Pagina 4 van 11

Geplaatst: 26 maa 2006, 16:28
door misterjo
Ik ben nu ook al een hele tijd bij realdsl en ik moet zeggen over de down/up snelheid kan ik nix negatief zeggen. Hun administratie is wel serieus slecht georganisseerd. Over dat gratis .be domein en hosting etc. weet ik niets over . Maw ik gebruik het dus niet want ik zou niet weten hoe. Ik heb zelf moeten zagen achter de fakturatie tot men grootse ergernis.

In ieder geval readsl geeft wel een goede service enkel de support is niet fantastisch en hun administratie daar zwijg ik over:p.

Nu met die 100GB/maand dat valt nog goed mee aangezien je voor een goed prijsje traffic kan bijkopen. In het begin van realdsl abbo had ik een redelijk hoog gemid. van mijn traffic , maar ik denk dat ik nu amper aan 30 GB kom. Dat fixed ip is idd wel een + punt.


Ik blijf zeker nog een jaartje bij realdsl

Geplaatst: 26 maa 2006, 19:37
door liger
misterjo schreef:Ik ben nu ook al een hele tijd bij realdsl en ik moet zeggen over de down/up snelheid kan ik nix negatief zeggen. Hun administratie is wel serieus slecht georganisseerd. Over dat gratis .be domein en hosting etc. weet ik niets over . Maw ik gebruik het dus niet want ik zou niet weten hoe. Ik heb zelf moeten zagen achter de fakturatie tot men grootse ergernis.

In ieder geval readsl geeft wel een goede service enkel de support is niet fantastisch en hun administratie daar zwijg ik over:p.

Nu met die 100GB/maand dat valt nog goed mee aangezien je voor een goed prijsje traffic kan bijkopen. In het begin van realdsl abbo had ik een redelijk hoog gemid. van mijn traffic , maar ik denk dat ik nu amper aan 30 GB kom. Dat fixed ip is idd wel een + punt.


Ik blijf zeker nog een jaartje bij realdsl

geldt enkel als je de concurentie niet meetelt

Geplaatst: 26 maa 2006, 22:50
door gr4vity
De vraag die ik mij vooral stel bij heel deze situatie is waarom er niemand problemen heeft met Evonet (xs4all)... deze provider heeft al minstens 3jaar geen teller voor de datalimiet... Ga nu niet allemaal masaal naar Evonet want dan gaan ze er wel voor zorgen natuurlijk.

Als RealRoot effectief zou zijn wat ze laten uitschijnen dat zouden ze de data WEL moeten aankunnen...

Ik ben nog gerust bereid om over te stappen (reverse dns, fixed ip, hoge upload speed). Maar ik betaal zeker geen 121€ om iets dergelijks mee te maken als bij Adsl2Fit... Als iemand van RealRoot mij nu daar in tegen kan zeggen dat ze de aansluitkosten laten vallen of dat ze de aansluitkosten terug brengen naar maximum 50€ dan ben ik bereid om direct te tekenen. 121€ is wat ik bij belgacom betaal telefonie/adsl/premiumdiensten op 2 maanden... Dat ben ik absoluut niet bereid om te geven om een sprong in het wilde te maken om binnen x aantal maanden gewoon overgegeven te worden aan een andere en grotere ISP...

Just my € 0,02...

Als iemand van RealRoot dit al zou lezen (waar ik 95% zeker van ben) dan mogen ze mij gerust mailen om mij te vertellen dat ze een uitzondering willen maken of gewoon die aansluitingskosten willen laten vallen voor iedereen... mail adres = wouterBIJvandennesteDOTcom

Ik durf er voor te weden dat dit zelfs niet zal helpen, en dat zou voor mij gewoon betekenen dat het RealRoot geen ZAK kan schelen of ze nu klanten binnen halen of niet en misschien al aan het denken zijn om te stoppen...

Een vriend van mij is reseller voor de RealDSL producten, hij was NIET ingelicht over de snelheids verhoging en NIET over de datalimiet...

Sorry voor mijn veel te lange post...

Greetz Wouter

Geplaatst: 26 maa 2006, 23:25
door Terro
ANARCHY92 schreef:Ik ben nog gerust bereid om over te stappen (reverse dns, fixed ip, hoge upload speed).

