Pagina 4 van 5
Geplaatst: 11 sep 2007, 16:54
door ubremoved_539
Marauder schreef:Ok, ge hebt veel en het is goedkoper dan de rest maar eigenlijk kom ik best toe met 20 G per maand ofzo. Die datalimietverhoging had dus totaal niet gehoeven.
Dan ben je veel beter af bij EDPnet... maar aan je Avatar te zien
Geplaatst: 11 sep 2007, 16:58
door ljd
r2504 schreef:Marauder schreef:Ok, ge hebt veel en het is goedkoper dan de rest maar eigenlijk kom ik best toe met 20 G per maand ofzo. Die datalimietverhoging had dus totaal niet gehoeven.
Dan ben je veel beter af bij EDPnet... maar aan je Avatar te zien
Ja als je toekomt met 20gig zit je perfect bij EdPnet maar je bent niet zo positief over Edpnet
.
Ik vraag mij nog altijd af , als dommel dezelfde overbelasting probs gaat hebben als scarlet met hun adsl2+
Geplaatst: 11 sep 2007, 17:04
door Goendi
Goh, ik vind het allemaal een hoop lawaai voor niks. En binnenkort lanceren ze producten die dichter bij hun toekomst aanliggen, lijkt me normaal dat ze dan hun 'mindere' producten verhogen in prijs, omdat het duurder is om op te leveren en minder van kwaliteit. Het is bovendien gevoeliger aan storingen. Ook voor hun zijn de tarieven van hun leveranciers vermoedelijk geindexeerd, of meegegaan met de tijd, en dus passen ze nu hun prijzen aan. SO WHAT? Het is een bedrijf, en hun productvoorwaarden zijn nog steeds dezelfde op de prijs na.
Ik sprak altijd over groepies, en nu weet ik weer waarom. Is het goed, dan is alles goed. Minste kritiek is bodem voor een verhitte sfeer, want je zou maar eens kritiek durven geven op iets dat goed is. Maar nu er iets slecht is, nu is alles slecht. Een goed woordje heeft nu net het tegenovergestelde effect. Zijn jullie dan echt zo naïef, impulsief en opvliegend?
Geplaatst: 11 sep 2007, 18:48
door ik000ike
Goendi schreef:
Ook voor hun zijn de tarieven van hun leveranciers vermoedelijk geindexeerd, of meegegaan met de tijd, en dus passen ze nu hun prijzen aan.
is normaal hé , denk dat bgc zonder moeite graag de groothandels prijzen verhoogt aangezien de vele kleine isp's van deze afhangkelijk
zijn
Geplaatst: 11 sep 2007, 20:20
door laurens7
Marauder schreef:Stel dat ik iemand zou zijn die echt op zijn geld zit of een arme luis zou zijn, en ik had een jaarbudget voor het huishouden opgesteld, dan zou ik dat nu al mogen optrekken met 24 euro.
Die neemt dan beter een goedkoop abonnement ala 20€, als haar/zijn pc veel opstaat is de energiefactuur ook meteen een pak hoger.
Die arme luis zal meer last hebben van de prijsstijging van electrabel.
Geplaatst: 11 sep 2007, 21:30
door MRC101
zippie666 schreef:Jaja, in procenten is dat veel, maar als absoluut getal?
Nee is niet veel, maar als alles 10% duurder wordt (Electrabel wordt hierboven al aangehaald) kan dit wel oplopen.
BV: Uw ouders komen rond met 1000€ tot 1500€/maand, dan word dit opeens 1100€ tot 1650€. Een verschil van 1200€ tot 1700€/jaar!!
Geplaatst: 11 sep 2007, 23:13
door Zambo
Goendi schreef:Alle mannekes, tgaat hier wel om Dommel hé. ge weet wel de ultieme droom van elke surfer! Ge gaat nu toch geen kritiek geven zeker? Want tickets die nooit behandeld worden, een prijsverhoging en dergelijke, dat weegt toch allemaal niet op tegen de voordelen of wel?
