Pagina 4 van 5

Geplaatst: 06 feb 2008, 11:32
door Blue-Sky
ceurrrix schreef:Ik heb al mensen geweten,die bij een onterechte aanmaning,een hartaanval kregen,een andere ging door het lint en sloeg van koleire zijn inboedel kort en klein.
Nee, zo snel krijgen ze ceurrrix nie klein :-)

Geplaatst: 06 feb 2008, 11:37
door Gent32m
Robbe had dat toch hier toch eens mooi samengevat indien men vragen heeft aan hun.


Thanks Blue-Sky, voor de link.

Enfin, ik ga de ander fora eens terug opzoeken...
Of misschien die thread eens opstarten (die ik zelf in gedachten heb).

Geplaatst: 06 feb 2008, 11:50
door cloink
Gent32m schreef:En ceurrrix als klant hebt. Lijkt me je ergste nachtmerrie. Proberen helpen... Afgestraft worden. Geklaag, gezaag... Ombudsman... Deurwaarder...

Waar HEB jij het over ?!?! :eek:

Hoe heeft Dommel proberen te helpen? Hoe zijn ZIJ afgestraft? Welke deurwaarder?

Ofwel heb ik deze ochtend teveel straffe thee gedronken, ofwel lees jij dingen die er niet staan...

Laten we even bij de feiten blijven, ongeacht van het feit dat ceurrrix ne zageman is die overdrijft: Dommel is de fout ingegaan door hem onterecht af te sluiten, dat de oorzaak ligt bij een volledig geautomatiseerd facturatiesysteem kan je hem moeilijk kwalijk nemen. Dommel had zich in deze nederig moeten opstellen en op z'n minst even hun excuses kunnen aanbieden, zelfs al hangt de klant in kwestie de klier uit. Het probleem was dan allicht al van de baan.

Geplaatst: 06 feb 2008, 11:58
door Gent32m
Waar HEB jij het over ?!?!

Hoe heeft Dommel proberen te helpen? Hoe zijn ZIJ afgestraft? Welke deurwaarder?

Ofwel heb ik deze ochtend teveel straffe thee gedronken, ofwel lees jij dingen die er niet staan...


Hey cloink,

Die straffe thee zal ik wel gedronken hebben :wink:

Wat ik daar schreef was algemeen (als situatie) bedoeld. Dit is nog niet echt gebeurd. Zo is de deurwaarder nog niet langsgekomen of de advocaat onder de arm. Maar het gaat wel die richting uit. Ombudsman is wel al aangesproken, etc. Kortom je voelt dat dit in een proces gaat eindigen...

Maar dit was niet zo duidelijk van mij geschreven. Sorry.
Ik mix soms fictie, met fantasie, met humor, met zever in mijn schrijven.
Ben niet altijd even duidelijk te volgen...

En dan terug on-topic. Had ceurrix zich wat beminnelijker opgesteld. En had dommel hier wat meer aandacht aan gegeven. Dan was het idd niet zo ver gekomen. Echter, Dommel heeft het druk. En je kan ook niet iedere klant een luxe behandeling gaan geven, zoals ceurrix dat ergens verlangt..

Dit is gewoon een spijtige zaak (denk ik). Een mismatch...
En het is nu steeds verder en verder aan het escaleren...

Wat ik zelf ten zeerste betreur :-(

Want dat hoeft in feite allemaal niet..
Maar bon, het zij zo...

Geplaatst: 06 feb 2008, 12:01
door Gent32m
*** OFF TOPIC ***

Oh ja, cloink, als je ook zo een glaasje thee wenst. Let me know.
Dan schenk ik je er eentje in... :wink:

Of heb je liever nen donkere Leffe... :-)
Of spa blauw...

Het zuiverende water...
Dat laatste zou misschien iets voor ceurrrix kunnen zijn :wink:

Als Dommel het ook drinkt, worden ze misschien terug verliefd op elkaar. Falling in Love again. Ipv de nakende echtscheiding die nu dreigt... :-(

Geplaatst: 06 feb 2008, 12:51
door ketter
on4bam schreef:Het factuursysteem is ondertussen welbekend. Betaal (of wil je nog vertraging?) en laat na aansluiting de betaling syncroniseren met het abonnementsgeld. Probleem opgelost.


on4bam dat kan je hier nog 10 keer zeggen maar sommige mensen snappen het blijkbaar nog steeds niet dat je geen cent teveel zal betalen.

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:10
door on4bam
IK krijg ook de indruk dat er mensens zijn die willens nillens problemen opzoeken.
Ik heb ervaring met internet sinds begin 1995. De meesten hadden toen de technische kennis om een (telefoon)modem te configureren en met ESC codes te werken. Problemen werden opgelost via usenet of via FIDO. Met de democratisering van internet zijn er zeer veel "black box" gebruikers bijgekomen en deze mensen hebben meestal geen idee hoe dingen in te stellen. Ik denk dat deze gebruikers beter bij TN of BGC terecht kunnen want zij gaan regelmatig hulp nodig hebben. Bij een kleine ISP als Dommel met een beperkt personeelsbestand gaan zij nooit de hulp krijgen die ze nodig hebben.
Het zou voor velen ook beter zijn om dit forum door te lezen VOORALEER een abo te nemen bij een ISP zodat je de sterke en zwakke punten van een ISP kent.
Ik heb de helpdesk nog maar met mondjesmaat nodig gehad. 2 jaar geleden gebeld voor een snelle overgang van Easynet naar Dommel (5 minuten telefoon en een uur later online). IP van mijn gehoste mailserver geblocked in Spamhaus.org (eind november2007) en voor de overgang creditcard betaling<>domiciliering. Gisteren een ticket geopend omdat het IP van mijn hosting geblocked staat bij AT&T. Voor de rest weet ik wel hoe alles technisch in zijn werk gaat en los ik eventuele kleine probleempjes zelf op. Kan ik het zelf niet oplossen dan kan ik tenminste het probleem gedetailleerd genoeg beschrijven om een snelle oplossing te krijgen.