Mjah, alleen kreeg ik hier juist een disconnect en raad eens, mijn vast ip is foetsjie ... Heb mijn router dan eens laten rebooten om te kijken welk ip ik dan zou krijgen ... En weer een ander IP-adres, heb dan maar een ticketje gestuurd ...

Geplaatst: 26 maa 2006, 23:28
door Jethz
Hun FUP heeft lang geduurd. :roll:

Ik kijk nog even de kat uit de boom (aangezien mijn jaar nog niet om is), maar als er nog veel apen uit de mouw gaan komen, ga ik hier ook niet blijven.

Geplaatst: 27 maa 2006, 02:27
door Ofloo
ik dacht dat die setup fee voor telenet solutions was dus met het nieuwe netwerk zou dat eigenlijk toch van de baan moeten zijn of zie ik dat nu zo verkeerd..

Geplaatst: 27 maa 2006, 14:27
door Block
die setup fee was idd voor telenet solutions, iets zullen ze idd toch aan dat bedrag moeten doen om te kunnen concurreren.

Geplaatst: 27 maa 2006, 15:24
door ubremoved_539
Block schreef:die setup fee was idd voor telenet solutions, iets zullen ze idd toch aan dat bedrag moeten doen om te kunnen concurreren.


Voor die setup fee kan je inderdaad bij EDPnet gedurende 2.5 jaar bijbetalen om je 100GB te hebben, en dan heb je wel een verbinding die steeds prima werkt, en hogere snelheden.

De fixed-IP is echter nog steeds heel betaalbaar bij RealDSL.

Geplaatst: 27 maa 2006, 19:40
door PHO
Ofloo schreef:ik dacht dat die setup fee voor telenet solutions was dus met het nieuwe netwerk zou dat eigenlijk toch van de baan moeten zijn of zie ik dat nu zo verkeerd..


Belgacom rekent een setup fee aan voor het ADSL signaal op de telefoonlijn.
De meeste operatoren nemen die setup fee voor hun rekening, maar eisen dan ook dat je minstens 1 jaar klant blijft.
RealDSL opteert er blijkbaar voor om die setup fee toch door te rekenen naar hun klanten, ook al kennen zij een minimumcontractduur.

Geplaatst: 27 maa 2006, 20:34
door netdata
PHO schreef:
Ofloo schreef:ik dacht dat die setup fee voor telenet solutions was dus met het nieuwe netwerk zou dat eigenlijk toch van de baan moeten zijn of zie ik dat nu zo verkeerd..


Belgacom rekent een setup fee aan voor het ADSL signaal op de telefoonlijn.
De meeste operatoren nemen die setup fee voor hun rekening, maar eisen dan ook dat je minstens 1 jaar klant blijft.
RealDSL opteert er blijkbaar voor om die setup fee toch door te rekenen naar hun klanten, ook al kennen zij een minimumcontractduur.


Klopt volledig

Geplaatst: 28 maa 2006, 10:39
door flakey
Idd maar voor een abonnement met FUP neem je deze overdreven hoge kost er bij hé.
Voor een gewoon abo met een limiet van 60GB (ja ik heb het basic abo), slechte service en matige snelheden zou ik er nog niet aan denken :roll:
Maar goed de (strengere) FUP blijft nog de rest van mijn contractduur gelden dus dan heb ik nog een paar maanden de tijd om uit te kijken naar een andere provider. :|

Geplaatst: 28 maa 2006, 14:00
door ThaMan
Geef ze nog een jaar, en dan kunnen ze boeken dicht doen met hun ongeloofelijke lekkere praktijken ! Alhoewel, mensen oplichtten en ze in het ongewisse laten op ALLE gebied brengt ook wel serieus wat op denk ik... Ben toch blij dat ik er vanaf ben !

Geplaatst: 28 maa 2006, 14:14
door FlashBlue
ThaMan schreef:Alhoewel, mensen oplichtten en ze in het ongewisse laten op ALLE gebied brengt ook wel serieus wat op denk ik... Ben toch blij dat ik er vanaf ben !


vraag eens aan mensen die een beetje thuis zijn in de IT wereld wat ze denken van realroot en de oprichter ... denk da ge nog gaat verschieten wat er dan boven water komt enzo :)

Geplaatst: 28 maa 2006, 15:59
door UB_removed1963
FlashBlue schreef:vraag eens aan mensen die een beetje thuis zijn in de IT wereld wat ze denken van realroot en de oprichter ... denk da ge nog gaat verschieten wat er dan boven water komt enzo :)


Enlighten us please...

Geplaatst: 28 maa 2006, 17:17
door FlashBlue
het is niet aan mij om vuile was buite te hangen; als je een beetje verder rondzoekt dan de oppervlakkige info enzo; kom je vanzelf wel bij de kadavers uit :P

Geplaatst: 28 maa 2006, 17:42
door Robbe
sailormars2k schreef:
FlashBlue schreef:vraag eens aan mensen die een beetje thuis zijn in de IT wereld wat ze denken van realroot en de oprichter ... denk da ge nog gaat verschieten wat er dan boven water komt enzo :)


Enlighten us please...

FlashBlue schreef:het is niet aan mij om vuile was buite te hangen; als je een beetje verder rondzoekt dan de oppervlakkige info enzo; kom je vanzelf wel bij de kadavers uit :P


... erhm, hebde die door zoiets te zegge, zelf al ni uitgehangen ?
Nu B nog ... :twisted:

Geplaatst: 28 maa 2006, 18:35
door proz
Even info gevraagd via "RealDSL Support Portal";

---------------------------------------------------------------------------------
Beste,

Als u uw oude contract blijft behouden en deze gewoon verlengt dan blijft u onder dezelfde voorwaarden.

Vriendelijke groeten,
Peter Q.
---------------------------------------------------------------------------------

Klopt dit of is dit een truc om bestaande klanten te behouden ?

Geplaatst: 28 maa 2006, 18:43
door zertox
proz schreef:Even info gevraagd via "RealDSL Support Portal";

---------------------------------------------------------------------------------
Beste,

Als u uw oude contract blijft behouden en deze gewoon verlengt dan blijft u onder dezelfde voorwaarden.

Vriendelijke groeten,
Peter Q.
---------------------------------------------------------------------------------

Klopt dit of is dit een truc om bestaande klanten te behouden ?


Dit klopt. Maar we gaan de definitie hanteren die ik reeds gegeven heb over FUP. Als je wil post ik dit nog wel eens.

Geplaatst: 28 maa 2006, 18:55
door flakey
Hilarisch, als je klant blijft heb je dus een limiet van 37GB en waarschijnlijk binnen een jaar nog minder aangezien dan alle klanten een limiet hebben!

Jullie blijven verbazen...

Geplaatst: 28 maa 2006, 19:01
door flakey
Als ze nu die paar positivo's nog niet hebben weggejaagd weet ik het ook niet meer...

Geplaatst: 28 maa 2006, 19:18
door proz
'Fair Use Policy' betekent dat de hoeveelheid data die u, als houder van een RealDSL-abonnement, in een bepaalde periode gratis mag gebruiken niet gelimiteerd is tot een op voorhand vastgestelde waarde doch dat voor uw gebruik als norm geldt de hoeveelheid data welke houders van RealDSL-abonnementen in diezelfde periode gemiddeld hebben gebruikt. Het voordeel van een dergelijk beleid is dat u af en toe met een gerust hart veel data kunt downloaden, zolang de door u gebruikte hoeveelheid data over langere periodes gemeten maar niet hoger is dan het gemiddelde gebruik van data door RealDSL-abonnementshouders.

Het gemiddelde verbruik bij een RealDSL gebruiker is 37 GB per maand.



RealDSL kan natuurlijk toveren met dit gemiddelde. Jullie lullen jezzlf in de vernieling.

RealDSL staff, hoe gaan jullie de nieuwe regelingen doorvoeren in jullie administratie ?

Louter hypothetisch:
Ik kan me hier wel al iets bij voorstellen: klanten laten betalen voor extra volume maanden na datum. Zo denkt de klant tijdelijk dat het extra volume niet wordt verrekend (en gaat dus rustig voort met leechen) en op het einde is het kassa kassa voor Cain R en zijn wonderteam.

Geplaatst: 28 maa 2006, 19:48
door flakey
Trouwens als dezelfde voorwaarden behouden blijven dan is DIT de definitie van FUP:

Als RealROOTs producten hun specificaties/vereisten niet kunnen halen door toedoen van derde of door overmacht zal een volume van 100 gig per maand nog steeds aanvaardbaar zijn als een fair use.


Dit staat ook nog steeds in de algemene voorwaarden op de website :roll:

Geplaatst: 28 maa 2006, 19:53
door antik
r2504 schreef:
antik schreef:deze maand zal het krap worden omdat ik 2 maanden zonder verbinding heb gezeten


Klinkt echt als een junkie die dringend een shot nodig heeft :roll:


Moet ik mij gaan verantwoorden voor u ofwat? Ik heb behoorlijk wat werk moeten uitstellen en daar komt inderdaad veel dataverkeer aan te pas.

hou uw slappe opmerkingen voor uzelf :roll:

kthxbb

Geplaatst: 28 maa 2006, 21:00
door cyberbug
Na A volgt B

Het eneige wat ik weet is dat er een email/spam schandaal is geweest op http://www.geendatalimiet.be/ (hun hosting word gesponserd/geleverd door realroot)
Alle leden die daar petitie tekende hebben ongewenste mail ontvangen van registratie-domein.be (een alias van cheapass)
het betreffende topic http://www.geendatalimiet.be/forum/viewtopic.php?t=404
een quote uit het topic
Overigens blijkt volgens een bericht van 29/1 in be.providers dat de
Realroot bedrijfsleider momenteel correctioneel vervolgd wordt voor de rechtbank van eerste aanleg te leuven, voor inbreuken op de wet op de computercriminaliteit.
Uiteraard geldt ook hier : onschuldig tot bewezen schuldig, maar het geeft te denken.

vermoedelijk de betreffende link op usenet http://groups.google.be/group/be.provid ... 2bf9e836a9

Geplaatst: 28 maa 2006, 21:32
door elkantara
en voor degenen die er in 1997 niet bij waren:

Van: Cain Ransbottyn - profiel weergeven
Datum: ma 20 jan 1997 10:00
E-mailadres: Cain Ransbottyn <[email protected]>
Discussiegroepen: be.politics, be.tv
Nog niet beoordeeld
Beoordeling:
opties weergeven

Auteur beantwoorden | Doorsturen | Afdrukken | Afzonderlijk bericht | Origineel weergeven | Misbruik melden | Berichten van deze auteur zoeken

VERONTSCHULDIGING

Eind December verscheen er een bericht op deze newsgroup aangaande
foto's van Julie en Melissa.
Deze foto's bestaan natuurlijk niet.

De boodschap werd uitgestuurd onder de naam Tom Pattyn.
Tom Pattyn had hiermee echter niets te maken.Ik liet het bericht
verschijnen onder zijn naam.

Hierbij wens ik mij te verontschuldigen tegenover Tom en andere personen
die ik hierdoor last bezorgde.

Nogmaal, Zij hadden hiermee niets te maken.

Vriendelijke Groeten
Cain Ransbottyn
[email protected]


http://groups.google.be/group/be.politi ... c56df55abc

Geplaatst: 28 maa 2006, 21:33
door rsca
Lijkt dat RealDSL aan maffiapraktijken doet :-D

Geplaatst: 28 maa 2006, 21:34
door netdata
ok :eek:

Hier verschiet ik van (zoals zovelen)

En idd dit kan gewoon niet !
zijn geen woorden voor. Moest ik zulke spam ontvangen, ik ging direct naar de rechtbank alle feiten pleiten in je voordeel...

Geplaatst: 29 maa 2006, 02:37
door gr4vity
Vind heel de situatie eigenlijk gewoon te zot om los te lopen :D

Als realisitisch consument durf ik gerust te zeggen dat RealDSL geen enkele kans op overleven meer heeft :) en al zijn kansen nodeloos heeft verspilt; eerlijkheid duurt het langst zeker in de zakenwereld...

Ik heb heel de zaak op de voet gevolgd. En bedrijven als belgacom en Telenet lachen zich kreupel met dit soort kleine robin hoodjes...

Als men hier in België iets wil doen aan de datalimieten dan zal men dit enkel en alleen op politieke manier kunnen hard maken... in skandinavië dat het walhala van de grootgebruiker is hebben ze het via politieke steun gedaan, en kijk maar eens wat je daar nu krijgt :)

Als we werkelijk iets willen doen aan de datalimieten dan moeten we ervoor zorgen dat politieke partijen dit zal opvallen. En dan heb ik het absoluut niet over coalitie partijen want die worden toch om de 2 voet gebribed door belgacom...

I rest my case...

Geplaatst: 29 maa 2006, 20:37
door Block
Er is hier een vrije economie, inmenging van de politiek voor zo een pruts is voor mij ondenkbaar.

Allé, ik dacht dat nu ook wel over gsm-kosten, daar moeien ze hun wel mee.

Geplaatst: 29 maa 2006, 20:58
door Robbe
Robbe schreef:Hoe zit het nu met dat nieuwe netwerk ?
Zijn alle lopende service contracten afgelopen, zodat de migratie algemeen kan doorgevoerd worden ?
Waarom opnieuw QoS ?
Wat met die nieuwe contract voorwaarden ?


Peter Quintiens schreef:Wij zijn nog bezig met de migratie, De QoS is terug ingevoerd vanwege algemene vraag, de nieuwe voorwaarden gelden slechts voor nieuwe abonnees, en er komt op het moment geen half maandelijkse mededeling.


En ik die dacht RealDSLers een deftig werkende verbinding wouden, maar nee .... ze willen QoS :P :twisted: :wink:

Robbe schreef:De nieuwe voorwaarden gelden dan wel voor alle oude klanten, éénmaal hun contract vernieuwd wordt of blijven de huidige FUP bepalingen voor hen dan gewoon doorlopen ?


.... nu nog hierop een antwoord, en we weten weer ewa meer ...

ANARCHY92 schreef:Als realisitisch consument durf ik gerust te zeggen dat RealDSL geen enkele kans op overleven meer heeft :) en al zijn kansen nodeloos heeft verspilt; eerlijkheid duurt het langst zeker in de zakenwereld...


Als ze ni communiceren, hoeven ze niet te zwansen, zullen ze denken :roll:

ANARCHY92 schreef:Als we werkelijk iets willen doen aan de datalimieten dan moeten we ervoor zorgen dat politieke partijen dit zal opvallen. En dan heb ik het absoluut niet over coalitie partijen want die worden toch om de 2 voet gebribed door belgacom...


Mhja, mischien nudat ze al die gezinnen internet willen aanbieden (zodat ze hun eCard zouden kunnen gebruiken), zullen ze er mischien wat meer oog voor hebben ? Maar of dat het duopolie van de staatzal veranderen is erg twijfelachtig.

Telenet & Belgacom

Geplaatst: 31 maa 2006, 17:47
door Ofloo
Block schreef:Er is hier een vrije economie, inmenging van de politiek voor zo een pruts is voor mij ondenkbaar.

Allé, ik dacht dat nu ook wel over gsm-kosten, daar moeien ze hun wel mee.


en wat denkt men dan van energie dan communicatie is net zo onmisbaar !

Geplaatst: 31 maa 2006, 18:28
door rsca
Hebben ze weer die QOS ingeschakeld??

Geplaatst: 01 apr 2006, 00:23
door Roderik
rsca schreef:Hebben ze weer die QOS ingeschakeld??


ja :(

Geplaatst: 01 apr 2006, 10:35
door Koyan
Laten we een koe asjeblieft een koe noemen; het is een cap; geen QOS.

Geplaatst: 01 apr 2006, 11:35
door JurgenP
Vraagje, waarom hebben jullie zo'n probleem met die cap op poort 119 (als ik me niet vergis van poortnummer)? Die wordt toch enkel gebruikt voor NNTP?

Jurgen

Geplaatst: 01 apr 2006, 11:44
door ubremoved_983
JurgenP schreef:Vraagje, waarom hebben jullie zo'n probleem met die cap op poort 119 (als ik me niet vergis van poortnummer)? Die wordt toch enkel gebruikt voor NNTP?

Jurgen


Omdat ze graag binaries downloaden van nieuwsgroepen ( die tevens illegaal zijn ). Usenetten kennen ze waarschijnlijk niet ( waar NNTP dient ).

Geplaatst: 01 apr 2006, 12:48
door ubremoved_539
Koyan schreef:Laten we een koe asjeblieft een koe noemen; het is een cap; geen QOS.


Als je bandbreedte totaal ontoereikend is (en dat continue), tja dan is QoS hetzelfde als een cap.

Geplaatst: 01 apr 2006, 14:01
door Robbe
r2504 schreef:
Koyan schreef:Laten we een koe asjeblieft een koe noemen; het is een cap; geen QOS.


Als je bandbreedte totaal ontoereikend is (en dat continue), tja dan is QoS hetzelfde als een cap.


idd, 2 verschillende dingen, maar in praktijk komen ze bij RDSL idd overeen :|

Geplaatst: 02 apr 2006, 16:02
door OpThaCop
Over die QoS ...

Waarom is iedereen hier zo op tegen? Het is in het algemeen welzijn van RDSL en de gebruikers dat deze service opgezet wordt.

In belgie kan je kiezen voor 2 soorten abonnementen:
1) Veel snelheid, weinig limiet (like: skynet/telenet/... 10GB ~ 30GB)
2) Normale snelheid, veel limiet (like: RealDSL FUP of 100GB nu)

Als je voor RDSL gekozen hebt, kies je voor de FUP en niet voor de snelheid. Ik was al lang aan het wachten op een FUP of 100GB limiet, en dan heb ik voldoening met 1MBit download en 512Kbit upload snelheid!

Nu heb ik zelfs 4Mbit download... Mag ik dan niet blij zijn?
Geef toe, ik wil gerust de prijs betalen van 47euro of 54euro voor Basic/Geek DSL...


Om terug te gaan op de QoS: deze is tijdelijk om alle gebruikers voldoende bandbreedte te geven.

Waarom RDSL totaal negatief beoordelen terwijl we blij moeten zijn dat ze gekomen zijn. Doordat ze ADSL aanbieden met FUP gaan binnen een paar jaartjes Belgacom en Telenet misschien ook wat doen aan hun limieten. Al was het maar verhogen naar 50GB. Ben je dan al niet blij?

Geplaatst: 02 apr 2006, 16:14
door ubremoved_539
OpThaCop schreef:In belgie kan je kiezen voor 2 soorten abonnementen:
1) Veel snelheid, weinig limiet (like: skynet/telenet/... 10GB ~ 30GB)
2) Normale snelheid, veel limiet (like: RealDSL FUP of 100GB nu)

Als je voor RDSL gekozen hebt, kies je voor de FUP en niet voor de snelheid.


Je bedoelt waarschijnlijk... 2) geen snelheid en veel limiet ? Trouwens, niet voor snelheid kiezen... RealDSL maakt zelfs melding op hun website dat men in de praktijk 4 Mbit zal halen... of is dit bedriegelijke reclame ?

OpThaCop schreef:Om terug te gaan op de QoS: deze is tijdelijk om alle gebruikers voldoende bandbreedte te geven.


Definieer "tijdelijk" ! (dacht niet dat meer dan 6 maanden tijdelijk was)

OpThaCop schreef:Waarom RDSL totaal negatief beoordelen terwijl we blij moeten zijn dat ze gekomen zijn. Doordat ze ADSL aanbieden met FUP gaan binnen een paar jaartjes Belgacom en Telenet misschien ook wat doen aan hun limieten. Al was het maar verhogen naar 50GB. Ben je dan al niet blij?


Waarom... omdat ze gebakken lucht verkopen... perfecte munitie voor BGC en TN om te zeggen dat meer volume niet haalbaar is. Nee, RealDSL maakt meer kapot dan het goed doet. (dat het wel kan als je je huiswerk goed maakt bewijst EDPnet trouwens... RealDSL is dus gewoon incompetent).

Vanaf dat RealDSL bij IEDEREEN werkt zoals bij jou zal ik de eerste zijn om hun te verdedigen...