Pagina 28 van 40
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 13 okt 2010, 15:11
door Rikkyrocker
Studenteninternet schreef:
Gelukkig heb ik over enkele weken weinig of geen last meer van al die troep
Mvg
Succes met de verhuis.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 13 okt 2010, 22:26
door svermassen
Antwoord van de ombudsdienst ...
Brussel, 13/10/2010
Geachte heer X,
Wij ontvingen de volgende repliek van Telenet aangaande uw reactie:
"In uw mail van 21 september 2010 verwijst u naar de klacht van de heer X.
Wij meten en monitoren het verbruik op ons netwerk constant. Onze systemen registreren voor elke klant individueel het
verbruik en berekenen hierop het gemiddelde verbruik per abonnementstype. Momenteel zijn we nog niet in de
mogelijkheid om deze cijfers te vertalen naar de Telemeter. Op vraag van een aantal van onze klanten, zijn we volop aan
het onderzoeken of het aanbieden van meer cijfermatige gegevens in de toekomst tot de mogelijkheden zou kunnen
behoren en hoe we dit duidelijk kunnen weergeven.
Om aan te tonen dat wij effectief over cijfermateriaal beschikken, hebben wij uitzonderlijk voor de heer X
manuele rapporten getrokken van 3 maanden:
login month customer upstream downstream
total.
V896347 201006 813146855 12.760.078 74.968.428
87.728.506
V896347 201007 813146855 5.107.801 104.351.649
109.459.450
V896347 201008 223.269.643
> de maanden juli en augustus is het verbruik sterk gestegen. De heer
X heeft vooral in het begin van zijn aanrekeningsperiode direct heel wat verzet, waardoor hij terecht vrij snel als
grootverbruiker werd aanzien. Als de heer Xgewoon iets meer rekening houdt met de minder drukke uren, zal
hij heel wat extra volume kunnen winnen.
Zoals eerder uitgelegd, worden "vrij downloaden" klanten niet op smallband gezet, maar worden zij tijdens de drukkere
uren op een lagere prioriteit gezet. Tijdens de minder drukke uren kunnen zij weer voluit gaan.
Als de heer X zich niet kan vinden in onze formules "vrij downloaden", kunnen we hem aanraden te overwegen
om een " Business FiberNet L" abonnement te nemen. Dit is een abonnement met een vast IP adres en een vooropgesteld
verbruiksvolume van 1Tb. Dit product werkt met de oude bekende telemeter en het verbruik kan dagelijks opgevolgd
worden via de telemeter. Dit product kan ook in een shake met telefonie genomen worden.
Voor meer informatie:
http://telenet.be/business/nl/small/internet/business fibernet l
prijzen op de website zijn exclusief btw vermeld.
Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven."
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 13 okt 2010, 22:34
door jorgo
Dus samengevat:
-We kunnen het zelf uitlezen maar kunnen/willen het niet implementeren voor klanten om het zelf uit te lezen
-Er is geen sprake van smallband, enkel 'lagere prioriteit'
-Als je hiermee niet tevreden bent moet je maar een nieuw jaarcontract afsluiten voor een nog duurder businessabonnement met vaste limiet
Die mannen uit Mechelen toch...
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 13 okt 2010, 22:36
door ubremoved_539
svermassen schreef:X heeft vooral in het begin van zijn aanrekeningsperiode direct heel wat verzet, waardoor hij terecht vrij snel als grootverbruiker werd aanzien.
En zoiets noemt men terecht... heb je net op dat moment eens wat extra's nodig... en je bent een misdadiger
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 13 okt 2010, 22:52
door Trojan
svermassen schreef:
Als de heer X zich niet kan vinden in onze formules "vrij downloaden", kunnen we hem aanraden te overwegen
om een " Business FiberNet L" abonnement te nemen. Dit is een abonnement met een vast IP adres en een vooropgesteld
verbruiksvolume van 1Tb. Dit product werkt met de oude bekende telemeter en het verbruik kan dagelijks opgevolgd
worden via de telemeter. Dit product kan ook in een shake met telefonie genomen worden.