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:22
door bmantra
Het gaat hier dan ook niet om technische problemen met internet, maar om communicatieproblemen. Dommel die een foutief referentienummer opgeeft, niet kijkt naar de klant die alle moeite van de wereld doet dmv tickets te openen op hun servicedesk en daarna de klant afsluit. Dommel die datum van cityconnect communiceert en daarna begint te verkondigen dat er duidelijk vermeld werd dat het om een voorinschrijving ging. Datums van boostpack, ... noem maar op. Maar enige communicatie naar de klanten is blijkbaar te moeilijk.
Het gaat gewoon om het respecteren van de klanten.
Als je graag op je kop laat kakken, dan kan je gewoon bij het leger gaan, daarvoor moet je geen internetabonnement afsluiten, toch?

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:26
door on4bam
bmantra schreef: Dommel die een foutief referentienummer opgeeft,


Ik dacht dat het eerder de klant (de post) was die het referentienummer verkeerd invulde.

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:30
door bmantra
ok, true, fout gelezen.. my bad

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:39
door ceurrrix
on4bam schreef:
bmantra schreef: Dommel die een foutief referentienummer opgeeft,


Ik dacht dat het eerder de klant (de post) was die het referentienummer verkeerd invulde.
Juist,maar als voorzorgsmaatregel had ik 23 dagen voor uitsluiting een email met de kopie van het betalingsbewijs verzonden.
Kunnen ze hun automatic niet instellen,dat wanneer hij een fout ziet,hij de zaak verwittigt,dat er iets niet klopt ? ?

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:46
door bmantra
Ze zullen naast mensen op de helpdesk ook geen boekhouder kunnen betalen denk ik ;)
Soit, k hoop voor u dat ze snel de moeite nemen om het op te volgen..

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:49
door ceurrrix
bmantra schreef:Ze zullen naast mensen op de helpdesk ook geen boekhouder kunnen betalen denk ik ;)
Soit, k hoop voor u dat ze snel de moeite nemen om het op te volgen..
En voor de (nog) anderen ook aub.

Geplaatst: 06 feb 2008, 20:57
door Draco888
cloink schreef:Laten we even bij de feiten blijven, ongeacht van het feit dat ceurrrix ne zageman is die overdrijft: Dommel is de fout ingegaan door hem onterecht af te sluiten, dat de oorzaak ligt bij een volledig geautomatiseerd facturatiesysteem kan je hem moeilijk kwalijk nemen. Dommel had zich in deze nederig moeten opstellen en op z'n minst even hun excuses kunnen aanbieden, zelfs al hangt de klant in kwestie de klier uit. Het probleem was dan allicht al van de baan.

Amen.
Dommel heeft een zalig product maar de communicatie is...met momenten gewoon rampzalig te noemen (hoewel ik het zelf nog niet veel nodig had).
De uitspraak dat hun service vreselijk is, is er dan weer over vind ik. Alle problemen zijn steeds weer terug te voeren, ook bij de service, naar één ding: communicatie met de klant.

Als ze daar aan zouden kunnen werken zonder hun prijs op te slagen... ze zouden het beste (internet)product in België hebben.

Geplaatst: 06 feb 2008, 21:52
door ketter
Beste ceurrrix als je de mogelijk hebt en ook nog het lef hebt om is zelf tot bij Dommel langs te gaan om alles te regelen zou ik dit doen.Dan ga je met een heel ander gedachte naar huis dan dat je nu hebt hoor.Er word wel degelijk hard en zo correct mogelijk gewerkt. Maar mensen zoals U verbruiken zoveel onnodige tijd dat andere mensen met problemen moeten wachten voor een oplossing van hun probleem.
Wat ik nogmaals zeg is dat het wel raar is dat er hier geklaag is over wachten aan de telefoon.De keren dat ik er was is het me steeds opgevallen dat er maar zeer beperkt gebeld word naar de helpdesk.Lange wachttijden dat noem ik een half uur maar geen 5 min.Als Hollebolle de mogelijk heeft om mijn oude facturen op te zoeken dan mag hij is nazien hoelang ik ooit bij Skynet aan de muziektoon gehangen heb. :roll: Als ik zeg dat ik ooit 1 uur en 36 min heb moeten wachten dan noem ik 5 min 2 keer niks. Elke provider heeft voor en nadelen ceurrrix.

Geplaatst: 06 feb 2008, 23:20
door ceurrrix
ketter schreef:Beste ceurrrix als je de mogelijk hebt en ook nog het lef hebt om is zelf tot bij Dommel langs te gaan om alles te regelen zou ik dit doen.Dan ga je met een heel ander gedachte naar huis dan dat je nu hebt hoor.Er word wel degelijk hard en zo correct mogelijk gewerkt. Maar mensen zoals U verbruiken zoveel onnodige tijd dat andere mensen met problemen moeten wachten voor een oplossing van hun probleem.
Beste ketter,als ik daar naartoe ga,geeft men mij dezelfde antwoorden,die ze aan de telefoon geven en die leiden niet naar een oplossing.
Je spreekt ook jezelf tegen als je zegt dat alles zo correct mogelijk werkt en ik er de schuld van ben,dat "andere mensen met problemen moeten wachten voor een oplossing van hun probleem."

Als het alles correct werkte moeten er geen mensen met problemen wachten.


ketter schreef:Wat ik nogmaals zeg is dat het wel raar is dat er hier geklaag is over wachten aan de telefoon.De keren dat ik er was is het me steeds opgevallen dat er maar zeer beperkt gebeld word naar de helpdesk.Lange wachttijden dat noem ik een half uur maar geen 5 min.Als Hollebolle de mogelijk heeft om mijn oude facturen op te zoeken dan mag hij is nazien hoelang ik ooit bij Skynet aan de muziektoon gehangen heb. :roll: Als ik zeg dat ik ooit 1 uur en 36 min heb moeten wachten dan noem ik 5 min 2 keer niks. Elke provider heeft voor en nadelen ceurrrix.
Een half uur wachten en naar muziek luisteren kost tegen zonaal tarief bijna niets of niets.

Als alles normaal zou werken,dan moest ik niet bellen,als ik niet moet bellen heb ik geen reden tot klagen over hun telefoontarief.
Ik vind het ook spijtig dat het gebeurt met mij en nog spijtiger dat het gebeurt met nog anderen,die dan moeten wachten omdat ik teveel tijd van de firma in beslag zou nemen.
En dat iedere provider voor en nadelen heeft is triestig
Dat men de nadelen probeert goed te praten,is nog triestiger.

Maar iedereen heeft het recht,te spreken zoals ie gebekt is ketter

Geplaatst: 08 feb 2008, 10:38
door ceurrrix
Op het bericht dat via het contactformulier door mijn vriend naar DommeL gestuurd werd op "Wednesday, 6 February 2008, 9:49 a.m."

In die zin heb ik al een bericht naar Dommel verzonden waarvan hier de tekst,:
Geachte,
daar ik op 03/01/2008 betaald heb om een maand gebruik te maken van uw diensten
en nog geen millimeter gesurft heb omdat ik tot nu toe,niet ben aangesloten,vraag ik U ,
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
Daar U stelt,binnen de 5 dagen te reageren,zal ik het niet beantwoorden van mijn vraag beschouwen als een instemming van Uwentwege.
Hoogachtend
xxxxxxxxxxx

Wanneer ik daar een antwoord ga op krijgen weet ik niet


was er wonder boven wonder "Services Reply - Wednesday, 6 February 2008, 1:44 p.m. " snel een standaard antwoord
Services Reply - Wednesday, 6 February 2008, 1:44 p.m.
Geachte,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Een antwoord op deze vraag vindt u terug in onze faq : www.dommel.com >> ? >> internet access >> general >> wat is de fakturatieprocedure?
Indien u hierbij verdere vragen heeft, kan u best onze helpdesk contacteren tijdens kantooruren op 070 224 305.
Hartelijk dank!

Als we naar het antwoord op onze vraag gaan kijken op,: http://www.dommel.com/nl/support/faq.php?id=11554
zien we als antwoord
wat is de fakturatie-procedure?

als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.

Is dit een duidelijk antwoord op
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.


Neen,dit is geen duidelijk antwoord,en dat geeft Dommel zelf toe.

En hier gaan ze al duidelijk in de fout,want een overeenkomst tussen een leverancier en zijn klant,hoort in de eerste plaats ,duidelijk te zijn.

Als ik ergens iets bestel,en men vraagt om op voorhand te betalen(iets dat meerdere firma's,maar vooral oplichters doen) wil ik dat wel doen.

Maar als diezelfde firma mij een 2e factuur stuurt voor de volgende levering,
nog voor ik iets heb gezien van de reeds betaalde 1e levering,
vind ik wel dat de de betaling mag uitgesteld worden,tot de eerste helft van de eerste levering,geleverd is.
Stel u voor
Dat ge uw stookolie of mazout besteld,men vraagt te betalen op voorhand, en voor men levert vraagt men de volgende leveringsfactuur ook al te betalen,want ge gaat nadien ook nog brandstof nodig hebben.
op uw vraag waarom,krijg je dan een antwoord van " onze voorwaarden zijn wel wat onduidelijk,maar u word aangeraden te betalen of we stoppen met leveren of we schorsen onze leveringen.
hoe ga je dan reageren.
En dan proberen ze mij aan de telefoon ,wijs te maken,dat TA en de Ombudsman,volledig akkoord gaan met hun manier van werken.
Wel ik heb het gevraagd,aan de ombudsman en die vertelde me,dat zolang er geen klachten kwamen,er niet kon opgetreden worden.
Commentaar op de rest volgt.
Heb gisteren zonder dat ik weet had van Dommels antwoord,nog gebeld om een antwoord op de vraag en werd na een negatief antwoord ook naar de FAQ verwezen.
Duur van het gesprek 20 min.,kost 3.5 euro,resultaat,: geen oplossing bereikt,ondanks de beloftes die op het forum staan, dat wanneer men belt,de zaak snel word opgelost
ps,: Voor de mensen die al een tijdje op een antwoordje wachten, U ziet dat ze soms wel snel kunnen antwoorden op een ticket :roll:

Geplaatst: 08 feb 2008, 15:25
door ljd
ceurrrix schreef:
En hier gaan ze al duidelijk in de fout,want een overeenkomst tussen een leverancier en zijn klant,hoort in de eerste plaats ,duidelijk te zijn.


