Pagina 4 van 4

Geplaatst: 26 apr 2008, 23:28
door Koelreuteria
xenne schreef:mails zijn afgeleverd omstreeks 23H00

Ja, klopt...
Gelukkig maar!
Zou mijn tiket enige vaart in het oplossen van het probleem hebben gebracht?? (Spijts dat de kantoren op zaterdag dicht zijn...)

Geplaatst: 27 apr 2008, 07:20
door xenne
Koelreuteria schreef:Zou mijn tiket enige vaart in het oplossen van het probleem hebben gebracht?? (Spijts dat de kantoren op zaterdag dicht zijn...)
nee, want ik had al veel eerder een ticket aangemaakt. ik vermoed dat er zelfs geen interventie is geweest. net zoals op zaterdag 29 maart is het probleem rond 23H00 verdwenen. nu hopen dat de relay weer niet op SPAM lijst geraakt is van sommige domeinen - dat zal de komende wel duidelijk worden, ik merk wel dat sommige mails pas in de loop van de nacht zijn afgeleverd

Geplaatst: 08 mei 2008, 18:28
door RaPMaN
Mails hebben vandaag precies +/- 5 uren vertraging, ik hoop dat het probleem weer niet erger wordt ... en dat het straks of morgen weeral niet plat ligt.

Geplaatst: 08 mei 2008, 19:33
door B__V
wat maakt het toch uit als ze nu afgeleverd worden of niet ?

Antwoorden doen ze toch niet binnen 14 dagen en als je pech hebt 6 weken.

dommel is goed als je een perfecte lijn hebt zodat je hun nooit moet raatplegen.

in geval van een gebrek of een adreswijziging of een defect moedde vooral giga veel geduld hebben .
jij hebt je problemen of gegevens van huidige of oude situatie al in detail uitgelegd aan hun ( mail )
uiteindelijk na zeeeeer veel geduld krijg je een mail terug . die eerste replay zal nooit meer als 4 woorden bedragen met dan ook nog een vraag waar ze het antwoord al in detail hebben ontvangen . ( een vb bent u aansluitbaar ) terwijl je dat al allemaal mooi had uitgelegd in je eerste mail.
na zeeeeeeeeer veel geduld de tweede vraag enz ... ....


twee herlaad kaarten van 15+3€ opgebeld en nog totaal niets weten belt binnen een half uur terug meneer en dan laten ze u express zo lang wachten tot je er gewoon een kaart hebt doorgebeld +- 25 min ga je dan uiteindelijk naar daar omdat dat niet zo ver is van thuis krijg je het antwoord gelieve te bellen voor dergelijke problemen heb je het nr meneer ? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

maar het toppunt van al terwijl jij gewoon amper internet hebt door een probleem met de lijn ( raw copper ) blijven ze wel hun fakturen sturen via mail . en belgacom kan je niet raadplegen daar je een raw copper lijn van dommel hebt . heeft belgacom niets mee te maken .

ik kan hier nog uren blijven doorgaan maar zoals ik al eerder zei
werkt alles naar behoren is dommel echt het beste wat er is zonder enige twijfel zelfs. ik was al meer als een jaar klant en nooit problemen gehad met de lijn of eender wat en ik downde er op los :d na de verhuis wast gedaan met de pret in dec 07 ben ik verhuisd en in april had ik uiteindelijk terug internet alleen dat de lijn fuc*t up is ( werd mij door de technieker van belgacom meede gedeeld binneshuis alles ok het probleem zou waarsc langs de straat liggen vocht in de kabels waarsc alzo de technieker . hij kon mij niet verder helpen daar ik raw copper had van dommel . het enige wat dommel moest doen was een technieker reserveren voor dat probleem op te lossen. had ik nu gewoon een discovery lijn dan had dien pie da allemaal mogen doen zonder al dien tra la la .

nu 1 maand verder en nen hoop gsm kosten sta ik nog niks verder .
tot 4 keer toe werd mij BELOOFD dat de volgende dag ik gebeld zou worden voor een afspraak vast te leggen . dag 5 wisten ze ineens van niets meer en gingen ze voor den 33 keer de lijn uitmeten die zelfs nog te slecht is voor telefoon . dat was dus vandaag
ze vertikken het gewoon om het probleem op te lossen . had ik het maar geweten op voorhand maar ja das met alles zo . . . . .




mijn abbo ,

[001] adsl netconnect

[002] adsl/adsl2+ without fixed line (raw copper)

[003] 38170 adsl boost package


Your DOWNLOAD Speed:
313 kbps or 39 KB/sec

an efficiency of ~8%

up
Your UPLOAD Speed:
116 kbps or 15 KB/sec


ßv

Geplaatst: 08 mei 2008, 19:46
door on4bam
B__V schreef:nu 1 maand verder en nen hoop gsm kosten sta ik nog niks verder .
tot 4 keer toe werd mij BELOOFD dat de volgende dag ik gebeld zou worden voor een afspraak vast te leggen . dag 5 wisten ze ineens van niets meer en gingen ze voor den 33 keer de lijn uitmeten die zelfs nog te slecht is voor telefoon . dat was dus vandaag
ze vertikken het gewoon om het probleem op te lossen . had ik het maar geweten op voorhand maar ja das met alles zo . . . . .


Your DOWNLOAD Speed:
313 kbps or 39 KB/sec

an efficiency of ~8%

up
Your UPLOAD Speed:
116 kbps or 15 KB/sec


Stuur hen dan een aangeteknde brief en geef hen een "redelijke termijn" om je probleem op te lossen. Doen ze dat niet dan kan je het contract probleemloos (en kostenloos) verbreken. Let wel, bij een andere ISP zal je over dezelfde koperdraad gaan.

Geplaatst: 09 mei 2008, 10:46
door ljd
Je binnenbekabeling is toch goed?

Geplaatst: 16 mei 2008, 00:39
door RaPMaN
Hupla, er zijn weeral problemen ...

Alle mails die ik verstuur naar een bepaald domein worden niet afgeleverd en komen gewoon terug met een failure notice.
Ik heb een testmail gestuurd met gmail en daar werkt het wel perfect, dus het probleem ligt weldegelijk aan de dommel mailservers.

foutmelding: CNAME lookup failed temporarily. (#4.4.3)

Geplaatst: 16 mei 2008, 13:16
door Koelreuteria
RaPMaN schreef:... foutmelding: CNAME lookup failed temporarily. (#4.4.3)

Zoek maar op dit forum naar "cname". Is al de revue gepasseerd.
BTW... Was het toevallig een @hetnet.nl adres? Dan heb je zeker prijs! :evil:

Geplaatst: 16 mei 2008, 15:52
door RaPMaN
nee het gaat om alle adressen die eindigen op "kuleuven.be"

Zeer irritant, heb gisteren 25 mails opnieuw mogen verzenden + bijlages :evil:

Geplaatst: 18 mei 2008, 11:22
door dean3009
Kan geen e-mails naar hotmail meer verzenden:
Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<***@hotmail.com>:
65.54.245.72 does not like recipient.
Remote host said: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable
Giving up on 65.54.245.72.

Geplaatst: 18 mei 2008, 12:09
door Koelreuteria
dean3009 schreef:Remote host said: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable

'k Vermoed dat je mailt naar een onbestaande mailbox, is dus heel wat anders dan niet meer naar hotmail kunnen mailen.
Ben je er zeker van dat er geen tikfout in het e-mailadres zit??

Geplaatst: 18 mei 2008, 13:04
door dean3009
Ow, klein foutje (i in plaats van y) :oops:

Geplaatst: 18 mei 2008, 17:33
door margaaas
Ik heb de geen probs met mailboxen.
Ik denk, omdat ik die van Dommel niet gebruik

Geplaatst: 18 mei 2008, 17:37
door on4bam
margaaas schreef:Ik heb de geen probs met mailboxen.
Ik denk, omdat ik die van Dommel niet gebruik


Bedank voor uw nuttige inbreng.... NOT
Mods... kan dit "probleem" niet eens aangepakt worden?

Terug on-topic. Mail naar hotmail werkt hier binnen enkele seconden. Ik gebruik de mailserver van mijn eigen domein (gehost bij dommel).

Geplaatst: 03 jun 2008, 12:17
door xenne
gisteren werd de mail blijkbaar met zo'n 14uren vertraging afgeleverd

Geplaatst: 06 jun 2008, 20:24
door xenne
mailprobleem naar telenet

Code: Selecteer alles

Connected to 195.130.137.65 but greeting failed.
Remote host said: 421 beatrice.telenet-ops.be bizsmtp Sorry, you have temporarily been blacklisted
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Geplaatst: 06 jun 2008, 21:05
door yama
hum ga ik ook eens proberen naar telenet mailen ff zien of ik dit ook krijg al moet ik zeggen ik weinig met dommel mail account mail.

Geplaatst: 06 jun 2008, 23:23
door rosheen
Remote host said: 421 henri.telenet-ops.be bizsmtp Sorry, you have temporarily been blacklisted
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Het resultaat van een mailtje naar een Telenet-klant.
Dit veelvuldig voorkomende probleem (niet enkel naar Telenet) en dat van overvloedige spam doet mij nu besluiten écht een andere emailaccount te gebruiken. :evil:

Geplaatst: 06 jun 2008, 23:27
door on4bam
Gisteren hetzelfde met de mail van mijn hosting:

Connected to 195.130.137.65 but greeting failed.
Remote host said: 421 beatrice.telenet-ops.be bizsmtp Sorry, you have
temporarily been blacklisted I'm not going to try again; this message has
been in the queue too long.

Geplaatst: 07 jun 2008, 09:02
door tequila
Hier eenzelfde antwoord van verschillende telenet-adressen.
Dommel email is niet echt betrouwbaar te noemen om te gebruiken denk ik :-)

Geplaatst: 07 jun 2008, 14:04
door xenne
tequila schreef:Dommel email is niet echt betrouwbaar te noemen om te gebruiken denk ik :-)
verkeerde smiley :evil: maar ik geef je gelijk, ze zouden elke klant moeten verwittigen dat hun mail s****. hét zwakke punt van dommel, een verwittigde klant is er twee waard. begin er niet mee om frustratie te vermijden, het is niet anders

Geplaatst: 07 jun 2008, 15:40
door yama
on4bam schreef:Gisteren hetzelfde met de mail van mijn hosting:

Connected to 195.130.137.65 but greeting failed.
Remote host said: 421 beatrice.telenet-ops.be bizsmtp Sorry, you have
temporarily been blacklisted I'm not going to try again; this message has
been in the queue too long.



yep hier nu ook zelfde antwoord gekregen beatrice moet mn dommel mail account ook niet hebben :).


@xenne idd ze zouden er beter iets aan doen want het wordt er blijkbaar niet beter op

:offtopic:
Of zou er een conspiracy van de grote twee om ons dommellaars het leven zuur te maken om dan toch trg te keren naar hun :twisted: .

Geplaatst: 07 jun 2008, 18:20
door Zodiakske
Same here... lastig wel, misschien toch maar overstappen naar een gmail account (nu ondersteunen die dingen ook al IMAP blijkbaar).

Geplaatst: 11 jun 2008, 18:45
door verdickt
smtp dommel is hier voor de eerste keer down momenteel

Geplaatst: 31 jul 2008, 10:55
door xenne
't is maar om te zeggen dat de relay van dommel nog eens plat ligt, 't is maar dat ge het weet.

Geplaatst: 31 jul 2008, 15:56
door silentkiller
Ligt niet plat. Ik heb het van de week ook gehad. Zoals ik van dommel kon verstaan: mensen verzenden spam vanuit dommel accounts en die worden geblokt bij de volgende mailserver waar dommel niet aankan. Er wordt niet alleen het ip geblockt maar heel de range.
Ik vind het heel raar maar ok, wat bij mij dus helpte (dit heeft dommel me niet verteld):
Paar keer reconnecten tot je in een andere range zit en versturen maar ;)

Geplaatst: 31 jul 2008, 16:22
door xenne
het heeft deze keer niet met een blocking te maken. er zit gewoon veel vertraging op de aflevering. mails die ik om 10:42 stuurde werden afgeleverd om 13:52. doe er uw voordeel mee