Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik moet rekening houden met men collega's en had gepland voor een lange vakantie in november en ik had gezegd tegen me nbazin van als er verlof in augustus niet opgenomen wordt dat ik die zou opnemen de week van 14-16 september. nu is de planning voor september openbaar in onze dienst en zie ik dat die 3 dagen er sowieso in staan :roll:

Als ik dan vraag of ik dat niet in november mag opnemen mag dat niet :roll:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

fgkjmgfk
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik zit nog op fb maar ik gebruik eigenlijk meer messenger dan facebook zelf. Ik heb een vast groepje contacten(dichte vrienden, familie, kennissen) en die spreek ik dan via messenger.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

devilkin schreef:
sandbert schreef:De bitsigheid waarmee er hier door sommige mensen op Userbase gereageerd wordt. Bepaalde lieden zou ik echt niet graag in levende lijve ontmoeten, echt niet.
Klik maar wat rond in bepaalde topics en je zal wel merken waar ik het over heb.
Ik geloof dat er velen zijn die zich direct aangevallen voelen of het gewoon echt niet kunnen laten mensen voor schut te zetten.
Dit. Mijn goesting om nog te reageren op sommige posts is nihil geworden daarmee.
Amai nog niet, zelfs op niet politieke, dagdagelijkse onderwerpen. Mijn goesting is weer een serieus paar niveau's gezakt om nog maar ergens op te reageren :cry:
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

ub4b schreef: Na de ontdekking dat FB gewoon video's blanked die niks te maken hebben met covid-19, en dan een fake covid-19 reden opgeven om de video te censureren. Zo wordt ongeacht het onderwerp, alles van London Real gecensureerd met de volgende drogreden:

fact_check_agenda.png

Dat was een video over armoede, niks te maken met covid, maar covid is nu de ultieme nepreden om te censureren.
Zouden er niet gewoon haters zijn die die video als "fake covid" markeren? Kan je bij "See why" ofzo aanduiden dat dit geen "fake covid" is?
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Mijn frustratie van de dag (en niet alleen vandaag): mensen die hier op het forum duidelijk tweedehands zaken (met al dan niet serieuze gebruikssporen) aanbieden aan prijzen die hoger liggen dan de ofwel gangbare tweedehandsprijs of soms zelfs de nieuwprijs!

Voor kenners is dit geen probleem deze zien dit direct maar minder ervaren mensen kunnen zich op deze wijze "in het zak laten zetten" omdat ze er van uitgaan dat dit toch een "serieus" forum is waarbij eerlijkheid toch maar normaal moet zijn....pfffffff niet dus!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

bollewolle schreef:
devilkin schreef:
sandbert schreef:De bitsigheid waarmee er hier door sommige mensen op Userbase gereageerd wordt. Bepaalde lieden zou ik echt niet graag in levende lijve ontmoeten, echt niet.
Klik maar wat rond in bepaalde topics en je zal wel merken waar ik het over heb.
Ik geloof dat er velen zijn die zich direct aangevallen voelen of het gewoon echt niet kunnen laten mensen voor schut te zetten.
Dit. Mijn goesting om nog te reageren op sommige posts is nihil geworden daarmee.
Amai nog niet, zelfs op niet politieke, dagdagelijkse onderwerpen. Mijn goesting is weer een serieus paar niveau's gezakt om nog maar ergens op te reageren :cry:
Dit zou niet mogen. Wees niet bang om in zo’n geval dit te melden aan de moderatoren/crew (rechtsboven bericht-> meld dit bericht) of iemand van de moderatoren/crew direct te contacten via een persoonlijk bericht (werkt waarschijnlijk beter en sneller). Daarnaast kan je eventueel ook zelf de persoon aanspreken via persoonlijk bericht. Soms komt iets verkeerd over, is de persoon zich niet bewust van zijn toon en/of speelt privé gemoedstoestand mee. Men zou (als zoiets netjes gebeurt) hier geen aanstoot aan mogen nemen.

