Iets vreemd aan de hand met mijn snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

EDPnet schreef:
Misschien wel even bij vertellen dat de reden waarom er 'te' lang gewacht wordt is dat Belgacom woekerprijzen hanteert (die totaal niet in verhouding met de kostprijs zijn) waardoor isps wel gedwongen worden om op deze manier te werk te gaan. Het zijn juist deze woekerprijzen die onbeperkt downloaden in België onmogelijk maken.


EDPnet
EDPnet Staff eindelijk is iemand van een isp zelf die Belgacom is in het openbaar durft te veroordelen.Het is idd een echte grote schande dat dit in 2006 nog steeds kan door Belgacom :evil: :evil: :evil:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

edpnet staff spreekt hier dan ook vanuit eigen persoon en niet in naam van edpnet maar toch is hij niet echt de meest objectieve persoon te noemen voor zo een uitspraken. Niet dat ik aan de uitspraak twijfel hoor.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Loester
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2006, 00:03

Download "snelheid" nu = 115.4 KByte/sec :-(
Loester
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2006, 00:03

En nu is mijn downloadsnelheid... 59.3 KByte/sec
Laatst gewijzigd door Loester 11 sep 2006, 22:34, in totaal 2 gewijzigd.
Loester
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2006, 00:03

Hoera! Om 22u27 is de downloadsnelheid weer 141.5 KByte/sec! Heb nog wel regelmatig last van time-outs...
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

hier regio kortrijk nog steeds zeer goed
Your current download speed:
3419kbit/s
or
427kbyte/s
Your current upload speed:
245kbit/s
or
31kbyte/s

dus wrsch ergens een centrale overbelast ofzo
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Regio Brugge, maar dat werkt via Kortrijk:

Your current download speed:
3411kbit/s
or
426kbyte/s

Your current upload speed:
282kbit/s
or
35kbyte/s

Alles dik in orde, is nog nooit lager geweest.... Ook nooit hoger btw :P
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Downloadsnelheid daarnet getest: 390kbyte/sec (download vanaf Belnet).

Dat kan vermoedelijk wel nog wat omhoog - de QoS snoept er thuis ook een stukje af...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
BCuser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2006, 17:55

Loester schreef:En nu is mijn downloadsnelheid... 59.3 KByte/sec


hoe snel gaat die 1M band bij jullie meestal?
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

sinds gisteren..

our current download speed:
542kbit/s
or
68kbyte/s

Your current upload speed:
153kbit/s
or
19kbyte/s
BCuser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2006, 17:55

SBPer schreef:sinds gisteren..

our current download speed:
542kbit/s
or
68kbyte/s

Your current upload speed:
153kbit/s
or
19kbyte/s


hmm dat is niet zo positief :| (wetende dat ik hier al maar 3M aankan :???: )
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

BCuser schreef:
SBPer schreef:sinds gisteren..

our current download speed:
542kbit/s
or
68kbyte/s

Your current upload speed:
153kbit/s
or
19kbyte/s


hmm dat is niet zo positief :| (wetende dat ik hier al maar 3M aankan :???: )



normaal gesproken ben ik redelijk tevreden hoor over m'n snelheid..
sinds gisteren ff ingezakt, is wel heel frustrerend, maar ik zie morgen wel hoe het is.. normaal haal ik met de speedtest snelheden tot 2-3 Mbit

grafiekje van bovenstaande zag er best wel triest uit..

Momenteel gebruik ik wel de fritzbox van Dommel, maar die ga ik binnenkort vervangen door m'n oude linksys WAG 54G... want met de fritz kan ik zelf niet in de modem zitten rommelen ivm port forwarding etc.. (en geen wifi)
hoop dat ik met de linksys betere snelheden haal..(dan maar geen bellen via dommel, zoek wel een voip client uit) :?
BCuser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2006, 17:55

SBPer schreef:
BCuser schreef:
SBPer schreef:sinds gisteren..

our current download speed:
542kbit/s
or
68kbyte/s

Your current upload speed:
153kbit/s
or
19kbyte/s


hmm dat is niet zo positief :| (wetende dat ik hier al maar 3M aankan :???: )



normaal gesproken ben ik redelijk tevreden hoor over m'n snelheid..
sinds gisteren ff ingezakt, is wel heel frustrerend, maar ik zie morgen wel hoe het is.. normaal haal ik met de speedtest snelheden tot 2-3 Mbit

grafiekje van bovenstaande zag er best wel triest uit..

Momenteel gebruik ik wel de fritzbox van Dommel, maar die ga ik binnenkort vervangen door m'n oude linksys WAG 54G... want met de fritz kan ik zelf niet in de modem zitten rommelen ivm port forwarding etc.. (en geen wifi)
hoop dat ik met de linksys betere snelheden haal..(dan maar geen bellen via dommel, zoek wel een voip client uit) :?


je hebt het toch over snelheden als je op 1Mbit gezet bent he.op een ander forum ook 70kb/s gelezen (geendatalimiet.be) sinds een week/paar weken(mediumband he),daarvoor 120kb/s.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Hier is da hetzelfde. een paar weken geleden haalde ik vlotjes een stabiele snelheid van 115KB/sec en nu is da nog amper 50. ze zijn goe bezig. ben is benieuwd wa der weer scheelt.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

metal schreef:Hier is da hetzelfde. een paar weken geleden haalde ik vlotjes een stabiele snelheid van 115KB/sec en nu is da nog amper 50. ze zijn goe bezig. ben is benieuwd wa der weer scheelt.

wat er hoogst waarschijnlijk scheelt, is veel te veel mensen die continue door downloaden zelfs al zitten ze op mediumband, enja, dit is toegelaten, maar om de mensen die nog niet op mediumband zitten toch hun volle 4mbit te geven, zorgen ze dat mensen op mediumband wat trager surfen.
En met 50gb limiet, en een smalband die dan nog steeds veel sneller is dan belgacom of telenet op smalband, kan je nog steeds niet klagen vind ik toch.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

metal schreef:Hier is da hetzelfde. een paar weken geleden haalde ik vlotjes een stabiele snelheid van 115KB/sec en nu is da nog amper 50. ze zijn goe bezig. ben is benieuwd wa der weer scheelt.



Download dan wat minder :rollIk vind het niet meer dan normaal dat ze eerst zorgen dat de mensen die hun 50 gb nog niet op hebben de volle snelheid geven . En als je de 50 voorbij bent dan moet je niet zeuren dat het wat trager gaat ipv 115KB/sec , en anders moet je maar GB bijkopen :roll:
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

BCuser schreef:je hebt het toch over snelheden als je op 1Mbit gezet bent he.op een ander forum ook 70kb/s gelezen (geendatalimiet.be) sinds een week/paar weken(mediumband he),daarvoor 120kb/s.


nee, zit nog steeds op broadband... met nog zo'n 25GB te gaan...voor ik overgezet zal worden...

Heb wel vaker last van speedloss..
BCuser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2006, 17:55

eldiablo schreef:
metal schreef:Hier is da hetzelfde. een paar weken geleden haalde ik vlotjes een stabiele snelheid van 115KB/sec en nu is da nog amper 50. ze zijn goe bezig. ben is benieuwd wa der weer scheelt.

wat er hoogst waarschijnlijk scheelt, is veel te veel mensen die continue door downloaden zelfs al zitten ze op mediumband, enja, dit is toegelaten, maar om de mensen die nog niet op mediumband zitten toch hun volle 4mbit te geven, zorgen ze dat mensen op mediumband wat trager surfen.
En met 50gb limiet, en een smalband die dan nog steeds veel sneller is dan belgacom of telenet op smalband, kan je nog steeds niet klagen vind ik toch.

als men 1M aanbiedt dan moet men die ook geven he,anders moeten ze hun polis maar wijzigen.

gaan ze er nog iets aan doen? iemand al gemailed naar dommel? (kben nog geen klant)
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

BCuser schreef:als men 1M aanbiedt dan moet men die ook geven he,anders moeten ze hun polis maar wijzigen.

Op medium band zit een fup en heeft de laagste prioriteit. Je kan altijd kiezen om bij te betalen zodat je op broadband blijft, de prijs per GB is maar 40 cent.

Ik kan er best mee leven dat ze soms maar de helft van die snelheid halen, alles beter dan de 64kbit (of minder) smallband bij de 2 grootste providers.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Perkele schreef:
BCuser schreef:als men 1M aanbiedt dan moet men die ook geven he,anders moeten ze hun polis maar wijzigen.

Op medium band zit een fup en heeft de laagste prioriteit. Je kan altijd kiezen om bij te betalen zodat je op broadband blijft, de prijs per GB is maar 40 cent.

Ik kan er best mee leven dat ze soms maar de helft van die snelheid halen, alles beter dan de 64kbit (of minder) smallband bij de 2 grootste providers.


dit is dus exact wat ik bedoel ook, die 1mbit is trouwens ook geen beloofde snelheid he, je moet maar eens een lijn met een beloofde snelheid aanschaffen, je zult wel iets meer betalen dan de 33€ bij dommel hoor.
Wees tevreden dat je wat meer kunt downloaden, sommige mensen zijn ook nooit tevreden.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Zo hard klaag ik nu toch ook nie he. En de mensen die nog niet aan de 50 gig zitten hun 4mbit geven? als ge maar 200Kb/sec krijgt dan is da toch geen 4 mbit he? Dus ik heb vind ik wel het recht tot klagen.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

metal schreef:Zo hard klaag ik nu toch ook nie he. En de mensen die nog niet aan de 50 gig zitten hun 4mbit geven? als ge maar 200Kb/sec krijgt dan is da toch geen 4 mbit he? Dus ik heb vind ik wel het recht tot klagen.

dit had je echter wel niet in je originele post geplaatst, en uw geklaag was dus enkel dat de mediumband niet aan volle snelheid ging, als je op breedband idd maar 200kb haalt (en je zit dicht genoeg bij de centrale) dan heb je idd reden om te klagen.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

eldiablo schreef:
metal schreef:Zo hard klaag ik nu toch ook nie he. En de mensen die nog niet aan de 50 gig zitten hun 4mbit geven? als ge maar 200Kb/sec krijgt dan is da toch geen 4 mbit he? Dus ik heb vind ik wel het recht tot klagen.

dit had je echter wel niet in je originele post geplaatst, en uw geklaag was dus enkel dat de mediumband niet aan volle snelheid ging, als je op breedband idd maar 200kb haalt (en je zit dicht genoeg bij de centrale) dan heb je idd reden om te klagen.

dan nog: die 4 mbit is GEEN gegarandeerde snelheid! Enkel een plafondsnelheid
Ik haal constant 420 kbs... als max. En ik klaag ook niet :P
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3319 kbit/s or 415 kbyte/s
- Upload speed : 321 kbit/s or 40 kbyte/s
Mon Sep 18 2006 at 23:59:33 UTC+0200

niet te klagen hier :lol:
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

EDPnet schreef:
hoy69 schreef:ze nemen het absolute minium gehuurde lijnen van belgacom en wachten voorbij het laatste nippertje om upgrades te doen (wa wil je, keiveel volk die zich aansluit, bandbreedde omhoog) en als er dan saturisatie komt , ist van we hebben x en y besteld maar ze hebben nog niets gedaan .

die mannen hebben een procedure te volgen waarbij men X dagen / X weken moet wachten voor hun capacity verhoging.

hoe langer ze zelf wachten hoe meer ze geld besparen want verhoogde capaciteit kost handenvol geld


Misschien wel even bij vertellen dat de reden waarom er 'te' lang gewacht wordt is dat Belgacom woekerprijzen hanteert (die totaal niet in verhouding met de kostprijs zijn) waardoor isps wel gedwongen worden om op deze manier te werk te gaan. Het zijn juist deze woekerprijzen die onbeperkt downloaden in België onmogelijk maken.


Ik betwijfel niet dat belgacom duur zou zijn (tzou me verbazen hehe) maar isps worden NIET gedwongen om zo te werken maar dit is de keuze van de isp's zelf. belgacom is nogaltijd geen vzw voorzover ik het weet.
Er zijn genoeg volwassen isp's die geen zulkse problemen hebben.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Mensen Dommel huurt NIET alleen lijnen van Belgacom.

Meer zeg ik er niet over :lol:
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

ketter schreef:Mensen Dommel huurt NIET alleen lijnen van Belgacom.

Meer zeg ik er niet over :lol:


toch niet aan realdsl zeker? :roll:
Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Kurt Breezer schreef:
ketter schreef:Mensen Dommel huurt NIET alleen lijnen van Belgacom.

Meer zeg ik er niet over :lol:


toch niet aan realdsl zeker? :roll:


Nee helemaal niet :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”