Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
In Duitsland lukt dat nochtans wél.
Regio's in lockdown als er meer dan 100 B's zijn per 100K inwoners. Het wérkt.
Vraagt een beetje politieke moed en dat hebben die "oei ik ben gezakt in de peilingen" politiekers niet. Nooit gehad.
Regio's in lockdown als er meer dan 100 B's zijn per 100K inwoners. Het wérkt.
Vraagt een beetje politieke moed en dat hebben die "oei ik ben gezakt in de peilingen" politiekers niet. Nooit gehad.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
https://www.gezondbelgie.be/nl/blikvang ... huisbedden
https://www.google.com/search?q=bevolki ... e&ie=UTF-8
https://statbel.fgov.be/nl/themas/bevol ... aar%202019.
Dus, we hebben 4000 bedden minder, 1.500.000 inwoners meer en we worden ca 5 jaar ouder tov '90
https://www.google.com/search?q=bevolki ... e&ie=UTF-8
https://statbel.fgov.be/nl/themas/bevol ... aar%202019.
Dus, we hebben 4000 bedden minder, 1.500.000 inwoners meer en we worden ca 5 jaar ouder tov '90
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Verwachting vanaf zondag, zonnig weer met 20 graden. Ik hou mijn hart al vast als de politiek de massa verplaatsingen naar zee weer zullen laten doorgaan.phil48 schreef:Vraagt een beetje politieke moed en dat hebben die "oei ik ben gezakt in de peilingen" politiekers niet. Nooit gehad.
Naast een verkwikkende portie zeelucht kunnen die goed weer toeristen dan nog een bijkomende prijs winnen: met de blote voetjes in de duinen gaan wandelen, nu alle toiletten nog steeds gesloten zijn.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
toch bizar aangezien die mannen ook zien dat buitenlandse politici net aan populariteit winnen als ze streng zijn.phil48 schreef: Vraagt een beetje politieke moed en dat hebben die "oei ik ben gezakt in de peilingen" politiekers niet. Nooit gehad.
nieuw-zeeland is extreem maar zet wel de toon
en ja, de kust zla overspoeld worden vanaf dit weekend.
uiteraard ziet niemand dit aankomen en zal de nmbs compleet verrast zijn.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Je moet toch echt een masochist zijn om nu een uitstap naar de zee te plannen met je kinderen?
Tenzij je er een 2de verblijf of een camper hebt zie ik er de fun echt niet in.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Nieuw-Zeeland is een eiland, dat gaat makkelijker en heeft geen EU regels, kan dus zelf bepalen.1207 schreef:toch bizar aangezien die mannen ook zien dat buitenlandse politici net aan populariteit winnen als ze streng zijn.phil48 schreef: Vraagt een beetje politieke moed en dat hebben die "oei ik ben gezakt in de peilingen" politiekers niet. Nooit gehad.
nieuw-zeeland is extreem maar zet wel de toon
Neemt niet weg dat men in België altijd te lang wacht of doet voor men beslissingen nemen.
Crisis management i.p.v. pro actief.
En zoals aangehaald, politiek is altijd bang wat de kiezer denkt.
Ik hoor Connor zeggen we gaan van België het beste land ter wereled maken.
Mensen mogen met ideeën komen.
Een idee wat al lang aangereikt is. Administratieve vereenvoudiging en doe iets aan die vele bestuurs niveaus.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
De Belgische kust is de lelijkste ter wereld en ik heb er vele bezocht. Toch gaat de Belg bij de minste kans direct in de file staan om toch dit gedrocht te bezoeken.cadsite schreef:Je moet toch echt een masochist zijn om nu een uitstap naar de zee te plannen met je kinderen?
Mensen kunnen zo'n kuddedieren zijn. Je ziet dat ook met het wandelen. Er zijn ongelooflijk veel mogelijkheden maar ze zitten allemaal in dezelfde bossen, vlotterpaden,... Het helpt ook niet dat de pers artikels maakt met "de leukste wandelingen", die kan je dan al direct schrappen voor de komende maanden
Wij wandelen enorm veel, lang voor corona trouwens, maar we ontdekken nog elke week plaatsen in eigen land. Vaak komen we op een wandeling van +20 km amper enkele mensen tegen. In de ardennen is het nog minder druk al is voor velen Durbuy de ardennen Je kan een weekendje plannen met een route van meerdere dagen. Van a naar b, b naar c en c naar a. 2 of 3 overnachtingen en je bent er echt even uit.
Er zijn zoveel wandelingen online te vinden. We hebben ook wandelboekjes (dagstappers) en een wandelgps. De betere wandelingen houden we bij en doen we nog eens in een ander seizoen en in een andere richting. Daarnaast zijn er de knooppunt-netwerken. Zelfs een debiel kan de weg vinden met dat systeem. En iedereen heeft tegenwoordig een GSM, het ding eens gebruiken is te moeilijk blijkbaar.
Met de gratis treintickets hebben we wandelingen gedaan waarbij je wandelt tussen 2 stations. Dit zijn ook leuke wandelingen omdat de afstanden groter zijn omdat het geen cirkel hoeft te zijn. Tussen Brugge en Beernem is een leuke wandeling bvb
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
Ga, na de coronacrisis, naar een grote Aziatische stad en uw probleem is opgelostboonpwnz schreef:Ik voel me eigenlijk soms echt soort van onveilig het is hier een overspoeling van mensen.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Dat is het Verenigd Koninkrijk ookAbusimbal schreef: Nieuw-Zeeland is een eiland, dat gaat makkelijker en heeft geen EU regels, kan dus zelf bepalen.
