Telenet koopt UPC België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:En het is ze gegund, maar denk niet dat mensen naïef zijn. Ze weten heus wel dat de markt liberaal is en dat er alternatieven zijn, en ze vinden die ook wel als ze dat noodzakelijk achten.


Wel toch 2 kanttekeningen:

- De mensen worden wel degelijk beïnvloed door reclame en kiezen vaak voor de gemakkelijkheidsoplossing. Zo wil mijn schoonbroer gerust 42€ betalen voor z'n Telenet internet want hij vindt dat makkelijk (Telenet doet alles voor mij), had nog nooit van een limiet gehoord maar zit toch niet veel achter de pc, denkt dat het echt het snelste internet is, en belt toch altijd met z'n gsm dus geen behoefte aan een vaste lijn. Als ik hem dan uitlegde dat hij bij EDPNet minder betaalde voor meer maar wel een discovery line moest nemen, zag hij meteen 2 facturen, 2 installaties etc... Is hij nu naïef of wil hij gewoon z'n nek niet uitsteken omdat hij zich onvoldoende vertrouwd voelt met de technologie? Ik denk een beetje van beiden.

- De markt is liberaal maar zeker en vast onvoldoende geliberaliseerd als je naar de ons omringende landen kijkt. En daar ligt dus nog veel werk voor het BIPT en de politiek. Als je bv ziet dat de reële kost van een koperpaar voor Belgacom rond de 3€ schommelt maar dat Raw Copper aan meer dan 11€ wordt verkocht, zijn er toch nog een pak hiaten in de liberalisering.

Als dus een ADSL aanbieder een raw copper paar aan bv kost + 10% kon opnemen in z'n aanbod (en dan spreken we van een echt ontbundeld aanbod) dan kunnen ze ook het zelfde gebruiksgemak bieden als een Telenet en de "minder ervaren internauten" verleiden aan een acceptabele kost. Want ere wie ere toekomt, Telenet z'n marketing is goed: 't is simpel en snel en we installeren het voor u. Da's een boodschap waar 80% van de klanten oren naar heeft.
cowke
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mei 2007, 15:11

hellsnake schreef:
De mensen weten heus wel dat de markt liberaal is?

Hoe komt het dan dat telenet alleenrecht op de kabel heeft? Is dat liberalisme?

En heb je er ook al eens aan gedacht dat wanneer je van telenet komt je al een kabel moet hebben liggen naar de juiste kamer van je huis?
Niet iedereen is bereid om ziijn muren open te breken om adsl te kunnen nemen. Je kan natuurlijk draadloos nemen maar als die computer aan de andere kant van het huis staat is dat veelal niet stabiel.

Maar of de meeste mensen nu wel of niet toekomen ga ik me niet meer uitspreken. Jij denkt dat ze toekomen. Ik dnek van niet. Geen van beiden zal toegeen dus we kunnen die discussie evengoed stopzetten.

Belangrijker is of Belgacom niet aan al zijn klanten moet denken.
Is het zoveel gevraagd om die volgens jou maar 5% klanten die niet toekomen mer volume te geven?
Zelfs eens verhoging naar 40gb zou voor veel mensen een hele verademing zijn. Waarom doen ze dat dan niet?
We vragen toch niet zoveel. Nu betalen we 1 euro voor een GB.
Mij ga je toch niet wijsmaken dat ze daar maar ook één goed argument voor hebben. En je moet niet afkomen met de stabiliteit van het netwerk.
Het is namelijk maar een paar procent dat niet toekomt met zijn limiet, of niet soms?
Je kan het zoveel proberen goedpraten als je wilt maar uiteindelijk wil belgacom geld krijgen voor niets. Hoeveel kosten zouden ze hebben aan 1GB? 0,001 cent?

En als je dan toch een argument zou vinden. Hoe komt het dan dat het in het buitenland wel kan? En je moet niet afkomen dat we te klein zijn voor de grote bedrijven. Nederland is ook een kabouter maar daar kan het wel.
EN als je dan toch nog zou durven zeggen dat ze 2 maal zo groot zijn.
Kijk dan even naar zweden. Daar is het internet ook veel sneller en zonder limieten. Maar wacht, want ik hoor je het al zeggen. Zweden is zeker 10 keer groter dan België. En je hebt helemaal gelijk.
maar kijk eens naar de populatie:
Belgie: 10.511.382
Zweden: 9 127 058
Wij zijn met meer mensen in een veel kleiner gebied. Dat is toch veel voordeliger voor de bedrijven?


Da is wa ze noemen een goed bedrijf runnen. :)
Zonder iemand te willen flamen, zwart maken, kleineren, ... lijkt het mij vrij logisch dat de aandeelhouders van belgacom liever de winst zien dan de mensen hun eisen te vervullen.

Jup, het draait nog steeds om het geld :)
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ditCh schreef:
Coop schreef:Ik vindt het gewoon niet fair van Ditch dat hij Chello vergelijkt met dommel terwijl het in een andere prijsklasse ligt en overal te verkrijgen is.


Ugh ? Het is gewoon het feit dat jullie ( de Dommel groupies ) Chello ( en andere providers )alleen maar afbreken dat mij tegensteekt ( altijd de opmerking: het is nu van Telenet, hoe lang gaat da nog duren, ze zijn alleen uit op u geld, enz ... ).


Ik denk dat ze eerder jou dan chello afbreken. Waar ik mij kan in vinden.

nuttige bijdrage:

Ik heb zondagmiddag gesproken met mijn broer en die is bang om over te schakelen van telenet naar een alternatief. Bang voor snelheid die zal zakken etc etc. Hij wil wel downloaden van torrents en nieuwsservers. Maar hij komt bijlange niet toe met zijn 12 gig. Toch blijft hij. Ik denk dat jullie beiden een beetje te gemakkelijk 'de hele massa' kennen, zowel goendi, ditch, ketter als coop.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Praetorian schreef:Ik denk dat ze eerder jou dan chello afbreken. Waar ik mij kan in vinden.

nuttige bijdrage:

Ik heb zondagmiddag gesproken met mijn broer en die is bang om over te schakelen van telenet naar een alternatief. Bang voor snelheid die zal zakken etc etc. Hij wil wel downloaden van torrents en nieuwsservers. Maar hij komt bijlange niet toe met zijn 12 gig. Toch blijft hij. Ik denk dat jullie beiden een beetje te gemakkelijk 'de hele massa' kennen, zowel goendi, ditch, ketter als coop.


Ik heb het nog nooit over de massa gehad ? Ik heb nooit beweerd dat 12 gig voldoende is voor alle users ... ik heb geen mening over de massa. Ik weet enkel wat IK nodig heb, en Chello voldoet daar perfect aan.

Trouwens ... mij afbreken ? Daar lig ik alles behalve van wakker hoor ...
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik wil eens iets anders zeggen over de discussie.

Jullie discusseren vooral over het feit of 12GB voldoende is op een maand of niet en daarbij komen er argumenten naar boven dat alletwee waar zijn waarschijnlijk: voor 90% van de userbase van BC en Telenet zal die 12GB voldoende zijn, je kan best door wat normaal dagelijks gebruik van internet niet toekomen met die 12GB, enzoverder enzoverder

Waar het mij vooral over gaat is het feit dat het product die Telenet en Belgacom aanbieden een ontieglijk hoge prijs hebben voor wat het maar is. Onze internetabonnementen in België zijn gewoon TE DUUR! En daar moet imo wat aan gedaan worden.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, òf ze geven waar voor hun geld en laten hun prijzen zo
òf ze laten hun prijzen zakken voor dezelfde service



maar je zou een idioot zijn moest je dit willen geloven :P
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”