Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Abusimbal schreef:Net vernomen dat als men 1 risico patient een uitnodiging krijgt er ook een niet risico patient moet uitgenodigd worden.
Dus risco patient 55 jaar krijgt een uitnodiging en een 55 jarige krijgt een uitnodiging.
Komt door klacht gelijke kansen centrum blijkbaar.
mja
dus 1,5 miljoen risicopatienten betekent 3 miljoen uitnodigingen?
als dat klopt heeft het hele concept risicogroep natuurlijk volstrekt geen zin meer

waarom zou Tom was geen hoge bloeddruk, cholesterol of diabetes type 2 kunnen hebben?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Inderdaadf. Ter info ik had naar mijn vaccinatiecentrum gebeld om te vragen of ze konden aangeven hoever ze met de risico patienten zitten.
Bij welke leeftijd. Maar dat konden ze niet zien zei de persoon.

Toen zie dit ook hetgeen ik gepost had. Ik heb eens zitten googlen, maar kon dit niet terug vinden.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 14 mei 2021, 12:18, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Abusimbal schreef:Net vernomen dat als men 1 risico patient een uitnodiging krijgt er ook een niet risico patient moet uitgenodigd worden.
Dus risco patient 55 jaar krijgt een uitnodiging en een 55 jarige krijgt een uitnodiging.
Komt door klacht gelijke kansen centrum blijkbaar.
Ik dacht dat het eerder een privacy issue was... dat men anders wist dat wanneer je nu gevaccineerd zou worden men ook meteen wist dat je een risico patient was. Om dat te vermijden zou men dus ook niet risico patienten uitnodigen.
Abusimbal schreef:Bij welke leeftijd. Maar dat konden ze niet zien zij de persoon.
Ik vermoed dat ze ergens achteraan in de 40 zitten.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Inderdaad, dat was het dat die persoon aan de lijn zei. Wist niet meer exact wat hij zei.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

1207 schreef: mja
dus 1,5 miljoen risicopatienten betekent 3 miljoen uitnodigingen?
als dat klopt heeft het hele concept risicogroep natuurlijk volstrekt geen zin meer

waarom zou Tom was geen hoge bloeddruk, cholesterol of diabetes type 2 kunnen hebben?
Nergens in de pers is er gesproken over de verhouding. Men heeft inderdaad niet-risico'ers gemixt om de privacy van de risico-patiënten te beschermen.
Maar dat kunnen dus evengoed 1.5 miljoen risico-patiënten met 500 000 gezonde mensen zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210514_96914189
of zou het dan toch zijn omdat ze minder geïndoctrineerd zijn door de Franstalige media ? :angel:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Weet niet hoe het er in andere vaccinatiecentra aan toe gaat, maar blijkbaar (gehoord van een familielid) zijn er in het VC van Oostende intussen al bijna 1000 mensen (zonder verwittigen) niet komen opdagen op hun afspraak voor de toediening van hun eerste vaccin.


Bron: WTV (regionale televisie)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik denk dat het komt doordat we nu in een jongere leeftijdscategorie terecht komen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik zit bij de risicopatiënten (hoge bloeddruk) die normaal gezien vroeger moesten ingeënt zijn dan de gewone 50'ers en dergelijke.
Ik had gecontroleerd, en de huisarts had alles correct doorgegeven, ik stond op de lijst, maar week na week stond er online te lezen dat er nog geen uitnodiging onderweg was.
Ondertussen hoorde ik van familie en dergelijke uit de streek (weliswaar een buurgemeente) dat zij al aan de beurt gingen komen voor hun eerste dosis, terwijl zij niet in de risicogroep zaten, en slechts een paar jaar ouder waren.
Dan maar gemaild hoe dit kan.
Ik kreeg een standaard 'antwoord' terug dat totaal niets te maken had met mijn specifieke vraag, maar 10 minuten later een uitnodiging voor inenting op 21/05 met Janssens vaccin (slechts één prik nodig dus).
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er hier weer vriendjespolitiek gebeurd is, dat ze mijn slot aan iemand anders gegeven hebben, en dat ik nooit als risicopatiënt ingeboekt geweest ben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boulder schreef:Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er hier weer vriendjespolitiek gebeurd is, dat ze mijn slot aan iemand anders gegeven hebben, en dat ik nooit als risicopatiënt ingeboekt geweest ben.
her en der gebeurt dat uiteraard maar ik denk dat het al bij al meevalt. los daarvan

bekijk de criteria rond risicogroepen en je komt uit bij belachelijk veel volk.
nu weet ik natuurlijk dat ge perfect vanalles kunt mankeren zonder dat de omgeving het ziet. Dat er genoeg mensen zijn die zich schamen omdat ze iets mankeren en dus zullen sommige niet "begrijpen" waarom ze nu een uitnodiging krijgen. Bij een BV komt men dan, na maanden, plots met de uitleg dat men uit privacyredenen ook af en toe gezonden uitnodigt. Het is ook een uitleg denk ik dan

men werkt de risicogroep af van van 65 naar beneden en nu zit men in A'pen bij de veertigers, ergens anders zit men misschien al verder
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

@Boulder : Ik ben ook risicopatiënt door hoge bloeddruk en ben 51 jaar. Op 2 april heb ik de standaardmail van mijn huisarts gekregen dat zij mij op de lijst had gezet van risicopatiënten. Op 5 mei heb ik de uitnodiging gekregen om in Brasschaat op 21 mei een eerste Pfizer prik te krijgen. Dus zo uitzonderlijk is het allemaal niet.

Edit : En ondertussen is men al bezig om vanaf december een derde prik te gaan toedienen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

1207 schreef:bekijk de criteria rond risicogroepen en je komt uit bij belachelijk veel volk.
Dat klopt, ik ga niet beweren dat ik mij echt meer kwetsbaar voel dan iemand die een iets lagere bloeddruk heeft.
Maar ja, ik heb dat systeem niet uitgevonden, wat mij betreft mochten ze even goed gewoon op leeftijd gewerkt hebben.
Maar dan denk ik, ze hebben nu dat systeem ingevoerd, en ongetwijfeld heeft het maken van al die lijsten tijd gekost, dan moeten ze het ook gebruiken waarvoor het dient.

Uiteindelijk, doordat ik J&J ga krijgen, ga ik er wel in één keer vanaf zijn.
Dat is wel een voordeel als je bijv. je vakantie wilt plannen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ikzelf ben 38, en was ook geactiveerd als risico.
Dinsdag kreeg ik een sms van qvax dat er een vaccin beschikbaar was op donderdag, en ik had 2 uur om online in te tekenen (ik had eerder een vakantieveilingen gevoel, inclusief aflopende teller).
Ik heb er nu enkel geen idee van of ze hier nu afgegaan zijn op het risico, of dat ze gewoon een 'overschot' hadden. Bij het eerste had ik ook gewoon een brief verwacht waar reeds een tijd en datum ging vast liggen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

boulder schreef: Dat is wel een voordeel als je bijv. je vakantie wilt plannen.
Vakantie plannen ????? Met bijna 1000 mensen op het ic ????
Laat ons hopen dat het naar India is, das het beste wat ons nu kan overkomen :angel:
Naamloos.jpg
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

iceke schreef:
boulder schreef: Dat is wel een voordeel als je bijv. je vakantie wilt plannen.
Vakantie plannen ????? Met bijna 1000 mensen op het ic ????
Laat ons hopen dat het naar India is, das het beste wat ons nu kan overkomen :angel:

Naamloos.jpg
Als je ingeënt bent, hoef je niet te blijven met alles op slot leven?
Er zijn mensen die op reis gegaan zijn vorig jaar, toen er nog geen vaccins waren.
Ik ben thuisgebleven.
Volgende week ben ik ingeënt, dan nog een week of 3 wachten, dat het zeker actief is.
Daarna mag ik mij toch aan wat meer wagen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Tja, als hoge bloeddruk ook al als hoog risico geldt dan is het logisch dat het even duurt eer men aan de beurt is. Er zijn in België meer dan 2 miljoen mensen met een probleem van hoge bloeddruk. Misschien hebben ze platvoeten ook aanvaard :lol:

Dat doet me denken aan een grap uit de legertijd. Bij de controle van de miliciens staan 2 vrienden zenuwachtig in de wachtkamer van de controlearts. Ze besluiten om geld onder hun voeten te kleven om afgekeurd te worden voor platvoeten. De eerste gaat binnen en komt 5 minuten later al weer buiten met een lacht op zijn gezicht: Gelukt! zegt hij.

