Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

on4bam schreef:Burgerzin: 0, gezond verstand: 0 waardoor de cijfers (en elk cijfer staat voor mensen!) niet dalen en het nog langer blijft duren.
Hoe moeilijk kan het zijn.
en opnieuw leg je de verantwoordelijkheid volledig bij de burger en eht individu terwijl de impact vd overheid vele male groter is als louter handjes wassen en afstand houden. 1à treinritten cadeau doen en neit snappen dat mensen die kaart zullen gebruiken bij mooi weer

wil je telewerk verplichten, lig dan niet elke dag bij terzake te bedelen om op tv te komen
geef de politie de opdracht om de vrt dagelijks te beboeten wegens overtredingen tegen telewerk

het hele treinverhaal nu
de tracing, testen, ondemocratische kreupele maatregelen die te vaak nergens op slaan en pure bricolage zijn,...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Uiteraard ligt een groot probleem bij de belachelijke regelgeving van de overheid.

Maar dat wilt niet zeggen dat burgers niet meer voor zichzelf moeten denken. Als de overheid niet krachtdadig wilt/durft/kan optreden bij bv de kusttreinen, wees dan als burger verstandig genoeg om niet met een paar 100 in een treinhal te gaan staan aanschuiven.
1207
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: wees dan als burger verstandig genoeg om niet met een paar 100 in een treinhal te gaan staan aanschuiven.
akkoord
maar de 150 000 reizigers op zaventem, een weekend tijdens 1 of andere congé, lijkt me een net iets groter probleem.
zeuren over ene die geen vaccin wil? hoeveel miljoenen vaccins liggen er nu in europa ergens geblokkeerd ( in fabrieken en ijskasten in ziekenhuizen)

en ik ben blij dat regering een tik op de vingers gekregen heeft
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

1207 schreef: en opnieuw leg je de verantwoordelijkheid volledig bij de burger en eht individu terwijl de impact vd overheid vele male groter is als louter handjes wassen en afstand houden. 1à treinritten cadeau doen en neit snappen dat mensen die kaart zullen gebruiken bij mooi weer
Na een jaar COVID nog altijd hetzelfde gezeur.
Iedereen weet al lang wat hij moet doen. Maar het is altijd aan iemand anders.

Houd minstens 1,5 meter afstand en als het ergens druk is ga er dan niet bij staan.

Maar nee, massaal naar het park, naar de Ikea voordat het op afspraak is, naar de zee met de trein, naar het marktplein van de stad.

En om 5 worsten te bestellen bij de beenhouwer moeten ze echt vlak naast uw gezicht komen hangen om naar de worst te kunnen wijzen, is dat zo moeilijk om op de 1,5 meter streep te blijven staan?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

1207 schreef:en opnieuw leg je de verantwoordelijkheid volledig bij de burger
"de burger" neemt geen verantwoordelijkheid en gebruikt geen gezond verstand.

Je zou dus willen dat de overheid nog meer verplicht en beperkt zodat "de burger" niet meer zelf hoeft te denken?

Mij niet gelaten, niet verder dan 5 km van huis behalve als je niet kan telewerken en op je werk moet zijn... met attest natuurlijk.
Essentiële winkels open, de rest dicht. Niemand buiten van 22:00-05:00.
Scholen > afstandsonderwijs.
Wandelen en fietsen mag (zie hierboven), enz.....
Grenzen dicht.

Zet cijfers op wanneer er iets terug mag, cijfers niet laag genoeg? > Verlenging.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Zoals nu in Frankrijk dus.

Benieuwd welke van de twee landen eerst zal kunnen versoepelen.
1207
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: Je zou dus willen dat de overheid nog meer verplicht en beperkt zodat "de burger" niet meer zelf hoeft te denken?
ik ben fan vd Aziatische aanpak
sla het virus dood, open uw cafés en vindt ge ergens een besmette dan gooit ge desnoods heel de stad voor 14 dagen dicht
iedereen weet waaraan en waaraf en weet dat 'm na 14 dagen terug op café mag.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Idd. NZ en Oz deden het ook zo. Ze hebben het voordeel van een eiland te zijn natuurlijk, ik zie hier de grenzen niet dicht gaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Weet niet of het hier helemaal juist staat’ maar dan hoor ik het wel