Bwahahahaha! Een business abo, het duurste dan nog, met een limiet van 1TB? Dat is gewoonweg om je ziek te lachen.
Hun dsl business abo's hebben dan wel 'onbeperkt', en er staat geen sterretje dat verwijst naar een fup. Maar dat gaat dan ook niet over hun eigen netwerk.
404
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 13 okt 2010, 23:09
door svermassen
Trojan schreef:svermassen schreef:
Als de heer X zich niet kan vinden in onze formules "vrij downloaden", kunnen we hem aanraden te overwegen
om een " Business FiberNet L" abonnement te nemen. Dit is een abonnement met een vast IP adres en een vooropgesteld
verbruiksvolume van 1Tb. Dit product werkt met de oude bekende telemeter en het verbruik kan dagelijks opgevolgd
worden via de telemeter. Dit product kan ook in een shake met telefonie genomen worden.
Bwahahahaha! Een business abo, het duurste dan nog, met een limiet van 1TB? Dat is gewoonweg om je ziek te lachen.
Hun dsl business abo's hebben dan wel 'onbeperkt', en er staat geen sterretje dat verwijst naar een fup. Maar dat gaat dan ook niet over hun eigen netwerk.
404
http://telenet.be/business/nl/small/int ... fibernet-l
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 13 okt 2010, 23:23
door ubremoved_2964
svermassen schreef:Antwoord van de ombudsdienst ...
Wij meten en monitoren het verbruik op ons netwerk constant. Onze systemen registreren voor elke klant individueel het
verbruik en berekenen hierop het gemiddelde verbruik per abonnementstype. Momenteel zijn we nog niet in de
mogelijkheid om deze cijfers te vertalen naar de Telemeter.
dit is toch larie, de telemeter met vage niet-objectieve standen van 1 tot 9 moet toch ergens zijn data halen
of hangen ze die soms aan /dev/urandom ?
ze willen gewoon het gemiddelde niet disclosen, zo simpel is het, en ze wringen zich in allerhande bochten om de waarheid niet naar buiten te moeten brengen
want enkel jouw verbruik tov het gemiddelde verbruik op een objectieve manier gemeten laat toe om na te gaan of telenet het spel fair speelt, en de volle snelheid al dan niet verlaagde snelheid gerechtvaardigd is
men verwacht dat wij het spel fair spelen, maar zelf doen ze weinig moeite: als ze weigeren om het gevraagde (de harde cijfers) zelfs niet via de ombudsdienst te disclosen hebben ze heel wat te verbergen daar in Mechelen
Let ook dat je vroeger met de oude 100GB limiet steeds continuiteit had en bedrijfszekerheid. Met het huidig systeem weet je nooit waar je staat, en als je dan op 512kbps terugvalt dan valt youtube weg, dan hapert voip veel sneller, en is remote werken over een VPN ellendig traag. Sterker nog, wie in de daluren moeite doet om te downloaden, en als grootverbruiker gemerkt wordt, zal zijn straf moeten uitzingen tijdens de piekuren.
Waar is het logisch en faire verband ? Dat is er niet ....
Het systeem van vrij downloaden laat op geen enkele manier toe om te controleren of telenet het spel eerlijk speelt. Tenzij ze het gemiddelde van jouw product disclosen, maar hier zullen ze niet snel aan toegeven. Het systeem is dus niet fair. Het enige wat zeker is dat je elke maand een vrij hoog bedrag moet afstaan voor een product waar je nooit weet waar je staat.
Wil je wel weten waar je staat met een realistische limiet, dan moet je plots meer betalen ... wie speelt het spel hier unfair ?
Je straf afkopen zoals vroeger via volumeblokken aan te kopen gaat niet meer.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 13 okt 2010, 23:32
door ubremoved_2964
jorgo schreef:Dus samengevat:
-We kunnen het zelf uitlezen maar kunnen/willen het niet implementeren voor klanten om het zelf uit te lezen
-Er is geen sprake van smallband, enkel 'lagere prioriteit'
-Als je hiermee niet tevreden bent moet je maar een nieuw jaarcontract afsluiten voor een nog duurder businessabonnement met vaste limiet
Die mannen uit Mechelen toch...
en dan nog laten uitschijnen dat het fair is ... een mes is bij telenet maar langs 1 kant geslepen
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 06:26
door Rikkyrocker
De heer X was die particulier of ondernemer?