De tweede gaat binnen en toont de onderkant van zijn voeten. Na een grondig onderzoek wordt hij fit verklaard. Dat begrijp ik niet zegt de milicien, ik heb hetzelfde als mijn voorganger. Ja, zegt de controlearts maar hij had het dubbel zo erg :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Dizzy schreef:Tja, als hoge bloeddruk ook al als hoog risico geldt dan is het logisch dat het even duurt eer men aan de beurt is. Er zijn in België meer dan 2 miljoen mensen met een probleem van hoge bloeddruk. Misschien hebben ze platvoeten ook aanvaard :lol:
Is hoge bloeddruk nu net niet een van de grootste oorzaken van covid met complicaties?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Tja, als hoge bloeddruk ook al als hoog risico geldt dan is het logisch dat het even duurt eer men aan de beurt is. Er zijn in België meer dan 2 miljoen mensen met een probleem van hoge bloeddruk. Misschien hebben ze platvoeten ook aanvaard :lol:
Tiens, sta ik niet meer op uw negeerlijst?
Spijtig, het was zoveel rustiger zonder uw persoonlijke aanvallen.

Nog eens, ik maak die regels niet.
Als men zegt dat mensen boven de 45 met hoge bloeddruk een verhoogd risico lopen, wie ben ik dan om dat te ontkennen?
En wie is Dizzy dan om het voor de zoveelste keer beter te weten?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

DarkV schreef:
Ik vermoed dat ze ergens achteraan in de 40 zitten.
Als 45 jarige risico patiënt heb ik gisteren mijn az vaccin gehad in Leuven. Veel spierpijn en wat verhoging (38,4). Op te lossen met dafalgan.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

boulder schreef:]
Als je ingeënt bent, hoef je niet te blijven met alles op slot leven?
Er zijn mensen die op reis gegaan zijn vorig jaar, toen er nog geen vaccins waren.
Ik ben thuisgebleven.
Volgende week ben ik ingeënt, dan nog een week of 3 wachten, dat het zeker actief is.
Daarna mag ik mij toch aan wat meer wagen?
Als je niet ingeënt bent hoef je ook niet met alles op slot leven hoor...ik zou me meer zorgen maken over mijn hoge bloeddruk dan over al dan niet gevaccineerd zijn. :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Rusthuis van België eert zen naam :lol:

Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

powaq schreef:
Dizzy schreef:Tja, als hoge bloeddruk ook al als hoog risico geldt dan is het logisch dat het even duurt eer men aan de beurt is. Er zijn in België meer dan 2 miljoen mensen met een probleem van hoge bloeddruk. Misschien hebben ze platvoeten ook aanvaard :lol:
Is hoge bloeddruk nu net niet een van de grootste oorzaken van covid met complicaties?
Kan best zijn maar als je praktisch iedereen als prioritair aanduidt dan is er niet veel sprake meer om prioritairen sneller te vaccineren. Vermits 1 op 5 alleen al met deze problematiek te maken heeft, zit je al aan 20% voor 1 aandoening en er zijn er verschillende. Soit, voor mij OK maar kom dan niet klagen dat het even duurt eer je aan de beurt bent.

Het doet wat denken aan de zware beroepen, eens dat bekend was had iedereen een zwaar beroep :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

iceke schreef: Als je niet ingeënt bent hoef je ook niet met alles op slot leven hoor...ik zou me meer zorgen maken over mijn hoge bloeddruk dan over al dan niet gevaccineerd zijn. :angel:
Ik zeg niet dat ik alles op slot doe, maar ik krijg precies al kritiek dat ik aan reizen denk, volgens sommigen.
Dizzy schreef:Soit, voor mij OK maar kom dan niet klagen dat het even duurt eer je aan de beurt bent.
Het gaat over het fiet dat mensen die niet eens op die lijst staan, dan uiteindelijk toch voorrang krijgen.
Dizzy schreef:Het doet wat denken aan de zware beroepen, eens dat bekend was had iedereen een zwaar beroep
Jij moet toch altijd kunnen anderen met de vinger wijzen, het is echt ziekelijk.
Denk je nu werkelijk dat die hoge bloeddruk een verzinsel is, en mijn dokter eventjes zomaar mij op die lijst zet?
Ik heb al jaren last van een hoge bloeddruk, lang voor er nog maar van Covid sprake was.
Ik vind het bijzonder laag dat jij altijd mensen persoonlijk aanvalt, nu zelfs op het gezondheidsaspect.
mailracer schreef:Die info is normaal te vinden bij je mutualiteit.
Zoals gezegd, ik heb dat gecheckt, en ik sta op die lijst, van zodra dat online te checken was heb ik dat gecontroleerd, ik heb ook voorheen een bericht van de huisarts gekregen dat ik op die lijst stond.
Laatst gewijzigd door boulder 15 mei 2021, 13:20, in totaal 3 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Het zijn vooral de mutualiteiten die personen als risico beschouwen op basis van Facturatie. Komt daar een nummertje in voor dat neigt naar een risicofactor, dan krijg je prioriteit. Voor alle duidelijkheid is zomaar wat overgewicht geen factor, maar moet je echt wel voor een bepaalde periode in behandeling zijn voor een aantal voor de hand liggende klachten. Die info is normaal te vinden bij je mutualiteit.

