Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
MVA
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Normaal zit er idd sowieso een SSD in. Je kan dat zien op de foto's die svenska helemaal in het begin(pagina 11) van deze thread heeft gepost.

En ik quote even :
svenska schreef:Ik heb de box al kunnen booten vanaf een usb stick als hun SSD uit de sata poort getrokken wordt.
Dus ik vermoed dat je er makkelijk iets anders kunt opzetten als je er een andere HDD of SSD instopt.
Gewoon wat zoeken met de zoekfunctie in deze thread dus.

Verder vind ik het wel jammer dat HD op zich laat wachten :???: Dat was "beloofd" voor eind december, midden januari. :-D
bodohamwi ch
Starter
Starter

Nochtans, zo ziet mijn box eruit:

Afbeelding

En bhaalu start op zonder problemen.

Dat van booten vanaf USB stick als je de SSD eruit haalt, had ik ook al gelezen. Bij mij lukt dat echter niet (heb al geprobeerd een UBCD stickje te booten), vandaar dat ik vroeg of iemand al in de BIOS is geraakt?

Het is inderdaad spijtig dat HD nog niet uit is gekomen voor Bhaalu. Misschien heeft dit te maken met het feit dat de er voor VIA chrome9 chipset amper Linux drivers beschikbaar zijn. Is ook een van de redenen dat Openelec niet beschikbaar is voor VIA chipset based systemen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik ga hier niet alles doorlezen maar

Als je één tv abonnement hebt bij tvvlaanderen kan ik dan pakweg 1 box en 3 sticks gebruiken voor 4 televisies op 2 verschillende lijnen?
Eentje pakweg thuis en de andere in gent?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

in de box zat eerst een EUSB van 8GB.
deze zou vervangen worden door een harde schijf,maar zover bekent zijn deze nog niet geleverd.

@Q-tec : je mag met 1 abonnement meerdere boxen en sticks nemen,je mag deze mee nemen op verplaatsing,ze maken ook reclame dat je dit mee kunt nemen op hotel enzo.
Als je bedoeld dat je op adres A woont en op adres B je ouders die dan zonder enig tv-abonnement via bhaalu kijken,dat is niet de bedoeling en is eigenlijk fraude.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Als het een kotstudent is zie ik het probleem niet. Je maakt officieel deel uit van het gezin en een kot is niet meer of niet minder dan een tweede verblijf.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Hm, gisteren gemerkt dat ik ("telenet digitaal") geen Discovery meer heb via Bhaalu... Ik zou anders zweren dat ik die had, en in mijn telenet pakket zit die ook... Bij de faq staat hij wel bij tv vlaanderen, niet (meer?) bij telenet...

Hebben ze die nu stiekem weggenomen? En zo ja, why... Als dat het geval is: wel een hele grote "faux-pas" qua communicatie :nono:
i will live forever.... or die trying!
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

dit komt van hun Facebook :
Hallo Joshua, we hadden het inderdaad liever ook anders gezien (verwitting vooraf aan iedereen) maar daar was helaas geen tijd voor. Door een fout was deze ingreep noodzakelijk. We doen er wel alles aan om de Belgische versie van Discovery channel zo vlug mogelijk te ondersteunen! *Yuri
het gaat over Discovery Nederland. Discovery Nederland zit enkel in het zenderpakket van Tv-Vlaanderen. Bij Telenet en Belgacom zit een andere versie van Discovery Channel in het zenderpakket. Deze versie ondersteunt bhaalu nog niet. We werken eraan om dit in de toekomst ook te kunnen toevoegen. *Jorien
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Ja, heb net via email een gelijkaardige reactie ontvangen:
Hallo

Dat klopt. Er was hier een fout gebeurd. Onze excuses hiervoor. De Discovery die je ontving was de Nederlandse versie van Discovery. Via Telenet heb je recht op de Vlaamse versie van Discovery, maar deze ondersteunt bhaalu nog niet. We werken eraan om deze ook aan het pakket te kunnen toevoegen. Via Tv-Vlaanderen kan je wel nog steeds de Nederlandse versie van discovery bekijken want daar zit deze wel degelijk in het pakket.

Groeten
Jorien van bhaalu
Zelfs al konden ze niet op voorhand verwittigen, een mailtje naar de betrokken leden had achteraf ook nog wel gekund... Nu moeten we er zelf achter komen, en dat is nooit leuk!

edit: gelukkig zijn ze dan wel responsief als je het hen vraagt:
Hallo

Goed nieuws, ik verneem net dat de vlaamse discovery snel opnieuw toegevoegd zal worden. Ik kan hier geen precieze datum voor geven, maar het gebeurt in de nabije toekomst.

Groeten
Jorien
i will live forever.... or die trying!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

bodohamwi ch schreef:'t Is een box die ik overgekocht heb van iemand die hem gewonnen heeft. Zou een 3 maand oud zijn.
Wie doet nu een gewonnen Bhaalu box van de hand....
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zowat alle abo's hebben RTBF maar ook dat kan met Bhaalu niet (her)bekeken worden. Aangezien dit een "openbare omroep" is verwonderd het mij dat die omroepen niet in het pakket zitten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Kay
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Dat vind ik ook bijzonder ergerlijk, dat de Franstalige zenders er niet bijzitten, hoewel die allemaal in het Belgacom en Telenet-pakket zitten. Heb er al naar geïnformeerd begin december en kreeg een antwoord waar we niet echt veel verder mee zijn:

Beste *****

In de nabije toekomst kunnen ook Franstalige zenders opgenomen worden. Een precieze datum hiervoor kan ik nog niet geven. Wil je graag op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen van bhaalu? Schrijf je dan zeker in op de nieuwsbrief via http://benl.bhaalu.com/subscribe

Veel kijkplezier! Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan zeker niet om mij opnieuw te contacteren.

Groeten
****** van bhaalu

Ondertussen zijn we bijna 2 maand verder en is er nog geen enkele nieuwe zender bijgekomen, noch de mogelijkheid sommige zenders in HD te bekijken.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk omdat ze dan meer infrastructuur moeten huren, en dat niet rendabel is met het huidige klantenaantal? Ik hoor steeds hoe meer mensen zich inschrijven, hoe meer we kunnen doen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Richt Bhaalu zich in eerste instantie niet alleen op het Vlaamse landgedeelte.?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Nu wat ik wel merkwaardig vind is waarom ze gekozen hebben voor zenders als de Duitse Vox en ntv en niet voor de Franstalige rtbf en la Deux. Je zou denken eerst de nationale en dan als er nog vraag naar is, een commerciële duitse
bodohamwi ch
Starter
Starter

Het lijkt mij vrij duidelijk waarom RTBF niet aangeboden wordt, is niet beschikbaar met TV vlaanderen. Volgens mij is de hele opneeminfrastructuur van bhaalu gebaseerd op opnames via satteliet (is het enigste zendsysteem dat iet wat "open" is qua hardware gebruik.
In België gebruiken ze hiervoor TV Vlaanderen, vandaar ook dat DIscovery Channel geschrapt is, op TV Vlaanderen is enkel de Nederlandse versie beschikbaar.

Hier trouwens de zenderlijst van TV Vlaanderen, staat je gewenste zender hier niet op, moet je niet te veel verwachten volgens mij.
http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFil ... NDEREN.pdf

Edit: Even vergeten dat RTBF ook via DVB-T beschikbaar is, dus misschien gaan ze deze wel in de toekomst aanbieden (dvb-t => vrije hardware keuze)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

In BE kan je evengoed TéléSAT gebruiken, de waalse tegenhanger van TVVlaanderen

Telefonie = EDPnet + OVH
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Tis zover

De Vlaamse zendergroepen Medialaan (VTM, 2BE, Vitaya), SBS (Vier, Vijf) en VRT (Eén, Canvas) dienen samen een klacht in tegen televisieplatform Bhaalu. Dat berichten De Tijd en De Morgen vandaag. Volgens de omroepen schendt de videorecorder van Bhaalu, die onbeperkt tv-programma's opneemt, hun auteursrecht.
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... bank.dhtml
de koe zegt boe
Jack3770
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Ik ben eens benieuwd al kan dit wel effe gaan duren.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... 204_bhaalu

De frontale aanval dus op 3 fronten:

- procedure voor onmiddellijk verkoopverbod
- procedure ten gronde voor schadevergoeding
- procedure bij de VRM voor de schending van de signaalintegriteit

Ik vermoed boeiende en interessante procedures, want dit zou precedenten kunnen scheppen, ook voor het zelf opnemen, en de digiboxen van de klassieke providers.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

zouden ze op 'deredactie' nu geen copyright schenden op de afbeelding van de bhaalubox? :-D
de koe zegt boe
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als je het recht hebt om een thuiskopie op te slaan, wat maakt het dan uit of je zelf op het record knoppeke drukt, of je butler?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat het maar afloopt in ons voordeel want verdorie, heb net een jaar abo genomen... :bang:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dat het inderdaad maar afloopt in mijn/ons voordeel : anders ben k mijne gratis TV kwijt :-)
Als je digitaal hebt gekeken via Belgacom/Telenet, analoog via Telenet en je dan Bhaalu krijgt, DAT is pas een verademing! Daar kan Stievie niet aan tippen!

Telefonie = EDPnet + OVH
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Bhaalu lijkt al van in de start erg zeker van hun zaak dus ik denk dat ze hierop aan het wachten waren. Kan alleen maar duidelijkheid brengen !

wat ook leuk is vlak naast het artikel staat een ander artikel : http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... over.dhtml
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Uiteraard is de flexibiliteit van Bhaalu , Netflix e.d. de toekomst. Hier op UB zijn we daar al lang van overtuigd maar de "krokodillen' van de traditionele zenders zien hun monopolie/controle verdwijnen. Ik hoop dat ze met dit proces het deksel op de neus krijgen.
Bye, Maurice
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

probeer hier iets meer over te vinden... (van de juridische uitspraak), maar vind niet direct iets
De omroepen voelen zich echter gesterkt in hun eis nadat een rechtbank in München zich begin vorige maand al uitsprak. RTL had Bhaalu om dezelfde reden voor de rechter gedaagd als de Vlaamse omroepen en kreeg gelijk in kort geding. Bhaalu mag in Duitsland de vijf zenders van RTL niet meer aanbieden.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/tv/ar ... hter.dhtml
de koe zegt boe
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Op de Duitse FB site staan links naar bhaalu.de maar die site is niet (meer) in de lucht. Een search naar Bhaalu + RTL geeft geen resultaten wat betreft rechtszaken of uitspraken.

Zelfs op de site van RTL.de geeft de zoekterm "bhaalu" geen resultaat, je zou toch denken dat ze een uitspraak in hun voordeel op hun site posten?
Bye, Maurice
bartman
Elite Poster
Elite Poster

ik vrees toch dat Bhaalu aan het kortste eind zal trekken. De omroepen zullen alvorens ze hun klacht gingen indienen ook wel onderzocht hebben met welke juridische elementen Bhaalu op de proppen zou komen en welke argumenten zij daar tegenover kunnen plaatsen. ik vrees dat het beeld weldra op zwart zal gezet worden, toch al voor de Vlaamse zenders, van de andere zenders kunnen de uitzendingen nog wel even doorgaan
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

't is niet omdat ze het onderzocht hebben dat ze met zekerheid al iets gaan winnen.
Het kan ook zijn dat ze de schade willen beperken door nu aan de alarmbel te trekken, hopen dat Bhaalu sommige dingen mag, maar met andere zaken er over gaat.

Als ze niets doen, dan krijgen andere toekomstige partijen het idee dat 'alles mag' en beginnen ze misschien iets gelijkaardigs.

Dus in dat opzicht is het zelfs voor Bhaalu goed dat er nu duidelijkheid komt, en zolang die er niet is gaat geen andere vogel een poging wagen om ook op de markt te komen met zoiets.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Jack3770
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Het grote argument gaat zijn dat Bhaalu een dienst is en voor die dienstverlening een signaal gebruikt waarvoor ze niet onderhandeld hebben.

En ik vrees dat de omroepen en TV Vlaanderen een punt hebben. Als alles nu lokaal gebeurde was er geen probleem, maar zij streamen nog altijd naar de gebruikers dus lijkt me inderdaad een soort dienst te zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Alles lokaal gebeuren? 'k Wil niet weten wat voor een serie harddisks je moet hebben om alles van de voorbije 3 maand op te slaan van alle kanalen die TVV aanbied :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Jack3770 schreef:
En ik vrees dat de omroepen en TV Vlaanderen een punt hebben. Als alles nu lokaal gebeurde was er geen probleem, maar zij streamen nog altijd naar de gebruikers dus lijkt me inderdaad een soort dienst te zijn.
Dus als je een cd ript, die op je dropbox/skydrive zet, en beluisterd, dan is het illegaal? Of.. dan is dropbox illegaal bezig?
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Met dien verstanden dat je met "rippen" niet "illegaal kopieren" bedoeld, want er is het recht op een thuiscopy! :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

nee, met rippen bedoel ik 'kopieren van een legaal aangekochte cd'

Het enigste grote probleem dat ik zie, is dat deze materie voor de gemiddelde rechter chinees is... ik durf wedden dat hij er niets van verstaat, en een vluchtig vonnis zal geven. Tegen de advokaten de ganse materie deftig hebben uitgelegd, horen ze het in keulen donderen
de koe zegt boe
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Ik vind het nog steeds ongelofelijk dat de VRT dit spelletje meespeelt! Hun producties worden betaald door de belastingbetaler. Ze zijn nergens gratis te herbekijken en nu gaan ze nog eens andere middelen die dat mogelijk maken, tegenwerken. Meer zelfs, ze willen er geld uit slaan met Stievie.

Zoiets is onaanvaardbaar. Ik hoop van harte dat Bhaalu dit gedoe overwint.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zelfs als de grote zenders niet al te zeker zijn van hun zaak.
Als niemand meet Bhaalu durft kopen omdat het misschien weggesmeten geld is, houdt Bhaalu vanzelf op te bestaan...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat er waarschijnlijk te weinig Stevie gebruikers bij komen, logisch natuurlijk als je ziet dat Bhaalu een dubbel aantal zenders aan de helft van de prijs aanbiedt.
Bye, Maurice
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

nu is het niet echt een maatstaaf... maar als ik kijk naar de 'vind ik leuks' op facebook van stievie en bhaalu, dan merk ik dat stievie het amper beter doet dan bhaalu... soms merk ik zelfs dat de teller bij stievie achteruitloopt, ondanks alle dure reklame
de koe zegt boe
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

niettemin kijken we hier slechts naar een schijngevecht. Moest Netflix komen, dan pas start de ware battle! TVV + Bhaalu samen kost min. 17,00 €/maand, terwijl netflix (ca 8,00 €/maand?) een veel groter aanbod heeft voor de helft van deze prijs...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Tenzij je het over de Amerikaanse Netflix hebt, is het aanbod meestal vrij beperkt.
Bovendien is het zelden jonger dan een jaar, en wensen (sommigen) Vlaamse producties te zien.
Een echte concurrent zou ik het dus niet noemen,
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”