Bbox3 Sagem Tool
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
EDPnet heeft daar zoals je waarschijnlijk wel zou kunnen verwachten absoluut geen controle over. Ze kunnen je enkel misschien in zeer uitzonderlijke omstandigheden DLM "overrulen" maar het meeste dat ze zullen doen is een TBF lanceren om te zien of je op een 17Mhz profiel zou kunnen landen.
Meer zou je eigenlijk niet moeten verwachten aangezien dat bijna volledig van proximus afhangt.
Meer zou je eigenlijk niet moeten verwachten aangezien dat bijna volledig van proximus afhangt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ondertussen (deze middag) is mijn lijn omgezet van Proximus naar EDPnet (eindelijk bestemming bereikt).
En het straffe is, na overschakeling is mijn verbinding plots beter dan bij Proximus. How about that !
Het profiel is nog steeds 8b, maar het is er wel sneller op geworden.
/me is a happy EDPnet customer
Dank aan @satsurfer !
En het straffe is, na overschakeling is mijn verbinding plots beter dan bij Proximus. How about that !
Het profiel is nog steeds 8b, maar het is er wel sneller op geworden.
/me is a happy EDPnet customer
Dank aan @satsurfer !
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Heh, lijkt dat edpnet toch iets in de pan te bberokkenen heeft. Dit is nog eentje met een 110/50 profiel...
Ook exact na de overschakeling van een proximus "lijn" naar EDPnet.
Jouw lijn kan vooralsnog dit profile verre van aan dus zal waarschijnlijk niet lang duren, maargoed. Geniet ervan zolang je kan .
Wat wel nieuw is, is dat je dit profiel ook toegeduwt krijgt op 8Mhz. Dus niet enkel op 17Mhz profielen?
Het lijkt dus volledig onafhankelijk van je lijn maar iets gepushed van BGC uit nadat je lijn "overgezet" wordt ofzo?
Al verklaart dat niet dat sommigen hier ook tijdelijk dit profiel kregen via DLM voor een korte periode.
Ook exact na de overschakeling van een proximus "lijn" naar EDPnet.
Jouw lijn kan vooralsnog dit profile verre van aan dus zal waarschijnlijk niet lang duren, maargoed. Geniet ervan zolang je kan .
Wat wel nieuw is, is dat je dit profiel ook toegeduwt krijgt op 8Mhz. Dus niet enkel op 17Mhz profielen?
Het lijkt dus volledig onafhankelijk van je lijn maar iets gepushed van BGC uit nadat je lijn "overgezet" wordt ofzo?
Al verklaart dat niet dat sommigen hier ook tijdelijk dit profiel kregen via DLM voor een korte periode.
-
- Elite Poster
Hi
12 uur heeft het feest geduurd. Dinsdag ochtend stond ik al terug op 50/10 (aan te vullen met smiley naar keuze)...
Puur technisch (niet om te zeuren dat ik nu maar 50mbit heb): waarom?
Het werkte prima, de ganse tijd de volle snelheid gehaald. Waarom schroeven ze dan dat naar beneden?
Doen ze dat om te zien of ik storing veroorzaak op de omliggende kabels, of heeft zoiets een andere oorzaak?
Voor de duidelijkheid: ik ben nog steeds blij met wat ik nu krijg, dus daar gaat het bij mij niet om.
12 uur heeft het feest geduurd. Dinsdag ochtend stond ik al terug op 50/10 (aan te vullen met smiley naar keuze)...
Puur technisch (niet om te zeuren dat ik nu maar 50mbit heb): waarom?
Het werkte prima, de ganse tijd de volle snelheid gehaald. Waarom schroeven ze dan dat naar beneden?
Doen ze dat om te zien of ik storing veroorzaak op de omliggende kabels, of heeft zoiets een andere oorzaak?
Voor de duidelijkheid: ik ben nog steeds blij met wat ik nu krijg, dus daar gaat het bij mij niet om.
-
- Elite Poster
Ondertussen nog iets leuk terug gekregen (zonder er achter te vragen) in een ticket als antwoord op mijn vraag hoeveel gelijktijdige PPPoE sessies ik kan opbouwen (het antwoord is: wij blokkeren dit niet, maar ondersteunen het ook niet).
Diagnosis Result
Number DT0414575
Result Green
Short description Pre-Troubleshooting - Launched for : 014xxxxxx-10xxxxxxxx2 WHOLESALE BROADBAND ACCESS VDSL2 - Executed on : 014xxxxxx-10xxxxxxxx2 WHOLESALE BROADBAND ACCESS VDSL2
External Summary Diagnose at 19/09/2019 12:09:32 for 014xxxxxx-10xxxxxxxx2 WHOLESALE BROADBAND ACCESS VDSL2 Green Diagnose Result The measurements indicate no fault. --- A DLM profile is active. Before the repair ticket creation, be sure that this profile is not the reason of your problem (instability, quality issue, ...). If you suspect it, first launch a TBF and wait for the results. --- If you decide to create a case it will be analysed by our helpdesk
copper analysis
CABLELENGTH = 825 m
AE_Insulation = 3435 kOhm
BE_Insulation = 5451 kOhm
AB_Insulation = 10 MOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 66 nF
BE_Capacitance = 69 nF
AB_CAPACITANCE = 112 nF
Copper test type = AGW
synchro analysis
LineProfile = vdsl2_DLM_DynDyn_v2
HLOG_LATEST_RESULT = Hlog Test Ok
HLOG_LATEST_CREATIONTS = Tue Sep 17 04
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = h14are00004
DownstreamAttenuation = 20.3
UpstreamAttenuation = 14.2
DownstreamBitRate = 49815.0
UpstreamBitRate = 10000.0
DownstreamNoiseMargin = 16.2
UpstreamNoiseMargin = 9.0
VLAN10_AgentCircuitID = *H14ARE00004 eth 5/1/01/11
VLAN10_OALID = 005285585
VLAN10_SSID = 000000001974857
VLAN10_VLAN_OLO_S-tag = 166
PM counters
Timeframe Upstream CV Downstream CV Upstream ES Downstream ES Upstream FEC Downstream FEC Upstream LPR Downstream LPR ReInit Upstream SES Downstream SES
19-09-2019 0 0 0 0 80 1488 0.0 0 0 0 0
18-09-2019 0 0 0 0 163 2990 0.0 0 0 0 0
17-09-2019 0.0 0.0 0.0 0.0 301.0 2153.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
16-09-2019 0.0 0.0 0.0 0.0 86.0 3418.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
15-09-2019 6.0 0.0 1.0 0.0 149.0 3853.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
14-09-2019 0.0 0.0 0.0 0.0 124.0 2520.0 0.0 0.0 0.0 0.0
13-09-2019 0.0 0.0 0.0 0.0 220.0 2070.0 0.0 0.0 0.0 0.0
vectoring information
Firmware version = 1.180.129.51 A9
ROP vectoring level = Active_552_kHz
Maintenance mode = N
Fallback mode = NORMAL
LAN Port entries
DLM information
Date Next eval. Eligibility flag Zone Activation flag
2019-09-19T07 2019-09-24T07 F DLMzone73 AUTO
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat is een standaard reply van edpnet. Deze krijg ik ook praktisch bij elke ticket die ik aanmaak.
Bij m'n vorige ticket waren ze nogal... kwaad dat ik meerdere sessies aan had staan. Eentje op de FB voor telefonie en een andere op m'n Mikrotik RB voor al de rest.
Laat me weten wat ze jou melden... Ik heb de indruk dat ze uit het centrum in Rusland nogal snel ... foute info geven
Bij m'n vorige ticket waren ze nogal... kwaad dat ik meerdere sessies aan had staan. Eentje op de FB voor telefonie en een andere op m'n Mikrotik RB voor al de rest.
Laat me weten wat ze jou melden... Ik heb de indruk dat ze uit het centrum in Rusland nogal snel ... foute info geven
Laatst gewijzigd door GuntherDW 19 sep 2019, 18:26, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals voorspeld, en volgens de Proximus "regels" (vectoring zone 3)ygeffens schreef: 12 uur heeft het feest geduurd. Dinsdag ochtend stond ik al terug op 50/10 .
Puur technisch is er geen reden, dit zijn gewoon de processen die Proximus hanteert.ygeffens schreef: Puur technisch (niet om te zeuren dat ik nu maar 50mbit heb): waarom?.
- - zonder de sync profielen zou jouw modem syncen aan het max. dat de lijn kan (70/12).
- zonder de "zones" en met een 17a profiel zou het max. nog veel hoger kunnen zijn (100/30?).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Mijn ouders zijn recent overgestapt van Telenet naar proximus. Het boeltje werkt goed, maar wegens een gebrek aan kennis over dsl waarden even een vraag hier.
Enig idee of er nog meer te verwachten is dan 85/30?
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Enig idee of er nog meer te verwachten is dan 85/30?
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Enig idee of dit het maximum is of een hoger profiel nog mogelijk is?
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 100 000 kbps
Upstream current bit rate: 35 000 kbps
Downstream max bit rate: 139 457 kbps
Upstream max bit rate: 43 633 kbps
Downstream attenuation: 6,0 dB
Downstream noise margin: 20,3 dB
Upstream noise margin: 11,0 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 88 m
Proximus profile name: 100/35
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
- alloja
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 37 keer
Dit is het maximumSunz schreef:Enig idee of dit het maximum is of een hoger profiel nog mogelijk is?
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 100 000 kbps Upstream current bit rate: 35 000 kbps Downstream max bit rate: 139 457 kbps Upstream max bit rate: 43 633 kbps Downstream attenuation: 6,0 dB Downstream noise margin: 20,3 dB Upstream noise margin: 11,0 dB Vectoring down: yes Vectoring up: yes Modem vectoring compatible: yes ROP vectoring compatible: yes DSL standard: VDSL2 Annex B DSL profile: 17a Estimated distance: 88 m Proximus profile name: 100/35 Proximus DLM profile: yes Proximus repair profile: no
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Je kan proberen de tool te draaien met Mono.
Ik heb in Linux er mixed results mee gehad, maar aangezien ik geen Sagemcom of andere compatible modem heb kon ik niet 100% zeggen dat het niet werkt.
Er was wel een bepaalde call welke andere results in Mono gaf dan in Windows, maar dat heb ik nog niet helemaal in orde gekregen.
(lees: totaal vergeten dat ik daar meer dan een dag of 2 naar zou moeten kijken )
Dat is wel al even geleden dus het kan zijn dat het ondertussen wel werkt?
Ik heb in Linux er mixed results mee gehad, maar aangezien ik geen Sagemcom of andere compatible modem heb kon ik niet 100% zeggen dat het niet werkt.
Er was wel een bepaalde call welke andere results in Mono gaf dan in Windows, maar dat heb ik nog niet helemaal in orde gekregen.
(lees: totaal vergeten dat ik daar meer dan een dag of 2 naar zou moeten kijken )
Dat is wel al even geleden dus het kan zijn dat het ondertussen wel werkt?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 125 keer
De tool steunt op het .net Framework 4.0, en is geschreven in Windows Forms, dit is eigenlijk al stokoude technologie.
Het zou in principe mogelijk moeten zijn om de tool te hermaken in .net Core 3.1. Voordeel van .net Core is dat het cross-platform is tussen Windows, MacOS en Linux, hierdoor zou je geen tools nodig hebben zoals Wine en dergelijke. Enkel een user interface maken voor MacOS en Linux zou nog een probleem zijn.
Om het simpel uit te leggen, het volgende is mogelijk met .net Core
Windows: BBox3Tool is mogelijk als console applicatie via command prompt en als Windows-applicatie
MacOS en Linux: BBox3Tool is mogelijk als console applicatie via een terminal
Nog ter info, voor de niet IT'ers
.net Core: https://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Core
Console applicatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Console_application
Windows applicatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Forms
Het zou in principe mogelijk moeten zijn om de tool te hermaken in .net Core 3.1. Voordeel van .net Core is dat het cross-platform is tussen Windows, MacOS en Linux, hierdoor zou je geen tools nodig hebben zoals Wine en dergelijke. Enkel een user interface maken voor MacOS en Linux zou nog een probleem zijn.
Om het simpel uit te leggen, het volgende is mogelijk met .net Core
Windows: BBox3Tool is mogelijk als console applicatie via command prompt en als Windows-applicatie
MacOS en Linux: BBox3Tool is mogelijk als console applicatie via een terminal
Nog ter info, voor de niet IT'ers
.net Core: https://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Core
Console applicatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Console_application
Windows applicatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Forms
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Onlangs verhuisd, met bbox2 Scarlet had ik toen als ik het goed heb een 70/10 verbinding.
Nu met bbox3 iets minder goed bedeeld: zat initieel op een 30/10, gelukkig heet dlm 50/10 geactiveerd.
We gaan niet klagen, kinderen zijn nog klein dus die streamen nog niet maar hopelijk zit er voor de toekomst nog verbetering in.
Scarlet technieker (sympathieke man, erg behulpzaam) was niet erg hoopvol over fiber in de recente toekomst.
Thumbs up voor bbox tool developer.
Nu met bbox3 iets minder goed bedeeld: zat initieel op een 30/10, gelukkig heet dlm 50/10 geactiveerd.
We gaan niet klagen, kinderen zijn nog klein dus die streamen nog niet maar hopelijk zit er voor de toekomst nog verbetering in.
Scarlet technieker (sympathieke man, erg behulpzaam) was niet erg hoopvol over fiber in de recente toekomst.
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.6
Downstream current bit rate: 49 998 kbps
Upstream current bit rate: 10 000 kbps
Downstream max bit rate: 59 088 kbps
Upstream max bit rate: 10 434 kbps
Downstream attenuation: 17,5 dB
Downstream noise margin: 16,1 dB
Upstream noise margin: 9,1 dB
DSL profile: 8b
Estimated distance: 539 m
Proximus profile name: 50/10
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat zijn de changes tov de vorige versie (en/of die van Pyro)?
Gezien de vorige versie ook gewoon de source vrij zichtbaar had, komt die van deze ook online te staan?
Ik zie niet direct een fork zichtbaar op github? Tenzij je accountnaam op github anders is dan die van hier?
EDIT: Ik ben dom, ik zie dat het gewoon een link is naar de 0.13 versie, niet jouw versie ofzo . De zip heeft een .exe van 2017
Gezien de vorige versie ook gewoon de source vrij zichtbaar had, komt die van deze ook online te staan?
Ik zie niet direct een fork zichtbaar op github? Tenzij je accountnaam op github anders is dan die van hier?
EDIT: Ik ben dom, ik zie dat het gewoon een link is naar de 0.13 versie, niet jouw versie ofzo . De zip heeft een .exe van 2017
-
- Member
wimvl schreef:Onlangs verhuisd, met bbox2 Scarlet had ik toen als ik het goed heb een 70/10 verbinding.
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.6 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 49 998 kbps Upstream current bit rate: 10 000 kbps Downstream max bit rate: 59 088 kbps Upstream max bit rate: 10 434 kbps Downstream attenuation: 17,5 dB Downstream noise margin: 16,1 dB Upstream noise margin: 9,1 dB Vectoring down: yes Vectoring up: yes Modem vectoring compatible: yes ROP vectoring compatible: yes DSL standard: VDSL2 Annex B DSL profile: 8b Estimated distance: 539 m Proximus profile name: 50/10 Proximus DLM profile: yes Proximus repair profile: no
Thumbs up voor bbox tool developer.
Sinds kort is het internet plots een pak trager..
Downstream current bit rate: 29 998 kbps
Upstream current bit rate: 8 648 kbps
Downstream max bit rate: 49 150 kbps
Upstream max bit rate: 8 648 kbps
Downstream attenuation: 32,7 dB
Downstream noise margin: 17,2 dB
Upstream noise margin: 6,0 dB
Estimated distance: 797 m
Proximus profile name: unknown
Proximus DLM profile: unknown
Proximus repair profile: unknown
Iemand een idee waarom de profielen 'unknown' zijn?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Die stats welke je terugkrijgt zijn dan wel heel veel erger geworden zeg. Is er niets aan de binnenbekabeling gewijzigd?
Als dat niet het geval is kan je best eens je provider contacteren want je waarden zijn wel heel hard gezakt.
Als dat niet het geval is kan je best eens je provider contacteren want je waarden zijn wel heel hard gezakt.
-
- Member
ja ik schrok er ook van..GuntherDW schreef:Die stats welke je terugkrijgt zijn dan wel heel veel erger geworden zeg. Is er niets aan de binnenbekabeling gewijzigd?
Er is eigenlijk geen 'binnenbekabeling'.. bbox 3 rechtstreeks op aansluitdoos in de kelder... Dan ga ik idd de provider eens contacteren, dit moet beter kunnen.
-
- Member
Ondertussen hebben ze in de straat 4m kabel vervangen, beschadigd door graafwerken.
Nieuwe waarden:
Klopt het dat DLM nog moet verhogen terug (DLM profile = no)? Helpdesk belde me net op om te vragen of de herstelling geslaagd was.
Ik leg hen uit dat ik op 30/10 zit waarop ze zei dat 30/10 het maximum is dat mijn lijn aankan..
Lijkt me dat de Downstream noise margin toch hoog genoeg is voor een verhoging..
Nieuwe waarden:
Downstream current bit rate: 29.998 kbps
Upstream current bit rate: 10.000 kbps
Downstream max bit rate: 49.708 kbps
Upstream max bit rate: 10.546 kbps
Downstream noise margin: 27,9 dB
Upstream noise margin: 9,9 dB
Estimated distance: 542 m
Proximus profile name: 30/10
Proximus DLM profile: no
Ik leg hen uit dat ik op 30/10 zit waarop ze zei dat 30/10 het maximum is dat mijn lijn aankan..
Lijkt me dat de Downstream noise margin toch hoog genoeg is voor een verhoging..
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
@winvl:
30/10 max. 50/10
no DLM = provisioning profile
vectoring yes
ROP vectoring compatible yes
distance 542 m
noise margin 28/10
op een afstand <700 m wordt standaard als opstartprofiel bij een vectorised line 70/15 (LP085) geleverd
op een afstand < 1000 m wordt standaard als opstartprofiel bij een vectorised line 30/10 (LP135) geleverd
ik vermoed dat u via DLM (DLM profile) na enige weken wel naar 40/10 of 50/10 zult geraken
Door uw noise margin up van 10 dB is/was een LP085 70/15 startprofiel blijkbaar niet mogelijk
30/10 max. 50/10
no DLM = provisioning profile
vectoring yes
ROP vectoring compatible yes
distance 542 m
noise margin 28/10
op een afstand <700 m wordt standaard als opstartprofiel bij een vectorised line 70/15 (LP085) geleverd
op een afstand < 1000 m wordt standaard als opstartprofiel bij een vectorised line 30/10 (LP135) geleverd
ik vermoed dat u via DLM (DLM profile) na enige weken wel naar 40/10 of 50/10 zult geraken
Door uw noise margin up van 10 dB is/was een LP085 70/15 startprofiel blijkbaar niet mogelijk
-
- Member
Mooi ingeschat @M_016. Vandaag heeft DLM het profiel gewijzigd.
For the record: Technieker meldde dat de kabel beschadigd was en in water stond, zat kortsluiting op de lijn.
Hij heeft zelfs 0 ohm gemeten. Straf dat er zelf in die situatie nog 30mbit mogelijk is, wel met onderbrekingen.
Netjes opgelost door Proximus.
Downstream current bit rate: 49 998 kbps
Upstream current bit rate: 10 000 kbps
Downstream max bit rate: 60 438 kbps
Upstream max bit rate: 10 518 kbps
Downstream noise margin: 17,6 dB
Upstream noise margin: 9,7 dB
Estimated distance: 539 m
Proximus profile name: 50/10
Hij heeft zelfs 0 ohm gemeten. Straf dat er zelf in die situatie nog 30mbit mogelijk is, wel met onderbrekingen.
Netjes opgelost door Proximus.
Laatst gewijzigd door philippe_d 22 feb 2020, 17:10, in totaal 1 gewijzigd.
Hey iedereen,
Vorige week blikseminslag gehad hier in de buurt en internet lag er uit. We gingen er van uit dat er wel iemand de storingslijn zou bellen, maar met na 2 dagen nog steeds geen signaal te hebben dan toch maar zelf afspraak gemaakt
Vlotjes verlopen, bleek uiteindelijk dat de modem de geest had gegeven. Nieuwe modem geplaatst door technieker en we zijn weer online, yay!
't Ding ziet er wel hetzelfde uit maar is schijnbaar wel een nieuwer model: opties in de web-interface zijn zo te zien nog verder ingeperkt + zou het kunnen dat de Bbox3 Sagem Tool niet meer werkt? Ik probeer gewoon in te loggen met user en het pwd dat op de modem staat en krijg telkens een MsgBox met "Connection Failure", "Could not connect to the device." Zoals gezegd, web-interface werkt wel.
De versie die ik heb is 0.13.0, wat toch de laatste versie zou moeten zijn als ik zo diagonaal door het forum scroll... wat doe ik fout? =)
Mvg,
Roby
PS: ik heb ook effe de .test versie geprobeerd van pyro, maar zelfde resultaat.
Vorige week blikseminslag gehad hier in de buurt en internet lag er uit. We gingen er van uit dat er wel iemand de storingslijn zou bellen, maar met na 2 dagen nog steeds geen signaal te hebben dan toch maar zelf afspraak gemaakt
Vlotjes verlopen, bleek uiteindelijk dat de modem de geest had gegeven. Nieuwe modem geplaatst door technieker en we zijn weer online, yay!
't Ding ziet er wel hetzelfde uit maar is schijnbaar wel een nieuwer model: opties in de web-interface zijn zo te zien nog verder ingeperkt + zou het kunnen dat de Bbox3 Sagem Tool niet meer werkt? Ik probeer gewoon in te loggen met user en het pwd dat op de modem staat en krijg telkens een MsgBox met "Connection Failure", "Could not connect to the device." Zoals gezegd, web-interface werkt wel.
De versie die ik heb is 0.13.0, wat toch de laatste versie zou moeten zijn als ik zo diagonaal door het forum scroll... wat doe ik fout? =)
Internet Speed test laat mij vermoeden dat ik op dikke 20Mbps zit, wat op zich niet onverwacht is; hopelijk gaan we over 7 dagen terug richting de 100.Modem info:17.3.09.1A
Hardware Version: 0
WAN MAC Address: 30:91:8F:BE:**:**
Datapump Version:A2pv6F039f3.d26r
Mvg,
Roby
PS: ik heb ook effe de .test versie geprobeerd van pyro, maar zelfde resultaat.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Je kan vrij makkelijk zien welk model je hebt adhv de netwerk poorten aan de achterkant of de stickers op de bbox3 zelf.
Als je een technicolor bbox heb ben je inderdaad "out of luck" momenteel.
Als je een technicolor bbox heb ben je inderdaad "out of luck" momenteel.
En inderdaad,
in de doos zit een "Electromagnetic compatibility etc etc" briefje met daarop "technicolor". Doh. Achja, ik heb internet, das het belangrijkste ... kleurrijk internet zelfs! Iemand enig idee waar ik de "Bbox3 technicolor Tool" kan downloaden?
Bedankt & groetjes,
Roby
in de doos zit een "Electromagnetic compatibility etc etc" briefje met daarop "technicolor". Doh. Achja, ik heb internet, das het belangrijkste ... kleurrijk internet zelfs! Iemand enig idee waar ik de "Bbox3 technicolor Tool" kan downloaden?
Bedankt & groetjes,
Roby
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 10 keer
Nieuwe woning, nieuwe aansluiting.
Deze keer met een modem die wel ondersteund wordt door de Sagem Tool.
Is met een BBox3V+ en Epic Combo Full TV Experience abonnement
Die upload van 35 zal wel niet blijven duren vrees ik...
Deze keer met een modem die wel ondersteund wordt door de Sagem Tool.
Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps
Downstream max bit rate: 127.292 kbps
Upstream max bit rate: 41.875 kbps
Downstream attenuation: 15,5 dB
Downstream noise margin: 15,3 dB
Upstream noise margin: 10,1 dB
Estimated distance: 373 m
Proximus profile name: 100/35
Die upload van 35 zal wel niet blijven duren vrees ik...
*-*
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
bestaat niet (en zal vermoedelijk ook nooit bestaan). Het is maar "dankzij" het geknoei van de SW-ingenieurs van Sagemcom dat hun SW kan gehackt worden, en die tool bestaat. Bij Technicolor weten ze wél hoe waterdichte SW te schrijven, en is er nog niemand in geslaagd om die parameters uit de modem te halen (tenzij mits het expert- of administrator paswoord)deroby schreef:Iemand enig idee waar ik de "Bbox3 technicolor Tool" kan downloaden?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
"gehackt" worden is veel gezegd, het is eerder een oversight.
Je hebt hiermee geen extra toegang tot je device. Je kan enkel met een workaround aan je sync details aan eigenlijk.
Een echte technicolor versie zal er tot iemand een manier vindt er niet komen.
Ik heb wel een bbox3-T "over" welke stof zit te garen maar geen soldeerbout en het is me iets te lang geleden om daar effectief alles op los te laten .
Je hebt hiermee geen extra toegang tot je device. Je kan enkel met een workaround aan je sync details aan eigenlijk.
Een echte technicolor versie zal er tot iemand een manier vindt er niet komen.
Ik heb wel een bbox3-T "over" welke stof zit te garen maar geen soldeerbout en het is me iets te lang geleden om daar effectief alles op los te laten .
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Niet meer:alloja schreef:Dit is het maximumSunz schreef:Enig idee of dit het maximum is of een hoger profiel nog mogelijk is?
Downstream current bit rate: 100.000 kbps
Upstream current bit rate: 39.999 kbps
Downstream max bit rate: 137.325 kbps
Upstream max bit rate: 48.182 kbps
Downstream attenuation: 9,0 dB
Downstream noise margin: 19,4 dB
Upstream noise margin: 10,8 dB
Estimated distance: 172 m
Proximus profile name: 100/40
Maar niets was minder waar toen ik deze week wat iso's aan het syncen was met OneDrive.
Mijn oog viel er op dat de upstream tegen de 20mbit effectief aanleunde, en een paar speedtests later bevestigde deze het ook. (het was dus geen fluke)
En nu via de tool gekeken op welk profiel ik zit, en lo-and-behold 100/40.
Een pak beter dan wat ze adverteren op hun website.
Hopelijk is het geen tijdelijk actie door de corona.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Volgens mij was die "Dit is het maximum" bedoeld op wat de lijn fysiek aankon en wat DLM waarschijnlijk ging geven", niet wat proximus maximaal pusht.
Want zelfs jouw profiel is de max nog niet eigenlijk.
Maargoed, voor 24/7 is 100/40 wel de maximum die momenteel gegeven wordt natuurlijk.
Want zelfs jouw profiel is de max nog niet eigenlijk.
Maargoed, voor 24/7 is 100/40 wel de maximum die momenteel gegeven wordt natuurlijk.
- alloja
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 37 keer
InderdaadGuntherDW schreef:Volgens mij was die "Dit is het maximum" bedoeld op wat de lijn fysiek aankon en wat DLM waarschijnlijk ging geven", niet wat proximus maximaal pusht.
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium