Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

In dat pak zit een modem die ook draadloos kan, hoeveel uitgangen voor draad ? (kan ik mijn xbox er ook op aansluiten)

Daar moet ik gewoon een vaste telefoon op aansluiten en ik ben klaar ?
TjoekTjoek
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 nov 2006, 21:42

driesel schreef:Yeehaa, Kheb net m'n Gigaset Home Box besteld bij Loveno!

Niettemin tast ik nog steeds in het duister wat betreft installatie. Is telefonie nu VoIP? Hoe kan ik nu geen telefoonlijn hebben en toch van ADSL genieten?
Beetje vreemd, maar de oplossing zal wel in 'de doos' zitten zeker? ;)
Telefoon is denk ik via VOIP. Je betaalt onrechtstreeks voor de kabel van Belgacom waarover je adsl ontvangt.
De installatie/beheer zal wel vlot verlopen mits je gebruikt maakt van het bijgeleverde cd'tje. :-D

Edit: voor de geïnteresseerden.
Afbeelding
# Zes SIP-accounts, voor zes gelijktijdige gesprekken (dommel zal het wel dichttimmeren)
# Met twee analoge aansluitingen voor uw huidige analoge telefoons.
# 4 Ethernetpoorten voor extra vaste PC’s
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,n ... rn,00.html
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bedankt voor de info ;-)

Hoe bedoel je met dat dichttimmeren?

Kun je dat dan nog omzeilen? :D
:banana:
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben benieuwd naar de eerste reviews:p
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Word een leuk product, al ben ik al bijna een jaar op de hoogte van het product :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Jah,, ik ben ook wel benieuwd naar de reviews.
Maar als je dit pakket hebt, moet je je abbonnement bij Belgacom dan zelf opzeggen of gebeurt dit automatisch ?

Mvg Tom.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik vraag me dat ook af, zou wel het makkelijkste zijn als zij dat voor je doen.

Wordt je dommel abbo dan ook automatisch omgezet naar home connect of moet je daar ook nog achteraan?
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Ik zal van Telenet overschakelen.
Moet ik dan in eerste instantie toch een telefoonlijn laten leggen door BC ... en die dan weer afzeggen ?!? :eek:
Of komt Dommel daar ergens bij zien?
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Is het niet gewoon dat je telenet moet opzeggen, en je modem aansluiten op je telefoon lijn?
:banana:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je hebt minstens een discovery lijn nodig op je telefoonlijn. Dus als je telefoonlijn nog niet geactiveerd is, moet je dat laten doen en er een discovery lijn op aanvragen (6,85 € per maand). Pas op: vraag naar een gratis installatie van je telefoonlijn. Die promotie is er vaak als je ernaar vraagt, anders 135 euro.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Je hebt minstens een discovery lijn nodig op je telefoonlijn. Dus als je telefoonlijn nog niet geactiveerd is, moet je dat laten doen en er een discovery lijn op aanvragen (6,85 € per maand). Pas op: vraag naar een gratis installatie van je telefoonlijn. Die promotie is er vaak als je ernaar vraagt, anders 135 euro.
En wat voor HomeConnect? Dat zou vrij idioot zijn he.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

driesel schreef:Ik zal van Telenet overschakelen.
Moet ik dan in eerste instantie toch een telefoonlijn laten leggen door BC ... en die dan weer afzeggen ?!? :eek:
ik vermoed dat het afhangt van het feit of u al dan niet reeds de nodige bekabeling (telefoonaansluiting) in uw woning heeft. indien ja, is er geen probleem en geen extra kost. indien er geen bekabeling (=koper) ligt zal je volgens mij bij Belgacom moeten gaan om die te laten installeren (vraag gratis installatie discoverylijn) en dan zal je min ook een contract van een jaar aan uw been hebben, van zodra de lijn er ligt kan je echter meteen homeconnect nemen. contacteer dommel voor zekerheid want zoals gezegd, dit is maar een vermoeden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

xenne schreef:
driesel schreef:Ik zal van Telenet overschakelen.
Moet ik dan in eerste instantie toch een telefoonlijn laten leggen door BC ... en die dan weer afzeggen ?!? :eek:
ik vermoed dat het afhangt van het feit of u al dan niet reeds de nodige bekabeling (telefoonaansluiting) in uw woning heeft. indien ja, is er geen probleem en geen extra kost. indien er geen bekabeling (=koper) ligt zal je volgens mij bij Belgacom moeten gaan om die te laten installeren (vraag gratis installatie discoverylijn) en dan zal je min ook een contract van een jaar aan uw been hebben, van zodra de lijn er ligt kan je echter meteen homeconnect nemen. contacteer dommel voor zekerheid want zoals gezegd, dit is maar een vermoeden
Vóór onze Telenetperiode (zo'n 7 jaar geleden) hebben we wel een BC-abonement gehad voor telefonie. We hebben toen dus wel telefonie en inbelinternet via de telefoonlijn gehad. Ik ben echter niet voldoende technisch op de hoogte om te weten wat er met de bekabeling is gebeurd.
Maar wat ik van jouw uitleg opmaak, Xenne, is dat de installatie misschien toch zonder veel problemen zou kunnen verlopen.

Bon, ik heb alleszins reeds een mail naar Dommel gestuurd. :-)
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Maar jullie zitten maar te zeggen dat je Discovery line nodig hebt, maar die het je niet meer nodig hé. Dus je moet bij Belgacom ook geen discovery line aanvragen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Tommyboy3 schreef:Maar jullie zitten maar te zeggen dat je Discovery line nodig hebt, maar die het je niet meer nodig hé. Dus je moet bij Belgacom ook geen discovery line aanvragen.
als je thuis géén koper liggen hebt (ttz nooit belgacom telefoon gehad hebt) dan moet je wel naar belgacom gaan om dat te laten leggen, de goedkoopste optie is dan een discoverylijn aanvragen (je zal dan 1 jaar lang 6,85euro betalen, vraag gratis installatie). nogmaals, deze stap is enkel nodig voor mensen die geen koper liggen hebben. in 't geval van driesel zal dit niet nodig zijn, aangezien de bedraging reeds in z'n woning aanwezig zal zijn, aangezien hij ooit met belgacom gebeld heeft.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Ik vermoed dus dat een full-rate splitter aan het aansluitpunt niet is vereist, aangezien telefonie VoIP zal zijn?
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Is er iemand die iets over de volgende vragen weet?


- Zijn de kosten voor mensen die bellen met telenet/belgacom naar iemand met home-connect hoger als wanneer ze naar iemand met telenet of belgacom bellen?
- Moet je zelf je belgacom abonnement opzeggen?
- Wordt je netconnect abonnement automatisch omgezet naar homeconnect als je dat pakket besteld of moet je daar zelf achteraan?

Ik heb ook al een mail naar dommel gestuurd, maar ik vrees dat ik daar (op korte tijd) geen antwoord op ga krijgen, en ik zou dit abonnement toch wel graag willen vergelijken met mijn huidige situatie.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ooh. shiny.
Shekeer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:10

vraag: als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Shekeer schreef:vraag: als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???
Lijkt me te kloppen ja. Voor uw alarmsysteem lijkt me een "echte" telefoonlijn onontbeerlijk.
ooh. shiny.
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

cloink schreef:
Shekeer schreef:vraag: als bij homeconnect telefonie verloopt via VoIP, wat gebeurd er als de stroom uitvalt ? geen internet en geen telefonie ??? dus dan zou mijn alarmsysteem ook niet werken ???
Lijkt me te kloppen ja. Voor uw alarmsysteem lijkt me een "echte" telefoonlijn onontbeerlijk.
Als je bij telenet bent is dit ook het geval. ( geen telefonie+internet )
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Errrm, volgens mij zit er een batterij op die Telenet modem. Telefonie werkt zeker en vast zonder stroom, want in ons vorig appartement kreeg ik via het inbraakalarm een telefonische waarschuwing wanneer de stroom uitgevallen was. Dit gebeurde via een Telenet telefoonlijn.
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Uzzi schreef:Errrm, volgens mij zit er een batterij op die Telenet modem. Telefonie werkt zeker en vast zonder stroom, want in ons vorig appartement kreeg ik via het inbraakalarm een telefonische waarschuwing wanneer de stroom uitgevallen was. Dit gebeurde via een Telenet telefoonlijn.
Vroeger zette ze daar inderdaad een bat tussen maar denk niet dat dit nu nog gebeurd. Heb zo nog iets gelezen in test-aankoop gisteren.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Wordt inderdaad al een hele tijd niet meer gedaan. In praktijk bleken die batterijen namelijk nogal eens morsdood te zijn als je ze echt nodig had, volgens een collega van mij dit kort nog voor Telenet aan de slag was ....
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Waw, had ik eerder Dommel Homeconnect aangevraagd ervan uitgaande dat ik 6.5 km van de centrale zit ... Kom ik nu van een ADSL-specialist te weten dat de centrale voor onze straat blijkbaar slechts +800m van ons huis ligt :eek: !

I'm a happy (future) Dommelaar :-D .
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

@driesel : heeft die specialist soms een site?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

driesel schreef:Waw, had ik eerder Dommel Homeconnect aangevraagd ervan uitgaande dat ik 6.5 km van de centrale zit ... Kom ik nu van een ADSL-specialist te weten dat de centrale voor onze straat blijkbaar slechts +800m van ons huis ligt :eek: !

