Pagina 4 van 4
Geplaatst: 01 feb 2007, 19:18
door Ken
Mette schreef:samen +-700 meg (up + down) en op mijn meter staat nu 727MB verbruik
wat dus helemaal niet klopt, niemand heeft van het internet gebruik gemaakt
ATM overhead en je zegt zelf +- dus het zal wel kloppen

Geplaatst: 01 feb 2007, 19:49
door rapweg
Ken schreef:Mette schreef:samen +-700 meg (up + down) en op mijn meter staat nu 727MB verbruik
wat dus helemaal niet klopt, niemand heeft van het internet gebruik gemaakt
ATM overhead en je zegt zelf +- dus het zal wel kloppen

Het ging hier niet om eventuele overhead maar dat er geen nachttarief werd toegepast sinds de nieuwe uurregeling.
Geplaatst: 01 feb 2007, 19:59
door Mette
rapweg schreef:Ken schreef:Mette schreef:samen +-700 meg (up + down) en op mijn meter staat nu 727MB verbruik
wat dus helemaal niet klopt, niemand heeft van het internet gebruik gemaakt
ATM overhead en je zegt zelf +- dus het zal wel kloppen

Het ging hier niet om eventuele overhead maar dat er geen nachttarief werd toegepast sinds de nieuwe uurregeling.
idd, overdag zou het perfect kloppen, maar omdat dat verbruik tussen 5 en 6 uur snachts is gebeurd zou het normaal gezien toch de helft moeten zijn lijkt mij
Geplaatst: 01 feb 2007, 21:58
door UB_removed1963
hier ook geen nachttarief gehad. Ze beginnen steeds meer fouten te maken

Geplaatst: 01 feb 2007, 22:45
door Ken
rapweg schreef:Het ging hier niet om eventuele overhead maar dat er geen nachttarief werd toegepast sinds de nieuwe uurregeling.
Ah sorry, niet op gelet! 01/02/2007 7142,74 MB 444,01 MB
Hier inderdaad ook geen nachttarief... Maar dit zal wel aangepast worden. Ik maak toch een ticket aan voor het zekerste.
Nachtsurfberekening
Geplaatst: 02 feb 2007, 12:22
door EDPnet
Beste,
Hartelijk dank voor het aanmaken van de tickets.
Momenteel wordt er hard gewerkt om de data die fout berekend te herstellen.
In de loop van de dag zal u de data in de EDPnet meter zien wijzigen en zal u zien dat ,de trafiek die in de nacht van 31/01 op 01/02 fout berekend is (volgens dagtarief), aangepast is naar de berekening volgens het nachttarief.
Onze excuses voor het ongemak.
Geplaatst: 02 feb 2007, 12:29
door Ofloo
Wil dat zeggen dat iedereen een ticket moet maken om dit recht te zetten of gaat dit vanzelf..
Geplaatst: 02 feb 2007, 13:03
door EDPnet
Ofloo schreef:Wil dat zeggen dat iedereen een ticket moet maken om dit recht te zetten of gaat dit vanzelf..
Dit gaat vanzelf.
Geplaatst: 02 feb 2007, 15:55
door theduvelking
Wat een service!
Ja, het mag ook gezegd worden, want de laatse tijd is't alleen maar klagen.
Geplaatst: 02 feb 2007, 16:17
door Mette
inderdaad, thx EDPnet
voor zowel het oplossen van het probleem (zonder enige moeite die gedaan moet worden) en voor het melden hier
dat is inderdaad een service hoe het zou moeten
(en natuurlijk mag dat dan ook gezegd worden

)
Geplaatst: 02 feb 2007, 19:41
door Ofloo
Dat vind ik toch ook vriendelijk.
EDIT: niet dat ik hier niet content mee ben maar blijkbaar hebben ze alle limiet gewist van de afgelopen dagen kan iemand dat verifiëren.
Geplaatst: 02 feb 2007, 22:44
door DaNi0
Ofloo schreef:Dat vind ik toch ook vriendelijk.
EDIT: niet dat ik hier niet content mee ben maar blijkbaar hebben ze alle limiet gewist van de afgelopen dagen kan iemand dat verifiëren.
Zelfde hier.
Geplaatst: 03 feb 2007, 00:18
door xming
ik heb weer geen geluk

Geplaatst: 03 feb 2007, 06:02
door Mette
bij mij is alleen dat van de 1ste februari gewist
Geplaatst: 03 feb 2007, 07:32
door Ofloo
Zeg wat je wil dit noem ik dus fair.. ze weten niet welke trafiek er 's nachts en overdag plaats gevonden heeft dus heeft men het maar gereset, .. ze stellen dus hun klanten voorop.
En dit kan je niet van veel providers zeggen.
Geplaatst: 03 feb 2007, 16:31
door Mette
Ofloo schreef:Zeg wat je wil dit noem ik dus fair.. ze weten niet welke trafiek er 's nachts en overdag plaats gevonden heeft dus heeft men het maar gereset, .. ze stellen dus hun klanten voorop.
En dit kan je niet van veel providers zeggen.
dat klopt inderdaad
al zouden ze mss iets moeten maken waarmee ze dat WEL weten (al is dat normaal gezien niet echt nodig, maar voor noodgevallen is het wel handig)
nu ja, alleszins niks dan lof over edpnet over hoe ze dit hebben opgelost
Geplaatst: 04 feb 2007, 04:16
door Sven.VdS
Het viel mij net te binnen dat ik m'n Newsleecher nog moest aanpassen (download scheduler) en ik ben op zoek gegaan op de site naar de juiste uren ... en ik vind een rare tijdsspanne (ofwel is het slecht aangepast door de editor)
It is interesting to know that your traffic is only taken into account half if you download or upload between midnight and 8 AM (CET). This is what we call night surfing
Je kan deze tekst vinden onderaan
deze pagina.
Kan edpnet staff misschien direct zeggen of dit een typo is van edpnet of dat er wel degelijk nachtsurfen is van 00:00 tem 08:00 ?? Op deze manier weet de klant het onderhand ECHT niet meer hoor ...

Geplaatst: 04 feb 2007, 16:36
door EDPnet
Sven.VdS schreef:Kan edpnet staff misschien direct zeggen of dit een typo is van edpnet of dat er wel degelijk nachtsurfen is van 00:00 tem 08:00 ?? Op deze manier weet de klant het onderhand ECHT niet meer hoor ...

Deze pagina is blijkbaar nog niet aangepast. Dit zal morgen als eerste werk in orde gebracht worden. Nachtsurfen is wel degelijk van 02:00 tem 08:00. Gelieve ons te verontschuldigen voor deze verwarrende communicatie.
Geplaatst: 04 feb 2007, 17:14
door ubremoved_2964
Het spijtige is dat nachtsurfen nu gewoon 1 uurtje minder lang duurt.
Dat het pas om twee uur 's nachts begint, 't ja gebruik een scheduler.
Ik heb een Linux machine die 24/24 aanstaat dan kan ik even goed m'n bittorrent daarop draaien ipv momenteel op m'n laptop die dan moet blijven aanstaan (dubbel stroomverbruik). Azureus heeft een aparte scheduler die gewoon goed is.
Geplaatst: 04 feb 2007, 20:06
door Avenger 2.0
Ik heb de indruk dat gisteren en vandaag de traffic van 2.00 tot 8.00 uur (heb gedownload tussen 6.00 en 8.00) nog volledig wordt meegeteld. Kan iemand dit bevestigen?
Geplaatst: 05 feb 2007, 00:29
door Sven.VdS
EDPnet schreef:Sven.VdS schreef:Kan edpnet staff misschien direct zeggen of dit een typo is van edpnet of dat er wel degelijk nachtsurfen is van 00:00 tem 08:00 ?? Op deze manier weet de klant het onderhand ECHT niet meer hoor ...

Deze pagina is blijkbaar nog niet aangepast. Dit zal morgen als eerste werk in orde gebracht worden. Nachtsurfen is wel degelijk van 02:00 tem 08:00. Gelieve ons te verontschuldigen voor deze verwarrende communicatie.
Damn ik had al bijna gehoopt op een laat nieuwjaarscadeautje van jullie

Geplaatst: 05 feb 2007, 19:55
door Arqentus
Avenger 2.0 schreef:Ik heb de indruk dat gisteren en vandaag de traffic van 2.00 tot 8.00 uur (heb gedownload tussen 6.00 en 8.00) nog volledig wordt meegeteld. Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb ook die indruk dat dit weekeinde alles meetelde. Stond een grote hoeveelheid gereed, 20% voor de uren binnengehaald ( 00:00 -> 02:00 ) en de rest erna ( 02:00 tot 09:00 ), zaterdag & zondag, en als ik nu de telling doe, komt het volume overeen.
Das niet erg hoopvol ...
Geplaatst: 06 feb 2007, 09:13
door theduvelking
idd, heb ook de indruk dat er niet aan de helft geteld geweest is.
hopelijk lossen ze het snel op.
Geplaatst: 10 feb 2007, 00:27
door rds
is dat niet contractbreuk? Het nachtsurfen aanpassen in het nadeel van de klant. Spijtige zaak.
Geplaatst: 10 feb 2007, 00:38
door UB_removed1963
0:35 30k/sec. 't heeft niet veel geholpen precies! *zucht* nog 3 dagen en ik zit op Dommel.
Geplaatst: 10 feb 2007, 02:16
door Ofloo
Ik had niet anders verwacht, volgens mij zijn die grootverbruikers een mythe om capaciteitsproblemen / overbooking te verklaren.
Nu precies is het ook niet altijd roze geur en manen schijn bij dommel als ik die posts lees, .. die snelheid zou ik nog kunnen mee leven omdat het sporadisch is, maar die gasten zitten precies regelmatig zonder of worden regelmatig gedisconnect, of ze geven mij die indruk toch, ..
Waarschijnlijk zijn dit enkele gevallen net als bij edpnet, hehe maar je moest maar eens pech hebben

Geplaatst: 10 feb 2007, 02:29
door Ofloo
rds schreef:is dat niet contractbreuk? Het nachtsurfen aanpassen in het nadeel van de klant. Spijtige zaak.
Volgens mij niet omdat nachtsurfen niet in het contract staat het is eigenlijk iets extra wat edpnet u geeft, dus eigenlijk zelfs al is het een uur minder mogen we dankbaar zijn dat we dat nog hebben. Wat niet wegneemt dat het een uur minder is !
Geplaatst: 10 feb 2007, 02:58
door Draco888
Ofloo schreef:Ik had niet anders verwacht, volgens mij zijn die grootverbruikers een mythe om capaciteitsproblemen / overbooking te verklaren.
Nu precies is het ook niet altijd roze geur en manen schijn bij dommel als ik die posts lees, .. die snelheid zou ik nog kunnen mee leven omdat het sporadisch is, maar die gasten zitten precies regelmatig zonder of worden regelmatig gedisconnect, of ze geven mij die indruk toch, ..
Waarschijnlijk zijn dit enkele gevallen net als bij edpnet, hehe maar je moest maar eens pech hebben

Zelf een maand bij Dommel en moet zeggen dat ik van problemen nog niets gemerkt heb *knock on wood*.
Die "problemen" lijken me steeds bij enkelen en in bepaalde regios voor te vallen.
Mehhh weet je Kiezen tussen Belgische ISP's is gewoon een beetje Russische roulette spelen. Je kan alleen maar hopen dat het geluk aan jouw kant staat.
Geplaatst: 10 feb 2007, 11:08
door regeri
Ik sluit mij volledig aan bij draco,nog geen problemen ondervonden bij Dommel,geef mij maar gratis upload ipv nachtsurfen

Geplaatst: 10 feb 2007, 12:53
door UB_removed1963
regeri schreef:Ik sluit mij volledig aan bij draco,nog geen problemen ondervonden bij Dommel,geef mij maar gratis upload ipv nachtsurfen

zo denk ik er ook over, zeker nu dat ze het nachtsurfen 1u hebben ingekort en verlaat hebben naar 2u...
Geplaatst: 10 feb 2007, 14:10
door Ofloo
Tuurlijk heb ik liever gratis upload omdat ik redelijk veel upload eigenlijk upload ik evenveel als ik download. Spijtig dat SDSL zo duur is anders zou ik het wel weten. Maar ik heb voor edpnet gekozen omdat:
Setup fee voor het abonnement met statische ip's 200 euro bedraagt, moest die setup fee niet zo hoog geweest zijn had ik bij dommel gezeten..
Wat wel ook een beetje doorslaggevend was is het feit dat ik als een van de eerste bij A2F zat, als een van de eerste bij RealDSL zat, eigenlijk is dit mij op het einde nooit echt ten goede gekomen.. dus..
Geplaatst: 11 feb 2007, 11:40
door UB_removed1963
t is precies nog altijd niet opgelost. mijn nachtsurfen werd vannacht ook weer aan 100% gerekend.
Geplaatst: 11 feb 2007, 15:57
door Mette
sail0rbe schreef:t is precies nog altijd niet opgelost. mijn nachtsurfen werd vannacht ook weer aan 100% gerekend.
bij mij werkt het toch echt zoals het moet ze, gewoon den 1ste niet, maar die dag staat niet eens meer op mijn meter op sinds de 2de of de 3de
Geplaatst: 13 feb 2007, 13:24
door Sven.VdS
sail0rbe schreef:t is precies nog altijd niet opgelost. mijn nachtsurfen werd vannacht ook weer aan 100% gerekend.
Standaard antwoord van een ISP helpdesk: 'Heeft u uw modem al eens gereset?'
Alhoewel dat ik persoonlijk nooit begrepen heb waarom die tellers niet gewoon deftig hun ding kunnen doen...

Geplaatst: 14 feb 2007, 12:48
door Mette
Sven.VdS schreef:sail0rbe schreef:t is precies nog altijd niet opgelost. mijn nachtsurfen werd vannacht ook weer aan 100% gerekend.
Standaard antwoord van een ISP helpdesk: 'Heeft u uw modem al eens gereset?'
Alhoewel dat ik persoonlijk nooit begrepen heb waarom die tellers niet gewoon deftig hun ding kunnen doen...

idem, die dingen worden gebruikt voor de factuur van elke persoon en toch werkt dat niet deftig. Ik vind dat eigelijk redelijk zwak maarja.