Sprookjes bestaan ook. In elk contract staan er onduidelijk beschreven dingen. Zelfs de wet is onduidelijk , wil je nu stoppen met klagen en je facturen in tijd betalen. Of neem gewoon een domiciliering , als je geen telefonie hebt bij dommel zal er niet teveel geld van je rekening genomen worden.

Geplaatst: 08 feb 2008, 16:02
door DaNi0
als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum


Lijkt me duidelijk genoeg...

Geplaatst: 08 feb 2008, 16:53
door ceurrrix
DaNi0 schreef:
het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is.


Lijkt me duidelijk genoeg...
Je moet lef hebben om mensen die al een maand geleden betaald hebben,
en die nog niets gezien hebben al een tweede keer te laten betalen ,zij dat het dan al is voor een volgende periode.
En als ze er over klagen ,worden ze afgescheept met "het zal wat langer duren voor je een derde factuur moet betalen.

Hun facturatie systeem is zo afgesteld dat het geen rekening houd,
met het feit of de klant al krijgt waar hij voor betaald heeft,
voor het een 2e factuur maakt.


DaNi0 schreef:
op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum

Lijkt me duidelijk genoeg...
Kwatch,die uitleg!!
Het zou niet meer dan fair zijn ,dat hun systeem zodanig word afgesteld,dat de 2e factuur maar moet betaald worden,
als de klant al 2 weken over zijn verbinding beschikt.
En dan zorgt zo'n systeem,verder ook wel dat ge nooit dubbel betaald

Geplaatst: 08 feb 2008, 18:15
door TomG
Nog nooit aan een politieke carrière gedacht Ceurrix?

Geplaatst: 08 feb 2008, 18:15
door DaNi0
ceurrrix schreef:
DaNi0 schreef:[...]

Je moet lef hebben om mensen die al een maand geleden betaald hebben,
en die nog niets gezien hebben al een tweede keer te laten betalen ,zij dat het dan al is voor een volgende periode.
En als ze er over klagen ,worden ze afgescheept met "het zal wat langer duren voor je een derde factuur moet betalen.


Sja van de 20.000 klanten voor u waren er blijkbaar niet genoeg die hierover klaagden opdat ze dit zouden veranderen.

ceurrix schreef:Kwatch,die uitleg!!
Het zou niet meer dan fair zijn ,dat hun systeem zodanig word afgesteld,dat de 2e factuur maar moet betaald worden,
als de klant al 2 weken over zijn verbinding beschikt.
En dan zorgt zo'n systeem,verder ook wel dat ge nooit dubbel betaald

Niks kwatch. Jij zult geen cent teveel betalen. Je zult gewoon meer geld kwijt zijn op kortere periode die je normaalgezien pas later had moeten betalen. Waarom moet je hier zo'n probleem van maken om even je tweede factuur nu al te betalen (alleszins voor de verloopdatum)? Het is niet alsof ze je zoveel mogelijk uit je zakken proberen te kloppen om daarna te gaan lopen met je geld.

Het enige advies dat ik je kan geven is contact opnemen met Dommel en mooi vragen of ze de vervaldatum van die tweede factuur niet kunnen verschuiven omdat jij het moeilijkhebt die nu te betalen. Willen ze daar niet mee instemmen dan kun je daar verder niks aan doen.

Geplaatst: 08 feb 2008, 19:41
door ceurrrix
DaNi0 schreef:
ceurrrix schreef:
DaNi0 schreef:
ceurrix schreef:Kwatch,die uitleg!!
Het zou niet meer dan fair zijn ,dat hun systeem zodanig word afgesteld,dat de 2e factuur maar moet betaald worden,
als de klant al 2 weken over zijn verbinding beschikt.
En dan zorgt zo'n systeem,verder ook wel dat ge nooit dubbel betaald

Niks kwatch. Jij zult geen cent teveel betalen. Je zult gewoon meer geld kwijt zijn op kortere periode die je normaal gezien pas later had moeten betalen. Waarom moet je hier zo'n probleem van maken om even je tweede factuur nu al te betalen (alleszins voor de verloopdatum)? Het is niet alsof ze je zoveel mogelijk uit je zakken proberen te kloppen om daarna te gaan lopen met je geld.
Ik heb nog nooit gezegd dat er teveel moet betaald worden .
Maar die je normaal gezien pas later had moeten betalen.
het is zoals je zegt,normaal gezien moet je die later betalen.
En niet voor je aangesloten bent en nog geen internet hebt gezien.

DaNi0 schreef:Het enige advies dat ik je kan geven is contact opnemen met Dommel en mooi vragen of ze de vervaldatum van die tweede factuur niet kunnen verschuiven omdat jij het moeilijkhebt die nu te betalen. Willen ze daar niet mee instemmen dan kun je daar verder niks aan doen
Er is gebeld en mooi gevraagd om die 2e factuur te mogen betalen als het internet er ligt.
En ze stemmen er niet mee in.
Kost voor de klant 3,5€
Klant v/s Dommel 0 - 2

En er niks kunnen of mogen tegen doen ? De meesten willen er niks tegen doen.

Men kan de zaak aanklagen en er tegen protesteren bij hen die er wel iets kunnen tegen doen.

