Mijn ADSL verbinding is 1 mbit en ik krijg zoals altijd de volle snelheid met de nieuwsserver.
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met snelheid van de nieuwsserver.
Ik denk niet dat bepaalde zones kunnen worden "getrafficshaped", gebruikers wel lijkt me. Maar denk niet dat dat snel gaat gebeuren, is niet conform de bedrijfsethiek van dommel.
Woensdag Siemens SX762 geïnstalleerd, sindsdien kan ik niet meer op news.dommel.be. Ik zie niet in wat het ene met het andere te maken kan hebben, heb naar dommel gebeld, bij hun is er niks veranderd.
De foutboodschap die ik krijg in Newsleecher is:
Unable to connect : Error 10060 Connection timed out.
TL@ schreef:Poort 119 mag toch niet dichtstaan zene.
Poort 119 is anders ditchgetimmerd bij mij en toch kan ik connecteren . Uitgaand staat standaard toch alles open bij huis-tuin-keuken routers. Je moet poorten openzetten om zelf een server te draaien, maar omgekeerd niet
Om zelf verbinding te maken met een server (uitgaand: surfen op userbase.be bvb) staan alle poorten open voor een router. Om een externe client verbinding te laten maken met uzelf (ingaand: zelf een site hosten bvb) zijn de poorten allemaal toe. Om dus te downloaden van nieuwsgroepen, maakt gij een verbinding met de nieuwsgroepen => uitgaand => de poorten staan altijd open.
TL@ schreef:Poort 119 mag toch niet dichtstaan zene.
Poort 119 is anders ditchgetimmerd bij mij en toch kan ik connecteren . Uitgaand staat standaard toch alles open bij huis-tuin-keuken routers. Je moet poorten openzetten om zelf een server te draaien, maar omgekeerd niet
Heb het gevonden : op die siemens modem/router staat firewall aan en het "attack detection level" op high, as ik die op medium zet lukt het ineens wel. Bedankt toch voor de suggesties !
jollito schreef:
Heb het gevonden : op die siemens modem/router staat firewall aan en het "attack detection level" op high, as ik die op medium zet lukt het ineens wel. Bedankt toch voor de suggesties !