Pagina 4 van 7

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:08
door Siglo
hollebollegijs schreef:je weet heel goed waarom poort 25 geblokkeerd wordt. dat je die andere opties niks vind, daar heb ik geen probleem mee, maar wat poort 25 betreft, hebben TN en BGC groot gelijk.


Om de mensen op die manier hetzelfde product voor een duurdere prijs aan te smeren, meer bepaald een "office" abonnement...

Ik zou mij schamen... waar haal je nog het lef om in deze topic nog een poging te doen om die wanpraktijken goed te praten.

Het bewijs van hun wansmakelijke praktijken komt binnenkort als BGC plots ook 20GB volume gaat aanbieden: ik ben aan het aftellen en maak mij nu al kwaad voor de belachelijke verklaringen die ze daarbij gaan afleggen.

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:11
door BasMSI
hollebollegijs schreef:je weet heel goed waarom poort 25 geblokkeerd wordt. dat je die andere opties niks vind, daar heb ik geen probleem mee, maar wat poort 25 betreft, hebben TN en BGC groot gelijk.


Ja waarom dan?
Leg me dat eens uit als je wilt.

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:12
door Siglo
hollebollegijs schreef:de helpdesk is een gratis nummer (0800) terwijl dat bij de meeste andere betalend is, dat is wat ik bedoelde.


auch, en wie is eigenaar/uitbater van de lijnen??? tadaaa... Als het hen niks kost is dat niet moeilijk natuurlijk. Kan het nog hypocrieter?

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:21
door on4bam
hollebollegijs schreef:je weet heel goed waarom poort 25 geblokkeerd wordt. dat je die andere opties niks vind, daar heb ik geen probleem mee, maar wat poort 25 betreft, hebben TN en BGC groot gelijk.


Toen Easynet zijn residentiele klanten "verkocht" aan BC was dat de voornaamste reden dat Skynet onaanvaardbaar was voor mij.
De BC medewerker waar ik naar belde om onder het opgedrongen contract uit te komen zei eerst nog dat die poort gewoon kon open gezet worden. Niet dus.
Een ISP die poorten sluit zonder dat ik de mogelijkheid krijg om deze te laten opzetten krijgt mij nooit als klant.

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:26
door BasMSI
Is toch normaal, als je een telefoonlijn neemt verwacht je toch ook niet dat je niet kan faxen of wel?
Ik verwacht ALLE poorten open, zo simpel is het.
Dan nog niet te noemen de 36 uur DSLam lijn reset, met als enig doel je IP te doen wisselen.
Belgacom is in en in slecht!

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:30
door roebenofski
BasMSI schreef:Dan nog niet te noemen de 36 uur DSLam lijn reset, met als enig doel je IP te doen wisselen.
Belgacom is in en in slecht!


Dynamic IP is voor mij eerder een voordeel (rapidshare ed.) dan een nadeel.

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:32
door tomg1804
Siglo schreef:Het bewijs van hun wansmakelijke praktijken komt binnenkort als BGC plots ook 20GB volume gaat aanbieden: ik ben aan het aftellen en maak mij nu al kwaad voor de belachelijke verklaringen die ze daarbij gaan afleggen.

Eigenlijk zouden we de handen in elkaar moeten slagen en onze stoute schoenen aantrekken.
Ons voorbereiden op dat bericht dat we hier allemaal wel binnenkort verwachten.
Naar verschillende journalisten die met deze materie bezig zijn een overzicht sturen van correcte gegevens in vergelijking met de vele nonsens van Jan Marg... voor op de persconferentie.
Vb: de vergelijking maken met buitenlandse providers als het gaat om anti-virus/antispam, enz.

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:33
door Rogue
Ook bevordert het de anoniemiteit op het net. Als je dan toch een servertje ofzo wilt draaien kan je altijd dynamic dns proberen.

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:36
door driesve
Ik heb liever een dynamisch IP dan een statisch.

