Dommel aan 6 mbit/s?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

hier ook op 31 augustus mail gestuurd....9 september vroegen ze men gegevens...maar nog altijd niks gehoord van dommel...ticket staat nog altijd open
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Ik heb gewoon eens gebeld naar dommel helpdesk, ze hebben mijn ticketnr gevraagd en een half uur daarna kreeg ik antwoord da ze m'n lijn gingen bekijken en eventueel verhogen.

Gewoon eens bellen als je na paar weken niets hoort.



PS belgacom netwerk S*CKS ik zit momenteel door de regen op een


op 2.7 km van een centrale

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 96 / 2.464

Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,0 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 18,0 / 37,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 8,5

En dommel komt spijtig genoeg niet naar onze gemeenste met hun homeconnect :( ( kiezen tussen veel te dure producten van telenet of belgacom met een KL*TE lijn. Dommel is eenigste goede alternatief). Ik ben altijd op de helpdesk vriendelijk behandeld geweest. 1 keer langer moeten wachten dan 15 min. maar meestal was er onmiddelijk iemand beschikbaar.

Te vrede klant van dommel, zeer ontevreden klant van belgacom netwerk
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Vorige vrijdag plots een email dat het uitgevoerd was.


Afbeelding
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Dommel heeft gisteren een bericht nagelaten op mijn voicemail dat ik hun moest terugbellen omdat het wss niet gaat lukken om mij op 6Mbit profiel te zetten. Ik zou slechte lijnwaarden hebben.

Nu moet ik wel zeggen dat ik helemaal geen last heb van een slechte lijn ofzo. Ik zit nu nog op 4mbit en haal een gemiddelde snelheid van 490kB/s wat volgens mij helemaal niet slecht is.

Eens horen wat ze straks te vertellen hebben.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

@DamNSmArTy mijn ticket was aangemaakt begin september allez had er 3 open :)
Afbeelding
Illyas
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mei 2009, 07:14

Vandaag toch maar een ticket aangemaakt, dit was zo rond 11 uur. Een halfuur later belde de technische dienst me opeens. De vriendelijke man heeft me alles uitgelegd, en al mijn vragen beantwoord. De profielverhoging zou waarschijnlijk een week later gebeuren (wegens fysieke veranderingen die aangebracht moesten worden), en ik zou een downtime van 10 tot 30 minuten kunnen krijgen.

Nu zie ik juist dat die wijziging al doorgevoerd is, en ik heb er helemaal niets van gemerkt. Top gedaan van dommel. :banana:
DamNSmArTy
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2009, 16:24

Illyas schreef:Vandaag toch maar een ticket aangemaakt, dit was zo rond 11 uur. Een halfuur later belde de technische dienst me opeens. De vriendelijke man heeft me alles uitgelegd, en al mijn vragen beantwoord. De profielverhoging zou waarschijnlijk een week later gebeuren (wegens fysieke veranderingen die aangebracht moesten worden), en ik zou een downtime van 10 tot 30 minuten kunnen krijgen.

Nu zie ik juist dat die wijziging al doorgevoerd is, en ik heb er helemaal niets van gemerkt. Top gedaan van dommel. :banana:


Damn! Lucky you
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb één ticket gemaakt op 28 augustus, heb dan mijn gegevens terug moeten sturen enzo...

Nog steeds dezelfde snelheid en geen reactie :(
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

same here...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

11 september mail gestuurd, nog geen reactie :(
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

texarcanaa schreef:Dommel heeft gisteren een bericht nagelaten op mijn voicemail dat ik hun moest terugbellen omdat het wss niet gaat lukken om mij op 6Mbit profiel te zetten. Ik zou slechte lijnwaarden hebben.

Nu moet ik wel zeggen dat ik helemaal geen last heb van een slechte lijn ofzo. Ik zit nu nog op 4mbit en haal een gemiddelde snelheid van 490kB/s wat volgens mij helemaal niet slecht is.

Eens horen wat ze straks te vertellen hebben.


De slechte lijnwaarden kwam omdat mijn modem afstond, heb de modem vandaag overdag laten opstaan en ze hebben de wijziging doorgevoerd.
Had een ticket aangemaakt op zaterdag, en alles is vandaag geregeld.
Had mijn modem overdag opgestaan, het was woensdag al in orde geweest.

Super service (althans voor mij) :banana:
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

hier hetzelfde. vrijdag 9/10 ticket aangemaakt en vandaag (10/10) zit ik op 6Mbit :).
Dat is dan ook direct het maximum dat ik uit dit adsl lijntje ga krijgen. Maar ik ben alvast weer tevreden voor enkele maanden :).
Is wel grappig dat die 6Mbit eigenlijk al mogelijk is sinds het begin van adsl en dat ik er nu pas kan van genieten. Als ik belgacom was zou ik er toch voor zorgen dat de mensen sneller aan hun limiet zitten zodat ik meer volume packs zou kunnen verkopen.

anyway :banana:

Afbeelding

Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 4640
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 21.0 / 41.0
Noise Margin (dB) up/down = 23.0 / 13.0

en ook eentje met sync van: 2Mbit

Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 2656
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 18.5
Attenuation (dB) up/down = 21.0 / 41.0
Noise Margin (dB) up/down = 23.0 / 21.0

Ik zal straks ook eens de moeite doen om m'n 6Mbit waarden eens op te zoeken.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Zoals ik dacht is 6mbit niet mogelijk hier (zit op 4km v/d centrale). En als hier binnen het jaar geen vdsl uitrol gebeurd zal ik verplicht zijn, tegen mijn goesting, naar telenet over te stappen :s (3,5 mbit down en 0.3mbit up is echt té traag momenteel). Mocht ik nu eens weten wanneer een gebied op de planning staat voor de vdsl uitrol zou dit erg handig zijn! Dan wacht ik wel nog enkele maanden, maar nu kan ik blijven wachten op die vdsl... :-(
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik heb hun een paar maand geleden gevraagd of ze mijn snelheid ook niet wat omhoog konden jagen.
Vandaag kreeg ik deze reactie :

Geachte,

Gelieve de binnenhuis bekabeling eens na te kijken.Het kan zijn als deze in orde is dat wij toch een snelheid verhoging kunnen doorvoeren.

CableLength: 2450 m
AE_Insulation: 10 MOHMS
BE_Insulation: 10 MOHMS
AB_Insulation: 966 KOHMS
BA_Insulation: 10 MOHMS
AC_Insulation: 10 MOHMS
BC_Insulation: 10 MOHMS

Als deze verzwakking in orde is kan het zijn dat wij deze snelheid verhoging toch kunnen uitvoeren.



Wat kan ik doen aan mijn binnenhuisbekabeling ? hij ligt nog, en dan ?
Wat zou ik hun antwoorden ?



Dit is mijn huidige snelheid.



Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Gisteren een nieuw ticket aangemaakt, omdat de andere nog steeds onbeantwoord was. Vandaag, de dag erna dus, al antwoord (en trouwens ook antwoord op m'n oude ticket vandaag).

Antwoord oude ticket:
Geachte,
Wij voeren de aanpassing, indien mogelijk, zo snel mogelijk voor u uit!


Standaard antwoord dus

Antwoorden van nieuw ticket:
Geachte,

Hartelijk dank voor uw e-mail. De gevraagde aanpassing aan uw account wordt (indien mogelijk)
zo snel mogelijk voor u uitgevoerd. We vragen u hierbij nog even geduld en
danken u voor uw vertrouwen in onze firma!

Geachte,

Aangezien er momenteel reeds een ticket open is over exact dezelfde case, wordt dit ticket gesloten.
Gelieve er rekening mee te houden dat u in de toekomst slechts 1 ticket opent per incident (dus 1 meldings e-mail volstaat!), aangezien dit de enige manier is waarop we u een service en opvolging kunnen garanderen die u als klant verdient.
Hartelijk dank!


Hopelijk duurt dit niet te lang meer. Ze zeggen altijd maar, "open maar 1 ticket!", maar dan antwoorden ze soms niet, behalve als je een nieuw ticket aanmaakt!

Dommel zou best iets doen aan hun support, waar ze ongetwijfeld wel mee bezig zijn, maar voor mij zijn ze nog altijd top, ook al duurt het soms wat langer :)
wouter88
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007, 16:32

Ik had een maand geleden een ticket aangemaakt voor mijn profielverhoging en heb gisteren mail gehad dat het niet mogelijk is om mijn profiel te verhogen. Dan had ik een mailtje gestuurd om te vragen waarom niet en dit stuurden ze me terug:

oor de snelheid verhoging zijn u lijn waardes te laag om een stabiele verbinding te leveren.





SynchroState: synchro

PortState: unlock

DownstreamBitRate: 4640.0 Kbps

UpstreamBitRate: 512.0 Kbps

DownstreamNoiseMargin: 11.0 dB

UpstreamNoiseMargin: 12.0 dB

DownstreamAttenuation: 28.0 dB

UpstreamAttenuation: 14.0 dB



als we hierop een snelheid verhoging doen gaat u last hebben van regelmatige disconecties en of geen verbinding.


Klopt dit?

Bedankt,

Wouter
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Wouter88

Klopt inderdaad. Je noise margin is te laag om veilig te kunnen verhogen naar 6Mbit/s. Als deze onder de 6dB zakt, dan riskeer je disconnects. Wanneer ze je naar 6Mbit/s zouden upgraden, kom je gevaarlijk dicht in de buurt van 6dB.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Kan iemand aub antwoorden of mijn waarden goed zijn ? ze staan een beetje hoger.

Alvast bedankt !
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@coop

Om je lijn te beoordelen, hebben we de synchronisatiesnelheid, noise margin (up/down) en line attenuation (up/down) nodig. Op basis van de bovenstaande gegevens kunnen we geen conclusies trekken.
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Hoi,

Ik wilde mijn ervaring betreffende het verhogen van mijn profiel met jullie delen.

1. Toen ik hier over de 6 ,bit/s hoorde heb ik onmiddellijk een ticket geopend bij Dommel. De reaktie heeft wel een paar dagen op zich laten wachten en was negatief, mijn lijnwaarden waren bij het doormeten onvoldoende gebleken.
2. Ik heb a.d.h. van de info op userbase en de lijnwaarden in mijn modem kunnen afleiden dat het toch net zou moeten kunnen.
3. Nogmaals een ticket geopend met de info die ik verzameld had, en de vraag of het toch niet mogelijk was om me op een hoger profiel te zetten. Na een week of zo kreeg ik de melding dat ik een beter een ander abonnement kon overwegen. ( Tja dat was wel een knullige manier om mij af te schepen :nono: , zie punt 4 )
4. Hierop heb ik via de ticket gereageerd met de opmerking dat ik volgens de dommel pagina voor geen enkel andere upgrade in aanmerking kwam :|
5. Na een paar dagen werd ik door Dommel opgebeld :!: Alhoewel er een redelijke kans was dat er problemen zouden kunnen komen door het profiel te verhogen gingen ze die doorvoeren en de ticket openhouden, zodat ik dat kon melden en dan zouden ze me terug op het tragere profiel zetten. :beerchug:
6. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen of ze er enig idee van hadden wanneer op mijn lijn VDSL2 beschikbaar zou komen. Zoals ik al wist hangt dat van Belgacom af, maar hij was de zaak aan het nakijken, en hij moet iets gezien hebben want hij begon te twijfelen of VDSL2 echt niet beschikbaar zou zijn op mijn telefoonlijn. Hij zou me de volgende dag opbellen.
7. De volgende dag werd ik dus inderdaad opgebeld met de mededeling dat ik toch op VDSL2 aangesloten kon worden! :angel: Ik heb toen gekeken wat er gebeurde op de aanvraagpagina, en ja hoor ineens kreeg ik de optie op VDSL2 te kiezen!
8. Ondertussen geniet ik van mijn stabiele 6 mbit/s lijn, alhoewel ik uit de lijngegevens van mijn modem kan zien dat er geen overschot is.

