Pagina 4 van 9

Geplaatst: 27 jun 2008, 14:19
door dbr
proxiboyke schreef:Bij iedere provider is er iets.
Hier zitten nu een paar gefustreerde mensen die belgacom niet kunnen horen of zien.
En maar bashen
maar geloof me breng al de ontevreden klanten van dommel tesamen en laat ze ook maar beginnen bashen wel dan zal de toppic van dommel te klein zijn
juist hetzelfde voor scarlet tele2 xadsl.
Iedere provider heeft een boel ontevreden klanten.


Je kan downplayen, maar als je een dermate slecht productgamma hebt als Belgacom is het downplayen op een paar "bashers" niet meer geloofwaardig.

Bovendien, Het was een meneer van Belgacom zelf die nota Bene op de verhoging van Telenet nog een keer zei "onze klanten hebben geen extra volume nodig" dan is het toch logisch dat hij daarop wordt aangekeken, of beter gezegd dat het bedrijf voor wie hij spreekt daarop wordt aangekeken.

Geplaatst: 27 jun 2008, 14:39
door Rockabizzydilly
Dat was inderdaad een nogal stomme uitspraak, eigenlijk conservatief want iedereen weet dat het internetlandschap snel evolueert en een grotere capaciteit nodig is want bestanden worden steeds groter daar de kwaliteit stijgt bijvoorbeeld, e.d. Natuurlijk is die uitspraak wel van een iemand die woordvoerder is voor een bedrijf, maar het hoeft niet perce daardoor de directe company policy zijn om ook zo te denken want ze doen het nu toch (misschien enkel onder concurrentiedruk, maar dat geloof ik niet echt, allesinds toch niet enkel daarom).

Geplaatst: 27 jun 2008, 14:50
door spiderke
Eigenlijk kunnen we het afgelopen jaar toch niet klagen, als ik met niet vergis was het begin dit jaar dat onze upload gestegen is. En nu gaan ze onze donwload en limiet verhogen, daar valt toch niet over te klagen.

En voor de gene die niet te vrede zijn ga gewoon naar Dommel als het dan toch beter is dan is iedereen gelukkig. :twisted:

Geplaatst: 27 jun 2008, 14:51
door Rockabizzydilly
We hebben zeker niet te klagen over belgacom vind ik persoonlijk, inderdaad.

Geplaatst: 27 jun 2008, 18:10
door Patje
FlashBlue schreef:
Caey schreef:
Dus ik zou het niet echt bashen noemen, het is niet dat we elkaar hier uitmaken voor 'dom en achterlijk' ofzo...

nee ? moet je eens goed alle topics nalezen en zien hoe werknemers van belgacom behandeld worden als ze durven opkomen voor hun werkgever, en hoe mensen die niet anti-belgacom zijn worden aangesproken, en direct beschuldigd worden dat ze voor bgc zouden werken enz enz ...

Altijd dezelfde die bashen op Belgacom en zo zitten er hier wel enkele

broli schreef:Wie nog voor belgacom kiest is imo een beetje dom. Maar wat heb je met mensen die de tv aanbieden zoals een zak patat. Ik bedoel als je bgc aansluitbaar bent betekent dat je adsl lijn in orde is en ga je zoiezo voor hemels dommel kiezen.

broli schreef:
Patje schreef:Over de Go gaat de reclame van 12Mb en nu zeggen ze al dat het voor de adsl+ klanten het maar 9Mb zal zijn :? begrijpe wie kan.
dus wordt dat nog 50€ activatie voor een 9Mb lijntje op Adsl2+
benieuwd hoeveel mensen daar gaan op springen.
ik zal het wel doen want ben het beu om op die 4Mb te zitten, want sommige programma's of spelletjes, video eisen wel een ietsje meer downsnelheid ..... op naar de 9Mb dan maar :| (dacht dat het 12Mb ging worden)


Natuurlijk heb je ook een zeer goede excuus om geen alternatief adsl provider te kiezen.

Geplaatst: 27 jun 2008, 18:24
door Special_K
Patje schreef:Altijd dezelfde die bashen op Belgacom en zo zitten er hier wel enkele


En er komen er anders nog alle dagen bij. BGC doet er dan ook wel alles aan om zich dat imago aan te meten :-p

Geplaatst: 27 jun 2008, 18:42
door nogChoco
Over koopkrachtverlies en hoge belastingdruk mag men jammeren, maar over Belgacom en Telenet die de internetmarkt blokkeren en waar men al jaren 3x teveel moet betalen voor een minderwaardig produkt, mag blijkbaar niks gezegd worden of 't is bashen :roll:

Geplaatst: 27 jun 2008, 18:55
door Peterken
_rEuTeL_ schreef:ik wil gewoon weten waarom men 10 jaar aan een stuk zit te beweren dat iedereen toekomt met zijn 10-12GB en nu (toevallig paar weken na telenet) ineens van mening verandert? beetje belachelijk nee?
zoethoudertjes....
De slagkracht die zij hebben bij het verkondigen is veel groter dan dat wij hier allemaal zitten te zeggen dat het niet volstaat omwille van welke reden dan ook.

Patje schreef:Altijd dezelfde die bashen op Belgacom en zo zitten er hier wel enkele
Volgens mij is het zoals hier wel meer te lezen is: een nogal pro-dommel en anti BGC/TN forum.
'Kritiek' en problemen wordt hier met verschillende maatstaven behandeld. Dommel is een klein/'jong' dynamisch bedrijf dat met interessante formules komt en daarom op veel meer sympathie kan rekenen. Het zal idd uitkijken zijn of ze de groei aankunnen - ik zou niet liever hebben.

Deze verhoging is alleszins al een stap in de goede richting en hiermee geven beide duopolisten toe dat het wel meer dan, wat was het, 6% marignalen zijn die niet toekomen met de standaard limieten.

Geplaatst: 27 jun 2008, 19:04
door Patje
Er mag wel eens geklaagd worden, natuurlijk is belgacom duur dat weet iedereen, maar daar tegenover staat wel een degelijke helpdesk (en niet zoals bij dommel waar men een ticketje moet openen, met een wachttijd van een maand of twee maanden)
Het heeft het beste netwerk en nagenoeg geen down-time _ vergeleken met andere providers.
m.a.w een provider die er zelden of nooit uitligt. (sommigen betalen daarvoor graag enkele euro's meer)
Minderwaardig zou ik het zeker niet noemen hoor ....
Er zijn er hier al veel voorbij gekomen die vertrokken zijn naar een Edpnet of dommel en die er nu al spijt van hebben, omdat ze plots problemen hebben met hun internet en bij Belgacom geen probleem hadden .....
Het bashen richt zich dan ook vooral op de BC klanten, die worden uitgemaakt voor domme mensen etc. (omdat ze niet willen veranderen van isp ?) leer eens respect hebben voor hun keuze.

Geplaatst: 27 jun 2008, 19:10
door Peterken
Patje schreef:...Het bashen richt zich dan ook vooral op de BC klanten, die worden uitgemaakt voor domme mensen etc. (omdat ze niet willen veranderen van isp ?) leer eens respect hebben voor hun keuze.
Dan denk ik altijd: wat een beperkt inzicht om te denken dat iemand enkel uit een gebrek aan intelligentie bij een provider zou blijven die algemeen genomen een betere service/uptime heeft.

Geplaatst: 27 jun 2008, 22:23
door Caey
FlashBlue schreef:
Caey schreef:
Dus ik zou het niet echt bashen noemen, het is niet dat we elkaar hier uitmaken voor 'dom en achterlijk' ofzo...


nee ? moet je eens goed alle topics nalezen en zien hoe werknemers van belgacom behandeld worden als ze durven opkomen voor hun werkgever, en hoe mensen die niet anti-belgacom zijn worden aangesproken, en direct beschuldigd worden dat ze voor bgc zouden werken enz enz ...


Welja, de verwijzing die ik hier maakte is naar dit http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=197914#197914 bericht bedoeld. Om u de link te besparen:

hollebollegijs schreef:caey, je bewijst met deze, sorry dat ik het zeg, dat je niet alleen dom bent maar achterlijk erbij.


Om maar te zeggen, perceptie is relatief.
Verder hebben medewerkers geen verlichting om hier te posten, en vooral (en ik wenst dit te benaderukken) VOORAL is er geen verplichten om te vermelden dat je een medewerker bent.
U moet de situatie ook niet overschatten, als we kijken naar bijvoorbeeld de klachten over GSM dan zijn deze vooral factuurgebaseerd en niet direct op product.

Verder denk ik dat elk bedrijf met een negatieve weerklank dit vooral aan zichzelf te danken heeft. En zelfs dat doet eigenlijk niet ter zake, want het is nog altijd de mening van de consument die telt. En het is meer dan bekend dat per klant die je verliest omdat die persoon denkt verkeert behandeld te zijn dat je er 8 moet terugwinnen.

Mij lijkt het dan ook maar opportuun dat medewerkers zich professioneel gedragen en kunnen omgaan met kritiek en lastige klanten. De een heeft daar duidelijk iets meer problemen mee dan de ander. Dit lijkt mij dan ook een persoonlijke zaak, en geen reden om iets goed te praten 'omdat hij/zij medewerker is'.

Je moet maar eens een paar willekeurige berichten van hollebollegijs en charlotte (2 willekeurige medewerkers van operatoren) vergelijken en je zult onmiddellijk zien wat ik bedoel.
Maar aan de ene kant moet ik u wel gelijk geven: wanneer er problemen zijn met medewerkers van telecomoperatoren dan moet men zich wenden tot de ombudsdienst (daar zijn ze voor hé!!!) en niet tot userbase.

Geplaatst: 28 jun 2008, 00:12
door Hibibidibibidi
Rockabizzydilly schreef:…als we nu allemaal eens eerlijk zijn 35gb lilmiet dat is niet weinig en is zelfs met zwaar downloaden relatief moeilijk te overschreiden. Oké, soms slaag je erin maar dat is niet met eens paar films te downloaden, youtube, wat iTunes en mails dat je dat doet. (Zelf download ik heel veel, dus geen lage quota hier)

Ik moet me anders toch wel inhouden om er niet elke keer over te gaan.
Ik heb een aantal video podcast die 1 à 2 maal per week uitkomen die 250-300 Mb zijn per aflevering. Daarnaast heb ik nog 2 dagelijkse podcast die elk 100 - 200 Mb per aflevering zijn. En dan nog een aantal wekelijkse podcasts voor toch zeker 800 Mb per week.
En dan is er nog niet gesurft/gegamed/… geweest.
Buiten dat kijk ik geen TV meer maar download ik al mijn TV shows van het internet. (Sorry, maar ik heb geen zin om 6 maand tot een jaar te wachten voor de TV-show hier op TV te zien is, sommige zeer goede shows zijn nog steeds niet hier op TV geweest, na 20 jaar)

Ik ben zeker blij met deze stijging naar 60 Gb, maar ik vind het gewoon vervelend om steeds te moeten uitkijken of ik niet teveel gedownload/geupload heb.

En ik weet dat het altijd beter kan, maar het duidelijk dat Belgacom weinig geeft. Zo hebben ze VDSL waar ze maar 17/0,4 Mb/s van vrijgeven, terwijl dit 52/16 Mb/s aankan (en VDSL2 100/100 Mb/s, upload en download tegelijk die snelheid). Er is niet eens de keuze om sneller te gaan.
Dat is voor mij een teken dat Belgacom aan hun aanbod moet werken. En ik ben al zeer blij dat ze vooruit gaan, maar naar mijns inziens gaat het te traag.

Geplaatst: 28 jun 2008, 09:41
door Rockabizzydilly
Dat komt ooit nog wel zeker ...

Het zou wel leuk zijn natuurlijk die volledige snelheid van een vdsl lijn te krijgen :-D

Geplaatst: 30 jun 2008, 18:07
door jack the ripper
hm, het is allemaal nogal verwarrend met die €50 en die ADSL+ enzo.
Dus: die 12mbps waarmee ze afficheren is niet voor iedereen automatisch van kracht ofzo?

Mijn situatie: Adsl Go sinds 2001, geen Belgacom TV.
Ik heb nog altijd dezelfde modem als toen, dus heb ik gewone ADSL of?
Als je gans die materie niet volgt raak je er nl. niet meer aan uit...

Dus krijg ik nu morgen die limiet- en snelheidsverhoging, en betalend of...?

In vergelijking met pakweg Duitsland is het hier echt wel erg gesteld, voor zoiets als ADSL Go (en beter zelfs) betalen ze de helft van de prijzen in België. Ik ben wel al 7j zeer tevreden over Belgacom, in al die jaren heb ik in't totaal misschien 1 week zonder internet gezeten :-D

Geplaatst: 30 jun 2008, 19:23
door Cash
Volgens mij krijg je met ADSL Go(zonder BelgacomTV) automatisch de limietverhoging, maar voor de snelheidsverhoging => €50

Hoe het zit met ADSL Plus (zonder Belgacom TV) heb ik geen flauw gedacht.

Geplaatst: 30 jun 2008, 19:27
door Matthias_VL
VANNACHT om 00.00 uur :thumbs:

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:07
door jack the ripper
Cash schreef:Volgens mij krijg je met ADSL Go(zonder BelgacomTV) automatisch de limietverhoging, maar voor de snelheidsverhoging => €50

Hoe het zit met ADSL Plus (zonder Belgacom TV) heb ik geen flauw gedacht.
ff, afzetters...
Heb je eigenlijk een nieuwe modem nodig ofzo voor een hogere snelheid?

Nuja, als je €50 moet neertellen blijf ik wel aan m'n huidige snelheid surfen, na verloop van tijd zal het wel gratis worden (hoop ik)

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:18
door Vieten
Volgens wat ik begrijp krijg je die snelheidsverhoging als je aangesloten bent op adsl2+ of vdsl.
Die 50€ is dus omdat je in de centrale moet worden omgezet omdat gewone 'adsl' die snelheid niet aankan.
Je modem thuis moet ook geschikt zijn voor adsl2+

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:23
door hollebollegijs
Vieten schreef:Volgens wat ik begrijp krijg je die snelheidsverhoging als je aangesloten bent op adsl2+ of vdsl.
Die 50€ is dus omdat je in de centrale moet worden omgezet omdat gewone 'adsl' die snelheid niet aankan.
Je modem thuis moet ook geschikt zijn voor adsl2+


voila, dat is het.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:30
door meon
hollebollegijs schreef:voila, dat is het.
En wat als je ADSL2+ hebt gehàd? Ik heb hier een tijd op 9 mbit gestaan tijdens een proefperiode van BelgacomTV. Het terug op 4,6 mbit zetten ging met een 'klik van de knop' van de service desk medewerker. Ik neem aan dat het aanzetten net zoveel moeite zou mogen kosten ...

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:35
door hollebollegijs
meon schreef:
hollebollegijs schreef:voila, dat is het.
En wat als je ADSL2+ hebt gehàd? Ik heb hier een tijd op 9 mbit gestaan tijdens een proefperiode van BelgacomTV. Het terug op 4,6 mbit zetten ging met een 'klik van de knop' van de service desk medewerker. Ik neem aan dat het aanzetten net zoveel moeite zou mogen kosten ...


technisch ga je waarschijnlijk nog op adsl2+ staan, vermoed ik.
en in theorie heb je dus gelijk, maar in praktijk zou ik het niet weten.

Geplaatst: 30 jun 2008, 22:15
door duizend
Vieten schreef:Volgens wat ik begrijp krijg je die snelheidsverhoging als je aangesloten bent op adsl2+ of vdsl.
Die 50€ is dus omdat je in de centrale moet worden omgezet omdat gewone 'adsl' die snelheid niet aankan.
Je modem thuis moet ook geschikt zijn voor adsl2+


Dus je betaalt bij Belgacom weeral 50 euro voor iets dat bij veel andere adsl providers gratis is ...
Schone cadeau ...

Geplaatst: 30 jun 2008, 22:43
door Tomsworld
duizend schreef:
Vieten schreef:Volgens wat ik begrijp krijg je die snelheidsverhoging als je aangesloten bent op adsl2+ of vdsl.
Die 50€ is dus omdat je in de centrale moet worden omgezet omdat gewone 'adsl' die snelheid niet aankan.
Je modem thuis moet ook geschikt zijn voor adsl2+


Dus je betaalt bij Belgacom weeral 50 euro voor iets dat bij veel andere adsl providers gratis is ...
Schone cadeau ...


Wat ik begrepen heb van Belgacom verkopers is dat het gratis is als je Belgacom verteld dat je nog een jaar adsl van hen wil :-).

Aan hollebollegijs om het te ontkennen als het niet waar is :)

Geplaatst: 01 jul 2008, 00:08
door misterjo
jaja 't is zover :) morgenvroeg wil ik mooie newsposts lezen van dommel :)
ai de forumklok staat een uur achter :roll:

Geplaatst: 01 jul 2008, 00:17
door Uzzi
Nu gaan ISP's zoals Tele2, Evonet, Edpnet en anderen toch eindelijk kleur moeten bekennen. Gaan zij ook landelijk ADSL2+ aanbieden of niet. Ik ben eens benieuwd.

Geplaatst: 01 jul 2008, 02:36
door Gray
Net bgctv besteld, gratis vdsl2 modemke gekregen + gratis (voldoende)cablage om alles te installeren + op een kleine 2 dagen zou de vdsl2 moeten geactiveerd zijn.

Alle nadelen die bgc-tv had tov vroeger verdwijnen als sneeuw voor de zon. Meerdere streams nu, de VDSL2 roll-out zit in een ver gevorderd stadium, BGC-tv wordt dus eindelijk volwassen.
Dus surf ik in augustus ook aan een veel hogere snelheid en kost me geen zak extra. (Zat heel de tijd op 3,3 mbit profiel dus dat wordt een verademing)

Ik heb een adsl go abonnement en 12 Gb was voor 'normaal gebruik' NET iets te weinig. De laatste of voorlaatste dag van de maand had ik het soms 'zitte' maar met 25GB komt 99% van de gebruikers makkelijk toe. (en als ge niet toekomt moet ge maar een andere formule kiezen. :wink: )

Hint: Heb in de winkel ook gehoord dat de tilgin decoder in promo komt volgende maand tegen 49 euro. :wink: leuk voor 2de tv!

Geplaatst: 01 jul 2008, 02:49
door nogChoco
Uzzi schreef:Nu gaan ISP's zoals Tele2, Evonet, Edpnet en anderen toch eindelijk kleur moeten bekennen. Gaan zij ook landelijk ADSL2+ aanbieden of niet. Ik ben eens benieuwd.

Er staat een recente publicatie op de site van het BIPT ivm ADSL2+ via BROBA:

Besluit van 25 juni 2008 met betrekking tot de rental fee voor BROBA 2008 schreef:
In het genoemde besluit van 30 november 2007 heeft het Instituut Belgacom al opgedragen om voor een volwaardig ADSL2+-aanbod te zorgen als onderdeel van het BROBA. In dit besluit werd o.m. gesteld:

“Het Instituut ziet geen reden om ADSL2+ uit te sluiten uit het referentieaanbod. ADSL2+ is een techniek die inderdaad kan worden gebruikt om omroepdiensten aan te bieden, maar dit is niet de enige toepassing van deze techniek. ADSL2+ kan immers ook worden gebruikt om breedbanddiensten te leveren die geen omroepdiensten zijn.
(…)
De redenering van Instituut wordt bevestigd door de rechtbank die in haar arrest m.b.t. BROBA 2005 op 11 mei 2007 heeft gesteld dat er omwille van non-discriminatie geen enkele reden is waarom de alternatieve operatoren geen toegang zouden krijgen tot DSLAM release 5 ook indien Belgacom deze DSLAM’s enkel voor omroepdoeleinden gebruikt. Dus BROBA ADSL2+ op release 5 moet mogelijk zijn, maar dat sluit het gebruiken van release 4bis DSLAM’s voor ADSL2+ niet uit.

(…)
Het BIPT stelt vast dat door de afwezigheid van een samenwerkingsakkoord Belgacom de afgelopen jaren deze techniek heeft kunnen benutten zonder dat deze ter beschikking werd gesteld van de OLO’s in het kader van een referentieaanbod. Deze situatie heeft Belgacom een concurrentieel voordeel opgeleverd en heeft geleid tot een scheeftrekking van de mededinging. Om hieraan een einde te stellen wordt Belgacom opgedragen om in BROBA 2008 in een volwaardig ADSL2+-aanbod te voorzien.

Geplaatst: 01 jul 2008, 08:21
door hollebollegijs
Tomsworld schreef:
duizend schreef:
Vieten schreef:Volgens wat ik begrijp krijg je die snelheidsverhoging als je aangesloten bent op adsl2+ of vdsl.
Die 50€ is dus omdat je in de centrale moet worden omgezet omdat gewone 'adsl' die snelheid niet aankan.
Je modem thuis moet ook geschikt zijn voor adsl2+


Dus je betaalt bij Belgacom weeral 50 euro voor iets dat bij veel andere adsl providers gratis is ...
Schone cadeau ...


Wat ik begrepen heb van Belgacom verkopers is dat het gratis is als je Belgacom verteld dat je nog een jaar adsl van hen wil :-).

Aan hollebollegijs om het te ontkennen als het niet waar is :)


daarvan ben ik niet op de hoogte.

Geplaatst: 01 jul 2008, 11:32
door jack the ripper
Tomsworld schreef:
duizend schreef:
Vieten schreef:Volgens wat ik begrijp krijg je die snelheidsverhoging als je aangesloten bent op adsl2+ of vdsl.
Die 50€ is dus omdat je in de centrale moet worden omgezet omdat gewone 'adsl' die snelheid niet aankan.
Je modem thuis moet ook geschikt zijn voor adsl2+


Dus je betaalt bij Belgacom weeral 50 euro voor iets dat bij veel andere adsl providers gratis is ...
Schone cadeau ...


Wat ik begrepen heb van Belgacom verkopers is dat het gratis is als je Belgacom verteld dat je nog een jaar adsl van hen wil :-).

Aan hollebollegijs om het te ontkennen als het niet waar is :)
hm, m'n tante kreeg gisteren telefoon om te vragen of ze nog een jaar extra wou in ruil voor 1 maand gratis abo (zoals altijd).
Gezien we nagenoeg terzelfdertijd adsl genomen hebben verwacht ik hier ook algauw een telefoontje.
'k zou dan eens moeten vragen om de speed optie in plaats van een maand gratis.

Btw, 'k heb eens gekeken en m'n router kan maar tot 9mbps.
Moest ik die snelheidsverhoging krijgen, kan ik dan m'n huidige router blijven gebruiken? OFwel eventueel vragen om maar tot 9mbps te verhogen?

Geplaatst: 01 jul 2008, 15:00
door Ansem
Limiet van 17 GB naar 30 GB verhoogd hier.

Geplaatst: 01 jul 2008, 15:08
door Kenneth
Dus je betaalt bij Belgacom weeral 50 euro voor iets dat bij veel andere adsl providers gratis is ...
Schone cadeau ...


Is dat niet dezelfde dienst als dommel (waar zij 99 euro voor vragen?)

Geplaatst: 01 jul 2008, 15:33
door Azza
voor de activatie, is het voldoende om eventjes naar BGC te bellen?
of moet je echt naar zo een winkel gaan?

mijn modem kan ADSL2+ wel aan.. dus ik zou geen ander toestel nodig hebben...

Geplaatst: 01 jul 2008, 18:07
door john_muts
Ik heb een adsl plus abo. Ik ben vandaag langsgeweest bij een belgacom boetiek omdat ik nog een oude modem(510) had. Daar heb ik gevraagd welke modem ik nodig had voor de snelheidsverhoging en ze hebben me een speedtouch 516i meegegeven.

Daarnet heb ik gebeld naar 080022800 om de speed optie te activeren. De medewerker vertelde me dat ik niet de juiste modem heb. Ik zou een b-box nodig hebben en dan zou de optie automatisch geactiveerd worden. Wel vreemd gezien de speedtouch 516 een adsl2+ modem is. Dus morgen terug naar de boetiek om een b-box.

Nog iemand met eenzelfde ervaring?

Geplaatst: 01 jul 2008, 18:09
door Matthias_VL
GRATIS ?

Geplaatst: 01 jul 2008, 18:47
door jack the ripper
john_muts schreef:Ik heb een adsl plus abo. Ik ben vandaag langsgeweest bij een belgacom boetiek omdat ik nog een oude modem(510) had. Daar heb ik gevraagd welke modem ik nodig had voor de snelheidsverhoging en ze hebben me een speedtouch 516i meegegeven.

Daarnet heb ik gebeld naar 080022800 om de speed optie te activeren. De medewerker vertelde me dat ik niet de juiste modem heb. Ik zou een b-box nodig hebben en dan zou de optie automatisch geactiveerd worden. Wel vreemd gezien de speedtouch 516 een adsl2+ modem is. Dus morgen terug naar de boetiek om een b-box.

Nog iemand met eenzelfde ervaring?
die b-box heeft blijkbaar extra aansluitingen voor Belgacom TV.
Als je niet van plan bent dit te nemen zou die Speedtouch volgens mij moeten volstaan.

Geplaatst: 01 jul 2008, 19:01
door Cash
En, hoeveel koste die 516, en moet je nu nog betalen voor je activatie, met je Plus abo?

Geplaatst: 01 jul 2008, 19:45
door john_muts
Cash schreef:En, hoeveel koste die 516, en moet je nu nog betalen voor je activatie, met je Plus abo?


Die modem kost 45 euro. Ik heb niks moeten betalen qua activatie omdat ik een plus abo heb. Maar het werkt dus niet op een hogere snelheid. Ik begrijp ook niet waarom. Ik kan me alleen maar voorstellen dat het misschien een probleem is met de firmware die belgacom op die modems plaatst. Al bij al is een adsl2+ toch een adsl2+ modem.

Terzijde als je je abo verlengd voor een jaar krijg je een maand gratis.

Geplaatst: 03 jul 2008, 07:26
door geert
ik heb niks moeten betalen qua activatie omdat ik een plus abo heb


Ik heb gisteren ook gebeld voor de speed optie van mijn plus abonnement. De medewerker van BGC wist mij te vertellen dat voor deze optie een batch loopt en dat binnen 14 dagen alle plus abonnementen van de snelheidsverhoging kunnen genieten.
Nog even (af)wachten dus.

PS : Ik vind de speedtest.net heel hoge waardes geven sinds 01 juli (de verhoging door BGC)

Geplaatst: 03 jul 2008, 14:45
door liger
24mbit? o_O met adsl2+?? kan toch niet?

Geplaatst: 03 jul 2008, 15:06
door qless
liger schreef:24mbit? o_O met adsl2+?? kan toch niet?


Jawel met volledig open ADSL2+ en goede lijn. Op het moment zou dat dus enkel echt bij cityconnect kunnen