Als het echt teveel wordt van een bepaalde gebruiker, wordt hier achter de schermen serieus over gesproken en actie ondernomen (bv. even persoonlijk en vriendelijk contacteren, als dat niet helpt waarschuwen en als dat niet helpt al dan niet tijdelijk rechten ontnemen).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik weet niet of het als frustratie moet gezien worden. Maar ik merk in de omgeving van Knokke/zeeuws vlaanderen elke dag straaljagers op, is dat normaal?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Straf, ik hier in Peer ook : :beerchug: :lol:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

LOL

Nee maar even serieus hoe vaak ik hier een straaljager zie over vliegen. Bewaken zij de kustlijn of wat is het want het houd me wel bezig het is niet eenmalig.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

boonpwnz schreef:LOL

Nee maar even serieus hoe vaak ik hier een straaljager zie over vliegen. Bewaken zij de kustlijn of wat is het want het houd me wel bezig het is niet eenmalig.
TSA13 staat actief. Voor oefeningen en vluchten met onbemande toestellen over de zee. Doorgaans niet in het weekend.

Afbeelding
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

We zijn hier in de buurt van Sint Truiden heel wat F16 (En ander burger / vrije tijd en militair ) luchtverkeer gewoon, maar laatste weken valt het hier ook wel enorm op dat er heel wat meer F16 vluchten zijn van N naar Z en omgekeerd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

po
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Op 3 dagen tijd twee keer problemen met koerierdiensten. DPD chauffeur heeft zelfs niet aangebeld maar briefje in de bus gestoken terwijl ik thuis was. Drie dagen later een UPS chauffeur. Die heeft wel op de bel gedrukt maar niet voldoende opdat er contact was om de bel te laten rinkelen. Kort nadat ze hier geweest waren een mailtje van beide koerierdiensten dat ik niet thuis was. Gelukkig registreert mijn Ring video deurbel alles. Geluk bij een ongeluk: op vrijdag waren beide pakketten beschikbaar in 1 en dezelfde parcelshop die zowel voor ups als voor DPD werkt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Google die weer eens besluit om tijdens het lopen mijn geluidsvolume te verminderen naar een niveau dat geschikt is voor een bibliotheek.Hoe kan men dit vermijden,niet blijkbaar.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

gkjgkj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Kindjes hebben vandaag de iPad gevonden (gekocht begin dit jaar).
Resultaat: scherm gebroken.

Kostprijs om te laten repareren: bijna evenveel als dat we betaald hadden ervoor :bang:
Bij een niet-erkende reparateur is dit zelfs duurder dan bij Apple.

Dan maar een nieuwe iPad kopen... :evil:
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

axs schreef:We zijn hier in de buurt van Sint Truiden heel wat F16 (En ander burger / vrije tijd en militair ) luchtverkeer gewoon, maar laatste weken valt het hier ook wel enorm op dat er heel wat meer F16 vluchten zijn van N naar Z en omgekeerd.
Vandaag in de krant gelezen dat er over x maanden weer een buitenlandse opdracht voor de F16's zit aan te komen waardoor het aantal testvluchten gevoelig wordt opgedreven. Er zouden in september ook verschillende dagen (nachten eigenlijk :) ) nachtvluchten voorzien zijn om de piloten terug te trainen hierop ...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

*sigh*¨... @LinkedIn ... Limburg is een provincie in Vlaanderen, niet Wallonië ... ngaaaah ...

Email vandaag gekregen:
We’re continuously making changes to our platform to provide you with a better experience. In an effort to improve our mapping data ... blablabla ... Your current location is displayed as Limburg Area, Belgium and will be automatically updated to Limbourg, Walloon Region, Belgium on October 12, 2020
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Iets bestellen voor next day delivery, en dan merken dat levering via Bpost gaat gebeuren.
Dat staat al op voorhand gelijk aan stress, failure, en wanhoop, dat miezerige excuus voor een bedrijf.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wat is de reden trouwens dat amazon altijd met bpost levert bij hun prime verzendingen? Had liever postnl gezien :bang:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Sasuke schreef:*sigh*¨... @LinkedIn ... Limburg is een provincie in Vlaanderen, niet Wallonië ... ngaaaah ...

Email vandaag gekregen:
We’re continuously making changes to our platform to provide you with a better experience. In an effort to improve our mapping data ... blablabla ... Your current location is displayed as Limburg Area, Belgium and will be automatically updated to Limbourg, Walloon Region, Belgium on October 12, 2020
euh, ligt er een beetje aan...
limburg = provincie in vlaanderen
limbourg = stad in wallonie

vermoedelijk snappen ze bij linkedin (wss geen belgen) dat niet helemaal en denken ze dat je in de stad limbourg zit.
mss je linkedin aanpassen naar STAD, belgium ? :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

FlashBlue schreef:Dat staat al op voorhand gelijk aan stress, failure, en wanhoop, dat miezerige excuus voor een bedrijf.
Ik lees dat zo vaak, ik heb precies erg veel geluk met hen. Eigenlijk nooit wat voor, of het moet eens een vergeten keer zijn. Bij men ouders eigenlijk ook niet.

OT: Al een week bijna geen slaap, stilaan simpel(er) aan het worden...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Iets dringend nodig hebben, en in geen enkele lokale winkel te vinden.
Dan maar online bij onze blauwe/oranje vrienden bestellen, want ze leveren D+1.

Of toch maar niet... Voor 23:59 besteld, overmorgen geleverd is tegenwoordig de norm.
Dan toch maar bij een ander bedrijf met betere servicevoorwaarden bestellen die D+2 doen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

blaatpraat schreef:Of toch maar niet... Voor 23:59 besteld, overmorgen geleverd is tegenwoordig de norm.
tot op heden nog nooit problemen mee gehad bij coolblue.
zowel via hunzelf (witgoed), bpost, en dynalogic (op zondag) altijd mijn leveringen de volgende dag gehad.
heb er overlaatst nog een simpele torenventilator besteld, gewoon netjes volgende dag hier.

mijn frustratie momenteel is meer AOC....
brengen ze een monitor met VESA uit, kan je de aansluiting voor de stand niet verwijderen....
resultaat is dus dat je scherm gemount is met een plastieke buis die eronderuit komt :(
(en als je AOC mailt antwoorden ze eigenlijk gewoon pech, als je niet tevreden bent moet je het maar retourneren naar waar je het gekocht hebt)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

boonpwnz schreef:Wat is de reden trouwens dat amazon altijd met bpost levert bij hun prime verzendingen? Had liever postnl gezien :bang:
PostNL is de backup. Maar gezien de bpost-vakbonden al een tijdje koest zijn is het al even geleden dat de backup nog gebruikt is.

AFAIK kan je wel aan de klantendienst vragen dat ze bpost "deprioritiseren" voor zendingen aan jou gericht, maar daarvoor moet je wel aantoonbaar veel leveringsproblemen hebben met bpost en dat wil dan nog niet zeggen dat PostNL meer zal komen, het kan ook UPS zijn.

Waarom met bpost, wellicht omdat het goedkoper is? Maar er speelt mogelijks nog meer mee, namelijk dat Amazon wel nog een belangrijker contract heeft met bpost dan enkel pakjes afleveren hier. Amazon USA gebruikt bpost (enfin, de dochteronderneming Landmark) voor de internationale verzending en inklaring van hun pakketten naar heel wat landen buiten de VS (nee, niet enkel Belgie), en dat is ook niet bepaald een klein volume.

Vermoedelijk dat een en ander wel tot een vrij voordelig tarief leidt obv de totaalsom die onze post verdient aan Amazon, een tarief dat PostNL niet kan matchen? Als ik mij niet vergis is Amazon in totaliteit zelfs de grootste klant van de bpost groep (over alle diensten samen)?

Daarnaast is het ook zo dat Amazon nog steeds meer verkoopt in de zuidelijke landhelft dan bij ons. Redenen: Coolblue/Bol is daar niet bekend (Bol is enkel Nederlandstalig, Coolblue zet wel in op Frans maar ademt toch een onbekende cultuur voor de meeste Walen en heeft ook geen afhaalwinkels in Wallonie), maar ze kijken wel naar de Franse TV en zo kennen ze alle Franse e-commerce bedrijven en daar zit Amazon.fr natuurlijk al lang als grote speler, met bovendien een sterk aanbod gericht op de Franstalige cultuur. PostNL is dan weer niet zo goed vertegenwoordigd met pakketpunten in die regio, bpost uiteraard wel. Ook dat is dus misschien een reden waarom Amazon bpost verkiest, om "dichter bij de klant" te zijn.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

:bang: t is twee september en nu vermeld them zijn korting.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

FlashBlue schreef:Iets bestellen voor next day delivery, en dan merken dat levering via Bpost gaat gebeuren.
Dat staat al op voorhand gelijk aan stress, failure, en wanhoop, dat miezerige excuus voor een bedrijf.
Ennnnn zoals verwacht!
Zending aangeboden zonder succes. Bericht gelaten in brievenbus
Heel de dag thuis, en zelfs geen briefje in de brievenbus.
Wat een ongelofelijk incompetente mensen werken toch bij Bpost.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

FlashBlue schreef: Wat een ongelofelijk incompetente mensen werken toch bij Bpost.
Don't blame the person, blame the system.
Die persoon probeert ook maar gewoon het einde van de dag te bereiken zonder ontslagen te worden.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Nee, i blame the person.

Het is zijn job om leveringen te doen, en zijn papierwerk correct op te volgen.

Kan hij dat niet, moet hij maar iets anders gaan doen, of net ontslagen worden.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En het is aan BPost om te zorgen dat
- de leveringen realiseerbaar zijn
- foute leveringen een sanctie inhouden

Als misstappen getolereerd worden, waarom zou je dan braag de regels volgen?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Bpost moedigt dit gedrag net aan bij hun personeel. en dan concludeer ik dat er douchebags werken die hun werk/dienstverlening niet serieus nemen.

Je moet eens proberen om iemand aan de lijn te krijgen met een klacht daar ;-)
Zodra je aangeeft dat je een tracking nummer hebt (als je belt met gsm) ga je direct naar een ivr sectie die afsluit met "we sturen u via sms een link naar een webpagina waar u uw klacht kan ingeven, prettige dag nog".
En die klachten verdwijnen dan in een black hole, want als eindklant krijg je nooit feedback.

Ik heb het al eens gezegd de afgelopen week, maar DHL slaagt erin om met full tracking een pakket van de VS tot aan mijn deur te krijgen op net iets meer dan 24h. Bpost slaagt erin om 14 dagen nodig te hebben voor een brief van de ene kant van Gent naar de andere te brengen.

Heel dat bedrijf staat op alle niveaus bol van de incompetentie.

en dit is wel heel offtopic nu, dus om on topic te blijven: Ik erger me aan mensen die bedrijven willen goedpraten die hun enige corebusiness, zijnde "dingen aan huis leveren" niet in orde hebben. ;)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

FlashBlue schreef: Ik heb het al eens gezegd de afgelopen week, maar DHL slaagt erin om met full tracking een pakket van de VS tot aan mijn deur te krijgen op net iets meer dan 24h. Bpost slaagt erin om 14 dagen nodig te hebben voor een brief van de ene kant van Gent naar de andere te brengen.
Cherry-picking want DHL Express is ook wel de enige die dat kan dankzij rechtstreekse cargovluchten tussen de VS en Brussel. De andere twee spelers hebben dat niet en hebben daarom 48u nodig wat de norm is voor VS-EU. (In de andere richting kunnen ze het wel omdat de tijdzones dan in het voordeel werken). FedEx heeft rechtstreekse cargovluchten tussen de VS en Luik maar stuurt alles daarna op de vrachtwagen naar hun sorteercentrum in Parijs.

Daarnaast: als DHL Express niet op tijd levert, zelfs al is het 1 minuut, en er is geen externe reden (douane oid) moeten zij een vergoeding uitbetalen. bpost moet juist niets als ze te laat leveren. Dat verschil vertaalt zich ook in kostprijs.

Je kan met DHL Express ook domestic verzenden, en het zal op tijd geleverd worden. De reden waarom je dit toch niet zal doen, is ook de reden waarom bpost zo'n andere dienstverlening levert.

Soit als je een contractuele aankoop met next-day delivery hebt gedaan kan je de verzendkosten terugvorderen, mits de oorzaak niet bij jou ligt. Dat zal idd de moeilijkheid worden gezien "bestemmeling afwezig", maar Amazon doet daar bijvoorbeeld niet moeilijk over, uw verkoper hopelijk ook niet. Het is dan aan de verkoper om een klacht in te dienen bij bpost en in de toekomst een andere verzenddienst te gebruiken voor next-day.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

FlashBlue schreef:
Ik heb het al eens gezegd de afgelopen week, maar DHL slaagt erin om met full tracking een pakket van de VS tot aan mijn deur te krijgen op net iets meer dan 24h. Bpost slaagt erin om 14 dagen nodig te hebben voor een brief van de ene kant van Gent naar de andere te brengen.
Even voor de eerlijk vergelijking het percentage dat geslaagd levert met postnl bij mij is 2-3 keer groter dan bij bpost. Dus dat is ook opvallend voor een Nederlands bedrijf. ik moet wel zeggen onze buurt is gekende als 'pakjesbuurt'.

Ik hoop alleen dat mijn bpostpakketje die voor morgen gepland staat volgens amazon niet weer misloopt of ergens op een pakjespunt 5 km verderop wordt geleverd :roll:
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Heb je jouw levervoorkeur opgegeven bij Bpost zodat het bij afwezigheid bij de buren geleverd wordt? Vroeger was PostNL hier ook beter, maar tegenwoordig doet Bpost niet onder. Alles is beter dan Dynalogic.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Nee ik doe meteen bij pakketjesautomaat maar als die vol zit dan weet je niet of hij bij het dichtsbijzijnde dorp geleverd wordt of bij het dichtsbijzijnde postkantoor :roll:

Daarnaast bpost werkt vaak samen met dynalogic voor zondagbezorging en IEDERE keer loopt dat mis. Hoe dat komt weet ik niet maar ik ontvang men pakket altijd de maandag wat voor zin heeft het dan dat je die optie krijgt :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik kom zot van de taal-instellingen van Windows/Microsoft. Nieuwe PC, Engelse Windows. Mijn Windows Store is in het Engels, maar die van de account van mijn zoon is in het Frans. Nochtans nergens andere taal voor hem ingesteld.
En op zijn account kan ik dan weer netjes énkel English/QWERTY kiezen, terwijl er op mijn account ook nog een English/AZERTY tussenstaat die ik in de Settings nergens terugvind en dus ook niet kan verwijderen. Wellicht omdat de installatie zelf met een AZERTY gedaan is.

EDIT: heb dat van dat ongewenste taal-profiel opgelost gekregen. Ik had als Regional Format "English (Belgium)" staan. Dat veranderen naar "English (United States)" deed het ongewenste AZERTY profiel verdwijnen. Als ik terug "English (Belgium)" koos, kwam het terug. Dan dus maar US gekozen maar dan moet je manueel de individuele settings (komma vs punt, 12 vs 24h, US vs Metric...) allemaal individueel corrigeren.
Het bizarre is dus dat het op het account van mijn zoon ook op "English (Belgium)" staat en hij geen ongewenst AZERTY profiel heeft.

EDIT2: en ook het Windows Store issue bleek het gevolg van het kiezen van "English (Belgium)" als Regional Format :bang: . Dus ook op profiel van mijn zoon op "English (US)" gezet en de Store kwam nu wel in het Engels.
Laatst gewijzigd door Tomby op 05 sep 2020, 21:45, 3 keer totaal gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Tomby het grappigste dat ik heb is dat mijn settings in het engels staan maar al de rest in het nederlands :roll:
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Hehe, al te bekend inderdaad. Bij de vorige laptop van het werk was alles in het Engels maar de Windows en Office update berichten waren in het Duits :roll:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

axs schreef:We zijn hier in de buurt van Sint Truiden heel wat F16 (En ander burger / vrije tijd en militair ) luchtverkeer gewoon, maar laatste weken valt het hier ook wel enorm op dat er heel wat meer F16 vluchten zijn van N naar Z en omgekeerd.

idd, vroeger toen Brustem nog open was er nog veel meer luchtverkeer. Herinner me nog dat er een tijdens een speelsessie hier op een pleintje iets verder een C130 overvloog, ergens begin jaren 90. Schat op een 200m hoogt ofzo, misschien iets hoger, als kind moeilijk in te schatten maar hij leek in ieder geval dichtbij. :lol:

Ook al is Brustem al even dicht liggen we hier nog steeds in een oefenzone en zullen ze nog dikwijls horen / zien.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”