Belgacom moet limiet opzeggen anders...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Mijn buren aan de linkerkant en 2 huizen verder hebben vandaag hun volledige belgacom internet / telefoon / tv opgezegd door dit gevalletje ze zijn het meer dan beu.

Gisteren heb ik ook nog eens 3 mensen kunnen overtuigen om op te stappen bij belgacom en ik zal de rest van de week/maand nog wel een stuk of wat mensen kunnen overtuigen om op te stappen denk ik zo.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Opus schreef:Mijn buren aan de linkerkant en 2 huizen verder hebben vandaag hun volledige belgacom internet / telefoon / tv opgezegd door dit gevalletje ze zijn het meer dan beu.

Gisteren heb ik ook nog eens 3 mensen kunnen overtuigen om op te stappen bij belgacom en ik zal de rest van de week/maand nog wel een stuk of wat mensen kunnen overtuigen om op te stappen denk ik zo.

Naar Telenet? 't Is daar ook schoon.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Lord utopia; hier geen probleem zenne.Liever telenet dan bgtv.
Soit; ik steun allesins diene hacker simpelweg omdat deze groot gelijk heeft en het iemand is die echt aktie durft nemen,uiteraard met een groot risico maar dat zal deze zelf ook wel beseffen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Iedereen al vergeten dat het tot voor kort nog 12 GB was, en we dus al meer dan een verdubbeling hebben gekregen nog niet zo lang geleden? Bovendien zit er schijnbaar opnieuw een verhoging aan te komen.

Ik moet zeggen dat voor mij, als actieve Internetgebruiker, 25 GB eigenlijk wel voldoende is gedurende de meeste maanden. 12 GB was inderdaad wel heel nipt. Als ze het nu nog zouden doen stijgen tot pakweg 40 GB, dan heb ik nooit meer problemen...

Dergelijke chantage werkt gewoon nooit en zal ten hoogste de huidige plannen wat vertragen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:Naar Telenet? 't Is daar ook schoon.

Lord, leg a.u.b. eens uit waar die frustratie ten aanzien van Telenet vandaan komt?
Je laat geens kans voorbijgaan om ze op dit, maar ook op andere fora, aan te vallen.

Zoals ik reeds eerder heb aangegeven probeer ik objectief te zijn (ik heb o.a. de security problemen die Telenet begin deze week had verder uitgespit en gerapporteerd) maar zoals jij tekeer gaat wordt het wel bijzonder moeilijk om niet steeds weer in de verdediging te gaan.

Dus graag een woordje uitleg zodat we jou en/of de problemen bij Telenet beter verstaan.
snickerke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2006, 08:22

GunSmoke007 schreef:
Hun uitleg is dan, het is technisch niet mogelijk om 2 providers op 1 lijn te laten werken. Waarom heeft een kabel dan 2 paar???


dsl en TV lopen nu toch ook over twee verschillende paden op je twisted pair (ADSL VP 8 VC 35, TV weet ik zo direct niet)....waarom zou 1 van die twee niet van een andere provider kunnen komen....
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Enkele opmerkingen...

Er zijn inderdaad wijzigingen op komst dit najaar en in 2010...

En diegene die de hacker steunen, steunen een misdadiger. En dat is toch niet fraai hé. :-D

Ga je niet akkoord ga je toch op een ander. Zo simpel is het. Effe googlen en je krijgt een overzicht van tientallen andere providers.
Maar waarom hebben Belgacom en Telenet 90% van de internetaansluitignen?
Voor de goede service enerzijds (dat hebben onafhankelijke onderzoekbureaus al aangetoond) en anderzijds omdat de kleine providers geen vertrouwen krijgen van de consument.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
snickerke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2006, 08:22

hollebollegijs schreef:Enkele opmerkingen...

Er zijn inderdaad wijzigingen op komst dit najaar en in 2010...