Nieuw Zeeland heeft een totaal andere aanpak waarbij elke besmetting heel ernstig genomen wordt. Een strategie die werkt en die hier koppig en arrogant als we zijn, niet toegepast wordt.
- iceke
- Elite Poster
De Belgische Ardennen is de lelijkste ter wereld en ik heb er vele bezocht. Toch gaat de Belg bij de minste kans direct in de file staan om toch dit gedrocht te bezoeken.Dizzy schreef:De Belgische kust is de lelijkste ter wereld en ik heb er vele bezocht. Toch gaat de Belg bij de minste sneeuw direct in de file staan om toch dit gedrocht te bezoeken.cadsite schreef:Je moet toch echt een masochist zijn om nu een uitstap naar de zee te plannen met je kinderen?
Mensen kunnen zo'n kuddedieren zijn. Je ziet dat ook met het wandelen. Er zijn ongelooflijk veel mogelijkheden maar ze zitten allemaal in dezelfde bossen, vlotterpaden,... Het helpt ook niet dat de pers artikels maakt met "de leukste wandelingen", die kan je dan al direct schrappen voor de komende maanden
Wij wandelen enorm veel, lang voor corona trouwens, maar we ontdekken nog elke week plaatsen in eigen land. Vaak komen we op een wandeling van +20 km amper enkele mensen tegen. In de ardennen is het nog minder druk al is voor velen Durbuy de ardennen Je kan een weekendje plannen met een route van meerdere dagen. Van a naar b, b naar c en c naar a. 2 of 3 overnachtingen en je bent er echt even uit.
Er zijn zoveel wandelingen online te vinden. We hebben ook wandelboekjes (dagstappers) en een wandelgps. De betere wandelingen houden we bij en doen we nog eens in een ander seizoen en in een andere richting. Daarnaast zijn er de knooppunt-netwerken. Zelfs een debiel kan de weg vinden met dat systeem. En iedereen heeft tegenwoordig een GSM, het ding eens gebruiken is te moeilijk blijkbaar.
Met de gratis treintickets hebben we wandelingen gedaan waarbij je wandelt tussen 2 stations. Dit zijn ook leuke wandelingen omdat de afstanden groter zijn omdat het geen cirkel hoeft te zijn. Tussen Brugge en Beernem is een leuke wandeling bvb
Wij wandelen enorm veel, lang voor corona trouwens, maar we ontdekken nog elke week plaatsen in eigen land. Vaak komen we op een wandeling van +20 km amper enkele mensen tegen. Aan de kust is het nog minder druk al is voor velen Blankenberge de kust Je kan een weekendje plannen met een route van meerdere dagen. Van a naar b, b naar c en c naar a. 2 of 3 overnachtingen en je bent er echt even uit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Wat heeft het feit of een staat / land nu een eiland is of niet te maken met corona ???? Het virus schakelt zichzelf niet uit op eilanden of beslist niet om daar "de plaat te poetsen".petrol242 schreef:Dat is het Verenigd Koninkrijk ookAbusimbal schreef: Nieuw-Zeeland is een eiland, dat gaat makkelijker en heeft geen EU regels, kan dus zelf bepalen.
Nieuw Zeeland heeft een totaal andere aanpak waarbij elke besmetting heel ernstig genomen wordt. Een strategie die werkt en die hier koppig en arrogant als we zijn, niet toegepast wordt.
Neen: het zoals "petrol242" schrijft: elke uitbraak wordt direct aangepakt met strategische en doelgerichte maatregelen die onvoorwaardelijk door de bevolking gevolgd worden, zo niet afgedwongen worden.
In België en Europa aarzelt de politiek omwille van plat populisme, worden onsamenhangende en willekeurige maatregelen genomen als het kalf als verzopen is en veegt de bevolking zijn voeten aan maatregelen die noodzakelijk zijn.
Resultaat = 3° golf bij ons. Dit is toch allemaal niet zo moeilijk om snappen.
-
- Elite Poster
Da is ni het enige voorbeeldAbusimbal schreef: Nieuw-Zeeland is een eiland, dat gaat makkelijker en heeft geen EU regels, kan dus zelf bepalen.
het gaat erom dat strengheid in deze beloond wordt, onze politici zien dat blijkbaar niet of het ontbreekt hen aan de nodige hersencellen.
nu goed
wil je weten hoe het niet moet? This is the place to be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Op een eiland kan je zeer gemakkelijk de grenzen dichtgooien(dit wil daarom nog niet zeggen dat ze het ook doen zoals in het VK). Ik kan gerust naar Nederland fietsen, naar het Engeland is ietsje moeilijker. Tenzij je bereid bent om de grens vol te zetten met muren & militairen(zoals Zuid-Korea waardoor het in de praktijk ook een soort eiland is), kan je geen vergelijking trekken tussen een land als Belgie en Nieuw-Zeeland.koenraaddeconinck schreef: Wat heeft het feit of een staat / land nu een eiland is of niet te maken met corona ???? Het virus schakelt zichzelf niet uit op eilanden of beslist niet om daar "de plaat te poetsen".
Voor geen enkel ander probleem(verkeersveiligheid, klimaat,...) neemt men dergelijke disproportionele en vrijheidsberovende maatregelen.koenraaddeconinck schreef: Neen: het zoals "petrol242" schrijft: elke uitbraak wordt direct aangepakt met strategische en doelgerichte maatregelen die onvoorwaardelijk door de bevolking gevolgd worden, zo niet afgedwongen worden.
Ik blijf het gevaarlijk en onwenselijk vinden om deze hier wel toe te passen.
-
- Elite Poster
uiteraard kun je vergelijkenStroper schreef:Tenzij je bereid bent om de grens vol te zetten met muren & militairen(zoals Zuid-Korea waardoor het in de praktijk ook een soort eiland is), kan je geen vergelijking trekken tussen een land als Belgie en Nieuw-Zeeland.
dat iemand als Beke ngo steeds geen ontslag heeft genomen is het ultieme bewijs van het failliet vd Belgische politiek.
en dan heb ik het niet enkel over corona hoor
ge kunt nu muggenziften dat het een ander niveau is maar die mens is op alle niveaus al ministers en voorzitter geweest.
de vaardigheden die ge nodig hebt om in die wereld te overleven zijn diametraal het tegenovergestelde van wat staatsbelang heet, om een zwaarwichtig woord te gebruiken.
het is gevaarlijk dat die zolang blijven bestaan zonder enige vorm van controle en tegengewicht.koenraaddeconinck schreef: Voor geen enkel ander probleem(verkeersveiligheid, klimaat,...) neemt men dergelijke disproportionele en vrijheidsberovende maatregelen.
Ik blijf het gevaarlijk en onwenselijk vinden om deze hier wel toe te passen.
de voorzitters beslissen iets met 5 of 6 man, dan krijgt VDB of Verlinden de opdracht om een paar zinnen op papier te zetten en die zinnetjes zijn plots wet en staan zelfs boven de grondwet.
zo voer je dus per direct de doodstraf per guillotine in als die 5 à 6 voorzitters daar zin in hebben.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
@1207 : correct quoten. Dat laatste komt van Stroper en niet van koenraaddeconinck.
Wat er in een binnenland gebeurt is veel belangrijker dan hoe de grenzen open of dicht worden gehouden. De voornaamste verdienste van Nieuw Zeeland is hun zero-covid strategie, eerder dan hun geografische bepaling, hoewel laatste wel zal helpen in de handhaving. Maar hun initiële standpunt is totaal anders dan het onze.Stroper schreef:Tenzij je bereid bent om de grens vol te zetten met muren & militairen(zoals Zuid-Korea waardoor het in de praktijk ook een soort eiland is), kan je geen vergelijking trekken tussen een land als Belgie en Nieuw-Zeeland.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Akkoord, hier kan je in een bos nog de grens overschrijden maar men kan in geval van crisis toch de laksheid wat meer laten varen als het gaat over het beleid op dit vlak.Stroper schreef:Op een eiland kan je zeer gemakkelijk de grenzen dichtgooien(dit wil daarom nog niet zeggen dat ze het ook doen zoals in het VK). Ik kan gerust naar Nederland fietsen, naar het Engeland is ietsje moeilijker. Tenzij je bereid bent om de grens vol te zetten met muren & militairen(zoals Zuid-Korea waardoor het in de praktijk ook een soort eiland is), kan je geen vergelijking trekken tussen een land als Belgie en Nieuw-Zeeland.
Voor geen enkel ander probleem(verkeersveiligheid, klimaat,...) neemt men dergelijke disproportionele en vrijheidsberovende maatregelen.koenraaddeconinck schreef: Neen: het zoals "petrol242" schrijft: elke uitbraak wordt direct aangepakt met strategische en doelgerichte maatregelen die onvoorwaardelijk door de bevolking gevolgd worden, zo niet afgedwongen worden.
Ik blijf het gevaarlijk en onwenselijk vinden om deze hier wel toe te passen.[/quote]
Dus dan toch maar de keuze voor onschuldige doden boven een aantal maatregelen. Hier gaat het om mensenlevens. Welke maatregel is disproportioneel als duizenden mensenlevens op het spel staan?
- iceke
- Elite Poster
Ja, natuurlijk...dit is geen leven, dit is geen samenleving.
Plakt er voor mijn part ne sticker over zoals ze bij tabak doen, een product dat meer levens en zorg kost dan Corona...al decennia..." Opgepast, geen mondmaskers en geen afstand kan uw gezondheid schaden"
Plakt er voor mijn part ne sticker over zoals ze bij tabak doen, een product dat meer levens en zorg kost dan Corona...al decennia..." Opgepast, geen mondmaskers en geen afstand kan uw gezondheid schaden"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Volgens UGent-statisticus Joris Meys is het slecht werkende quarantainebeleid in ons land een van de redenen waarom het coronavirus maar niet ingedijkt geraakt. “We hollen de hele tijd achter de besmettingen aan.”
Meys haalde als treffend voorbeeld een case aan uit zijn kennissenkring: een kleuterjuf die via haar eigen kinderen werd besmet. Haar kinderen zaten op een school die sloot vanwege een uitbraak. Terwijl haar eigen kinderen wegens hoog risicocontact thuis in quarantaine zaten, moest de kleuterjuf wel zelf blijven werken op haar eigen school. Pas toen haar kinderen positief testten, werd zij ook getest en bleek ze positief.
Haar hele klas moest dan ook in quarantaine, inclusief een kleuter uit Meys’ dichte kennissenkring. Het twee jaar oudere zusje van die kleuter moet echter wel naar school. De moeder van die kleuter werkt op haar beurt in een rusthuis als verzorgster en moet dus een negatieve test van haar kleuter voorleggen zodat ze terug kan komen werken. Maar dat is een probleem, want volgens het Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB) wordt de kleuter pas vrijdag getest. Ondertussen gaan alle ouders van de klasgenootjes ook werken, ondanks het hoogrisicocontact van hun kinderen.
Meys haalde als treffend voorbeeld een case aan uit zijn kennissenkring: een kleuterjuf die via haar eigen kinderen werd besmet. Haar kinderen zaten op een school die sloot vanwege een uitbraak. Terwijl haar eigen kinderen wegens hoog risicocontact thuis in quarantaine zaten, moest de kleuterjuf wel zelf blijven werken op haar eigen school. Pas toen haar kinderen positief testten, werd zij ook getest en bleek ze positief.
Haar hele klas moest dan ook in quarantaine, inclusief een kleuter uit Meys’ dichte kennissenkring. Het twee jaar oudere zusje van die kleuter moet echter wel naar school. De moeder van die kleuter werkt op haar beurt in een rusthuis als verzorgster en moet dus een negatieve test van haar kleuter voorleggen zodat ze terug kan komen werken. Maar dat is een probleem, want volgens het Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB) wordt de kleuter pas vrijdag getest. Ondertussen gaan alle ouders van de klasgenootjes ook werken, ondanks het hoogrisicocontact van hun kinderen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Een "verhaaltje" dat volgens de Minister van Onderwijs schier onmogelijk is, want er gebeuren amper besmettingen op de school. "Het virus komt van buiten de schoolmuren naar binnen, niet omgekeerd". Of zoiets.boonpwnz schreef:Meys haalde als treffend voorbeeld een case aan uit zijn kennissenkring: een kleuterjuf die via haar eigen kinderen werd besmet. Haar kinderen zaten op een school die sloot vanwege een uitbraak. Terwijl haar eigen kinderen wegens hoog risicocontact thuis in quarantaine zaten, moest de kleuterjuf wel zelf blijven werken op haar eigen school. Pas toen haar kinderen positief testten, werd zij ook getest en bleek ze positief.
En daar heb je een van de redenen - weliswaar niet de enige - waarom dat quarantainebeleid zo problematisch is. Wetenschap moet het afleggen voor plat populisme. Nog steeds beweren sommige ministers dagelijks onwaarheden die door de wetenschap al lang ontkracht zijn.
Helaas is daar geen easy fix voor. Politici staan hoger op onze autoriteitsschaal dan wetenschappers. Waarom, dat weet ik niet, want op de vertrouwensschaal staan ze dan wel weer zoveel lager. In ieder geval, diezelfde politici hebben ook vandaag beslist om de evolutie van de cijfers nog wat af te wachten.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat is niet anders dan de verplichting om alle reizigers vanaf eind december in isolatie te zetten, wat op zich al een rijkelijk late maatregel was, maar wel uitzonderingen te voorzien voor studenten, zorgpersoneel en nog wat.
Vergelijk dat met de goeie leerlingen in de wereld, daar is een isolatie gewoon isolatie, zonder gelobby en uitzonderingen.
Nu begint BPost met sneltests in hun sorteercentra, terwijl de de verschillende overheden dat al hadden moeten voorzien in juni in alle WZC's en ziekenhuizen. We testen niet genoeg en niet goed genoeg.
Koop voor een paar miljoen testkits aan en elke leerkracht, zorgpersoneel, flik, ... tuft voor elke shift in een potje. Als je besmettelijk bent, vlieg je naar huis voor PCR test. Zo dijk je besmettingen in. Het gaat niet over het grote gelijk, maar ik heb dat maanden geleden al gezegd (toen werd het hier weggelachten overigens ).
Vandaar dat ik toen al tot de conclusie kwam: de overheid wil precies geen goeie maatregelen nemen.
Vergelijk dat met de goeie leerlingen in de wereld, daar is een isolatie gewoon isolatie, zonder gelobby en uitzonderingen.
Nu begint BPost met sneltests in hun sorteercentra, terwijl de de verschillende overheden dat al hadden moeten voorzien in juni in alle WZC's en ziekenhuizen. We testen niet genoeg en niet goed genoeg.
Koop voor een paar miljoen testkits aan en elke leerkracht, zorgpersoneel, flik, ... tuft voor elke shift in een potje. Als je besmettelijk bent, vlieg je naar huis voor PCR test. Zo dijk je besmettingen in. Het gaat niet over het grote gelijk, maar ik heb dat maanden geleden al gezegd (toen werd het hier weggelachten overigens ).
Vandaar dat ik toen al tot de conclusie kwam: de overheid wil precies geen goeie maatregelen nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Er zijn helaas vele zaken die onschuldige doden opleveren:koenraaddeconinck schreef: Dus dan toch maar de keuze voor onschuldige doden boven een aantal maatregelen. Hier gaat het om mensenlevens. Welke maatregel is disproportioneel als duizenden mensenlevens op het spel staan?
Verkeer-> Meer dan 500 doden per jaar
Opwarming van de aarde zorgt voor méér hittegolven en 1 hittegolf zorgt voor een oversterfte van ongeveer 1000 personen per jaar.
Luchtvervuiling/Fijn Stof: 500 doden per jaar
Tabak: 14 000 doden per jaar.
Obesitas: 15 000 doden per jaar
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Voor al die zaken neemt men slechts zeer summiere maatregelen(of soms zelfs geen), en voor dit probleem zou men dan wel draconische maatregelen moeten nemen.
Dus ja dat vind ik disproportioneel(is dus niet hetzelfde als geen maatregelen nemen).
Neen, ik heb geen zin in huisarrest.
Als men op kantoor ervoor kan zorgen dat je ver genoeg uit elkaar kan zitten, dan wil ik naar kantoor.
En aangezien men mondkapjes heeft op de trein, dan wil ik ook de trein kunnen nemen naar waar ik wil.
-
- Elite Poster
Is het met die Abbott-test die maar 1/3 van de gevallen detecteert bij mensen die asymptomatisch zijn?heist_175 schreef:Nu begint BPost met sneltests in hun sorteercentra, terwijl de de verschillende overheden dat al hadden moeten voorzien in juni in alle WZC's en ziekenhuizen. We testen niet genoeg en niet goed genoeg.
Je weet toch hoe het gaat in de privé met die sneltests? Je bent positief, ach het zal wel verkeerd zijn, doe de test nog eens opnieuw, en de kans is niet klein dat de volgende test negatief is. Dit terwijl een negatieve test nooit "verkeerd" wordt beschouwd.
In het onderwijs/openbare sector zal het daarentegen idd wel niet zo gaan.
Ik denk dat men als de dood is voor de extra gevallen die die sneltesten eruit zouden halen, en dan vooral asymptomatische gevallen die anders nooit in de cijfers zouden komen. Zeker Weyts wil dat niet, maar niet enkel hij.heist_175 schreef:Vandaar dat ik toen al tot de conclusie kwam: de overheid wil precies geen goeie maatregelen nemen.
Ik was bijna vergeten dat ook de burgers nog volop populisme spuien . Allez Stroper, een grote besmettelijke ziekte is van totaal andere orde dan hetgeen je hier allemaal opsomt. Het is ook het enige dat de gezondheidszorg kan laten crashen, waardoor er ook in de andere oorzaken die je opsomt nog veel meer doden kunnen gaan vallen. Soit, deze discussie is al vele keren gevoerd dus ik doe het niet opnieuw, ik moet wel zeggen dat het lang geleden is dat ik dit argument nog eens heb zien bovendrijven.Stroper schreef: Voor al die zaken neemt men slechts zeer summiere maatregelen(of soms zelfs geen), en voor dit probleem zou men dan wel draconische maatregelen moeten nemen.
Dus ja dat vind ik disproportioneel(is dus niet hetzelfde als geen maatregelen nemen).
-
- Elite Poster
We hebben nu al voor meer dan 20 jaar verkeersdoden en is het niet de bedoeling de verkeersdoden te verminderen.Stroper schreef:Er zijn helaas vele zaken die onschuldige doden opleveren:
Verkeer-> Meer dan 500 doden per jaar
Opwarming van de aarde zorgt voor méér hittegolven en 1 hittegolf zorgt voor een oversterfte van ongeveer 1000 personen per jaar.
Luchtvervuiling/Fijn Stof: 500 doden per jaar
Tabak: 14 000 doden per jaar.
Obesitas: 15 000 doden per jaar
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Voor al die zaken neemt men slechts zeer summiere maatregelen(of soms zelfs geen), en voor dit probleem zou men dan wel draconische maatregelen moeten nemen.
Neen, ik heb geen zin in huisarrest.
Als men op kantoor ervoor kan zorgen dat je ver genoeg uit elkaar kan zitten, dan wil ik naar kantoor.
En aangezien men mondkapjes heeft op de trein, dan wil ik ook de trein kunnen nemen naar waar ik wil.
De maatregelen tegen de opwarming zullen niet minder draconisch zijn, we zitten nog maar aan het begin en sommigen zijn nog in de fase dat ze de noodzaak niet inzien of het kan hen geen bal schelen omdat ze toch eraan zijn voor de ergste gevolgen er zijn.
Ook tegen tabak en ongezond eten wordt er actie ondernomen. Dit zijn echter zaken die heel traag werken terwijl bij dit virus de mensen dagelijks sneuvelen. Ook zij die niet sterven kunnen ernstige gevolgen hebben die lang tijd kunnen doorwerken.
Bovendien is dit virus door zijn snellere werking zeer bedreigend voor onze maatschappij maar ook de economie en de zorg. Dit kan zeer snel compleet uit de hand lopen met alweer vele doden tot gevolg naast de economische en andere schade.
De maatregelen zijn dus inderdaad disproportioneel maar dan in de betekenis dat ze veel en veel te laks zijn en we door die laksheid blijven aanmodderen. Ik blijf erbij, onderhandelen met dit virus heeft totaal geen zin. Contacten tot het absolute minimum terugbrengen voor voldoende tijd is het enige dat werkt naast de volledige vaccinatie van de ganse bevolking. Al de rest is hopeloos gepruts.
-
- Elite Poster
Molenberghs geeft aan waarom ingrijpen noodzakelijk is.
Als je de komende 2 weken niets zou doen en zou wachten tot de paasvakantie om de cijfers "vanzelf" weer te zien zakken (wat ook zal gebeuren), gaan we na de heropening van de scholen na de paasvakantie initieel weer op een plateau terechtkomen. Het enige verschil met ons oude plateau, is dat het nieuwe plateau op 7000 gevallen/dag zal liggen ipv 2000-2500 gevallen/dag. Vermoedelijk zijn dat zelfs voor Erika Vlieghe geen "cijfers om trots op te zijn". De kans dat het dan opnieuw gaat ontploffen is ook des te groter. En dat dat een kruis trekt over de versoepelingen van 1 mei hoef ik ook niet uit te leggen.
Dat is de reden waarom een korte volledige lockdown de enige resterende optie is. Het Overlegcomité is ondertussen vervroegd naar morgen. Geniet van de laatste vrijheid, zou ik zeggen.
Als je de komende 2 weken niets zou doen en zou wachten tot de paasvakantie om de cijfers "vanzelf" weer te zien zakken (wat ook zal gebeuren), gaan we na de heropening van de scholen na de paasvakantie initieel weer op een plateau terechtkomen. Het enige verschil met ons oude plateau, is dat het nieuwe plateau op 7000 gevallen/dag zal liggen ipv 2000-2500 gevallen/dag. Vermoedelijk zijn dat zelfs voor Erika Vlieghe geen "cijfers om trots op te zijn". De kans dat het dan opnieuw gaat ontploffen is ook des te groter. En dat dat een kruis trekt over de versoepelingen van 1 mei hoef ik ook niet uit te leggen.
Dat is de reden waarom een korte volledige lockdown de enige resterende optie is. Het Overlegcomité is ondertussen vervroegd naar morgen. Geniet van de laatste vrijheid, zou ik zeggen.
-
- Elite Poster
Als je dat vergelijkt met sommige politici die nog voor verdere versoepelingen aan het lobbyen waren
De bosbrand zit nog niet aan ons perceel dus we kunnen nog wat strobalen rond ons huis zetten
De bosbrand zit nog niet aan ons perceel dus we kunnen nog wat strobalen rond ons huis zetten
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je maakt - net als velen voor u - de fout om besmettelijkheid en besmet door elkaar te halen.CCatalyst schreef:Is het met die Abbott-test die maar 1/3 van de gevallen detecteert bij mensen die asymptomatisch zijn?heist_175 schreef:Nu begint BPost met sneltests in hun sorteercentra, terwijl de de verschillende overheden dat al hadden moeten voorzien in juni in alle WZC's en ziekenhuizen. We testen niet genoeg en niet goed genoeg.
Sneltests halen de besmettelijke personen eruit en laten personen met een lage virale lading "passeren", wat niet zo'n issue is als je de sneltest frequent (bv dagelijks, bij BPost 2 keer per week doet).
Als we aannemen dat er op de werkvloer en op scholen weinig getongkust wordt en iedereen zich min-of-meer aan die 1,5m houdt, wil je eerst en vooral de besmettelijke personen weren.
Voor de blinden en slechtzienden
In scholen wordt er nog min of meer degelijk getest, als je gelooft dat het enkel daar zit, dwaal je . In andere sectoren doen ze niet (meer) de moeite om te testen. Zoals altijd: testen = vinden.Ook Van Gucht dringt aan op moeilijke beslissingen. ‘Ik weet dat het taboe is, maar je kunt de paasvakantie vervroegen. De buitenschoolse activiteiten schorten we best op. We zien de meeste besmettingen bij de 9- tot 12-jarigen, meer dan bij de tieners. Zij hebben nog redelijk wat hobby’s, ook binnen. De besmetting wordt vaak vastgesteld op school, maar komt vaak van buitenuit.’ Van Gucht benadrukt dat de maatregelen ‘een goede investering zijn voor een betere uitgangspositie eind april of begin mei’.
Er worden dus massa's gevallen gemist, omdat er niet genoeg getest wordt.Ter illustratie: in het testcentrum van Waregem testte bijna 15 procent positief.
Begin oktober zaten we ook op 7+% positiviteitsratio, dat was toen Wilmes net nog versoepeld had . Benieuwd waarom de NVA nog niet getoeterd heeft over de hogere positiviteitsration in Henegouwen en Namen?
-
- Elite Poster
Ik denk echt niet dat die 1.5m niet het geval is, noch in de scholen noch op de vloer van een groot logistiek bedrijf als bpost. Al die laaddokken zijn daar bv vlak naast elkaar, ik zie niet in hoe die afstand daar bewaard kan worden op piekmomenten.heist_175 schreef: Als we aannemen dat er op de werkvloer en op scholen weinig getongkust wordt en iedereen zich min-of-meer aan die 1,5m houdt, wil je eerst en vooral de besmettelijke personen weren.
Overigens was het de bedoeling dat er in alle essentiele bedrijven sneltesten zouden zijn sinds gisteren.
Dat is idd al sinds het begin zo, de besmettingscijfers die we krijgen zijn maar een fractie van de werkelijkheid, en ik vrees dat dat de reden is waarom er weinig animo is voor sneltesten. De politici zullen wel denken dat het "beter is dat de mensen het niet weten" dat ze asymptomatisch besmet zijn, terwijl ze toch vooral die cijfers niet willen zien stijgen.heist_175 schreef:Er worden dus massa's gevallen gemist, omdat er niet genoeg getest wordt.
Sneltesten kunnen zelfs voor ziekenhuisopnames een effect hebben. Iemand die licht ziek wordt blijft misschien gewoon even thuis en geneest vanzelf, iemand die licht ziek wordt en juist van zo'n sneltest te horen gekregen heeft dat hij/zij positief is snelt misschien al vaker meteen naar het ziekenhuis en alhoewel velen terug naar huis gestuurd zullen worden zullen er toch ook altijd een deel twijfelgevallen opgenomen worden ook.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik denk dat een lockdown nodig is maar een daarbijhorend testbeleid ook. + idd zoals Catalyst bevestigde van wat in de krant kwam het klopt wel.
We kunnen het onszelf makkelijk maken door kordaat te reageren maar in de plaats daarvan zijn we economische schade aan het creëren die we kunnen vermijden.
We kunnen het onszelf makkelijk maken door kordaat te reageren maar in de plaats daarvan zijn we economische schade aan het creëren die we kunnen vermijden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Niet dat ik hier met een vingertje ga zwaaien...boonpwnz schreef:
Maar wat belet zo'n kleuterjuf om zelf naar een testcentrum te stappen, als ze twijfelde of ze al dan niet besmet was ??
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Juist al maar een hoop wc-papier ingeslagenCCatalyst schreef: Het Overlegcomité is ondertussen vervroegd naar morgen. Geniet van de laatste vrijheid, zou ik zeggen.
Het probleem is gewoon dat den ene dwaas kijkt naar den andere.
I.p.v. samen direct duidelijke maatregelen te nemen, maar ze modderen liever aan.
En ja, dat gaat niet fijn zijn, maar als we daardoor vanaf 1 mei een beetje meer vrijheid krijgen is dat toch niet zo slecht?
Ze hadden kleurencodes en schema's, maar daar werd/wordt geen gebruik van gemaakt.
-
- Elite Poster
ze gaan gewoon een hele dag ambras maken om dan met klassieke wafelijzercompromissen te komen.
nva zal de scholen niet willen sluiten, vld wil de beloftes aan de horeca niet inslikken,...
uiteindelijk komt er iets uit de bus dat ze allemaal wel op den tv kunnen verkopen maar dat weinig zal doen aan het probleem, lees dat virus.
hoe zichzelf wijsmaken dat het intrekken van versoepelingen, ergens volgende maand, iets aan de toestand nu zal doen? daarvoor moet ge in de politiek zitten denk ik dan
nva zal de scholen niet willen sluiten, vld wil de beloftes aan de horeca niet inslikken,...
uiteindelijk komt er iets uit de bus dat ze allemaal wel op den tv kunnen verkopen maar dat weinig zal doen aan het probleem, lees dat virus.
hoe zichzelf wijsmaken dat het intrekken van versoepelingen, ergens volgende maand, iets aan de toestand nu zal doen? daarvoor moet ge in de politiek zitten denk ik dan
- iceke
- Elite Poster
Nee, dat is gvd just hetzelfde... smoort niet, fret u ni te pletter, drinkt u ni lam, rij niet als een debiel met den otto en hou afstand... just hetzelfde.CCatalyst schreef: Ik was bijna vergeten dat ook de burgers nog volop populisme spuien . Allez Stroper, een grote besmettelijke ziekte is van totaal andere orde dan hetgeen je hier allemaal opsomt. Het is ook het enige dat de gezondheidszorg kan laten crashen, waardoor er ook in de andere oorzaken die je opsomt nog veel meer doden kunnen gaan vallen. Soit, deze discussie is al vele keren gevoerd dus ik doe het niet opnieuw, ik moet wel zeggen dat het lang geleden is dat ik dit argument nog eens heb zien bovendrijven.
Wat niet just hetzelfde is ? Minder zorg, meer Belgen, meer 65+'ers...tja, dan is een grote besmettelijke ziekte idd van totaal andere orde.
-
- Elite Poster
Dat krijg je als je enkel goed bent in het bijmaken van regio's en postjes.svermassen schreef:Het probleem is gewoon dat den ene dwaas kijkt naar den andere.
I.p.v. samen direct duidelijke maatregelen te nemen, maar ze modderen liever aan.
Een normaal beleid kiest 1 strategie en volgt 1 lijn door eenheid van commando. Wij hebben 4 strategieën, 7 lijnen die elkaar doorkruisen en meer ministers van gezondheid dan vaccins. En dan maar verbaasd zijn dat het niet werkt en duur is
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Juist op de radio gehoord, ze hebben het precies toch niet door.
Het woord "economie" kwam al naar boven
-
- Elite Poster
Dateert al van de vorige golf geleden dat ik hier nog een allusie op gemaakt heb, maar een goede graadmeter voor de werkelijke ernst van de toestand is hoe kritisch Van Gucht zich opstelt tov de politici, en op basis daarvan is de situatie momenteel vrij ernstig. Duidelijk minder goedpraten, duidelijk meer in vraag stellen. En dat is een van de weinige experts die zijn job geschrapt kan zien met 1 pennentrek van VDB.
Allez, ik snap echt niet wat die mannen tegenhoudt, nu ingrijpen kan en zal veel erger - ook voor hen - voorkomen. De kortzichtigheid is toch zo hemeltergend. Wat zitten die toch altijd te mekkeren over "draagvlak," zelfs zonder draagvlak gaan nieuwe maatregelen nog altijd voldoende nageleefd worden om resultaat te hebben, om nog niet te zeggen meer als vroeger, want als je bv niet langer uitzonderingen toelaat voor telewerk is de job van de sociale inspectie meteen ook honderd keer makkelijker geworden. En dan heb ik het nog niet over omgevingen waar draagvlak niets uitmaakt, zoals de scholen.
Dat gezegd zijnde heb je wel gelijk en gaan ze toch ook eens moeten nadenken in welke mate het volledig opengooien van de scholen op 19 april EN daarna de horeca op 1 mei nog wel een realistisch idee is gezien die Britse variant.
De reden dat men het toch niet durft is de hete nek in de adem van sommige andere partijen die in de federale oppositie zitten. Leiderschap ontbreekt daardoor volledig, want ook de leider is bang.
Wel, Weyts wil dat niet, Jambon zou dat zeker wel nog kunnen doen en dan achteraf voor de camera's weer zeggen dat hij er "niet akkoord" mee gaat. De Croo had eigenlijk beter een Veiligheidsraad gepland ipv Overlegcomité maar soit als de security van de Wetstraat de opdracht krijgt om roepende Ben buiten te houden zal het ook nog wel meevallen, hij moet daar ook niet aanwezig zijn.1207 schreef:ze gaan gewoon een hele dag ambras maken om dan met klassieke wafelijzercompromissen te komen.
Tja, het zal toch bijten. Als je het nu niet deftig oplost, komt het na de paasvakantie toch opnieuw z'n staart roeren, en dan mag je de versoepelingen van 1 mei schrappen wat niet in dank afgenomen zal worden natuurlijk.1207 schreef:uiteindelijk komt er iets uit de bus dat ze allemaal wel op den tv kunnen verkopen maar dat weinig zal doen aan het probleem, lees dat virus.
Allez, ik snap echt niet wat die mannen tegenhoudt, nu ingrijpen kan en zal veel erger - ook voor hen - voorkomen. De kortzichtigheid is toch zo hemeltergend. Wat zitten die toch altijd te mekkeren over "draagvlak," zelfs zonder draagvlak gaan nieuwe maatregelen nog altijd voldoende nageleefd worden om resultaat te hebben, om nog niet te zeggen meer als vroeger, want als je bv niet langer uitzonderingen toelaat voor telewerk is de job van de sociale inspectie meteen ook honderd keer makkelijker geworden. En dan heb ik het nog niet over omgevingen waar draagvlak niets uitmaakt, zoals de scholen.
Dat gezegd zijnde heb je wel gelijk en gaan ze toch ook eens moeten nadenken in welke mate het volledig opengooien van de scholen op 19 april EN daarna de horeca op 1 mei nog wel een realistisch idee is gezien die Britse variant.
Nochtans is de federale regering wettelijk VOLLEDIG bevoegd om maatregelen te nemen inzake nationale veiligheid. Ze heeft daarvoor zelfs NIET de goedkeuring van de gemeenschappen/gewesten nodig. Zij mag perfect zelf beslissen om de scholen te sluiten obv veiligheidsredenen, ook al is zij helemaal niet bevoegd voor onderwijs.Dizzy schreef:Dat krijg je als je enkel goed bent in het bijmaken van regio's en postjes.
De reden dat men het toch niet durft is de hete nek in de adem van sommige andere partijen die in de federale oppositie zitten. Leiderschap ontbreekt daardoor volledig, want ook de leider is bang.
Ja, ik denk niet dat de economie het anders al zo goed gedaan heeft sinds oktober.svermassen schreef:Juist op de radio gehoord, ze hebben het precies toch niet door.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Van sommige partijen zal binnen een paar jaar geen sprake meer zijn. Als het land compleet ten onder gaat door corona (en we zijn goed op weg) dan is er niets om nog te openen. Elke dag dat we nu aanmodderen is er één teveel en dat hebben ze in Brussen op hun geweten. Geld en postjes blijken des te meer belangrijker dan mensenlevens. Hier komen vodden van. Mensen gaan dit hopelijk niet blijven slikken.
Harde maateregelen, NU! Of laat de eer aan uzelf en neem ontslag. Achteraf niet komen mekkeren dat we recht in de middeleeuwen beland zijn en uw familie gelyncht wordt door uw incompetent gedrag.
Harde maateregelen, NU! Of laat de eer aan uzelf en neem ontslag. Achteraf niet komen mekkeren dat we recht in de middeleeuwen beland zijn en uw familie gelyncht wordt door uw incompetent gedrag.
-
- Elite Poster
ene at stelt gij dan voor in dat stemhokje?Pengu schreef:Mensen gaan dit hopelijk niet blijven slikken..
klassieke partijen waar voorzitters dictatoriale almacht hebben of moet ik op extremisten stemmen
-
- Elite Poster
Alles is verbonden en dezelfde partijen die regionaal regeren zitten deels in de federale regering of net in de oppositie. Het zijn dus de partijvoorzitters die beslissen en dat zijn dezelfde partijen en dus partijvoorzitters die regionaal beslissen.CCatalyst schreef:Nochtans is de federale regering wettelijk VOLLEDIG bevoegd om maatregelen te nemen inzake nationale veiligheid. Ze heeft daarvoor zelfs NIET de goedkeuring van de gemeenschappen/gewesten nodig. Zij mag perfect zelf beslissen om de scholen te sluiten obv veiligheidsredenen, ook al is zij helemaal niet bevoegd voor onderwijs.Dizzy schreef:Dat krijg je als je enkel goed bent in het bijmaken van regio's en postjes.
Men moet met teveel meningen en partijen rekening houden en dan kan je geen sterk beleid voeren of snel reageren, er is voor alles wel altijd iemand of iets tegen. Als corona 1 ding heeft aangetoond dan is het wel dat onze wirwar van structuren onwerkbaar is, zeker in een crisis. Naast onwerkbaar is het ook nog eens onbetaalbaar. Het is wel pijnlijk dat op zo'n moment men nog afkomt met het verder opdelen van regio's Zelfs Limburg, waar er geen probleem is, gaat men opdeling opdringen omdat anderen ook opdelen Helaas wordt de rekening niet opgedeeld maar vermenigvuldigd
En electoraal afstraffen, vergeet het. Ze zijn al zo vaak afgestraft, het zijn uiteindelijk dezelfde partijen die besturen. Ook NVA is een klassieke machtspartij die voor de posten kiest als het telt en de principes in de frigo steekt. De rest zijn extremen die nooit voldoende steun halen omdat ze ofwel te marginaal zijn in aantal (en gedrag) of zichzelf onmogelijk maken door hun extreme standpunten. Zo blijft het bedje voor de klassieke partijen dus gespreid.