Pagina 27 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 21:38
door nickz
- Normaal blijft je Pay&Go-krediet behouden, want je verandert enkel van tariefplan. Vraag het voor alle zekerheid toch na bij de klantendienst.
- Zolang de knop "Word Generation Connect" nog op www.generation-connect.be staat, neem ik aan dat het nog beschikbaar is.
- Ja, gewoon naar de klantendienst (6000) bellen en vragen. Hou er wel rekening mee dat omzettingen steeds om middernacht gebeuren.
- Nee, bij Generation Connect is het niet verplicht om binnen de maand te herladen, dus als je éénmaal voor € 20 herlaadt, krijg je de bonussen sowieso gedurende 1 maand.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 21:42
door Legear13
@Snickz

Heel erg bedankt voor je snelle antwoord!
Ik vind het aanbod zeer aantrekkelijk, maar ik vrees dat er addrtjes onder het gras zitten ? Of vergis ik me ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 21:46
door nickz
I.v.m. de mms-problemen die vele mensen hier ondervinden:

Als je nieuwe klant bent bij Proximus, dient de mms-dienst nog geactiveerd te worden. Je kan dit zelf doen door te surfen naar http://customer.proximus.be/nl/index.html, inschrijven/inloggen op de e-Services (MyProximus/MyPay&Go), onderaan de pagina klikken op "Opties wijzigen", vervolgens "MMS" aanvinken en op "configureren" klikken.

Uiteraard moet je telefoon wel al juist geconfigureerd zijn voor mms. De instellingen vind je hier:
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... a_id/14806

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 21:49
door nickz
@Legear13

Het enige "addertje" dat ik tot nu toe gevonden heb, staat duidelijk vermeld op de website:
Je kan enkel voor € 20 herladen via de website http://www.generation-connect.be. Als je een andere herlaadmethode wil gebruiken zal je voor minstens € 25 moeten herladen om de bonussen (opnieuw) te krijgen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 21:52
door Legear13
@Nickz Inderdaad heb ik ook opemerkt, maar blijft dez website wel bestaan om zo te herladen ?
Want 25 euro per maand vind ik dan toch wel veel ?
Zou er ook de mogelijkheid zijn om te herladen via je GSM ? Die is gelinkt aan bankkaart.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 21:56
door nickz
Het zou wel heel grof zijn als ze die website zouden wegdoen. Als je zeker wil zijn, kan je in ieder geval al op de herlaadknop klikken, en de pagina waar je op uitkomt toevoegen aan je favorieten/bladwijzers.

Herladen via je gsm (met m-banxafe) voor € 20 is volgens de klantendienst niet mogelijk, en zal omwille van marketing-redenen ook jammer genoeg niet mogelijk worden.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 21:59
door krisken
Betalingen gaan via de site. Andere, traditionele, wegen gaan ook maar dat is meteen 25 euro.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:01
door Legear13
@Nickz Je wet maar nooit. Heb het inderdaad als favorieten opgeslaan. In ieder geval erg bedankt voor de bruikbare informatie!

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:01
door nickz
Marlboro schreef:facetime gebruik ik nu wel niet en staat altijd af bij mij maar imessage denk ik niet want da werkt hier uiteraard wel en ik heb sinds ik connect heb nog maar 1 berichtje gestuurd naar mijn ouders die toen int buitenland waren en ik ben nu nog steeds 0.50cent kwijt en tis 0.50cent voor een berichtje naar den buitenland.