Dommel had er beter aan gedaan,vermits het hier om een uitzonderlijk geval zou gaan (? ?)

toe te geven en de factuur met uitstel te laten betalen.

Er was geen heisa en geen gezever rond het thema geweest.

Als Dommel het wel gewild heeft,dan word nu hun wens vervuld

Geplaatst: 08 feb 2008, 20:18
door Silence
Waarom je uberhaupt niet je klachten verzameld en naar de ombudsdienst stapt als je toch zo zeker bent van je zaak ? Ik snap dat echt niet.

Je zit hier al heel de tijd uw woede te ventileren maar ik vraag mij af wat je hiermee wilt bereiken ? Zeker als het nu al 3 of 4 pagina's duidelijk is dat niemand je hier kan helpen.

Au contraire je plaat blijft zo hangen dat mensen zich er serieus beginnen aan te storen, misschien zelf meer dan aan de inhoud... .

Geplaatst: 08 feb 2008, 20:22
door Insom
Wordt deze betalingsvoorwaarde niet duidelijk gecommuniceerd?

Niet dat ik hun voorwaarden volledig heb nagelezen maar vorig jaar toen ik klant werd was mij de eerste betaling(s)wijze voor de aansluiting duidelijk omdat dit op het forum hier veelvuldig aan bod kwam/uitgelegd werd.

Vergeet niet dat andere operatoren soortgelijke werkwijzen gebruiken.
Zoals de maandelijkse voorafbetalingen van Belgacom.

Ik hoop in elk geval dat je zaak wordt opgelost want om hier 8 pagina's aan te "verspillen" is ook niet echt nodig, toch?

Geplaatst: 08 feb 2008, 23:45
door ketter
ceurrrix heb je er al is ooit aan gedacht om hulp te gaan zoeken bij een Psygiater ? Ik denk dat dit de beste oplossing voor je is .
Ik heb alles nog is overlezen van U en ik denk dat jij wel degelijk hulp nodig hebt voor je Providerfobie te kunnen onderdrukken.
Voor mijn part laten ze je nog maanden wachten want je bent werkelijk aan een kruistocht bezig die je aan het verliezen bent.
Als je hier iets vraagt en je krijgt een antwoord dan geloof je het nog niet.
Het is hier al meer dan genoeg gezegd dat je geen cent teveel zal betalen aan Dommel. (Buiten je onnodige lange telefoongesprekken).Het teveel betaalde bedrag word verrekend VANAF dat je aangesloten bent.
Waar haal jij het recht om te denken dat je het 2de factuur later zou mogen betalen ? Wie maakt de regels bij Dommel ? Jij Of Sandra ? Ik denk het laatste en als je daar niet mee akkoord bent dan zoek je elders maar een aansluiting.
:roll: :roll:

Geplaatst: 09 feb 2008, 06:25
door zogro
Er zitten hier toch duidelijk dommel fanboys. Ik heb hier ticketten openstaan van 6 weken oud ongeantwoord.

Als ik bel zeggen ze dat ik ticket moet openen mooie service daar :-)
Nu heb ik het boostpacket afgezegd en maar hopen dat ze rap antwoorden of je mag nog maanden betalen ervoor.

Ik kom van telenet in de tijd en inderdaad daar was het ook al dat niet maar de service van dommel slaat toch alles vind ik.

Geplaatst: 09 feb 2008, 09:12
door ketter
zogro schreef:Er zitten hier toch duidelijk dommel fanboys. Ik heb hier ticketten openstaan van 6 weken oud ongeantwoord.

Als ik bel zeggen ze dat ik ticket moet openen mooie service daar :-)
Nu heb ik het boostpacket afgezegd en maar hopen dat ze rap antwoorden of je mag nog maanden betalen ervoor.

Ik kom van telenet in de tijd en inderdaad daar was het ook al dat niet maar de service van dommel slaat toch alles vind ik.


zogro ik spreek nu niet over je ticket dat blijft open staan maar over het gezaag van ceurrrix dat hij op voorhand moet betalen. :roll:
Hij is maar bang dat hij een cent teveel moet betalen. :lol:

Geplaatst: 09 feb 2008, 13:14
door Diod
zogro schreef:Er zitten hier toch duidelijk dommel fanboys. Ik heb hier ticketten openstaan van 6 weken oud ongeantwoord.

Als ik bel zeggen ze dat ik ticket moet openen mooie service daar :-)
Nu heb ik het boostpacket afgezegd en maar hopen dat ze rap antwoorden of je mag nog maanden betalen ervoor.

Ik kom van telenet in de tijd en inderdaad daar was het ook al dat niet maar de service van dommel slaat toch alles vind ik.


Kheb hier ook een ticket openstaan van +- 3 weken oud, gelukkig wast echt niet belangrijk, anders had ik al es goed van men oren gemaakt aan de telefoon :)
Als het ooit iets belangrijks zou zijn bel ik gwn en sta ik erop dat ze het meteen afhandelen, en als ze egt een ticket wille, dat ze ter dan zelf mar een maken :)

Geplaatst: 09 feb 2008, 17:30
door ceurrrix
ketter schreef:ceurrrix heb je er al is ooit aan gedacht om hulp te gaan zoeken bij een Psygiater ? Ik denk dat dit de beste oplossing voor je is .
Ik heb alles nog is overlezen van U en ik denk dat jij wel degelijk hulp nodig hebt voor je Providerfobie te kunnen onderdrukken.
Voor mijn part laten ze je nog maanden wachten want je bent werkelijk aan een kruistocht bezig die je aan het verliezen bent.
Als je hier iets vraagt en je krijgt een antwoord dan geloof je het nog niet.
Het is hier al meer dan genoeg gezegd dat je geen cent teveel zal betalen aan Dommel. (Buiten je onnodige lange telefoongesprekken).Het teveel betaalde bedrag word verrekend VANAF dat je aangesloten bent.
:roll: :roll:
Ketter,Mag ik er U attent op maken,dat ik nooit bang ben geweest en nooit gezegd heb,dat ik teveel ging moeten betalen.

En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
voor ik wist,welke rommel het is bij Dommel met hun facturatie en helpdesk.
ceurrrix schreef:Buiten het feit,dat er nog wat ticketjes onbeantwoord zijn,ga ik hier niet meer zeveren.
Telefoneren,ga ik wel nog doen op vraag van men kennis,die dank zij mijn raad nog erger geplaagd dreigt te worden door Dommel.

Zijn brief met klacht
Geachte,

Hier mijn klacht,:

Op 03/01/2008 heb ik €89.26 betaald voor een adsl netconnect + raw copperlijn abonnement bij Dommel.
Tot nu toe 6/02/2008,ben ik nog niet aangesloten en heb ik nog geen millimeter gesurft.
Toch heeft men mij al een tweede factuur van €49.26 gestuurd en nog straffer men zend mij al aanmaningen en dreigt alles af te sluiten bij niet onmiddelijke betaling van die 2e factuur.
Als ik via hun contactformulier hiertegen protesteer word daar niet op gereageerd.

Op het forum van Userbase heeft men een onderdeel gewijd aan Dommel waar men voor inlichtingen en discusies terecht kan.
Daar krijgt men de raad om naar een 070 telefoonnummer te bellen dat 10.5 euro/uur kost.
Ik vind het niet normaal dat men moet zoveel betalen om te melden dat er iets niet in orde is.
En zo tezien op dat forum,worden de klanten nogal dikwijls verplicht om te bellen.
Bellen ze niet dan blijven onbepaalde tijd met hun miserie zitten.
Met m'n excuses voor het negatieve beeld dat ik schep.
Moest de schuld bij de klant liggen ,zou het nog licht aanvaard kunnen worden.
Een gewoon zonaal nummer zou normaal zijn.

Wat mijn facturen betreft,kan ik niet aanvaarden dat ik al aangemaand word,nu die 2e factuur te betalen.
Wat ik ( maar wie en ik ?)normaal zou kunnen vinden is,dat ik die 2e factuur maar moet betalen,als ik al minstens de helft heb gebruikt,van wat er al betaald is.
In die zin heb ik al een bericht naar Dommel verzonden waarvan hier de tekst,:
Geachte,
daar ik op 03/01/2008 betaald heb om een maand gebruik te maken van uw diensten
en nog geen millimeter gesurft heb omdat ik tot nu toe,niet ben aangesloten,vraag ik U ,
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
Daar U stelt,binnen de 5 dagen te reageren,zal ik het niet beantwoorden van mijn vraag beschouwen als een instemming van Uwentwege.
Hoogachtend
xxxxxxxxxxx

Wanneer ik daar een antwoord ga op krijgen weet ik niet.

Hopende dat mijn klacht duidelijk en aanvaarbaar is,wil ik vragen of U me kunt helpen

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxxx
Ps,: Bij deze klacht laat ik mij bijstaan en vertegenwoordigen door :angel: ,die me Dommel aanraadde voor hij wist welke problemen hem en mij nog te wachten stonden.


is al weg richting ombudsman
ketter schreef:Waar haal jij het recht om te denken dat je het 2de factuur later zou mogen betalen ? Wie maakt de regels bij Dommel ? Jij Of Sandra ? Ik denk het laatste en als je daar niet mee akkoord bent dan zoek je elders maar een aansluiting.
:roll: :roll:
Als ik iets koop,mag men mij zelfs vragen om de eerste levering op voorhand te betalen.
Maar vragen de tweede termijn te betalen als men van de eerste levering nog niets heeft gezien
en bij navraag nog geen antwoord weet op de vraag wanneer er een internet verbinding zal zijn
,daar gaat geen enkele rechter, de eiser(DommeL) gelijk in geven.

Wil Dommel dat de 2e factuur snel betaald word,dat ze dan maar zorgen dat er snel gesuft kan worden.

Er is ook een verschil tussen iets moeten betalen dat al geleverd is,
en iets moeten betalen dat men wel zal leveren als het al betaald is.
Heeft Dommel soms schrik dat de klant niet zal betalen ,eens het internet binnen ligt?

De klant heeft betaald voor levering en zal die 2e factuur betalen als hij minstens de verbinding heeft waarvoor hij al betaald heeft.
En dat is zijn recht.


En ketter leg jij maar eens uit,hoe het komt dat het ticket over
Geachte,
daar ik op 03/01/2008 betaald heb om een maand gebruik te maken van uw diensten
en nog geen millimeter gesurft heb omdat ik tot nu toe,niet ben aangesloten,vraag ik U ,
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
Daar U stelt,binnen de 5 dagen te reageren,zal ik het niet beantwoorden van mijn vraag beschouwen als een instemming van Uwentwege.
Hoogachtend
xxxxxxxxxxx

binnen de 4 uur beantwoord en gesloten was,terwijl andere ticketten weken onbeantwoord blijven ? ?

