Pagina 26 van 26

Geplaatst: 13 sep 2004, 01:36
door PHO
whacker schreef:ik snap niet dat ze zagen over uw traffiek, dan moeten ze het maar niet limietloos maken eh, djeezes
De reden is nochthans simpel. Echt limietloos internet tegen full speed is moeilijk - om onmogelijk niet te moeten gebruiken - aan te bieden.

Zelfs in het zo gehypte Nederland is de typische overboekingsfactor voor de ADSL providers daar 1:25. Dit betekent dat als iedereen daar continu zou downloaden, je slechts 1/25 ste zou halen van de maximale snelheid van je ADSL lijn ( van het abonnement waarvoor er gekozen is).

Providers worden gefactureerd naar gelang het getransfereerde volume. Logisch dus dat ze naar een gezonde mix zoeken tussen grootverbruikers en kleinverbruikers. En voor een provider is het nu eenmaal intressanter om meer kleinverbruikers onder je klanten te hebben. Die verbruiken minder volume (en heb je als provider minder kosten), en toch betalen ze evenveel abonnementskosten als de grootverbruiker (als ze hetzelfde abonnement hebben). Als provider hou je zo meer winst over.

Dat een provider "zaagt" over het volumeverbruik van zijn klanten is dus wel ergens begrijpbaar.

Langs de andere kant is de ergernis van klanten ook te begrijpen. Zij werden de hemel op aarde beloofd (zeker bij A2F) , en kwamen van een kale reis terug. Dus toch wel een beetje misleiding van je klanten.

Het is en blijft een moeilijke discussie die volumes en hun limieten, maar diezelfde limieten zijn nog steeds het meest eerlijk. Je klanten weten van te voren wat kan, en wat niet, en het geeft je als provider wel de mogelijkheid om onder bijna alle omstandigheden toch goede snelheden te bieden, zonder dat je jezelf als provider in gevaar brengt voor hoge kosten, door het grote verbruik van je klanten.

Al zullen er veel dit niet graag lezen.

Geblokkeerd wegens opzeg abonnement

Geplaatst: 13 sep 2004, 18:31
door Wilma
Dit slaagt wel alles :evil:
mijn abonnement opgezegd en vandaag dit bericht op de status pagina

13/09/2004 11:48:18 Geblokkeerd wegens opzeg abonnement

goed dat ik alles gesaved hebt en screenshots heb , ze hadden email gestuurd dat mijn connectie nog tot eid september zou anngesloten blijven
das anders wel een goede reden voor het ietsje verder te trekken ,
die zin wint altijd op de rechtbank voor schade vergoeding

al bij al telenet / versatel gaat goed hier bye bye adsl&2!f&ck see ya in court

de groeten hier allemaal , zal nog wel eens af en toe langskomen :lol:

Geplaatst: 13 sep 2004, 19:12
door Sasuke
Tja Wilma ...

Als adsl2fit een signaaloverdrachts opdracht krijgt van Belgacom vinden zij het blijkbaar normaal dat je volledig word afgesloten. Langs den andere kant .. als jij nog kan inloggen is er niks verkeerd hé. Als BGC uw lijn delete om die naar een andere ISP te synchen kunt ge daar niets tegen doen, want dat is normaal. Of dacht ge soms met 2 isp's op 1 lijn te kunnen surfen aan verschillende synch snelheden ???

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 13 sep 2004, 20:06
door Gast
Sasuke ,

die versatel zit op mijn 2de telefoon lijn , dus belgacom zal die niet afsluiten , adsl2fit zit nog op een andere telefoon lijn die niet meer kan online geraken , en mijn abonnement liep nog tot eind december ,
13/09/2004 11:48:18 Geblokkeerd wegens opzeg abonnement , dit komt van de staus pagina bij adsl2f..

groetjes

Geplaatst: 13 sep 2004, 20:07
door Wilma
Anonymous schreef:Sasuke ,

die versatel zit op mijn 2de telefoon lijn , dus belgacom zal die niet afsluiten , adsl2fit zit nog op een andere telefoon lijn die niet meer kan online geraken , en mijn abonnement liep nog tot eind december ,
13/09/2004 11:48:18 Geblokkeerd wegens opzeg abonnement , dit komt van de staus pagina bij adsl2f..

groetjes
verkeerd getypt die december moet wel eind september zijn :oops:

Geplaatst: 05 okt 2004, 20:23
door byter
nog a2f'rs last van hoge ping ?
het gebeurt blijkbaar alleen savonds maar dan heb ik 150-200 ping op game servers (zowel .be/uk/de/nl)
ping naar a2f & scarlet zijn normaal (<20ms) maar als ik iets ander ping bv telenet is het al +100ms

het is zo rond 8-11u ... :\

Geplaatst: 05 okt 2004, 21:32
door Sensei Zeon
ping daarjusit naar google gemiddeld 150 en naar belnet 115
dus ja :)

Geplaatst: 05 okt 2004, 21:54
door byter
nu ist weer normaal hier ..morgen maar weer eens controleren :?

Geplaatst: 23 okt 2004, 10:44
door nck
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 365 kbit/s or 46 kbyte/s
- Upload speed : 44 kbit/s or 6 kbyte/s
Sat Oct 23 2004 at 10:42:41 UTC+0200

Afbeelding

Zo is het al een week, een lijnreset helpt -niets-

Wat zal ik BLIJ zijn als ik volgende week een echte isp heb.