Conclusie : in mijn geval is de service niet perfect geweest ( zie 3. ), maar met enige assertiviteit kan je stellen dat de service moeilijk beter kon. Ik hoop dat dit relaas anderen kan helpen.
Rippi
DamNSmArTy
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2009, 16:24

Ik heb al 2 kéér een reply gepost nadat ze mij gemeld hadden dat ze de aanpassing indien mogelijk gingen uitvoeren maar heb er nog steeds geen antwoord op gekregen. De prioriteit van het ticket staat ook op 3, ik vind het maar ambetant dat er geen reactie komt en ook nog steeds geen verhoging.
Zou ik dit ticket sluiten en een ander openen met een hogere prioriteit ?
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Ik heb de prioriteit niet gewijzigd, ik heb ook nooit meer dan 1 ticket geopend.

Ik heb soms een week moeten wachten, en 1 keer heeft het denk ik 2 weken geduurd. Er zijn echter ook keren geweest dat ik de volgende dag al reaktie had. Zal afhangen van de drukte?
Rippi
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Beste,

Ik heb zojuist mijn Line Sync gechecked en kom op deze waarden uit:

Code: Selecteer alles

>golden operational_data

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate      :  6104 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  5600 kbit/sec
Used line rate            :  5104 kbit/sec
Fast used Atm rate        :  4640 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :    84
Noise Margin              :     7 dB
Line attenuation          :    41 dB
Output Power              :    19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate      :  1152 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  1056 kbit/sec
Used line rate            :   608 kbit/sec
Fast used Atm rate        :   512 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :    53
Noise Margin              :    22 dB
Line attenuation          :    19 dB
Output Power              :    12 dBm

Modem = Alcatel speedtouch Home (oude nog, ethernet)

Ik heb deze waarden ook even bekeken via de site: http://burnthattree.wordpress.com/dsl/
Mijn download "noise margin" is vreselijk laag (7 dB).

1) Wat zeggen deze waarden jullie?
2) Sta ik op een 6 Mbit profiel nu? (ik kan zo niet aan die termen uit). Als dit zo is, kan ik misschien beter een verlaging aanvragen?

Mijn snelheid momenteel:
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

1)redelijk ver van de centrale (3km+) en niet echt geschikt voor 6Mbit
2) nee => Used line rate : 5104 kbit/sec
Fast used Atm rate : 4640 kbit/sec
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

Dat is wel raar.

Ik sta bij Scarlet op een 6 Mbit profiel, ik heb 13 dB SNR margin, en 43.0 Db Attn. :???:

en heb geen last van disconnects or what so ever...
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zit dus op +/- 3,5km afstand van de centrale en heb wel last van disconnects.

Mogelijk moet ik mijn snelheid dus laten verlagen.
Raar, want het heeft altijd redelijk goed gegaan.

Als ik nu op 4,6Mbit sync, hoeveel lager zou ik moeten gaan om een redelijk stabiele connectie te krijgen?
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Een nieuwe meting:

Code: Selecteer alles

>golden operational_data

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate      :  5384 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  4896 kbit/sec
Used line rate            :  5096 kbit/sec
Fast used Atm rate        :  4640 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :    95
Noise Margin              :     2 dB
Line attenuation          :    41 dB
Output Power              :    19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate      :  1148 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  1024 kbit/sec
Used line rate            :   608 kbit/sec
Fast used Atm rate        :   512 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :    53
Noise Margin              :    22 dB
Line attenuation          :    19 dB
Output Power              :    12 dBm
>

Lijkt me dat er iets serieus mis is met mijn lijn :nono: . Mijn ticket bij dommel is geupdate.
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Ik heb nu ook een ticket aangevraagd met de mededeling om mij van het 4,6 mbps profiel naar het 6 mbps profiel te zetten omdat dit dus blijkbaar al enige tijd beschikbaar was zonder dat ik het door had totdat ik het vandaag gelezen heb op userbase natuurlijk.
Heb er van de eerste keer mijn telefoonnummer en adres bij gezet.
We zullen zien hoe lang het gaat duren,ik heb mijn lijnwaarden bekeken en die waren goed,op hoop van zegen dus.
Ik heb het uitgerekened en kom op 700 m van de centrale wat goed is zeker.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Donderdag 15 oktober:
Geachte,
Wij voeren de aanpassing, indien mogelijk, zo snel mogelijk voor u uit!


Vandaag 21 oktober op 6mbps :-D Eindelijk!

(Modem synct op 6mbps, maar blijkbaar download ik nog niet aan 6mbps. Even resetten, zal post editen :))

Edit:
Afbeelding

Noise margin wel gedaald :?
Upstream | Downstream
18 dB | 15 dB

Was voorheen allebei rond de 21 - 22 dB

Edit:
Die ping heeft dus met m'n PC te maken. Op andere pc was de ping normaal... En meer bepaald aan Google Chrome... Met Firefox is de ping normaal, met Chrome +-500ms. Raar :P
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Dat de noise margin daalt is normaal, je synct nu ook hoger eh ;)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Effe (samengevat) mijn 6 Mpbs verhaal...

- Ongeveer twee maanden geleden (niet dringende) vraag naar Dommel gestuurd om na te kijken of verhoging naar 6 Mbps mogelijks was voor mezelf en/of mijn vader.

- Maandje later antwoord gekregen, dat de upgrade niet mogelijk was voor mijn vader (die zat te ver van de centrale, volgens hun lijnmeting). Mijn waarden (en lijnmeting) waren wel goed. En mijn upgrade naar 6 Mpbs ging asap uitgevoerd worden. Ik happy :-D

- Een weekje later mailtje gestuurd, met de vraag of en wanneer deze upgrade ging plaatsvinden (die was nog niet gebeurd). Ik was niet thuis, toen een technieker me (op de voicemail) liet weten dat mijn upgrade toch niet mogelijk was (ik zou te ver van de centrale zitten). Nochtans zit ik er maar 1,5 km van. Tenzij Belgacom me daarover verkeerd ingelicht heeft... Enfin, ik triestig :-( en dit alles ook ergens niet goed meer snappend...

Wel jammer dat je als consument zo weinig inzicht en informatie daarover krijgt. Hoe en op welke centrale je precies aangesloten bent. Wat de gevolgen, nadelen, mogelijkheden, niet mogelijkheden daarvan zijn, etc... Het zou fijn zijn, moest ik daarvoor naar een (gratis of betalend) nummer kunnen bellen, voor meer informatie. Helaas bestaat zo een nummer niet...

Ik kan enkel "vermoeden" dat ondanks mijn goede lijnwaarden Belgacom de upgrade naar 6 Mpbs niet goedkeurt omdat ik ergens niet 100% aan hun normen voldoe. Feit is, dat Belgacom veel strenger is voor OLO's dan voor hun eigen klanten (bij verhoging van je profiel of omschakeling naar ADSL2+). Feit is ook dat Belgacom zoveel mogelijk OLO's van VDSL (of ADSL2+) probeert uit te sluiten (waar dit mogelijk is).

Ik ben 100% zeker, dat moest ik Belgacom klant worden, ik op ADSL2+ of verhoogde ADSL snelheden zou kunnen surfen. hun klantendesk beloofde me dit. Maar ik wil geen Belgacom klant worden. Ik wil Dommel klant blijven...

Zodoende, kan ik enkel nog maar op VDSL Homeconnect afwachten... Want daar telt enkel de afstand nog tot de ROP en niet tot de centrale. De afstand tot mijn tussencentrale is 1,5 km (van mijn woonst). De hoofdcentrale is 7,7 km verwijderd van mijn woonst. Ik surf al meer dan een jaar op een perfecte en stabiele 4,6 Mpbs. En mijn modem (die op een ADSL profiel ingesteld staat) haalt perfect de maximum 8 Mpbs. Zelfs 12 Mpbs (via ADSL2+) zou tot de mogelijkheden behoren (als ik mijn noise waarden interpreteer). Toch blijkt dit alles niet voldoende te zijn. Zodat ik maar uit de boot blijf vallen... Waarom ? 't is me "technisch" een raadsel. En ik geraak ook niet aan meer informatie hierover helaas... :-(

Een paar maanden geleden heb ik de ombudsdienst nog hierover aanschreven. Dat Belgacom me ADSL2+ (als Belgacom klant) aanbood, maar die aan Dommel weigerde. Ik vond dit concurrentie vervalsing. Het antwoord van Belgacom hierop was, dat mijn tussencentrale van ADSL2+ naar VDSL is overgeschakeld. En ik enkel nog via VDSL kan aangesloten worden (niet meer via ADSL2+) En dit met mijn provider moet regelen...

