Wat is jullie gemiddelde verbruik voor de vorige maanden .

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

besides ... wat downloaden betreft.
al gehoord van een draagbare HD en vrienden/familie?
Het is redelijk dom om met vrienden hetzelfde te gaan downloaden. Spreek een beetje af en je zal alles hebben wat je wilt. Ik kom toe met 15Gb per maand ;-)
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Mr.T schreef:besides ... wat downloaden betreft.
al gehoord van een draagbare HD en vrienden/familie?
Het is redelijk dom om met vrienden hetzelfde te gaan downloaden. Spreek een beetje af en je zal alles hebben wat je wilt. Ik kom toe met 15Gb per maand ;-)

Denk ik er ook van. Bij mij ist iets meer dan 15 GB maar loopt eerder naar de 50. Ben dan ook ex-A2F en heb mijn limiet (betaal er dan ook voor) op 50 GB gezet.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Tja zo kan je altijd wat doen ondertussen sleept het probleem maar aan, 'k zou het toch even aankaarten bij jullie provider..

'k Vind het alleen een beetje kinderachtig steeds naar grootverbruikers te wijzen, als er snelheids/netwerk problemen zijn wijzen ze de vinger naar grootverbruikers, als men over limieten verhogen spreekt zijn er geen grootverbruikers.. ofwel zijn er zoveel grootverbruikers dat jullie bijna allemaal grootverbruikers zijn, dus moet de capaciteit omhoog, .. anders zijn er een paar en trekt de infrastructuur op niks en moet de capaciteit omhoog, 'k vind het niet normaal dat een paar zogezegde grootverbruikers dit kunnen veroorzaken, edpnet een degelijke provider, of is de volgende stap QOS ..?

Laten we een kat een kat noemen :p
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ofloo
verwacht je nu echt dat ze VP's gaan upgraden voor 1 klant? Als je effe serieus blijft dan weet je dat dit niet haalbaar is.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Ofloo schreef:Tja zo kan je altijd wat doen ondertussen sleept het probleem maar aan, 'k zou het toch even aankaarten bij jullie provider.

Nee, juist niet. Zo los je het probleem op. Mensen moeten eens leren om niet direkt alles op hun provider te steken maar ook een beetje hun eigen surfgedrag te controleren.

Ofloo schreef:'k Vind het alleen een beetje kinderachtig steeds naar grootverbruikers te wijzen, als er snelheids/netwerk problemen zijn wijzen ze de vinger naar grootverbruikers, als men over limieten verhogen spreekt zijn er geen grootverbruikers.. ofwel zijn er zoveel grootverbruikers dat jullie bijna allemaal grootverbruikers zijn, dus moet de capaciteit omhoog, .. anders zijn er een paar en trekt de infrastructuur op niks en moet de capaciteit omhoog, 'k vind het niet normaal dat een paar zogezegde grootverbruikers dit kunnen veroorzaken, edpnet een degelijke provider, of is de volgende stap QOS ..?

Dit is het zeker niet. Hoe kan iemand die nu een paar webpages per dag bezoekt voor overlast zorgen? Grootverbruikers misbruiken nu eenmaal hun connectie. Hoe ik dit weet? Ik heb het zelf ook gedaan alleen heb ik de nodige zelfkennis en zelfrespect voor mijn medegebruikers en mijn internetaanbieder om dit toe te geven. Waarom neemt iedereen een EDPnet verbinding? Als we dit toegeven is dit omdat we heel goedkoop veel kunnen verbuiken. Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die onder de toegelaten 60 GB blijven (respekt voor zij bij wie het wel zo is en het is niet de bedoelling om jullie met deze uitspraak te discrimineren). Het opdrijven van capaciteit kost geld. Bij een troubleshoot of probleemoplossing begint men altijd op het meest voordehandliggende punt nl de gebruike zelf. Zoals ik al reeds heb gezegd: als we allemaal doen wat we moeten doen zoals het ons gevraagd wordt, kunnen er een heleboel problemen worden vermeden en is het dus niet nodig om altijd direct naar je provider te wijzen. Denk niet maar begin in de eerste plaats bij jezelf. Als dit idd geen oplossing brengt moet wel degelijk naar het netwerk worden gekeken. Maar het heeft geen zin om hierop vooruit te lopen. Upgraden is OK maar vergeet niet dat dit geld kost. Kom dan ook niet klagen als na een upgrade EDPnet plots meer vraagt voor zijn abos. Dus het is in jullie eigen belang om de raadgevingen op te volgen. Als jullie nu nog niet genoeg redenen hebben dan weet ik het ook niet meer.

Laten we een kat een kat noemen :p[/quote]
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Kijk dan moeten ze je geen 6mbit geven in mijn ogen als ik 6mbit heb mag ik 6 mbit gebruiken en vind ik niet dat ik eerst moet gaan vragen of ik dit wel mag gebruiken !

En 1 klant is net zo belangrijk als de rest, .. hij betaalt net zo goed abonnements geld..

Natuurlijk maakt edpnet geen garanties.. dus.. maakt het niet veel uit.

Maar als het echt een probleem is bij meerdere kan hun netwerk het gewoon niet aan en durf dat dan ook toe te geven, wil niet zeggen dat ze dit moeten, want je legt me soms woorden in de mond, maar dan is de oplossing een capaciteits verhoging.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mr.T schreef:Ofloo
verwacht je nu echt dat ze VP's gaan upgraden voor 1 klant? Als je effe serieus blijft dan weet je dat dit niet haalbaar is.


Ik verwacht juist niks, die keuze is aan edpnet, toch weet ik graag hoe ze met hun klanten omgaan, dan weet ik wat ik zeker niet moet nemen .. :p

Doen ze wat ze beloven of.. ergens beloven ze 6mbit maar garanderen ze niks..
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

*zucht*
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Mr.T schreef:Ofloo
verwacht je nu echt dat ze VP's gaan upgraden voor 1 klant? Als je effe serieus blijft dan weet je dat dit niet haalbaar is.

Dat kun je inderdaad niet verwachten. Maar het lijkt mij niet dat één gebruiker een hele VP kan dichttrekken.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Ofloo schreef:Doen ze wat ze beloven of.. ergens beloven ze 6mbit maar garanderen ze niks..

Ze beloven"maximum" 6 Mbit.

Ofloo schreef:Kijk dan moeten ze je geen 6mbit geven in mijn ogen als ik 6mbit heb mag ik 6 mbit gebruiken en vind ik niet dat ik eerst moet gaan vragen of ik dit wel mag gebruiken !

Men houd je niet tegen om 6Mbit te gebruiken. Men VRAAGT je enkel je verbruik binnen de vooropgestelde beperkingen te houden.

Ofloo schreef:En 1 klant is net zo belangrijk als de rest, .. hij betaalt net zo goed abonnements geld..

Daar geef ik je gelijk in. Vandaar dat ik in mijn vorige post zij dat we niet aan onszelf moeten denken maar samen werken om dit probleem op te lossen.

Ofloo schreef:Maar als het echt een probleem is bij meerdere kan hun netwerk het gewoon niet aan en durf dat dan ook toe te geven, wil niet zeggen dat ze dit moeten, want je legt me soms woorden in de mond, maar dan is de oplossing een capaciteits verhoging.

Je begrijpt het nog altijd niet. Ze betalen voor de capaciteit die is berekend op het aantal door EDPnet toegestane verbtuik (max 6MBit en max 60 GB/maand). Wat denk je dat er dus gebeurd als we met een hele hoop erboven gaan gaan? Ik denk dat van alle ISP's EDPnet de eerste zal zijn om dit toe te geven "als" de capaciteit van het netwerk al te klein zou zijn. Alleen moet je alle elementen die mogelijk de hinder veroorzaken dan eerst kunnen elimineren. Het is gewoon gek dat EDPnet hun netwerk moet upgraden omdat een aantal abonees hun voorwaarden niet lezen en denken dat ze hun abo gewoon naar hun hand kunnen zetten.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Tja jij gaat ervanuit dat mensen erboven gaan,.. normaal is het aan edpnet om die mensen dan op smallband te zetten..

Ge zijt al als isp's, die ook denken dat iedereen alleen maar illegale content download..
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ofloo schreef:Kijk dan moeten ze je geen 6mbit geven in mijn ogen als ik 6mbit heb mag ik 6 mbit gebruiken en vind ik niet dat ik eerst moet gaan vragen of ik dit wel mag gebruiken.

die 6Mbit is wel de maximum download snelheid en wie verder dan 3km vd centrale woont kan die 6 Mbit niet aan, dus wordt het een 4M profiel.
dus die 6Mbit heeft niks te maken met het verbruik (maar wel het data verbruik = GB) :|
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Bij mij schommelt het gemiddeld rond de 40 GB per maand, dus ik denk niet dat men mij als zware verbruiker classificeert :lol:
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Als de Belgacom-centrale 'niet opgewassen is' voor een gemiddeld debiet, wordt die geüpgraded, zonder al te veel discussie. Als een grote meerderheid van het verbruik op een individuele centrale op het conto komt van slechts één, twee of drie gebruikers, dan spreken we van een scheefgetrokken verhouding, en moeten deze grootverbruikers inbinden. Da's een kwestie van simpele bedrijfseconomie.


Maar die 3 gebruikers betalen evenveel als al die andere, wie dus op een centrale zit met 3 andere "grootverbruikers" (al bij al een schamele 60 GB).heeft dus DIKKE pech. ge betaald er toch verdorie ervoor Dan ga je de kraan dichtdraaien pffff sorry maar das ook geen oplossing. De extra GB worden extra vet betaald hier in Belgie. Netwerk upgraden of toegeven dat je netwerk extreem zwak is.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Extreem zwak, ik dacht het niet. Vanwege de veel hogere limieten moeten die netwerken tegen wel wat meer kunnen dan sommigen hun 10GB per maand, waar in dit geval dit er gemakkelijk in een nachtje doorgesleurd wordt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k Vind het toch ook zwak als 2 of 3 gebruikers zulke problemen kunnen teweeg brengen, wat als ze wat geddos worden, dus in principe kan een gebruiker met een paar 100 bots edpnet node platleggen.. dat vind ik enorm zwak..
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ofloo schreef:'k Vind het toch ook zwak als 2 of 3 gebruikers zulke problemen kunnen teweeg brengen, wat als ze wat geddos worden, dus in principe kan een gebruiker met een paar 100 bots edpnet node platleggen.. dat vind ik enorm zwak..


en gij denkt dat dat het probleem is ? Het enige wat gij doet is klagen en zagen .... ge zijt blijkbaar niet eens in staat een beetje analytisch te denken en een objectieve mening over de situatie te vormen precies.

1) tis vakantie ; dus sowieso veel meer jeugd die online zit en zit te downloaden
2) edpnet heeft sowieso veel zware gebruikers aangetrokken met hun aanbod.
3) de grootste downloadpieken zijn snachts rond 12 tot 1

Combinatie van die dingen kan er idd voor zorgen dat sommige centrales hun vp's momenteel op bepaalde momenten van de dag niet kan volgen...
Vermits echter dit een uitzonderlijke situatie is, is het niet nodig om de vp's te upgraden van de beinvloedde centrales, het is voldoende om de grootgebruikers tot de orde te roepen.

tot slot : als gij toch alles zo goed weet en kunt zoals uit uw posts blijkt; start dan zelf een isp ...

Volgens mij zijt gij zelfs een realdsl gebruiker; dus wat gij hier doet ontgaat mij totaal :-) (zeker omdat realdsl om dit "probleem" aan te pakke allang alle klanten op QOS of een gecapte lijn had gesmeten :lol: )
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

FlashBlue schreef:1) tis vakantie ; dus sowieso veel meer jeugd die online zit en zit te downloaden
2) edpnet heeft sowieso veel zware gebruikers aangetrokken met hun aanbod.

Nog een paar dagen en die zijn uitgeschakeld! Wat ben ik blij zeg.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

Varieert tussen de 10 en 60 zowa.
Nog maar paar keer "snelheidsproblemen" gehad (haalde toen 200kB/s ipv 600)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

FlashBlue schreef:
Ofloo schreef:'k Vind het toch ook zwak als 2 of 3 gebruikers zulke problemen kunnen teweeg brengen, wat als ze wat geddos worden, dus in principe kan een gebruiker met een paar 100 bots edpnet node platleggen.. dat vind ik enorm zwak..


en gij denkt dat dat het probleem is ? Het enige wat gij doet is klagen en zagen .... ge zijt blijkbaar niet eens in staat een beetje analytisch te denken en een objectieve mening over de situatie te vormen precies.


Ik denk niet dat, dat het probleem is daarom dat ik zeg als.

FlashBlue schreef:1) tis vakantie ; dus sowieso veel meer jeugd die online zit en zit te downloaden
2) edpnet heeft sowieso veel zware gebruikers aangetrokken met hun aanbod.
3) de grootste downloadpieken zijn snachts rond 12 tot 1

Combinatie van die dingen kan er idd voor zorgen dat sommige centrales hun vp's momenteel op bepaalde momenten van de dag niet kan volgen...
Vermits echter dit een uitzonderlijke situatie is, is het niet nodig om de vp's te upgraden van de beinvloedde centrales, het is voldoende om de grootgebruikers tot de orde te roepen.


Als er groot verbruikers zijn, inderdaad als iedereen 's nachts gaat downloaden.. maar dat wijst er nog maar eens op dat het VP het niet aankan.

FlashBlue schreef:tot slot : als gij toch alles zo goed weet en kunt zoals uit uw posts blijkt; start dan zelf een isp ...


Ik heb nooit gezegd dat ik het kan ik heb mijn mening erover geveven

FlashBlue schreef:Volgens mij zijt gij zelfs een realdsl gebruiker; dus wat gij hier doet ontgaat mij totaal :-) (zeker omdat realdsl om dit "probleem" aan te pakke allang alle klanten op QOS of een gecapte lijn had gesmeten :lol: )


Inderdaad, ik ben realdsl gebruiker wil dit zeggen dat ik niet mag reageren op posts die over andere isp's gaan ? 't Is niet omdat realdsl voor die opties gekozen had dat ik hetzelfde zou doen. En ik kan uit ervaring spreken gij nog niet :p RealDSL, A2F .. dus..

'k wil even aanhalen dat ik ik edpnet er niet wil onderuit halen, .. zeker niet het verwondert mij zelfs.. maar de beweringen van sommige gebruikers zijn gewoon absurd als 2 of 3 gebruikers een VP er zo kunnen onderuit halen, ik vind het gewoon zever het steeds op de grootgebruikers te gaan steken ..

M'n mag maar 60 gig downloaden (120gig nacht), mits aanvraag 100gig (200 gig nacht) die kan ingetrokken worden, als er capaciteits problemen zijn, daarna kom je op smalband, als de isp die dingen toepast, dan zou alles toch inorde moeten zijn, .. of niet soms ?

Als na dit alles nog steeds problemen zijn dan is er wel degelijk een VP upgrade nodig, .. je kan het ook anders stellen met de vakantie is iedereen thuis en wordt het internet uitzonderlijk gebruikt wanneer het anders gewoon niet gebruikt wordt !
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Ofloo schreef:Tja jij gaat ervanuit dat mensen erboven gaan,.. normaal is het aan edpnet om die mensen dan op smallband te zetten..

EDPnet behandeld hun klanten niet graag als kleine kinderen. In plaats daarvan proberen zij een zo correct mogelijk en klantvriendelijke serivce te bieden. Dit is net wat EDPnet uniek maakt. Het is dan ook aan de klant om het wederzijds respect te hebben en een beetje zelfdicipline te kweken.

floo schreef:Ge zijt al als isp's, die ook denken dat iedereen alleen maar illegale content download..

Nee dat denk ik niet maar noem een kat geen kalf. Je haalt geen 200 GB op een maand door wat te mailen en een paar websites te bezoeken.

patje schreef:die 6Mbit is wel de maximum download snelheid en wie verder dan 3km vd centrale woont kan die 6 Mbit niet aan, dus wordt het een 4M profiel.
dus die 6Mbit heeft niks te maken met het verbruik (maar wel het data verbruik = GB) Neutral

Zeer juist en die kunnen hun lijn ook uitmelken en ze zitten bovendien op dezelfde VP's als de 6 Mbit gebruikers.

brooklyn schreef:Maar die 3 gebruikers betalen evenveel als al die andere, wie dus op een centrale zit met 3 andere "grootverbruikers" (al bij al een schamele 60 GB).heeft dus DIKKE pech. ge betaald er toch verdorie ervoor Dan ga je de kraan dichtdraaien pffff sorry maar das ook geen oplossing. De extra GB worden extra vet betaald hier in Belgie. Netwerk upgraden of toegeven dat je netwerk extreem zwak is.

En hoe komen jullie toch altijd bij het feit dat het maar om 2 of 3 gebruikers gaat? Het zijn altijd dezelfde 2 of 3 gebruikers die op dergelijke threads klagend en zagend reageren dat is waar. Ik heb van EDPnet ook zo'n brief (e-mail) gekregen om mijn verbruik in de gaten te houden en ik sputter ook niet tegen. Ik doe gewoon wat er van mij gevraagd wordt. EDPnet heeft tot op nu toe niks toe te geven. Doe nu eens allemaal wat er van je gevraagd wordt en hou je aan je overeenkomsten zoals je ze ondertekend hebt. Je zal zien dat heel wat problemen zo opgelost zullen zijn.

DaNi0 schreef:Extreem zwak, ik dacht het niet. Vanwege de veel hogere limieten moeten die netwerken tegen wel wat meer kunnen dan sommigen hun 10GB per maand, waar in dit geval dit er gemakkelijk in een nachtje doorgesleurd wordt.

Heel juist. Met mijn 4Mbit profiel doe ik dit in max 12 uur.

Ofloo schreef:'k Vind het toch ook zwak als 2 of 3 gebruikers zulke problemen kunnen teweeg brengen, wat als ze wat geddos worden, dus in principe kan een gebruiker met een paar 100 bots edpnet node platleggen.. dat vind ik enorm zwak..

LOL. ik denk wel dat je bij EDPnet heel wat in je mars mag hebben om hun netwerk te Ddossen. Een goeië firewall kan zelfs op je lokale PC daar goed dienst voor doen en bij EDPnet hebben ze geen simpele zonealarm lopen. Nogmaals, wie zegt dat het hier om 2 of 3 gebruikers gaat?

FlashBlue schreef:en gij denkt dat dat het probleem is ? Het enige wat gij doet is klagen en zagen .... ge zijt blijkbaar niet eens in staat een beetje analytisch te denken en een objectieve mening over de situatie te vormen precies.

;)

FlashBlue schreef:Combinatie van die dingen kan er idd voor zorgen dat sommige centrales hun vp's momenteel op bepaalde momenten van de dag niet kan volgen...
Vermits echter dit een uitzonderlijke situatie is, is het niet nodig om de vp's te upgraden van de beinvloedde centrales, het is voldoende om de grootgebruikers tot de orde te roepen.

Idd. Maar voor sommigen dit snappen.....

FlashBlue schreef:tot slot : als gij toch alles zo goed weet en kunt zoals uit uw posts blijkt; start dan zelf een isp ...

Heb dit ook al een paar keer aangehaald. Het strafste is dat er al links gepost zijn waar je de prijs, capaciteit en alles wat met het BROBA netwerk te maken heeft rustig kan nalezen om dan een correcte concllusie te trekken. Wordt dit gedaan? ba nee. het is makkelijker om te klagen en te zagen.

FlashBlue schreef:Volgens mij zijt gij zelfs een realdsl gebruiker; dus wat gij hier doet ontgaat mij totaal Smile (zeker omdat realdsl om dit "probleem" aan te pakke allang alle klanten op QOS of een gecapte lijn had gesmeten Laughing )


Hij zou dus beter dan geen ander moeten weten waar het probleem zit dus volledig mee akkoord. Nu RealDSL heeft het dan indertijd ook zelf gezocht natuurlijk. Hoe dan ook als dit zo blijft doorgaan dan vrees ik dat men dergelijke maatregelen bij EDPnet ook zal moeten nemen. Jammer. Echt jammer dat een klantvriendelijk bedrijf met dergelijke maatregelen zou moeten aankomen en hun reputatie om zeep helpen omwille van een paar klanten die te koppig zijn om even na te denken en hun surfgedrag aan te passen zoals het hoort.

Ofloo schreef:Als er groot verbruikers zijn, inderdaad als iedereen 's nachts gaat downloaden.. maar dat wijst er nog maar eens op dat het VP het niet aankan.

Nee. Het wijst er alleen maar op dat de theorie van het aantrekken van grootverbruikers met dergelijke abos volledig terecht is. Het bewijst ook dat het gaat om zogenaamde al dan niet illegale content of ga je nu ook komen aandraven dat iedereen 's nachts plots Het laatste nieuws online gaat lezen omdat die paar KB grote paginas plots maar half gaan tellen? Wel effe logisch blijven he. Het gaat echt om fout surfgedrag. Meer hoef je daar zelfs niet achter te zoeken. Omwille van een paar foute mensen moet EDPnet zijn netwerk niet upgraden. En voor de derde keer in deze post herhaal ik dus nog even dat als iedereen zijn surfgedrag zou aanpassen zoals het in de voorwaarden staat dergelijke problemen niet zouden bestaan. Met 6 Mbit ga je geen maand nodig hebben om je 60 GB te halen. Dus kan je toch al nagaan wat mensen verbruiken als ze elke nacht van katoen geven.

Ofloo schreef:Ik heb nooit gezegd dat ik het kan ik heb mijn mening erover geveven

Dat doe je idd niet maar je weigert wel te luisteren naar mensen wiens vakgebied het is. Ik was vroeger ook van die mening. Ervaring heeft me echter wel geleerd dat de dingen eigenlijk niet zo simpel zijn.

Ofloo schreef:Inderdaad, ik ben realdsl gebruiker wil dit zeggen dat ik niet mag reageren op posts die over andere isp's gaan ? 't Is niet omdat realdsl voor die opties gekozen had dat ik hetzelfde zou doen. En ik kan uit ervaring spreken gij nog niet Razz RealDSL, A2F .. dus..

Welke opties zou je dan kiezen? Upgraden en onnodig veel geld uitgeven zodat het spel van voor af aan begint en dan terug upgraden? Trouwens dergelijke maatregelen heeft EDPnet nog niet genomen (als je klant was dan wist je dat). Uit hun altijd correcte service naar de klant toe hebben ze enkel een aantal klanten een vriendelijke boodschap gestuurd om hun verbruik wat aan te passen. Van cappen enzo is nog steeds geen sprake.

Ofloo schreef:M'n mag maar 60 gig downloaden (120gig nacht), mits aanvraag 100gig (200 gig nacht) die kan ingetrokken worden, als er capaciteits problemen zijn, daarna kom je op smalband, als de isp die dingen toepast, dan zou alles toch inorde moeten zijn, .. of niet soms ?

Dan ozu het ook in orde zijn en zouden er idd geen capaciteitsproblemen zijn. Ik denk ook niet dat het gaat om 100 GB per maand verbruikers. Trouwens met een 6Mbit profiel doe je daar geen maand over dus als men zich daaraan zou houden had men die problemen niet. Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om 1+1=2 te doen.

Ofloo schreef:Als na dit alles nog steeds problemen zijn dan is er wel degelijk een VP upgrade nodig, .. je kan het ook anders stellen met de vakantie is iedereen thuis en wordt het internet uitzonderlijk gebruikt wanneer het anders gewoon niet gebruikt wordt !

Hier moet ik je echter toch gelijk geven. probleem is als je de mentaliteit van bepaalde posts leest dat er weinig mensen zich ook maar 1 minut gaan bezighouden om hun surfgedrag aan te passen met als resultaat dat men nooit achter de eigenlijke oorzaak van het probleem zal komen. Onlly time will tell.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

dus in België is 200GB al bijzonder te noemen


Ik ken minimum 6 mensen die het dubbele per maand downloaden bij BGC
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

brooklyn schreef:
dus in België is 200GB al bijzonder te noemen


Ik ken minimum 6 mensen die het dubbele per maand downloaden bij BGC


BGC is dan ook geen BROBA connectie maar TurboLine. Dat betekend dat zij niet op dezelfde VP's zitten. Ook hebben zij hun eigen BAS en backbone dus ik zij moeten ook niet betalen voor traffic. EDPnet moet dit wel. Nu dit zou mij echt verbazen. Moet je hiervoor bij BGC geen volumepacks bijkopen die hopen geld kosten?
Laatst gewijzigd door andy-dsl op 28 aug 2006, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

andy-dsl schreef:BGC is dan ook geen BROBA connectie maar TurboLine. Dat betekend dat zij niet op dezelfde VP's zitten. Nu dit zou mij echt verbazen. Moet je hiervoor geen volumepacks bijkopen die hopen geld kosten?


Zijn inderdaad volume blokken van €5, maar je kan daar nog altijd de "36-uren" leech truck toepassen, en aan een profiel van 4 mbit down kan je aardig wat downloaden :)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Maar na al dit lezen daalt toch mijn vertrouwen in edpnet, dommel krijgt nu toch de voorsprong

50giga limiet en de mediumband zonder beperkingen
ik denk dat je veel meer data kan versleuren bij dommel zonder gezever en gezeik
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

brooklyn schreef:Maar na al dit lezen daalt toch mijn vertrouwen in edpnet, dommel krijgt nu toch de voorsprong

50giga limiet en de mediumband zonder beperkingen
ik denk dat je veel meer data kan versleuren bij dommel zonder gezever en gezeik

Dommel zijn ook TurboLine connecties (4;6 Mbit). Hier ga je geen 6 MBit krijgen. Trouwens de unlimited kost je ook 150 €/maand. Die unlimited is voor de NetconnectPro Mag ik dan even iets uit de voorwaarden van het 50 GB abo citeren?

net voor het bereiken van de 50 gb limiet zal u een e-mail ontvangen met de vraag om een keuze te maken uit 3 opties:
a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 50 gb transfer om te schakelen op medium band (1 mbps down en 256 kbps up). in dit geval dient u niet te klikken op een van de opties in de e-mail. dit is dus de standaard optie. u kan aan deze 1 mbps zeer comfortabel verder surfen en e-mails ophalen. op de transfer aan deze snelheid is er een fup van toepassing, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.
b) u kiest ervoor om de snelheid (4 mbps down en 256 kbps up) te behouden tot een maximum van 100 gb transfer door hiervoor op de betreffende link te klikken in de e-mail die u ontvangt. u betaalt voor deze eerste 50 gb 0,40 euro per begonnen gb aan overusage. voor de traffic die u verbruikt boven deze extra 50 gb, valt u onmiddellijk onder optie a.
c) u kiest ervoor om de snelheid (4 mbps down en 256 kbps up) te behouden tot het maandeinde door hiervoor op de betreffende link te klikken in de e-mail die u ontvangt. voor de transfer van de eerste extra 50 gb betaalt u 0,40 euro per begonnen gb aan overusage en voor de gb's daarboven betaalt u 1,00 euro per begonnen gb aan transfer.
alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% btw.


tot 200 GB dus aan 0,40 € per begonnen GB. Op 150 GB is dit dus 60 €+32,95 €=92.95€. Andere optie is gewoon op mediumband zetten en verder surfen aan 1 Mbit maar hoeveel je daar mee gaat versleuren...

Is het nu eigenlijk zooooooooooo moeilijk om eens 2 seconden na te denken en je surfgedrag aan te passen?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Als ik hier lees zullen er niet veel aan 200Gb geraken bij edpnet, sommigen krijgen mail na 60 giga omdat ze het netwerk verstoren
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Het is gewoon omdat het twee uitzonderlijke maanden zijn... Het is bijna weer september en dan ben ik zeker dat vanaf dan alles wel weer in orde komt. Tegen dat we weer juli zijn zal het een en het ander wel geupgrade zijn, en hebben wij geen reden meer tot klagen.
Mij maakt het geen zak uit dat mijn downloads tot 200KB/s trager binnenkomen, het zijn maar wat anime series hoor(in mijn geval)... Als ze toch zo belangrijk voor je zijn, kun je ze even goed overdag downloaden aan volle snelheid.

edit: woei 200ste post :twisted: :P
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

brooklyn schreef:Als ik hier lees zullen er niet veel aan 200Gb geraken bij edpnet, sommigen krijgen mail na 60 giga omdat ze het netwerk verstoren

Heb dit hier nog niet gelezen. Trouwens ik krijg ook een mail dat mijn connectie op smallband komt te staan en toch is dat niet zo. Ik betwijfel het dat men om 60 GB al een mailtje gaat sturen. Bij mij hebben ze dit toch nog niet gedaan. Ik blijf het zeggen. We hebben dit zelf in de hand. Maar ja, de meesten kijken liever naar hun ISP dan naar zigzelf.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Afbeelding

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

nu dat september reeds voorbij is, kunnen we een update krijgen van de toestand? :roll:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Alles wat ik heb gehoord van verschillende collega's en vrienden is dat ze nu systematisch weigeren om de limiet nog naar 100GB te zetten.
Dit zal door sommigen ongetwijfeld toegejuicht worden.
Persoonlijk kan ik dit enkel spijtig vinden. Het lijkt erop dat elke provider die in belgië met een interessant aanbod uitpakt na een paar maanden hierop terugkomt. Ik hoop dat EDPnet hierop terugkomt eens ze hun zaakjes terug op orde hebben.
Anders blijven er maar 2 interessante opties over voor de grootverbruikers.(waar ik er ook een van ben).
Dommel en Chello. Chello is maar voor de 'lucky few' dus blijft er eigenlijk maar 1 over.
Spijtig.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

120GB is toch al meer dan genoeg(met nachtsurfen dus)... Liever dat ze verhogingen naar 100GB weigeren dan dat wij met een retetraag netwerk zitten hoor. :roll:
Bij Dommel betaal je trouwens meer als bij EDPnet voor extra volume, boven de honderd betaal je evenveel als je bij TN of BGC zou betalen: €1/GB.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik begrijp goed genoeg waarom ze niemand meer die 100GB geven.
Het verschil is wel dat je met dommel nadat je limiet overschreden is nog steeds een redelijk werkende connectie hebt.
Hoewel ik nog nooit bij EDPnet naar smallband ben gezet geloof ik dat je daar naar 128kbit. Daarmee surfen word je natuurlijk ook niet echt vrolijk van.
Ik ben echter wel benieuwd wat devolgende stap van EDP zal zijn.
Rusig aan de zwakke punten aanpassen zodat ze hun aanbod kunnen verbeteren of gewoon blijven stilstaan.
Je kan natuurlijk niet anders dan opmerken dat de huidige situatie reeds veel beter is dan 2 jaar geleden toen overal de limieten nog veel strakker waren.(ADSL2fit uitgezonderd :puke: )
Als ik kijk naar de klanten van EDP in Nederland kan ik wel niet anders dan stikjaloers zijn.(en nee ik verhuis niet.)
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik kan via my.edpnet.be gewoon extra limiet aankopen als ik op smallband sta! De prijs is wel iets hoger dan 0,25eur/gb! en ik kan maar tot 30 gb extra bestellen, dus max 90 gb limiet.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

dupondje schreef:Ik kan via my.edpnet.be gewoon extra limiet aankopen als ik op smallband sta! De prijs is wel iets hoger dan 0,25eur/gb! en ik kan maar tot 30 gb extra bestellen, dus max 90 gb limiet.


hou er rekening mee dat die extra traffiek die ge besteld via my edpnet automatisch gekoppeld is aan uw contract; en er elke maand gaat worden bijgerekend; gebruikt of nie gebruikt; tot het ge het zelf annuleert via de helpdesk ...

Bestelling extra datatrafiek
Extra datatrafiek kan NIET EENMALIG aangevraagd worden: zolang het ADSL abonnement loopt, loopt ook de extra trafiek!
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

mja als dan alle grootgebruikers naar domel gaan is het daar ook om zeep dus ja... het helpt geen zier zo te redeneren. Hou het gewoon leefbaar voor elke provider door te spreiden oevr zoveel mogelijk providers ( en dat is geen oproep) Ik heb meer dan genoeg met 20 gig.
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

alfadude schreef:Anders blijven er maar 2 interessante opties over voor de grootverbruikers.(waar ik er ook een van ben).
Dommel en Chello. Chello is maar voor de 'lucky few' dus blijft er eigenlijk maar 1 over.
Spijtig.


Toch niet.

www.yabu.be
---------------------
ADSL only 50GB voor €32,50
ADSL only 100GB voor €49,50

www.freedomnet.be
-------------------------
XXLarge 60GB voor €39,10
PremiumNet 100 GB voor €49,75

4 mbps down / 256 kbps upload

Beiden bieden bij het bereiken van je limiet de keuze :

a) mediumband 1mbps down / 256 kbp up met FUP
b) verder downloaden aan max 4mbps tegen 1€ per begonnen GB.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik zit momenteel op 22GB in totaal. 't Is een zware maand.. Zit in een grafisch/digitale richting en 'k moet toch aan programma's à la final cut pro, motion 2, dvd studio pro, adobe première, apple soundtrack, adobe creative suite 2,... zien te 'geraken'. Als je weet dat motion 2 alleen al 4GB is..
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

ik hoop gewoon dat het wegvallen van de mogelijkheid om uw limiet op 100GB te zetten niet het begin van het einde is; en met einde bedoel ik hier gewoon het aantrekkelijke van edpnet met bv. max6dyn t.o.v. het merendeel van de providers in BE. zelf heb ik die 100GB zeker niet van doen, maar da was wel handig daarop te kunnen terugvallen moest het nodig zijn...

ik ben dus zeker content met edpnet; maar ik vind het ergens toch wel een verkeerde inschatting van hen gezien het capaciteitsprobleem dat daardoor blijkbaar ontstond (ikzelf heb soms ook een terugval naar 300KB/s rond middernacht, maar da interesseert me toch betrekkelijk weinig, voor de rest ligt het toch tegen de 500 à 600).

die gebruikers doen (deden? geen idee of het voor die mensen teruggezet is naar 60 GB..) op zich ook niks verkeerd vind ik; 100GB is 100GB... het moet van voorwaarden gewoon niet nog naar beneden gehaald worden, anders wordt dommel te aantrekkelijk... maar voorlopig blijf ik zeker bij edpnet en ik zie wel wat er na 1j contract gebeurd...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”