En daardoor gaan we weeral eens falen. Bedoeling zou moeten zijn om de epidemie plat te kloppen.boonpwnz schreef:De bedoeling is een afvlakken tot daling van de curve.
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Waarom er niet voor afstandsonderwijs is gekozen, is me wel een raadsel.
Er zijn wel uitzonderingen
- kleuters (mogen voltijds naar school)
- secundair dat examen heeft mag ook naar school
En dan allemaal naar de naschoolse & buitenschoolse activiteiten
Er zijn wel uitzonderingen
- kleuters (mogen voltijds naar school)
- secundair dat examen heeft mag ook naar school
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik vraag me trouwens af of het niet beter was om de buitenschoolse volledig stop te zetten en de scholen tot aan de zomervakantie in een soort van 80/20 % afstandsonderwijs/contact te organiseren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Opnieuw een gemiste kans om een 3° golf af te wenden.. Het is zoals Van Gucht zegt: "genoeg om de cijfers te stabiliseren, onvoldoende om ze voldoende te doen dalen ..."
Nogmaals:
- onbekwame politici met halve maatregelen die dan nog niet afgedwongen worden
- een bevolking die de ernst nog altijd niet snapt
- in een Europa dat de vaccinatie al naar de sodemieter geholpen heeft
Hopeloos, hopeloos, hopeloos ...
Nogmaals:
- onbekwame politici met halve maatregelen die dan nog niet afgedwongen worden
- een bevolking die de ernst nog altijd niet snapt
- in een Europa dat de vaccinatie al naar de sodemieter geholpen heeft
Hopeloos, hopeloos, hopeloos ...
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Omdat dat in vele scholen (basisscholen) gewoon NIET werkt.heist_175 schreef:Waarom er niet voor afstandsonderwijs is gekozen, is me wel een raadsel.
...
Dan hebben wij liever extra week vakantie dan ons daar weer druk in te maken.
Die worden op veel plaatsen al ingeperkt.
Groepjes van max 10, dus dan moeten ze extra leiding vinden.
En bij ons in de gemeente, gaan ze een deel inschrijvingen al annuleren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Ze gaan deze halfslachtige maatregelen cash betalen.
Van Gucht pleitte gisteren voor beperken contacten, beperken niet essentiële verplaatsingen en even stoppen met buitenschoolse activiteiten.
Geen enkele van de drie heeft het gehaald, buiten weer terugschroeven van 10 contacten buiten naar 4.
Als op 1 mei de horeca niet kan openen, weet De Croo aan wie het ligt.
Trouwens. Examens gaan gewoon door. Ook leuk voor de betreffende leerlingen. Terwijl hun vrienden (uit scholen waar geen examens zijn) gezellig buiten kunnen samen scholen, moeten zij nog examens afleggen. Tja.
En waarom zou afstandsonderwijs in de meeste secundaire scholen niet lukken? Ze doen het verdorie al maanden !!!
Van Gucht pleitte gisteren voor beperken contacten, beperken niet essentiële verplaatsingen en even stoppen met buitenschoolse activiteiten.
Geen enkele van de drie heeft het gehaald, buiten weer terugschroeven van 10 contacten buiten naar 4.
Als op 1 mei de horeca niet kan openen, weet De Croo aan wie het ligt.
Trouwens. Examens gaan gewoon door. Ook leuk voor de betreffende leerlingen. Terwijl hun vrienden (uit scholen waar geen examens zijn) gezellig buiten kunnen samen scholen, moeten zij nog examens afleggen. Tja.
En waarom zou afstandsonderwijs in de meeste secundaire scholen niet lukken? Ze doen het verdorie al maanden !!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
typische politieke koehandel tussen partijen en regeringen, het druipt er gewoon afphil48 schreef: Als op 1 mei de horeca niet kan openen, weet De Croo aan wie het ligt.
scholen gaan dicht maar toch neit helemaal, de paasvakantie + utistapjes en kampen mag gewoon blijven
afspreken in winkels en daarvoor contactberoepen terug dicht. die mannen lijken wel pasmunt en ge zou bijna denken dat ze enkel daarom zijn opengegaan 3 weken geleden
reizen naar buitenland blijft verboden maar binnenlandse verplaatsingen blijven toegestaan
probleem is en blijft wat erna?
loopt dan de vaccinatie, de testen, de quarantaine,... of blijft het een hopeloos gerommel zodat ge een maand later weer terug staat waar we nu staan?
de horeca? op 1 mei zal die opengaan. die belofte wil niemand intrekken
-
- Elite Poster
Maar er is ook nog goed nieuws: AZ heeft 29.000.000 vaccins klaar liggen ja, voor export naar het UK
Well done chaps: UK 100 - Europe: 0 ...
En Weyts is teleurgesteld: Ikeo op en scholen toe = niet zijn maatschappijbeeld; dat hij dan opstapt toch?
Well done chaps: UK 100 - Europe: 0 ...
En Weyts is teleurgesteld: Ikeo op en scholen toe = niet zijn maatschappijbeeld; dat hij dan opstapt toch?
-
- Elite Poster
Ook als ze nu op een plateau blijven hangen en vanaf half april (gevolg van de vele verplaatsingen en contacten tijdens de verlengde paasvakantie) weer gaan stijgen ???1207 schreef:
Op 1 mei zal die opengaan. die belofte wil niemand intrekken
Wie gelooft dat enkel scholen en kappers sluiten tot een daling gaat leiden, vergist zich.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Weer zeer onlogische maatregelen en ik volg Weyts in zijn teleurstelling.
Als men dan toch de cijfers bruut wil terugdringen met een 'harde' lockdown (niet mijn voorkeur!) moet men niet bij de kinderen zijn, maar bij de volwassenen. Zorg ervoor dat de mobiliteit terug daalt door werknemers meer te controleren, winkels te sluiten en eventueel een max. afstand op te leggen voor verplaatsingen, en zorg er ook voor dat men zich (terug beter) aan de regels houdt.
Als men dan toch de cijfers bruut wil terugdringen met een 'harde' lockdown (niet mijn voorkeur!) moet men niet bij de kinderen zijn, maar bij de volwassenen. Zorg ervoor dat de mobiliteit terug daalt door werknemers meer te controleren, winkels te sluiten en eventueel een max. afstand op te leggen voor verplaatsingen, en zorg er ook voor dat men zich (terug beter) aan de regels houdt.
