OVH: DID in België
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Met de opkomende prijsstijging van Telenet ga ik de boel toch ook eens herbekijken...
Hoe loopt de nummer overdracht naar OVH? Is dit wat vlot?
Hoe loopt de nummer overdracht naar OVH? Is dit wat vlot?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Is hier intussen weer jaren geleden en verliep erg vlot toen. Vermits bewijs van woonplaats moest geleverd worden ging daar wel meer dan een week tijd mee verloren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik vraag me wel af hoe ik dat moet tacklen, gezien ik nu met een Whoppa zit. Indien dat telefoonnummer wordt geporteerd denk ik dat Telenet gewoon alles zal opzeggen, wat nu ook weer (nog) niet de bedoeling is.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Bij een nummeroverdracht wordt alleen het telefonieproduct uit de telecombundel opgezegd.
Vóór nummeroverdracht:
Whoppa: 79,48 euro/maand
Na nummeroverdracht:
Bundel Internet Fiber 200 & Digitale tv: 78,90 euro/maand
Let op dat Telenet die bundel toekent, anders betaal je tesamen 98,90 euro/maand voor Digicorder, kabelabonnement en internet.
Conclusie, als je kiest voor VoIP neem je dus best geen telecombundel meer. Met andere woorden je moet telefonie, internet en tv bij drie aparte operatoren nemen.
Beste overstapmethode:
1) OVH aanvragen met nummeroverdracht
2) Goedkope VDSL2-verbinding aanvragen (zonder easy switch of Telenet daarvan op de hoogte te brengen)
3) Alles (laten) installeren, nummeroverdracht laten voltooien en uittesten
4) Telenet Internet opzeggen met onmiddellijke stopzetting op de dag dat VDSL2 en OVH perfect werkt.
Vóór nummeroverdracht:
Whoppa: 79,48 euro/maand
Na nummeroverdracht:
Bundel Internet Fiber 200 & Digitale tv: 78,90 euro/maand
Let op dat Telenet die bundel toekent, anders betaal je tesamen 98,90 euro/maand voor Digicorder, kabelabonnement en internet.
Conclusie, als je kiest voor VoIP neem je dus best geen telecombundel meer. Met andere woorden je moet telefonie, internet en tv bij drie aparte operatoren nemen.
Beste overstapmethode:
1) OVH aanvragen met nummeroverdracht
2) Goedkope VDSL2-verbinding aanvragen (zonder easy switch of Telenet daarvan op de hoogte te brengen)
3) Alles (laten) installeren, nummeroverdracht laten voltooien en uittesten
4) Telenet Internet opzeggen met onmiddellijke stopzetting op de dag dat VDSL2 en OVH perfect werkt.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, VDSL gaat niet (geen koper), zal eerder Orange worden.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb wel gemerkt dat de Cisco SPA nu en dan z'n registratie kwijtspeelt.. is daar wat aan te doen?
-
- Elite Poster
Wat bedoel je met ''officieel''? Ik ben al jaren klant van OVH, ondanks mijn belgisch adres!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Je krijgt een Belgisch telefoonnummer. Je kan 112 bellen met OVH. OVH doet een adresverificatie zodat je het juiste zonenummer krijgt en naar de juiste 112 centrale doorgestuurd wordt. Lijkt mij dus een "officiële" operator.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Je kan ook, zoals ik en andere gebruikers je vast Belgisch telefoonnummer overdragen naar OVH.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- diepvries
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Persoonlijk zou ik een nummeroverdracht doen naar OVH, als dit allemaal werkt pas je uw abonnement aan via mijntelenet en klaar.
Stel dat Telenet inderdaad een duurder abonnement activeert omdat de bundel niet meer geldig is zonder vaste lijn, dan nog zullen ze dit duur abonnement enkel aanrekenen voor de periode dat hete effectief ook actief was, dus geen volledige maand.
Stel dat Telenet inderdaad een duurder abonnement activeert omdat de bundel niet meer geldig is zonder vaste lijn, dan nog zullen ze dit duur abonnement enkel aanrekenen voor de periode dat hete effectief ook actief was, dus geen volledige maand.
Orange LOVE 100Mbps
OVH VOIP + Gigaset C530IP
iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
OVH VOIP + Gigaset C530IP
iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Ter info.
Ik weet niet hoe het zit als je je diensten bij TN hebt maar ik kan uit ervaring zeggen dat het fout gaat als je bij Px zit.
Hier ging het wel over een pack internet + telefonie.
De reden zou volgens een Px medewerker zijn omdat die easy switch niet werd gebruikt maar ik denk ook niet dat OVH daar mee werkt.
Ik weet niet hoe het zit als je je diensten bij TN hebt maar ik kan uit ervaring zeggen dat het fout gaat als je bij Px zit.
