Dommel HomeConnect biedt onbeperkt internet

Nieuws omtrent telecom
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dus eventjes kort wat ik moet doen:

Bestellen bij tornado, installeren via bijgeleverde CD, contract tekenen, terug faxen, en betalen.

Mijn telenet abonnement word autom afgesloten he?

Maar mijn kabel tv is wel van telenet, dus dat blijft wel he? Dommel sluit alleen mijn internet en telefoon abbo af bij telenet.
Laatst gewijzigd door Uloga 24 jun 2008, 23:13, in totaal 1 gewijzigd.
:banana:
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Uloga schreef:Dus eventjes kort wat ik moet doen:

Bestellen bij tornado, installeren via bijgeleverde CD, contract tekenen, terug faxen, en betalen.

Mijn telenet abonnement word autom afgesloten he?


Nee telenet moet je zelf omzeggen nadat homeconnect volledig werkt .
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ok.

Maar mijn telefoon kom nu binnen via een gewone telefoonlijn. Moet dat veranderen? Of gaat dommel telefonie automatisch daarlangs?

Of Moet ik mijn telefoonnet aansluiten aan die router?
:banana:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Uloga schreef:Of Moet ik mijn telefoonnet aansluiten aan die router?
Ja.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hu??? Maar hoe moet ik dat dan doen? Ik ben maar beginneling, zit de telefoonlijn die ik nu heb in die modem van telenet? Dan moet ik eigenlijk gewoon maar dat kabeltje versteken?
:banana:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

je hebt normaal een binnenkomende belgacom kabel.
deze sluit je aan op uw 'ADSL' poort van uw gigaset. De gigaset heeft 2 'normale' telefoonplugs, hier steek jeje telefoons in.

Indien je het nog niet begrijpt, gelieve te reageren in het grote dommel topic
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kga dat doen ja :p
:banana:
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Is men dan verplicht die box te kopen bij Dommel ?
Alhoewel de modem die je gratis krijgt bij Belgacom TV ook toch voldoet,
voor TV internet en telefoon via internet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Matthias_VL schreef:Is men dan verplicht die box te kopen bij Dommel ?
Alhoewel de modem die je gratis krijgt bij Belgacom TV ook toch voldoet,
voor TV internet en telefoon via internet.
Opnieuw, je moet de Siemens gigaset kopen, willen of niet.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

qless schreef:Hopa, EDPNET buiten, Dommel besteld....sorry edpnet, nooit iets nieuws gepland staan kost je klanten
zou der toch een goed nachtje over slapen,wat al dat goeds over Dommel is weinig geloofwaardig.
EPDNET is één van de beste providers die er bestaan momenteel
Bijvoorbeeld bij vergeten te betalen, duurt het 2 of 3 maanden voor ze afsluiten en maak je het betalingsbewijs over sluiten de boekhoudster
binnen 15 minuten ter aan.
Weet veel van maffiapraktijken van Dommel en Telenet door de Dienst
schuldbemiddeling.
Beiden vinden van alles uit om klaneten te plunderen bij vergeten betaling.
Nu springt die limiet en prijs uit de ogen van de mensen, maar de helpdesk trekt op niets,besteelt zijn klanten via betaalnummer,reageert
slechts na 2 of 3 maanden op een ticket,vlugge afsluiting bij vergeten te betalen.
Scarlet is ook zeer veel verbeterd en is aan te raden voor mensen uit de grote stad,in begin waren er veel problemen door te grote vraag.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Matthias_VL schreef:
qless schreef:Hopa, EDPNET buiten, Dommel besteld....sorry edpnet, nooit iets nieuws gepland staan kost je klanten
zou der toch een goed nachtje over slapen,wat al dat goeds over Dommel is weinig geloofwaardig.
EPDNET is één van de beste providers die er bestaan momenteel
Bijvoorbeeld bij vergeten te betalen, duurt het 2 of 3 maanden voor ze afsluiten en maak je het betalingsbewijs over sluiten de boekhoudster
binnen 15 minuten ter aan.
Weet veel van maffiapraktijken van Dommel en Telenet door de Dienst
schuldbemiddeling.
Beiden vinden van alles uit om klaneten te plunderen bij vergeten betaling.
Nu springt die limiet en prijs uit de ogen van de mensen, maar de helpdesk trekt op niets,besteelt zijn klanten via betaalnummer,reageert
slechts na 2 of 3 maanden op een ticket,vlugge afsluiting bij vergeten te betalen.
Scarlet is ook zeer veel verbeterd en is aan te raden voor mensen uit de grote stad,in begin waren er veel problemen door te grote vraag.