Zolang je ouders een Belgische simkaart gebruiken in het buitenland, kost dat niets aan jou. Als je naar een Belgisch nummer belt of sms't, betaal je altijd nationaal tarief. Bij oproepen betaalt de ontvanger het internationale gedeelte, bij sms'en betaalt de ontvanger enkel internationaal tarief als hij terugstuurt. Die 50 cent die je kwijt bent, zal wel door de activering van iMessage komen. Dit kan je trouwens checken via de historiek in je e-Services.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:04
door Legear13
Heb naar de klantendienst gebeld, vond ze vrij onvriendelijk.
Als ik overstap ben ik dus mijn geld kwijt, maar krijg ik (??) 20 euro omdat ik overstap naar Generation Connect. Ik kan mijn tariefplan gewoon wijzigen via de klantendienst.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:10
door nickz
Het lijkt me sterk dat je die € 20 zomaar zou krijgen. Ik heb zelf moeten bellen omdat er een verkeerd tariefplan op mijn nieuwe simkaart stond (Pay&Go Generation). Ze hebben dit dan omgezet naar Generation Connect, maar er kwam niets van belwaarde of bonussen op! Ik heb de volgende dag dus nog moeten terugbellen, en ze hebben die € 20 en bonussen er pas op gezet nadat ze eerst gecontroleerd hadden of ik die € 20 wel betaald had...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:12
door Legear13
@Nickz Vond da ook maar raar. Denk dat ik de overstap ga maken. Maar dat ik best naar een Belgacom verkooppunt ga niet ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:16
door nickz
Belgacom verkooppunten kunnen dat tariefplan niet selecteren in hun "@gent On Line" applicatie. Zij moeten daar zelf ook voor naar de klantendienst bellen. Heb je nog veel belwaarde over?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:27
door Legear13
@Nickz, heb toch nog 17 euro over. Mijn gratis smsen zijn geldig tot 28/12. Dus zal dan overschakelen denk ik.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:39
door Jordy1990
Ik ben van pay and go naar GC gegaan Ik heb vorig belkrediet behouden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:41
door Legear13
@Jordy, is raar. Tegen mij zeiden ze dat ik het kwijt ben :s

communicatie van Proximus is nooit hun sterkste punt geweest.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 22:55
door nickz
Ik heb de indruk dat de medewerkers van de klantendienst uit gemakzucht vaak zomaar iets zeggen, terwijl ze het eigenlijk niet weten, om het niet te moeten opzoeken of navragen. Je moet een beetje geluk hebben bij wie je terecht komt. Zeker op late uren is dit nog erger heb ik de indruk. Heb zo al iemand aan de lijn gehad die duidelijk van allochtone origine was, niet bepaald vriendelijk of behulpzaam was, nauwelijks op de hoogte was, en zelfs niet duidelijk kon spreken...

Het leek me sowieso al vreemd dat je je belwaarde zou kwijtraken als je gewoon van tariefplan verandert.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 23:06
door kaas2
Is er bij proximus een soort snelcode type #123# om je voice mail uit te zetten?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 23:08
door nickz
Nee. Je kan je voicemail zelf deactiveren via de e-Services (MyProximus/MyPay&Go) of vragen aan de klantendienst.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 21 dec 2011, 23:32
door krisken
Kan dat ook niet door 1231 te bellen?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 01:16
door silencer
vDR schreef:Ik heb nix gedaan met die documenten. Denk niet dat dit noodzakelijk is ?
De Helloapp van proximus is nu ook beschikbaar in de appstore (Apple) deze werkt perfect , alle info automatisch op je scherm zonder in te hoeven loggen.

Spijtig (aangezien ik die sim kaart in mijn router gebruik): kan je de belwaarde(/data) op een andere manier te weten komen ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 01:27
door Marlboro
#120#
#121#

Deze zijn voor data verbruik en bel en sms.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 01:45
door silencer
#120#
#121#

Deze zijn voor data verbruik en bel en sms.

Sim zit in router: ergens online chequen via mobile vikings of internet (e-services) is niet mogelijk ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 01:49
door Marlboro
Mijn situatie; nieuwe nr genomen bij proximus; paar uur geleden nieuw account aangemaakt bij e-services en ook daar kan ik nu zien wat mijn verbruik is enz...
Ik denk wel dit max 1-2 keer per dag updated.

Dit krijg je dan te zien qua opties enz...

Afbeelding


[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 08:09
door silencer
en ook daar kan ik nu zien wat mijn verbruik is enz...