https://www.health.belgium.be/sites/def ... b_vweb.pdf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb ook gewoon een mail gekregen van mijn huisarts dat ze mij als risico patiënt hadden geactiveerd. Vraag me niet waarom hoor :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dat is op basis van je globaal medisch dossier. Ergens zal er wel iets zijn dat je tot risicopatiënt maakt en dat hoeven niet altijd heel serieuze dingen te zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Goed nieuws trouwens dat het J&J vaccin al in gebruik genomen wordt blijkbaar (cfr boulder)... :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

wied schreef:Goed nieuws trouwens dat het J&J vaccin al in gebruik genomen wordt blijkbaar (cfr boulder)... :-)
Ja, mij verwonderde het ook, ik woon ook niet in een grote stad of zo.

Ik hoorde trouwens op de Duitse radio dat men daar het vaccin inzet voor bijv. daklozen, asielzoekers en dergelijke.
Mensen waarvan men het moeilijk heeft om ze op te roepen, en als ze dan komen opdagen, liever ineens dit vaccin geeft, omdat men totaal niet zeker is of ze de 2e keer zullen komen opdagen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

boulder schreef:
mailracer schreef:Die info is normaal te vinden bij je mutualiteit.
Zoals gezegd, ik heb dat gecheckt, en ik sta op die lijst, van zodra dat online te checken was heb ik dat gecontroleerd, ik heb ook voorheen een bericht van de huisarts gekregen dat ik op die lijst stond.
Flink van je dat je dat hebt nagekeken. Maar mijn antwoord was meer een algemeen gegeven, niet noodzakelijk een reply op jouw. Kwestie van de zieltjes op dezelfde golflengte te zetten.
Mijn huisarts heeft me trouwens geen mail gestuurd, dat ik risico ben. Ik heb het gevonden via myhealthviewer en ben een beetje van mijn stoel gevallen als ik dat las. Hartproblemen in het verleden wss. geen te hoge bloeddruk trouwens.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Dat is op basis van je globaal medisch dossier. Ergens zal er wel iets zijn dat je tot risicopatiënt maakt en dat hoeven niet altijd heel serieuze dingen te zijn.
Klopt, de lijsten van de ziekenfondsen zijn gebaseerd op behandeling of medicatie.

Uw arts kan uw GMD beheren en aanvullen. Het is dus niet zo dat je zomaar op de lijst komt al kan een meewerkende arts een zetje geven.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Het is dus niet zo dat je zomaar op de lijst komt al kan een meewerkende arts een zetje geven.
Daarnet was het nog dat het was zoals bij de zware beroepen, dat iedereen plots een zwaar beroep had... :roll:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

mailracer schreef:
DarkV schreef:
Ik vermoed dat ze ergens achteraan in de 40 zitten.
Als 45 jarige risico patiënt heb ik gisteren mijn az vaccin gehad in Leuven. Veel spierpijn en wat verhoging (38,4). Op te lossen met dafalgan.
Ik ga dat toch niet doen pijnstiller nemen als ik vaccin krijg. Tenzij het te erg wordt.

Ik heb ook al mensen gehoord die het preventief namen. Dat is zeker af te raden.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210502_97909229

EDIT
@boulder, het artikel legt de nadruk op het preventief nemen.
Er is nog veel te onderzoeken aan Covid-19.

Het lijkt mij logisch dat met de tijd er extra vaccins nodig zijn. Veel virussen passen zich aan.
Ook nemen de anti stoffen met de tijd af.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 15 mei 2021, 18:31, in totaal 2 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Abusimbal schreef:Ik ga dat toch niet doen pijnstiller nemen als ik vaccin krijg. Tenzij het te erg wordt.

Ik heb ook al mensen gehoord die het preventief namen. Dat is zeker af te raden.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210502_97909229
Tiens, dat is nu het eerste dat ik ervan hoor, dat je dat beter niet doet.
Spijtig dat het een plusartikel is.

Ik lees nu trouwens al over een toekomstige derde prik, dan vraag ik mij af: wat als je een vaccin gehad hebt waar maar één prik voor nodig was (J&J, zoals ik ga krijgen)?
Krijg je dan een tweede prik, of krijg je dan een eerste prik van een ander vaccin?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

boulder schreef: Ik lees nu trouwens al over een toekomstige derde prik, dan vraag ik mij af: wat als je een vaccin gehad hebt waar maar één prik voor nodig was (J&J, zoals ik ga krijgen)?
Krijg je dan een tweede prik, of krijg je dan een eerste prik van een ander vaccin?
De EU heeft voor nieuwe aanbestedingen een voorkeur voor mRNA-vaccins:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210414_95453554

Een derde prik zal dus waarschijnlijk Pfizer of Moderna zijn.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

boulder schreef:[
Ik zeg niet dat ik alles op slot doe, maar ik krijg precies al kritiek dat ik aan reizen denk, volgens sommigen..
is het nu echt zo moeilijk om 1,5j niet te vliegen en wa minder op restaurant te gaan :)


ik bekijk het anders
als da land dichtgaat zit ge vast
wordt ge in portugal toch coronaziek, leg het dan maar eens in het portugees uit
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

1207 schreef:
boulder schreef:[
Ik zeg niet dat ik alles op slot doe, maar ik krijg precies al kritiek dat ik aan reizen denk, volgens sommigen..
is het nu echt zo moeilijk om 1,5j niet te vliegen en wa minder op restaurant te gaan :)
Dat doen we toch al, we naderen in snel tempo dat anderhalf jaar, en in die tijd heb ik het vliegtuig niet genomen?
Sterker nog, ik ben niet op reis geweest, ook niet in België zelf, noch in de buurlanden.
Maar als mensen ingeënt zijn, waarom moeten ze dan nog thuisblijven?
1207 schreef:ik bekijk het anders
als da land dichtgaat zit ge vast
wordt ge in portugal toch coronaziek, leg het dan maar eens in het portugees uit
Não há nenhum problema.
Falo muito bem a língua de Camões. :-)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Misschien toch even de misconceptie uit de wereld helpen. Voor zover we nu weten zorgt een inenting er NIET voor dat je minder besmettelijk bent, noch dat je zelf minder ontvankelijk bent. Het zorgt er enkel voor dat de kans op effectief ziek worden nihil/klein wordt.

Dus ja ... inenting is geen vrijgeleide imho.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Sasuke schreef:Misschien toch even de misconceptie uit de wereld helpen. Voor zover we nu weten zorgt een inenting er NIET voor dat je minder besmettelijk bent, noch dat je zelf minder ontvankelijk bent. Het zorgt er enkel voor dat de kans op effectief ziek worden nihil/klein wordt.

Dus ja ... inenting is geen vrijgeleide imho.
Ja, maar zoals jij het zegt, betekent het dus eigenlijk niets.
Je zou nog altijd volledig opgesloten moeten zitten.
Dat kan toch ook de bedoeling niet zijn?

Volgens mij klopt het niet wat je zegt.
Kijk naar de VS, daar moeten ingeënten zelfs geen mondmasker meer dragen, ook niet binnenshuis.
Een onbekende is ook iets anders dan iets negatiefs.
Als ik niet weet of mijn buurman nog leeft, betekent dat niet automatisch dat hij dood is.
Dat is wat jij ervan maakt.
We weten niet of een ingeënte minder of meer besmettelijk is, DUS hij is even besmettelijk.
Dat is gewoon fout.
En dat men in de VS de omgekeerde veronderstelling maakt, sterkt mij in de overtuiging dat het wel degelijk een groot verschil maakt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

boulder schreef: Kijk naar de VS, daar moeten ingeënten zelfs geen mondmasker meer dragen, ook niet binnenshuis.
En hoe gaan ze dat controleren. Resultaat gaat zijn dat na een tijd niemand dat mm nog draagt, ook de 40 procent die nog niet gevaccineerd zijn.

Willen we dat hier in België ook? Bovendien absoluut unfair tegenover de jeugd die nog niet ingeënt wordt. Solidariteit werkt in twee richtingen. M.a.w. samen uit, samen thuis.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”