Hier ging het wel over een pack internet + telefonie.
De reden zou volgens een Px medewerker zijn omdat die easy switch niet werd gebruikt maar ik denk ook niet dat OVH daar mee werkt.
Gelukkig & gezond 2022!
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Nog iemand problemen met de Pay-Pal betaling om z'n laatste OVH factuur te betalen ?
U heeft onlangs een Paypal betaling gemaakt met bestelling nummer #92xxxxxx op
onze website. Hiervoor onze dank.
Helaas is de transactie niet gelukt en hebben we uw betaling moeten annuleren.
We hebben al contact gehad met Paypal voor een oplossing van dit probleem, maar het probleem lijkt te blijven bestaan en we kunnen deze eerste transactie niet nogmaals uitvoeren.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Zelfde bericht gehad voor betaling van laatste factuur met Mastercard... Dus geen Paypal issue. En als ik inlog op het portaal van OVH, dan lijkt er geen openstaand saldo meer te zijn....lacer schreef:Nog iemand problemen met de Pay-Pal betaling om z'n laatste OVH factuur te betalen ?
U heeft onlangs een Paypal betaling gemaakt met bestelling nummer #92xxxxxx op
onze website. Hiervoor onze dank.
Helaas is de transactie niet gelukt en hebben we uw betaling moeten annuleren.
We hebben al contact gehad met Paypal voor een oplossing van dit probleem, maar het probleem lijkt te blijven bestaan en we kunnen deze eerste transactie niet nogmaals uitvoeren.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Same. Staat wel nog pending in de betalingen.
-
- Elite Poster
Wegens verandering van emailadres heb ik in de ''manager'' een nieuw paypal account geactiveerd. Betaling van mijn juli factuur werd dan ook prompt bevestigd. Ik zorg wel steeds dat voldoende geld op mijn ''compte prepaye'' staat. Bovendien valt op dat hun (OVH) gesleutel aan de manager maar geen einde kent/neemt
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Contacteer:
Op 2 september een Ligne individuel bestelt bij OVH. Mail gekregen ivm "We are waiting for your VOIP procedure to complete your order."
De gevraagde documenten heb ik ingescand en doorgezonden naar [email protected] (zoals aangegeven in https://www.ovh.com/fr/cgi-bin/document ... afca4cfa2a ).
Tot op heden nog geen reactie gehad. Online een support ticket geopend op 6 september, ook geen reactie.
Het is percies niet zo simpel om OVH klant te worden :-/ Gebeld naar 1007 maar daar is een grote wachtlijn...
Is het normaal dat dit zo lang duurt?
Mvg
Wim
De gevraagde documenten heb ik ingescand en doorgezonden naar [email protected] (zoals aangegeven in https://www.ovh.com/fr/cgi-bin/document ... afca4cfa2a ).
Tot op heden nog geen reactie gehad. Online een support ticket geopend op 6 september, ook geen reactie.
Het is percies niet zo simpel om OVH klant te worden :-/ Gebeld naar 1007 maar daar is een grote wachtlijn...
Is het normaal dat dit zo lang duurt?
Mvg
Wim
-
- Elite Poster
Kan wel een tweetal weken duren. Nog even afwachten is de boodschap.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Momenteel wel ja, er is een nieuwe CEO genoemd (ex Cegetel/SFR), en er zijn achter de schermen op vlak van personeel heel wat herstructureringen bezig.wbervoets schreef:Is het normaal dat dit zo lang duurt?
Op een bepaald moment was de support enorm onefficiënt, om dan terug efficiënt te worden, en het laatste jaar terug onefficiënt.
Hopelijk komt daar snel terug verandering in !
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- lacer
- Elite Poster
Vroeger moest men toch ook een tien tal dagen wachten eer je account geactiveerd werd ?
Bij de bestelling moest je ergens een viknje plaatsen (wegnemen) om af te zien van die 10 dagen bedenktijd of zoiets.
Bij de bestelling moest je ergens een viknje plaatsen (wegnemen) om af te zien van die 10 dagen bedenktijd of zoiets.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Starter
- Contacteer:
De lijn is intussen geactiveerd . Nu bezig met C610 IP in te stellen met de OVH sip settings die ik kan vinden in het Control panel. Tot nog toe lukt het registeren niet.
Aangezien ik geen SIP expert ben, weet iemand toevallig welke settings ik op default kan laten/welke settings ik zeker moet invullen om het goed te laten werken? sip3.ovh.be / ... settings heb ik ingevuld. Heb in de manager ook het sip paswoord gewijzigd naar een zelf gekozen paswoord.
(UI komt overeen met deze => https://www.callcentric.com/support/dev ... aset/c610a)
Ik vermoed dat er misschien ergens poorten worden geblokkeerd op router niveau of er een NAT probleem is (heb een telenet homegateway). Any tips?
Thx
Wim
Aangezien ik geen SIP expert ben, weet iemand toevallig welke settings ik op default kan laten/welke settings ik zeker moet invullen om het goed te laten werken? sip3.ovh.be / ... settings heb ik ingevuld. Heb in de manager ook het sip paswoord gewijzigd naar een zelf gekozen paswoord.
(UI komt overeen met deze => https://www.callcentric.com/support/dev ... aset/c610a)
Ik vermoed dat er misschien ergens poorten worden geblokkeerd op router niveau of er een NAT probleem is (heb een telenet homegateway). Any tips?
Thx
Wim
- lacer
- Elite Poster
De instellingen staan ongetwijfeld ergens in dit topic of deze:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=34042
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=34042
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Andere mensen die last hebben om een Belgische ligne SIP ( of zelfs toestel) te bestellen?
Ik krijg maar geen aanklikbaar continue balkje.
Bedankt.
Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Ik krijg maar geen aanklikbaar continue balkje.
Bedankt.
-
- Elite Poster
Altijd handig als je even vermeldt wat de oplossing was. Zo hebben anderen er ook iets aan.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Ge wilt me echt belachelijk maken he [emoji23][emoji23]Jack Daniels schreef:Altijd handig als je even vermeldt wat de oplossing was. Zo hebben anderen er ook iets aan.
Als je België selecteert, moet je bij geografisch vakje iets invullen. Dus moet je daar stadsnaam ( Antwerpen) en dat selecteren. Ik had steeds 03 van het zonenummer genomen.
2 weken geleden gebeld met hun support en ze konden het ook niet bestellen [emoji23]
Vanmorgen bij de juiste supportmedewerker die na mijn cookies te wissen ( duidelijk heel belangrijk! [emoji41]), Me vertelde dat ik dus 'antw' moest typen en dan selecteren.
-
- Elite Poster
Kijk, zo moeilijk was dat toch niet?
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Gevonden op deze site
https://www.startpagina.nl/v/winkels/we ... et-nom-la/
“Numéro et nom de la voie” is een vaste uitdrukking voor wat wij “straatnaam en huisnummer” noemen.
Voie kan dus in feite zowel een steeg, straat, laan, weg, als een boulevard zijn. En een Antwerpsestraat kan verderop overgaan in een Antwerpsestraatweg, dus het is dan belangrijk om dit correct aan te duiden.
https://www.startpagina.nl/v/winkels/we ... et-nom-la/
“Numéro et nom de la voie” is een vaste uitdrukking voor wat wij “straatnaam en huisnummer” noemen.
Voie kan dus in feite zowel een steeg, straat, laan, weg, als een boulevard zijn. En een Antwerpsestraat kan verderop overgaan in een Antwerpsestraatweg, dus het is dan belangrijk om dit correct aan te duiden.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Maar dan is er nog type de voie en nom de voie. Dus dat wordt dan straat en Antwerpse?
Ik zou gewoon in beide haakjes Antwerpsestraat invullen. Toch?
Ik zou gewoon in beide haakjes Antwerpsestraat invullen. Toch?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
type is straat, laan of iets dergelijks
in nom de voie heb ik de volledige straatnaam geplaatst, en hetgeen op de factuur van 0€ kwam was de volledige straatnaam.
Voor degenen die wat moeten zoeken: op volgende link in Etape2 vind je de info die je nodig hebt voor de overdracht en onderaan eveneens voor de opvolging van je overdracht. https://docs.ovh.com/fr/voip/demander-l ... on-numero/
in nom de voie heb ik de volledige straatnaam geplaatst, en hetgeen op de factuur van 0€ kwam was de volledige straatnaam.
Voor degenen die wat moeten zoeken: op volgende link in Etape2 vind je de info die je nodig hebt voor de overdracht en onderaan eveneens voor de opvolging van je overdracht. https://docs.ovh.com/fr/voip/demander-l ... on-numero/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Demande de conversion wil zeggen dat je een nummer hebt dat je wil omzetten naar een aparte lijn. Dat is niet het geval hier en ook niet bij mij.
In mijn geval heb ik ooit een extra nr gekocht bij Ovh (uit een speciale reeks met een mooie cijfercombi. Dat dan geporteerd naar weepee en nu terug. Wellicht herkent Ovh het nog als ooit hun nummer en willen ze het nu aanrekenen. Ik ga woensdag eens bellen. Tijd voor maken
In mijn geval heb ik ooit een extra nr gekocht bij Ovh (uit een speciale reeks met een mooie cijfercombi. Dat dan geporteerd naar weepee en nu terug. Wellicht herkent Ovh het nog als ooit hun nummer en willen ze het nu aanrekenen. Ik ga woensdag eens bellen. Tijd voor maken