Re: Bbox3 Sagem Tool
Geplaatst: 14 aug 2020, 13:56
Vermoed om versie 0.13GuntherDW schreef:Gaat dit om een 0.13-dev versie, of 0.12?
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=43902
Vermoed om versie 0.13GuntherDW schreef:Gaat dit om een 0.13-dev versie, of 0.12?
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.1
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 85 000 kbps
Upstream current bit rate: 14 998 kbps
Downstream max bit rate: 102 099 kbps
Upstream max bit rate: 24 838 kbps
Downstream attenuation: 17,9 dB
Downstream noise margin: 11,8 dB
Upstream noise margin: 12,6 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Proximus profile name: 85/15
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 69.999 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 86.215 kbps
Upstream max bit rate: 31.153 kbps
Downstream attenuation: 18,8 dB
Downstream noise margin: 11,5 dB
Upstream noise margin: 9,7 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 497 m
Proximus profile name: 70/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 69,999 kbps
Upstream current bit rate: 27,516 kbps
Downstream max bit rate: 127,655 kbps
Upstream max bit rate: 29,541 kbps
Downstream attenuation: 9.5 dB
Downstream noise margin: 25.7 dB
Upstream noise margin: 5.9 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 168 m
Proximus profile name: unknown
Proximus DLM profile: unknown
Proximus repair profile: unknown
Bij installatie was al gemeld dat er een fout op de lijn zat. De installateur heeft dan ook al een nieuwe afspraak gemaakt om dit verder te laten onderzoeken. Deze afspraak is volgende week.GuntherDW schreef: Ik zou als het kan eens je lijn laten uitmeten eigenlijk.
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 99,999 kbps
Upstream current bit rate: 29,999 kbps
Downstream max bit rate: 135,730 kbps
Upstream max bit rate: 42,512 kbps
Downstream attenuation: 7.8 dB
Downstream noise margin: 18.1 dB
Upstream noise margin: 14.2 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 126 m
Proximus profile name: 100/30
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Wat is "Het TBF nummer"?jackho schreef:Het gaat niet altijd zo vlug, kan zeker een week duren (soms ook langer) maar als er dan nog niets gebeurd is kun je altijd het TBF nummer eens bellen.
philippe_d schreef:Via de klantendienst:Zelf een lijntest (TBF) initiëren:
- - Proximus factuur bij de hand nemen.
- Onder "internet" staat naast je abonnement je lijn nummer (ziet eruit als een telefoonnummer).
- Bellen naar de klantendienst op 0800 22800.
- Indien je telefoonnummer gevraagd wordt, geef dit lijn nummer in.
- Kies nu voor optie 1 (vaste lijn) > 4 (storing) > 2 (internet).
- Nu krijg je de helpdesk, die kan je lijn (laten) nakijken.Indien dit geen verbetering geeft, dan toch best de helpdesk bellen?
- - Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart (TBF).
- Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel (50/15?), waarna DLM terug opgestart wordt.
Wat jij moet doen is geduldig afwachten, en vooral geen veelvuldige TBF's en reboots.PeterD1 schreef: Zover ik kan zien is er nog geen DLM profiel, moest dit al toegewezen zijn of moet ik nog wat langer wachten? Of moet ik het TBF nummer eens bellen?
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 69.999 kbps
Upstream current bit rate: 29.999 kbps
Downstream max bit rate: 121.080 kbps
Upstream max bit rate: 40.651 kbps
Downstream attenuation: 15,1 dB
Downstream noise margin: 23,5 dB
Upstream noise margin: 13,1 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 360 m
Proximus profile name: 70/30
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
Inderdaad!alloja schreef:100/35
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps
Downstream max bit rate: 127.300 kbps
Upstream max bit rate: 41.527 kbps
Downstream attenuation: 15,1 dB
Downstream noise margin: 15,3 dB
Upstream noise margin: 9,8 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 360 m
Proximus profile name: 100/35
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Hangt er van af wat "spiksplinternieuw" is, natuurlijk.GuntherDW schreef:Dat was snel, op een net opgeleverde lijn al binnen de week, heck, na nog geen 2-3 dagen?
Al had hij wel ook direct vectoring. Dus het zal geen "spliksplinternieuwe" lijn geweest zijn.
Tegenwoordig gaat het blijkbaar veel sneller, ook DLM ...GuntherDW schreef:Dat was snel, op een net opgeleverde lijn al binnen de week, heck, na nog geen 2-3 dagen?.
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49,998 kbps
Upstream current bit rate: 17,495 kbps
Downstream max bit rate: 71,955 kbps
Upstream max bit rate: 22,047 kbps
Downstream attenuation: 24.1 dB
Downstream noise margin: 13.5 dB
Upstream noise margin: 8.7 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 655 m
Proximus profile name: 50/17,5
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 99.997 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps
Downstream max bit rate: 135.200 kbps
Upstream max bit rate: 42.332 kbps
Downstream attenuation: 12,4 dB
Downstream noise margin: 18,0 dB
Upstream noise margin: 10,3 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 262 m
Proximus profile name: 100/35
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Thanks, technicolor inderdaad. Van technicolor is er op geen manier dergelijke informatie op te vragen?alloja schreef:Dat werkte gisterenmiddag nog goed hier. Tool kan met ethernet of WiFi werken. Heb je wel een Sagmcomcom bbox3… geen Technicolor?
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 69 999 kbps
Upstream current bit rate: 29 999 kbps
Downstream max bit rate: 117 963 kbps
Upstream max bit rate: 49 947 kbps
Downstream attenuation: 14,4 dB
Downstream noise margin: 0,0 dB
Upstream noise margin: 20,5 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: no
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 331 m
Proximus profile name: 70/30
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 40,000 kbps
Upstream current bit rate: 10,000 kbps
Downstream max bit rate: 49,540 kbps
Upstream max bit rate: 10,210 kbps
Downstream attenuation: 21.9 dB
Downstream noise margin: 16.6 dB
Upstream noise margin: 7.5 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 8b
Estimated distance: 648 m
Proximus profile name: 40/10
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Met deze lijnwaarden vermoed ik dat je in "zone 3" zit (zie tabel: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=51035)trical schreef:Ik ben van edp net naar proximus gegaan en het is precies nog slechter:
sinds de oplevering is er nog 10 mbit afgegaan na x aantal dagen..
Code: Selecteer alles
Downstream current bit rate: 40,000 kbps/10,000 kbps Downstream max bit rate: 49,540 kbps/10,210 kbps Downstream attenuation: 21.9 dB DSL profile: 8b Estimated distance: 648 m
kan je me uitleggen hoe dit dan van vroeger kan zijn? zelfde huistrical schreef:Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 70.417 kbps Upstream current bit rate: 19.999 kbps Downstream max bit rate: 88.945 kbps Upstream max bit rate: 22.864 kbps Downstream attenuation: 19,4 dB Downstream noise margin: 12,3 dB Upstream noise margin: 7,1 dB Vectoring down: yes Vectoring up: yes Modem vectoring compatible: yes ROP vectoring compatible: yes DSL standard: VDSL2 Annex B DSL profile: 17a Estimated distance: 516 m Proximus profile name: 70/20 Proximus DLM profile: yes Proximus repair profile: no
dit is op edpnet
Het aansluitpunt is verhuisd van de keuken naar de kelder waardoor deze één meter dichter bij de bron zit en er geen aftakpunt meer tussen zit.Patje schreef:Ondertussen iets gebeurt met uw lijn ? schade of iets anders ....
ik probeer het daar eensPatje schreef:Als je eventueel lid bent op het PX forum kan je vragen aan iemand van px om je lijn uit te meten, mogelijks is er interventie nodig om de fout te vinden.
Soms vraag ik me af waarom er niet meer een 17a profiel gegeven wordt, ook aan lijnen die wat verder van de ROP zijn (zone 3). Hierdoor gaat eigenlijk veel beschikbare bandbreedte verloren.Patje schreef:Ondertussen iets gebeurt met uw lijn ? schade of iets anders .... ook heb je maar een 8b profiel ipv een 17a
Laat PX kijken naar uw lijn (teveel fouten ?)
kan iemand dat profiel aanpassen?philippe_d schreef:Soms vraag ik me af waarom er niet meer een 17a profiel gegeven wordt, ook aan lijnen die wat verder van de ROP zijn (zone 3). Hierdoor gaat eigenlijk veel beschikbare bandbreedte verloren.Patje schreef:Ondertussen iets gebeurt met uw lijn ? schade of iets anders .... ook heb je maar een 8b profiel ipv een 17a
Laat PX kijken naar uw lijn (teveel fouten ?)
Indien bovenstaand lijntje een 17a profiel zou krijgen, was een 70/20 zeker mogelijk ...
Misschien toch eens een TBF proberen?
PS. Dat de downstream attenuation in de loop van de tijd gestegen is van 19 dB naar 22 dB lijkt me wel een probleem...
mijn klantnummer is slechts 8 cijfers..; Ik geraak dan ook niet door het menubroke23 schreef:zoals aangegeven, TBF starten: 0800/22424 bellen en je klantennummer ingeven (9 cijfers)