Pagina 26 van 27
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 21 nov 2017, 08:50
door petervm
Ik zal het proberen. Wij willen in- en uitgaande oproepen.
En ... het werkt. THX
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 jun 2018, 11:00
door devilkin
Met de opkomende prijsstijging van Telenet ga ik de boel toch ook eens herbekijken...
Hoe loopt de nummer overdracht naar OVH? Is dit wat vlot?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 jun 2018, 13:33
door wied
Is hier intussen weer jaren geleden en verliep erg vlot toen. Vermits bewijs van woonplaats moest geleverd worden ging daar wel meer dan een week tijd mee verloren...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 jun 2018, 13:44
door devilkin
Ik vraag me wel af hoe ik dat moet tacklen, gezien ik nu met een Whoppa zit. Indien dat telefoonnummer wordt geporteerd denk ik dat Telenet gewoon alles zal opzeggen, wat nu ook weer (nog) niet de bedoeling is.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 jun 2018, 14:20
door raf1
Bij een nummeroverdracht wordt alleen het telefonieproduct uit de telecombundel opgezegd.
Vóór nummeroverdracht:
Whoppa: 79,48 euro/maand
Na nummeroverdracht:
Bundel Internet Fiber 200 & Digitale tv: 78,90 euro/maand
Let op dat Telenet die bundel toekent, anders betaal je tesamen 98,90 euro/maand voor Digicorder, kabelabonnement en internet.
Conclusie, als je kiest voor VoIP neem je dus best geen telecombundel meer. Met andere woorden je moet telefonie, internet en tv bij drie aparte operatoren nemen.
Beste overstapmethode:
1) OVH aanvragen met nummeroverdracht
2) Goedkope VDSL2-verbinding aanvragen (zonder easy switch of Telenet daarvan op de hoogte te brengen)
3) Alles (laten) installeren, nummeroverdracht laten voltooien en uittesten
4) Telenet Internet opzeggen met onmiddellijke stopzetting op de dag dat VDSL2 en OVH perfect werkt.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 14 jun 2018, 14:56
door devilkin
Mja, VDSL gaat niet (geen koper), zal eerder Orange worden.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 19 jun 2018, 21:01
door devilkin
Ik heb wel gemerkt dat de Cisco SPA nu en dan z'n registratie kwijtspeelt.. is daar wat aan te doen?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 jun 2018, 15:21
door Rajid620
Is OVH een officiële provider in België?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 jun 2018, 15:55
door wied
Wat bedoel je met ''officieel''? Ik ben al jaren klant van OVH, ondanks mijn belgisch adres!
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 jun 2018, 16:03
door vverbeke
Je krijgt een Belgisch telefoonnummer. Je kan 112 bellen met OVH. OVH doet een adresverificatie zodat je het juiste zonenummer krijgt en naar de juiste 112 centrale doorgestuurd wordt. Lijkt mij dus een "officiële" operator.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 jun 2018, 16:23
door Rajid620
Waar kan je dit aanvragen? Als ze een Belgische telefoonnummer geven, lijken ze mij inderdaad een officiele provider zoals Telenet, Proximus, ...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 jun 2018, 17:06
door wied
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 jun 2018, 22:03
door Jack Daniels
Je kan ook, zoals ik en andere gebruikers je vast Belgisch telefoonnummer overdragen naar OVH.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 27 jun 2018, 08:11
door diepvries
Persoonlijk zou ik een nummeroverdracht doen naar OVH, als dit allemaal werkt pas je uw abonnement aan via mijntelenet en klaar.
Stel dat Telenet inderdaad een duurder abonnement activeert omdat de bundel niet meer geldig is zonder vaste lijn, dan nog zullen ze dit duur abonnement enkel aanrekenen voor de periode dat hete effectief ook actief was, dus geen volledige maand.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 27 jun 2018, 12:27
door Ernie
Ter info.
Ik weet niet hoe het zit als je je diensten bij TN hebt maar ik kan uit ervaring zeggen dat het fout gaat als je bij Px zit.
Hier ging het wel over een pack internet + telefonie.
De reden zou volgens een Px medewerker zijn omdat die easy switch niet werd gebruikt maar ik denk ook niet dat OVH daar mee werkt.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jul 2018, 15:46
door lacer
Nog iemand problemen met de Pay-Pal betaling om z'n laatste OVH factuur te betalen ?
U heeft onlangs een Paypal betaling gemaakt met bestelling nummer #92xxxxxx op
onze website. Hiervoor onze dank.
Helaas is de transactie niet gelukt en hebben we uw betaling moeten annuleren.
We hebben al contact gehad met Paypal voor een oplossing van dit probleem, maar het probleem lijkt te blijven bestaan en we kunnen deze eerste transactie niet nogmaals uitvoeren.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jul 2018, 19:32
door simon1991
lacer schreef:Nog iemand problemen met de Pay-Pal betaling om z'n laatste OVH factuur te betalen ?
U heeft onlangs een Paypal betaling gemaakt met bestelling nummer #92xxxxxx op
onze website. Hiervoor onze dank.
Helaas is de transactie niet gelukt en hebben we uw betaling moeten annuleren.
We hebben al contact gehad met Paypal voor een oplossing van dit probleem, maar het probleem lijkt te blijven bestaan en we kunnen deze eerste transactie niet nogmaals uitvoeren.
Zelfde bericht gehad voor betaling van laatste factuur met Mastercard... Dus geen Paypal issue. En als ik inlog op het portaal van OVH, dan lijkt er geen openstaand saldo meer te zijn....
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jul 2018, 19:53
door devilkin
Same. Staat wel nog pending in de betalingen.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jul 2018, 21:30
door wied
Wegens verandering van emailadres heb ik in de ''manager'' een nieuw paypal account geactiveerd. Betaling van mijn juli factuur werd dan ook prompt bevestigd. Ik zorg wel steeds dat voldoende geld op mijn ''compte prepaye'' staat. Bovendien valt op dat hun (OVH) gesleutel aan de manager maar geen einde kent/neemt
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 sep 2018, 10:21
door wbervoets
Op 2 september een Ligne individuel bestelt bij OVH. Mail gekregen ivm "We are waiting for your VOIP procedure to complete your order."
De gevraagde documenten heb ik ingescand en doorgezonden naar
[email protected] (zoals aangegeven in
https://www.ovh.com/fr/cgi-bin/document ... afca4cfa2a ).
Tot op heden nog geen reactie gehad. Online een support ticket geopend op 6 september, ook geen reactie.
Het is percies niet zo simpel om OVH klant te worden :-/ Gebeld naar 1007 maar daar is een grote wachtlijn...
Is het normaal dat dit zo lang duurt?
Mvg
Wim
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 sep 2018, 10:27
door Jack Daniels
Kan wel een tweetal weken duren. Nog even afwachten is de boodschap.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 sep 2018, 10:40
door Ken
wbervoets schreef:Is het normaal dat dit zo lang duurt?
Momenteel wel ja, er is een nieuwe CEO genoemd (ex Cegetel/SFR), en er zijn achter de schermen op vlak van personeel heel wat herstructureringen bezig.
Op een bepaald moment was de support enorm onefficiënt, om dan terug efficiënt te worden, en het laatste jaar terug onefficiënt.
Hopelijk komt daar snel terug verandering in !
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 sep 2018, 17:13
door lacer
Vroeger moest men toch ook een tien tal dagen wachten eer je account geactiveerd werd ?
Bij de bestelling moest je ergens een viknje plaatsen (wegnemen) om af te zien van die 10 dagen bedenktijd of zoiets.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 12 sep 2018, 23:20
door wbervoets
De lijn is intussen geactiveerd
. Nu bezig met C610 IP in te stellen met de OVH sip settings die ik kan vinden in het Control panel. Tot nog toe lukt het registeren niet.
Aangezien ik geen SIP expert ben, weet iemand toevallig welke settings ik op default kan laten/welke settings ik zeker moet invullen om het goed te laten werken? sip3.ovh.be / ... settings heb ik ingevuld. Heb in de manager ook het sip paswoord gewijzigd naar een zelf gekozen paswoord.
(UI komt overeen met deze =>
https://www.callcentric.com/support/dev ... aset/c610a)
Ik vermoed dat er misschien ergens poorten worden geblokkeerd op router niveau of er een NAT probleem is (heb een telenet homegateway). Any tips?
Thx
Wim
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 sep 2018, 18:23
door lacer
De instellingen staan ongetwijfeld ergens in dit topic of deze:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=34042
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 sep 2018, 21:57
door wbervoets
Na activeren van UPnp in de Telenet HGW instellingen werkt alles vlotjes nu
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 12 nov 2018, 23:27
door mgo72
Andere mensen die last hebben om een Belgische ligne SIP ( of zelfs toestel) te bestellen?
Ik krijg maar geen aanklikbaar continue balkje.
Bedankt.
Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 nov 2018, 14:09
door mgo72
Al opgelost. De simpelste zaken zijn altijd de moeilijkste [emoji23]
Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 nov 2018, 14:16
door Jack Daniels
Altijd handig als je even vermeldt wat de oplossing was. Zo hebben anderen er ook iets aan.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 nov 2018, 14:18
door satsurfer
Re: RE: Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 nov 2018, 15:59
door mgo72
Jack Daniels schreef:Altijd handig als je even vermeldt wat de oplossing was. Zo hebben anderen er ook iets aan.
Ge wilt me echt belachelijk maken he [emoji23][emoji23]
Als je België selecteert, moet je bij geografisch vakje iets invullen. Dus moet je daar stadsnaam ( Antwerpen) en dat selecteren. Ik had steeds 03 van het zonenummer genomen.
2 weken geleden gebeld met hun support en ze konden het ook niet bestellen [emoji23]
Vanmorgen bij de juiste supportmedewerker die na mijn cookies te wissen ( duidelijk heel belangrijk! [emoji41]), Me vertelde dat ik dus 'antw' moest typen en dan selecteren.
Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 13 nov 2018, 16:06
door Jack Daniels
Kijk, zo moeilijk was dat toch niet?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 feb 2019, 08:38
door pauwelyn
Ivm de prijsaanpaasing bij Weepee wil ik mijn DID overzetten op mijn OVH lijn. Maar op de pagina van OVH vragen ze volgende informatie:
Numéro de voie
Type de voie *
Nom de la voie *
Google translate vertaalt voie als 'pad'
Wat moet ik daar invullen ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 feb 2019, 09:12
door TanknaT
Gevonden op deze site
https://www.startpagina.nl/v/winkels/we ... et-nom-la/
“Numéro et nom de la voie” is een vaste uitdrukking voor wat wij “straatnaam en huisnummer” noemen.
Voie kan dus in feite zowel een steeg, straat, laan, weg, als een boulevard zijn. En een Antwerpsestraat kan verderop overgaan in een Antwerpsestraatweg, dus het is dan belangrijk om dit correct aan te duiden.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 feb 2019, 09:15
door liegebeestig
Maar dan is er nog type de voie en nom de voie. Dus dat wordt dan straat en Antwerpse?
Ik zou gewoon in beide haakjes Antwerpsestraat invullen. Toch?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 feb 2019, 10:06
door AfAX
type is straat, laan of iets dergelijks
in nom de voie heb ik de volledige straatnaam geplaatst, en hetgeen op de factuur van 0€ kwam was de volledige straatnaam.
Voor degenen die wat moeten zoeken: op volgende link in Etape2 vind je de info die je nodig hebt voor de overdracht en onderaan eveneens voor de opvolging van je overdracht.
https://docs.ovh.com/fr/voip/demander-l ... on-numero/
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 feb 2019, 10:26
door Ernie
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 08 feb 2019, 07:59
door satsurfer
numéro de la voie is straatnr. en nom de la voie is straatnaam.
mijne al geporteerd.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 maa 2019, 12:01
door satsurfer
Betaal je nu 2X 1,19 € als je nummer geporteerd werd? volgens liegebeestig blijkbaar foutje. Hoe rechtzetten?
of volgende doen?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 maa 2019, 13:30
door liegebeestig
Demande de conversion wil zeggen dat je een nummer hebt dat je wil omzetten naar een aparte lijn. Dat is niet het geval hier en ook niet bij mij.
In mijn geval heb ik ooit een extra nr gekocht bij Ovh (uit een speciale reeks met een mooie cijfercombi. Dat dan geporteerd naar weepee en nu terug. Wellicht herkent Ovh het nog als ooit hun nummer en willen ze het nu aanrekenen. Ik ga woensdag eens bellen. Tijd voor maken