Even een reactie over ter kamerenbos
Vul dat waterkanon eens met blauwe verf die er 3 weken later pas afgaat.
Eenvoudig om de mensen later te identificeren.
Iedereen oppakken en 14 dagen opsluiten, desnoods in een ondergrondse mijnschacht :wink: , allee een verlaten bedrijfshal dan.
De organisatie laten betalen.
SPR
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

Mannekes... Dat gepleit voor een avondklok om 22u... Boring! Je treft met dergelijke maatregelen meer mensen die wel braaf de regels volgen dan diegenen die ter kwade wil zijn. Veel mensen begrijpen niet dat de standaard regels vaak ook niet werken. Moeder van mijn knuffel contact heeft het nu ook vlaggen. Awel. Ik kan het dus ook vlaggen hebben. Die moeder gaat 2x de week naar de winkel en komt verder met niemand in contact...

Dan mag je de beste en hardste regels proberen te handhaven. Dan nog kan je het krijgen.

Trouwens. Gezellig in Corona 2 grootouders moeten begraven. Koffietafel mag niet. Dan blijft 20 man gewoon een paar uur zeveren op het kerkhof. Tsja... Dat is toch logisch?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

sky schreef: Even een reactie over ter kamerenbos
Vul dat waterkanon eens met blauwe verf die er 3 weken later pas afgaat.
Eenvoudig om de mensen later te identificeren.
Iedereen oppakken en 14 dagen opsluiten, desnoods in een ondergrondse mijnschacht :wink: , allee een verlaten bedrijfshal dan.
De organisatie laten betalen.
Tja, maar langs de andere kant. Ik ben ook voor strenge maatregelen, droeg mijn mondmasker al toen er nog geen plicht was, enz... (zolang de regels met gezond verstand te combineren vallen)
Maar toch voel ik een inwendig sprongetje van soort blijdschap als ik die jongeren zie. 20 jaar jonger ging ik het waarschijnlijk 'de max' gevonden hebben en er zelf willen bij zijn... Is iedereen niet jong geweest? Toch niet nodig van echt te gaan criminaliseren. Gewoon eens goed nat spuiten en laten afdruipen met een goed verhaal.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Het is nu niet zo moeilijk om af te spreken die koffietafel in de toekomst te houden he. Zo is afgesproken met de familie, toen wij het ongenoegen hadden van een verlies I'd familie.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Mwa wouter ik heb die hypes van in het volk te staan nooit echt gesnapt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

SPR schreef:Mannekes... Dat gepleit voor een avondklok om 22u... Boring! Je treft met dergelijke maatregelen meer mensen die wel braaf de regels volgen dan diegenen die ter kwade wil zijn.
Frankrijk dacht dat ze met een avondklok de cijfers wel plat gingen krijgen zonder scholen/kantoren te moeten sluiten. Toen dat niet lukte hebben ze de avondklok vervroegd, en dan nog eens vervroegd, in de illusie dat het wel zou helpen.

Vandaag zijn hun cijfers bij de slechtste van de EU. In hun ziekenhuizen moeten vandaag weer keuzes gemaakt worden. Na zware publieke kritiek van veel vooraanstaande artsen moest Macron gisteren inbinden: de scholen gaan dicht en telewerk wordt verplicht.

Het finale bewijs dat de avondklok niets helpt is geleverd. Schaf ze dus maar af. De rechter heeft het bevolen.

Een troost: als je denkt dat België het slecht doet, weet dan dat Frankrijk het nog altijd veel slechter doet.

Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Scholen openen kan de horeca redden !!!

We wisten het al lang ...
Scholen sluiten lost niks op, integendeel ...
We wisten het al lang ...

Waarom de heropening van de scholen goed nieuws is voor de horeca
Op 1 mei de horeca laten opengaan, is volgens viroloog Marc Van Ranst onhaalbaar. Alle cijfers staan namelijk nog steeds op rood. Maar volgens viroloog Steven Van Gucht en biostatisticus Geert Molenberghs is er nog hoop, en zij geloven nog steeds in versoepelen op 19 april en 1 mei. Sterker nog: volgens Molenberghs zou de opening van de scholen zelfs een positieve invloed hebben.

“We moeten ons de vraag stellen of de sluiting van de scholen niet zorgt voor net meer samenscholingen. Door de scholen te sluiten zijn er meer ongeorganiseerde contacten dan wanneer er contact is binnen de klasbubbel. Er is dus wel wat te zeggen voor de heropening van de scholen. Er is dan meer structuur, de kinderen kunnen opnieuw leren en de contacten zijn formeler”, zegt biostatisticus Geert Molenberghs.
SPR
Pro Member
Pro Member

devilkin schreef:Het is nu niet zo moeilijk om af te spreken die koffietafel in de toekomst te houden he. Zo is afgesproken met de familie, toen wij het ongenoegen hadden van een verlies I'd familie.
1) financieel gezien kan je de koffietafel aftrekken van de belastingen. In de toekomst kan dat niet meer.

2) wij noemen dat een bbq als we eens samen komen en met een deel van de familie ligt een ander deel overhoop. Een koffietafel houden meer dan een jaar nadien zou totaal niet hetzelfde zijn.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: We wisten het al lang ...
Haha, scholen zijn nog geen week dicht. Vraag het hem in twee weken nog eens of er net meer samenscholingen zijn, hij gaat dat dan niet meer kunnen uitleggen :). Vergeet trouwens niet dat Weyts de samenwerking met Erika blijkbaar stopgezet heeft (gezien ze hem door het slijk haalt nu) en Molenberghs, ook weer geen viroloog, nu op zijn payroll gezet heeft (zie zaal-waar-Vlaams-Belang-haar-overwinningen-viert). Wiens brood men eet...

En nee, het is net omdat de situatie op de scholen uit de hand liep dat we ze gesloten hebben, en omdat we weten dat het wel helpt. Herinner u: de meeste clusters, en dan nog zonder de gegevens van het CLB want Ben Laden wou die niet meer geven. Hierboven nog maar de cijfers van Frankrijk: die hebben werkelijk alles geprobeerd om de scholen maar niet te moeten sluiten, en het is totaal mislukt (en da's nog zacht uitgedrukt). Straks gaan hun cijfers voor het eerst sinds november weer dalen. Hoe ga je dan uitleggen dat het niet aan de scholen ligt?

Natuurlijk zijn er nu ook contacten, maar die zijn wel degelijk in veel beperktere sfeer. Een school is een verzameling van honderden "randoms", als je zelf contacten gaat zoeken gaat dat enkel met bekenden zijn. Bovendien komt er geen slecht verluchte klas bij te pas waar men allemaal veel te dicht bij elkaar zit. In de eerste golf is het zo ook gelukt, nu zal het niet anders zijn. Het enige probleem is dat de sluiting niet lang genoeg is.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 01 apr 2021, 21:47, in totaal 1 gewijzigd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@ terkamerenbos
Weer een stapje dichter bij massa immuniteit, als de spuiten uitblijven lossen we het zo wel op :angel:
't ging tijd worden dat een paar f*CK you's terug gaan naar Brussel...voor mijn part mag het alle dagen 1 april zijn.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Het is idd een goede zaak dat het verzet groeit, en ook dat het harder begint te worden.

Jammer genoeg heb je altijd warme temperaturen nodig als trigger daarvoor, ze zijn vanaf nu dus weer een week of 2 op hun gemak, lang genoeg om de daling van de scholen te zien en dus weer te sussen met versoepelingen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 01 apr 2021, 21:52, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Misschien gewoon wat covid-19 virus met het water vernevelen voor zo'n massa? Direct een hoop extra immuniteit, dat de ziekenhuizen niet kunnen volgen is maar bijzaak natuurlijk. En die dat dood vallen, tsjah...

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
iceke
Elite Poster
Elite Poster

De ziekenhuizen zijn in dat opzicht net als de NMBS, ze weten wat er op hen afkomt maar kijken gewoon naar den andere kant...
Op 30 jaar 10 procent minder bedden, 12 procent meer Belgen, en je wil niet weten hoeveel meer vergrijzing.
Ik zou zeggen, hou vooral afstand, was uw handen en zet een mondmasker op als je een tiener of twintiger tegenkomt, véééél veiliger :bang:
sky
Elite Poster
Elite Poster

Goed dat het verzet groeit?
Kijk eens Luik een paar weken terug.
Ik denk dat ze daar je mening niet delen, was niet gelinkt aan Corona, maar protesten lopen meestal uit de hand.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat is uw oplossing _nu_? Want ok, er is veel te veel bespaart op de ziekenhuizen, maar die ga je er nu niet met een vingerknip bijtoveren.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik kan die mensen ergens begrijpen. Ook ik heb het verdomd lastig met die avondklok bijvoorbeeld. Het hangt ook mijn strot uit. Waarom zou ik verdomme niet meer buiten mogen na 0u? Waarom kan ik al maanden niets meer bestellen van eten na 22u daardoor?

Het ligt aan ons gezond verstand EN aan de overheid. Hadden ze de boel eens goed dicht gegooid voor een korte periode dan zou er veel meer toekomstperspectief zijn. Nu is er niets, nul de botten. En als het nu nog verkeerd gaat is er GEEN draagvlak meer voor een volledige lockdown. Het wordt warmer en de mensen gaan het echt niet pikken om nu nog eens hetzelfde als vorig jaar mee te maken! En dat is volledig de schuld van de overheid. Ze hebben met de kloten van iedereen gespeeld en ik hoop dat ze die boemerang keihard in het gezicht terug krijgen. Ik walg en kots van het woord politieker. En ja, ik ben razend.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: En nee, het is net omdat de situatie op de scholen uit de hand liep dat we ze gesloten hebben, en omdat we weten dat het wel helpt.
Nee het is omdat de politiek "iets" moest doen dat men de scholen sluit. Gemakkelijkheidsoplossing ...
Scholen, volgen de trend maar maken de trend niet, we weten dat al lang ...

Ondertussen al bijna een week de scholen gesloten, maar er daalt niks ...
SPR
Pro Member
Pro Member

Cijfers die vandaag gepubliceerd zijn spreken u tegen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

on4bam schreef:Burgerzin: 0, gezond verstand: 0 waardoor de cijfers (en elk cijfer staat voor mensen!) niet dalen en het nog langer blijft duren.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Zeer terechte on4bam. Wat gebeurd is in Kraainem, de volksverhuizingen naar de kust, de openlucht bijeenkomsten in Antwerpen, de samenscholingen in mijn eigen stad aan het station waar de drank rijkelijk vloeit in groepjes tot 10 man in open lucht zonder distancing noch mondmasker, daar kan de overheid enkel zeer repressief optreden.

Wat de laatste dagen gebeurd is, getuigt van wat je opsomt maar dat debiteer ik hier al een jaar.

Verder geeft het blijk van
- 0 respect voor zorgverleners
- het feit dat er meer van dat soort is dan ik dacht
- intelligentie zero: ze maken alleen maar dat maatregelen door toenemende besmettingen lager moeten gehandhaafd met als resultaat grotere economische schade die ze zelf moeten terugbetalen finaal.

Hoe dom en lomp kan iemand zijn ????
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

woutervh schreef:Maar toch voel ik een inwendig sprongetje van soort blijdschap als ik die jongeren zie. 20 jaar jonger ging ik het waarschijnlijk 'de max' gevonden hebben en er zelf willen bij zijn... Is iedereen niet jong geweest? Toch niet nodig van echt te gaan criminaliseren. Gewoon eens goed nat spuiten en laten afdruipen met een goed verhaal.
We zijn allen jong geweest maar hopelijk de meerderheid met de nodige verantwoordelijkheid wat deze jongeren duidelijk ontbreekt !

Ik zie niet in hoe je hier blij kan over zijn of "de max" vinden... dat zijn wat mij betreft uitspraken van zeer DOMME mensen.