De 4Mbits lijnen dienen te dalen in prijs en blijkbaar gaan er velen mee akkoord dat de prijs mag stijgen. Dit kan echt niet mensen, straks betaal je 50Euro voor een 4Mbits lijntje. DIT KAN NIET
Geplaatst: 11 sep 2007, 23:36
door Ken
Goh, laat mij maar downgraden van 'Netconnect plus' naar 'Netconnect' + 'boostpack'.
En dat ik mijn abonnementsgeld VÓÓR de proforma vervaldatum zal overschrijven mogen ze vergeten. Ofwel erop of de dag voordien.
En op de vervaldatum zelf kreeg ik al een reminder... Hallo. 1st reminder: invoice #?????
Ze waren al bang dat ik niet meteen ging betalen.
bedrag betaald openstaand datum vervaldatum datum betaald betalingsmethode
€59.00 €59.00 €0.00 2007/08/21 2007/09/11 2007/09/11 proforma faktuur
Meteen al m'n e-mail via het CRM verstuurd voor de downgrade.
email status:
uw email is succesvol verzonden naar sales [] dommel.com.
u kunt binnen 12-24 uur een antwoord verwachten.
dank u.
En als ze hierbij moeilijk doen of kosten voor de downgrade zelf aanrekenen (boostpack excl.) mogen ze alvast hun BMW(tjes) in de garage laten staan
Geplaatst: 11 sep 2007, 23:50
door xenne
Ken schreef:
En als ze hierbij moeilijk doen of kosten voor de downgrade zelf aanrekenen (boostpack excl.) mogen ze alvast hun BMW(tjes) in de garage laten staan
hou eens op de hoogte van die downgroad, of dat vlot gaat bedoel ik. mensen die boastpack hebben en er vanaf willen gaat blijkbaar al niet, je zit er een jaar aan vast. ook iets raar
Geplaatst: 11 sep 2007, 23:53
door Ken
xenne schreef:hou eens op de hoogte van die downgroad, of dat vlot gaat bedoel ik. mensen die boastpack hebben en er vanaf willen gaat blijkbaar al niet, je zit er een jaar aan vast. ook iets raar
Jazeker, maar ik zit dan ook weer voor een jaar vast met 'Netconnect', gelukkig loopt die boostpack dan wel samen.
Geplaatst: 11 sep 2007, 23:56
door xenne
Ken schreef:xenne schreef:hou eens op de hoogte van die downgroad, of dat vlot gaat bedoel ik. mensen die boastpack hebben en er vanaf willen gaat blijkbaar al niet, je zit er een jaar aan vast. ook iets raar
Jazeker, maar ik zit dan ook weer voor een jaar vast met 'Netconnect', gelukkig loopt die boostpack dan wel samen.
en heb je meer dan een jaar Netconnect plus gehad? ik heb geen idee of dommel soepel is in het switchen van abo, lijkt me interessant dat te weten. dus bedankt voor de updates die u hierover kan verschaffen
Geplaatst: 12 sep 2007, 00:02
door Ken
xenne schreef:en heb je meer dan een jaar Netconnect plus gehad? ik heb geen idee of dommel soepel is in het switchen van abo, lijkt me interessant dat te weten. dus bedankt voor de updates die u hierover kan verschaffen
Amper 4 maand. Maar, hierover staat niks vermeld in hun algemene voorwaarden (behalve als ik er echt over gekeken heb). Dus dit betekent dat ze hiervoor hun av moeten aanpassen en we zonder problemen en zonder kosten het abonnement zelf kunnen opzeggen. Een nieuw contract aansmeren kunnen ze me niet doen daar ik duidelijk vraag voor een omschakeling en geen hernieuwing van m'n contract. Enkel kan ik 'nog' eens een jaar vast zitten met de normale 'netconnect'.
Geplaatst: 12 sep 2007, 00:59
door regeri
heb de eerste boze brief al gestuurd naar Dommel,nu weer n weekje of zo wachten eer ik antwoord heb
pos. aan Dommel
-redelijke verbinding
-redelijke snelheid
nadelen
-te duur
-niet of veel te langzaam reageren op tickets
-eerst blij maken met n dode mus
Geplaatst: 12 sep 2007, 11:07
door eldiablo
Er zijn hier nu toch veel mensen aan het overdrijven hoor.