Geplaatst: 23 okt 2004, 11:53
door Tae
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 23 2004 om 11:52:30 UTC+0200)

Download : 269.0 KByte/sec
Upload : 48.4 KByte/sec


Misschien op smallband gegooid of anders werk jij nog altijd met een contract zonder limieten ;)

adsl2fit

Geplaatst: 23 feb 2005, 17:28
door wimme
Weet iemand hoe het momenteel gesteld is met adsl2fit?
wat zijn de snelheden?..

Geplaatst: 23 feb 2005, 17:32
door kikker46
De laatste maand is het terug zo een beke slecht beginnen gaan.

Mvg,

Kikker46

Re: adsl2fit

Geplaatst: 23 feb 2005, 17:49
door meon
wimme schreef:Weet iemand hoe het momenteel gesteld is met adsl2fit?
wat zijn de snelheden?..
Weekly provider charts
Provider Charts

Geplaatst: 24 feb 2005, 14:27
door Willy Wanka
Hi ik ben hier nieuw. Goede site.
Ik zit momenteel bij Telenet en ben het zat met die 10GB per maand. Ook het feit dat er voor de bestaande (ruim 3 jaar) klanten niks extra's gebeurt zoals bij de net aangeworven klanten (15euro per maand voor 3 maanden, gratis les etc etc) zit mij wat dwars, omdat ik daar voor indirect betaal. Ik heb zitten kijken en kwam bij ADSL2fit terecht omdat zij een goede connectie snelheid hebben, ik 40 GB per maand mag opstoken en het nog goedkoper is ook.
Nu lees ik echter horror verhalen. Is het echt zo erg en moet ik gewoon bij Telenet blijven? Ik heb de userbase test gelezen en die was toch enigzins positief. Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
groeten uit hartje Antwerp

Geplaatst: 24 feb 2005, 14:38
door Styno
Willy Wanka schreef:Is het echt zo erg?
Neen, erger... sorry

Geplaatst: 24 feb 2005, 15:01
door Willy Wanka
wow, zo'n goed aanbod hebben en het dan niet waar maken dus.

Geplaatst: 24 feb 2005, 16:21
door spacekiek
Willy Wanka schreef:wow, zo'n goed aanbod hebben en het dan niet waar maken dus.
Het is een tijd beter gegaan, maar nu lees ik hier nog regelmatig verhalen dat er nog zware problemen zijn en dat de helpdesk gewoon NIET te bereiken valt via mail/tel...
Uit de grond van mijn hart ... doe het NIET !

mvg,
Ex-ADSL2FIT klant

PS: Als snelheid niet zooo'n rol speelt kan ik je wel Versatel Always ADSL more aanraden. Unlimited @ 1Mbit voor 34.9€/maand!

Geplaatst: 28 feb 2005, 16:33
door Willy Wanka
Dank Spacekiek, ik zal dat eens bekijken.
Ik snap echter nog steeds niet hoe je iets aan de klant verkondigd en het dan niet kan aanbieden. Voor mij is dat dan gewoon leugens verkopen.

Geplaatst: 28 feb 2005, 17:03
door Blue-Sky
Aan alle users welke klachten hebben, hier een interessant linkje.
Let vooral op deze punten onderaan in dat document vermeld onder het nummer 13.
(zie blauwe tekst)
13. Welke onrechtmatige bedingen zitten er soms in contracten van internet service providers ?

(kan nuttig zijn dat te weten)

maar weer eens dat je A2F niet kan bereiken

Geplaatst: 31 maa 2005, 19:29
door longhouse
A2F is uiteindelijk de beste provider als je geen problemen hebt, nu ben ik al maar weer 2 dagen offline en raak niet meer online, helpdesk bellen val je op het andwoordapparaat, gewone lijn zeggen ze je vriendelijk dat je eigenlijk op de juiste moment aan het bellen bent maar ze er niet zijn.
meestal met de statuspagina krijg je wel binnen de dag antwoord, nu raak ik dus al niet meer op de statuspagina en begin me toch wel een beetje kwaad te maken in heel deze miserie, als ik geen internet heb ga ik er toch eens werk van maken deze wanpraktijken aan te kaarten bij de bevoegde instanties, of tv ofzo, werkt ook wel goed

Re: maar weer eens dat je A2F niet kan bereiken

Geplaatst: 31 maa 2005, 19:56
door ikkejonge
longhouse schreef:A2F is uiteindelijk de beste provider als je geen problemen hebt, nu ben ik al maar weer 2 dagen offline en raak niet meer online, helpdesk bellen val je op het andwoordapparaat, gewone lijn zeggen ze je vriendelijk dat je eigenlijk op de juiste moment aan het bellen bent maar ze er niet zijn.
meestal met de statuspagina krijg je wel binnen de dag antwoord, nu raak ik dus al niet meer op de statuspagina en begin me toch wel een beetje kwaad te maken in heel deze miserie, als ik geen internet heb ga ik er toch eens werk van maken deze wanpraktijken aan te kaarten bij de bevoegde instanties, of tv ofzo, werkt ook wel goed
al de andere onderwerpen i.v.m. adsl2fit niet gelezen?

Re: maar weer eens dat je A2F niet kan bereiken

Geplaatst: 01 apr 2005, 07:36
door AnD
ikkejonge schreef: al de andere onderwerpen i.v.m. adsl2fit niet gelezen?
Tv hebben ze nog niet geprobeert. ;)