Helpdesk e.d. van edpnet is idd goed, maar op dit moment knalt de snelheid regelmatig onderuit... en da's dus op een 4 Mbps lijn (zit te ver voor 6) dus ben mijn geloof in edpnet wat aan het verliezen
brakke
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2008, 12:50

Over de helpdesk, of althans de wachttijden en openingstijden, van Dommel ben ik toch niet te spreken!
Heb homeconnect en zaterdagmiddag plots geen internet (en telefoon) meer. Eerst zelf gezocht maar lukte niet. Maar ja... helpdesk is enkel open op werkdagen of anders moet je op een nog duurder nummer bellen (met de gsm dan natuurlijk en dat nummer is geblokkeerd met mijn abonnement). Tot maandag dus moeten bellen vanop mijn werk want de meeste mensen moeten nu eenmaal werken tussen 9 en 18u. Uiteindelijk toch wel opgelost en moest ook mijn box resetten want had ook probleem bij installatie van homelink software. Gevolg: sinds gisteren avond wel internet rechtstreeks via kabel. Telefoon / voip gaat niet en om een heb ook problemen met de wlan configuratie om die te veranderen.

Probeer nu al een hele dag te bellen mar dus nog niet binnengeraakt. AL bij al gemakkelijk een uur vandaag naar Within Temptation moeten luisteren. Begin het deftig beu te worden. Als het nog zo lang duurt switch ik gewoon naar Telenet. Mijn ouders zijn daar tevreden klanten. Maar ja.. heb pas paar weken dommel en heb die (dure) Siemens router moeten kopen dus wil het er eerst wel uithalen...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

brakke schreef:Over de helpdesk, of althans de wachttijden en openingstijden, van Dommel ben ik toch niet te spreken!
Heb homeconnect en zaterdagmiddag plots geen internet (en telefoon) meer. Eerst zelf gezocht maar lukte niet. Maar ja... helpdesk is enkel open op werkdagen of anders moet je op een nog duurder nummer bellen (met de gsm dan natuurlijk en dat nummer is geblokkeerd met mijn abonnement). Tot maandag dus moeten bellen vanop mijn werk want de meeste mensen moeten nu eenmaal werken tussen 9 en 18u. Uiteindelijk toch wel opgelost en moest ook mijn box resetten want had ook probleem bij installatie van homelink software. Gevolg: sinds gisteren avond wel internet rechtstreeks via kabel. Telefoon / voip gaat niet en om een heb ook problemen met de wlan configuratie om die te veranderen.

Probeer nu al een hele dag te bellen mar dus nog niet binnengeraakt. AL bij al gemakkelijk een uur vandaag naar Within Temptation moeten luisteren. Begin het deftig beu te worden. Als het nog zo lang duurt switch ik gewoon naar Telenet. Mijn ouders zijn daar tevreden klanten. Maar ja.. heb pas paar weken dommel en heb die (dure) Siemens router moeten kopen dus wil het er eerst wel uithalen...


Het is een algemeen probleem dat hier al meerdere malen aangehaald is .

Geen service naar de eindgebruiker , wegens slechte communicatie omtrent telefoonnummers die niet of slecht bereikbaar zijn .

De 070 en 7777 nummers zijn stinkend duur en duurt eeuwig voor je een antwoord op je vraag hebt. Dit omdat je te lang in wacht gezet bent of dat ze niet willen op pakken .
Al moet ik zeggen dat het allemaal wel vriendelijke mensen zijn die trachten hun job goed uit te voeren .

Hier aan zie je dat dommel nog altijd maar een klein bedrijf is dat nog vol kinderziektes zit en nog veel moet leren .
Maar eens alles goed werkt geen problemen verder !
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ik dacht dat 7777 gratis was. Of niet?
To download or not to download, that's the question.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Fireblade schreef:Ik dacht dat 7777 gratis was. Of niet?

nope, 0800 is gratis
brakke
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2008, 12:50

7777 is gratis voor homeconnect klanten maar je hebt er natuurlijk niet veel aan als je problemen hebt en je telefoon niet werkt...

Van niet bereikbaarheid nog iets: toen ik het 0800 nummer moest bellen van Dommel, namen ze gewoon niet op... ze zeiden dat ook gewoon. Eerst naar klantendienst op 070 nummer gebeld om "afspraak" te maken.. Moest 5 minuten later dan terug naar 0800 nummer bellen..

Alhoewel er een bereidheid is en vriendelijkheid bij de mensen die je aan de telefoon krijgt (integenstelling tot mensen die je bij Telenet / Belgacom aan de lijn krijgt), idd nog heel veel kinderziektes. Maar intussentijd betaal ik wel bijna 50Euro voor oa bepaalde services die ik niet heb :-)
GregyOnline
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2008, 22:13

Ye

Hoe gebeurd de omschakeling van een bestaande telefoonlijn bij belgacom naar een dommel homeconnect heb reeds een pakket bij dommel netconnect deze gaat vervangen worden door het homeconnect pakket maar hoe verloopt dit allemaal.
Iemand een gedacht of heeft dit al eens gedaan.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

GregyOnline schreef:Ye

Hoe gebeurd de omschakeling van een bestaande telefoonlijn bij belgacom naar een dommel homeconnect heb reeds een pakket bij dommel netconnect deze gaat vervangen worden door het homeconnect pakket maar hoe verloopt dit allemaal.
Iemand een gedacht of heeft dit al eens gedaan.

gaat allemaal vlot in de wizard die in de box zit..
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Weken verder, geen antwoord van Dommel.....
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik wacht mooi mijn cityconnect plus af in december :wink: .
Hoop dat dat wel functioneert :P
Live life to the Max
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”