Maar persoonlijk vind ik belgacom geen slecht bedrijf.
Naar mijn ervaring:

> Support is heel goed (mij hebben ze altijd snel geholpen)
> Ooit lag mijn internet een paar dagen plat, en ik heb daarvoor een schadevergoeding van meer dan 30 euro gekregen.
> Geen problemen op mijn lijn gehad (buiten het bovenstaande)
> Haalt altijd de opgegeven snelheden (3,4 (overhead) mbps en 410 kbps)

Met 12 Gb kwam ik meestal net niet toe. (Een of twee dagen op smallband)

Ik ben er enkel weggegaan omwille van de prijs (en dan is dat volume mooi meegenomen)

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:55
door hollebollegijs
BasMSI schreef:
hollebollegijs schreef:je weet heel goed waarom poort 25 geblokkeerd wordt. dat je die andere opties niks vind, daar heb ik geen probleem mee, maar wat poort 25 betreft, hebben TN en BGC groot gelijk.


Ja waarom dan?
Leg me dat eens uit als je wilt.


Poort 25 is de poort waarmee e-mailberichten via het internet worden verstuurd. Sommige internetaanbieders hebben poort 25 geblokkeerd voor gebruikers buiten het netwerk van de internetaanbieder. Zo proberen internetaanbieders de hoeveelheid ongewenste reclame te beperken die uit hun domein afkomstig is. dus om de spam te verminderen.

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:56
door Rogue
Waarom niet gewoon zoiets als Barracuda?

Geplaatst: 27 mei 2008, 20:59
door roebenofski
roebenofski schreef:
hollebollegijs schreef:
BasMSI schreef:Wel bij Belgacom ben ik weg gegaan vanwege de totale onkunde van de helpdesk.
Gratis of betalende, als ze hun zaken niet kennen is het een ramp.
Als een provider plat ligt om een of andere reden, dan bel je de helpdesk en verwacht je niet dat de schuld bij jou ligt terwijl het op het nieuws is?
Of wel? Wel Belgacom dus wel, die helpdesk is net zo slim as het achtereind van een varken, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Bij Telenet is het niet beter hoor :-D

Als de provider een probleem heeft, dan moet de helpdesk dat weten en gewoon zeggen, dat doet Evonet wel, maar BGC en TN niet.


het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.


Welke awards heeft de bgc helpdesk soms allemaal al gewonnen ?
Kvind het gewoon niet kunnen dat BGC zegt dat hun dienstverlening zo goed is. Zo'n zaken zijn immers subjectief.

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:02
door BasMSI
driesve schreef:Ik heb liever een dynamisch IP dan een statisch.

Maar persoonlijk vind ik belgacom geen slecht bedrijf.
Naar mijn ervaring:

Met 12 Gb kwam ik meestal net niet toe. (Een of twee dagen op smallband)

Ik ben er enkel weggegaan omwille van de prijs (en dan is dat volume mooi meegenomen)


Waarom bleef je er dan niet?
Als je het een goed bedrijf vindt dan blijf je er.

Ook zinloos liever dynamisch dan statisch IP.

Als een bedrijf goed is blijf je erbij, of een ander moet meer bieden.
Maar jij bent weggegaan omwille van de prijs, dus vind je het bedrijf KUT omdat ze te duur zijn.
Dan vind je dus hun service de prijs niet waard, dus ben je niet tevreden.
Ergo, een slecht bedrijf want ze willen NIET voldoen aan je voorwaarden.
Was het een goed bedrijf, had je geklaagd en veranderden ze de zaken zodat je wel tevreden bent.
Simpel toch?
(gaat niet altijd op, maar Belgacom is een belachelijk bedrijf)

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:04
door hollebollegijs
roebenofski schreef:
roebenofski schreef:
hollebollegijs schreef:
BasMSI schreef:Wel bij Belgacom ben ik weg gegaan vanwege de totale onkunde van de helpdesk.
Gratis of betalende, als ze hun zaken niet kennen is het een ramp.
Als een provider plat ligt om een of andere reden, dan bel je de helpdesk en verwacht je niet dat de schuld bij jou ligt terwijl het op het nieuws is?
Of wel? Wel Belgacom dus wel, die helpdesk is net zo slim as het achtereind van een varken, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Bij Telenet is het niet beter hoor :-D

Als de provider een probleem heeft, dan moet de helpdesk dat weten en gewoon zeggen, dat doet Evonet wel, maar BGC en TN niet.


het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.


Welke awards heeft de bgc helpdesk soms allemaal al gewonnen ?
Kvind het gewoon niet kunnen dat BGC zegt dat hun dienstverlening zo goed is. Zo'n zaken zijn immers subjectief.


http://www.contactcentres.be/award/home.php

om een voorbeeld te geven

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:07
door BasMSI
Dat is niet Skynet dodo....Belgacom is gewoonlijk goed....maar niet de Skynet divisie...

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:09
door BasMSI
BasMSI schreef:
hollebollegijs schreef:je weet heel goed waarom poort 25 geblokkeerd wordt. dat je die andere opties niks vind, daar heb ik geen probleem mee, maar wat poort 25 betreft, hebben TN en BGC groot gelijk.


Ja waarom dan?
Leg me dat eens uit als je wilt.


Hier wachten we nog altijd op....waarom is poort 25 geblocked?
En de andere poorten?
Waarom kan je ze niet open krijgen als je daarom vraagt?

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:10
door hollebollegijs
BasMSI schreef:Dat is niet Skynet dodo....Belgacom is gewoonlijk goed....maar niet de Skynet divisie...


Skynet bestaat niet meer als provider!
Skynet is opgenomen in Belgacom.
Alles is nu Belgacom geworden en dit al enkele jaren hoor

Skynet is nu een multimediabedrijf en houdt zich met totaal ander dingen bezig.

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:11
door hollebollegijs
BasMSI schreef:
BasMSI schreef:
hollebollegijs schreef:je weet heel goed waarom poort 25 geblokkeerd wordt. dat je die andere opties niks vind, daar heb ik geen probleem mee, maar wat poort 25 betreft, hebben TN en BGC groot gelijk.


Ja waarom dan?
Leg me dat eens uit als je wilt.


Hier wachten we nog altijd op....waarom is poort 25 geblocked?
En de andere poorten?
Waarom kan je ze niet open krijgen als je daarom vraagt?


kijk eens enkele berichten terug.
staat uitgelegd.

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:17
door Caey
hollebollegijs schreef:0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!


net zoals iedere doos melk: als je vragen hebt kan je een 0800 nummer bellen :roll:

Zoals eerder vermeld, waarom maandelijks betalen voor iets dat je slechts nu en dan nodig hebt. Dat is eigenlijk een verzekering die je verkoopt samen met uw internetproduct.

Bon we zitten dus aan 6€ voor een paar foto's OF iTunes muziekjes en een of ander .net domein.

Ten eerste gebruikt er maar 6% van de mensen die optie, je weet wel die marginale groep. Ten tweede blijft er nog zeker 10€ over om dat 0800 nummer te onderhouden. Dus jaarlijks betalen we een verzekering van 120€?
Komaan, de reden dat er een 0800 nummer is gewoonweg omdat die niet gebruikt wordt.
De reden dat internetvolume niet gratis is, is omdat het wel gerbuikt wordt.

trouwens in nederland zijn de prijzen op vijf jaar blijkbaar zesmaal goedkoper geworden, wij betalen zelfs meer dan vijf jaar geleden!
We krijgen nu wel voor onze twee euro gratis fotookes OF muziekjes, is dat meer krijgen dan verwacht?

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:25
door ubremoved_539
hollebollegijs schreef:Poort 25 is de poort waarmee e-mailberichten via het internet worden verstuurd. Sommige internetaanbieders hebben poort 25 geblokkeerd voor gebruikers buiten het netwerk van de internetaanbieder. Zo proberen internetaanbieders de hoeveelheid ongewenste reclame te beperken die uit hun domein afkomstig is. dus om de spam te verminderen.


