Overzicht VoIP providers

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Splitter schreef: 16 jun 2020, 17:11 het is niet echt een ipbx en je hebt ook niet echt een trunk nodig, je hebt gewoon een voip accountje nodig.
kan je krijgen bij ovh, weepee, fvd, zo een beetje alles wat voip doet kan je zoiets bezorgen.
Het voordeel van een trunk is dat je meerdere simultane connecties kan hebben... bijvoorbeeld inkomend gesprek dat je wil forwarden naar elders, of gewoon met meerdere personen bellen.

Bij WeePee krijg je meteen een trunk voor dezelfde prijs, bij OVH is een trunk vrij kostelijk (18 euro per maand voor slechts 5 channels).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

op zich is er maar weinig verschil tussen "een trunk" en een "voip accountje".
alleen zal de voip account vaker extra dingen hebben en is de trunk in principe voor in je eigen pbx in te stellen.

wat betreft ovh, met "voip decouverte" heb je voor een goede euro een lijn waarbij je inkomende calls ook naar mobiel kan sturen.
en voor 5 channels zit je op een kleine 10 euro (voip entreprise + 3 extra channels), dus je hebt ook andere manieren om dat te implementeren dan hun "trunk" te nemen,
en toch hetzelfde te kunnen doen (die voip decouverte/entreprise kan je evenzeer op een asterisk, of in je fritzbox gooien)

weepee heeft als nadelen vooral een oude interface waar je weinig kan doen (of is die ondertussen uiteindelijk eens vernieuwd?) + je moet vooraf geld opladen, dat je niet terugkrijgt als je vetrekt (weet ik uit ervaring), en het feit dat een nummer per jaar toch al dik 15+ euro kost
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer

Kort vraagje: voor zover ik begrijp is er dus geen enkele voip provider waar de forwarding gratis is? Misschien domme vraag, maar ik stel ze toch even voor de zekerheid :-)
Ik zou namelijk graag een nr overnemen van een analoge lijn en doorsturen naar GSM zonder extra gesprekskosten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 25 keer
Provider

Jij zoekt dus een provider, waarbij je gratis kan bellen naar GSM's?
Dat bestaat inderdaad niet :-)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”