Pagina 4 van 4

Geplaatst: 08 aug 2007, 12:29
door on4bam
darkzero schreef: en toch heb ik m'n abonnement voor de periode juli al moeten betalen en die van augustus ligt hier ook. da's 2 maanden betalen waarvan ik hopelijk een halve maand connectie heb.
Het is hier al vele malen aan bod gekomen, eens je op het Dommel netwerk zit wordt dit alles verrekend en krijg je even geen facturen meer. Je zal niets te veel betalen, wees gerust.

Geplaatst: 08 aug 2007, 13:19
door xenne
localhost schreef:
Petrikske schreef:Gaat enkel fout blijkbaar bij mensen die nooit geen Adsl hebben gehad en die dus gedwongen zijn om te wachten tot BC zin heeft om het Adsl signaal te activeren.
Oei, nooit geen Dommel voor mij dus. :???:
(nieuwe woning, verhuis over enkele maanden, vorige bewoonster: oud madammeke --> geen internet)
beetje rare redenering, je weet toch op voorhand dat je gaat verhuizen en kan toch op tijd in aktie komen. bij elke provider zal je trouwens geduld moeten hebben voor de activatie. en heeft dat madammeke geen telefoonlijn? indien ja, dan moet enkel adsl geactiveerd worden

Geplaatst: 08 aug 2007, 17:25
door Carl
TL@ schreef:
darkzero schreef:@Carl:
dat kan ik wel 's proberen ja met die modem. maar ik dacht dat ze ook een mailtje ofzo zouden sturen met login-gegevens?
Ge krijgt uw login gegevens een uurtje of zo nadat de lijn opgeleverd is, ge kunt dit toch controleren op de crm ook, daar staat de datum mooi op, klopte bij mij perfect, uur en al.
Effectief !

Ik vroeg mijn Netconnect aan rond 25 juli en de "expected installation date" was vandaag tussen 14 en 18u.

Om 12u brandde het lampje van mijn router en kon ik online.

Rond 16u ontving ik inderdaad ook de bevestigingsmail, zeggende dat mijn verbinding geactiveerd was.

Ben zéér te spreken over dit soort service. Dit toont aan dat er geen onderneming met duizenden werknemers nodig is om toch stipt te zijn (ook al hangen ze af van Belgacom) en de klant te informeren.
Ook al ben ik nog maar pas klant, toch kan ik nu al zeggen dat Dommel mijn verwachtingen ruim overschrijdt !

Carl

Geplaatst: 08 aug 2007, 18:40
door xenne
dat is goed nieuws Carl

hoeveel tijd zat er bij jou tussen het bestellen en de "expected installation date" ?

bij mij staat er nog geen datum :oops:

Geplaatst: 08 aug 2007, 18:46
door Carl
xenne schreef:hoeveel tijd zat er bij jou tussen het bestellen en de "expected installation date" ?

bij mij staat er nog geen datum :oops:
Ik heb de dag van de bestelling de betaling uitgevoerd en de contracten gefaxt en gemaild.
De volgende dag -meen ik- stond de expected installation date ingevuld : zo'n slordige 10 werkdagen na de bestelling.

In de woning was nog geen ADSL-signaal geweest : Belgacom moest dus tussenkomen op de DSLAM.

Groeten en succes !

Carl

Geplaatst: 08 aug 2007, 18:55
door xenne
oké, ik zit in dezelfde situatie... maar ik heb het contract opgestuurd via de POST :| dus 't is nog wachten, ik hoop tegen eind van de maand DOMMEL te hebben want dan trekt TELENET de stekker eruit.... bedankt voor de info Carl

Geplaatst: 08 aug 2007, 19:03
door Carl
Graag gedaan, Xenne !

Maar misschien heb je links of rechts een scanner of fax staan ? In dat geval zou ik het daar ook even mee binnensturen. Kan het proces alleen maar versnellen (en ik denk niet dat Dommel een probleem heeft als je het via verschillende kanalen inzendt).

Ik hoop in elk geval dat het voor jou even snel gaat als voor mij !

Carl

Geplaatst: 13 aug 2007, 14:42
door xenne
Carl schreef:Graag gedaan, Xenne !