Poort 25 uitgaand is het minste van m'n zorgen... je kan perfect je mail relayen wat op zich niets als voordelen heeft (zowel voor de klant als de provider). Poort 25 ingaand... tja, zolang je niet echt een fixed IP kan krijgen (maar die service hebt je bij BGC/TN ook al niet, tenzij je veel wil betalen) is het nut daar ook van beperkt.

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:43
door Silence
Is het product dan zo slecht van Belgacom dat je zoveel moet bellen en dus een 0800 nummer idd wel een voordeel bied ? Want anders zie ik het voordeel niet echt. Heb dat altijd zo'n raar argument gevonden.

Al die diensten zijn toch gewoon alibi's, dat ziet het kleinste kind. Al is men mij nu compleet kwijt eerst zijn het "gratis" diensten maar dan zijn het "diensten" die de grote prijsverschillen moeten gaan verklaren.

In het laatste geval kies ik trouwens liever zelf waar ik muziek online aankoop en al zeker waar ik mij foto's laat afdrukken. Dat moet mijn ISP niet in mijn plaats gaan beslissen.

'Te dure' Belgacom haalt uit naar Test-Aankoop

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:55
door ketter
De conclusies van Test-Aankoop stroken niet met de waarheid. Dat zegt Belgacom-woordvoerder Jan Margot als reactie op het bericht dat België slecht scoort op het vlak van goedkope internettarieven. "Test-Aankoop is een consumentenorganisatie niet waard want ze informeert de klant verkeerd en is enkel uit op eigen belang," klinkt het bits bij de internetprovider.

Extra's
Volgens de internetprovider vergeet Test-Aankoop dat er wel goedkopere tarieven worden aangeboden, maar standaard wordt er gekozen voor de formule van 41 euro en dus niet de aangehaalde 45 euro uit de persconferentie. Dat bedrag houdt, in tegenstelling tot andere Europese landen, ook een gratis helpdesk, een gratis antivirusprogramma en een hoop extra's in.

Volume
Belgacom zegt het eens te zijn met het 'beperkte' volume, maar ze haalt wel aan dat de klanten altijd de mogelijkheid hebben om die bij te kopen. "Meestal zijn de klanten tevreden over de internetcapaciteit. Het gebeurt maar een duizendtal keer per maand, op een klantenbestand van miljoenen mensen, dat er extra volume wordt bijgevraagd," stelt Margot. Vervolgens haalt de woordvoerder uit naar de conclusie van Test-Aankoop dat de prijzen de afgelopen jaren gestagneerd zijn. "De prijzen mogen dan niet veel veranderd zijn, maar de klanten genieten nu wel van een veel uitgebreidere dienstverlening."

Test-Aankoop
Volgens Margot is Test-Aankoop geen objectieve speler. "De resultaten van dit onderzoek zullen de consumentenorganisatie wel gunstig stemmen aangezien zij een akkoord hebben met alternatieve providers." Hij verwijst daarbij ook naar het geval van de provider E-leven begin mei. Toen heeft Belgacom de dienstverlening aan de klanten van E-leven opgeschort omdat ze nog achterstallige facturen had openstaan. "Het is gemakkelijk om goedkope tarieven aan te bieden als de rekeningen niet betaald worden," reageert Margot.

Prijzen
Uit een onderzoek van de Federale Overheidsdienst Economie uit 2007 blijkt dat slechts 8 procent van de Belgen, die geen internetverbinding wensten, dat deden omdat de prijzen te hoog waren. "Dat bewijst toch dat wij geen overdreven prijzen aanbieden," argumenteert Margot. (belga/sam)

Re: 'Te dure' Belgacom haalt uit naar Test-Aankoop

Geplaatst: 27 mei 2008, 21:59
door roebenofski
ketter schreef:De conclusies van Test-Aankoop stroken niet met de waarheid. Dat zegt Belgacom-woordvoerder Jan Margot als reactie op het bericht dat België slecht scoort op het vlak van goedkope internettarieven. *zever*

Dat is hier al meermaals gepost.

Geplaatst: 27 mei 2008, 22:00
door meon
Ik snap wel dat Jan Margot uiteindelijk de mening van het bedrijf verkondigt (en dat is niet noodzakelijk zijn eigen mening), maar toch, ik vind het maar een zeer bedenkelijke repliek.

Geplaatst: 27 mei 2008, 22:08
door ubremoved_539
meon schreef:Ik snap wel dat Jan Margot uiteindelijk de mening van het bedrijf verkondigt (en dat is niet noodzakelijk zijn eigen mening), maar toch, ik vind het maar een zeer bedenkelijke repliek.


Het krijgt stilaan een aggresieve bijsmaak... de laatste spartelingen van een duopolist die begint te begrijpen dat het spelletjes niet kan blijven duren ?

Re: 'Te dure' Belgacom haalt uit naar Test-Aankoop

Geplaatst: 27 mei 2008, 22:58
door margaaas
Prijzen
Uit een onderzoek van de Federale Overheidsdienst Economie uit 2007 blijkt dat slechts 8 procent van de Belgen, die geen internetverbinding wensten, dat deden omdat de prijzen te hoog waren. "Dat bewijst toch dat wij geen overdreven prijzen aanbieden," argumenteert Margot. (belga/sam)


Pro centen,voor zijn eigen zakken.

Digitale kloof vergroot ondanks overheidsinitiatieven

Senator Jacinta De Roeck :

BRUSSEL - Zo'n twintig procent van alle Belgen heeft nog nooit een computer aangeraakt. Vooral voor mensen die in armoede leven, blijft een computer onbetaalbaar, ondanks de initiatieven van de overheid. Armoedeorganisaties hebben daarom een alternatief plan uitgewerkt.

Minister van Informatisering Vanvelthoven (sp.a) pakte vorig jaar uit met de campagne 'Internet voor iedereen'. Voor zo'n 850 euro konden gezinnen een computer en een internetaansluiting voor één jaar aanschaffen.

De campagne werd een groot succes en in 2006 werden 21.000 pakketten aan de man gebracht. Helaas zijn de pakketten te duur voor mensen die in armoede leven, weet onafhankelijk senator Jacinta De Roeck. "Vooral mensen die net boven de armoedegrens leven, gebruiken het 'Internet voor iedereen' pakket. Een alleenstaande moeder met twee kinderen die van 500 euro per maand moet rondkomen, kan geen 850 euro ophoesten. Dat zou betekenen dat ze twee maanden geen eten kan kopen."

Bovendien geldt de internetaansluiting maar voor één jaar. Veel gezinnen zijn zich dat niet bewust en krijgen na een jaar een rekening thuis gestuurd die ze niet kunnen betalen, heeft De Roeck vernomen. Wat niet helpt is dat een eenvoudige internetaansluiting in ons land nog steeds een pak duurder is dan in de ons omringende landen.


Vervolg + Bron ,: http://www.jacinta.be/pers/nieuwsartike ... 1173510515

Geplaatst: 27 mei 2008, 23:03
door verdickt
Of die poort nu open staat of niet, genoeg andere mogelijkheden om dit te omzeilen ...

Re: 'Te dure' Belgacom haalt uit naar Test-Aankoop

Geplaatst: 27 mei 2008, 23:17
door Caey
margaaas schreef:
Prijzen
Uit een onderzoek van de Federale Overheidsdienst Economie uit 2007 blijkt dat slechts 8 procent van de Belgen, die geen internetverbinding wensten, dat deden omdat de prijzen te hoog waren. "Dat bewijst toch dat wij geen overdreven prijzen aanbieden," argumenteert Margot. (belga/sam)


Pro centen,voor zijn eigen zakken.

Digitale kloof vergroot ondanks overheidsinitiatieven

Senator Jacinta De Roeck :

BRUSSEL - Zo'n twintig procent van alle Belgen heeft nog nooit een computer aangeraakt. Vooral voor mensen die in armoede leven, blijft een computer onbetaalbaar, ondanks de initiatieven van de overheid. Armoedeorganisaties hebben daarom een alternatief plan uitgewerkt.

Minister van Informatisering Vanvelthoven (sp.a) pakte vorig jaar uit met de campagne 'Internet voor iedereen'. Voor zo'n 850 euro konden gezinnen een computer en een internetaansluiting voor één jaar aanschaffen.

De campagne werd een groot succes en in 2006 werden 21.000 pakketten aan de man gebracht. Helaas zijn de pakketten te duur voor mensen die in armoede leven, weet onafhankelijk senator Jacinta De Roeck. "Vooral mensen die net boven de armoedegrens leven, gebruiken het 'Internet voor iedereen' pakket. Een alleenstaande moeder met twee kinderen die van 500 euro per maand moet rondkomen, kan geen 850 euro ophoesten. Dat zou betekenen dat ze twee maanden geen eten kan kopen."

Bovendien geldt de internetaansluiting maar voor één jaar. Veel gezinnen zijn zich dat niet bewust en krijgen na een jaar een rekening thuis gestuurd die ze niet kunnen betalen, heeft De Roeck vernomen. Wat niet helpt is dat een eenvoudige internetaansluiting in ons land nog steeds een pak duurder is dan in de ons omringende landen.


Vervolg + Bron ,: http://www.jacinta.be/pers/nieuwsartike ... 1173510515


Ze bedoelen waarschijnelijk dat van alle belgen die een internet verbinding wenst, 8% er geen heeft omdat het te duur is.
41€ is inderdaad niet zo heel veel vergeleken met andere dingen, maar een gemiddeld gezin betaalt meer aan internet dan aan gsm kosten terwijl internet gewoon binnenkomt via een met belastigsgeld betaalde ouderwetse twisted pair lijn....

Vergeet bovendien niet dat in nederland ze met betere technologieën werken dan in België. Mocht belgacom geen digitale tv aanbieden dan was het netwerk nog altijd beperkt tot ADSL.

Tjah, het maakt allemaal niet veel uit. Maar als je al ziet dat Telenet zijn ingenieurs meer betaald dan belgacom dan weet je al hoe laat het is zeker...

Geplaatst: 28 mei 2008, 00:01
door Limburg
hollebollegijs schreef:het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.


Tja, een aantal jaren geleden was dat gruwelijk slecht, ik herinner me de wachttijden en de slechte service nog heel goed.
Lees bv deze usenetposting in be.telecom maar eens:
http://groups.google.nl/group/be.teleco ... ode=source

Geplaatst: 28 mei 2008, 01:15
door Pluis
Om alle misverstanden en andere "verzachtende omstandigheden" te vermijden .... Is het eventueel mogelijk de topic titel aan te passen aan de waarheid ?

"België is duurste internetland"

:?

Re: 'Te dure' Belgacom haalt uit naar Test-Aankoop

Geplaatst: 28 mei 2008, 03:19
door laurens7
Caey schreef:
margaaas schreef:
Prijzen
Uit een onderzoek van de Federale Overheidsdienst Economie uit 2007 blijkt dat slechts 8 procent van de Belgen, die geen internetverbinding wensten, dat deden omdat de prijzen te hoog waren. "Dat bewijst toch dat wij geen overdreven prijzen aanbieden," argumenteert Margot. (belga/sam)


Pro centen,voor zijn eigen zakken.

Digitale kloof vergroot ondanks overheidsinitiatieven

Senator Jacinta De Roeck :

BRUSSEL - Zo'n twintig procent van alle Belgen heeft nog nooit een computer aangeraakt. Vooral voor mensen die in armoede leven, blijft een computer onbetaalbaar, ondanks de initiatieven van de overheid. Armoedeorganisaties hebben daarom een alternatief plan uitgewerkt.

Minister van Informatisering Vanvelthoven (sp.a) pakte vorig jaar uit met de campagne 'Internet voor iedereen'. Voor zo'n 850 euro konden gezinnen een computer en een internetaansluiting voor één jaar aanschaffen.

De campagne werd een groot succes en in 2006 werden 21.000 pakketten aan de man gebracht. Helaas zijn de pakketten te duur voor mensen die in armoede leven, weet onafhankelijk senator Jacinta De Roeck. "Vooral mensen die net boven de armoedegrens leven, gebruiken het 'Internet voor iedereen' pakket. Een alleenstaande moeder met twee kinderen die van 500 euro per maand moet rondkomen, kan geen 850 euro ophoesten. Dat zou betekenen dat ze twee maanden geen eten kan kopen."

Bovendien geldt de internetaansluiting maar voor één jaar. Veel gezinnen zijn zich dat niet bewust en krijgen na een jaar een rekening thuis gestuurd die ze niet kunnen betalen, heeft De Roeck vernomen. Wat niet helpt is dat een eenvoudige internetaansluiting in ons land nog steeds een pak duurder is dan in de ons omringende landen.


Vervolg + Bron ,: http://www.jacinta.be/pers/nieuwsartike ... 1173510515


Ze bedoelen waarschijnelijk dat van alle belgen die een internet verbinding wenst, 8% er geen heeft omdat het te duur is.
41€ is inderdaad niet zo heel veel vergeleken met andere dingen, maar een gemiddeld gezin betaalt meer aan internet dan aan gsm kosten terwijl internet gewoon binnenkomt via een met belastigsgeld betaalde ouderwetse twisted pair lijn....

Vergeet bovendien niet dat in nederland ze met betere technologieën werken dan in België. Mocht belgacom geen digitale tv aanbieden dan was het netwerk nog altijd beperkt tot ADSL.

Tjah, het maakt allemaal niet veel uit. Maar als je al ziet dat Telenet zijn ingenieurs meer betaald dan belgacom dan weet je al hoe laat het is zeker...

maar 850€? :eek: Dat kan veel goedkoper.

Geplaatst: 28 mei 2008, 06:43
door Zambo
hollebollegijs schreef:het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.


En dit moet onze torenhoge prijzen verantwoorden? Hiermee zegt u tegelijkertijd dat de service in de rest van Europa benedenmaats is. Want hievoor betaalt elke klant 20 Euro extra. Pure schande.

Om het met een volkswijsheid te zeggen

Hoogmoed komt voor de val

Geplaatst: 28 mei 2008, 07:27
door margaaas
Is er een reden om (on)tevreden te zijn ? ?

Test aankoop: http://www.test-aankoop.be/images/52/525733_Attach.pdf

Geplaatst: 28 mei 2008, 08:34
door rtl
ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen
ik heb ettelijke keren met de pro helpdesk aan de lijn gehangen: "druk op 1 voor Nederlands" en dan krijg je daar één of andere waal aan de lijn die geen drie woorden Nederlands achter mekaar kan zeggen, laat staan dat ze weten wat een ping is :roll:

Geplaatst: 28 mei 2008, 09:41
door Caey
margaaas schreef:Is er een reden om (on)tevreden te zijn ? ?

Test aankoop: http://www.test-aankoop.be/images/52/525733_Attach.pdf


Wel grappig dat enkel het spaanse Telefonica slechter presteert dan onze servicegoeroe Belgacom.
Het is immers datzelfde Telefonica die een boete kreeg van 151 miljoen euro voor misbruik van de markt te betalen aan de EU.

Jan Margot schreef:Het is wel een beetje eigenaardig om de ‘Spaanse zaak’ te extrapoleren naar de situatie in België.


Conclusie, Belgie is een fenomenaal uniek land dat vooral gekend is van zijn wafels, pralines en de service die je bij je internetabonnement krijgt.

Geplaatst: 28 mei 2008, 09:48
door Silence
_rEuTeL_ schreef:ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen

Awards stellen ook niet zoveel voor. Bij mijn vorige werkgever hing de muur vol (b2b, ecommerce, etc ) van die dingen maar veel van die zaken worden toegekend op basis van connecties of wie je kent.

Geplaatst: 28 mei 2008, 09:58
door Caey
Silence schreef:
_rEuTeL_ schreef:ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen

Awards stellen ook niet zoveel voor. Bij mijn vorige werkgever hing de muur vol (b2b, ecommerce, etc ) van die dingen maar veel van die zaken worden toegekend op basis van connecties of wie je kent.


Er zijn ook zodanig veel 'prijzen' te krijgen zoals 'beste werkgever van het jaar' die gewoon een lijst is van 10 beste werkgevers. Als je dan ziet dat het resultaat van een bedrijf voor 2/3 afhangt van een enquête dan moet je die gewoon maar afleveren aan de hollebollegijs op het einde van de gang en dan kom je er wel.

Vergelijk het met wijn, hoe meer prijzen die halen hoe dubieuzer de kwaliteit.


Voor alle duidelijkheid, belgacom staat niet in de lijst van de beste werkgevers 2008

Geplaatst: 28 mei 2008, 10:03
door deej
BasMSI schreef:Heeft niks met ttl te maken, het ding moet verifiëren of een website aangepast is of niet.
Maar het domme ding kan het niet, wat je ook doet, hij blijft de pagina in cache geven, zelfs al is de website down.
Squid checkt wel degelijk of de website down is of niet, maar NepApp niet.
NetApp is een enorm dure doos, en enkel onkundige personen kopen dat ding, terwijl Squid gratis is en een betere performance heeft.
Squid heeft zich overal al bewezen.
Als zelfs de Skynet systeembeheerders die NetApp buiten willen, en Skynet intern Squid gebruikt, dan weet je toch wel genoeg zekers.


Moest je de professionele caching markt enigszins kennen zou je zo'n domme uitspraken niet doen.

hollebollegijs schreef:Poort 25 is de poort waarmee e-mailberichten via het internet worden verstuurd. Sommige internetaanbieders hebben poort 25 geblokkeerd voor gebruikers buiten het netwerk van de internetaanbieder. Zo proberen internetaanbieders de hoeveelheid ongewenste reclame te beperken die uit hun domein afkomstig is. dus om de spam te verminderen.


Poort 25 uitgaand is vooral geblokkeerd omdat 99% van alle wereldwijde spam afkomstig is van bots; geïnfecteerde pc's die zelf uitgaand op poort 25 connecties naar de buitenwereld maken om zo hun spam af te leveren.

Als je als ISP de poort 25 blokkeert verminder je dus de uitgaande spam die van jouw IP ranges komt waarmee de reputatie van je netwerk gevrijwaard blijft.

Over de andere poortblokkeringen spreek ik me niet uit maar uitgaand poort 25 blokkeren is een enorm goede zaak.

Geplaatst: 28 mei 2008, 10:08
door qless
_rEuTeL_ schreef:ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen
ik heb ettelijke keren met de pro helpdesk aan de lijn gehangen: "druk op 1 voor Nederlands" en dan krijg je daar één of andere waal aan de lijn die geen drie woorden Nederlands achter mekaar kan zeggen, laat staan dat ze weten wat een ping is :roll:


Dat komt omdat er op de dienst daar 2 nederlandstalige werken, en 15 franstalige... Franstalige directeur hebben biedt zo wat "voordelelen....". (en binnen een groot deel van belgacom gaat de gedachte dat Vlaanderen minder belangrijk is omdat daar Telenet een grote speler is)

Geplaatst: 28 mei 2008, 10:15
door hollebollegijs
qless schreef:
_rEuTeL_ schreef:ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen
ik heb ettelijke keren met de pro helpdesk aan de lijn gehangen: "druk op 1 voor Nederlands" en dan krijg je daar één of andere waal aan de lijn die geen drie woorden Nederlands achter mekaar kan zeggen, laat staan dat ze weten wat een ping is :roll:


Dat komt omdat er op de dienst daar 2 nederlandstalige werken, en 15 franstalige... Franstalige directeur hebben biedt zo wat "voordelelen....". (en binnen een groot deel van belgacom gaat de gedachte dat Vlaanderen minder belangrijk is omdat daar Telenet een grote speler is)


dat is nu een stomme opmerking. vlaanderen is even belangrijk als wallonie hoor voor belgacom.