Kortom, het ADSL, ADSL2+ verhaal is een verloren zaak... Ik kan me enkel nog op het VDSL gedeelte storten...

Volgens de Dommel technieker is Dommel hiermee bezig. Maar de helpdesk kon of wou dit nog niet bevestigen. Afwachten dus, tot Dommel met een VDSL Homeconnect abbo uitkomt, ergens volgend jaar... Zoniet, zeg ik dat Homeconnect abbo in 2011 op. En schakel dan over naar een Belgacom GSM pack + internet lijn. Waarop ik via Dommel me een VDSL abbo kan bestellen. Het internet blijft bij Dommel. De telefonie gaat dan via een goedkoop GSM pack (of belkaart systeem).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik krijg nu deze mail van Dommel :

Geachte,

Hartelijk dank voor u e-mail.

SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 4640.0 Kbps
UpstreamBitRate: 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 13.0 dB

deze waardes voldoen niet aan de waardes om de lijn up te graden.


Kan dit kloppen wat ze zeggen ?
Eerst zeggen ze dat het zou kunnen lukken.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Denk dat ze een 13 dB Dnoisemargin te weinig vinden om een 6 Mbit/s...
DamNSmArTy
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2009, 16:24

Geachte,
Hartelijk dank voor u e-mail.
De speed upgrades zijn doorgevoerd als er niet veranderd is was deze upgrade niet mogelijk.


Heb ik vandaag ontvangen, mijn snelheid is echter nog steeds dezelfde :-( Maarja kheb toch een poging gedaan eh.
Veel geluk nog aan alle anderen.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

kaise1 schreef:Denk dat ze een 13 dB Dnoisemargin te weinig vinden om een 6 Mbit/s...



Hoeveel moet je dan hebben voor 6mb ? kan ik hier iets aan doen ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Tja is allemaal jammer hé,om een redelijke speed te hebben voor julie, enige optie is dus vdsl2 als ge ropkens in jullie buurt staan hebt..voor bestaande klanten valt de activatie kost NU mee, enkel die peperdure modem/router waar je enkel 2 p)c (2tv poorten) kan aansluiten en dus extra router/switch kan aansluiten, dus extra energie natuurlijk.(ikzeff heb ong 3+ jaar gesukkelt met een 2.2 Mbit profiel :wink: en nu gelukkig met dit 12 Mbit profiel :wink:

Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Coop schreef:
kaise1 schreef:Denk dat ze een 13 dB Dnoisemargin te weinig vinden om een 6 Mbit/s...



Hoeveel moet je dan hebben voor 6mb ? kan ik hier iets aan doen ?


Ik DENK dat je met een 13 dB down noisemargin toch wel die 6 Mbit/s zou moeten halen (waarschijnlijk traint je modem dan wel op 6 dB ??? maar dan mss met disconnects ???
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Mijn verhaal:
- Op 04/09/2009 een mailtje naar Dommel gestuurd met de vraag om mijn profiel op 6 Mbit/sec te zetten.
- Op 10/09/2009 telefoonnummer en adresgegevens op vraag van hun doorgegeven. Deze stonden nochtans al in mijn vorige mail.
- Op 20/10/2009 opgebeld door iemand van Dommel met de vraag om mijn modem aan te zetten. Dat ging op dat moment niet.
- Op 22/10/2009 nogmaals opgebeld door Dommel met de mededeling dat de snelheidsverhoging doorgevoerd was. 's Avonds gecheckt en inderdaad, sync aan 6 Mbit/sec.
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Ok,vandaag juist het volgende bericht gehad van Dommel op de vraag om mij op het 6mbps profiel te plaatsen:

Geachte,



Wij voeren de aanpassing, indien mogelijk, zo snel mogelijk voor u uit!
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

En hopla,een half uurke er achter:

Afbeelding

Schuiven maar :p
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”