Dit is niet normaal. Maar ik meen wel dat het geen verrassing is. Dit is het gevolg van een jarenlange polarisering in de VS die nu aan de bodem komt, die al lang voor Trump begonnen is, en waar de media (en niet enkel Fox News!) een grote rol in spelen.Tomby schreef:De manier waarop catalyst hier nog als enige, met volledige sérieux, en in alle kalmte, dit allemaal normaal vindt, vind ik angstaanjagend en doet me o.a. Aan Anders Breivik denken. Ben blij je niet in het echt te moeten kennen..
Wat je hier ziet is een symptoom van een veel groter onbehagen in de VS. Mensen die zich verongelijkt voelen (en niet enkel over Trump), mensen die voelen dat ze geen toekomst hebben voor zichzelf of hun kinderen. Mensen die geloven dat de media hen leugens vertellen. En dat is soms ook zo.
Je kan dit protest opnieuw platdrukken en negeren, dat zal ook perfect lukken. Maar wat mij bang maakt, is dat je daarmee de polarisering en het onbehagen niet zal platdrukken. Het zal alleen maar erger worden, en er is nu een voedingsbodem ontstaan voor extremisme. Als je het blijft negeren, acht ik het bijzonder waarschijnlijk dat het militair machtigste land ter wereld de extremistische toer opgaat en wij gaan dat nog meemaken.
Democraten moeten stoppen met Trump-mensen als deplorables weg te schrijven. Republikeinen moeten stoppen met het coronavirus te minimaliseren, want mensen gaan dood. De media moeten stoppen met hun pijlen te richten op een deel van de bevolking (aan beide kanten). Dit moet een moment van bezinning zijn, nu kan je het nog stoppen. Jammer genoeg lijkt het duidelijk dat er geen enkele politieke bereidheid is om daar aan mee te werken, aan beide zijden niet, en ook Biden niet!