ADSL2+ Welke DATAlimiet ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goendi schreef:Maar dat iemand voor zijn beroep zijn adsl broodnodig heeft, dat is eerder kwestie van gewenning dan van afhankelijkheid.
Internet is in elk geval géén luxeproduct (meer), anders had het "Internet voor iedereen" project geen bestaansreden.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Akkoord. Maar diegenen die internet voor iedereen pakken krijgen geen luxeproduct maar een sociaal product. Dat is een grote nuance. Je kunt namelijk perfect ADSL light nemen, of een studenten abbonnement. Dan heb je ook internet, een basisdienst weliswaar maar het bestaat. Sorry, ik ga echt niet mee in de theorie dat dat netwerk te duur zou zijn voor derden die evengoed winst beogen.

Wat me in feite ook ontgaat is dat ik hier las dat Belgacom te duur is voor andere ISP's... Ik bedacht me zo, als die ISP's minder zouden moeten betalen, en meer winst maakten hierdoor, en dan hun prijzen niet naar beneden halen of limieten aanpassen, zou er dan ook kritiek komen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goendi schreef:Akkoord. Maar diegenen die internet voor iedereen pakken krijgen geen luxeproduct maar een sociaal product. Dat is een grote nuance. Je kunt namelijk perfect ADSL light nemen, of een studenten abbonnement.


Het probleem is dat sommige 100 GB ook geen luxe noemen maar een basisdienst.

Goendi schreef:Ik bedacht me zo, als die ISP's minder zouden moeten betalen, en meer winst maakten hierdoor, en dan hun prijzen niet naar beneden halen of limieten aanpassen, zou er dan ook kritiek komen?


Inderdaad, de 37 alternatieve ADSL ISP's, inclusief een EDPnet en Dommel maken vandaag de dag ook winst, dus eigenlijk kan je hier inderdaad ook al zeggen dat indien zij niet hetzelfde aanbieden als een EDPnet en Dommel het ook "zakkenvullers" zijn ?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het probleem is dat sommige 100 GB ook geen luxe noemen maar een basisdienst.


Ja, vind ik ook bedenkelijk. Maar ik ga wel akkoord dat 10Gb te weinig is in een tijd van interactieve media. Ik kan me inbeelden dat voor games/media het noodzakelijk is die limiet te verhogen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Ik wil gerust meegaan in de stelling dat BGC z'n last mile te duur verkoopt, maar dan wel op basis van correcte feiten en niet van zo'n sensatie verhaaltje. Feit is dat enkel een deftig onderzoek kan aantonen wat de concrete kosten zijn voor het netwerk, en niet een uitspraak die op niets gebaseerd is behalve wat sentiment.


Het is allesbehalve sentiment. Wat je allemaal terugvindt in verdwaalde sales presentaties is schrikbarend...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Welke 100% is juist een keihard feit? Ik ben FF ni mee Deej :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:Het is allesbehalve sentiment. Wat je allemaal terugvindt in verdwaalde sales presentaties is schrikbarend... Die 100% is een keihard feit.


Dan heb je ook geen probleem om die informatie (bron !) hier te posten. Op die manier kunnen we objectief oordelen, en kan je desgewenst een dossiertje samenstellen om dit aan te klagen.

Nogmaals, ik wil best geloven dat er dingen scheef lopen... maar tegen een minister of wie dan ook kan je moeilijk zeggen "ik denk dat..."
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Welke 100% is juist een keihard feit? Ik ben FF ni mee Deej :)


Ja ik post hier een dag niet en kan zelf niet meer mee in deze thread :lol:. Check your pm.
fdreesen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 apr 2006, 20:22

Dat België een "rimboeland" is op het gebied van internet weten we al héél lang. Alleen niemand komt uit zijn/haar schelp ; want we zijn nu eenmaal een braaf volkje.
Als dit in Nederland had geweest ; wees er dan maar zeker van dat de situatie al lang was gewijzigd.
Limieten bestaan praktisch nergens meer ; maar wij hebben ze nog !!! Internet voor iedereen om net maar ff jouw msn en mails te kunnen checken ; wat maken ze in Brussel toch graag reclame hierover.
GENIET ; maar met mate... SURF (dit is een voorrecht/MUST) ; maar doe het met mate (dit landje waakt over uw gezondheid en surfgedrag en let ook op dat je niet teveel download ; en zeker de alt.binaries zal blokkeren en de gamers de mond zal snoeren...!!!!!)
Godverdomme wat een apenland ... dank U voor het vette loon dat belgacom topman krijgt en dank U voor het telkens (moeten) bijkopen van volumepacks.
Je MOET niet bijkopen maar de honger naar meer informatie en het niet-willen-onderdoen voor onze europese broeders/zuster verplichten ons hiertoe !!!!!
Zou dit geen debat op TV waard zijn ?
De mensen / providers eens wakker schudden en eens gezamelijk over de schutting kijken dat europa heet.
Gelukkig hebben we binnen 5 jaar ADSL2+ of is er VDSL overal beschikbaar met 15 GB limiet!!!!!

Groeten
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik heb ook een idee. Kunnen we starters met belachelijke clichéposts die niets bijdragen aan een objectieve discussie en enkel steunen op sentiment en overdadig alcoholmisbruik of zo niet weren van posten?

Nuja, gewoon een idee. Ik las de laatste post, en die leek me zo totaal niet in het rijtje te passen....
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
Ofloo schreef:Zeg wat je wil je betaald onderhoudskosten voor dsl en voor telefonie, terwijl dit in principe over 1 lijn loopt.


Alsof die lijn het enige is wat een kost met zich meebrengt... de switches, routers, DSLAM apparatuur, ... die zijn allemaal gratis volgens jou ? Trouwens ADSL stelt hogere eisen aan een lijn dan gewoon telefoonverkeer.

Voor de rest "denk" jij teveel, en "weet" je te weinig om hier nog verder een zinvolle discussie te voeren. Ik wil gerust een ernstige discussie voeren (en geloof zelfs dat BGC het efficienter kan), maar lullen als een kieken zonder kop heeft geen enkel toegevoegde waarde.


Denk jij dat ik dat niet weet, denk jij echt dat ik zo stom ben dat ik dat allemaal niet weet, .. waarom moet men dan zoveel voor raw copper betalen, telenet rekent toch ook niet extra aan als je alleen maar tv neemt of alleen maar internet ! Daar gaat het mij om, zelfs als je raw copper neemt moet je betalen ! Wat in mijn ogen buiten een setup fee niet correct is omdat je in principe al reeds een whole sale contract betaalt, waar onderhoudskosten in verwerkt zitten.

Ik weet de exacte cijfers niet maar ik herinner me dat raw copper duurder is dan een discovery lijn.. leg mij uit hoe in godsnaam onderhoud met telefonie goedkoper kan zijn dan alleen onderhoud.

De logica ontgaat mij als jij dit logisch vindt.

EDIT:

Ik herinner me een post van iemand waar de kabel vocht zou bevatten en niet vervangen zou worden omdat dsl geen prioriteit was/is. Inderdaad dsl stelt hogere eisen, ik zou het topic terug boven halen maar ik kan het niet direct vinden..

@goendi, @r2504, ik herinner me dat het gaat om feiten en al die zever als ik goendi mag geloven wat hij daar zegde in dat topic met die gamers die op straat waren gezet, maar waar staven jullie al jullie uitspraken op?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:Ik heb ook een idee. Kunnen we starters met belachelijke clichéposts die niets bijdragen aan een objectieve discussie en enkel steunen op sentiment en overdadig alcoholmisbruik of zo niet weren van posten?

Nuja, gewoon een idee. Ik las de laatste post, en die leek me zo totaal niet in het rijtje te passen....


Dat je dat een cliché post noemt kan ik aannemen, maar dat je die persoon dan nog beschuldigt van overmatig alcoholgebruik vind ik toch een beetje vergaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:Ik weet de exacte cijfers niet maar ik herinner me dat raw copper duurder is dan een discovery lijn.. leg mij uit hoe in godsnaam onderhoud met telefonie goedkoper kan zijn dan alleen onderhoud.


Raw copper (11.26 euro) is inderdaad bijna dubbel zo duur als een Discovery lijn, echter dit zijn praktijken die je wel meer tegenkomt. Waarom denk je dat spelconsoles zo goedkoop zijn... wel omdat men de winst haalt uit de spellen zelf, en zo kan je een Discovery lijn ook bekijken. Raw copper is dan gewoon duurder omdat er geen extra inkomsten zijn.

Ofloo schreef:De logica ontgaat mij als jij dit logisch vindt.


Logisch is dit inderdaad niet, maar ik heb de wet niet uitgevonden die toelaat dingen met verlies te verkopen, en uiteindelijk winst te maken met extra services.

Ofloo schreef:@goendi, @r2504, ik herinner me dat het gaat om feiten, maar waar staven jullie al jullie uitspraken op?


Ik staaf mijn uitspraken net op het ontbreken van feiten... zolang er geen politieker in Belgie het lef heeft BGC grondig te laten doorlichten kunnen we enkel raden naar het hoe en waarom van bepaalde dingen. Nu is het misschien wel leuk te fantaseren, maar uiteindelijk bereik je er niets mee.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Raw copper (11.26 euro) is inderdaad bijna dubbel zo duur als een Discovery lijn, echter dit zijn praktijken die je wel meer tegenkomt. Waarom denk je dat spelconsoles zo goedkoop zijn... wel omdat men de winst haalt uit de spellen zelf, en zo kan je een Discovery lijn ook bekijken. Raw copper is dan gewoon duurder omdat er geen extra inkomsten zijn.


Extra inkomsten op de Discovery Line? ADSL en mensen die u opbellen dan bedoel je? Of verkopen ze de Discovery Line met verlies? Dat laatste mag niemand normaliter (maar toon het maar eens aan...).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:Of verkopen ze de Discovery Line met verlies? Dat laatste mag niemand normaliter (maar toon het maar eens aan...).


Het is wel toegelaten met verlies te verkopen... anders zou er geen enkele spelcomputer het levenslicht zien, maar da's louter een voorbeeld om aan te tonen dat wat logisch lijkt niet altijd juist is.

Feit blijft dat zolang je dit niet kan aantonen het weinig toegevoegde waarde heeft. We kunnen daarom alléén ijveren voor een zelfstandige netwerkbeheerder en transparante prijzen naar iedere provider.... maar dan moet je ook de ontwikkelingskost van oa. VDSL mee doorrekenen naar deze providers en ik vraag me af of ze daar voor staan te springen ?
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Goendi schreef:Ik heb ook een idee. Kunnen we starters met belachelijke clichéposts die niets bijdragen aan een objectieve discussie en enkel steunen op sentiment en overdadig alcoholmisbruik of zo niet weren van posten?

Nuja, gewoon een idee. Ik las de laatste post, en die leek me zo totaal niet in het rijtje te passen....


Deze mag geweerd worden dan :roll:

Hier bij mij in de gemeente zijn ze al een tijdje bezig met een wireless project.
Lijkt me wel een mogelijkheid om in de toekomst zelf netwerkjes op te starten..
Maar natuurlijk moet er initiatief genomen worden en investeerders gevonden worden.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

spijtig dat we daar niet eerder aangedacht hebben dan hadden we die zever van goendi ook niet gehad :twisted:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
Ofloo schreef:De logica ontgaat mij als jij dit logisch vindt.


Logisch is dit inderdaad niet, maar ik heb de wet niet uitgevonden die toelaat dingen met verlies te verkopen, en uiteindelijk winst te maken met extra services.


Eigenlijk klinkt dat heel logisch dank u voor uw antwoord. Als ze der al dan niet gebruik van maken natuurlijk anders is het dubbel verlies :twisted:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Het is wel toegelaten met verlies te verkopen...


No it isn't.

r2504 schreef:maar dan moet je ook de ontwikkelingskost van oa. VDSL mee doorrekenen naar deze providers en ik vraag me af of ze daar voor staan te springen ?


Voor traditionele koper last mile tot aan de wijkcentrale zou dit niet moeten gezien men daar geen nieuwe ontwikkelingskosten heeft. Wie echter VDSL wil aanbieden zal mee moeten dokken, dat spreekt voor zich.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Denk jij dat ik dat niet weet, denk jij echt dat ik zo stom ben dat ik dat allemaal niet weet, .. waarom moet men dan zoveel voor raw copper betalen, telenet rekent toch ook niet extra aan als je alleen maar tv neemt of alleen maar internet ! Daar gaat het mij om, zelfs als je raw copper neemt moet je betalen ! Wat in mijn ogen buiten een setup fee niet correct is omdat je in principe al reeds een whole sale contract betaalt, waar onderhoudskosten in verwerkt zitten.


Je betaald geen onderhoudskosten.... De ISP's betalen gebruikskosten. De techniekers die alles gaan aansluiten worden eveneens doorgerekend. Je kunt het overigens in detail bekijken op de website van Belgacom als je wilt.

Ik herinner me een post van iemand waar de kabel vocht zou bevatten en niet vervangen zou worden omdat dsl geen prioriteit was/is. Inderdaad dsl stelt hogere eisen, ik zou het topic terug boven halen maar ik kan het niet direct vinden..


Welke post was dat?

@goendi, @r2504, ik herinner me dat het gaat om feiten en al die zever als ik goendi mag geloven wat hij daar zegde in dat topic met die gamers die op straat waren gezet, maar waar staven jullie al jullie uitspraken op?


Op gezond boerenverstand! :P Neen zoals r2504 aangeeft, is het gans niet zeker dat er geen goede redenen zijn voor al die dingen (ook die raw copper). Ik volg echt wel dat dit onlogisch is, maar ik kan me niet inbeelden dat er geen logica achter zou zitten... Ik vind r2504's reden wel relatief logisch klinken, maar ik heb zo mijn twijfels dat er met verlies zou verkocht worden. Meesten met een discovery line gebruiken geeneens een telefoontoestel...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:No it isn't


Hoe komt het dat er dan XBOX en PS3 mogen verkocht worden aan die prijzen. Zelfs de bedrijven in kwestie geven toe dat hun productiekost hoger ligt... nu ja, ik denk dat een pagina op de website van Leuven iets te beperkt is om dit voledig te vatten.

Deej_1977 schreef:Voor traditionele koper last mile tot aan de wijkcentrale zou dit niet moeten gezien men daar geen nieuwe ontwikkelingskosten heeft.


Als je een product koopt zorg je uiteindelijk voor winst... en die wordt gebruikt voor de lopende kosten te dekken, maar ook voor de ontwikkeling van nieuwe producten. Je stelt het dus iets te eenvoudig voor als zou een alternatieve provider enkel kunnen betalen voor de gebruikskost. Moest dit laatste het geval zijn zou er nooit inovatie mogelijk zijn... de ontwikkelingskost zou dan slechts kunnen gedragen worden door een enorm kapitaalkrachtig bedrijf (en dan zitten we terug bij de huidige situatie).

Goendi schreef:Ik vind r2504's reden wel relatief logisch klinken, maar ik heb zo mijn twijfels dat er met verlies zou verkocht worden. Meesten met een discovery line gebruiken geeneens een telefoontoestel...


Het was louter om aan te tonen dat het niet altijd logisch is op het eerste gezicht. De meesten zullen normaal niet zelf bellen met een Discovery lijn, maar er kunnen wel interconnectie kosten gegenereerd worden... zo zie je maar dat het soms op plaatsen zit waar wij als buitenstaanders vaak totaal geen zicht op hebben. Nogmaals, ik zeg niet dat het DE verklaring is, maar wel EEN mogelijke.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Waar ging deze topic ook al weer over ?

Ik wil gerust betalen voor meer data, maar niet een euro/gb , das van de zotte. Limieten mag, maar zoals ze nu liggen zijn niet meer van deze tijd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Teebee schreef:Waar ging deze topic ook al weer over ?


Over mensen die 200 GB een normale limiet vinden.

Teebee schreef:Ik wil gerust betalen voor meer data, maar niet een euro/gb , das van de zotte. Limieten mag, maar zoals ze nu liggen zijn niet meer van deze tijd.


Ik denk dat iedereen het daar over eens is... al geloof ik nooit dat BGC of TN zomaar op korte termijn hun limiet 500% (om maar aan een Dommel te denken) gaan verhogen. Waar blijft Scarlet trouwens met hun hogere limiet ?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:ik denk dat een pagina op de website van Leuven iets te beperkt is om dit voledig te vatten.


Recht uit de bron dan:

Verkoopspraktijken

Volgende verkoopmethodes zijn verboden:

* de kettingverkoop of "piramideverkoop", die erin bestaat een netwerk van al dan niet beroepsverkopers op te bouwen, waarbij iedereen enig voordeel verhoopt, meer door de uitbreiding van dat net dan door de verkoop van de producten aan de consument;
* de verkoop waarbij onterecht gewag gemaakt wordt van acties van menslievende en humanitaire aard of die gevoelens van vrijgevigheid bij de consument opwekken;
* iedere daad die strijdig is met de eerlijke gebruiken in handelszaken waardoor de belangen van de consument geschaad kunnen worden;
* de verkoop met verlies, de afgedwongen aankoop, gezamenlijk aanbod van goederen en diensten (behoudens enkele uitzonderingen);
* afgedwongen aankopen.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

verkoop met verlies is verboden van business tot klant, verkopen met verlies B2B (dus Microsoft/Sony aan de fnac/game mania whatever) mag wel
De PS3 en Xbox (360) wordt niet met verlies verkocht aan u (want de winkel waar ge hem koopt maakt er winst op)
Sony/MS maken verlies door hun producten te verkopen aan de winkel (B2B), maar ze verkopen niet aan de klant
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Meer moest ik niet weten, thanks!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:Op gezond boerenverstand! :P Neen zoals r2504 aangeeft, is het gans niet zeker dat er geen goede redenen zijn voor al die dingen (ook die raw copper). Ik volg echt wel dat dit onlogisch is, maar ik kan me niet inbeelden dat er geen logica achter zou zitten... Ik vind r2504's reden wel relatief logisch klinken, maar ik heb zo mijn twijfels dat er met verlies zou verkocht worden. Meesten met een discovery line gebruiken geeneens een telefoontoestel...


Dan zou ik toch niet zo te keer gaan als dit alles op jouw gezond boerenverstand is, zeker niet na die thread met die gamers. En jij staat hier iedereen uit te maken dat ze geen verstand van zaken hebben, ik heb al verschillende topics gezien dat wanner men niet met jouw akkoord gaat ze niet weten waarover ze spreken ! Blijkbaar weet uw gezond boerenverstand dit wel !? Ik zou maar zelf eens in "the field" zoals mijne baas het noemt gaan werken, en dan nog eens spreken :p
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

kUmbro schreef:verkoop met verlies is verboden van business tot klant, verkopen met verlies B2B (dus Microsoft/Sony aan de fnac/game mania whatever) mag wel
De PS3 en Xbox (360) wordt niet met verlies verkocht aan u (want de winkel waar ge hem koopt maakt er winst op)
Sony/MS maken verlies door hun producten te verkopen aan de winkel (B2B), maar ze verkopen niet aan de klant


Belgacom aan Belgacom winkel ik dacht dat dit ook zelfstandigen zijn..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:
Denk jij dat ik dat niet weet, denk jij echt dat ik zo stom ben dat ik dat allemaal niet weet, .. waarom moet men dan zoveel voor raw copper betalen, telenet rekent toch ook niet extra aan als je alleen maar tv neemt of alleen maar internet ! Daar gaat het mij om, zelfs als je raw copper neemt moet je betalen ! Wat in mijn ogen buiten een setup fee niet correct is omdat je in principe al reeds een whole sale contract betaalt, waar onderhoudskosten in verwerkt zitten.


Je betaald geen onderhoudskosten.... De ISP's betalen gebruikskosten. De techniekers die alles gaan aansluiten worden eveneens doorgerekend. Je kunt het overigens in detail bekijken op de website van Belgacom als je wilt.


Inderdaad aansluit kosten worden verrekend en dus ook de lijn check enz, gebruikskosten zijn onderhoudskosten ! Gebruik is betalen van het slijtage roerend goed + onderhoud + service + winst ! Als je al die kosten niet verrekend, dan ben je slecht bezig onderhoud is net een onkost als een ander die een prijs vraag prijs tot stand brengt. Je kan het draaien en keren zoals je wil noem de kat poes, maar gebruik u gezond boerenverstand en kijk eens verder dan al die verkopers/juristen praat.

En dus ook mijn punt buiten de aansluit kost en slijtage van het koper/apperatuur dus gebruikskost, is er geen echt onderhoud.

En als je dan toch graag woordspelletjes speelt vervanging van defecte stukken zijn geen onderhoud, dat zijn pannes ! En als je iets of wat wist van onderhoud wist je dat.

En aangezien pannes onvoorzien zijn, zijn deze meestal ook verzekert.

EDIT: ik heb maar apparatuur/koper gezegd want anders staat ge der weer met u doos routers !
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

reken er ook nog een percentage van de operationele kost van het bedrijf bij en we hebben alles.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Laten we eerst al hopen dat ADSL2+ komt!

Van Scarlet al nieuws gehoord.

Er is momenteel geen verdere info over adsl2/vdsl2.

Zolang het BIPT geen verplichting oplegt aan belgacom zal er niet veel gebeuren.


Allemaal de schuld van het BIPT :twisted:
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Robinvv schreef:Laten we eerst al hopen dat ADSL2+ komt!

Van Scarlet al nieuws gehoord.

Er is momenteel geen verdere info over adsl2/vdsl2.

Zolang het BIPT geen verplichting oplegt aan belgacom zal er niet veel gebeuren.


Allemaal de schuld van het BIPT :twisted:


Ik zag sommige aankondigen het eerste kwartaal oa Dommel we moeten
ook eens kleur bekennen ;) .Nu scarlet in de lente wel ik denk dat we
blij mogen zijn dat we het in het najaar zullen zien opduiken.
Dommel is the way!
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

Robinvv schreef:Laten we eerst al hopen dat ADSL2+ komt!

Van Scarlet al nieuws gehoord.

Er is momenteel geen verdere info over adsl2/vdsl2.

Zolang het BIPT geen verplichting oplegt aan belgacom zal er niet veel gebeuren.


Allemaal de schuld van het BIPT :twisted:


mailke naar BIPT gestuurd + antwoord... voor wat het waard is...

Beste,

Heeft u een idee binnen welke termijn Belgacom ADSL2+ zal aanbieden via BROBA of wanneer hieromtrent de beslissingen zullen worden genomen door het BIPT? Bepaalde providers kondigden dit aan voor Q12007 maar langs deze kanalen heb ik er inmiddels niets meer van vernomen. Gezien dit toch een commercieel aspect is waar hoogstwaarschijnlijk andere internetgebruikers en mezelf toch op afgaan voor de keuze van een provider zou het interessant zijn om hier een indicatie of uitsluitsel over te krijgen.

-----------------------------------------------------------------------------------

Geachte Heer,



Het Instituut heeft al een BROBA ADSL2+ aan Belgacom opgelegd maar Belgacom protesteert tegen deze verplichting. Belgacom gebruikt ADSL2+ allen voor zijn TV klanten en is dus van mening dat alleen in het kader van het toekomstige coöperatieakkoord kan beslist zijn. Ik heb dus geen idee van de termijn om een BROBA2+ offerte beschikbaar te hebben. Het Instituut heeft opnieuw zijn beslissing aan Belgacom herinneren.



ADSL2+ kan in BRUO kader gebruikt zijn. Dus de operatoren die BRUO gebruiken kunnen ADSL2+ bieden in de relevant zones.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”