Volgens mij is het de moment om terug"geendatalimieten" tot leven te roepen en wat aan te passen.
Een voorstel,:
Ik ken niets van met website werken ,laat staan maken en de rest.
Maar volgens mij kan een georganiseerde betaalstaking iets uit halen.
1.Iedereen zich laten registreren met factuurdatum
2.Een startdatum vastleggen . 1/1/2008 zou ik voorop stellen .De betaalstaking word gestart met op de Klantenknop te drukken op ,:"Klantendrukopdeknopdag"
3.Op de website zouden twee tellers kunnen komen. Een die het aantal geregistreerde kandidaatbetaalstakers(KBS) registreert en een teller die begint te tellen vanaf de duw op de knop dag en die het aantal effectieve aantal betaalstakers(BS) aangeeft.
Als dat snel start kunnen tegen 1/1/2008 al een groot aantal KBS zich gemeld hebben .
Alle dagen kan alles opgevolgd worden
Wat een verwittiging zou zijn naar TN.
Indien zij niet toegeven ,kan de betaalstaking beginnen.
En deze zal niet lang duren want de KBS worden BS’s ,als er genoeg melden dat ze hun factuur niet betaald hebben en de BS teller loopt mooi ,gaan er automatisch nog meer KBS’s gaan bij komen
En dan een eerder geciteerd stukje.;
ceurrrix schreef: Als iedere ontevreden internetgebruiker zijn betaling ,wil uitstellen tot er overeenkomst is met degenen waarover men niet tevreden is,dan kan er heel snel (in 15 tot 60 dagen)een overeenkomst bereikt worden.
Natuurlijk moet er bekeken worden wat de gevolgen kunnen zijn van zulk een actie.
Zelf zie ik,:
1.De betrokkenen gaan altijd hun geld van de betaalstakers krijgen!!!!
2.Wat kunnen de gevolgen voor de betaalstakers zijn.
A,: Men kan ze een aanmaning sturen,nadien een herhaling met hun “Rappelkost” en na 1 maand een dreigbrief dat men U gaat afsluiten.
Weet wel,als iedereen geregistreerd zou meedoen,met als doel,tot een serieuze overeenkomst te komen,
de onder A vermelde maatregelen geneutraliseerd kunnen worden.
Als de kandidaat betaal stakers op een goede manier worden ingelicht ,kunnen ze zich even registreren, en kan heel het verloop per persoon gevolgd worden.
De registratie zou garanderen dat de betaalstaker beschermd wordt tegen gevolgen zoals “rappelkosten” en andere onzin.
3.Wat kan er gebeuren ? ?
Vanaf de eerste dag van de betaalstaking worden er per dag,(ervan uitgaand dat er +/- 4 500 000 ontevreden internetgebruikers zijn)+/- 150 000 facturen niet betaald.
Vanaf de negende dag kunnen de betrokkenen beginnen met 150 000 aanmaningen per dag te versturen(kassa,kassa 150 000 x 7€/dag)
Na 30 dagen,terwijl ze die 150 000 rappelkosten/dag aan het versturen zijn,mogen ze beginnen met de 150 000 afsluitdreigbrieven te versturen.
15 dagen later kunnen ze dan beginnen om 150 000 abonnees /dag af te sluiten en 150 000 man per dag op de Preventellijst te zetten.
Ik wens de betrokkenen hierbij veel geluk toe
Als het zover zou komen ( want ondertussen word er onderhandeld)hebben de betrokkenen een duidelijk signaal gekregen.
Een vraag die we ons kunnen stellen
Gaan de betrokkenen na 45 dagen beginnen met 4 500 000 processen bij onze onderbezette rechtbanken en dan de nodige deurwaarders in beweging zetten ? ?
Getallen zijn wel wat overdreven,maar kunnen naar believen aangepast worden