Maar misschien heb je links of rechts een scanner of fax staan ? In dat geval zou ik het daar ook even mee binnensturen. Kan het proces alleen maar versnellen (en ik denk niet dat Dommel een probleem heeft als je het via verschillende kanalen inzendt).

Ik hoop in elk geval dat het voor jou even snel gaat als voor mij !

Carl
hey carl
ik heb net eens gebeld naar DOMMEL, mijn contract is wel degelijk toegekomen maar was nog niet verwerkt. het zou deze namiddag gebeuren en dan zou het nog 5 a 10 dagen duren voor aktivatie. hopelijk kunnen ze hun beloftes waarmaken dan zit ik op het eind van de maand nog met enkele dagen overlapping

hier het verloop van m'n opzeg/bestelling:
30/07: aangetekende brief gestuurd naar TELENET (opzeg contract)
05/08: mail gestuurd naar TELENET om te vragen of brief toegekomen was
06/08: antwoord op mail, opzegdocument ontvangen op 31/07, nog 30 dagen voor opzeg
06/08: besteld bij DOMMEL, contract opgestuurd en betaald
07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven
07/08: CRM panel DOMMEL toegankelijk, overschakeling naar DOMMEL mail, nog geen aktivatie datum (we have not yet received a signed copy of the contract)
13/08: gebeld naar DOMMEL voor update status

groetjes

Geplaatst: 13 aug 2007, 14:58
door Draco888
Soms kunt ge al enkele dagen vroeger online hoor, wel vooral als ge van BGC komt, maar ge kunt het proberen he. :)

Geplaatst: 13 aug 2007, 15:17
door xenne
Draco888 schreef:Soms kunt ge al enkele dagen vroeger online hoor, wel vooral als ge van BGC komt, maar ge kunt het proberen he. :)
ik kom niet van BELGAKOM, maar zal het toch eens proberen ;) maar ga eerst nog modem moeten gaan halen :p bedankt voor de info

Geplaatst: 13 aug 2007, 18:04
door Chinaski
Carl schreef:
TL@ schreef:
darkzero schreef:@Carl:
dat kan ik wel 's proberen ja met die modem. maar ik dacht dat ze ook een mailtje ofzo zouden sturen met login-gegevens?
Ge krijgt uw login gegevens een uurtje of zo nadat de lijn opgeleverd is, ge kunt dit toch controleren op de crm ook, daar staat de datum mooi op, klopte bij mij perfect, uur en al.
Effectief !

Ik vroeg mijn Netconnect aan rond 25 juli en de "expected installation date" was vandaag tussen 14 en 18u.

Om 12u brandde het lampje van mijn router en kon ik online.

Rond 16u ontving ik inderdaad ook de bevestigingsmail, zeggende dat mijn verbinding geactiveerd was.

Ben zéér te spreken over dit soort service. Dit toont aan dat er geen onderneming met duizenden werknemers nodig is om toch stipt te zijn (ook al hangen ze af van Belgacom) en de klant te informeren.
Ook al ben ik nog maar pas klant, toch kan ik nu al zeggen dat Dommel mijn verwachtingen ruim overschrijdt !

Carl
Ja hier is het blijkbaar niet gelukt om de expected install. date te halen; zou vandaag tss 14 en 18h00 gebeuren maar nog steeds geen ADSl, lampje op de fritzbox blijft pinken... :roll:
Dus nog maar ff wachten met mijn Telenet opzegbrief ?
Overigens wel reeds een tweede factuur ontvangen :lol:

Geplaatst: 13 aug 2007, 21:26
door ljd
En werkt het nu al?

Geplaatst: 13 aug 2007, 23:27
door xenne
status pagina is bij mij nu geupdate, er staat nu : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested .... nu wachten op een datum, hoelang zou dat duren?

Geplaatst: 14 aug 2007, 06:37
door Chinaski
En die datum is blijkbaar ook geen garantie... een dag later nog steeds nada

Geplaatst: 14 aug 2007, 09:38
door Fly6211
Ik ben sinds gisteren op het net via Dommel.

Ik vind dat alles zeer vlot ging: Zaterdag via de website ingeschreven op Netconnect, na de bevestigingsmail de proforma-factuur betaald en het contract teruggefaxt en gisterennamiddag kreeg ik al mijn logingegevens en een paar uur later surfte ik via Dommel.

Geplaatst: 14 aug 2007, 11:04
door ljd
xenne schreef:status pagina is bij mij nu geupdate, er staat nu : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested .... nu wachten op een datum, hoelang zou dat duren?
hangt af van bgc

Geplaatst: 14 aug 2007, 11:37
door daffeh
ik versta gans da gezever ni ze, ik zen ook in een appartement van niets naar dommel gegaan met gelijkaardige problemen.
Da app was van een bomma van 93jaar dus daar lag geen adsl. Aanvraag online naar dommel, papierkes afgeprint en opgestuurd en dan deed belgacow ni voort. Effe gebeld naar daar met men ticket, die dede zowa van "hoe adsl activeren, zijt ge dan skynet user?" "Meneer ge moet dan ook wel adsl pakken e, willen we u een abbo'tje geven?" en nog wa gezever over de mogelijke problemen met andere, minderwaardige providers.
Gewoon vriendelijk neen danku zeggen en een vriendelijk dreigement over illegale koppelverkoop en voila, enkele uren later was in aant surfen op mijn eigen netwerk ipv op de telenet expressnet turbo van mijn 67-jarige bovenbuur (f*** telenet afzetters :))

Ge moogt 1 ding nooit vergeten when dealing with helpdeskers: Der is een reden waarom ze die job (moeten) doen, en das meestal ni omdat ze graag mensen helpen :)

Geplaatst: 14 aug 2007, 13:21
door xenne
ljd schreef:
xenne schreef:status pagina is bij mij nu geupdate, er staat nu : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested .... nu wachten op een datum, hoelang zou dat duren?
hangt af van bgc
staat er al ...... expected installation date : 21/08/2007 (14.00u - 18.00u) :-D

Geplaatst: 14 aug 2007, 14:42
door Chinaski
Hier nu geactiveerd, beetje vertraging dus, maar alles werkt prima; snelheden ok en internet telefonie ook snel in orde met de Fritz box, aanrader toch dit toestel.
Nu ff naar de post met mijn opzegbrief voor Telenet.
Grtz :wink:

Geplaatst: 14 aug 2007, 15:50
door xenne
Chinaski schreef: Nu ff naar de post met mijn opzegbrief voor Telenet.
beetje lang gewacht hé... nu betaal je nog een maand 2 facturen. maar ja, ik heb eerst opgezegd bij telenet en daarna maar besteld bij dommel, da's ook stressen... maar kijk, normaal gezien zit ik nog met 10 dagen overlapping

Geplaatst: 14 aug 2007, 16:00
door Chinaski
xenne schreef:
Chinaski schreef: Nu ff naar de post met mijn opzegbrief voor Telenet.
beetje lang gewacht hé... nu betaal je nog een maand 2 facturen. maar ja, ik heb eerst opgezegd bij telenet en daarna maar besteld bij dommel, da's ook stressen... maar kijk, normaal gezien zit ik nog met 10 dagen overlapping
Ja, anderhalve maand zelfs als ik me niet vergis( vervaldatum contract is op einde van de maand), maar dat neem ik er wel bij :wink:

Geplaatst: 14 aug 2007, 19:32
door Petrikske
xenne schreef:
Chinaski schreef: Nu ff naar de post met mijn opzegbrief voor Telenet.
beetje lang gewacht hé... nu betaal je nog een maand 2 facturen. maar ja, ik heb eerst opgezegd bij telenet en daarna maar besteld bij dommel, da's ook stressen... maar kijk, normaal gezien zit ik nog met 10 dagen overlapping
Heb ook gewacht om TN op te zeggen tot Dommel account actief werd.
Voordeel? Totaal geen stress.

Geplaatst: 14 aug 2007, 20:15
door darkzero
zal hier ook nog maar es regaren in 't topic dat ik zelf gestart heb :wink:
expected installation date was vandaag (14u-18u)
13u45 belgacom technieker belt dat ik effe niet zal kunne belle omdat m'n adslsignaal wordt geactiveerd
13u55 belgacom technieker bel om te zeggen dat alles in orde is

na een maand heb ik nu dus eindelijk m'n dommel-connectie :eek:

nu m'n opzeg versturen nr telenet. heb ook gewacht met opzeg en achteraf bekeken ben ik daar niet rouwig daar ik een maand heb moeten wachten op m'n dommel-connectie :eek: