Pagina 4 van 23

Geplaatst: 25 apr 2008, 20:11
door Coop
In dat pak zit een modem die ook draadloos kan, hoeveel uitgangen voor draad ? (kan ik mijn xbox er ook op aansluiten)

Daar moet ik gewoon een vaste telefoon op aansluiten en ik ben klaar ?

Geplaatst: 25 apr 2008, 20:36
door TjoekTjoek
driesel schreef:Yeehaa, Kheb net m'n Gigaset Home Box besteld bij Loveno!

Niettemin tast ik nog steeds in het duister wat betreft installatie. Is telefonie nu VoIP? Hoe kan ik nu geen telefoonlijn hebben en toch van ADSL genieten?
Beetje vreemd, maar de oplossing zal wel in 'de doos' zitten zeker? ;)

Telefoon is denk ik via VOIP. Je betaalt onrechtstreeks voor de kabel van Belgacom waarover je adsl ontvangt.
De installatie/beheer zal wel vlot verlopen mits je gebruikt maakt van het bijgeleverde cd'tje. :-D

Edit: voor de geïnteresseerden.
Afbeelding
# Zes SIP-accounts, voor zes gelijktijdige gesprekken (dommel zal het wel dichttimmeren)
# Met twee analoge aansluitingen voor uw huidige analoge telefoons.
# 4 Ethernetpoorten voor extra vaste PC’s
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,nl_nl_0_126187_rarnrnrnrn,00.html

Geplaatst: 25 apr 2008, 21:14
door Uloga
Bedankt voor de info ;-)

Hoe bedoel je met dat dichttimmeren?

Kun je dat dan nog omzeilen? :D

Geplaatst: 25 apr 2008, 22:52
door reyntjensw
Ik ben benieuwd naar de eerste reviews:p

Geplaatst: 26 apr 2008, 03:59
door gr4vity
Word een leuk product, al ben ik al bijna een jaar op de hoogte van het product :)

Geplaatst: 26 apr 2008, 12:34
door Tommyboy3
Jah,, ik ben ook wel benieuwd naar de reviews.
Maar als je dit pakket hebt, moet je je abbonnement bij Belgacom dan zelf opzeggen of gebeurt dit automatisch ?

Mvg Tom.

Geplaatst: 26 apr 2008, 17:39
door hanske
ik vraag me dat ook af, zou wel het makkelijkste zijn als zij dat voor je doen.

Wordt je dommel abbo dan ook automatisch omgezet naar home connect of moet je daar ook nog achteraan?

Geplaatst: 26 apr 2008, 18:48
door driesel
Ik zal van Telenet overschakelen.
Moet ik dan in eerste instantie toch een telefoonlijn laten leggen door BC ... en die dan weer afzeggen ?!? :eek:
Of komt Dommel daar ergens bij zien?

Geplaatst: 26 apr 2008, 19:01
door Uloga
Is het niet gewoon dat je telenet moet opzeggen, en je modem aansluiten op je telefoon lijn?

Geplaatst: 26 apr 2008, 19:45
door Goztow
Je hebt minstens een discovery lijn nodig op je telefoonlijn. Dus als je telefoonlijn nog niet geactiveerd is, moet je dat laten doen en er een discovery lijn op aanvragen (6,85 € per maand). Pas op: vraag naar een gratis installatie van je telefoonlijn. Die promotie is er vaak als je ernaar vraagt, anders 135 euro.

Geplaatst: 26 apr 2008, 19:48
door Lord Utopia
Goztow schreef:Je hebt minstens een discovery lijn nodig op je telefoonlijn. Dus als je telefoonlijn nog niet geactiveerd is, moet je dat laten doen en er een discovery lijn op aanvragen (6,85 € per maand). Pas op: vraag naar een gratis installatie van je telefoonlijn. Die promotie is er vaak als je ernaar vraagt, anders 135 euro.
En wat voor HomeConnect? Dat zou vrij idioot zijn he.

Geplaatst: 26 apr 2008, 19:55
door xenne
driesel schreef:Ik zal van Telenet overschakelen.
Moet ik dan in eerste instantie toch een telefoonlijn laten leggen door BC ... en die dan weer afzeggen ?!? :eek:


ik vermoed dat het afhangt van het feit of u al dan niet reeds de nodige bekabeling (telefoonaansluiting) in uw woning heeft. indien ja, is er geen probleem en geen extra kost. indien er geen bekabeling (=koper) ligt zal je volgens mij bij Belgacom moeten gaan om die te laten installeren (vraag gratis installatie discoverylijn) en dan zal je min ook een contract van een jaar aan uw been hebben, van zodra de lijn er ligt kan je echter meteen homeconnect nemen. contacteer dommel voor zekerheid want zoals gezegd, dit is maar een vermoeden

Geplaatst: 26 apr 2008, 21:00
door driesel
xenne schreef:
driesel schreef:Ik zal van Telenet overschakelen.
Moet ik dan in eerste instantie toch een telefoonlijn laten leggen door BC ... en die dan weer afzeggen ?!? :eek:


ik vermoed dat het afhangt van het feit of u al dan niet reeds de nodige bekabeling (telefoonaansluiting) in uw woning heeft. indien ja, is er geen probleem en geen extra kost. indien er geen bekabeling (=koper) ligt zal je volgens mij bij Belgacom moeten gaan om die te laten installeren (vraag gratis installatie discoverylijn) en dan zal je min ook een contract van een jaar aan uw been hebben, van zodra de lijn er ligt kan je echter meteen homeconnect nemen. contacteer dommel voor zekerheid want zoals gezegd, dit is maar een vermoeden


Vóór onze Telenetperiode (zo'n 7 jaar geleden) hebben we wel een BC-abonement gehad voor telefonie. We hebben toen dus wel telefonie en inbelinternet via de telefoonlijn gehad. Ik ben echter niet voldoende technisch op de hoogte om te weten wat er met de bekabeling is gebeurd.
Maar wat ik van jouw uitleg opmaak, Xenne, is dat de installatie misschien toch zonder veel problemen zou kunnen verlopen.

Bon, ik heb alleszins reeds een mail naar Dommel gestuurd. :-)

Geplaatst: 27 apr 2008, 09:01
door Tommyboy3
Maar jullie zitten maar te zeggen dat je Discovery line nodig hebt, maar die het je niet meer nodig hé. Dus je moet bij Belgacom ook geen discovery line aanvragen.

Geplaatst: 27 apr 2008, 09:09
door xenne
Tommyboy3 schreef:Maar jullie zitten maar te zeggen dat je Discovery line nodig hebt, maar die het je niet meer nodig hé. Dus je moet bij Belgacom ook geen discovery line aanvragen.
als je thuis géén koper liggen hebt (ttz nooit belgacom telefoon gehad hebt) dan moet je wel naar belgacom gaan om dat te laten leggen, de goedkoopste optie is dan een discoverylijn aanvragen (je zal dan 1 jaar lang 6,85euro betalen, vraag gratis installatie). nogmaals, deze stap is enkel nodig voor mensen die geen koper liggen hebben. in 't geval van driesel zal dit niet nodig zijn, aangezien de bedraging reeds in z'n woning aanwezig zal zijn, aangezien hij ooit met belgacom gebeld heeft.

Geplaatst: 27 apr 2008, 10:41
door driesel
Ik vermoed dus dat een full-rate splitter aan het aansluitpunt niet is vereist, aangezien telefonie VoIP zal zijn?

Geplaatst: 29 apr 2008, 13:52
door hanske
Is er iemand die iets over de volgende vragen weet?


- Zijn de kosten voor mensen die bellen met telenet/belgacom naar iemand met home-connect hoger als wanneer ze naar iemand met telenet of belgacom bellen?
- Moet je zelf je belgacom abonnement opzeggen?
- Wordt je netconnect abonnement automatisch omgezet naar homeconnect als je dat pakket besteld of moet je daar zelf achteraan?

Ik heb ook al een mail naar dommel gestuurd, maar ik vrees dat ik daar (op korte tijd) geen antwoord op ga krijgen, en ik zou dit abonnement toch wel graag willen vergelijken met mijn huidige situatie.

Geplaatst: 30 apr 2008, 14:05
door cloink

Geplaatst: 30 apr 2008, 14:43
door Shekeer
vraag: als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???

Geplaatst: 30 apr 2008, 14:44
door cloink
Shekeer schreef:vraag: als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???