De gevolgen hier zijn heel wat groter dan "nat spuiten en laten afdruipen"... wat als straks één van de aanwezigen komt te overlijden... is het dan nog een 1 april grap :bang:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Hoe dom en lomp kan je zijn ?
Al een héél jaar maatregelen treffen die 1. Onwettelijk zijn en 2. geen hol helpen...dan moet je geen zondebok gaan zoeken bij groepen die die maatregelen niet meer naleven.
1207
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:[
We zijn allen jong geweest maar hopelijk de meerderheid met de nodige verantwoordelijkheid wat deze jongeren duidelijk ontbreekt !
hoeveel veertigers dwingen hun werknemers tegen telewerk te zondigen? Ik vrees dat dat er een pak meer zijn als die paar in Brussel.
alleen zie jij dat niet dus valt het veel minder op (visueel op tv dan)

straks is het voetbal en goed weer
denkt je niet dat de steden massaal grote schermen zullen zetten ter ontspanning?
wa denkt ge dat daar gaat gebeuren? uiteraard zal op beleidsniveau niemand zoiets zien aankomen en zal iedereen verrast zijn
na een topvergadering komen ze dan met de meest achterlijke regeltjes zoals de trein

denk je trouwens niet dat daar dertigers en veertigers zullen tussen zitten?
SPR
Pro Member
Pro Member

Om het echt hilarisch te maken...

Zo zijn dus die regels tot stand gekomen en face it, allez ja... Eigenlijk zijn ze ook best wel 'pranks'.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Hoe dom en lomp kan je zijn ?
Al een héél jaar maatregelen treffen die 1. Onwettelijk zijn en 2. geen hol helpen...dan moet je geen zondebok gaan zoeken bij groepen die die maatregelen niet meer naleven.
Als we slim zouden zijn dan hadden we geen wetten nodig om de nodige afstand te bewaren en de nodige voorzorgen (van handen wassen over bezetting van treinen tot en met telewerken/thuis studeren of 's nachts in je kot blijven) te nemen.

Maar volgens jou helpt het toch allemaal niet en moeten we ook nog eens tonen hoe DOM we zijn... de jeugd met z'n grote mond die voor onze toekomst gaat zorgen :bang: Gelukkig zie ik genoeg jonge mensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen en is het geen veralgemening (idem voor alle leeftijden trouwens)
1207 schreef:hoeveel veertigers dwingen hun werknemers tegen telewerk te zondigen? Ik vrees dat dat er een pak meer zijn als die paar in Brussel.
Er is een groot verschil tussen onder dwang aanwezig te zijn op je werk en VRIJWILLIG als een gek te gaan pogoën zonder mondmasker.

Idem voor de dwaze voetbalsupporter die straks met z'n bekers bier voor een groot scherm samenkomt.
sky
Elite Poster
Elite Poster

Als je echt gelooft dat de maatregelen niet helpen, dan heeft het weinig zin om daarover nog verder te praten.

Het probleem is dat maatregelen niet goed worden opgevolgd. De Belgen zijn kampioen is regels omzeilen en de kantjes eraf te lopen.
bv:Je mag geen strandstoel verhuren en drankjes verkopen, dus huren ze een strandstoel bij de ene en drankjes bij de andere.
Overvolle treinen, samenscholingen, ......

Een harde lockdown van 4 à 6 weken. Alleen nog buitenkomen voor de inkopen en medische noodzakelijke verplaatsingen en essentiële bedrijven, genre water en energievoorziening, voedsel en medisch personeel . Dus niet de essentiële zoals in België van toepassing is, want iedereen denkt precies dat hij een essentiële verplaatsing doet. Dus ook geen bezoek aan ouders, familie, vrienden, .....
En ik ben er zeker van dat je cijfers na 6 weken spectaculair gedaald zullen zijn.

Oke, dat kost wat, maar hoeveel heeft die zever ons het laatste 1,5 jaar al gekost? En dan zien we al dat misbruik van subsidies nog door de vingers.
1207
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef: Als we slim zouden zijn dan hadden we geen wetten nodig om de nodige afstand te bewaren en de nodige voorzorgen (van handen wassen over bezetting van treinen tot en met telewerken/thuis studeren of 's nachts in je kot blijven) te nemen.
klopt
maar dan hadden ook geen beleid dat nergens op slaat en de meest debiele maatregelen verzint.
Er is een groot verschil tussen onder dwang aanwezig te zijn op je werk en VRIJWILLIG als een gek te gaan pogoën zonder mondmasker.
voor het virus maakt dit soort rationalisatie niet uit
in beide gevallen kom je onnodig samen met teveel volk op een kleine ruimte en beide mag niet. onze 1e minister veegt zijn gat ook aan de telewerkregel dus is het logisch dat de bevolking/werkgever dat ook begint te doen
sky
Elite Poster
Elite Poster

