92.05€ heb ik bij belgacom

20/2 onbeperkt
5000 min vast 1000 min alle gsmnetwerken in de daluren met vast toestel
5000 min vast 1000 min alle gsmnetwerken in de daluren met gsm
digitale tv
10€ extra voor 2de kaart gsm met nog eens 6000 min = 102.05

bij telenet

13.33 kabel
75€ voor een schake
25€ voor MAAR 1000 min te bellen naar alle nrs in de daluren 2uur later beginnend
25€ voor MAAR 1000 min te bellen naar alle nrs in de daluren 2 uur later beginnend als extra kaart = 138.33€

dus meer betalen en minder krijgen nee dank je :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

silencer schreef:Ze hebben er natuurlijk zelf voor gezorgd. Eerst aankondigen dat vdsl2 snelheden tot 100Mbit kan halen en dan maar 18-20Mbit aanbieden.

VDSL2 kan ook snelheden tot 100 Mbps leveren. Enkel moet zoiets stapsgewijs gaan. Er is trouwens ook nog het BIPT. Daarnaast nog eens ADSL/ADSL2+ waardoor VDSL2 niet helemaal open gezet kan worden (overspraak). Dat is toch wat ik begreep uit de documenten van het BIPT.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Lord Utopia schreef:
silencer schreef:Ze hebben er natuurlijk zelf voor gezorgd. Eerst aankondigen dat vdsl2 snelheden tot 100Mbit kan halen en dan maar 18-20Mbit aanbieden.

VDSL2 kan ook snelheden tot 100 Mbps leveren. Enkel moet zoiets stapsgewijs gaan. Er is trouwens ook nog het BIPT. Daarnaast nog eens ADSL/ADSL2+ waardoor VDSL2 niet helemaal open gezet kan worden (overspraak). Dat is toch wat ik begreep uit de documenten van het BIPT.

Dat kan inderdaad, maar dan moet je echt dicht bij de ROP wonen:

Wikipedia schreef:VDSL2 verzadigt zeer snel van een theoretisch maximum van 250 Mbit/s bij de 'bron' tot 100 Mbit/s tot op 0.5 km en 50 Mbit/s tot op 1 km, maar verzadigt veel trager vanaf daar en is dan nog steeds veel beter dan VDSL.


Voor velen zal dat er dus wellicht niet inzitten, zelfs als ze nu perfect aan 20-30 Mbit kunnen syncen...

Ik heb dan ook zo'n vermoedens dat Belgacom al bij al niet verder zal gaan dan 50 Mbit. ADSL kan trouwens ook tot 8 Mbs, hoogste waar ik van wist was 46 Mbit profielen bij Belgacom (of misschien haalbare maximum nu voor de huidige ADSL'ers?).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Zoweiso is zoals ik het nu begrepen heb, VDSL2 gebruik op tot 8 Mhz/12 Mhz, er is toelating van BIPT om door te gaan naar 17 Mhz. Voor 100 Mbps VDSL2 moet je tot 30 Mhz zelfs gaan. Aan de "onderkant" wordt er een vermindering toegepast (tot 2.2 Mhz) om ADSL/ADSL2+ niet te storen. Zodra alle ADSL/ADSL2+ over zouden zijn naar VDSL2 kunnen ze de ADSL frequenties ook gaan gebruiken.

ADSL: 4 khz/138 khz(ISDN) tot 1,1 Mhz.
ADSL2+: 4 khz/138 khz(ISDN) tot 2,2 Mhz.
VDSL2: 138 khz tot (afhankelijk van profiel) 8,12,17 of 30 Mhz.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
MRC101 schreef:DOE DIT VOORAL VOOR EIND APRIL anders zal dit niet meer gratis zijn.


Bij Telenet krijg je gratis een nieuwe modem indien deze niet meer voldoet voor je product... bij BGC moet je gaan smeken om van je ADSL vanaf te geraken ? Is dit de manier om je bestaande klanten te behandelen ?


roebenofski schreef:Oink, ga je zelf moeten bellen voor een hogere snelheid? We zitten hier verdomme al 6j (denk ik) op 4 mbit, als ze met zoveel tamtam een snelheidsverhoging aankondigen, moeten ze dat zelf wel - klantvriendelijk, weet je wel - allemaal in orde maken.


Het probleem is dat het een nieuwe technologie is (de meeste klanten zitten nog op ADSL of ADSL2, ook recente nieuwe klanten). Als ze opeens gratis modems moeten uit delen alle klant en de nog eens moeten overzetten in de centrales zijn ze een fortuin kwijt voor de aankoop van modems, verzendingskosten en werkuren.

Waarom denk je dat Telenet docsis 3.0 enkel gebruikt voor nieuwe klanten en abonnenmenten met een super hoge prijs. Moest telenet dit goedkoper aanbieden of de gewone abonnementen op docsis 3.0 snelheden zou zetten zouden ze dit zeker ook niet gratis doen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”