En diegene die de hacker steunen, steunen een misdadiger. En dat is toch niet fraai hé. :-D

Ga je niet akkoord ga je toch op een ander. Zo simpel is het. Effe googlen en je krijgt een overzicht van tientallen andere providers.
Maar waarom hebben Belgacom en Telenet 90% van de internetaansluitignen?
Voor de goede service enerzijds (dat hebben onafhankelijke onderzoekbureaus al aangetoond) en anderzijds omdat de kleine providers geen vertrouwen krijgen van de consument.


of omdat de baas uw lijntje betaald....
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

hollebollegijs schreef:Maar waarom hebben Belgacom en Telenet 90% van de internetaansluitignen?
Voor de goede service enerzijds (dat hebben onafhankelijke onderzoekbureaus al aangetoond) en anderzijds omdat de kleine providers geen vertrouwen krijgen van de consument.


Ik kan nog wel een paar andere redenen bedenken : monopolievorming, prijsafspraken, pesterijen tegenover de kleine providers, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

snickerke schreef:dsl en TV lopen nu toch ook over twee verschillende paden op je twisted pair (ADSL VP 8 VC 35, TV weet ik zo direct niet)....waarom zou 1 van die twee niet van een andere provider kunnen komen....


Het kan inderdaad perfect over één paar... uiteindelijk is BGC-TV gewoon IP verkeer, en dat kan je perfect routen. Het verhaal dat het technisch niet mogelijk is past gewoon in de algemene strategie van Belgacom... leugens, leugens en nogmaals leugens (zelfde bedje ziek in Mechelen trouwens) in de hoop dat je ermee wegkomt omdat Jan met de Pet er toch niet kan over oordelen.

hollebollegijs schreef:En diegene die de hacker steunen, steunen een misdadiger.


Ik kan me inderdaad niet vinden in de gebruikte methode, en zal de hacker daarom ook niet steunen. Wat me wel enorm tegen de borst stoot zijn de leugens die Belgacom over dit alles de wereld in stuurt, oa. Jan Margot en Eva hier (laten uitschijnen alsof Belgacom up-to-date is met z'n firmware - of valt dat niet onder het begrip service ?).

Trouwens klant zijn van Belgacom... is dat ook geen misdadiger steunen :lol:
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Je zal maar bedrijfsleider zijn met gevoelige informatie, binnen de minuut staan ze op het web.
tsk tsk arm belgacom.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Goztow schreef:Iedereen al vergeten dat het tot voor kort nog 12 GB was, en we dus al meer dan een verdubbeling hebben gekregen nog niet zo lang geleden? Bovendien zit er schijnbaar opnieuw een verhoging aan te komen.

Ik moet zeggen dat voor mij, als actieve Internetgebruiker, 25 GB eigenlijk wel voldoende is gedurende de meeste maanden. 12 GB was inderdaad wel heel nipt. Als ze het nu nog zouden doen stijgen tot pakweg 40 GB, dan heb ik nooit meer problemen...

Dergelijke chantage werkt gewoon nooit en zal ten hoogste de huidige plannen wat vertragen.

Maar als ISPs nieuwe klanten willen aantrekken, vinden ze die limieten zelf ook te weinig - zie maar naar Belgacom/Scarlet en de 100GB die weer naar 30GB is gezet.

In de ons omliggende landen is er trouwens geen limiet en een veel lagere prijs erbovenop, dus waarom gelukkig zijn met een armtierige 13GB/maand extra als ze makkelijk 100GB+/maand kunnen geven aan hun duopolieprijzen?
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

hollebollegijs schreef:En diegene die de hacker steunen, steunen een misdadiger. En dat is toch niet fraai hé. :-D

Gelegaliseerde maffiapraktijken zijn ook niet fraai. Hierbij denk ik o.a. aan kunstmatig de prijzen hoog houden (het is vrij duidelijk dat er tussen Belgacom en Telenet prijsafspraken zijn) en tegelijkertijd elke vorm van innovatie boycotten.
Iemand die in dit land tot actie overgaat om dit soort maffiapraktijken in de pers te krijgen, wordt uiteraard meteen tot misdadiger gedoopt. De echte misdadigers zijn echter de grote bedrijven die woekerwinsten maken op de kap van de gewone burgers.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:Naar Telenet? 't Is daar ook schoon.

Lord, leg a.u.b. eens uit waar die frustratie ten aanzien van Telenet vandaan komt?
Je laat geens kans voorbijgaan om ze op dit, maar ook op andere fora, aan te vallen.

Zoals ik reeds eerder heb aangegeven probeer ik objectief te zijn (ik heb o.a. de security problemen die Telenet begin deze week had verder uitgespit en gerapporteerd) maar zoals jij tekeer gaat wordt het wel bijzonder moeilijk om niet steeds weer in de verdediging te gaan.