Kunnen wij als particulier ook overstappen op business Fibernet ?
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 08:52
door svermassen
Rikkyrocker schreef:De heer X was die particulier of ondernemer?
Kunnen wij als particulier ook overstappen op business Fibernet ?
De heer X heeft als particulier een abonnement, maar in Mechelen weten ze goed genoeg dat de heer X ook een BTW-nummer heeft, vandaar hun leuk voorstel ...
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 09:22
door ubremoved_2964
Erg smerig, een premium product maken voor een probleem wat Telenet zelf gecreeerd heeft (=geen transparantie bij vrij downloaden).
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 11:04
door Rikkyrocker
svermassen schreef:[quote=
De heer X heeft als particulier een abonnement, maar in Mechelen weten ze goed genoeg dat de heer X ook een BTW-nummer heeft, vandaar hun leuk voorstel ...
Volgens mij BTW nummer nie invullen,dat dit ook lukt.
Er zijn altijd achterpoortjes.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 12:48
door dasmewat
Tja, wordt business klant en Uw probleem is opgelost zegt Telenet..Ik wordt er misselijk van
Je moet wel lef hebben om op zo een manier proberen mensen meer geld af te troggelen ..
Ik heb test aankoop gefeliciteerd met het feit dat ze Telenet eindelijk een beetje lastig vallen .Tegelijkertijd ook een verzoek ingediend of ze opheldering willen vragen ivm hun ridicule download politiek.Of test aankoop dat ook doet is een tweede.Indien veel meer mensen nu vragen zouden stellen ( in het openbaar uiteraard ) komt er misschien eindelijk een deftig antwoord uit Mechelen. Zo lang de druk niet wordt opgevoerd zullen ze zich blijven schuilen achter hun rook gordijn .
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 13:03
door ubremoved_539
dasmewat schreef:Tegelijkertijd ook een verzoek ingediend of ze opheldering willen vragen ivm hun ridicule download politiek.
Dat ze Telenet gewoon verbieden het woord "vrij" te gebruiken... da's in hun geval al even absurd dan "onbeperkt".
Er is gewoon NIETS "VRIJ" aan het downloaden bij Telenet als je moet kijken wanneer het wel kan volgens hun.
Dit is gewoon misleiding van klanten !
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 15:15
door Rikkyrocker
r2504 schreef:dasmewat schreef:Tegelijkertijd ook een verzoek ingediend of ze opheldering willen vragen ivm hun ridicule download politiek.
Dat ze Telenet gewoon verbieden het woord "vrij" te gebruiken... da's in hun geval al even absurd dan "onbeperkt".
Er is gewoon NIETS "VRIJ" aan het downloaden bij Telenet als je moet kijken wanneer het wel kan volgens hun.
Dit is gewoon misleiding van klanten !
Ik hoef niet te kijken,wanneer het wel kan volgens hun,20GB in de groene uren,geen enkel probleem met smalband= samen 600GB in de maand.
Dat kon je voor 1 juli niet of je stond na 5 dagen op straat.smalband de rest van de maand.
Nu wordt je alleen op smalband gezet in de drukke periode, en in de daluren,gewoon terug breedband.
Ik ben vrij te downloaden,wanneer ik wil,zo simpel is het.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 15:26
door ubremoved_539
Rikkyrocker schreef:Ik hoef niet te kijken,wanneer het wel kan volgens hun,20GB in de groene uren,geen enkel probleem met smalband= samen 600GB in de maand.
Ik beweer niet dat je niet meer kan downloaden... alleen dat je niet VRIJ bent in de manier waarop.
Het begrip VRIJ is hier dus foutief gebruikt en zorgt alléén maar voor verwarring.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 15:34
door Rikkyrocker
r2504 schreef:Rikkyrocker schreef:Ik hoef niet te kijken,wanneer het wel kan volgens hun,20GB in de groene uren,geen enkel probleem met smalband= samen 600GB in de maand.
Ik beweer niet dat je niet meer kan downloaden... alleen dat je niet VRIJ bent in de manier waarop.
Het begrip VRIJ is hier dus foutief gebruikt en zorgt alléén maar voor verwarring.
Niets van,je bent tot niets verplicht,wil je grote bestanden binnenhalen,wat je eerder nooit hebt gekund,geven ze jou raad,dit in de minder drukke periodes te doen.Of wil je daar de hele tijd bij blijven,dan heb je 'n groot probleem.Of doe het bij een andere provider,waar dit wel kan.keuze genoeg.
Juriedisch kan je hier totaal niets tegen inbrengen.Ook test aankoop niet.
Allez Telenet laat Vrij uit die zin,en probleem is opgelost.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 15:43
door ubremoved_539
Rikkyrocker schreef:geven ze jou raad,dit in de minder drukke periodes te doen.
En dat (dat je niet vrij bent te downloaden wanneer JIJ dat wil) staat duidelijk aangegeven als je een Fibernet abonnement neemt ?
Rikkyrocker schreef:Juriedisch kan je hier totaal niets tegen inbrengen.Ook test aankoop niet.
Toch wel... het is gewoon valse en misleidende reclame. Met hun VRIJ product kan je in het slechtste geval meteen je eerste dag al op smalband komen (identiek hetzelfde volume als vroeger gewoon downloaden op je eerste dag) wat me niet echt overeenstemt met de term "vrij".
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 15:46
door proximusboyke
enige manier is om te kijken of vdsl beschikbaar is naar een andere provider gaan en telenet opzeggen
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 15:47
door Rikkyrocker
r2504 schreef:Rikkyrocker schreef:geven ze jou raad,dit in de minder drukke periodes te doen.
En dat (dat je niet vrij bent te downloaden wanneer JIJ dat wil) staat duidelijk aangegeven als je een Fibernet abonnement neemt ?
Rikkyrocker schreef:Juriedisch kan je hier totaal niets tegen inbrengen.Ook test aankoop niet.
Toch wel... het is gewoon valse en misleidende reclame. Met hun VRIJ product kan je in het slechtste geval meteen je eerste dag al op smalband komen (identiek hetzelfde volume als vroeger gewoon downloaden op je eerste dag) wat me niet echt overeenstemt met de term "vrij".
Als dat duidelijk staat aangeschreven bij fibernet,(dat je niet vrij mag downloaden)moet je daarna niet zeuren.Trap er dan niet in.
Dat probleem is hier al 3 maand met 'n paar mensen.
Waar wacht Test aankoop dan nog op.Zijn anders toch duur genoeg.
Dat ze eens laten zien,wat ze kunnen.
De ombudsman kan ook niets veranderen.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 15:52
door proximusboyke
zal binnenkort wel veranderen !
misschien en hopellijk nog rapper dan we denken
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 16:25
door bambipower
Rikkyrocker schreef:
Als dat duidelijk staat aangeschreven bij fibernet,(dat je niet vrij mag downloaden)moet je daarna niet zeuren.Trap er dan niet in.
Dat ander probleem is hier al 3 maand met 'n paar mensen.
Waar wacht Test aankoop dan nog op.
Dat ze eens laten zien,wat ze kunnen.
De ombudsman kan ook niets veranderen.
waar staat dat, dat je niet vrij mag downloaden? En waarom noemen ze het dan 'vrij downloaden'?
Met een beetje haar op ons tanden, en door niet direct de moed op te geven, kunnen we de druk naar telenet wel hoog brengen.
Dat het uiteindelijk weinig zal uithalen, ben ik akkoord mee. Want als hun netwerk het niet aankan in de piekuren, dan mogen ze zelfs van goede wil willen zijn, dan nog lukt het niet.
Dus als telenet hun vrij eruit laat... dan is het probleem inderdaad opgelost. Maar dat gaan ze nooit doen bij telenet. Want dat zou pas dikke afgang zijn... en ze zouden zelf aantonen, dat ze onderdoen tov van andere providers. En volgens mij hebben ze 'vrij' gebruikt, om toch maar de schijn te geven, die andere providers te kunnen volgen.
Wat ik een gezaag begin te vinden, is dat 'wij' moeten stoppen met zagen. En dat op klantenverenigingen en isp forums.
We gaan hier rap uitgeklapt zijn...
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:15
door Rikkyrocker
[quote="bambipower"]Met een beetje haar op ons tanden, en door niet direct de moed op te geven, kunnen we de druk naar telenet wel hoog brengen.
Dan moet jij wel haar TUSSEN de tanden hebben,want je bent helemaal geen Telenet klant.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:18
door Teebee
Man, wat zit je/ze toch uit je/hun nek te l*llen?
Heb je hun overzicht al eens gezien van wanneer het minder druk is ????????
Moet de mens snachts leven of wat ? Tis al erg genoeg dat ik snachts moet werken, nu moet ik ook nog mijn internetactiviteiten naar snachts verplaatsen?
Hun drukke uren beginnen om 8h en stoppen pas om 23h, in MIJN ogen is dat gewoonweg de ganse dag?
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:27
door Rikkyrocker
Teebee schreef:Man, wat zit je/ze toch uit je/hun nek te l*llen?
Heb je hun overzicht al eens gezien van wanneer het minder druk is ????????
Moet de mens snachts leven of wat ? Tis al erg genoeg dat ik snachts moet werken, nu moet ik ook nog mijn internetactiviteiten naar snachts verplaatsen?
Hun drukke uren beginnen om 8h en stoppen pas om 23h, in MIJN ogen is dat gewoonweg de ganse dag?
600GB in de daguren hier met Telenet turbo.
20GB per dag zonder smalband.Hoe deed jij het voor 1 Juli,met 100GB.
Nu jij weer
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:29
door dasmewat
Het woord 'vrij' wat Telenet gebruikt is precies wat mij niet past ..Daar is nix vrij's aan..Ze intimideren sommige klanten,raden ze aan om nog duurdere abo's te nemen etc etc...De dag dat ze het woord vrij moeten aanpassen zal mijn ronde buik goed schudden .Stel je voor dat ze sorry moeten zeggen.Sorry dat ons netwerk niet kan wat we beloven...Sorry dat we een hoop mensen hebben misleid in ons streven om zo veel mogelijk centen te incasseren..Ze zullen hun trukendoos volledig leeghalen om dat te voorkomen,ik weet dat zeker maar het zou wel erg mooi zijn..
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:40
door Rikkyrocker
dasmewat schreef:Het woord 'vrij' wat Telenet gebruikt is precies wat mij niet past ..Daar is nix vrij's aan..Ze intimideren sommige klanten,raden ze aan om nog duurdere abo's te nemen etc etc...De dag dat ze het woord vrij moeten aanpassen zal mijn ronde buik goed schudden .Stel je voor dat ze sorry moeten zeggen.Sorry dat ons netwerk niet kan wat we beloven...Sorry dat we een hoop mensen hebben misleid in ons streven om zo veel mogelijk centen te incasseren..Ze zullen hun trukendoos volledig leeghalen om dat te voorkomen,ik weet dat zeker maar het zou wel erg mooi zijn..
Die Telenet(Nederlander) de laatste jaren 10x groter heeft gemaakt,want ze zaten laag,weet best wel wat ie doet.
Als er echt concurentie was,lag Telenet al lang op z"n gat.Maar dat hebben ze niet.24.000 niet tevreden van de 1.300.000 is 2 procent.Hoeveel bij andere providers,of durven ze dat niet bekend maken?
Er komen er +- 18000 nieuwe klanten bij elke maand.Die sorry zul je nooit horen.
Ik zou willen dat ik zo 'n bedrijf had.Wie niet.Lees overal de piepkleine lettertjes,onder de aanbiedingen,dan weet je al genoeg,van misleiding.
Blijkbaar is het zo slecht nog niet bij Telenet,want er vertrekken er weinig naar andere provider.Of waar wachten ze nog op na 3 maand over dat vrij downloaden probleem.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:53
door proximusboyke
wel Rikkyrocker gij moet toch een heel speciale band hebben met telenet
mijn neef 70gb tijdens de dag 297gb tijdens nacht en eind vorige maand waarschuwing
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:55
door Rikkyrocker
proximusboyke schreef:wel Rikkyrocker gij moet toch een heel speciale band hebben met telenet
mijn neef 70gb tijdens de dag 297gb tijdens nacht en eind vorige maand waarschuwing
Is jou neef nu nog niet weg bij Telenet,en hoe deed ie dat voor 1 juli,en jij bij BGC.
Jij krijgt 'm toch slecht overtuigd.Waarom zou ik Telenet verlaten,waar ik zonder problemen 20GB in de dag zonder smalband kan verzetten.
Weet je wel wat 20GB is - 600gb in de maand.Maar zoveel heb ik belange nie nodig.
En waar blijven de nieuwe pacs van Telenet,die je paar maanden geleden aankondigde.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 18:00
door honda4life
Belgacom heeft in hun plaats al gezocht voor aantrekkelijke packs
geen nood meer aan TN
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 18:02
door Rikkyrocker
honda4life schreef:Belgacom heeft in hun plaats al gezocht voor aantrekkelijke packs
geen nood meer aan TN
Toch goed of niet.Maar blijkbaar niet voor zijn neef.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 18:14
door dasmewat
Rikkyrocker , ik kan je beloven dat er mensen zijn die Telenet verlaten.Nog niet genoeg om ze echt pijn te doen maar toch ..Ik ken er een aantal van en dat zijn absoluut geen heavy downloaders,eerder gewone mensen die vinden dat Telenet de boel belazerd..Het kan gewoon ook niet dat een bedrijf lucht verkoopt en er blijft mee weg te komen..
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 18:25
door Rikkyrocker
dasmewat schreef:Rikkyrocker , ik kan je beloven dat er mensen zijn die Telenet verlaten.Nog niet genoeg om ze echt pijn te doen maar toch ..Ik ken er een aantal van en dat zijn absoluut geen heavy downloaders,eerder gewone mensen die vinden dat Telenet de boel belazerd..Het kan gewoon ook niet dat een bedrijf lucht verkoopt en er blijft mee weg te komen..
Je kan gelijk hebben,andersom ook.kleine letterjes onder elke verkoop is misleidend,ook bij andere providers.
Neem een vergrootglas en lees alles 2 keer,dan kom je er wel achter.Waarom die kleine lettertjes,wie geeft me daar een antwoord op.Allez kom op.De overheid speelt gewoon dat vuil spel mee,anders was het al lang verboden.SCHANDE.Bedrieglijke verkoop techniek.
Zowel bij Telenet als bij andere providers,wordt dit gedaan.
Maar als er na 3 maand nog niets is veranderd.Willen of kunnen ze er niets aan doen(de overheid)De Staatslurpers.
De kabel is momenteel beter voor internet,en dat deelt telenet(spijtig genoeg) niet met andere gegadigden.
Mijn zoon heeft BGC ik Telenet.allebei tevreden.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 19:15
door dasmewat
Bij ons in België kan veel,en dan ook weer niets.Een regering in elkaar steken lukt niet omdat de politici zich zelf belangrijker vinden dan het landsbelang, dat even ter zijde..
Met zoiets in je achterhoofd is het beter te begrijpen dat niemand iets doet aan de wan praktijken van Telenet,,,,,,,,,,,,,,,en anderen
Ik heb in een aantal landen mogen wonen maar nooit ergens waar men zulke praktijken zo lang toelaat zonder ingrijpen .De Belg in het algemeen moet veel kritischer worden en niet altijd geloven dat de leraar,de doctor en zeker niet de pastoor gelijk hebben ....
Wie de boel tilt moet erop worden aangesproken en kassa een passeren .De enige manier om grote bedrijven te laten merken dat ze slecht bezig zijn is om hun schatkist een stuk lichter te maken.Daar bedoel ik niet mee 10 ,20 of 100 000,neen miljoenen .Dan pas zullen ze hun gedrag aanpassen, voor een tijdje althans .
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 19:50
door cptKangaroo
Het gaat niet om het welles-nietes spelletje of iemand wel of niet grote volumes kan verzetten tijdens de piekuren, maar om het feit dat je daar als klant geen enkel zicht op hebt en Telenet zeer grote verschillen toelaat in de beoordeling van 'grootverbruiker'.
Het 'geluk' van iedere vrije downloader kan op ieder moment afgenomen worden als er een paar Telenetters in de buurt bijkomen (of als Telenet de piekuren aanpast) en dan zit je met onsurfbare snelheden tijdens de piekuren.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 20:01
door iceke
En juist daarom dat ik nu terug overstap naar VDSL...
Tenminste, als ze me bij BGC eindelijk eens gaan inzicht geven wanneer ze gaan aansluiten. Bij TN heb je op 2 dagen Internet, bij BGC heb je na een week nog altijd geen bal op papier staan.
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 22:04
door proximusboyke
1 zijn opzegbrief is weg maakt dankbaar gebruik van de voorwaarden , en ze gaan slechts adsl hebben maar toch hij download graag wanneer hij wilt. en meer of voor de veranderingen
2 ik kan er nie aan doen dat ze de gegevns nie gebruiken om andere packs te lanceren (alhoewel ik het blijf geloven dat ze er komen)
ondertussen anderen enquette ingevuld en die vragen zijn ook minof meer uit gekomen
3 van mij moet je zeker niet weg vroeger was ik ook tevreden van telenet, heb aleen een probleem dagge altijd telenet zo ophemeld net alsof mensen die problemen hebben allemaal grote uitzonderingen zijn en dat jij de standaardklant bent
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 22:23
door blowie
Heb me zojuist ook op de website van belgacom ingeschreven.
Interessante acties! eerste 5 maand vr 20 euro, plus nen ipod shuffle voor de vrouw.
Iets beter als maandelijks de 100 euro, die ik nu betaal...
Tot wanneer kan ik men abbo bij telenet opzeggen? Iemand een gedacht?
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 22:49
door Patje
proximusboyke schreef:1 zijn opzegbrief is weg maakt dankbaar gebruik van de voorwaarden , en ze gaan slechts adsl hebben maar toch hij download graag wanneer hij wilt. en meer of voor de veranderingen
2 ik kan er nie aan doen dat ze de gegevns nie gebruiken om andere packs te lanceren (alhoewel ik het blijf geloven dat ze er komen)
ondertussen anderen enquette ingevuld en die vragen zijn ook minof meer uit gekomen
3 van mij moet je zeker niet weg vroeger was ik ook tevreden van telenet, heb aleen een probleem dagge altijd telenet zo ophemeld net alsof mensen die problemen hebben allemaal grote uitzonderingen zijn en dat jij de standaardklant bent
Wauuw terug naar adsl en hoe ver zit hij vd centrale? hopelijk redelijk dicht voor hem of hij haalt mss 1 of 2Mbps, dan zal hij klagen dat het traag gaat en dat hij toch maar beter bij telenet was gebleven.
als je niet op Vdsl terecht kan zou men beter wachten tot het wel beschikbaar is vind ik, mja ieder zijn keuze ....
Re: Vrij Downloaden - FAQ
Geplaatst: 14 okt 2010, 23:55
door proximusboyke
hij zal rond de 5 halen
voor de verhuis had hij enkel belgacom aan 3 en kon vlot zijn 175gb binnenhalen had toen generation.
Maar met de verhuis hadden ze turbonet genomen en gaat zonder twijfel veel sneller maar hij heeft liever echt onbeperkt en snachts slaapt hij.
en ze zijn bezig met vdsl in de streek en zou afgerond zijn rond nieuwjaar.