- heist_175
- Elite Poster
In het secundair doen ze het al lang, dus waarom nu die ene week niet?svermassen schreef:Omdat dat in vele scholen (basisscholen) gewoon NIET werkt.heist_175 schreef:Waarom er niet voor afstandsonderwijs is gekozen, is me wel een raadsel.
...
En in basisscholen: waarom zou je de achterstand organiseren, door kinderen 3 weken lang geen enkele onderwijsprikkel te geven? Afstandsonderwijs hoeft niet via Teams hé, dat kan ook gewoon met taken die op vrijdag meegegeven worden bv (elke dag van de week een lijstje met taken). Maar zorg toch minstens dat kinderen die week iets voor school blijven doen.
Als de school van mijn kinderen het niet zou organiseren, wat ze in de verlengde herfstvakantie wél deden, dan organiseren we het hier zelf wel met taken enzo.
-
- Elite Poster
Een lijst met taken is idd een goede optie. Zijn er ook geen online taken dat ze kunnen uitvoeren die leerkrachten na afgewerkt te zijn direct kunnen evalueren en eventueel bijsturen?
- heist_175
- Elite Poster
Zo werkt het altijd toch?boonpwnz schreef:Een lijst met taken is idd een goede optie.
De leerkracht geeft instructies, voor een weekje zou ik de instructies dan op donderdag of vrijdag geven en dan een lijst met taken die ze ofwel de dag nadien zelf kunnen verbeteren, ofwel in een live-sessie (eventueel 1:1) met de leerkracht overlopen, ofwel indienen voor verbetering nadien (wat nu onhandig is, omdat er 2 weken paasvakantie tussen zit).
Er zijn idd heel wat platformen, die weinig last hebben van het "Smartschool-effect" met massaal inloggen op hetzelfde moment, waarin kinderen oefeningen kunnen doen online. De leerkracht heeft dan meteen een zicht wie de oefeningen wel of niet gemaakt heeft (met opvolging voor wie nog niet eens begonnen is) en wie het moeilijk heeft met de oefeningen (met opvolging voor wie het moeilijk heeft).Zijn er ook geen online taken dat ze kunnen uitvoeren die leerkrachten na afgewerkt te zijn direct kunnen evalueren en eventueel bijsturen?
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ze willen duidelijk tijd kopen.
Verwachting zal zijn dat de 60+? en risicogroepen tegen dan zeker een eerste spuit gehad hebben.
Dit zou een invloed moeten/kunnen hebben op de ziekenhuisopnames die moeten dalen.
Maar als de vaccin-leveringen problemen blijft geven, zal het zeker niet bij 4 weken blijven
@heist_175
Ja, maar zo doen we het ook hoor, ze moeten hier beiden werkjes van ons maken.
Bij ons was er ook geen Teams of iets, maar de organisatie was gewoon ene grote puinhoop.
En dan blijft het punt dat je daar als ouders langs moet zitten en het verkeerd aanleert.
Verwachting zal zijn dat de 60+? en risicogroepen tegen dan zeker een eerste spuit gehad hebben.
Dit zou een invloed moeten/kunnen hebben op de ziekenhuisopnames die moeten dalen.
Maar als de vaccin-leveringen problemen blijft geven, zal het zeker niet bij 4 weken blijven
@heist_175
Ja, maar zo doen we het ook hoor, ze moeten hier beiden werkjes van ons maken.
Bij ons was er ook geen Teams of iets, maar de organisatie was gewoon ene grote puinhoop.
En dan blijft het punt dat je daar als ouders langs moet zitten en het verkeerd aanleert.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
De genomen maatregelen zijn (eindelijk eens) de juiste en zullen de cijfers snel laten dalen.
Het spijt me dat Weyts zijn beloftes tov jou niet heeft waargemaakt, net zoals hij dat tegen sportlui, zwerfkatten en het klimaat ook niet gedaan heeft, en dat je nu ook een inspanning zal moeten leveren, maar er is meer dan voldoende cijfermateriaal dat de noodzaak hiervan aantoont. Mocht dit niet gebeuren dan was de grote heropening van de scholen op 19 april een groot vraagteken. Dankzij het geroep van Weyts is het ochgod trouwens maar 1 weekje dat je inspanningen moet leveren; denk even aan de mensen die al meer dan 5 maanden inspanningen moeten leveren. Het nadeel is wel natuurlijk dat het nu gebeurd is en dat een eventuele nieuwe schoolsluiting later dit schooljaar dan ook veel sneller zal beslist worden, mocht er daar nog een nieuwe noodzaak toe ontstaan.
Zoals steeds zal je wel een oplossing vinden voor de praktische problemen, eenmaal men geen keuze meer krijgt, heeft men ook geen keuze meer dan een oplossing te vinden.
@Discussie afstandsonderwijs: het is triest dat ons onderwijs dat van zichzelf etaleert dat het zo'n grote kwaliteit levert amper kan omgaan met zo'n instrument, iets wat in vele andere landen totaal geen probleem is. Hopelijk wordt dit verbeterd, alhoewel we wellicht eerst een nieuwe Minister van Onderwijs nodig gaan hebben alvorens er bereidheid zal ontstaan om dit uit te bouwen. Ook na COVID is er een grote toekomst voor dit platform: kinderen die meer begaafd zijn (daarom nog niet hoogbegaafd) rapporteren vaker dat ze meer en beter leren via afstandsonderwijs dan in een klassikale setting waar ze verplicht het trage tempo van de grootste gemene deler moeten volgen.
Ja, dat hebben we onsuccesvol al maanden geprobeerd natuurlijk.NuKeM schreef:Als men dan toch de cijfers bruut wil terugdringen met een 'harde' lockdown (niet mijn voorkeur!) moet men niet bij de kinderen zijn, maar bij de volwassenen.
Het spijt me dat Weyts zijn beloftes tov jou niet heeft waargemaakt, net zoals hij dat tegen sportlui, zwerfkatten en het klimaat ook niet gedaan heeft, en dat je nu ook een inspanning zal moeten leveren, maar er is meer dan voldoende cijfermateriaal dat de noodzaak hiervan aantoont. Mocht dit niet gebeuren dan was de grote heropening van de scholen op 19 april een groot vraagteken. Dankzij het geroep van Weyts is het ochgod trouwens maar 1 weekje dat je inspanningen moet leveren; denk even aan de mensen die al meer dan 5 maanden inspanningen moeten leveren. Het nadeel is wel natuurlijk dat het nu gebeurd is en dat een eventuele nieuwe schoolsluiting later dit schooljaar dan ook veel sneller zal beslist worden, mocht er daar nog een nieuwe noodzaak toe ontstaan.
Zoals steeds zal je wel een oplossing vinden voor de praktische problemen, eenmaal men geen keuze meer krijgt, heeft men ook geen keuze meer dan een oplossing te vinden.
Natuurlijk wel. Afspraak in de paasvakantie. Kappers moesten zelfs niet gesloten worden.phil48 schreef:Wie gelooft dat enkel scholen en kappers sluiten tot een daling gaat leiden, vergist zich.
tgoh - geen jojo met de kappers was ook een belofte1207 schreef:Op 1 mei zal die opengaan. die belofte wil niemand intrekken.
@Discussie afstandsonderwijs: het is triest dat ons onderwijs dat van zichzelf etaleert dat het zo'n grote kwaliteit levert amper kan omgaan met zo'n instrument, iets wat in vele andere landen totaal geen probleem is. Hopelijk wordt dit verbeterd, alhoewel we wellicht eerst een nieuwe Minister van Onderwijs nodig gaan hebben alvorens er bereidheid zal ontstaan om dit uit te bouwen. Ook na COVID is er een grote toekomst voor dit platform: kinderen die meer begaafd zijn (daarom nog niet hoogbegaafd) rapporteren vaker dat ze meer en beter leren via afstandsonderwijs dan in een klassikale setting waar ze verplicht het trage tempo van de grootste gemene deler moeten volgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Misschien is dat veranderd, maar toen ik in het secondair zit hadden wij de laatste week voor de paasvakantie(en kerst en zomer) nooit les.heist_175 schreef: In het secundair doen ze het al lang, dus waarom nu die ene week niet?
wel: nog een paar laatste examens. Dan verbetering+oudercontact(leerlingen mochten dus thuiszitten).
En dan op vrijdag rapporten+gaan wandelen voor het goede doel.
Ik vermoed dus dat dit geen verschil zal maken.
-
- Elite Poster
Ik ga nu niet zeggen dat je dit kan gelijktrekken met alle scholen.
Ik zat op volwassenonderwijs en daar hadden ze een eigen online leerruimte waar zeker 50 procent van de taken die niet in de les werden gedaan konden gedaan worden. Zij kennen daar ook afstandonderwijs het best.
Dus ik denk dat er mogelijkheden zijn om dit te organiseren maar de wil moet er zijn.
Ik zat op volwassenonderwijs en daar hadden ze een eigen online leerruimte waar zeker 50 procent van de taken die niet in de les werden gedaan konden gedaan worden. Zij kennen daar ook afstandonderwijs het best.
Dus ik denk dat er mogelijkheden zijn om dit te organiseren maar de wil moet er zijn.
- heist_175
- Elite Poster
Als je denkt/gelooft dat die 5 dagen extra schoolsluiting in de lagere school het verschil gaat maken, dwaal je echt . Secundair zat al op deeltijds afstandsonderwijs en mag - voor zij die examen hebben - alsnog naar school komen. En de kleuters mogen ook komen.
Ook al ben ik geen fan van zijn getoeter, dit is duidelijk een afrekening met Ben Weyts, niet meer of niet minder. Het schoolgedeelte van de maatregelen hebben niets met inhoud of impact te maken, wel met een politieke afrekening. Vermoedelijk wilde OVLD de "belofte" aan de contactberoepen pas lossen als Weyts ook door het zand ging.
@bijdrage van ouders
Je blijft uw onzin - je hebt duidelijk zelf geen kinderen - maar voor waar aannemen. Er zijn zat mensen die géén probleem hebben om kinderen thuis op te vangen. Misschien verbiedt uw geloof het aan te nemen, maar ik kan perfect productief telewerken met kinderen die voor school aan het werken zijn of zich anderszins bezig houden: puzzels, lego, boeken lezen, knutselen, in de tuin spelen, "gewoon" spelen, ... (zoals je merkt zónder schermpjes).
Ook al ben ik geen fan van zijn getoeter, dit is duidelijk een afrekening met Ben Weyts, niet meer of niet minder. Het schoolgedeelte van de maatregelen hebben niets met inhoud of impact te maken, wel met een politieke afrekening. Vermoedelijk wilde OVLD de "belofte" aan de contactberoepen pas lossen als Weyts ook door het zand ging.
@bijdrage van ouders
Je blijft uw onzin - je hebt duidelijk zelf geen kinderen - maar voor waar aannemen. Er zijn zat mensen die géén probleem hebben om kinderen thuis op te vangen. Misschien verbiedt uw geloof het aan te nemen, maar ik kan perfect productief telewerken met kinderen die voor school aan het werken zijn of zich anderszins bezig houden: puzzels, lego, boeken lezen, knutselen, in de tuin spelen, "gewoon" spelen, ... (zoals je merkt zónder schermpjes).
-
- Elite Poster
Examens mogen nog altijd doorgaan. Men heeft vooral de leeftijd willen treffen die het virus nu het meest verspreidt, en die zitten voor een deel ook in de basisschoolStroper schreef: Ik vermoed dus dat dit geen verschil zal maken.
Daar heb je inderdaad gelijk in. En die wil is er momenteel absoluut niet op het niveau vanuit het departement. Wat niet wil zeggen dat er geen scholen zijn die het zelf doen, maar ze zijn op zichzelf aangewezen.boonpwnz schreef: Dus ik denk dat er mogelijkheden zijn om dit te organiseren maar de wil moet er zijn.
Natuurlijk wel, kijk hoeveel besmettingen er rondgaan in de lagere scholen, het loopt totaal uit de hand. Elke extra dag sluiting is welkom en zal helpen.heist_175 schreef:Als je denkt/gelooft dat die 5 dagen extra schoolsluiting in de lagere school het verschil gaat maken, dwaal je echt .
Dat had hij kunnen voorkomen als hij zich eens wat anders opgesteld had in deze hele historie. Indertijd was het woord "Bentaks" al genoeg om het rekeningrijden te schrappen. Waarom deed hij dan nu plots zo moeilijk?heist_175 schreef:Ook al ben ik geen fan van zijn getoeter, dit is duidelijk een afrekening met Ben Weyts, niet meer of niet minder.
Het is wansmakelijk hoe die man niet het minste wou toegeven, duidelijk alleen om de N-VA te profileren. Het is wansmakelijk hoe die man geen zier geeft om de gezondheid van de leerkrachten. Dat er met hem afgerekend wordt, is meer dan terecht. Ik denk dat heel wat leerkrachten heel blij zijn vandaag dat Weyts gefaald heeft. Minister van Ouders, niet van Onderwijs.
De ouders moeten nu ook eens inspanning leveren. Net zoals in veel andere EU-landen al gebeurd is of nu gebeurt.heist_175 schreef:Je blijft uw onzin - je hebt duidelijk zelf geen kinderen - maar voor waar aannemen.
-
- Elite Poster
Terwijl ze in andere landen goed nadenken (in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk... blijven de scholen wél open, leggen ze de maatregelen op contact beperking tussen volwassenen en beperken niet essentiële verplaatsingen) over wat helpt tegen de pandemie, zijn onze paljassen (sorry voor dit woord) vooral bezig met "afrekeningen" en "pop polls". Erg hoor.heist_175 schreef:Het schoolgedeelte van de maatregelen hebben niets met inhoud of impact te maken, wel met een politieke afrekening. Vermoedelijk wilde OVLD de "belofte" aan de contactberoepen pas lossen als Weyts ook door het zand ging.
Hét probleem in twee zinnen uitgelegd. De niet kansarme kinderen / tieners zullen dat weekje extra gebruiken om taken te doen of tekorten bij te werken, de "kansarme" kinderen (of zij van wie de ouders allebei verplicht buitenshuis werken) gaan gewoon drie weken niks doen.heist_175 schreef:...maar ik kan perfect productief telewerken met kinderen die voor school aan het werken zijn of zich anderszins bezig houden: puzzels, lego, boeken lezen, knutselen, in de tuin spelen, "gewoon" spelen, ... (zoals je merkt zónder schermpjes).
De resultaten in juni zullen er dan ook naar zijn, maar soit - daar geven de politieke "afrekenaars" geen bal om. Dat is nu eenmaal niet hun kiespubliek.
Vandaar dat ze een uitzondering hebben gemaakt voor de kleuterscholenCcatelyst schreef:Natuurlijk wel, kijk hoeveel besmettingen er rondgaan in de lagere scholen, het loopt totaal uit de hand. Elke extra dag sluiting is welkom en zal helpen.
-
- Elite Poster
Lolwut. In al die landen zijn de scholen dit schooljaar al veel langer gesloten geweest dan bij ons. Enkel in Frankrijk niet, en ik denk niet dat dat een voorbeeld is. Hun cijfers al eens bekeken?phil48 schreef:
Terwijl ze in andere landen goed nadenken (in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk... blijven de scholen wél open
Omdat Weyts de laptops en internetaansluitingen die hij hen beloofd had ook niet nagekomen is. Misschien heeft hij ze naar de zwerfkatten gestuurd in de plaats. Vergeet dat niet in het stemhokje in 2024.phil48 schreef:Hét probleem in twee zinnen uitgelegd. De niet kansarme kinderen / tieners zullen dat weekje extra gebruiken om taken te doen of tekorten bij te werken, de "kansarme" kinderen (of zij van wie de ouders allebei verplicht buitenshuis werken) gaan gewoon drie weken niks doen.
Het is vooral Weyts' z'n kiespubliek niet, nee. N-VA richt zich op de hogere middenklasse. Getuige de grote N-VA as in de voorkempen (Brasschaat, Schilde, enz).phil48 schreef:De resultaten in juni zullen er dan ook naar zijn, maar soit - daar geven de politieke "afrekenaars" geen bal om. Dat is nu eenmaal niet hun kiespubliek.
Men heeft een compromis gemaakt. Kleuters geven het virus zeker door, maar ze zijn nog niet de leeftijdsgroep van schoolgaande kinderen bij wie dat het ergst is.phil48 schreef:Vandaar dat ze een uitzondering hebben gemaakt voor de kleuterscholen
-
- Elite Poster
Hebben ze dan nog steeds niet door dat je met dit virus niet onderhandelt ?? Een compromisCCatalyst schreef:Men heeft een compromis gemaakt. Kleuters geven het virus zeker door, maar ze zijn nog niet de leeftijdsgroep van schoolgaande kinderen bij wie dat het ergst is.phil48 schreef:Vandaar dat ze een uitzondering hebben gemaakt voor de kleuterscholen
-
- Elite Poster
Men zoekt dan ook (helaas) niet 0 besmettingen, men wil de cijfers laag genoeg om de geplande versoepelingen door te voeren, en dat zal zeker wel lukken nu. Dat er als gevolg van die versoepelingen weer problemen kunnen ontstaan staat buiten kijf, maar iig is het veel gemakkelijker om de scholen nog eens te sluiten nu er een precedent is voor dit schooljaar.phil48 schreef:Hebben ze dan nog steeds niet door dat je met dit virus niet onderhandelt ?? Een compromis
Laatst gewijzigd door CCatalyst 24 maa 2021, 16:39, in totaal 1 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Bijlange na niet. Is het bedoeling om ze te laten dalen? Tot waar? Tot een volgend plateau? De dynamiek zal alleen wat afgeremd worden door de scholen halfbakken uit de vergelijking te halen. Maar de rest van de maatschappij gaat gewoon verder.CCatalyst schreef:De genomen maatregelen zijn (eindelijk eens) de juiste en zullen de cijfers snel laten dalen.
En maar altijd op dat telewerken hameren als enige maatregel in onze professionele omgeving. 2/3 van de mensen kan zelfs niet van thuis uit werken. Nooit. De besmettingen op de werkvloer gaan gewoon verder gaan weliswaar aan een trager tempo, maar ze gaan blijven gebeuren.
Ondertussen houdt het virus een lading achter de hand om deze daling op te vangen en op de eerste de beste opportuniteit terug in de aanval te gaan en dan zijn we weer vertrokken. En dan schat ik eind april, begin mei.
Maar de prutsers hopen tegen dan de impact van de vaccinaties te gaan merken onder de bevolking. Ze houden letterlijk rekening met een aantal doden en langdurig zieken om toch maar die economie verder te sparen. Collateral damage zullen ze dan maar denken.
-
- Elite Poster
Neen, en ze zullen het denk ook nooit (willen) beseffen ...
- heist_175
- Elite Poster
Je maakt opnieuw - wars van alle cijfers - de denkfout om bevestigde besmettingen te beschouwen als "verspreiden". In andere sectoren wordt er veel minder getest. De juiste zin is dus "men wil de leeftijd treffen waar besmettingen systematisch opgespoord werden".CCatalyst schreef:Examens mogen nog altijd doorgaan. Men heeft vooral de leeftijd willen treffen die het virus nu het meest verspreidt, en die zitten voor een deel ook in de basisschoolStroper schreef: Ik vermoed dus dat dit geen verschil zal maken.
Dus je vindt het prima dat het beleid afgestemd wordt op persoonlijke rancune? Veel zotter moet het niet worden natuurlijk.Dat had hij kunnen voorkomen als hij zich eens wat anders opgesteld had in deze hele historie. Indertijd was het woord "Bentaks" al genoeg om het rekeningrijden te schrappen. Waarom deed hij dan nu plots zo moeilijk?heist_175 schreef:Ook al ben ik geen fan van zijn getoeter, dit is duidelijk een afrekening met Ben Weyts, niet meer of niet minder.
Daar spreek ik me niet over uit. Reken af zoveel je wil, maar enorm impactvol beleid aanpassen om een politicus te pakken? Daar pas ik voor.Dat er met hem afgerekend wordt, is meer dan terecht.
Ah, nu gaan de schoolsluitingen plots over de gezondheid van leerkrachten ?Het is wansmakelijk hoe die man geen zier geeft om de gezondheid van de leerkrachten.
Alle redenen zijn goed om de scholen toe te krijgen hé ?
Want ouders telewerken niet? Want ouders werken niet in de getroffen sectoren? Want ouders mogen wél op reis gaan en de rest van de bevolking niet? Welke inspanning leveren ouders niet en anderen wel? Beetje serieus blijven hé.De ouders moeten nu ook eens inspanning leveren. Net zoals in veel andere EU-landen al gebeurd is of nu gebeurt.heist_175 schreef:Je blijft uw onzin - je hebt duidelijk zelf geen kinderen - maar voor waar aannemen.
De grootste pleitbezorgers van "scholen toe" en "afstandsonderwijs" willen dan ook willens nillens de kloof tussen kansarm en kansrijk vergroten.phil48 schreef:Hét probleem in twee zinnen uitgelegd. De niet kansarme kinderen / tieners zullen dat weekje extra gebruiken om taken te doen of tekorten bij te werken, de "kansarme" kinderen (of zij van wie de ouders allebei verplicht buitenshuis werken) gaan gewoon drie weken niks doen.heist_175 schreef:...maar ik kan perfect productief telewerken met kinderen die voor school aan het werken zijn of zich anderszins bezig houden: puzzels, lego, boeken lezen, knutselen, in de tuin spelen, "gewoon" spelen, ... (zoals je merkt zónder schermpjes).
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Klopt, maar moet je daarom de kinderen gaan treffen? En voor wat...CCatalyst schreef:Ja, dat hebben we onsuccesvol al maanden geprobeerd natuurlijk.
Hij zal zijn best wel gedaan hebben, ik ben niet teleurgesteld in hem, maar wel in de andere politici (niets nieuws daar).CCatalyst schreef:Het spijt me dat Weyts zijn beloftes tov jou niet heeft waargemaakt, net zoals hij dat tegen sportlui, zwerfkatten en het klimaat ook niet gedaan heeft
Wij leveren net als iedereen al een heel jaar inspanningen, niets nieuws, blijkbaar voor jou wel (of denk je echt dat wij hier al een jaar in onze hangmat hangen terwijl de kinderen naar school kunnen). Welke inspanningen doen anderen? Welke inspanning moet jij doen die zo zwaar is (want ik heb de indruk dat die 5 maand een persoonlijke periode is)? Ik hoor het graag, tot welke groep behoor je? (zeer veralgemeend overzicht, want er kunnen binnen gezinnen ook nuances zijn)CCatalyst schreef:, en dat je nu ook een inspanning zal moeten leveren, ...knip... Dankzij het geroep van Weyts is het ochgod trouwens maar 1 weekje dat je inspanningen moet leveren; denk even aan de mensen die al meer dan 5 maanden inspanningen moeten leveren.
- Je hebt gepensioneerden die nog 'goed' te been zijn, eventuele kinderen zijn het huis uit. Die zien wat minder volk, kunnen niet meer uit eten en komen verder algemeen misschien wat minder buiten. Spijtig, maar verder (zou dat voor mij persoonlijk) chill (zijn).
- Je hebt de mensen in een zorginstelling (jong en oud). Wat meer eenzaamheid, ok dat is niet fijn. Dat was het voor Corona waarschijnlijk ook niet, maar dat praat niets goed.
- Je hebt de groep die nog werkt zonder kinderen of andere zorgtaken en dat werk thuis moet doen. Soms zijn dat ook singles. Die zien niet teveel mensen meer, dat is niet fijn, maar kom, (en dat is mijn persoonlijke mening) het kan erger eh. Deze groep zit tijdens een lockdown in een (relatieve) luxepositie imo.
- Je hebt de groep die moet gaan werken, zonder kinderen en zorgtaken. Die zien soms nog wat volk, soms ook niet. Ook (relatieve) luxepositie.
- Mensen met kinderen of andere zorgtaken die thuis werken. Dikke miserie bij sluiting van de scholen en tijdens vakanties. Veel is toe, niet veel te doen. Bij sluiting scholen ben je quasi verplicht zelf de opvang te voorzien (zeker bij kleinere kinderen), dus verlof te nemen. Kinderen mogen niet naar de (nood)opvang in geval van sluiting scholen, ahja want ge zijt thuis en thuiswerken is natuurlijk niet echt werken eh dus ge hebt tijd om de opvang zelf te doen Dus plooien die ouders zich kapot om het allemaal gedaan te krijgen. (terwijl de luxe positie mensen waarschijnlijk op fora zitten te klagen dat ze risico's lopen door al die kinderen en daarna rustig een Netflix filmke gaan kijken)
- Mensen met kinderen of andere zorgtaken die uit huis moeten werken. Ook dikke miserie, al kunnen zij dan weer aanspraak maken op (nood)opvang bij een sluiting van de scholen. Desalniettemin waarschijnlijk ook zeer pittig (timing etc.).
- Mensen met of zonder kinderen die gewoon thuis zitten zonder werk. Die hebben normaal wel een financieel vangnet (tenzij zelfstandige mogelijk). Fijn is het niet, maar komt, ze hebben tenminste tijd voor zichzelf.
Dat er noodzaak kan zijn om de cijfers terug te dringen (op basis van bedden ziekenhuizen) is duidelijk, maar de experten (meervoud) blijven zeggen dat de focus niet op de scholen mag liggen. Er is daar een goed en gecontroleerd systeem waardoor er veel cijfers beschikbaar zijn die wel eens fout geïnterpreteerd kunnen worden. De schoolcijfers waren volgens hen waarschijnlijk eerder de spiegel van de samenleving.CCatalyst schreef: maar er is meer dan voldoende cijfermateriaal dat de noodzaak hiervan aantoont.
M.a.w. er zijn ook terugdringende cijfers uit de algemene samenleving te wringen zonder de scholen te raken. Er is noch noodzaak noch duidelijke aanwijzing van goede cijfers/modellen om per direct de scholen aan te pakken zonder eerst elders te kijken.
-
- Elite Poster
Het plateau zal pas terug ontstaan nadat de scholen volledig heropenen, dus pas na een kleine maand. Zoals ik al zei, 0 besmettingen streeft men helaas niet na.petrol242 schreef:Bijlange na niet. Is het bedoeling om ze te laten dalen? Tot waar? Tot een volgend plateau? De dynamiek zal alleen wat afgeremd worden door de scholen halfbakken uit de vergelijking te halen. Maar de rest van de maatschappij gaat gewoon verder.
Heb ik even gecorrigeerd voor je.petrol242 schreef:En maar altijd op dat telewerken hameren als enige maatregel in onze professionele omgeving. 2/3 van de mensen kanwil zelfs niet van thuis uit werken. Nooit.
Dat zou dan een periode van daling zijn die ongezien is sinds november.petrol242 schreef:En dan schat ik eind april, begin mei.
Natuurlijk niet, in andere leeftijdsgroepen wordt net veel meer getest. Bron: Sci en Sanoheist_175 schreef:Je maakt opnieuw - wars van alle cijfers - de denkfout om bevestigde besmettingen te beschouwen als "verspreiden". In andere sectoren wordt er veel minder getest.
Vind ik het ok? Nee, maar het is wel de norm in onze politiek, en Weyts handelde evenzeer vanuit een soort van rancune. Vind ik wat Weyts gedaan heeft ok? Ook niet, en een afstraffing vind ik terecht.heist_175 schreef:Dus je vindt het prima dat het beleid afgestemd wordt op persoonlijke rancune? Veel zotter moet het niet worden natuurlijk.
Natuurlijk gaat het over hun gezondheid, geen leerkrachten is geen onderwijs. Jij (en je bent niet de enige hier) ziet alles ifv de ouders, waarvoor alles moet wijken. Daar doe ik niet aan mee.heist_175 schreef:Ah, nu gaan de schoolsluitingen plots over de gezondheid van leerkrachten ?
Je verwart de hoedanigheid van werknemer met die van ouder.heist_175 schreef:Want ouders telewerken niet?
Nee, we willen Weyts niet belonen voor het niet nakomen van zijn beloftes (computers/internet kopen). Het is niet omdat hij dat niet deed, dat hij dan gaat krijgen wat hij wil (geen schoolsluitingen). Dat zou pas het verkeerde signaal zijn.heist_175 schreef:De grootste pleitbezorgers van "scholen toe" en "afstandsonderwijs" willen dan ook willens nillens de kloof tussen kansarm en kansrijk vergroten.
-
- Elite Poster
Ojee man. Het gaat hier niet over "krijgen wat je wil" - het gaat erover wat de beste maatregelen zijn om de cijfers naar beneden te krijgen, wars van wie gelijk heeft of zal krijgen.CCatalyst schreef: Nee, we willen Weyts niet belonen voor het niet nakomen van zijn beloftes (computers/internet kopen). Het is niet omdat hij dat niet deed, dat hij dan gaat krijgen wat hij wil (geen schoolsluitingen). Dat zou pas het verkeerde signaal zijn.
Logisch dat de het aantal positieve gevallen de komende weken gaat dalen, vermits er niet meer getest gaat worden bij scholieren (wat de afgelopen weken zeer intens gebeurde). Betekent dat dat ze niet meer positief kunnen zijn, bijlange niet - alleen komen ze minstens drie weken niet meer in de statistieken.
Dan lees je wellicht, zie je wel, sluiten WERKT
- heist_175
- Elite Poster
Met dat verschil dat Weyts een persconferentie gaf waar ie natrapte en dat er hier met een impact op 1,2miljoen kinderen gespeeld wordt.CCatalyst schreef:Vind ik het ok? Nee, maar het is wel de norm in onze politiek, en Weyts handelde evenzeer vanuit een soort van rancune. Vind ik wat Weyts gedaan heeft ok? Ook niet, en een afstraffing vind ik terecht.heist_175 schreef:Dus je vindt het prima dat het beleid afgestemd wordt op persoonlijke rancune? Veel zotter moet het niet worden natuurlijk.
Toch wel een verschil, nee ?
In uw blindheid om scholen toch maar toe te zetten, heb je gemist dat mijn vrouw in het secundair staat ?Natuurlijk gaat het over hun gezondheid, geen leerkrachten is geen onderwijs. Jij (en je bent niet de enige hier) ziet alles ifv de ouders, waarvoor alles moet wijken. Daar doe ik niet aan mee.heist_175 schreef:Ah, nu gaan de schoolsluitingen plots over de gezondheid van leerkrachten ?
Dus nee, ik doe niet mee aan schoolbashing en ik doe evenmin mee aan het organiseren van een grotere kloof tussen kansarm en kansrijk door scholen uit rancune tegen een minister onnodig te sluiten (terwijl massa's andere besmettingshaarden ongemoeid blijven).
Dus als werknemer doe ik aan telewerken, maar ik ben dan geen ouder.Je verwart de hoedanigheid van werknemer met die van ouder.heist_175 schreef:Want ouders telewerken niet?
Wat een onzin.
Als je per sé Weyts wil "pakken", stem er niet op.Nee, we willen Weyts niet belonen voor het niet nakomen van zijn beloftes (computers/internet kopen). Het is niet omdat hij dat niet deed, dat hij dan gaat krijgen wat hij wil (geen schoolsluitingen). Dat zou pas het verkeerde signaal zijn.heist_175 schreef:De grootste pleitbezorgers van "scholen toe" en "afstandsonderwijs" willen dan ook willens nillens de kloof tussen kansarm en kansrijk vergroten.
Maar waarom moet je in uw strijd tegen Weyts per sé 1,2miljoen kinderen meetrekken én kansarme kinderen nog harder dan kansrijke?
-
- Elite Poster
En die maatregelen zijn nu genomen.phil48 schreef:Ojee man. Het gaat hier niet over "krijgen wat je wil" - het gaat erover wat de beste maatregelen zijn om de cijfers naar beneden te krijgen, wars van wie gelijk heeft of zal krijgen.
Natuurlijk wel, ze kunnen elkaar immers niet meer besmetten op de scholen. Buiten is veel veiliger dan in de klas. Laat ze maar genieten van het mooie weer straks, wij zullen dan kunnen genieten van dalende cijfers.phil48 schreef:Logisch dat de het aantal positieve gevallen de komende weken gaat dalen, vermits er niet meer getest gaat worden bij scholieren (wat de afgelopen weken zeer intens gebeurde). Betekent dat dat ze niet meer positief kunnen zijn, bijlange niet - alleen komen ze minstens drie weken niet meer in de statistieken.
Het gaat niet enkel over kinderen. Het gaat over de hele maatschappij, de beslissing wordt ifv daarvan genomen.heist_175 schreef:Met dat verschil dat Weyts een persconferentie gaf waar ie natrapte en dat er hier met een impact op 1,2miljoen kinderen gespeeld wordt.
Nee, en dat doet niets af dat heel wat leerkrachten bezorgd zijn omwille van de +98%/+235% van vorige week (schuld van Weyts), het feit dat ze geen prio krijgen op het vaccin (niet de schuld van Weyts) en het feit dat er niets structureel verandert om hun gezondheid beter te beschermen (schuld van Weyts). Elke leerkracht heeft een eigen mening natuurlijk, het feit dat jouw partner zeker ook nog niet bij de oudste leerkrachten zit speelt ook een rol natuurlijk.heist_175 schreef:In uw blindheid om scholen toch maar toe te zetten, heb je gemist dat mijn vrouw in het secundair staat ?
Het gaat erover dat je in alle hoedanigheden inspanningen moet leveren. Stel dat ik voorzitter ben van een amateursportclub, dan moest ik naast mijn job ook inspanningen leveren in die rol van voorzitter.heist_175 schreef:Dus als werknemer doe ik aan telewerken, maar ik ben dan geen ouder.
Hierboven al uitgelegd. We mogen Weyts niet belonen voor het bewust discrimineren van kansaren. Dat is een nog verkeerder signaal sturen dan we nu al doen.heist_175 schreef:Maar waarom moet je in uw strijd tegen Weyts per sé 1,2miljoen kinderen meetrekken én kansarme kinderen nog harder dan kansrijke?
@NuKeM: ik ben blij dat ik voor het eerst een "serieuze" reply zie, ik zal er dan ook wat meer tijd in steken om te antwoorden.
-
- Premium Member
- Bedankt: 40 keer
Voor hen die hier het onderwijs aanduiden als grote verspreider: volledig foute opvatting
Ik heb in mijn familie- en vriendenkring enorm veel kennissen die op een school lesgeven en op quasi alle scholen is het dezelfde tendens:
JA, er worden veel besmettingen op scholen vastgesteld waarna een hoop volk in quarantaine moet.
Maar NEEN, die besmettingen komen niet vanop school. De klas wordt preventief in quarantaine gezet en men stelt bijna altijd vast dat het virus binnen de klas niet wordt/werd doorgegeven, maar dat de besmettingen quasi altijd van buiten de klas komen (gezinsleden, hobby's, ...).
De maatregelen van de voorbije maanden wérken.
Deze generatie jeugd wordt dus écht een verloren generatie. Het onderwijs gaat al jaren achteruit (los van corona), maar dit is écht de doodsteek ...
Ik heb ook het gevoel dat het enerzijds een afrekening met Weyts is, en anderzijds een poging om mensen tot meer thuiswerk te 'gijzelen' doordat ze op hun kinderen moeten letten.
Ik heb in mijn familie- en vriendenkring enorm veel kennissen die op een school lesgeven en op quasi alle scholen is het dezelfde tendens:
JA, er worden veel besmettingen op scholen vastgesteld waarna een hoop volk in quarantaine moet.
Maar NEEN, die besmettingen komen niet vanop school. De klas wordt preventief in quarantaine gezet en men stelt bijna altijd vast dat het virus binnen de klas niet wordt/werd doorgegeven, maar dat de besmettingen quasi altijd van buiten de klas komen (gezinsleden, hobby's, ...).
Deze generatie jeugd wordt dus écht een verloren generatie. Het onderwijs gaat al jaren achteruit (los van corona), maar dit is écht de doodsteek ...
Ik heb ook het gevoel dat het enerzijds een afrekening met Weyts is, en anderzijds een poging om mensen tot meer thuiswerk te 'gijzelen' doordat ze op hun kinderen moeten letten.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Heb ik toch liever niet. Het is wel degelijk niet kunnen. Fabrieksarbeiders, vuilnisophalers, treinbestuurders, bouwvakkers, noem maar op. Dat is 2/3 van de werkende bevolking die niet kan telewerken. En van de mensen die gedwongen worden om geen telewerk te verrichten wil ik geen eten geven.CCatalyst schreef:Heb ik even gecorrigeerd voor je.petrol242 schreef:En maar altijd op dat telewerken hameren als enige maatregel in onze professionele omgeving. 2/3 van de mensen kanwil zelfs niet van thuis uit werken. Nooit.
Een maatschappij kan je epidemiologisch niet in vakjes opdelen. Zo werkt een epidemie niet. Besmettingen komen van overal, en gaan in alle richtingen. Die foute opvatting wordt keer op keer gemaakt.pfuhu schreef:Maar NEEN, die besmettingen komen niet vanop school.
-
- Elite Poster
Dit gaat in tegen wat we weten over de verspreiding: dat kleine slecht verluchte ruimtes met veel mensen in ideaal zijn voor de verspreiding. Weyts zei zelf dat leerkrachten "spuug" opvangen van de leerlingen (his words not mine), en dat zou niet tot besmettingen leiden? Dan is alles wat we weten over dit virus zogezegd fout.pfuhu schreef:Voor hen die hier het onderwijs aanduiden als grote verspreider: volledig foute opvatting
En hoe weten zij dat zeker? De contacttracing toont net aan dat die besmettingen wel van binnen de school komen, zie clusteronderzoek.pfuhu schreef:Maar NEEN, die besmettingen komen niet vanop school. De klas wordt preventief in quarantaine gezet en men stelt bijna altijd vast dat het virus binnen de klas niet wordt/werd doorgegeven, maar dat de besmettingen quasi altijd van buiten de klas komen (gezinsleden, hobby's, ...).
En de maatregelen van de voorbije maand werken duidelijk niet, anders zaten we niet in de situatie van vandaag.
Maar nee. Je onderschat de veerkracht van jonge mensen.pfuhu schreef:Deze generatie jeugd wordt dus écht een verloren generatie. Het onderwijs gaat al jaren achteruit (los van corona), maar dit is écht de doodsteek ...
Beiden zijn inderdaad noodzakelijk. Als we volgende week zien dat het telewerk sterk toeneemt, is dit iig een incentive om ook in de toekomst nog meer schoolsluitingen te organiseren. Als dat het enige is waardoor de mensen de regels tenminste respecteren, dan moeten we dat doen.pfuhu schreef:Ik heb ook het gevoel dat het enerzijds een afrekening met Weyts is, en anderzijds een poging om mensen tot meer thuiswerk te 'gijzelen' doordat ze op hun kinderen moeten letten.
-
- Elite Poster
het gaat al 1,5j niet om de schuldvraag.pfuhu schreef: Voor hen die hier het onderwijs aanduiden als grote verspreider: volledig foute opvatting
ligt het aan kinderen, oudjes, kappers,... iedereen ziet af.
feit blijft dat onderwijs een sector is waar 20 à 25% vd gehele bevolking dagelijkse in werkt of mee bezig is. Van 3 maand (crèche) tem de 28jarige doctoraatsstudent en de hele ondersteunende keten.
heel veel mensen komen daar samen en de cijfers zijn al maanden onaanvaardbaar en gaan nu weer door het dak. in geen enkele sector doet men het 100% juist maar dat is geen uitleg om te doen alsof die sector, waar zoveel mensen in werken en samenkomen, ergens buiten de maatschappij staat
Als je maar ver genoeg terug gaat kom je qua begin altijd weer uit in Wuhan, ergens november 2019. Cijfers meoten omlaag, liefst dieper als die 2000 waar we al 4 maand op hangen.Ik heb in mijn familie- en vriendenkring enorm veel kennissen die op een school lesgeven en op quasi alle scholen is het dezelfde tendens:
quote="pfuhu"] Ik heb ook het gevoel dat het enerzijds een afrekening met Weyts is, en anderzijds een poging om mensen tot meer thuiswerk te 'gijzelen' doordat ze op hun kinderen moeten letten.[/quote]
yep
politici zijn met politiek bezig en dan is het virus gewoon een argument om mekaar te kloten. Ik denk dat we dat stadium hier al lang voorbij zouden moeten zijn
scholen sluiten dient om mensen uit mekaar te halen, niet om werkende ouders te pesten.
en als dit de beste manier is om bedrijven te dwingen zich toch aan telewerk te houden? jammer eigenlijk dat het zover moet komen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Ik moet mijn mening even bijstellen en ik spreek uit eigen ervaring.
We zijn thuis met 5, ik werd ziek, het ging niet beter na een paar dagen. Volgende positief op Corona, de Britse variant.
Volgende dag iedereen getest. 2 kinderen en ik positief.
Uiteindelijk iedereen positief na nog een week.
De 3 kinderen hebben er niets van geweten, zelfs nog geen snotneus terwijl wij toch redelijk zijn geweest.
In dat opzicht zijn de kinderen dus het meest gevaarlijk, ze zijn niet ziek maar kunnen wel veel mensen besmetten vermits ze het zelf niet weten.
Ik snap de hele vaccinatie strategie langs ene kant wel, als je de ouderen eerst vaccineert heb je minder risico op zware complicaties, langs de andere kant, als je de jongeren en actieve bevolking eerst vaccineert, na de zorgverstrekkers, dan kan de economie veel sneller terug op volle toeren draaien vermits, cafés, restaurants en zo terug open kunnen omdat zij die daar het meest gebruik van maken dan eerder gevaccineerd zijn.
We zijn thuis met 5, ik werd ziek, het ging niet beter na een paar dagen. Volgende positief op Corona, de Britse variant.
Volgende dag iedereen getest. 2 kinderen en ik positief.
Uiteindelijk iedereen positief na nog een week.
De 3 kinderen hebben er niets van geweten, zelfs nog geen snotneus terwijl wij toch redelijk zijn geweest.
In dat opzicht zijn de kinderen dus het meest gevaarlijk, ze zijn niet ziek maar kunnen wel veel mensen besmetten vermits ze het zelf niet weten.
Ik snap de hele vaccinatie strategie langs ene kant wel, als je de ouderen eerst vaccineert heb je minder risico op zware complicaties, langs de andere kant, als je de jongeren en actieve bevolking eerst vaccineert, na de zorgverstrekkers, dan kan de economie veel sneller terug op volle toeren draaien vermits, cafés, restaurants en zo terug open kunnen omdat zij die daar het meest gebruik van maken dan eerder gevaccineerd zijn.
-
- Elite Poster
alles kan pas open als we aan genoeg gevaccineerden zitten.sky schreef: Ik snap de hele vaccinatie strategie langs ene kant wel, als je de ouderen eerst vaccineert heb je minder risico op zware complicaties, langs de andere kant, als je de jongeren en actieve bevolking eerst vaccineert, na de zorgverstrekkers, dan kan de economie veel sneller terug op volle toeren draaien vermits, cafés, restaurants en zo terug open kunnen omdat zij die daar het meest gebruik van maken dan eerder gevaccineerd zijn.
in de rusthuizen is iedereen gevaccineerd, bewoners als personeel, en toch zal het nog eventjes duren voor de cafetaria en namiddagactiviteiten zullen heropstarten.
bij bezoek loop je nu zelfs het risico dat de 90 jarige gevaccineerde rusthuisbewoonster haar 65 jarige niet gevaccineerde dochter besmet.
jongeren eerst vaccineren klinkt leuk maar werchter kan pas open als de 40 en 50 jaar oude medewerkers gevaccineerd zijn
Laatst gewijzigd door 1207 24 maa 2021, 17:56, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Vandaar dat het bizar is dat hobby's en allerlei kampen wel blijven doorgaan en dat kleuters nog wel naar school mogen.sky schreef:
En dat terwijl je leest dat gigantisch veel crèches dicht gaan vanwege besmettingen.
Gevaccineerden kunnen trouwens nog steeds niet gevaccineerden besmetten, dat is intussen wel heel duidelijk.