Dus graag een woordje uitleg zodat we jou en/of de problemen bij Telenet beter verstaan.

Ik laat geen kans voorbij gaan om ze aan te vallen? Ik ben zeer gematigd hoor. Er zijn tientallen anderen die erger zijn dan mij.

Waar ik het meeste problemen mee heb/had is: de nauwe datalimiet (en ik heb nochtans niet veel nodig), de slecht en traag werkende digicorder, de trage evolutie van Telenet.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Lord Utopia schreef:
Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:Naar Telenet? 't Is daar ook schoon.

Lord, leg a.u.b. eens uit waar die frustratie ten aanzien van Telenet vandaan komt?
Je laat geens kans voorbijgaan om ze op dit, maar ook op andere fora, aan te vallen.

Zoals ik reeds eerder heb aangegeven probeer ik objectief te zijn (ik heb o.a. de security problemen die Telenet begin deze week had verder uitgespit en gerapporteerd) maar zoals jij tekeer gaat wordt het wel bijzonder moeilijk om niet steeds weer in de verdediging te gaan.

Dus graag een woordje uitleg zodat we jou en/of de problemen bij Telenet beter verstaan.

Ik laat geen kans voorbij gaan om ze aan te vallen? Ik ben zeer gematigd hoor. Er zijn tientallen anderen die erger zijn dan mij.

Waar ik het meeste problemen mee heb/had is: de nauwe datalimiet (en ik heb nochtans niet veel nodig), de slecht en traag werkende digicorder, de trage evolutie van Telenet.

Ik moet Lord Utopia bijspringen bij z'n punt dat Telenet niet veel beter is. M'n broer is daar ooit klant van geweest, en moest altijd maar betalen omdat hij over de limiet zat, zelfs toen hij een maand bij een boer in Frankrijk zat, en hij dus niet thuis was. Z'n modem stak niet in en z'n PC stond uit, maar toch om en bij de 20Gb over z'n limiet voor die maand. Helpdesk was zo vriendelijk om dan mijn moeder af te blaffen toen die ervoor belde en te zeggen dat we die factuur moeten en zullen betalen. Al die wekelijkse €7 boetes en 'administratieve kosten' voor de herinneringen terwijl de ombudsdienst ermee bezig was, waren ook niet klantvriendelijk.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Yay... Ja da's Telenet eh, de enige dienst dat daar goed werkt is de Facturatiedienst!! :?
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:Waar ik het meeste problemen mee heb/had is: de nauwe datalimiet (en ik heb nochtans niet veel nodig), de slecht en traag werkende digicorder, de trage evolutie van Telenet.

Ja, dan komen we weer op onze discussie van vorige keer...

Volgens jou is Belgacom de drijvende en innoverende kracht en is Telenet de meeloper.
Ik blijf erbij dat al de punten die je hierboven opnoemt evengoed opgaan voor Belgacom, alleen zie ik je daar nooit iets over zeggen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:Waar ik het meeste problemen mee heb/had is: de nauwe datalimiet (en ik heb nochtans niet veel nodig), de slecht en traag werkende digicorder, de trage evolutie van Telenet.

Ja, dan komen we weer op onze discussie van vorige keer...

Volgens jou is Belgacom de drijvende en innoverende kracht en is Telenet de meeloper.
Ik blijf erbij dat al de punten die je hierboven opnoemt evengoed opgaan voor Belgacom, alleen zie ik je daar nooit iets over zeggen.

Ja, daarvan ben ik overtuigd. Zie maar naar de recente productvernieuwingen die Belgacom doorgevoerd heeft.
Dat Telenet de voorloper was en Belgacom de volger is achter ons vrees ik.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Klant,
Zoals ik zei, en ik daag je uit om mijn post te doorzoeken, ik probeer objectief te blijven.
En als je als klant problemen hebt met Telenet dan vind ik het zelfs maar normaal dat je je frustratie, bemerkingen, enz... ventileert.

Maar sommigen (zie post hierboven), die zelfs helemaal geen Telenet klant zijn, maken er een sport van om continue op de kap van Telenet te zitten.
Welke waarde heeft een quote als...
Yay... Ja da's Telenet eh, de enige dienst dat daar goed werkt is de Facturatiedienst!!

...volgens mij geen en zeker al niet omdat hij waarschijnlijk gepost is door iemand die helemaal geen Telenet klant is.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:Dat Telenet de voorloper was en Belgacom de volger is achter ons vrees ik.

Geen probleem...

De conclusie is dan ook simpel: dat we in vergelijking met andere landen achterop lopen m.b.t. prijzen, limieten en snelheid, enz... is dus alleen maar te wijten aan Belgacom want zolang Belgacom niets doet, doet Telenet ook niets.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:Dat Telenet de voorloper was en Belgacom de volger is achter ons vrees ik.

Geen probleem...

De conclusie is dan ook simpel: dat we in vergelijking met andere landen achterop lopen m.b.t. prijzen, limieten en snelheid, enz... is dus alleen maar te wijten aan Belgacom want zolang Belgacom niets doet, doet Telenet ook niets.

Helemaal niet. Belgacom mág de prijzen niet verlagen. Dat is meermaals gezegd door verschillende mensen.

En ik moet het opnieuw zeggen: Belgacom doet daar iets aan door goedkopere producten te lanceren via dochterbedrijven.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Lord Utopia schreef:
Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:Dat Telenet de voorloper was en Belgacom de volger is achter ons vrees ik.

Geen probleem...

De conclusie is dan ook simpel: dat we in vergelijking met andere landen achterop lopen m.b.t. prijzen, limieten en snelheid, enz... is dus alleen maar te wijten aan Belgacom want zolang Belgacom niets doet, doet Telenet ook niets.

Helemaal niet. Belgacom mág de prijzen niet verlagen. Dat is meermaals gezegd door verschillende mensen.

En ik moet het opnieuw zeggen: Belgacom doet daar iets aan door goedkopere producten te lanceren via dochterbedrijven.

Kan je ons officiële bronnen laten zien die aantonen dat ze dat idd niet mogen? Het lijkt me sterk dat ofwel de overheid ofwel een onafhankelijk controle orgaan zegt dat dat niet mag...

@Astralon: Dat is deels correct, deels niet correct. Je kan het evengoed omdraaien en zeggen dat het Telenet z'n schuld is, want als die de downloadlimiet afschaffen of hun prijzen lager zetten, moet Belgacom ook volgen. Dat is het hele probleem van een oligopolie: weinig aanbieders, en niemand dat iets doet, want als ze hun prijzen verlagen, gaan de anderen dat ook doen, waardoor zij dit weer moeten doen en er een prijzenoorlog ontstaat waar ze uiteindelijk aan ten onder gaan. Het is van hun kant begrijpbaar, maar aan de andere kant kan het zo evengoed niet blijven duren ook. De tijd gaat voort. Als er auto's bestaan, moet je niet meer afkomen met te zeggen dat je enkel met de fiets kan gaan omdat auto's technisch onmogelijk zijn. Nogmaals: dit geldt voor zowel BGC als voor Telenet, niet voor enkel een van de twee.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:En ik moet het opnieuw zeggen: Belgacom doet daar iets aan door goedkopere producten te lanceren via dochterbedrijven.

En waarom verhoogt Belgacom dan zijn limieten en snelheden niet op zijn eigen abonnementen?
En waarom kan je noch steeds geen 3 of 4 streams aan op BelgacomTV?

B.t.w. dezelfde lage limieten zitten op de nieuwe Scarlet abonnementen !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:En ik moet het opnieuw zeggen: Belgacom doet daar iets aan door goedkopere producten te lanceren via dochterbedrijven.

En waarom verhoogt Belgacom dan zijn limieten en snelheden niet op zijn eigen abonnementen?
En waarom kan je noch steeds geen 3 of 4 streams aan op BelgacomTV?

B.t.w. dezelfde lage limieten zitten op de nieuwe Scarlet abonnementen !

Terwijl Telenet de limiet van EN verhoogt van 12 naar 20, deed Belgacom dat van 10 naar 25. Extra downloadvolume is bij Belgacom ook goedkoper. Met Proximus Generation zelfs nóg goedkoper (100 GB voor 34 euro).

Scarlet internet = 20/30 euro voor 30 GB.

Belgacom was zelf de provider die FUP lanceerde onder Scarlet.

Lagere prijzen op de packs (onder de noemer tijdelijk). Volgend jaar verhoging van surfsnelheid; verhoging van bandbreedte waardoor 3 tv's op BCTV mogelijk is.

Waarom geeft Telenet geen hogere snelheden als het dan toch voorop loopt? Was Telenet niet de eerste die afkwam met surfsnelheden van 50 Mbps in download en 10 Mbps in upload? Stond letterlijk zo in het persbericht.

Waar blijft 100 Mbps? Werd al aangekondigd in 2006.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia op 29 okt 2009, 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Klant,

Ik geen zin om het verhaal opnieuw te doen maar ik heb proberen aantonen dat Telenet op bepaalde gebieden wel sneller was om nieuwigheden te implemteren dan Belgacom maar Lord heeft dat altijd ontkend. Lees en trek zelf je conclusies...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=24214&start=40
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

hollebollegijs schreef:Enkele opmerkingen...

Er zijn inderdaad wijzigingen op komst dit najaar en in 2010...

En diegene die de hacker steunen, steunen een misdadiger. En dat is toch niet fraai hé. :-D

Ga je niet akkoord ga je toch op een ander. Zo simpel is het. Effe googlen en je krijgt een overzicht van tientallen andere providers.
Maar waarom hebben Belgacom en Telenet 90% van de internetaansluitignen?
Voor de goede service enerzijds (dat hebben onafhankelijke onderzoekbureaus al aangetoond) en anderzijds omdat de kleine providers geen vertrouwen krijgen van de consument.


Een misdadiger;ja en nee.
Soit;mensen steeds bestelen door teveel te vragen voor internet,mensen op extra kosten jagen omdat je met xxx gb niet toekomt,hier 1 euro voir een blanco dvd schijfke vragen.....allemaal zaken die evenzeer misdadig zijn en niemand buiten die hacker die er wat durft tegen doen.
Jaja,je investeerd eerst 300 euro en meer in der tijd en je hebt een totaal pakket genomen zodat het een beetje goedkoper zou uitkomen en dan maar overstappen naar een ander alsof dat allemaal zomaar gaat.Dat zijn oik alweer klodden en kosten + waar ik woon ik alleen maar telenet en bg kan nemen,geen dommel of clearwire.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Lord Utopia schreef:
Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:Waar ik het meeste problemen mee heb/had is: de nauwe datalimiet (en ik heb nochtans niet veel nodig), de slecht en traag werkende digicorder, de trage evolutie van Telenet.

Ja, dan komen we weer op onze discussie van vorige keer...

Volgens jou is Belgacom de drijvende en innoverende kracht en is Telenet de meeloper.
Ik blijf erbij dat al de punten die je hierboven opnoemt evengoed opgaan voor Belgacom, alleen zie ik je daar nooit iets over zeggen.

Ja, daarvan ben ik overtuigd. Zie maar naar de recente productvernieuwingen die Belgacom doorgevoerd heeft.
Dat Telenet de voorloper was en Belgacom de volger is achter ons vrees ik.


ze zijn beiden dezelfde; het was telenet die als eerste afkwam met de limieten en snelheid te verhogen en alsook je op meerdere decoders alle zenders kan bekijken nu.Allemaal zaken waar telenet deze voor bg had ingevoerd en bg had geen andere keuze dan nadien mee te volgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De hacker is hoe dan ook een misdadiger, ja.

Zoals ik zei, de tijd dat Belgacom volgde is voorbij. Belgacom was de eerste die boven de magische uploadgrens van 1 Megabit ging. De eerste die goedkoper volume aanbiedt (9,99 euro/25 GB). De eerste met ongelimiteerd volume op pro abonnementen tegen vergelijkbare snelheden op COAX. De eerste die goedkoper internet en/of meer volume levert via kleinere bedrijven.
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 mar 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

cptKangaroo schreef:Liever een ingreep van de Europese Commissie, maar voor mij zijn alle manieren goed om iets te doen aan de ridicule telecom situatie in België. Van onze eigen overheid hoeven we immers geen degelijke regulatie te verwachten want zij zijn zowel regulator als duopolist en de markt toont al 10 jaar dat ze liever duopolist willen spelen.

Eens zien of de Vlaamse media in gaan op de grond van de zaak of het enkel houden bij 'stoute hacker meneer' - ieder kwartier komt er wel een Belgacom/Telenet commercial voorbij op de TV, dus dit is een leuke integriteits-test van de verschillende nieuwszenders.

Van Quickenborne geeft toch nog wat hoop, hij is blijkbaar ook van mening dat de overheid niet langer aandeelhouder van Belgacom kan zijn: http://www.datanews.be/nl/news/90-14-26 ... acom-.html
nu nog zien of hier ooit iets van terecht komt...
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Van Quickenborne heeft inderdaad gelijk dat Belgacom geen staats eigendom mag zijn. Maar vergeet niet dat BIPT niets meer over Belgacom te zeggen heeft eenmaal de staat geen aandelen meer heeft he :)

Op het moment dat Belgacom een gewoon commercieel bedrijf is kunnen ze zonder problemen de bemoeienis van BIPT als concurrentie vervalsing zien.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 mar 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

gr4vity schreef:Van Quickenborne heeft inderdaad gelijk dat Belgacom geen staats eigendom mag zijn. Maar vergeet niet dat BIPT niets meer over Belgacom te zeggen heeft eenmaal de staat geen aandelen meer heeft he :)

Op het moment dat Belgacom een gewoon commercieel bedrijf is kunnen ze zonder problemen de bemoeienis van BIPT als concurrentie vervalsing zien.

Dat denk ik niet...BIPT is juist een regulator, op zich staat dit eigenlijk helemaal los van de aandeelhouders samenstelling...
BIPT bepaalt waar de telecom bedrijven zich moeten aan houden en moet er bv ook voor zorgen dat marktleiders zich aan de bijkomende beperkingen houden. Zo zijn bv de interconnectie tarieven bij Belgacom lager, enkel en alleen omdat zij marktleider zijn en zich dus aan bepaalde regels moeten houden, zeker niet uit vrije wil van Belgacom.
BIPT neemt de nodige maatregelen opdat het regelgevingskader wordt nageleefd, de concurrentie zich ten volle en billijk kan ontplooien, sommige opdrachten van openbaar nut worden vervuld en de consumentenbelangen worden gevrijwaard.
...
Het algemeen belang is de voornaamste zorg van het BIPT. Zijn handelingen steunen op drie sleutelwoorden: onafhankelijkheid, transparantie en dialoog
Behalve de ontwikkeling van de concurrentie moet ook bijzondere aandacht worden besteed aan de bescherming van de gebruikers (voornamelijk de privégebruikers) tegen mogelijke misbruiken van de markt.source
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Op het moment dat Belgacom 100% los is van de staat hebben ze het recht om bemoeienis van een regulator te negeren hoor. Kijk naar andere ISP's, daar heeft het BIPT weinig of geen macht op tegenover op Belgacom. En indien het BIPT daar geen vrede mee wil is het concurrentie vervalsing gezien BIPT andere ISP's niet verplicht om hun netwerk open te stellen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

gr4vity heeft gelijk hoor.

en er zijn wijzigingen op komst.
Vanaf half november al bij Belgacom TV.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hollebollegijs schreef:gr4vity heeft gelijk hoor.

en er zijn wijzigingen op komst.
Vanaf half november al bij Belgacom TV.

Het ligt op jouw lippen. 't Is al de tweede keer dat je dat zegt. Je wilt aandacht. Je wilt het gewoon zeggen, althans iets kleins.



Zeg het nu maar, je gaat je veel beter voelen. :angel:
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

We zullen hem moeten PM'en misschien wil hollebollegijs juist via PM wel spreken :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Even straf als Telenet zijn nieuws????? /irony
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Gaat toch niet over het feit dat Belgacom TV te combineren valt met een alternatieve provider? lol
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:'t Gaat toch niet over het feit dat Belgacom TV te combineren valt met een alternatieve provider? lol


olalala zot nieuws :roll:
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

FunkStar schreef:
Lord Utopia schreef:'t Gaat toch niet over het feit dat Belgacom TV te combineren valt met een alternatieve provider? lol


olalala zot nieuws :roll:

Moest dat het nieuws zijn, dan zou dat vrij groot nieuws zijn ja.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Kunnen ze niet eerst iets doen aan hun limieten?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”