Geplaatst: 09 feb 2008, 18:10
door ceurrrix
TomG schreef:Nog nooit aan een politieke carrière gedacht Ceurrix?
Ben nooit in de politiek geintresseerd geweest.

Maar ik mag wel zeggen,dat ik op verschillende rechtbanken al wat advocaten in conflicten met mij,
met een slecht rapport naar hun opdrachtgever heb teruggestuurd.
ketter schreef:ceurrrix heb je er al is ooit aan gedacht om hulp te gaan zoeken bij een Psygiater ? Ik denk dat dit de beste oplossing voor je is .
Ik heb alles nog is overlezen van U en ik denk dat jij wel degelijk hulp nodig hebt voor je Providerfobie te kunnen onderdrukken.
:roll: :roll:
Ik wil het niet op m'n geweten hebben,dat een psychiater,
door mijn toedoen in een instelling zou terechtkomen.
En een psygiater loopt een nog groter risico. :roll:

Geplaatst: 09 feb 2008, 19:04
door zogro
toch ook wel plezant dat je vanaf 1/02 boostpakket kon afzeggen.
Ik dus gedaan de 1ste nog altijd geen antwoord.
Gisteren gebeld ervoor omdat ik ondertussen factuur moest betalen voor deze maand (ja ik betaal op het laatste moment want vind het ook stom om maand op voorhand te betalen)
en geen goesting heb om nog eens voor boostpakket te betalen.

Gisteren dan ook betaling gedaan maar boostpakket afgetrokken ervan nog geen emails gekregen hierover als zij het niet doen zal ik het wel zelf aftrekken.
Ondertussen wel al nieuwe factuur voor volgende maand te betalen tegen 01/03 met boostpakket erin.

Erg snel werken ze daar toch niet denk zelfs nog trager dan bij telenet

Geplaatst: 09 feb 2008, 20:23
door Gent32m
ceurrrix,

Je trekt dit alles veel te ver (vind ik).

'Get a life' :!: (zou ik zo simpelweg zeggen)

- Er is meer in het leven dan Dommel, Telenet, BGC, ... alleen
- Probeer eens wat te relativeren. Ken je dat ? Relativeren ? Leren aanvaarden dat perfectie niet bestaat. Leren aanvaarden dat dingen soms niet altijd lopen zoals jij ze wenst (of ze voorop gesteld waren). (kinderziektes die opduiken bij de lancering van een nieuw product, menselijke incompenties, het bestaan van tijdelijke tekorten in de resources van Dommel, etc, etc...)

Ik denk dat jij in Amerika goed zou functioneren. Daar trekt men tegenwoordig bijna alles in een proces. En het absurde van de zaak is dat velen zulke processen soms ook halen. Bv iemand die ooit eens zijn kat in de microgolf gedaan had om het beestje te laten drogen. Beestje natuurlijk dood. Maar dit stond niet in de handleiding van dat product, dus (redening van bv een ceurrrix) fout van de fabricant. En ja hoor, die fabricant heeft ook moeten dokken. Want de consument moest hiervan maar op de hoogte gesteld zijn ?!

Een ander voorbeeld. Als je hier een bus of een trein neemt en die komt 15 minuten te laat, spreken de mensen al gauw schande. Zo verwend zijn we. Zo gesteld op de ordentelijkheid van alles. Als je in Afrika een bus of trein neemt en hij komt binnen de 2u naar je toe, mag je jezelf gelukkig prijzen. Want voor hetzelfde geld, kwam die misschien maar binnen 5u aangereden... Dat is daar nu eenmaal zo...

Niet leuk, ik weet het ceurrrix. En waarschijnlijk je ergste nachtmerrie.
Dus blijf maar mooi hier. Voor je ginder nog een cultuurschok opdoet!

Wete,.. wij zijn allemaal zo rot verwend hier. En dan nog zijn velen niet tevreden. Waar komt dat gevoel van ontevredenheid, dat steeds meer willen en veeleisender in worden, ergens vandaan ? Ik vraag dat mij soms af. Maar weet het antwoord niet...

Gewoon een andere cultuur zeker ?
Een ander manier van leven...

Besef jij ergens ceurrrix, dat je voor heel deze discussie hier, luttele uren van je tijd (je leven) aan het steken bent. Je bent namelijk bezig met brieven te schrijven, op forums je beklag te doen, allerlei klachten in te dienen, etc...

Vind jij dat ECHT die moeite en energie allemaal waard ?
En wat hoop je daarmee eigenlijk te bereiken ?

Kun je niet bv samen met Dommel zoeken naar een oplossing.
Of vrede nemen met de fouten die gemaakt zijn.
Met de gebreken die er momenteel zijn.

En verder leven...

Dan altijd maar te blijven zeuren over al die dingen die je niet aanstaan, die volgens jou beter kunnen en waar veel mensen hier niet eens wakker van liggen...

Zo moest ik ook een factuur betalen, nog voor ik aangesloten was. Ik moest 50 euro (of hoeveel was het) activitatie kost betalen. En mijn eerste abonnementsgeld. Nog voor ik een letter gesurfd had. Ok, en dan ?

Het moment dat ik aangesloten werd, is de factuur pas ingegaan. Heel correct en mooi toch. En stel nu dat het niet zo geweest zou zijn. Dat ik bv 2 weken voor niets had moeten betalen, maar daarna wel correct kon surfen, volgens wat ik betaald had. Was dit dan zo erg ? Dat ik hierbij moord en brand moest roepen ?

Wete, ik zou daarmee VERDER KUNNEN LEVEN! Want uiteindelijk heb ik toch mooi mijn 100GB, mijn nieuwsgroepen, en al het leuks van Dommel in mijn bezit. En kan ik hiervan nu gaan genieten...

Kan ik terug kijken naar de toekomst...

Terwijl jij, jij kijkt niet naar de toekomst.
Jij kan niet genieten, jij blijft gewoon in het verleden hangen.
En geniet volgens mij ervan om dit verleden maar blijven op te halen en op te halen en verder aan te halen...

Tot "ceurrrix" toe. :cry:

Geplaatst: 10 feb 2008, 09:41
door ceurrrix
Gent32m schreef:

Terwijl jij, jij kijkt niet naar de toekomst.
Jij kan niet genieten, jij blijft gewoon in het verleden hangen.
En geniet volgens mij ervan om dit verleden maar blijven op te halen en op te halen en verder aan te halen...

Tot "ceurrrix" toe. :cry:

Ik,ik zie een toekomst tegemoet,waar er nog weinig problemen zullen zijn,
dank zij enkelen die niet akkoord gaan,met de huidige gang van zaken.

Gent32m schreef:ceurrrix,


Een ander voorbeeld. Als je hier een bus of een trein neemt en die komt 15 minuten te laat, spreken de mensen al gauw schande. Zo verwend zijn we. Zo gesteld op de ordentelijkheid van alles. Als je in Afrika een bus of trein neemt en hij komt binnen de 2u naar je toe, mag je jezelf gelukkig prijzen. Want voor hetzelfde geld, kwam die misschien maar binnen 5u aangereden... Dat is daar nu eenmaal zo...

Niet leuk, ik weet het ceurrrix. En waarschijnlijk je ergste nachtmerrie.
Dus blijf maar mooi hier. Voor je ginder nog een cultuurschok opdoet!


Tot "ceurrrix" toe. :cry:


Toevallig,heb ik een 20 tal jaar geleden nog een ritje gedaan met trekker en opligger,
van hier tot in Togo ,de route ging via Algerije,Niger en Benin.
Ik heb ook een 3 tal jaren verbleven in Ghana,Togo,Benin en Nigeria en zal daar dan waarschijnlijk,Uw cultuurschok al opgedaan hebben.
Ik ben ginder ook enkele keren met Uw bus en trein meegereden.

Geplaatst: 13 feb 2008, 23:48
door ceurrrix
ceurrrix schreef:En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
?
Heeft ondertussen al komen klagen dat er al gevraagd word om de 3e factuur te betalen,ondanks het feit dat er nog altijd geen connectie is of connectiedatum vaststaat.

Geplaatst: 14 feb 2008, 12:35
door ketter
ceurrrix schreef:
ceurrrix schreef:En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
?
Heeft ondertussen al komen klagen dat er al gevraagd word om de 3e factuur te betalen,ondanks het feit dat er nog altijd geen connectie is of connectiedatum vaststaat.


Dit is de gewone gang van zaken.Nogmaals hij zal GEEN cent teveel betalen. :roll:

Geplaatst: 14 feb 2008, 13:10
door xenne
ketter schreef:
ceurrrix schreef:
ceurrrix schreef:En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
?
Heeft ondertussen al komen klagen dat er al gevraagd word om de 3e factuur te betalen,ondanks het feit dat er nog altijd geen connectie is of connectiedatum vaststaat.


Dit is de gewone gang van zaken.Nogmaals hij zal GEEN cent teveel betalen. :roll:
hij moet blijkbaar wel erg lang wachten op z'n activatie, die kennis van henri

Geplaatst: 14 feb 2008, 13:23
door ceurrrix
ketter schreef:
ceurrrix schreef:
ceurrrix schreef:En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
?
Heeft ondertussen al komen klagen dat er al gevraagd word om de 3e factuur te betalen,ondanks het feit dat er nog altijd geen connectie is of connectiedatum vaststaat.


Dit is de gewone gang van zaken.Nogmaals hij zal GEEN cent teveel betalen. :roll:
Zeg ik dat?

Neen ik zeg,:

Hij heeft 40 dagen geleden al €89.26 betaald en wacht om de rest te betalen,tot hij al minstens aangesloten is.
Wilt U dat ?
Precies wel
want U legt nogal de nadruk op GEEN cent teveel betalen
Had hij een Edpnet genomen,dan was hij al een maand aan het surfen geweest.
Hij hadt niet naar mij mogen luisteren :?

Ene troost de Ombudsvrouw is er mee bezig,en er is al wat vertrokken richting Dommel met haar complimenten.

Geplaatst: 14 feb 2008, 13:28
door bmantra
ceurrrix schreef:Ene troost de Ombudsvrouw is er mee bezig,en er is al wat vertrokken richting Dommel met haar complimenten.


Dat dommel niet functioneert zoals het hoort zullen ze daar ondertussen idd al wel doorhebben...

Geplaatst: 14 feb 2008, 16:01
door ketter
ceurrrix schreef:
Ene troost de Ombudsvrouw is er mee bezig,en er is al wat vertrokken richting Dommel met haar complimenten.


Denk je nu echt dat Sandra en Bart daar van onder de indruk zullen zijn. :lol: Droom dan maar lekker verder dan.
Hun zijn de zaakvoerders van Dommel en als je niet tevreden bent ga je maar ergens anders een login zoeken.Ik vraag me trouwens al enige tijd af waarom je dit nog niet gedaan hebt ? :roll: