Dommel: cityconnect lite, cityconnect & cityconnect pro

Nieuws omtrent telecom
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Droom maar niet al te zacht.
FUP op 24Mbit zal nooit draaien.
Ofwel zijn ze goed zot bij Dommel, ofwel willen ze zo snel mogelijk heel veel klanten werven om daarna zo snel mogelijk de boel plat te leggen.
Onze DSLAMS kunnen dit gewoon niet aan, want BGC investeert bijna niks in hun netwerk.
Verder vraag ik me af hoeveel ze gaan verdienen op hun basic lijntje van 3Mbit. Support kost geld, bandbreedte kost geld en administratie kost geld. Met zo'n bedrag kom je er niet, tenzij je ontzettend veel klanten gaat werven. En net daar zit 'm het addertje, wat als ze dit nu niet krijgen??? Geen geld = geen extra bandbreedte kopen = FUP met 24Mbit lijntje tegen 100KB/s.
Het grote geld zit nl niet bij de jonge generatie maar wel bij de oude generatie. Die komen toe met 400Mb per maand, en betalen voor 10Gb. Zo verdien je geld. En dat is nu net de generatie die je niet aantrekt met mond op mond reclame van Dommel, en die bereid zijn om gerust 15 Euro meer te betalen per maand voor gemoedsrust bij BGC.
Dus eerste klanten: geniet maar een (half) jaar aan jullie snelheden, dan zal het heel waarschijnlijk over zijn.
Ik ben een oude ADSL2FIT klant en heb genoeg miserie gehad om dit verhaaltje maar sceptisch te lezen.

Ik zie meer toekomst in de samenwerking van TELE2 en KPN.
Als TELE2ALLIN unlimited klant zal ik zeker nog een jaartje klant blijven eerdat ik spring op een vissersbootje om de oceaan over te varen.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Om eerlijk te zijn ik gebruik die snelheid eigenlijk niet, ik was al tevreden met 3Mbit indertijd en dat volstaat vind ik.
Maar idd die 'mond op mond' reclame zou wel een vreemd kunnen werken. Maarja dat ze er geen winst zouden uit halen zou mij verbazen.
Mastakilla
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 aug 2007, 16:19
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

lithion schreef:
Mastakilla schreef:behoort Ekeren tot Antwerpen volgens Dommel?
Kijk eens op de edpnet of scarlet website of je momenteel aansluitbaar bent. ;)

net ff gebelt en momenteel is, bij scarlet toch, enkel de echte stads centrums aansluitbaar tot adsl2

maar de persoon aan de telefoon verwachte dat het voor randgemeenten van antwerpen, maar een kwestie van maanden nog zou zijn vooraleer die ook aangesloten kunnen worden
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

pluppie schreef:Droom maar niet al te zacht.
FUP op 24Mbit zal nooit draaien.
Ofwel zijn ze goed zot bij Dommel, ofwel willen ze zo snel mogelijk heel veel klanten werven om daarna zo snel mogelijk de boel plat te leggen.
Onze DSLAMS kunnen dit gewoon niet aan, want BGC investeert bijna niks in hun netwerk.
Verder vraag ik me af hoeveel ze gaan verdienen op hun basic lijntje van 3Mbit. Support kost geld, bandbreedte kost geld en administratie kost geld. Met zo'n bedrag kom je er niet, tenzij je ontzettend veel klanten gaat werven. En net daar zit 'm het addertje, wat als ze dit nu niet krijgen??? Geen geld = geen extra bandbreedte kopen = FUP met 24Mbit lijntje tegen 100KB/s.
Het grote geld zit nl niet bij de jonge generatie maar wel bij de oude generatie. Die komen toe met 400Mb per maand, en betalen voor 10Gb. Zo verdien je geld. En dat is nu net de generatie die je niet aantrekt met mond op mond reclame van Dommel, en die bereid zijn om gerust 15 Euro meer te betalen per maand voor gemoedsrust bij BGC.
Dus eerste klanten: geniet maar een (half) jaar aan jullie snelheden, dan zal het heel waarschijnlijk over zijn.
Ik ben een oude ADSL2FIT klant en heb genoeg miserie gehad om dit verhaaltje maar sceptisch te lezen.

Ik zie meer toekomst in de samenwerking van TELE2 en KPN.
Als TELE2ALLIN unlimited klant zal ik zeker nog een jaartje klant blijven eerdat ik spring op een vissersbootje om de oceaan over te varen.



Dat is inderdaad mijn angst dat dit de toekomst wordt van Dommel.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

zippie666 schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van bgc/telenet/elke andere isp eigenlijk.


http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... 082007_096
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_56 ... egorieArt1

In de krant Het Volk (paper) staat er wel een reactie in van Telenet…ik citeer “Bij Telenet hebben ze er wel al van gehoord .De persverantwoordelijke benadrukt dat het voor klanten nog steeds voordeliger kan zijn om met bijvoorbeeld Telenet in zee te gaan als ze ook willen bellen”
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:
speciall schreef:Ik vraag me afw at er dan gaan gebeuren op de professionele markt.


Die blijft bestaan he ... bedrijven nemen nu eenmaal abonnement waarop bepaalde SLA's staan, die heb je niet met consumentenabonnementen.


Veel KMO's (de meeste) hebben een eenvoudig internet lijntje hoor. Zelfs op 2Mbit SDSL verbindingen van 600€/maand is meestal niet echt een schitterende SLA

Een fixed IP schept heel wat mogelijkheden, daar betalen wij nu 60€ per DSL lijn voor voor de goedkoopste met Fixed IP, als dat gaat over 50 lijnen, mooie besparing :-)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

elldiablo schreef:
En: unlimited download aan 24 mbit/sec?? Er zitten hier een paar die met plezier een terabyte per maand gaan binnensleuren. Loopt dat idd wel goed af


Mensen die de boel terug gaan verpesten voor de gewone Jan met de pet. Allez merci hé voor het kapomaken van een heel goede ISP en het spelen met mensen hun job.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Zambo schreef:Mensen die de boel terug gaan verpesten voor de gewone Jan met de pet. Allez merci hé voor het kapomaken van een heel goede ISP en het spelen met mensen hun job.


Erg grappige veronderstelling ... bij Dommel zijn het de grootgebruikers die het kapotmaken ( omdat Dommel het niet zou aankunnen ), bij andere providers die FUP aanboden in het verleden ligt het probleem bij de ISP ... *zucht*
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Reactie

Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten een prijsvoordeel te geven tegenover landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze kerndoelstellingen'
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

pluppie schreef:Ik ben een oude ADSL2FIT klant en heb genoeg miserie gehad om dit verhaaltje maar sceptisch te lezen.


Het verhaal van A2F of RDSL kan je absoluut niet vergelijken met Dommel, beide bedrijven zijn namelijk van nul gestart met een unlimited aanbod... en dat kan je gewoon niet als je geen broodnodige marge hebt van "light" klanten die amper hun internet gebruiken. Dommel kent na enkele jaren ook wel de klappen van de zweep en is niet zomaar een "nieuwe" provider.

Feit blijft dat echt unlimited (al veronderstel ik dat het wel een FUP zal zijn) een serieuze belasting is voor je netwerk.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

pluppie schreef:Droom maar niet al te zacht.
FUP op 24Mbit zal nooit draaien.
Ofwel zijn ze goed zot bij Dommel, ofwel willen ze zo snel mogelijk heel veel klanten werven om daarna zo snel mogelijk de boel plat te leggen.
Onze DSLAMS kunnen dit gewoon niet aan, want BGC investeert bijna niks in hun netwerk.


Dommel is duidelijk aan een proefproject in BRUO bezig, en dan beschikken ze over een eigen DSLAM en een eigen fiber naar de centrale.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

SantaSCSI schreef:Ben ik dan de enige die hier nogal sceptisch tegenaan ziet?
Alle grootgebruikers in die steden (studenten ed) gaan en masse overstappen. Het is nog maar de vraag of Dommel met zo'n lage prijs zijn volumekosten gaat kunnen dekken. BGC is geen liefdadigheidsinstelling he.

Ik deel die vrees... dat de netconnectors op een of andere manier de prijs zullen mogen betalen. Netconnect loopt via het Turboline netwerk niet ?

Hopelijk heeft Dommel een goed en sluitend contract met Belgacom want dat laatste bedrijf is eentje die graag tegendraads begint te doen eens je een bedreiging vormt. En dat is geen FUD maar ken een bedrijf die zo in het straatje is beland... .

proxiboyke schreef:ljd mis !!!!!
stukje overgenomen van tweakers.net

Of Dommel een lang leven beschoren is, valt nog te bezien. Eerder probeerde RealDSL al een ongelimiteerd abonnement aan te bieden via adsl-verbindingen. Doordat alleen de grootverbruikers overstapten naar de alternatieve provider, kon deze hun meerverbruik echter niet compenseren met consumenten die niet veel meer doen dan wat surfen en een mailtje ophalen. Het gevolg was dat RealDSL de extra capaciteit die het bij Belgacom moest inkopen, niet langer kon financieren en de dienst moest stopzetten

maw als je uw eigen netwerk hebt kan je dat perfekt doen maar als je het moet inkopen ben je verloren op voorhand.

Boh het publiekelijk verhaal achter RealDSL is denk ik niet echt een ode aan de waarheid. Terwijl het klopt dat leecher massaal begonnen over te stappen lag het probleem ergens anders.

Ik weet (die kerel werkt daar nu toch niet meer dus kan vrij spreken) dat het eerder te maken heeft met het feit dat bepaalde bedrijven (waar RealROOT services van afnam) het product RealDSL begon te zien als een bedreiging en opeens de tarieven een stuk gevoelig heeft verhoogd en belachelijke bedragen begon te vragen om een klant aan te sluiten... .

Daarom ook mijn vrees. We zitten wel allemaal "hoera" te roepen maar de meeste van die innovatieve providers hebben geen eigen netwerk en hun lot is gebonden aan een ander bedrijf.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Toxeh schreef:Dommel is duidelijk aan een proefproject in BRUO bezig, en dan beschikken ze over een eigen DSLAM en een eigen fiber naar de centrale.


Da's dan het verschil met RealDSL hé. Die waren afhankelijk van Telenet Solutions die hen royaal genaaid heeft.

EDIT: DataNews heeft ook de gazet gelezen.
Laatst gewijzigd door deej 31 aug 2007, 13:19, in totaal 1 gewijzigd.
Hans Wörzt
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2005, 12:08

gambit schreef:...in the course of 2008...


Wat de commerciële (on)zin van deze gebakken lucht is ontgaat me eerlijk gezegd, iets aankondigen dat er ooit ergens misschien komt maar er nog helemaal niet is...

Déjà-vu. Scarlet bijvoorbeeld kondigde eind vorig jaar een opwaardering aan tot 6 Mbps/640 kbps, en nu, 9 maand later, zit ik nog steeds op 3,3 Mbps/384 kbps... Dus zelfs de meer dan drie jaar geleden beloofde 4 Mbps heb ik nooit gezien !
De te-ver-van-de-centrale smoes zeker ? Ik zit op minder dan 700 m...
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

deej schreef:
Toxeh schreef:Dommel is duidelijk aan een proefproject in BRUO bezig, en dan beschikken ze over een eigen DSLAM en een eigen fiber naar de centrale.


Da's dan het verschil met RealDSL hé. Die waren afhankelijk van Telenet Solutions die hen royaal genaaid heeft.

EDIT: DataNews heeft ook de gazet gelezen.

heusden/destelbergen enz. randgemeenten van gent,zou het daar ooit beschikbaar zijn?
(en wat met mechelen?)
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

BCG lanceert VDSL2 tegen eind dit jaar, zou in orde moeten zijn voor een groot deel van de centrales tegen dan.