Lijkt me te kloppen ja. Voor uw alarmsysteem lijkt me een "echte" telefoonlijn onontbeerlijk.

Geplaatst: 30 apr 2008, 23:28
door Wimpie
cloink schreef:
Shekeer schreef:vraag: als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???

Lijkt me te kloppen ja. Voor uw alarmsysteem lijkt me een "echte" telefoonlijn onontbeerlijk.


Als je bij telenet bent is dit ook het geval. ( geen telefonie+internet )

Geplaatst: 01 mei 2008, 00:03
door Uzzi
Errrm, volgens mij zit er een batterij op die Telenet modem. Telefonie werkt zeker en vast zonder stroom, want in ons vorig appartement kreeg ik via het inbraakalarm een telefonische waarschuwing wanneer de stroom uitgevallen was. Dit gebeurde via een Telenet telefoonlijn.

Geplaatst: 01 mei 2008, 11:59
door Wimpie
Uzzi schreef:Errrm, volgens mij zit er een batterij op die Telenet modem. Telefonie werkt zeker en vast zonder stroom, want in ons vorig appartement kreeg ik via het inbraakalarm een telefonische waarschuwing wanneer de stroom uitgevallen was. Dit gebeurde via een Telenet telefoonlijn.

Vroeger zette ze daar inderdaad een bat tussen maar denk niet dat dit nu nog gebeurd. Heb zo nog iets gelezen in test-aankoop gisteren.

Geplaatst: 04 mei 2008, 12:10
door kaween
Wordt inderdaad al een hele tijd niet meer gedaan. In praktijk bleken die batterijen namelijk nogal eens morsdood te zijn als je ze echt nodig had, volgens een collega van mij dit kort nog voor Telenet aan de slag was ....

Geplaatst: 04 mei 2008, 22:17
door driesel
Waw, had ik eerder Dommel Homeconnect aangevraagd ervan uitgaande dat ik 6.5 km van de centrale zit ... Kom ik nu van een ADSL-specialist te weten dat de centrale voor onze straat blijkbaar slechts +800m van ons huis ligt :eek: !

I'm a happy (future) Dommelaar :-D .

Geplaatst: 04 mei 2008, 22:24
door reyntjensw
@driesel : heeft die specialist soms een site?

Geplaatst: 04 mei 2008, 22:37
door Lord Utopia
driesel schreef:Waw, had ik eerder Dommel Homeconnect aangevraagd ervan uitgaande dat ik 6.5 km van de centrale zit ... Kom ik nu van een ADSL-specialist te weten dat de centrale voor onze straat blijkbaar slechts +800m van ons huis ligt :eek: !

I'm a happy (future) Dommelaar :-D .
Centrale voor onze straat... bedoelt hij dan geen verdeelkast? Zoja, dan is dat alleen voor VDSL/2.

Geplaatst: 05 mei 2008, 08:51
door Uloga
Centrale is niet hetzelfde als een grijze doos ;) ,, Dan zou ik er op 3m moeten van zitten :P.

hopelijk binnenkort homeconnect,,, :twisted: :twisted:

Geplaatst: 05 mei 2008, 10:41
door hanske
is er al iemand die meer weet hoe het zit met het overgaan van netconnect naar homeconnect?

Ik wil eerst weten of mijn abonnement automatisch wordt omgezet of niet, ik heb geen zin om eerst nog een paar keer dubbel te gaan betalen.

Geplaatst: 05 mei 2008, 17:36
door gr4vity
Voor een dergelijke vraag denk ik dat je eens zal moeten bellen. Ik denk niet dat al iemand aangesloten is op homeconnect namelijk.

Geplaatst: 05 mei 2008, 20:29
door klooooon
hanske schreef:is er al iemand die meer weet hoe het zit met het overgaan van netconnect naar homeconnect?

Ik wil eerst weten of mijn abonnement automatisch wordt omgezet of niet, ik heb geen zin om eerst nog een paar keer dubbel te gaan betalen.


Slecht nieuws !!
Hartelijk dank voor uw email !





Momenteel is het voor onze bestaande klanten nog niet mogelijk

om over te stappen naar onze homeconnect producten.



Dit gaat echter in de toekomst wel mogelijk zijn maar we kunnen

hiervoor nog geen exacte datum geven.

Dit gaat ten gepaste tijde via de website aangekondigd worden.



Indien u hierbij verdere vragen heeft, raden we u aan onze helpdesk tijdens

kantooruren even telefonisch te contacteren.



Dit kan via 070 224 305.





Alvast bedankt!

Geplaatst: 05 mei 2008, 20:38
door Fluppeke
Wimpie schreef:
Uzzi schreef:Errrm, volgens mij zit er een batterij op die Telenet modem. Telefonie werkt zeker en vast zonder stroom, want in ons vorig appartement kreeg ik via het inbraakalarm een telefonische waarschuwing wanneer de stroom uitgevallen was. Dit gebeurde via een Telenet telefoonlijn.

Vroeger zette ze daar inderdaad een bat tussen maar denk niet dat dit nu nog gebeurd. Heb zo nog iets gelezen in test-aankoop gisteren.


Heb ik ook gelezen, in dat geval vroegen 120€ om een modem met noodbatterij te plaatsen.

Geplaatst: 06 mei 2008, 03:49
door Perkele
klooooon schreef:Indien u hierbij verdere vragen heeft, raden we u aan onze helpdesk tijdens kantooruren even telefonisch te contacteren.

Dit kan via 070 224 305.

Ik heb hetzelfde antwoord gekregen op mijn ticket.

Is het trouwens nog steeds toegestaan om een helpdesk te hebben dat uitsluitend via een betaalnummer te bereiken is?
Ik dacht dat het een zonaal nummer moest zijn, of was dat weer een (wets)voorstel dat nooit is uitgevoerd?

Geplaatst: 06 mei 2008, 08:04
door dietervanb
Anders gewoon huidig abonnement opzeggen.
Bij nieuwe is toch geen activatiekost.

Geplaatst: 06 mei 2008, 14:46
door gr4vity
Perkele schreef:Is het trouwens nog steeds toegestaan om een helpdesk te hebben dat uitsluitend via een betaalnummer te bereiken is?


Wat denk je zelf? Op veel plaatsen is de wachtkring van dokters zelfs een 0903 nummer.

Geplaatst: 06 mei 2008, 14:59
door cloink
L-army schreef:Wat denk je zelf? Op veel plaatsen is de wachtkring van dokters zelfs een 0903 nummer.

No shit. En daar naar bellen brengt ook weinig soelaas. :x

Geplaatst: 06 mei 2008, 22:54
door gr4vity
Die 0900 nummer van de apothekers en de 0903 nummer van de apothekers zitten niet in het zelfde callcenter. Anders gaf ik uw klacht wel door (dat zijn klanten).

Geplaatst: 08 mei 2008, 21:03
door logion
Ik heb nu BGC Classic + BGC ADSL Plus, stel dat ik zou overschakelen naar Dommel Homeconnect.
Dan ben ik verplicht eenSiemens Gigaset Home Box voor Dommel Home Connect aan te schaffen aan €129.00
Internet verloopt dan via raw copper, welke reeds verrekent zit in de abbonmentsprijs. Voor de moment is het nog ADSL(1) maar op 1juli wordt iedereen met Homeconnect automatisch overgezet naar ADSL2+?(ADSL2+ werkt ook via die Siemens box veronderstel ik?)
Telefoneren werkt via VoIP(internet ofzo?) via die Box dus, hoe zit dit voor telefoonapparatuur? Wij hebben hier nu 3telefoons in het huis die lopen naar zo'n telefoonpotje in de muur.(analoge telefoons veronderstel ik)
Ik lees dat die box 2 aansluitingen heeft voor analoge telefoons, maar dan moet je uw analoge telefoon's dicht bij de box zelf plaatsen?(ze kunnen niet meer aangesloten worden op die telefoonpotjes dus?)
Wat voor andere telefoons kunnen aangesloten worden? En hoe, moet er dan een ethernet kabel van de telefoon naar die box lopen? Bestaan er ook telefoons via wifi, of moet eventueel draagbare telefoons via ethernet?(ik lees wel dat de box maar 4 ethernetpoorten heeft, dus liefst geen ethernetpoorten 'verspillen' aan een telefoon)
Als de electriciteit uitvalt dan zit je zonder telefonie, is dit ook het geval als je connectieproblemen hebt met internet?
Dit zijn zo een paar vraagjes die ik nu kan bedenken.

Geplaatst: 08 mei 2008, 21:38
door icekiller2k6
logion schreef:Ik heb nu BGC Classic + BGC ADSL Plus, stel dat ik zou overschakelen naar Dommel Homeconnect.
Dan ben ik verplicht eenSiemens Gigaset Home Box voor Dommel Home Connect aan te schaffen aan €129.00
Internet verloopt dan via raw copper, welke reeds verrekent zit in de abbonmentsprijs. Voor de moment is het nog ADSL(1) maar op 1juli wordt iedereen met Homeconnect automatisch overgezet naar ADSL2+?(ADSL2+ werkt ook via die Siemens box veronderstel ik?)
Telefoneren werkt via VoIP(internet ofzo?) via die Box dus, hoe zit dit voor telefoonapparatuur? Wij hebben hier nu 3telefoons in het huis die lopen naar zo'n telefoonpotje in de muur.(analoge telefoons veronderstel ik)
Ik lees dat die box 2 aansluitingen heeft voor analoge telefoons, maar dan moet je uw analoge telefoon's dicht bij de box zelf plaatsen?(ze kunnen niet meer aangesloten worden op die telefoonpotjes dus?)
Wat voor andere telefoons kunnen aangesloten worden? En hoe, moet er dan een ethernet kabel van de telefoon naar die box lopen? Bestaan er ook telefoons via wifi, of moet eventueel draagbare telefoons via ethernet?(ik lees wel dat de box maar 4 ethernetpoorten heeft, dus liefst geen ethernetpoorten 'verspillen' aan een telefoon)
Als de electriciteit uitvalt dan zit je zonder telefonie, is dit ook het geval als je connectieproblemen hebt met internet?
Dit zijn zo een paar vraagjes die ik nu kan bedenken.


doorlopende tekst is irri.. gebruik enters enzo..


Verplicht die Siemens? -> Ja

Automatisch omgezet naar adsl2+? -> Niets overbekend, activatie kost van 50euro 'is' mogelijk maar op dit moment onbekend.

Telefoon dicht bij router? Fout.. Je kunt perfect de 'potsjes' verbinden aan de router.. echter ken ik uw huidige setup niet.. stuur maar een pm wil ik me er wel verder over uitwijden en misschien langskomen als je in de buurt woont.

Ethernet naar de telefoon? neen... op de modem zijn 2x'telefoon'uitgangne en 4x ethernet uitgangen.. dus 4 pc's an 2 telefonen, (2 telefoon nummers?! onbekend).
Je kunt dus perfect 1 aansluiting en dan een 'vertakking' gebruiken zodat alle drie de telefoons hetzelfde nummer heeft (heb je momenteel vermoed ik!

Stroom uitval, internet uitval => geen telefoon? Correct.
Stroom uitval kun je 'omzeilen' door een UPS te verbinden.., internet verbinding valt weinig aan te doen..

Geplaatst: 08 mei 2008, 23:01
door logion
UPS kost ook weer zoveel euro extra, de siemens router kost ook al aardig wat geld.

Zijn er trouwens mensen met ervaring van het overstappen van BGC telefonie(Classic) en internet(ADSL Plus) naar Dommel Homeconnect?
Zou er enige downtime zijn? Want er wordt ook van telefonieabbonement verandert. De overstap is niet zo evident als bij de situatie waarbij je enkel qua internet overstapt naar dommel gok ik?

Hoe zit dat dan met de telefonen icekiller2k6, de 'potsjes' verbinden met de router zou ideaal zijn. Dan heeft elke (analoge) telefoon die aangesloten is op zo'n potsje kiestoon neem ik aan?
Hoe zou ik zo'n verbinding kunnen leggen tussen de interne bekabeling en de siemens router?(edit: wordt dit op pagina 23 van de handleiding van de box uitgelegd?)
Ik vrees dat ik m'n huidige setup zelf niet zo goed ken trouwens, op elk 'potje' zit een ADSL splitter.
Ik ben er vrij zkr van dat de ADSL modem niet rechtstreeks op het ISRA punt zit, vandaar dat er overal een splitter zit.