deej schreef:Nu aangezien er nog steeds VP capaciteit moet blijven afgenomen worden (en meer capaciteit dan met gewone ADSL verbindingen) voorspel ik dat de OLO's wel eens zouden kunnen raar opkijken van de bijkomende kosten.
Dat beseffen ze maar al te goed... waarom denk je trouwens dat er zo'n prijsverschil zit tussen bv. een Dommel NetConnect en CityConnect, terwijl het eerste trager is, minder volume heeft... en toch duurder is.
Ik denk eerder dat er velen (consumenten dan) valse verwachtingen hebben van het overal beschikbaar komen van ADSL2+... we gaan heus niet overal CityConnect formules krijgen nu !
r2504 schreef:Dat beseffen ze maar al te goed... waarom denk je trouwens dat er zo'n prijsverschil zit tussen bv. een Dommel NetConnect en CityConnect, terwijl het eerste trager is, minder volume heeft... en toch duurder is.
Netconnect is nog niet eens Broba, da's zelfs wholesale .
CityConnect is eigenlijk ADSL2+ op z'n meest efficiente manier: geen PPPoE dus enkel een DSLAM nodig en geen dure PPPoE bakken van 200 000€. Daarnaast fiber rechtstreeks op de DSLAM. In feite heb je een L2 verbinding rechtstreeks met de backbone van Dommel. Het enige nadeel is dat Routed DHCP op ADSL door heel weinig fabrikanten van modems deftig geïmplementeerd wordt (*kuch* Thompson doe iets ffs *kuch*).
Ik zie het niet echt goed komen met die ADSL2+ in Broba. Als je bedenkt dat Belgacom enkel STM-1 lijnen biedt voor de backbone dan zal het hier binnen 6 maand weer posts regenen over "capaciteit problemen".
kheb onlangs gehoord dat men voor hdtv (en vdsl2?) met een limiet van 700m zou beginnen
ik vind dat wel heel weinig, kan me moeilijk inbeelden dat 60% van de bevolking aansluitbaar zou zijn
als ik dan vroeg hoeveel mb men zou aanbieden zei men 9, ik veronderstel uitsluitend voor tv
op die afstand is 50mbit mogelijk btw
_rEuTeL_ schreef:kheb onlangs gehoord dat men voor hdtv (en vdsl2?) met een limiet van 700m zou beginnen
ik vind dat wel heel weinig, kan me moeilijk inbeelden dat 60% van de bevolking aansluitbaar zou zijn
VDSL2 ROP's staan echt wel op iedere hoek van de straat...
VDSL2 deteriorates quickly from a theoretical maximum of 250 Mbit/s at 'source' to 100 Mbit/s at 0.5 km (1640 ft) and 50 Mbit/s at 1 km (3280 ft), but degrades at a much slower rate from there, and still outperforms VDSL. Starting from 1.6 km (1 mile) its performance is equal to ADSL2+.
De rops zorgen inderdaad voor een zo kort mogelijke koperlengte. Klopt het dat het normaal binnen de kilometer zou moeten zijn? Of hoe neemt BGC zijn marge?
tja als ik ga kijken op die pagina zegt het opnieuw dat ik niet in aanmerking kom voor adsl2+ of vdsl ....... dus het zal weer niet voor mij zijn.
Wanneer gaan ze eens zorgen dat de mensen die buiten de 4km zone vallen ook eindelijk eens 4 of 6 mbit gaan krijgen ??? Daar zit ik nl op te wachten ........... .
Dit maakt me eigenlijk heel erg boos, omdat ze dus leugens en halve waarheden rondstrooien. Ze beloven allerlei snelheden maar leveren doen ze niet .......... . Dat ze eerst eens hun beloftes nakomen. Ik betaal al jaren voor 6 mbps en ik krijg minder dan 2 mbps !! Dat is een echte schande !
tooslow schreef:tja als ik ga kijken op die pagina zegt het opnieuw dat ik niet in aanmerking kom voor adsl2+ of vdsl ....... dus het zal weer niet voor mij zijn.
Wanneer gaan ze eens zorgen dat de mensen die buiten de 4km zone vallen ook eindelijk eens 4 of 6 mbit gaan krijgen ??? Daar zit ik nl op te wachten ........... .
Dit maakt me eigenlijk heel erg boos, omdat ze dus leugens en halve waarheden rondstrooien. Ze beloven allerlei snelheden maar leveren doen ze niet .......... . Dat ze eerst eens hun beloftes nakomen. Ik betaal al jaren voor 6 mbps en ik krijg minder dan 2 mbps !! Dat is een echte schande !
Belgacom vindt zichzelf zo speciaal hé, ze melken de consumenten liever uit om megawinsten te boeken (en in hun eigen zakken te laten verdwijnen) maar vergeten om een deftig product op een snel evoluerende markt neer te zetten.
Gentlemen, dames, heren...
Zoals al eerder gevraagd in deze topic, blijf vriendelijk met elkaar discussiëren.
Zo wordt iedereen er beter van zo hoop ik toch?
Blue-Sky schreef:Gentlemen, dames, heren...
Zoals al eerder gevraagd in deze topic, blijf vriendelijk met elkaar discussiëren.
Zo wordt iedereen er beter van zo hoop ik toch?
tooslow schreef:tja als ik ga kijken op die pagina zegt het opnieuw dat ik niet in aanmerking kom voor adsl2+ of vdsl ....... dus het zal weer niet voor mij zijn.
Belgacom vindt zichzelf zo speciaal hé, ze melken de consumenten liever uit om megawinsten te boeken (en in hun eigen zakken te laten verdwijnen) maar vergeten om een deftig product op een snel evoluerende markt neer te zetten.
en die klanten zijn nog zo dom dat ze zich laten uitmelken. komaan zeg.
zever in pakjes. de meesten blijven bij belgacom omdat ze ermee vertrouwd zijn en omdat ze een overstap naar een kleine isp niet zien zitten. de betrouwbaarheid van belgacom is nog altijd veel groter dan andere providers
en die klanten zijn nog zo dom dat ze zich laten uitmelken. komaan zeg.
zever in pakjes. de meesten blijven bij belgacom omdat ze ermee vertrouwd zijn en omdat ze een overstap naar een kleine isp niet zien zitten. de betrouwbaarheid van belgacom is nog altijd veel groter dan andere providers
Kun je dat bewijzen dat Belgacom betrouwbaarder is?
Die claim is namelijk nogal sterk, pasop ik zeg niet dat Belgacom slecht is, maar ik zou ze ook niet zomaar de betrouwbaarste van belgie durven noemen.
Zeker niet gezien er ook "kleine" speler zijn die betrouwbaarheid juist als een van hun troeven hebben.(bv. xs4all/evonet)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
dbr, rafken zijn post toont aan waarom mensen bij belgacom blijven zitten. Ze denken dat belgacom betrouwbaarder is. Het is een groot bedrijf, ze hebben er al dikwijls over gehoord of gezien via reklame en dat is alles wat ze nodig hebben om een groot alternatief het voordeel te geven tov een onbekend klein alternatief. Zelfde voor Telenet.
Please help, looking for a way to get rich and fast
BungaMan schreef:dbr, rafken zijn post toont aan waarom mensen bij belgacom blijven zitten. Ze denken dat belgacom betrouwbaarder is. Het is een groot bedrijf, ze hebben er al dikwijls over gehoord of gezien via reklame en dat is alles wat ze nodig hebben om een groot alternatief het voordeel te geven tov een onbekend klein alternatief. Zelfde voor Telenet.
Hij schrijft Belgacom is betrouwbaarder.
Daarop reageer ik.
Ik begrijp prima wat er bedoeld wordt, ik vraag alleen om cijfers of onderbouwingen als je dingen als feiten stelt.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
... hoewel ik je heel graag zou volgen in je redenering, en je _geen_ cijfers kan bieden, toch de volgende vaststelling op basis van mijn persoonlijke ervaringen :
* enkele jaren BGC (thuis en op het werk). 1 dag downtime : fout bij graafwerken verderop de straat bij het aanleggen van een nieuw voetpad.
* Tele2/Versatel : enkele malen downtime per jaar. Soms lokaal, soms over het hele land. Nu, stoort me niet genoeg om Tele2 buiten te gooien, maar als ik zou zeggen dat Tele2 exact even stabiel is als BGC sta ik doodgewoon te liegen.
* Ook bij "de goede 3th parties" maar eens kijken op dit forum : je hoeft niet erg ver zoeken om meerdere instanties van "Dommel down in zone XYZ" te vinden. Collega van mij heeft Dommel : af en toe, enkele keren om de paar maanden, ook keihard raak en enkele uren tot een hele dag geen internet. Klinkt heel erg hetzelfde als wat ik van Tele2 ken. Is mij trouwens ook persoonlijk bevstigd door een forummember die zelf ZEER tervreden Dommel gebruiker is toen ik hem polste over de algemene betrouwbaarheid van Dommel als ISP.
Scarlet : mijn schoonbroer is weggegaan bij Scarlet wegens "minstens 1 keer per week geen telefoon, en Scarlet deed _niks_ om dit op te lossen".
Dus, akkoord, ik heb geen concrete cijfers, maar de schijn dat BGC en Telenet inderdaad een stuk stabieler zijn op gebied van netwerkbetrouwbaarheid is niet toevallig.
Als BGC of Telenet's netwerk voor langere tijd over het hele land plat ligt, zal dat onmiddelijk het nieuws halen : ik kan enkel vaststellen dat de laatste keer dat er in het nieuws was gemeld dat een ISP nationaal problemen had, dit over TELE2 ging. (en da's gelukkig ook al weer een heel tijd geleden).
Ik begrijp je sentiment wel, dbr, maar ik ben niet blind voor de feiten.
En die zijn eenvoudig : als ik van iemand hoor dat hij hoe-dan-ook-een-zo-betrouwbaar-mogelijk-internet wil hebben als consumer, stel ik ook enkel BGC of Telenet voor, hoewel _geen_ van beiden mijn persoonlijke voorkeur wegdragen.
Zelf heb ik ook hetzelfde vastgesteld: één jaar bij EDPNET en toen af en toe moeten een onbeveiligde draadloze verbinding van de buren gebruiken. Terug naar BGC en al bijna een jaar zonder downtime.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Laatste 3 jaar jaar hier 'niets' van downtime bij belgacom, wat niet kan gezegd worden van Edpnet, dommel etc... waar het hier vol staat op het forum van mensen met downtime problemen.
sommige zijn nog maar een paar weken weg bij belgacom en ervaren al downtime problemen, dus hoe graag je het hoort of niet belgacom is betrouwbaarder en stabieler dan die andere kleine isp's.
Ik persoonlijk vind het goed dat er alternatieven zijn die goedkoper zijn, akkoord maar dan moet je ook de enkele keren downtime erbij nemen.
... en daarom heb ik nog steeds Belgacom Go ...
Ik wil wel naar een andere provider eh, echt waar, maar nee, ik wil niet inboeten aan betrouwbaarheid.
Sinds dat we hier wonen (7 jaar of zo?) en ADSL heb ik 1x een half uur downtime gehad en 1 keer een halve dag -- dat ik gemerkt heb natuurlijk.
dommel is op het bgc netwerk.. dus als bgc plat ligt , dommel ook. Ok, je hebt nameservers enzo, maar de meeste problemen zijn met de connectie zelf meestal hé.
Paar jaar geleden toen er overal overstromingen waren: belgacom lag ook plat voor vele uren hoor(mss regionaal, dunno)
frado schreef:dommel is op het bgc netwerk.. dus als bgc plat ligt , dommel ook. Ok, je hebt nameservers enzo, maar de meeste problemen zijn met de connectie zelf meestal hé.
Paar jaar geleden toen er overal overstromingen waren: belgacom lag ook plat voor vele uren hoor(mss regionaal, dunno)
Sinds wanneer is dommel op het belgacom netwerk? Het is niet omdat het gebruik maakt van Turboline dat het evenveel uptime heeft eh. De downtime/unavailability van dommel bevindt zich dan ook bij alles wat niks met Belgacom te maken heeft (eigen servers, routers, connecties, ...)
In de tijd dat ik nu edpnet gebruik 2 keer een storing gehad, eerste keer was niet eens de verbinding maar de telefoonzelf (verkeerde stekker in de centrale?)
2e keer was direct 4 dagen, aannemer had mijn kabel gesloopt...dus had ook weer niet uitgemaakt of dat nu bgc was geweest of wat anders...
Je hoort natuurlijk niemand als alles goed werkt, je hoort alleen de klagers
afschaffing is bij mij nooit aan de orde geweest. Verdriedubbeling zou de abbos terug op een normaal niveau brengen. 35 gig standaard abo. 100gig duurder abo.
Natuurlijk zijn ze dan nog te duur, maar daar zullen de mensen als minder over klagen.
hollebollegijs schreef:de limieten afschaffen zie ik nooit gebeuren
Tuurlijk niet, dan worden de marges kleiner en de concurrentie doet het toch ook niet. Op de volume packs wordt heel verdiend trouwens. Het zal een grote derde partij zijn die ze zal afschaffen en er kabaal rond maken. Dan zullen TN en BGC misschien volgen.
Dit gezegd zijnde; als BGC bij de lancering VDSL2 de limieten afschaft is Telenet gewoon dood want hun Mach 0,2 kan dat vandaag niet aan. En het Belgacom VDSL2 netwerk is meer dan sterk genoeg om FUP aan te kunnen.
Alleen killen ze dan ook al hun resellers in één keer want die hun transit en VPs kunnen dat niet aan .
_rEuTeL_ schreef:immers, als je een auto koopt en je rijdt 100.000km per jaar, dan wordt dat ook bestraft
Inderdaad door belasting op je benzine/diesel, extra afschrijving, ... dus hoe je het ook bekijkt "unlimited" is iets dat gewoonweg niet realistisch is... wat niet wegneemt dat 12 GB/maand ook al geruime tijd niet meer realistisch is.
hollebollegijs schreef:
en dit om misbruik te vermijden.
Allé, Belgacom denkt nu ook al rechter te mogen spelen en zo te bepalen wat hun klanten mogen en wat niet. Wat wordt de volgende uitspraak van Belgacom om hun gigantische dure prijzen te verantwoorden?
hollebollegijs schreef:
en dit om misbruik te vermijden.
Allé, Belgacom denkt nu ook al rechter te mogen spelen en zo te bepalen wat hun klanten mogen en wat niet. Wat wordt de volgende uitspraak van Belgacom om hun gigantische dure prijzen te verantwoorden?
'k Denk misbruik van Belgacom's hele ADSL systeem. Niet misbruik van CD's en DVD's downloaden...
Belgacom doet daar wel goed mee, maar 12 GB is overdreven weinig. 50 GB minimum voor een standaard abo, zoveel is zeker.
Ik vraag mij nog steeds af of Scarlet klanten,door het opengaan v.h. netwerk vlugger 'one 20' zullen krijgen i.p.v. 'one6'??
Van de Scalet lijn zelf ben ik echt content,(maar niet v.d. volume meter)wel v.d. snelheid \,maar ik mag nu toch hopen op de 20??
iemand een idee??