Te duur? In vergelijking met het buitenland: ja.
In vergelijking met andere providers in Belgie? Kan je toch niet zeggen dat dit te duur is voor hetgeen je krijgt.
Ok zoals al gezegd geweest is. Niemand betaald graag meer en dan kan je iedereen die dit niet opblaast gaan aanklagen als dommelgroupie. Maar als je 2€ meer moet betalen voor 75gig of 2€ meer zou moeten betalen bij belgacom voor 10gig dan kan je zelf al een beetje tot de conclusie komen waarom wij bij dommel dit misschien iets minder erg vinden dan sommige.
Als je dit niet wil snappen, tjah...
Geplaatst: 12 sep 2007, 12:52
door Marauder
eldiablo schreef:[....] Maar als je 2€ meer moet betalen voor 75gig of 2€ meer zou moeten betalen bij belgacom voor 10gig dan kan je zelf al een beetje tot de conclusie komen waarom wij bij dommel dit misschien iets minder erg vinden dan sommige.
[....]
3 Euro! Ik betaal via gewone overschrijving aangezien niemand medezeggenschap over mijn rekening moet hebben.
De prijs van een fles cola in de supermarkt waar 3 euro staat aangegeven is ook 3 euro. Misschien krijg je een reductie van 1 euro omdat je via één of andere clubkaart betaalt maar de officiële prijs is nog steeds 3 euro.
Enfin, zoveel is het allemaal niet maar het gegeven stoort me wel en ik hoop maar dat het maar bij één verhoging blijft per (jaar)termijn. Die verhoging die contractueel niet meer dan 10% mag bedragen zou anders wellicht ook aanvechtbaar worden of het moet zijn dat Dommel de prijzen om de 8 dagen met 9,99% kan verhogen
Geplaatst: 12 sep 2007, 14:16
door kaise1
Zambo schreef:
De 4Mbits lijnen dienen te dalen in prijs en blijkbaar gaan er velen mee akkoord dat de prijs mag stijgen. Dit kan echt niet mensen, straks betaal je 50Euro voor een 4Mbits lijntje. DIT KAN NIET
idd, de prijs van een netconnectje zal ws nog wel eens stijgen, eh wat wordt de toekomstvisie bij dommel... adsl2+ en later vdsl2 spotgoedkoop voor stedelingen, netconnect en vdsl2 peperduur voor mensen op den buiten ?
Geplaatst: 12 sep 2007, 15:19
door eldiablo
@Marauder.
Ja het stoort me ook dat ze dit zomaar doen. Maar zoals er hier nu velen moord en brand aan het schreeuwen zijn stoort me toch ook wel hoor.
Geplaatst: 12 sep 2007, 17:23
door nogChoco
Ik denk dat de reden voor het ongenoegen (buiten het duurder worden uiteraard), gewoon het feit is dat Dommel nogal sluw net binnen hun voorwaarden bleef en daardoor de klanten het recht ontzegde van op te stappen. En dat het zo snel na een "gratis" limietverhoging komt, is ook nogal dubieus.
't Is hun recht natuurlijk, maar zo kweek je uiteraard geen goeie relatie, zeker niet als dat via zo'n vage verklaring meegedeeld wordt -- ze hadden er evengoed de good old "administratieve kosten, blablabla" kunnen aanhangen.
Geplaatst: 12 sep 2007, 18:01
door frankv
nogChoco schreef:Ik denk dat de reden voor het ongenoegen (buiten het duurder worden uiteraard), gewoon het feit is dat Dommel nogal sluw net binnen hun voorwaarden bleef en daardoor de klanten het recht ontzegde van op te stappen. En dat het zo snel na een "gratis" limietverhoging komt, is ook nogal dubieus.
't Is hun recht natuurlijk, maar zo kweek je uiteraard geen goeie relatie, zeker niet als dat via zo'n vage verklaring meegedeeld wordt -- ze hadden er evengoed de good old "administratieve kosten, blablabla" kunnen aanhangen.
Dommel is in mijn ogen niet correct bezig. Ben er redelijk zeker van dat ze normaal enkel een indexaanpassing mogen aanrekenen. Wat er ook in hun voorwaarden staat. Een indexaanpassing zou ik normaal vinden. Maar 9% extra niet. Mijn loon stijgt ook niet met 9% op een jaar, verre van zelfs. Als alles zo blijft stijgen (prijzen voor eten, energie etc zijn ook al sterk aan het groeien) wordt het onmenselijk. Op dit ogenblik staat de index van dit jaar op 'officieel' op 1,7%. Tel je verlies uit.
Geplaatst: 12 sep 2007, 19:06
door Arqentus
nogChoco schreef:Ik denk dat de reden voor het ongenoegen (buiten het duurder worden uiteraard), gewoon het feit is dat Dommel nogal sluw net binnen hun voorwaarden bleef en daardoor de klanten het recht ontzegde van op te stappen. En dat het zo snel na een "gratis" limietverhoging komt, is ook nogal dubieus.
Maakt niets uit. Je kan je contract zonder problemen opzeggen. Deze stijging is niet in verhouding tot de index aanpassing. En zelf al was het zo wel, je hebt getekend op een bepaalde prijs. Als deze aangepast wordt, wettelijk of niet, in je voordeel of niet, als dit een contract verandering is, kan je altijd opstappen. Voor een verandering moeten beide partijen overeen stemmen.
Voor hetzelfde geld begint men morgen met: Jamaar, de elektriciteit prijzen zijn aangepast met de index, zodus we verhogen de prijs, en je mag niet opstappen. En overmorgen ...
En zoals frankv schreef, is die 3€ niet in overeenstemming tot de index verhoging. Een 10% verhoging bijna. Ik wil in Januari ook een 10% verhoging zien van de index op mijn loon. O wacht, zal er niet van komen
Ik kan er niet aan doen, maar dit is echt zo in contrast van hun vorige ADSL2 city actie dat ze doen. Ze willen de markt opentrekken, geven lage prijzen voor de cityconnect aanbod, maar verhogen hun normale ADSL lijnen prijzen. En zeker als je weet dat een paar maand geleden de prijzen van Belgacom dat men aanrekende voor de lijnen, juist verlaagde naar de ISP's toe...
Mij voelt het aan dat ze de "gewoon" ADSL gebruikers willen uitpersen voor de cityconnect aanbod te financieren. Zeker als je ziet dat het cityconnect Pro aanbod met "24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit" dezelfde prijs heeft als de netconnect "4mbits, 256kbits, 75GB limiet" ... hmmmm ...
Geplaatst: 12 sep 2007, 19:46
door nogChoco
Zoals eerder al aangegeven: die 10% stijging staat in het
contract (artikel 5.2) waar iedere klant zich akkoord mee verklaarde.
Als hun kosten werkelijk een stuk hoger uitvallen, dan kan Dommel moeilijk anders, aangezien ze hun producten ook niet onder de kostprijs mogen verkopen. Veel winstmarge zal er waarschijnlijk toch al niet opgezeten hebben?
Geplaatst: 12 sep 2007, 19:54
door Nob
Zoals eerder al aangegeven: die 10% stijging staat in het contract (artikel 5.2) waar iedere klant zich akkoord mee verklaarde.
Zolang die 10% regel geen inbreuk pleegt op de wet, moet je je er aan houden.
Als die 10% regel onwettelijk is, moet je je daar geen fluit van aantrekken, ook al staat dat in hun contract.
(waarmee ik maar wil hebben dat je niet alles zomaar moet aanvaarden omdat het in het contract staat)
greet,
Nob
Geplaatst: 12 sep 2007, 20:00
door Ken
Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet. Ze steken dat geld liever in een nieuwe BMW X5 of iets dergelijks of om wat vriendelijker te zijn in hun eigen netwerk(en).
Nu goed het is maar een 'tip' voor de mensen die willen opzeggen. Al zal ik het niet doen.
Geplaatst: 12 sep 2007, 22:02
door ubremoved_539
Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.
Geplaatst: 13 sep 2007, 10:01
door witte!
Ongelooflijk!
De prijs nog verhogen voor een techniek die ze in de meeste landen nog niet meer gebruiken.
Het hilarische excuus dan nog erbij dat de prijzen van de leveranciers verhoogd zouden zijn.
Waar hebben we dat nog gehoord?
Ik weiger meer te betalen voor dit abonnement.
Heb ik gevraagd voor een verhoging van de limiet?
Maar nu duwen ze wel een prijsverhoging door mn keelgat!
Dit kan echt niet !!!
Geplaatst: 13 sep 2007, 10:10
door ljd
r2504 schreef:Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.
Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contract
, dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.
Geplaatst: 13 sep 2007, 11:13
door kabouter007
ljd schreef:r2504 schreef:Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.
Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contract
, dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.
Daar heb je gelijk, alleen gaat hier niet om een contractwijziging, maar om een tariefwijziging en dus heb geen poot om op te staan
Geplaatst: 13 sep 2007, 11:32
door witte!
kabouter007 schreef:ljd schreef:r2504 schreef:Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.
Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contract
, dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.
Daar heb je gelijk, alleen gaat hier niet om een contractwijziging, maar om een tariefwijziging en dus heb geen poot om op te staan
Als men langer dan 1 jaar abonnee is mag men dan niet opzeggen wanneer men wilt?
Ik ben iig niet van plan mee te doen aan deze prijsverhoging.
Blijkbaar vind niemand het erg dat er een prijsverhoging komt maar dit gedrag creeërt de internetmarkt die hier in België floreert.
Wij als consument hebben het zo ver laten komen en zijn hier dan ook verantwoordelijk voor.
Als wij blijven betalen zullen zij alleen achter ons centen komen ipv ook aan investeringen voor ons te denken.
Onze consumenten verenigingen inclusief deze site stellen niets voor.
Ik wil een fatsoenlijke reden horen voor het verhogen van mijn abonnement en benefits daar tegenover anders is de opzegbrief zo de bus op.
Geplaatst: 13 sep 2007, 11:39
door Mr.T
Men mag onmiddellijk het contract opzeggen. Tariefwijziging is ook een contractwijziging!
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:
klik hier
Geplaatst: 13 sep 2007, 12:00
door ljd
witte! schreef:
Als men langer dan 1 jaar abonnee is mag men dan niet opzeggen wanneer men wilt?
Ik ben iig niet van plan mee te doen aan deze prijsverhoging.
Blijkbaar vind niemand het erg dat er een prijsverhoging komt maar dit gedrag creeërt de internetmarkt die hier in België floreert.
Wij als consument hebben het zo ver laten komen en zijn hier dan ook verantwoordelijk voor.
Als wij blijven betalen zullen zij alleen achter ons centen komen ipv ook aan investeringen voor ons te denken.
Onze consumenten verenigingen inclusief deze site stellen niets voor.
Ik wil een fatsoenlijke reden horen voor het verhogen van mijn abonnement en benefits daar tegenover anders is de opzegbrief zo de bus op.
ByeBye
Je kan opzeggen na een jaar. Dan wordt normaal gezien , het contract verlengt per maand.
Geplaatst: 13 sep 2007, 12:44
door BungaMan
Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen. Tariefwijziging is ook een contractwijziging!
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:
klik hier
Had misschien leuk geweest als ge het specifieke gedeelte zou quoten. Anders valt er niet veel te geloven.
Volgens die tekst is die prijsaanpassing ongeldig. p 24
Afdeling 2, onrechtmatige bedingen. Art. 32
[In de overeenkomsten] gesloten tussen een verkoper en een consument, zijn onrechtmatig de bedingen en voorwaarden of de combinaties van bedingen en voorwaarden die ertoe strekken:
....
2. de prijs te doen schommelen op basis van elementen die enkel afhangen van de wil van de verkoper;
[Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt het tarief van deze diensten te wijzigen, mits de verkoper verplicht wordt dit ter kennis te brengen van de consument binnen een redelijke opzegtermijn en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt de door of aan de consument te betalen rentevoet te wijzigen, zonder enige opzegtermijn in geval van geldige reden, mits de verkoper verplicht wordt dit zo spoedig mogelijk ter kennis te brengen van de consument en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen];
Het is geen indexering bij dommel en het gaat niet om rentevoeten en het is ook geen financiele dienst die ze leveren. Verder moet er een redelijke opzegtermijn gegeven worden en daar hebben we niks van gezien.
Geplaatst: 13 sep 2007, 13:58
door Toxeh
Het is eigenlijk heel eenvoudig:
Gaat Dommel niet akkoord met een vervroegde opzeg, dan kan jij beslissen het contract eenzijdig te beëindigen. Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
Geplaatst: 13 sep 2007, 14:18
door ubremoved_539
BungaMan schreef:Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
Maw... wat Dommel doet (indexering zoals expliciet beschreven in de overeenkomst).
Toxeh schreef:Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
Een rechter komt daar in eerste instantie niet aan te pas... Dommel kan je op de Preventel lijst laten plaatsen met alle gevolgen vandien, en tevens een incasso bureau langssturen. Uiteindelijk mag jij dan op jou kosten naar de rechtbank.
Geplaatst: 13 sep 2007, 15:56
door nogChoco
Als hun kosten opmerkelijk gestegen zijn, dan is dat volgens mij wel degelijk een geldige reden om de prijs te laten stijgen.
Maar het feit dat hun lite abo 5€ duurder wordt en hun gewone abo slechts 3€, doet toch wel vermoeden dat er een strategie achterzit ipv iets wat louter buiten hun wil om gebeurde.
Geplaatst: 13 sep 2007, 16:28
door Goztow
Een indexering zou een gelijk % per product zijn en zou waarschijnlijk lager zijn. Ik denk dat je redelijk kan vermoeden dat dit geen indexering is.
Geplaatst: 13 sep 2007, 16:48
door kaise1
nogChoco schreef:Als hun kosten opmerkelijk gestegen zijn, dan is dat volgens mij wel degelijk een geldige reden om de prijs te laten stijgen.
Maar het feit dat hun lite abo 5€ duurder wordt en hun gewone abo slechts 3€, doet toch wel vermoeden dat er een strategie achterzit ipv iets wat louter buiten hun wil om gebeurde.
Hun Lite abbo kost wel 27.95€ , nu je het zegt de Lite wordt dan eig maar 2 € duurder ipv 3 € bij netconnect...
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:01
door nogChoco
Met die mix van BTW incl/excl prijzen zal ik er 2 door elkaar gehaald hebben
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:09
door BungaMan
r2504 schreef:BungaMan schreef:Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
Maw... wat Dommel doet (indexering zoals expliciet beschreven in de overeenkomst).
Het staat niet expliciet vermeld maar als je de meeste algemene voorwaarden gaat nakijken dan zal je zien dat het over de indexering van consumptiegoederen gaat en die gaat echt geen 9% naar omhoog op een jaar. Uw loonindexering is daarop gebaseerd dus het zou iets van een 1,75% zijn van 2006 en in rekening gebracht in 2007
http://statbel.fgov.be/indicators/cpi_nl.asp
zij kunnen geen hogere indexering toepassen dan die van de consumptiegoederen.
Geplaatst: 14 sep 2007, 11:13
door Toxeh
r2504 schreef:
Toxeh schreef:Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
Een rechter komt daar in eerste instantie niet aan te pas... Dommel kan je op de Preventel lijst laten plaatsen met alle gevolgen vandien, en tevens een incasso bureau langssturen. Uiteindelijk mag jij dan op jou kosten naar de rechtbank.
Vandaar het woord "uiteindelijk". Maar toegegeven, het hele proces zal je maar kennen als je het allemaal eens hebt meegemaakt
Geplaatst: 14 sep 2007, 14:47
door osieke
Blijkbaar schrapt men betaling per kredietkaart...dat vind ik best vervelend.
Normaal ben ik niet geneigd om diensten te betalen per domiciliering. Dommel rekent een extra administratieve kost aan voor mensen die per overschrijving betalen. Nu zou ik dus gedwongen worden om per domiciliering te gaan betalen. Er staat ook nergens vermeld wat er met klanten die met kredietkaart betalen, gaat gebeuren...
Ik hoop dat ze dit trouwens ook nog per brief laten weten aan de klanten, want dit vind ik eigenlijk niet zo netjes.