Geplaatst: 13 jun 2008, 17:00
Yupz, Dommel is goed bezig... ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=19033
Tjientjien voor klooooon zijn ze snel,klooooon schreef:Juist eens gebeld naar hun helpdesk om wat info te vragen ivm homeconnect
en rara binne de minuut iemand aan de lijn en zelfs nen deftige uitleg gekregen
zo moet dat zijn se
Staan de poorten niet standaard open ?raro11 schreef:hier ook dommel..
nog niet zo lang..
sinds januari
geen enkele disconnect naar mijn weten..
Snelheid is max
en natuurlijk geen meter meer nodig
kheb 1keer moetn bellen om te vragen om alle poorten te openen..
Dit verliep zonder moeite en was zeer vriendelijk
Dommel![]()
nu nog bij m'n moeder bij dommel vanaf 1/07
als je nog zo een oude fritzbox hebt met ingebouwde telefonie niet neen..Coop schreef:Staan de poorten niet standaard open ?raro11 schreef:hier ook dommel..
nog niet zo lang..
sinds januari
geen enkele disconnect naar mijn weten..
Snelheid is max
en natuurlijk geen meter meer nodig
kheb 1keer moetn bellen om te vragen om alle poorten te openen..
Dit verliep zonder moeite en was zeer vriendelijk
Dommel![]()
nu nog bij m'n moeder bij dommel vanaf 1/07
Ik heb Dommel nu zo een 2 jaar, bij mijn weten nog nooit zonder internet gezeten en snelheid altijd goed.
Newsserver doet het ook erg goed en is een mooie aanvulling, dat maakt mijn internet beleving compleet, nu nog telefoneren voor mijn ouders regelen via dommel.
Limiet is heel goed leefbaar.
Vroeger zat ik bij telenet, dat was surfen met de handrem op, Dommel betekent vrijheid voor mij, aanrader !
Damn, dat is echt volledig mijn beschrijving ook, tot op de letterIk heb Dommel nu zo een 2 jaar, bij mijn weten nog nooit zonder internet gezeten en snelheid altijd goed.
Newsserver doet het ook erg goed en is een mooie aanvulling, dat maakt mijn internet beleving compleet, nu nog telefoneren voor mijn ouders regelen via dommel.
Limiet is heel goed leefbaar.
Vroeger zat ik bij telenet, dat was surfen met de handrem op, Dommel betekent vrijheid voor mij, aanrader !
Even een update:margaaas schreef:Hier op deze bladzijde is er nog minstens éne die kans maakt op een behandeling zoals ,:
Burny
Een mooie troost voor hij die zegt,:ik behoud mijn vertrouwen in Dommel,
maar ondertussen al aan zijn 5é dag zonder zijn,: betaald maar gedeactiveerd internet bezig is ,
ondanks de beloftes die hem telefonisch gedaan zijn ,en hem als klant,
die er niks aan kan doen,maar hem 18 euro/uur hebben gekost.
En het ook precies nog normaal vind dat hij er geen compensatie zou voor krijgen.
Als hij ziet wat reklameren hier opleverd,buiten wat verwijten,
dan begrijp ik ook,waarom men liever niks meer schrijft.
Hij is den dupe geworden,van het grote succes,
waarvan Dommel het Slachtoffer is![]()
Bron,: http://forums.zita.be/showpost.php?p=20 ... tcount=148Sylvester schreef:Ik heb aan Telenet gevraagd of het niet tijd wordt om aan een limietloze aanbieding te denken.
Ik wil toch even hun antwoord met jullie delen :
Beste mijnheer ****,
Het is normaal dat u Telenet vergelijkt met andere providers. Telenet gaat zijn datalimieten niet afschaffen. Er zijn andere voordelen om voor Telenet te kiezen.
Dommel is momenteel enkel aansluitbaar in en rond Leuven, Kessel-Lo en Sint-Truiden. Vanaf 1 juli 2008 volgen Antwerpen, Gent, Hasselt, Mechelen, Lier, Berchem en Oostende).
Als u onbeperkt gratis naar vaste lijnen wil bellen samen met een Cityconnect verbinding, dan moet u de telefonie bij Belgacom betalen en dat is 37,45€ per maand dat er dan bijkomt.
Als u in daluren naar vaste lijnen gratis wil bellen samen met een Cityconnect verbinding, dan moet u de telefonie ook bij Belgacom betalen en dat is 17,5€ per maand dat er dan bijkomt.
Zo kost Dommel Cityconnect met offpeak bellen 48,34€ per maand, en Dommel Cityconnect met onbeperkt bellen 68,29€ per maand. Express Pack kost 50€ per maand.
Bij Telenet kunt u beroep doen op een professionele telefonische helpdesk en een uitgebreide Online Support. Voor technische vragen kunt u bellen van 8u tot 22u en voor administratieve vragen van 8u tot 20u, en dit naar een goedkoop 015 nummer (gratis als je Freephone 24 hebt) of een 070 nummer (voor technische problemen die niet met de modem te maken hebben).
Naar de helpdesk van Dommel bellen is veel duurder:
• kantooruren (9u-18u): 070 nummer
• buiten kantooruren: 0900 nummer
Dommel heeft ook een zeer beperkte online support.
Dommel Homeconnect zal 49,95€ kosten, dezelfde prijs als Telenet Express Pack (50€).
(opmerking: bij homeconnect heb je onbeperkt bellen, bij Telenet is dan + 5€, dus 55€ in totaal).
Gegeven de wellicht veel lagere snelheid van homeconnect dan die van expressnet, kunt u homeconnect ook vergelijken met het Comfort Pack (4 Mbps, en 40€ per maand).
(opmerking: grootste verschil is volume: homeconnect 200 GB, expressnet 12 GB (vandaag), comfortnet 2 GB.)
Het is algemeen geweten dat kabel stabieler is dan ADSL: minder storingen.
Dommel maakt voor hun Cityconnect producten gebruik maken van ADSL2+ technologie. Dat is een verbeterde versie van ADSL, waarbij men hogere snelheden kan halen op de bestaande koperlijn. Bij ADSL2+ is er echter een groot verschil tussen werkelijke snelheid en de gespecificeerde/theoretische. Dit verschil is veel groter dan bij kabel (Telenet). De werkelijke snelheid hangt bij ADSL2+ sterk af van hoe ver u woont van de centrale.
Telenet is in het dossier van Test Aankoop in alle categorieën (light, standaard, plus) nog uitgeroepen tot beste koop. Een sterk element daarin was het feit dat Telenet veel meer dan ADSL providers de snelheid levert die ze belooft. In verschillende testen, o.a. op die van ispmonitor.be, is gebleken dat Telenet ExpressNet sneller is dan Dommel CityConnect (terwijl Telenet ExpressNet 10 Mbps belooft en Dommel 24 Mbps).
U kunt Dommel enkel krijgen als u een vaste telefoonlijn hebt van Belgacom. Indien u enkel wilt surfen – niet bellen met vaste lijn – kost dat dus minstens 6,85€ (prijs van BGC Discovery Line) extra.
Om van Dommel Homeconnect te kunnen gebruik maken, moet u een nieuwe modem kopen van 129€. Er komt ook nog een activatiekost van 20€ bij. Bij Telenet is de modem altijd gratis.
Netconnect heeft een snelheid van 4 Mbps, even snel als Telenet ComfortNet. Telenet ExpressNet is 2,5x zo snel. Dommel heeft aangekondigd dat Netconnect optioneel ook de snelheid kunnen verhogen naar 9 Mbps, maar heeft de prijs van die upgrade nog niet vastgesteld.
Wij hopen u hiermee overtuigd te hebben toch voor Telenet te kiezen.
Met vriendelijke groeten,
***
Telenet Klantendienst
Graag wat tips om te antwoorden
Dommel schreef:Aangezien u verwijst naar de "slechte" dienstverlening die een rechter niet zal appreciëren, wensen we u
erop te wijzen dat uzelf er rekening mee dient te houden dat u voor een rechtbank de waarheid dient te
vertellen!
U weet maar al te goed dat wat u verkondigt daar ver vanaf staat.
We vragen u dan ook nogmaals uitdrukkelijk om met dit soort latster te stoppen, zodat wij geen juridische
stappen dienen te ondernemen.
antwoord schreef:Ik moet Jef Vermassen nog +/- 500 euro,'k zal ze eens gaan betalen en er eens een klapke mee doen.Hem kennende geeft hij me 99% kans om te(vul maar in)In het contract dat ik ondertekend heb staat,:Dommel schreef:De betalingen die u niet uitvoert volgens het overeengekomen contract, dat door uzelf is ondertekend
alvorens u klant kan worden bij ons, worden niet automatisch verwerkt.
Indien bij de betaling de juiste gestructureerde mededeling en/of het juiste bedrag niet werd gebruikt, zal SCHEDOM NV/SA proberen de betaling zo spoedig mogelijk te linken aan de juiste pro forma faktuur.
Doch in dit geval kan geen verwerkingstermijn worden voorop gesteld.
Je weet toch dat zowel Telenet als Belgacom support gedaan wordt in 1 en hetzelfde callcenter ?icekiller2k6 schreef:haha professionele :'), ik heb daar een paar kennissen gehad die daar gewerkt hebben.. waren niet de slimste.... en dat is echt zo van 'leer deze 100vragen en antwoorden van buiten' cursussen..
aapjes werk..
Veel professionaliteit is er niet..
Belgacom is zelfs erger.. ik heb 10x proberen een Nederlandstalige helpdesk medewerker te bereiken iedere keer kwam ik bij een franstalige terug die op mijn 'praat je nederlands' quoi?! als je reactie gaf..
Zoals je ziet heeft telenet ook een veel te dure 070 nummer en zelfs 0900 nummer..
Ik denk ... dat ik 1x heb moeten bellen in 10 jaar.. pak dat 5 euro per maand voor support is van de prijs.. dat is dan 600euro...
wat ik had kunnen uitsparen...
Tom heeft, na zijn stripverhalen, nu ook een kookboek uitgebracht:Gent32m schreef:Iets anders (in heel dit geruzie)...
Kent er iemand al het nieuwe recept met boontjes ?
Je brengt ze even aan de 'coke'
Correctie, bij laster en eerroof kan enkel een morele schadevergoeding van 1 juridische euro (het zij € 5,50 als ik mij niet vergis) worden toegekend. De rest moet aantoonbaar zijn. We leven niet in Amerika. Margaaas/Ceurrix, laat dit jou niet aanmoedigen. Als je wilt afgaan als een gieter zou ik zo verder gaan, dan mag je binnenkort een open brief schrijven in de nationale pers om je te excuseren (en ja, die dingen kosten bakken met geld). Eens kijken of je dan nog zoveel praat hebt.Gent32m schreef:Ik hoop van harte dat men bij Dommel je een proces aan je been lapt, dat je dit verliest en dat je vele centjes moet betalen.. Iemand met zo een ingesteldheid als jij.. Zucht.
Burny schreef:Ik wilde wel graag nog vermelden dat Dommel na 5 dagen na het indienen van de door hun gevraagde info, de verbinding heeft hersteld. En dat op een zondag. Toch belangrijk, aangezien veel mensen dat probleem nu gaan lezen, en niet weten hoe het afgelopen is.