Bron : BGC klantendienst
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

deej schreef:
Zambo schreef:Want als alle groot verbruikers overstappen en het netwerk platleggen zal het snel gedaan zijn met Dommel.


Het merendeel zit daar toch al van bij Dommel. En nog een pakske bij EDPNet.


En we spreken dan ook over meerdere netwerken die naast elkaar bestaan. Als een aantal grootverbruikers overstappen van Dommel ADSL naar Dommel ADSL2+, neemt dit niet de druk weg bij het ADSL gedeelte? (misschien werkt de zaak anders; daarin kan ik me best vergissen).
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Drewvt schreef:En we spreken dan ook over meerdere netwerken die naast elkaar bestaan. Als een aantal grootverbruikers overstappen van Dommel ADSL naar Dommel ADSL2+, neemt dit niet de druk weg bij het ADSL gedeelte? (misschien werkt de zaak anders; daarin kan ik me best vergissen).


Dat wel vermits je gebruikers niet meer op de Belgacom DSLAMs gaan zitten. De backbone van Dommel (transit, peerings) moet het natuurlijk wel blijven trekken hé. Je gaat plots gebruikers krijgen die 6x sneller gaan dan het normale abonnement. Voor elke Cityconnect Pro kan je er 6 Netconnects op zetten... Voor die Junipers die ze hebben zal dat geen probleem zijn, de transit / peering moet gewoon volgen.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Drewvt schreef:
deej schreef:
Zambo schreef:Want als alle groot verbruikers overstappen en het netwerk platleggen zal het snel gedaan zijn met Dommel.


Het merendeel zit daar toch al van bij Dommel. En nog een pakske bij EDPNet.


En we spreken dan ook over meerdere netwerken die naast elkaar bestaan. Als een aantal grootverbruikers overstappen van Dommel ADSL naar Dommel ADSL2+, neemt dit niet de druk weg bij het ADSL gedeelte? (misschien werkt de zaak anders; daarin kan ik me best vergissen).

De druk op de backbone blijft wel en stijgt dan ook, 24 Mbps tegen 4 Mbps per connectie.
De ADSL centrales worden ontlast en dus kan het zijn dat de overige ADSL gebruikers er op voorruit gaan. Is de backbone niet groot genoeg dan zal iedereen er onder lijden (ADSL(2+) en VDSL2)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

iig zeer goeie & goedkope reclame voor dommel

ik kreeg die HLN link hier al binnen via een kennis waarvan ik niet eens wist dat hij met zo'n dinges bezig was.

hopelijk krijgt pluppie geen gelijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

laurens7 schreef:
deej schreef:
Toxeh schreef:Dommel is duidelijk aan een proefproject in BRUO bezig, en dan beschikken ze over een eigen DSLAM en een eigen fiber naar de centrale.


Da's dan het verschil met RealDSL hé. Die waren afhankelijk van Telenet Solutions die hen royaal genaaid heeft.

EDIT: DataNews heeft ook de gazet gelezen.

heusden/destelbergen enz. randgemeenten van gent,zou het daar ooit beschikbaar zijn?
(en wat met mechelen?)


Destelbergen kan mss binnen de 2 maand komen heeft die mevrouw van scarlet gezegd tegen mij. Ik zeg wel mss.

Heb eens gebeld voor mijn werk om over te schakelen naar ADSL2+
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

pennywise schreef:BCG lanceert VDSL2 tegen eind dit jaar, zou in orde moeten zijn voor een groot deel van de centrales tegen dan.

Bron : BGC klantendienst


Bij telenet weten ze blijkbaar nog van niets, zowel op klantendienst als technische dienst hebben ze nog geen vermoeden hoe ze gaan reageren.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk niet zolang er geen veel Aangetekende brieven toekomen :-D
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ljd schreef:Waarschijnlijk niet zolang er geen veel Aangetekende brieven toekomen :-D


Vooral uit Leuven dan ;).
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Schitterende zet. Ik hoop dat ze zich wel goed voorbereid hebben natuurlijk.
Maar tot nu toe belooft 2008 een keerpunt te worden voor het Belgische internet landschap. Nieuwe snellere verbindingen (adsl2+ en vdsl2) en scherpere prijzen die vergelijkbaar worden met die in onze buurlanden.

Kan niet wachten tot VDSL2 er is (aangezien ik niet in een van de steden woon). Zou vergelijkbaar zijn met hun cityconnect profielen, 24/3 wel in enkele van de CDSL2 threads had ik dat al gezegd als mijn verwachting, al zou ik een 24/5 profiel voor VDSL2 beter vinden. En dat VDSL2 duurder zal zijn..tjah das te verwachten he, BGC zit daar nog tussen, maar zolang de prijs ergens rond de 45euro ligt kan ik er nog mee leven. (wel behoud van nachttarief, huidig/meer volume, en newsserver)

Dan is het nu maar wachten op het moment wanneer de eerste mensen effectief ADSL2+ en VDSL2 kunnen bestellen he.

Goed werk Dommel.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

deej schreef:
ljd schreef:Waarschijnlijk niet zolang er geen veel Aangetekende brieven toekomen :-D


Vooral uit Leuven dan ;).

Afbeelding
Idd, ze trekken daar letterlijk de deur van UPC dicht.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten een prijsvoordeel te geven tegenover landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze kerndoelstellingen', luidt het commentaar.


Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten minder hard leeg te zuigen tegenover de landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze graaicultuur', luidt het commentaar.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

rottekop schreef:
Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten een prijsvoordeel te geven tegenover landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze kerndoelstellingen', luidt het commentaar.


Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten minder hard leeg te zuigen tegenover de landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze graaicultuur', luidt het commentaar.


Toch wel straf dat Belgacom nog nooit van Dommel gehoord heeft, Dommel maakt namelijk gebruik van hun Turboline netwerk :lol:

Nu ja bij Belgacom is het belangrijkste om de klanten een poot uit te draaien, dus past het in hun strategie om betere providers op dergelijke manier wat belachelijk te maken.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ljd schreef:Destelbergen kan mss binnen de 2 maand komen heeft die mevrouw van scarlet gezegd tegen mij. Ik zeg wel mss.

Heb eens gebeld voor mijn werk om over te schakelen naar ADSL2+


Het Dommel.com ADSL2+ netwerk heeft niets te maken met ADSL2+ van scarlet :)

Mijn persoonlijk vermoede is zelfs dat Dommel eerder ADSL2+ gaat leveren dan Scarlet ;)
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Het Dommel.com ADSL2+ netwerk heeft niets te maken met ADSL2+ van scarlet
Ik dacht net dat het toffe was dat Dommel's adsl loopt over Belgacom-infrastructuur en dat adsl2+ over Scarlet's infrastructuur loopt?

In ieder geval, mijn gespam aan gazetten heeft opgeleverd :P
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

artikel stond op een strategische plaats op de 3e pagina van de morgen,alleen weer zo vaag,geen vermelde snelheden (dacht ik).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Het startartikel van deze topic is wel een beetje bedrieglijk, want het zijn prijzen exclusief btw! :roll:
Doe alles dus maar *1.21.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

localhost schreef:Het startartikel van deze topic is wel een beetje bedrieglijk, want het zijn prijzen exclusief btw! :roll:
Doe alles dus maar *1.21.

En dan? :???: Alsof het al dan niet bijrekenen van die peanuts het aanbod zo minder aantrekkelijk maakt of wat? :roll: Menig persoon is tevreden dat er eens een breekijzer in het landschap komt!

Dat die afzuipers van Telenet en Belgacum daar maar eens een voorbeeld aan neemt. :lol:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

zippie666 schreef:Ik dacht net dat het toffe was dat Dommel's adsl loopt over Belgacom-infrastructuur en dat adsl2+ over Scarlet's infrastructuur loopt?


Dan zou het niet zo goedkoop kunnen, ik weet de technische specs van de lexen. Dat ziet der echt wel super uit hoor ;) De snelheiden gaan zoiezo gehaalt kunnen worden :)

Greetzzz
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

tomg1804 schreef:Het zullen waarschijnlijk niet enkel de grootverbruikers zijn die zullen overstappen.
telenet, dat altijd claimt dat het de snelste is en dit ook voor klanten het belangrijkste is, zou hierdoor ook wel een hoop gewone klanten kunnen verliezen die eindelijk zullen inzien dat ze bij telenet/belgacom veel te veel betalen.
Mits Dommel natuurlijk zorgt voor dat het wat naambekendheid krijgt (lees: reclame maken, van zich laten horen).


Dommel zal zijn producten verkopen via winkel wat automatisch voor reclame zorgt, zeker als die winkel bijvoorbeeld ook Telenet doet.

gambit schreef:the cityconnect products will be available in selected cities only, as an addition to our nation-wide available netconnect (adsl) and speedconnect (vdsl2) based offerings and will merely be sold by local computer and telecomshops.
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

deej schreef:
tumingin schreef:Zie de correcties, qua prijs komt Dommel helemaal niet als eerste uit de bus, 35,03+6,50 is nog altijd meer dan de 39,80 van e-leven en de 39,90 van EDPNet (60GB).


Bij EDPNet heb je wel degelijk een lijn nodig, net zoals bij Scarlet. De discovery line zit er bij niemand in voor zover ik weet. E-leven beweert dat je geen Belgacom lijn nodig hebt maar hoe ze dat doen?

Dus wil je de lijn erbij betrekken dan moet je 6,80€ bij zowel Dommel als EDPNet & Scarlet tellen.


Ik zit zelf bij E-leven en betaal hen effectief 39,80, aan BGC betaal ik niets. Hoe ze het doen maakt me zoveel niet uit, de door E-leven geafficheerde prijs is ook datgene wat je in werkelijkheid betaalt, bij de rest niet, en dat is wat ik wilde aangeven.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Zou ADSL2+ beschikbaar zijn voor mij als ik aangesloten ben op Assebroek? (Ligt naast Oostende geloof ik) (ip239.dyn1.assebroek.schedom
-europe.net)
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Vraag mij ook beetje hetzelfde af ... wat is landelijk ..

Ik zit op 2,9km van de telefoon-centrale van Harelbeke .. en op de Bas-Kortrijk van Scarlet ( denk ik )

24mbit zal wel niet haalbaar zijn .. maar met 10-15 ben ik ook al dik tevreden :)
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

tumingin schreef:
deej schreef:
tumingin schreef:Zie de correcties, qua prijs komt Dommel helemaal niet als eerste uit de bus, 35,03+6,50 is nog altijd meer dan de 39,80 van e-leven en de 39,90 van EDPNet (60GB).


Bij EDPNet heb je wel degelijk een lijn nodig, net zoals bij Scarlet. De discovery line zit er bij niemand in voor zover ik weet. E-leven beweert dat je geen Belgacom lijn nodig hebt maar hoe ze dat doen?

Dus wil je de lijn erbij betrekken dan moet je 6,80€ bij zowel Dommel als EDPNet & Scarlet tellen.


Ik zit zelf bij E-leven en betaal hen effectief 39,80, aan BGC betaal ik niets. Hoe ze het doen maakt me zoveel niet uit, de door E-leven geafficheerde prijs is ook datgene wat je in werkelijkheid betaalt, bij de rest niet, en dat is wat ik wilde aangeven.


Kan zijn dat ze die lijnen opkopen of huren voor een prikje en zo die 6-7 euro kunnen laten vallen. Wel raar moest je nog geen vaste lijn hebben en de belgacomtechnieker komt dan gratis uw lijn leggen :roll:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Was dat niet het plan van het BIPT?

De prijzen die ISPs betalen aan Belgacom worden gehalveerd, maar tegelijk maken ze het ook minder transparant want de consument betaalt niet meer rechtstreeks aan Belgacom (het wegvallen van de "factuur van Belgacom", wat in het voorjaar de kranten haalde).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”