Het kan nochtans wel. Ik ben al 14 maanden niet meer op mijn werkplek geweest.
En heb mijn ouders sinds begin van Corona maar 1x gezien in het echt. De rest via videobellen.
Voor hun is het ook moeilijk, ze hebben hun kleinkinderen al een jaar niet meer gezien in het echt.
Als je dan zo van die samenscholingen ziet, dat kan ik helemaal niet begrijpen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

sky schreef:Het kan nochtans wel. Ik ben al 14 maanden niet meer op mijn werkplek geweest.
En heb mijn ouders sinds begin van Corona maar 1x gezien in het echt. De rest via videobellen.
Voor hun is het ook moeilijk, ze hebben hun kleinkinderen al een jaar niet meer gezien in het echt.
Als je dan zo van die samenscholingen ziet, dat kan ik helemaal niet begrijpen.
En waarom zou je dat in hemelsnaam uzelf en je ouders aandoen ? Om morgen besmet te geraken met een nog dodelijker of besmettelijke variantje ?
Omdat je wacht op een vaccin dat naderhand toch niet zo efficiënt blijkt te zijn ? Waarom eigenlijk ?
sky
Elite Poster
Elite Poster

Omdat ze schrik hebben. Mijn schoonouders zijn trouwens van hetzelfde gedacht.
Omdat ze 70+ zijn, een zware verkoudheid niet zoals bij ons op 4/5 dagen genezen is, maar men daar veel langer van moet bekomen.
En corona dus nog veel meer van hun gezondheid zal vergen.
Misschien omdat ze het K-woord van dichtbij hebben meegemaakt en geen extra risico willen nemen!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Om morgen besmet te geraken met een nog dodelijker of besmettelijke variantje ?
Omdat je wacht op een vaccin dat naderhand toch niet zo efficiënt blijkt te zijn ?
Dergelijke toevoegingen zijn ronduit absurd en doen me geloven dat je een tevens een anti-vaxer bent ?
iceke schreef:Waarom eigenlijk ?
Die vraag vind ik wel terecht... als je je aan de regels houdt (handen wassen, mondmasker, voldoende afstand, telewerk) dan is er geen enkele reden om je ouders niet te zien. Als je echter van jezelf weet dat jet het niet zo nauw neemt met de regels dan is het misschien best dat je inderdaad je ouders niet ziet (zeker niet als het risico patienten zijn).
sky
Elite Poster
Elite Poster

We zijn zeer secuur, we lopen nog steeds in een boog rond de mensen heen, we doen ons mondmasker aan zodra we de voordeur toe doen.
We wassen regelmatig onze handen of gebruiken ontsmettende gel, we zien geen andere mensen.
Ondanks al beide 14 maanden in telewerk hebben we toch al 2x Corona gehad.

We hebben wel 3 kinderen waarvan eentje pas 4 jaar is, die alle 3 nog naar school gaan. Alle 3 hebben ze ook Corona gehad en aan alle 3 was er niets te zien, zelf geen loopneus of hoestje. Je hoeft dus geen fuifbeest te zijn om Corona te krijgen. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat er niet veel zijn die de regels zo volgen als wij, maar schoolgaande kinderen brengen sowieso van alles mee naar huis.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

sky schreef:We hebben wel 3 kinderen waarvan eentje pas 4 jaar is, die alle 3 nog naar school gaan. Alle 3 hebben ze ook Corona gehad en aan alle 3 was er niets te zien, zelf geen loopneus of hoestje. Je hoeft dus geen fuifbeest te zijn om Corona te krijgen. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat er niet veel zijn die de regels zo volgen als wij, maar schoolgaande kinderen brengen sowieso van alles mee naar huis.
Sommige mensen schrijven hier al langer dat de school een grote bron is... en anderen blijven het maar ontkennen :roll:

Ik denk dat je duidelijk het bewijs hebt dat scholen dus wel een risico vormen... en erger dat je er niets van merkt. (Snel)testen voor het onderwijs hebben dus weinig zin tenzij je iedere dag iedereen gaat testen.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”