ADSL2fit vragen/klachten/...

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

dat is zeker lang en heel lang. dat ze ma zorge dat ze tusse kerst en nieuwjaar open zijn want ik zal is gaan beginne te spamme met men mails. hoe durve ze iemand op 5kb/sec te zette.
Gast

Tja, ongelimiteerd, snel, superservice en dat alles tegen lage prijs: Sprookjes bestaan niet!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

metal,

als je me pakt op mijn woord, doe het dan goed.
Ik heb gezegd dat er een verbetering was naar een snelheid die surfbaar was. Ik heb niet gezegd dat die snelheid mega stabiel is, en dat iedereen die heeft etc etc. Volgens hetgeen wij zien in onze speedtest is er sinds een tijdje voor 5/12 een verbetering van de snelheid: van ondraagelijk naar surfbaar. +- 2Mbps connectie..
Wat betreft die synchronisatiesnelheid: mits enige moeite zou je die hier in ons forum wel kunnen vinden ;-). Wat betreft dat spammen: zeer volwassen. Wat denkt ge, dat ze u met opzet op 5Kbyte/s zetten?? Pff

Freak,

40u online: 40*60*60 = 144000seconden
4Mbps: 4096Kbps => 4096/8= 512Kbyte/s.
144000s*512Kbyte/s = 73.728.000Kbyte (+- 70Gb).
Dit alles aan theorethische maxima. Kortom wil dus zeggen dat 30Gb erdoorsleuren op 40u, zeker mogelijk is. Wetende dat ze toen nog niet zo'n zware problems op het Scarletnetwerk waren.
Ik wil maar zeggen, al heb je die login gebruikt op een andere a2f lijn ofzo.. je hebt er blijkbaar mee verbruikt.. of iemand anders had jouw login:pwd... maar stats veranderen.. denk je nu echt dat ze zich daarmee gaan bezig houden??
Nuja, dit kan een JA/NEE spelletje worden. Zij houden hun been stijf en jij het uwe, maar een feit is.. dat gij weinig kunt bewijzen en zij redelijk wat...allez ja, ik wil maar zeggen dat je niet hard staat.

Wat betreft die snelheid: iedereen zal wel synchen aan 4Mbits, dus daar hebben ze al een punt. Maar de max.snelheid ligt nog aan net geen 3Mbits. Nu af en toe zien we een uitloper van 3Mbps à 4Mbps..maar dat is het dan ook. Zéér weinig. En dan hebben we nog de 8Mbitters, die ook ofwel héél zeldzaam zijn, ofwel allemaal met problems zitten :).

Enfin, ja, zoals reeds gezegd, over al deze punten is dus een msg naar Webvisie en we wachten nog steeds op antwoord...voorlopig kunne we ook niet meer doen dan wachten.

The_Borg, ivm die facturen.. heb je ze daar al over gebeld? En wat is het probleem juist?
Ivm die omschakeling is idd weinig gecommuniceerd voor zover wij weten. Staat niet zo véél op hun site. Een medewerker heeft hier een enkele keer daarover iets gepost...ivm stats voor een gemeente, check de snelheids topic.
I love it when a plan comes together!
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

The Oddity schreef:144000s*512Kbyte/s = 73.728.000Kbyte (+- 70Gb).
Dit alles aan theorethische maxima. Kortom wil dus zeggen dat 30Gb erdoorsleuren op 40u, zeker mogelijk is.


Ik ben er ten tijde van limiet-loos EDPNET (toen nog 1Mbit) wel eens in geslaagd om 150GB te ritsen op 1 maand :D

Als je nu aan 600KB/s zou downloaden (en dat kan vanaf -laten we het braaf houden- snelle universiteitsservers) , en dit 24u per dag 30 dagen lang heb je een goeie anderhalve Terrabyte gedownload (1500 GB). Je staat er soms van versteld wat je zoal binnen haalt hoor. Installeer maar eens een downloadmeter op je pc (DU Meter of zo) en hou die een tijdje in't oog.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

The Oddity,

is er al antwoord gekomen op je vraag van een week geleden?

a super curious
Styno

[mod="The Oddity"]
Post verplaatst, gaan de andere topic, beetje proper houden ;-) (zoveel mogelijk enkel speedtests.[/mod]
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Styno,

Ik heb gemerkt dat ons contact vrij kort na het versturen van die msg op ons IRC kanaal geweest is.. maar blijkbaar was er weinig -wakker- volk, hij is nadien nog een paar geweest maar zeer kort.

Ik weet dus nog niks.. ik wacht dus nog. Is ondertussen 2e msg onderweg, om eens af te spreken op irc ofzo. Nuja, dat bericht is nog niet gelezen.. vermoedelijk door deze drukke dagen...

Nu, vanals we iets weten, mag je er zeker van zijn, dat hier een newsupdate komt.
I love it when a plan comes together!
Styx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2003, 18:21

Ik kijk juist op status.adsl2fit.be en daar staat er netjes dat er vanaf 05/01/2004 geen compensatie forms meer aanvaard worden ... nu ik heb de mijne al op 22/11/2003 gefaxed ... en sindsdien is het heel stil geworden rond die compensatie ... enig idee ?
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds vandaag is het compensatieformulier niet meer beschikbaar.
Leuk, ik heb er een paar weken al achter gevraagd via mail (en sindsdien nog een paar keer) en tot op vandaag niets van gehoord. Ik ga ervan uit dat ik er niet mee op moet rekenen. En ondertussen zitten we nog altijd "maar" aan 2MBits...
newcomer

Dag allemaal,

I just started to work in Antwerpen and dutch evening courses are planned for the end of january, so i do hope my dutch will get better by then.

I have to make a decision for an ISP provider before the 6th of january.
I am mostly interested in the upload transfer rate and the limitless of the volume transfered. I was "routed" to ADSL2FIT but heared some long dowtime that occurs frequently. Could anyone please tell me the accurasy of those allegations and what to expect? in english please :)

Dank u well aan allemaal,

Scott
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Scott,

Adsl2fit is an ISP that offers bandwidth from the Scarlet DSL network. It does this at competitive prices and with conditions no other ISP's have.

According to the website the "small" subscription will give a downstream limited at 4Mbit and an upstream limited at 512kbit. They do not charge your used traffic. This is a great offer and I have taken this ISP as well.

But, starting mid september till half/end of november there have been problems on the Scarlet network due to bandwidth resources ... I will not go into the technical/commercial details of the cause of these problems, but it is suffice to say that all the scarlet customers (several ISP's) had an ISDN-like connection for more than a month. But ... since november these problems have been solved and there has been no more downtime ever since. The only remaining issue is that allthoug they offer 4MBit you only have a 2Mbit connection at the moment. Even their 8Mbit subscriptions suffer from these problems.

If you think that 2Mbit is enough (like I do) then I would definitely go for ADSL2FIT, but be warned ... it is not an ISP for absolute newbies as they do not have a big helpdesk. Then again, if you know your way around a computer and do not mind to do some troubleshooting yourself (this forum is a BIG help too) then I would definitely recommend ADSL2FIT !!

Hope to have been of service,

Siske
newcomer

Hi siske,

Yes indeed, 2Mbits is enough for me and I do thing that it is less important than the upload and limiteless volume of data, besides A2F is maybe working to provide the 4Mbits in the futur.

Just one more question, I heard that previously some suscribers have experienced some very low download (regular phoneline modem). But that's may be history too, and last but not least, do you think that policy of limitless transfer is going to last and it's not just meant to gain more customers and eventually A2F will just do like ohter ISP do ( 10 or 15 Gb/month).


Haartelijk bedankt, I really appreciate
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Well ... it all depends on how the Scarlet network is going to evolve. You should adsl2fit as an independant reseller of Scarlet DSL ... except with their own conditions. As far as I know they are working to get the downstream back up to it's normal speed. And those very low downstream problems you have heard of are of that period I previously spoke of. They are solved and were due to problems on the scarlet network, not ADSL2FIT.

We (userbase crew and users) have a good contact with the staff from adsl2fit via the userbase IRC channel. I do not think they use this "no limit" condition to gain subscribers and change it afterwards. I don't think they will even be able to if they want to continue their business anyway.

BTW, I forgot to mention that with a standard subscription adsl2fit does not provide you with either an e-mail address nor any webspace... keep that in mind! You can allways get a free e-mail box somewhere and use that one in combination with the SMTP server from adsl2fit to send your e-mail.

Sincerely,

Siske
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

31/12/2003 9:02:18 Compensatieformulieren zullen niet langer beschikbaar zijn vanaf 01/01/04

1)Dit is toch wel heel drastisch, op zo'n korte periode afsluiten.
2)Er waren nog altijd vragen ivm de compensaties.
3)De mensen die er een hadden aangevraagd hebben gewoon nog niks van antwoord ontvangen!

Mensen die bv op reis waren/zijn kunnen niks meer aanvragen?

Service 0/10 !
Gast

Siske,

I really don't need an email box at all since I use my companie's one. But glad to hear A2F provide a SMTP server, didn't know that.

Just forgot to mention a detail, I work in antwerp but I settled in brussels, do it change anything at all?

If not I'll definetly subscribe to A2F and hope there are fast for the procedure of connecting someone to their services. I already have a phone line.

Tot sinds
Vesoa

Well they are not really fast to connect you ;) i think the waiting time at adsl2fit is the biggest of all providers in belgium, it can take more then a month!
Gast

oops,

That is really too long for me, the best I can wait is 2 weeks!
It would be petty to go to another ISP, cause A2F is the one that suites me

We'll see, I'll give them a call asap.
Fr3aK
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2003, 19:09
Locatie: Rumst

Als iemand het compensatieformulie wil hebben, PM me, kheb het ier staan maar je moet wel kunnen bewijzen dat je a2f hebt :p
BTW: khoop dat de compensatie-actie zelf nog ni voorbij is want ik heb het nog niet kunnen opsturen omdat ze telkens zeggen dat ik men laatste factuur niet heb betaald :(

Greetz
Gast

Hi,

Is there any problem with filesharing progs for A2F users, like some ports being blocked or so. I am sure you know what I mean here.

Any known prob for people living in Brussels?

Sorry for asking so many questions but have to be sure before I jump in and become A2F subscriber.

besten,

[mod="Sub Zero"]No crossposting. I deleted the other post.[/mod]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

ADSL2Fit does not block ports, not even 25 (smtp), like other ISP's do.

You have to be carefull with P2P-programs. Because when A2F recieves a complaint from the RIAA or another organisation that you use your internet for illegal purpose, they will disconnect you. So if you should share movies or something else and they find out, they will suspend you untill you sign a contract that you will never do it again. The lesson is : never get caught :)

Cheers
Afbeelding
Gast

look sub,

I only use edonkey or emule to download stuff you know, I dont serve just get these stuffs from people.

Dont tell me you can't download movies with A2F, can you????
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

I never said that... I said :"Don't let them catch you serving stuff". You can download as much as you want, don't worry.
Afbeelding
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

The_Borg, ivm die facturen.. heb je ze daar al over gebeld? En wat is het probleem juist?
Ivm die omschakeling is idd weinig gecommuniceerd voor zover wij weten. Staat niet zo véél op hun site. Een medewerker heeft hier een enkele keer daarover iets gepost...ivm stats voor een gemeente, check de snelheids topic.


Wel, voor de facturen mocht ik altijd eerst netjes per MAIL een ingescand afschrift van mijn rekening sturen om zelf te bewijzen dat ik wel degelijk mijn facturen iedere keer op tijd betaal. Spijtig genoeg waren ze bij webvisie wel zo slim van eerst mijn lijn af te sluiten zodat ik gvd niet eens een mail kan sturen. Wanneer ik dan bel naar de helpdesk, vanwege mijn zoveelste schorsing van mijn lijn, weten ze mij daar vriendelijk te zeggen dat ze de lijn terug ff open stellen zodat ik toch maar die mail kan versturen.

Dit gebeurde vooral voor dat de go4all abos overgeschakeld werden naar adsl2fit. Nu is het probleem nog veel leuker. Nu wordt af en toe mijn lijn eens afgesloten, maar dat ben ik al gewoon. Na 1 of 2 dagen vinden ze in hun rommelige boekhouding dan toch een betalingsbewijs en dan zetten ze de lijn blijkbaar terug open. Dan zie ik mooi op de statuspagina verschijnen dat mijn lijn wegens 'niet betaalde facturen' is afgesloten geweest.

Ik ben van nature iemand met weinig geduld, maar wat ik met die amateurs allemaal al heb meegemaakt gaat toch echt wel te ver.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The_Borg schreef: Nu wordt af en toe mijn lijn eens afgesloten, maar dat ben ik al gewoon. Na 1 of 2 dagen vinden ze in hun rommelige boekhouding dan toch een betalingsbewijs en dan zetten ze de lijn blijkbaar terug open. Dan zie ik mooi op de statuspagina verschijnen dat mijn lijn wegens 'niet betaalde facturen' is afgesloten geweest.


Je vraagt toch telkens een creditnota voor die paar dagen zonder internet, mag ik hopen...

(anders laten ze je nog betalen voor een -weliswaar kleine- periode waarin je afgesloten geweest bent)
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

It's simple, yes you can.
Why else would I need an unlimited connection.
You just have to be carefull.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Hier zie ik de bui ook weer hangen, de betaling is 2 weken geleden van mijn rekening afgeschreven, maar in mijn status staat de faktuur nog steeds als 'niet betaald'. Mogelijk zijn ze op wintersportvakantie gegaan en hebben de betalingen nog niet geboekt.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Webvisie.simple.service = StrSucked

Zelfs voor mensen die niet programmeren moet dit vrij simpel te verstaan zijn
Laatst gewijzigd door The_Borg op 02 jan 2004, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Het is van het zelfde bij mij, ik heb hier ook 'zogezegd' een factuur nog niet betaald dat al een maand geleden betaald is geweest.

Btw, nu is mijn snelheid vandaag ook weer om over naar huis te schrijven van de ene dag op de andere:

Your current download speed: 34kbit/s or 4kbyte/s
Your current upload speed: 39kbit/s or 5kbyte/s

Ik denk dat ze bij Webvisie de point van de Assymetric in ADSL nog niet goed door hebben. Eén tip: Leer Engels mannen! :x
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

ya facturen is een ramp precies
2 weken geleden betaald ..voldaan "nee" ...en volgende week schakel ik normaal over ..zou dom als ik daardoor zonder i-net kom :/

heb ze al geprobeerd te bereiken ...maar atm is het geen vette
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

byter, ik ben van genk en schijn wel goed door te komen, hoe proberen jullie op het moment door te raken? de foon zou weer werken vanaf maandag, maar mijn mails worden nog altijd mooi be-antwoord. (en redelijk snel, tussen de 1à minuten en de 4 uur, zelfs mailtje sturen om 17uur, en om 20u30 ne reply hebben op 30/12.

En ja ik ben wel dealer, maar dat was via een email-adres en een ander ip-adres dan gebruikelijk, dus net alsof ik normale klant ben.

Ik hoor ook soms 'wij komen nooit binnen op de telefoon'. IK raak 85% van de gevallen bij mijn eerste foontje binnen, (neen ik heb geen speciaal nummer waar ik naartoe bel) en 14% van de gevallen 5 minuten erna bij mn 2e foontje.

Ik ben bij andere helpdesken veel langer aan het lijntje gehouden eer ik een deftig antwoord of medewerking kreeg. een minpunt zijn wel de beperkte beluren, en het feit dat het een 903 nummer is. Alhoewel de betalende helpdesken een trend an het worden zijn... :s.

Een collega van mij, heeft ook voor zijn pczaak een betaalnummemer... , laat de klanten maar bellen dus... :)
Gast

Mooi Sandman
Gij bent wel echt een pro ADSL2Fit
Als dealer heb je misschien een bal voor maar las gewone klant vallen we meestal buiten den boot
Ik zelf spreek uit ondervinding emails duurt soms twee weken vooraleer ik antwoord krijg en alleen na sturen van aangetekende brief lukt het sneller
Moest iedereen eens eerlijk hier alles posten wat goed of misloopt dan zouden we een juister beeld krijgen
Wat uw collega betreft met zijn betaalnummer als dat gebruikt wordt voor bestellingen zal hij op termijn toch de gevolgen van dragen of zijn klanten zijn dommerikken
Eigelijk zou jij userbase moeten sponseren want u maakt via uw link gratis reclame voor uw zaak
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

@ Guest.

Ja ik ben zelf tevreden over A2F. Ik ben er ook eerlijk over dat ik ze verdeel, dus val me daar niet op aan, waar ik het over had waren de replies op mails die ik verstuur op andere locaties (ja, ik ga regelmatig aan huis bij mijn klanten) waarbij ik vaak het emailadres van de klant gebruik/mag gebruiken, hierbij staat dus vaak geen verwijzing naar mij waarop men al sowieso kan uitfilteren. Bellen doe ik ook niet altijd met mijn gsm maar met wisselende nummers.

Wat de link betreft, er stond eerst de naam vermeld, nu, na inspraak van de crew enkel een link, verder heb ik hier op het forum nooit de naam van mijn firma vermeld of eender wat.

Ik weet dat ik niet 100% objectief ben, maar probeer het zoveel mogelijk te zijn. Mocht ik buiten de schreef gaan, mogen ze me erover aanspreken, maar dat zal denk ik zelden gebeuren.



Als U problemen heeft, zal ik altijd mee helpen ze op te lossen.

MVG,

Joost

Edit: Sponsoring wordt aan gewerkt. [miereneukmode] En de mensen bij A2F zijn niet mijn collega's, zakenrelatie is juister woord [/miereneukmode] 8)
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

heb ze zo net ff gemaild ..normaal antwoorden ze vrij vlot (vlotter dan ik bij een ander isp gewoon ben) maar ivm met mijn factuur lijken ze mij te negeren :?

btw ff een vraagje ..op de statuspagina zie ik net iets extra's ..troubleticket
waar dient dit precies voor? (srry als het al ergens staat/gevraagd is)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Die troubletickets... Dat zal waarschijnlijk een uitbreiding zijn op hun systeem (waar ze aan werkten) dat je troubletickets voor jou persoonlijk online kan volgen. Dan moet je niet bellen ofzo om te weten hoe ver ze staan, maar je kan ze in real time volgen op je status.a2f. Ik denk wel dat het dit zal zijn.

Cheers
Afbeelding
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

het trouble ticket is een soort werkdocument. Als A2F een probleem merkt, of jijzelf een probleem meldt, wordt daar een troubleticket van opgesteld, waarna men aan de hand van dit document je probleem probeert op te lossen.

-> doordat zo een document in principe eenvormig is, kunnen verschillende personen er 1 opstellen en gemakkelijk aflezen.


Denk ik. :wink:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Hahaha, nog zoiets, aangetekende brief. Na een aanmaning om mijn modem te betalen (die was natuurlijk al lang per rembours betaald), stuurde ik toch maar een aangetekende brief met een ingescand bewijsje. Ik deed dit om de nogal duidelijke reden dat ik verdere problemen wou vermijden.

Gedurende een maand heb ik niks meer gehoord dus dacht ik, fijn het is blijkbaar geregeld. Welgeteld 2 maanden later kreeg ik terug een aanmaning, en jawel voor diezelfde modem. Ik bel naar de helpdesk en daar wisten ze mij doodleuk te zeggen dat ze nooit een brief hadden gekregen. Nu kan je veel zeggen, maar een aangetekende brief is een aangetekende brief, geen gezever dan he.

Dus ik stuur per mail NOGMAALS het bewijsje door en per helpdesk verzekerden ze mij dat het allemaal in orde zou komen en dat er een foutje in hun afpunting gebeurd was. Ik was al behoorlijk ontevreden over het amateuristisch gedrag, tot nog een maand later en dan werd ik werkelijk pissed.

Weeeeeeeeral kreeg ik een aanmaning om datzelfde rotding dat ze een Eicon USB ADSL modem durven noemen, te betalen. Na 3 scheldtelefoontjes van mijnerzijde en 10 keer een spammail met daar een attachke aan van da bewijs is het uiteindelijk dan toch goed gekomen. Dan vraag ik mij toch af hoe professioneel ze daar bezig zijn.

Btw, het waren niet eens een aanmaningen he, maar een brief met daarin dat ze gerechtelijke stappen gingen ondernemen wanneer de factuur niet betaald zou zijn. Volgens mijn beperkte en bescheiden kennis van Belgisch Handelsrecht is het nog altijd zo dat ge minstens 2 aanmaningen moet sturen vooraleer gerechtelijke stappen te zetten, dus zeer legaal waren ze ook al niet bezig. (lawyers in here, correct me if I'm wrong :p)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Enfin,

Ik ben hier terug. Ik moet met spijt mededelen dat ik nog geen nieuws heb van A2F. Hun tweede bericht is nog steeds niet gelezen. Vermoed dat dit komt door de gepasseerde periode, want anders verloopt dit vlugger. Allez, ik geef ze nog een beetje geduld, maar ga vanaf maandag toch ferm op de gaspedaal beginnen staan.

Wat betreft die betalingen, ga daar toch nog eens over luisteren, wanneer die exact voldaan gezet worden op de statuspage. Verder zou ik zeggen, onthou wat ik reeds gezegd heb, over het disconnecten hoger in deze topic.

The_Borg, ik ga eens luisteren bij een volgend gesprek hoe en wat en wat hier in de toekomst kan aan verbeterd worden.

Wat betreft die compensatieformulieren, ze hebben nu toch eigenlijk wel een redelijke tijd online gestaan, ergens versta ik wel dat ze er een eind-datum opzetten want anders blijven ze bezig. De ene stuurt het vandaag op de andere binnen 3maand... maar ik ga eens luisteren naar concrete zaken errond. Ik vermoed alle formulieren die bewezen kunnen worden dat ze vroeger getekend EN verstuurd zijn, dat die zonder probleem verwerkt worden.. ook na afsluitdatum.
I love it when a plan comes together!
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Voor degenen die twijfelen of hun compensatiekeuze bij A2F verwerkt is:

Ik ga net kijken op mijn status pagina en daar staat 31/12/2003 9:48:33 Formulier Compensatiekeuze

Dit is een link naar een document voor domeinaanvraag (wat mijn keuze was) die je moet invullen met dus de bijkomende info zoals welke naam, etc ...

Ik neem aan dat iedereen die (op tijd) zijn formulier destijds opgestuurd heeft deze link nu in zijn status pagina zou moeten hebben.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Yup, op 09/12/2003 heb ik ook dit formulier compensatiekeuze gekregen. Heb dit ingevuld en zoals door hen gevraagd getekend en teruggefaxed. Hopelijk duurt dit weer geen 2 maanden vooraleer dit in orde komt :(

Wat betreft die facturen, ook mijn laatste factuur staat op "niet voldaan". Dus ik vermoed dat zij gewoon hun facturen nog niet hebben ingeboekt. Als ze ons nu afsluiten terwijl we toch betaald hebben denk ik dat we best eens even samenzitten en bv een klacht + bewijzen sturen aan TestAankoop.

BTW: Heb zonet de laatste TA gelezen en daar staat een providertest in. Ook Adsl2Fit Medium word erin vermeld. Komen er niet zo goed uit ... TA raad zelfs eerder LaTribu aan ....

Grtz, Siske
verdachte
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:42
Locatie: Leuven

Inderdaad... Test Aankoop heeft zopas een nieuwe providertest gedaan... Deze test kan men gratis raadplegen als men zich inschrijft voor de providertest van test-aankoop... m.a.w. regelmatig snelheids- en surftesten doen voor de statistieken op hun website... Dan kan je gratis alles raadplegen, terwijl je anders op hun magazine geabboneerd moet zijn...

Voor de resultaten en inschrijvingen surf naar...

www.providertest.be ....

Wist niet goed of ik nieuwe topic moest starten.. Modjes zullen dit wel verplaatsen zeker....?
Somatik

CueBoy schreef:
The_Borg schreef: Nu wordt af en toe mijn lijn eens afgesloten, maar dat ben ik al gewoon. Na 1 of 2 dagen vinden ze in hun rommelige boekhouding dan toch een betalingsbewijs en dan zetten ze de lijn blijkbaar terug open. Dan zie ik mooi op de statuspagina verschijnen dat mijn lijn wegens 'niet betaalde facturen' is afgesloten geweest.


Je vraagt toch telkens een creditnota voor die paar dagen zonder internet, mag ik hopen...

(anders laten ze je nog betalen voor een -weliswaar kleine- periode waarin je afgesloten geweest bent)


hehe, been there tried that, mijn verhaal staat hier in de vorige threads, ik heb het al lang opgegeven... (2weken zonder inet omdat ze de betaling niet vinden, ondertussen 2x het bewijs gefaxt)

Mja, die service bij a2f trekt op niks, en The Oddity mag ze nog 10 keer verdedigen en zeggen van belgacom/scarlet hier en de post daar, ik blijf erbi, it is niet de mannier om klanten te behaldelen. Dingen beloven en niet doen, slechte administratie, ik zie hier genoeg ontevreden reacties. En al die andere mensen die de weg tot hier (nog) niet gevonden hebben...

Mometeel, ben ik tevreden met de aansluiting, daar kan ik niet over klagen

upload van 50KBps en download van 270KBps (3u snachts)

Ik hoop gewoon dat er geen problemen meer komen en dat ze mijn betalingen in het vervolg terugvinden... dan is a2f de ideale provider :)
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”