I'm a happy (future) Dommelaar :-D .
Centrale voor onze straat... bedoelt hij dan geen verdeelkast? Zoja, dan is dat alleen voor VDSL/2.
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Centrale is niet hetzelfde als een grijze doos ;) ,, Dan zou ik er op 3m moeten van zitten :P.

hopelijk binnenkort homeconnect,,, :twisted: :twisted:
:banana:
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

is er al iemand die meer weet hoe het zit met het overgaan van netconnect naar homeconnect?

Ik wil eerst weten of mijn abonnement automatisch wordt omgezet of niet, ik heb geen zin om eerst nog een paar keer dubbel te gaan betalen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Voor een dergelijke vraag denk ik dat je eens zal moeten bellen. Ik denk niet dat al iemand aangesloten is op homeconnect namelijk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

hanske schreef:is er al iemand die meer weet hoe het zit met het overgaan van netconnect naar homeconnect?

Ik wil eerst weten of mijn abonnement automatisch wordt omgezet of niet, ik heb geen zin om eerst nog een paar keer dubbel te gaan betalen.
Slecht nieuws !!
Hartelijk dank voor uw email !





Momenteel is het voor onze bestaande klanten nog niet mogelijk

om over te stappen naar onze homeconnect producten.



Dit gaat echter in de toekomst wel mogelijk zijn maar we kunnen

hiervoor nog geen exacte datum geven.

Dit gaat ten gepaste tijde via de website aangekondigd worden.



Indien u hierbij verdere vragen heeft, raden we u aan onze helpdesk tijdens

kantooruren even telefonisch te contacteren.



Dit kan via 070 224 305.





Alvast bedankt!
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Wimpie schreef:
Uzzi schreef:Errrm, volgens mij zit er een batterij op die Telenet modem. Telefonie werkt zeker en vast zonder stroom, want in ons vorig appartement kreeg ik via het inbraakalarm een telefonische waarschuwing wanneer de stroom uitgevallen was. Dit gebeurde via een Telenet telefoonlijn.
Vroeger zette ze daar inderdaad een bat tussen maar denk niet dat dit nu nog gebeurd. Heb zo nog iets gelezen in test-aankoop gisteren.
Heb ik ook gelezen, in dat geval vroegen 120€ om een modem met noodbatterij te plaatsen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

klooooon schreef: Indien u hierbij verdere vragen heeft, raden we u aan onze helpdesk tijdens kantooruren even telefonisch te contacteren.

Dit kan via 070 224 305.
Ik heb hetzelfde antwoord gekregen op mijn ticket.

Is het trouwens nog steeds toegestaan om een helpdesk te hebben dat uitsluitend via een betaalnummer te bereiken is?
Ik dacht dat het een zonaal nummer moest zijn, of was dat weer een (wets)voorstel dat nooit is uitgevoerd?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Anders gewoon huidig abonnement opzeggen.
Bij nieuwe is toch geen activatiekost.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Perkele schreef:Is het trouwens nog steeds toegestaan om een helpdesk te hebben dat uitsluitend via een betaalnummer te bereiken is?
Wat denk je zelf? Op veel plaatsen is de wachtkring van dokters zelfs een 0903 nummer.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

L-army schreef:Wat denk je zelf? Op veel plaatsen is de wachtkring van dokters zelfs een 0903 nummer.
No shit. En daar naar bellen brengt ook weinig soelaas. :x
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die 0900 nummer van de apothekers en de 0903 nummer van de apothekers zitten niet in het zelfde callcenter. Anders gaf ik uw klacht wel door (dat zijn klanten).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb nu BGC Classic + BGC ADSL Plus, stel dat ik zou overschakelen naar Dommel Homeconnect.
Dan ben ik verplicht eenSiemens Gigaset Home Box voor Dommel Home Connect aan te schaffen aan €129.00
Internet verloopt dan via raw copper, welke reeds verrekent zit in de abbonmentsprijs. Voor de moment is het nog ADSL(1) maar op 1juli wordt iedereen met Homeconnect automatisch overgezet naar ADSL2+?(ADSL2+ werkt ook via die Siemens box veronderstel ik?)
Telefoneren werkt via VoIP(internet ofzo?) via die Box dus, hoe zit dit voor telefoonapparatuur? Wij hebben hier nu 3telefoons in het huis die lopen naar zo'n telefoonpotje in de muur.(analoge telefoons veronderstel ik)
Ik lees dat die box 2 aansluitingen heeft voor analoge telefoons, maar dan moet je uw analoge telefoon's dicht bij de box zelf plaatsen?(ze kunnen niet meer aangesloten worden op die telefoonpotjes dus?)
Wat voor andere telefoons kunnen aangesloten worden? En hoe, moet er dan een ethernet kabel van de telefoon naar die box lopen? Bestaan er ook telefoons via wifi, of moet eventueel draagbare telefoons via ethernet?(ik lees wel dat de box maar 4 ethernetpoorten heeft, dus liefst geen ethernetpoorten 'verspillen' aan een telefoon)
Als de electriciteit uitvalt dan zit je zonder telefonie, is dit ook het geval als je connectieproblemen hebt met internet?
Dit zijn zo een paar vraagjes die ik nu kan bedenken.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

logion schreef:Ik heb nu BGC Classic + BGC ADSL Plus, stel dat ik zou overschakelen naar Dommel Homeconnect.
Dan ben ik verplicht eenSiemens Gigaset Home Box voor Dommel Home Connect aan te schaffen aan €129.00
Internet verloopt dan via raw copper, welke reeds verrekent zit in de abbonmentsprijs. Voor de moment is het nog ADSL(1) maar op 1juli wordt iedereen met Homeconnect automatisch overgezet naar ADSL2+?(ADSL2+ werkt ook via die Siemens box veronderstel ik?)
Telefoneren werkt via VoIP(internet ofzo?) via die Box dus, hoe zit dit voor telefoonapparatuur? Wij hebben hier nu 3telefoons in het huis die lopen naar zo'n telefoonpotje in de muur.(analoge telefoons veronderstel ik)
Ik lees dat die box 2 aansluitingen heeft voor analoge telefoons, maar dan moet je uw analoge telefoon's dicht bij de box zelf plaatsen?(ze kunnen niet meer aangesloten worden op die telefoonpotjes dus?)
Wat voor andere telefoons kunnen aangesloten worden? En hoe, moet er dan een ethernet kabel van de telefoon naar die box lopen? Bestaan er ook telefoons via wifi, of moet eventueel draagbare telefoons via ethernet?(ik lees wel dat de box maar 4 ethernetpoorten heeft, dus liefst geen ethernetpoorten 'verspillen' aan een telefoon)
Als de electriciteit uitvalt dan zit je zonder telefonie, is dit ook het geval als je connectieproblemen hebt met internet?
Dit zijn zo een paar vraagjes die ik nu kan bedenken.
doorlopende tekst is irri.. gebruik enters enzo..


Verplicht die Siemens? -> Ja

Automatisch omgezet naar adsl2+? -> Niets overbekend, activatie kost van 50euro 'is' mogelijk maar op dit moment onbekend.

Telefoon dicht bij router? Fout.. Je kunt perfect de 'potsjes' verbinden aan de router.. echter ken ik uw huidige setup niet.. stuur maar een pm wil ik me er wel verder over uitwijden en misschien langskomen als je in de buurt woont.

Ethernet naar de telefoon? neen... op de modem zijn 2x'telefoon'uitgangne en 4x ethernet uitgangen.. dus 4 pc's an 2 telefonen, (2 telefoon nummers?! onbekend).
Je kunt dus perfect 1 aansluiting en dan een 'vertakking' gebruiken zodat alle drie de telefoons hetzelfde nummer heeft (heb je momenteel vermoed ik!

Stroom uitval, internet uitval => geen telefoon? Correct.
Stroom uitval kun je 'omzeilen' door een UPS te verbinden.., internet verbinding valt weinig aan te doen..
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

UPS kost ook weer zoveel euro extra, de siemens router kost ook al aardig wat geld.

Zijn er trouwens mensen met ervaring van het overstappen van BGC telefonie(Classic) en internet(ADSL Plus) naar Dommel Homeconnect?
Zou er enige downtime zijn? Want er wordt ook van telefonieabbonement verandert. De overstap is niet zo evident als bij de situatie waarbij je enkel qua internet overstapt naar dommel gok ik?

Hoe zit dat dan met de telefonen icekiller2k6, de 'potsjes' verbinden met de router zou ideaal zijn. Dan heeft elke (analoge) telefoon die aangesloten is op zo'n potsje kiestoon neem ik aan?
Hoe zou ik zo'n verbinding kunnen leggen tussen de interne bekabeling en de siemens router?(edit: wordt dit op pagina 23 van de handleiding van de box uitgelegd?)
Ik vrees dat ik m'n huidige setup zelf niet zo goed ken trouwens, op elk 'potje' zit een ADSL splitter.
Ik ben er vrij zkr van dat de ADSL modem niet rechtstreeks op het ISRA punt zit, vandaar dat er overal een splitter zit.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”