Pagina 4 van 5
Geplaatst: 07 jul 2007, 19:10
door Coop
Zou het kunnen dat Belgacom zone per zone op non-leechtruck zet ?
Een vriend van me beweert dat, hij en nog iemand uit 089 zone kunnen deze truck niet meer toepassen.
Klopt dit ?
Geplaatst: 07 jul 2007, 19:26
door TomG
Coop schreef:Zou het kunnen dat Belgacom zone per zone op non-leechtruck zet ?
Een vriend van me beweert dat, hij en nog iemand uit 089 zone kunnen deze truck niet meer toepassen.
Klopt dit ?
Dat is goed mogelijk.
Ik heb het zoals eerder gepost zelf voor de eerste keer voorgehad op het einde van juni.
Nochtans gaat dit topic al veel langer mee en zijn er members die dit al veel langer hebben (soms met een regelmaat van de ene maand wel en de andere niet).
De gevallen die vergeten te disconnecten mogen we naturlijk niet meerekenen, want die zetten dan wel zichzelf in het zak (omdat blijkbaar in sommige gevallen het meerverkeer doorgerekend wordt naar de volgende maand).
Geplaatst: 28 jul 2007, 13:57
door Goztow
Regio Brussel: leechtruc werkt niet meer.
Geplaatst: 28 jul 2007, 14:50
door Coop
Werkt deze nog in Limburg ?
Geplaatst: 28 jul 2007, 15:12
door meon
Ik heb gisteren 15 GB binnengetrokken op 1 avond, dus ja. (Belgacom ADSL Go)
Dat het geen 36 uur is, is omdat ik 'm manueel verbroken heb toen.
Geplaatst: 29 jul 2007, 12:20
door Nightflyer
Hier in West-Vlaanderen, werd ik ook tijdens een lopende verbinding op smallband gesmeten.
Beetje bij beetje wordt het dus overal aangepast.
Maar zie de positieve zijde: we hebben nu toch al een basislimiet van 12 GB
Geplaatst: 29 jul 2007, 12:23
door bf62
Nightflyer schreef:Hier in West-Vlaanderen, werd ik ook tijdens een lopende verbinding op smallband gesmeten.
Beetje bij beetje wordt het dus overal aangepast.
Maar zie de positieve zijde: we hebben nu toch al een basislimiet van 12 GB
Geplaatst: 29 jul 2007, 18:35
door laurens7
Nightflyer schreef:Hier in West-Vlaanderen, werd ik ook tijdens een lopende verbinding op smallband gesmeten.
Beetje bij beetje wordt het dus overal aangepast.
Maar zie de positieve zijde: we hebben nu toch al een basislimiet van 12 GB
tis dat (sommigen zijn toch rap content,hier 150GB limiet(nachtsurfen).
Geplaatst: 30 jul 2007, 16:05
door Coop
Waarom zou Belgacom dit ineens doen ? ze weten toch dat ze dat klanten kost.
Misschien onder druk van BIPT ?
Geplaatst: 30 jul 2007, 18:34
door ketter
Klagen dat de leechtruck niet meer werkt heeft geen zin want er zijn andere providers genoeg die jullie niet zo leegpersen tot de laatste €.
Geplaatst: 30 jul 2007, 19:42
door deej
Belgacom is de leechers liever kwijt dan rijk. Niet rendabel genoeg. Dat ze dan naar Dommel gaan is de beste keuze voor Belgacom aangezien Dommel de enigste nog resterende wholesale klant van Belgacom is.
Al de rest zit op Bruo / Broba II en daar verdienen ze minder op. It does make you wonder wat er mis is met de wholesale bij Belgacom
. De dag dat het BIPT ook wakker wordt en dat begint te onderzoeken kan het nog leuk worden. Gelukkig voor BGC is die dag ver verwijderd
.
Geplaatst: 31 jul 2007, 12:02
door knalsite
meon schreef:Ik heb gisteren 15 GB binnengetrokken op 1 avond, dus ja. (Belgacom ADSL Go)
Dat het geen 36 uur is, is omdat ik 'm manueel verbroken heb toen.
Zal dan toch maar lokaal zijn, want ik woon ook in Limburg en heb vorige maand mogen
ondervinden dat het gedaan is met de leechtrick.
Geplaatst: 31 jul 2007, 12:17
door localhost
Ondertussen is er bij Telenet ook al een tijdje een leechtruc.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=7403
Geplaatst: 31 jul 2007, 13:19
door RedbullC
Leechtruc werkt niet meer jammer genoeg
Ik dacht vorige maand nog , tja pech gehad, zelfs dacht ik nog eerst dat de router stuk was, maar toen ging ik naar verbindingstijden en zag ik dat de dagen ervoor gewoon 36u stond,
Dus dat word bye bye belgacom, daar komt dommel in zicht
013-Herk-de-Stad no free leech
Geplaatst: 31 jul 2007, 18:25
door Coop
RedbullC schreef:Leechtruc werkt niet meer jammer genoeg
Ik dacht vorige maand nog , tja pech gehad, zelfs dacht ik nog eerst dat de router stuk was, maar toen ging ik naar verbindingstijden en zag ik dat de dagen ervoor gewoon 36u stond,
Dus dat word bye bye belgacom, daar komt dommel in zicht
013-Herk-de-Stad no free leech
Kan niet begrijpen dat mensen wachten op zulk een acties om pas over te stappen op een betere ISP ala Dommel/EDPNet.
Belgacom is duurder, mag minder downloaden, en rekening houden met het einde van de maand is niet direct makkelijk, ook heb je geen newsserver meer tot de beschikking.
Dus waarom zo lang wachten ?
Geplaatst: 31 jul 2007, 18:29
door ubremoved_983
Coop schreef: ook heb je geen newsserver meer tot de beschikking.
Sinds wanneer ?
news.skynet.be werkt perfect, niet iedereen gebruikt usenet voor binaries he
Ik usenet, dus ik ben !
Geplaatst: 31 jul 2007, 18:41
door Coop
text based gebruikt geen hond, ik heb het over the real stuff
Geplaatst: 31 jul 2007, 18:49
door CueBoy
Coop schreef:text based gebruikt geen hond, ik heb het over the real stuff
Ooit al eens een discussiegroep opengedaan ?
Geplaatst: 31 jul 2007, 19:12
door ubremoved_983
Coop schreef:text based gebruikt geen hond, ik heb het over the real stuff
Oehla ... binaries zijn the real stuff
Haha ... text based wordt nog wel degelijk veel gebruikt ( door ondergetekende dagelijks ).
Geplaatst: 31 jul 2007, 19:23
door Coop
Dat is ongeveer hetzelfde als een forum ? of wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Geplaatst: 31 jul 2007, 19:25
door ubremoved_983
Coop schreef:Dat is ongeveer hetzelfde als een forum ? of wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Inderdaad ... nog van in de tijd van toen de dieren nog spraken
http://groups.google.be/ kan je gebruiken om ze te volgen, maar heb ze gewoon in Thunderbird zitten.
Geplaatst: 31 jul 2007, 19:50
door localhost
Coop schreef:text based gebruikt geen hond, ik heb het over the real stuff
Duidelijk nog nooit op be.politics, be.tv, be.radio of be.providers geweest. Moet je eens doen, om je een breuk te lachen.
Google heeft een usenet interface for dummies (échte mannen gebruiken een GNKSA newsreader zoals Pan of Agent of Xnews of slrn EDIT: of Thunderbird).
http://groups.google.be/group/be.politics/topics
http://groups.google.be/group/be.tv/topics
http://groups.google.be/group/be.radio/topics
http://groups.google.be/group/be.providers/topics
http://groups.google.be/group/be.comp.os.windows/topics
http://groups.google.be/group/be.comp.os.linux/topics
En zo zijn er nog tienduizenden.
Even ernstig: ik vermoed dat een aantal van de userbase crew en van de top posters op dit forum zeker ook be.providers volgt. Da's eigenlijk de voorloper van Userbase, maar ergens in de vroege jaren '90 opgericht, toen we allemaal nog inbelden.
Geplaatst: 05 aug 2007, 13:39
door propke
Yensor schreef:werkt ook bij mij niet meer tijd voor over te stappe
Leechtruck werkt niet meer, ik raad je een betere provider aan
Geplaatst: 05 aug 2007, 13:57
door propke
Coop schreef:RedbullC schreef:Leechtruc werkt niet meer jammer genoeg
Ik dacht vorige maand nog , tja pech gehad, zelfs dacht ik nog eerst dat de router stuk was, maar toen ging ik naar verbindingstijden en zag ik dat de dagen ervoor gewoon 36u stond,
Dus dat word bye bye belgacom, daar komt dommel in zicht
013-Herk-de-Stad no free leech
Kan niet begrijpen dat mensen wachten op zulk een acties om pas over te stappen op een betere ISP ala Dommel/EDPNet.
Belgacom is duurder, mag minder downloaden, en rekening houden met het einde van de maand is niet direct makkelijk, ook heb je geen newsserver meer tot de beschikking.
Dus waarom zo lang wachten ?
Ik raad iedereen aan over te stappen naar Dommel, dan verliest belgacom macht, geld en klanten. Plus Dommel is een veel betere internet provider dan telenet en belgacom. Kan je direct een paar goede redenen geven waarom je dit moet doen:
1 Dommel is een goede internet provider nog beter dan belgacom
2 Dommel heeft 75 gig standaard ipv 12 gig (nacht 150 gig)
3 Dommel heeft geen smallband (8 kb) maar mediumband (128 kb)
4 Dommel kan je nog normaal surfen en downloaden als je over je limiet bent
5 Dommel is veel goedkoper dan belgacom nog geen 33 euro
Even melden dat ik geen medewerker ben van dommel maar gewoon een nieuwe klant dus iedereen krijgt deze luxe indien ze klant willen worden bij Dommel!!!!
Dit is mijn abbonementtype:
http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home
Geplaatst: 05 aug 2007, 15:59
door meon
All hail dommel!
En wat als ik ga voor service? Dus gratis helpdesk dat bereikbaar is tot 22 uur, vrijwel letterlijk nooit uitval heeft, altijd consequent even snel is, ...
Ik zeg niet dat het niet goed is over te stappen, maar uw dommel-ophemeling overstroomt van het hoge slijm-gehalte.
Geplaatst: 05 aug 2007, 16:19
door Teebee
Ik ben ook zeer content van skynet, op de limieten na. Maar wat als zoals jij zegt iedereen overschakelt naar Dommel ?
Ik denk dat dommel dan toch in de problemen gaat komen.
Geplaatst: 05 aug 2007, 17:05
door deej
Teebee schreef:Ik ben ook zeer content van skynet, op de limieten na. Maar wat als zoals jij zegt iedereen overschakelt naar Dommel ?
Ik denk dat dommel dan toch in de problemen gaat komen.
Da's geen reden om niet over te schakelen. Ze zullen er dan wel snel een mouw aan passen.
Geplaatst: 05 aug 2007, 17:08
door Lord Utopia
't is dat. Er zitten daar heus geen kwibussen bij Dommel hoor
Geplaatst: 05 aug 2007, 17:20
door Goendi
Da's geen reden om niet over te schakelen. Ze zullen er dan wel snel een mouw aan passen.
Dat is niet altijd even evident hoor... Hun uitgaande mail server bvb heeft al langer problemen, hun ticket systeem wordt wel vaker over de reactietijd geklaagd (en er wordt continu gevraagd om toch eerder even te bellen). Als ze daar geen structurele aanpassingen doen, waarom zouden ze dan wél ineens structurele aanpassingen doen mocht hun netwerk te zwaar belast worden?
Geplaatst: 05 aug 2007, 17:35
door kUmbro
Goendi schreef:Hun uitgaande mail server bvb heeft al langer problemen
Da is toch opgelost? Het enige (recente) probleem op het forum was van iemand die een verkeerde instelling had in outlook (iets ivm time-out) waardoor bij bijlages van 4MB hij een time-out foutmelding kreeg.
Goendi schreef:Als ze daar geen structurele aanpassingen doen, waarom zouden ze dan wél ineens structurele aanpassingen doen mocht hun netwerk te zwaar belast worden?
Maar heeft dommel niet een maand terug plots nen serieuse groep bijgehad? Want plots kwam er op het forum gelijk veel ex-RealDSL'ers af om te informeren of EDPnet/dommel te nemen. En realdsl'ers lijken mij een 'erger soort' (
) dan Belgacom/Telenet klanten. Volgens mij denken ze trouwens dat ze klaar zijn voor een nieuwe golf klanten want ik heb ze via google zien adverteren op oa Tweakers.net: 'nooit meer smallband'
Enkel dat ticketsysteem loopt gelijk een beetje in het honderd, en dat zullen ze toch moeten uitbreiden. (ik heb zelf nog nooit naar mijn ISP moeten bellen, dus voor mij is dat geen punt
)
Geplaatst: 05 aug 2007, 18:07
door Goendi
Da is toch opgelost? Het enige (recente) probleem op het forum was van iemand die een verkeerde instelling had in outlook (iets ivm time-out) waardoor bij bijlages van 4MB hij een time-out foutmelding kreeg.
Correctie: momenteel is het opgelost (en het ging niet enkel over verkeerde instelling, het gebeurd wel vaker dat er hier mensen posten dat ze de smtp niet kunnen bereiken, en al vaker waren dit algemenere problemen). Als dit zo vaak voorvalt (nog niet geweten bij Versatel bvb), dan kun je toch bedenkingen maken bij de oorzaak die hierachter schuilt. Ergens las ik dat het een overbelastingsprobleem was, dat men oplostte met bijkomende apparatuur te plaatsen. Maar dat heeft ook wel even geduurd... Als het om zo'n zaken gaat is reactiesnelheid belangrijk. Beeld je maar eens in dat men capaciteitsproblemen zou hebben... Dit impliceert dat meerdere klanten problemen zouden hebben met hun verbinding. Als zo'n probleem ook meerdere dagen duurt, dan zit je vlot in een straatje zonder einde. Nu, let's be real, om correct te zijn moet er wel bij gezegd worden dat ze hierop in het verleden al anticipeerden door additionele Juniper apparatuur te plaatsen. Ik zie hen niet zo direct effectief een dergelijk probleem hebben. Ik geef enkel aan dat de reactietijd mogelijk toch zou verschillen van anderen, en dat ik persoonlijk dit toch echt wel een minpunt vind. Liever een werkende internetverbinding met 12GB die ik toch niet gebruik, dan een met 75GB als die bij onderbrekingen er direct 10 dagen of langer tussenuit ligt.
Geplaatst: 05 aug 2007, 18:32
door deej
Goendi schreef:Correctie: momenteel is het opgelost (en het ging niet enkel over verkeerde instelling, het gebeurd wel vaker dat er hier mensen posten dat ze de smtp niet kunnen bereiken, en al vaker waren dit algemenere problemen). Als dit zo vaak voorvalt (nog niet geweten bij Versatel bvb), dan kun je toch bedenkingen maken bij de oorzaak die hierachter schuilt. Ergens las ik dat het een overbelastingsprobleem was, dat men oplostte met bijkomende apparatuur te plaatsen. Maar dat heeft ook wel even geduurd... Als het om zo'n zaken gaat is reactiesnelheid belangrijk. Beeld je maar eens in dat men capaciteitsproblemen zou hebben... Dit impliceert dat meerdere klanten problemen zouden hebben met hun verbinding. Als zo'n probleem ook meerdere dagen duurt, dan zit je vlot in een straatje zonder einde. Nu, let's be real, om correct te zijn moet er wel bij gezegd worden dat ze hierop in het verleden al anticipeerden door additionele Juniper apparatuur te plaatsen. Ik zie hen niet zo direct effectief een dergelijk probleem hebben. Ik geef enkel aan dat de reactietijd mogelijk toch zou verschillen van anderen, en dat ik persoonlijk dit toch echt wel een minpunt vind. Liever een werkende internetverbinding met 12GB die ik toch niet gebruik, dan een met 75GB als die bij onderbrekingen er direct 10 dagen of langer tussenuit ligt.
De mailserver is dan ook niet bepaald de focus bij Dommel. Het aanbieden van veel throughput met veel volume wel. Hun netwerk zelf is er trouwens bij mijn weten nooit uitgegaan of heeft vertragingen ondervonden? Ze vragen dagdagelijks upgrades van de VPs aan Belgacom om het netwerk performant te houden.
Wie dus stabiele mail wil gaat bij Skynet (zeker niet bij Telenet momenteel
), wie volume wil bij Dommel.
Geplaatst: 05 aug 2007, 18:36
door Goendi
Hun netwerk zelf is er trouwens bij mijn weten nooit uitgegaan of heeft vertragingen ondervonden?
Ik meen me nochtans te herinneren dat ze eens een power failiure hadden, en een ddos aanval, waardoor ze er wel degelijk uitlagen.
Geplaatst: 05 aug 2007, 18:48
door localhost
meon schreef:All hail dommel!
En wat als ik ga voor service? Dus gratis helpdesk dat bereikbaar is tot 22 uur, vrijwel letterlijk nooit uitval heeft, altijd consequent even snel is, ...
Ik zeg niet dat het niet goed is over te stappen, maar uw dommel-ophemeling overstroomt van het hoge slijm-gehalte.
Ik heb elders gelezen, in een posting van Dommel-klanten, dat Dommel maar 2 (TWEE) personen op z'n klantendienst heeft??? Sandra, en nog iemand anders. Hoe kan je met 2 personen op een klantendienst ooit 800.000 klanten bedienen? Laat staan 8.000?
Geplaatst: 05 aug 2007, 19:55
door Patje
localhost schreef:meon schreef:All hail dommel!
En wat als ik ga voor service? Dus gratis helpdesk dat bereikbaar is tot 22 uur, vrijwel letterlijk nooit uitval heeft, altijd consequent even snel is, ...
Ik zeg niet dat het niet goed is over te stappen, maar uw dommel-ophemeling overstroomt van het hoge slijm-gehalte.
Ik heb elders gelezen, in een posting van Dommel-klanten, dat Dommel maar 2 (TWEE) personen op z'n klantendienst heeft??? Sandra, en nog iemand anders. Hoe kan je met 2 personen op een
klantendienst ooit 800.000 klanten bedienen? Laat staan 8.000?
is het niet omgekeerd ....
hoe kan met ooit 8.000 mensen bedienen,laat staan 800.000. (ze zullen wss nooit dit aantal halen)
in ieder geval met 2 pers aan een helpdesk vind ik maar amateurisme...mijn gedacht!
Geplaatst: 05 aug 2007, 20:39
door NuKeM
Ach, ik zou niet durven oordelen over het wel of niet genoeg zijn van hun helpdeskpersoneel. Ik heb hier nog geen klachten gelezen (ik lees wel niet alles) over lange wachttijden of problemen die systematisch echt niet goed afgehandeld worden. De twee (als het juist is) mensen van de helpdesk zitten ook dichter bij het bedrijf dan pakweg een ingehuurde zwerm helpdeskers van een grote ISP die hun checklists afratelen aan telefoon.
Ik ben blij dat ik de stap van Skynet naar Dommel gemaakt heb (een maand geleden) en heb tot nu toe zeker nog niet te klagen. Als Dommel wat het nu aanbiedt kan aanhouden (want er komen inderdaad wel heel wat nieuwe klanten binnen), heb ik persoonlijk geen enkele reden tot klagen en is er weer een klein beetje hemel op aarde bijgekomen
Geplaatst: 05 aug 2007, 21:33
door Ofloo
Goendi schreef:
Da's geen reden om niet over te schakelen. Ze zullen er dan wel snel een mouw aan passen.
Dat is niet altijd even evident hoor... Hun uitgaande mail server bvb heeft al langer problemen, hun ticket systeem wordt wel vaker over de reactietijd geklaagd (en er wordt continu gevraagd om toch eerder even te bellen). Als ze daar geen structurele aanpassingen doen, waarom zouden ze dan wél ineens structurele aanpassingen doen mocht hun netwerk te zwaar belast worden?
Tja dat is ook toepasbaar op BGC ik ben eens verhuist het heeft 2maand geduurd en volgens vele zou de meer prijs gaan van BGC omdat ze zoveel "service" bieden.
Geplaatst: 05 aug 2007, 21:46
door deej
localhost schreef:Hoe kan je met 2 personen op een klantendienst ooit 800.000 klanten bedienen? Laat staan 8.000?
Hier is een beetje economische logica: naarmate je groeit steek je er volk bij...
Geplaatst: 05 aug 2007, 22:20
door localhost
deej schreef:localhost schreef:Hoe kan je met 2 personen op een klantendienst ooit 800.000 klanten bedienen? Laat staan 8.000?
Hier is een beetje economische logica: naarmate je groeit steek je er volk bij...
Jaja weet ik wel, maar zelfs 2 is te weinig. 1 valt ziek en de ander is aan de lijn met een klant --> geen enkele andere klant kan nog geholpen worden.
Allé, als het waar is he, dat er maar 2 man op de klantendienst zit. Ik wil dat wel betwijfelen.
Geplaatst: 06 aug 2007, 00:01
door Petrikske
localhost schreef:
Ik heb elders gelezen, in een posting van Dommel-klanten, dat Dommel maar 2 (TWEE) personen op z'n klantendienst heeft??? Sandra, en nog iemand anders. Hoe kan je met 2 personen op een klantendienst ooit 800.000 klanten bedienen? Laat staan 8.000?
m.a.w. stay away from dommel FFS!! & BC/TN FTW!!!!
Tis niet moeilijk ,tis zelfs wreed gemakkelijk.
Bij twijfel ge je gewoon voor de ISP met de beste helpdesk.
Vraag me af welke ISP de beste helpdesk heeft.