Waar ergens ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 10:31
door xenne
proximus e-services account aanmaken via https://secure.proximus.be/LOG/login

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 10:43
door achaos
Ik zal ook maar iets posten:
8 december: aanvraag
19 december:afgesloten ,nog geen simkaart aangekregen
21 december : simkaart in de bus , pay and go flex - dadelijk klantendienst gebeld - moest naar webshop bellen, deze gingen het in orde brengen
22 december : nog altijd geen generation connect - klantendienst gebeld , deze stuurt een email naar de technische dienst ( morgen kan het misschien in orde zijn)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 11:32
door satsurfer
Hoe weet je eigenlijk dat je op formule pay and go flex staat ipv GC?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 11:59
door nickz
achaos schreef:21 december : simkaart in de bus , pay and go flex - dadelijk klantendienst gebeld - moest naar webshop bellen, deze gingen het in orde brengen
22 december : nog altijd geen generation connect - klantendienst gebeld , deze stuurt een email naar de technische dienst ( morgen kan het misschien in orde zijn)

De e-shop klantendienst is niet van Proximus zelf en is een ramp. Ik heb hetzelfde meegemaakt, en raad je aan om naar 6000 te blijven bellen (via je eigen gsm) tot je iemand aan de lijn krijgt die de omzetting naar Generation Connect regelt. Vraag ook of ze een notitie in je dossier plaatsen dat je nog recht hebt op die € 20 en bonussen, want daarvoor moet je sowieso nog terugbellen eens de omzetting gebeurd is.

Controleer ook via de e-Services of de omzetting daadwerkelijk is aangevraagd. Normaal zou er dan onderaan de pagina een rode tekst moeten staan, met de melding dat er een wijziging van tariefplan in behandeling is. Vanaf middernacht worden deze uitgevoerd. Zolang die rode tekst er niet staat, terugbellen naar 6000, anders zit je de volgende dag nog een hele dag op Pay&Go Flex.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 12:02
door nickz
satsurfer schreef:Hoe weet je eigenlijk dat je op formule pay and go flex staat ipv GC?

Via de code #122#, het nummer 1911, de Hello! Belgacom app, of de e-Services (daar wordt Generation Connect wel aangeduid als "Mobile Internet P&S").

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 13:44
door springfield
Heb echt spijt van de overschakeling... Ik zit eerst een week zonder belwaarde bij mobile vikings omdat de nummeroverdracht maar niet in orde komt. Uiteindelijk is het gelukt en sta ik op flex ipv connect. Dan heb ik ook nog geen belwaarde en zegt de klantendienst dat er technische problemen zijn maar dat het zeker deze week opgelost is. Is het nu zo moeilijk om mijn 20 euro belwaarde te geven???

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 14:10
door Marlboro
springfield; hoe is het met homer?

Soit; ga zoals velen hier al hebben gedaan naar de belgacom shop en voet bij stuk houden en zeggen zoiets nie kan, zij kunnen meteen alles regelen en u 20 euro opzetten en generation connect overzetten, ze moete nie afkomen mee dienen zever dat dat niet gaat.
Bewijzen genoeg hier het wel gaat.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 14:57
door springfield
Homer?

Ik was voor mv generation mtv en was zeker tevreden van proximus. Maar hoe alles nu verloopt is gewoon schandalig. Ik heb gisteren gebeld voor die flex, vanacht ben ik dan connect geworden. Ben bij proximus geweest en dat heeft niet geholpen. Ik heb een sim mee gekregen met 5 euro belwaarde.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 15:01
door theduvelking
Springfield -> the simpsons -> Homer

Ik vond het ook een flauwe ...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 15:11
door nickz
Zoals ik hier al meermaals gezegd heb, worden vrijwel alle problemen veroorzaakt door de externe firma PFSweb te Luik, die de e-shop van Proximus (en de bijbehorende klantendienst) uitbaat. Deze firma is een regelrechte schande voor Proximus, men begaat daar de ene fout na de andere, scheept de klanten die naar hun klantendienst bellen af, en de échte klantendienst van Proximus (6000) en de Belgacom centers mogen de boel daarna oplossen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 15:17
door Marlboro
theduvelking schreef:Springfield -> the simpsons -> Homer

Ik vond het ook een flauwe ...


Ik weet het, kon het nie laten, wel plezant deze het nie doorhad :).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 15:39
door springfield
nickz schreef:Zoals ik hier al meermaals gezegd heb, worden vrijwel alle problemen veroorzaakt door de externe firma PFSweb te Luik, die de e-shop van Proximus (en de bijbehorende klantendienst) uitbaat. Deze firma is een regelrechte schande voor Proximus, men begaat daar de ene fout na de andere, scheept de klanten die naar hun klantendienst bellen af, en de échte klantendienst van Proximus (6000) en de Belgacom centers mogen de boel daarna oplossen.


Fout van proximus dan om de verkeerde mensen te kiezen. En dan nog, als de eshop een fout maakt dan kan Proximus mij toch wel gewoon even die €20 belkrediet geven zeker? Er is trouwens een technisch probleem, de mensen bij de klantendienst hadden daar vanmorgen een mailing over gehad. Dus lijkt mij niet gewoon een fout van de eshop.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 22 dec 2011, 15:49
door philippe_d
nickz schreef:Deze firma is een regelrechte schande voor Proximus, men begaat daar de ene fout na de andere, scheept de klanten die naar hun klantendienst bellen af, en de échte klantendienst van Proximus (6000) en de Belgacom centers mogen de boel daarna oplossen.

Net zoals de vorige poster, zie ik dat toch anders, hoor. Het is niet PFSweb die een regelrechte schande is voor Proximus, maar Belgacom treft de blaam om met deze firma in zee te gaan. Je mag de rollen niet omkeren: Een leverancier blijft de verantwoordelijkheid dragen voor de diensten die hij outsourcet, en het blijft Belgacom's taak om zorgvuldig zijn onderleveranciers te kiezen, en in te grijpen als ze zien dat het misgaat !

Maar afgezien van de administratieve afhandeling en het laattijdig verzenden van de sim kaarten door PFSweb, zijn er hier ook fouten gebeurd die wel degelijk bij Belgacom liggen, zoals:
  • de tegenstrijdige info, of gebrek aan info, hoe een Proximus abonne kon overschakelen.
  • het feit dat je overgeschakeld wordt, nog voor je de sim kaart hebt ontvangen (= verkeerde procedure).
  • de verkeerde formules (pay and fo flex).
  • voortijdig uit voorraad geraken van de sim kaarten
  • enz ...
Volgens mij zijn zowel Proximus als PSFweb overvallen door het success van de formule, en hebben de impact op hun resources volledig verkeerd ingeschat.
- Dat de Proximus Helpdesk (6000) hierbij kalm blijft is goed te begrijpen. Ze zijn daar met zo'n grote groep mensen, dat enkele duizend bijkomende Generation Connect klanten niet veel verschil maken (op de paar miljoen klanten die ze al bedienen).
- Dat PFSweb hierbij het noorden verliest kan ik inkomen. Dit is waarschijnlijk een kleine firma, die absoluut niet voorberied was op zo'n immense workload op zo'n korte tijd.

Ik denk wel dat Belgacom hieruit de nodige lesssen zal trekken (en deze topic, die nu al >1.100 posts bevat, en al meer dan 21.000 keer gelezen werd) zal hen daarbij wel helpen :))

Generation Connect -> geen bevestiging?

Geplaatst: 22 dec 2011, 16:57
door vverbeke
Ik heb begin deze week Generation Connect aangevraagd (overname van m'n gsmnr). De bestelling is zonder problemen verlopen en uiteraard is de 20 € al van mijn rekening gegaan, maar ik heb nooit een mail ter bevestiging van mijn bestelling gehad. Ook in de spamfolder is niks te vinden. Is dit normaal?

[Mod Edit] Gelieve dit soort klachten in de bestaande topic te posten. Bericht verplaatst, ph_d]

Re: Generation Connect -> geen bevestiging?

Geplaatst: 22 dec 2011, 17:01
door Marlboro
Ik heb ook geen mail gekregen, dat is geen probleem.
Als je er niet gerust op bent zal je morgen eens moeten bellen.
Het kan nog een tijdje duren denk ik eer je overgeschakelt zal zijn, zolang ge nog bij u huidige provider bereik hebt is er nog niks gebeurd, gebeurt het dat je provider van nu opeens geen bereik meer heeft dan ist bijna zover, als het te lang duurd moet je naar de shop gaan en voet bij stuk houden dan en ze moeten je daar dan een simkaart meegeven en die bonussen en 20 euro opzetten, maar in deze fase zit je volgens mij nog niet :).
Je kan ons in de andere topic van op de hoogte houden.

Je moet naar de topic ander nieuwe gaan, daar is er al een topic over. :beerchug: