Normale snelheid terug
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Herformuleer eens je vraag.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
en is da door het wegvallen van uw verbinding, of zijn da problemen met de irc server waarmee ge verbonden zijt, of netsplits, ... ?
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Wanneer ik aan het downloaden ben via mIRC, beginnen men snelheden na enkele minuten en na hoge pieken van 100kb/sec plots te zakken naar 0 kb/sec.
Er is helemaal geen sprake van netsplits. De server waar ik afhaal is helemaal te betrouwen. Waarom ik dat weet: met men scarlet had ik nooit problemen mee.
Er is helemaal geen sprake van netsplits. De server waar ik afhaal is helemaal te betrouwen. Waarom ik dat weet: met men scarlet had ik nooit problemen mee.
Zelfde probleem hier al gedurende 1,5 week, nl bij elke download via welke manier dan ook = full speed (+/- 300) en dan na 1 à 2 minuten een drop tot 0, timeout en je kan opnieuw beginnen of resumen indien mogelijk.
Al 2x antwoord gehad van de helpdesk (Jonas) dat het niet aan de QoS kan liggen volgens hun techniekers, alles er OK uit ziet en een verdere oorzaak niet gekend is ... case/ticket closed = problem stays = daar sta je dan! En er zijn nog mensen die dit probleem hebben.
PS: voor die laatste 1,5 week nooit problemen gehad in de 7 maanden dat ik klant ben ondertussen
Al 2x antwoord gehad van de helpdesk (Jonas) dat het niet aan de QoS kan liggen volgens hun techniekers, alles er OK uit ziet en een verdere oorzaak niet gekend is ... case/ticket closed = problem stays = daar sta je dan! En er zijn nog mensen die dit probleem hebben.
PS: voor die laatste 1,5 week nooit problemen gehad in de 7 maanden dat ik klant ben ondertussen
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
dooly schreef:Zelfde probleem hier al gedurende 1,5 week, nl bij elke download via welke manier dan ook = full speed (+/- 300) en dan na 1 à 2 minuten een drop tot 0, timeout en je kan opnieuw beginnen of resumen indien mogelijk.
Al 2x antwoord gehad van de helpdesk (Jonas) dat het niet aan de QoS kan liggen volgens hun techniekers, alles er OK uit ziet en een verdere oorzaak niet gekend is ... case/ticket closed = problem stays = daar sta je dan! En er zijn nog mensen die dit probleem hebben.
PS: voor die laatste 1,5 week nooit problemen gehad in de 7 maanden dat ik klant ben ondertussen
Ik heb net hetzelfde probleem hier.
Jonas is ernaar aan het kijken, maar tot op heden nog geen oplossing.
Zo Jan 08, 2006 13:33
Ik heb identiek hetzelfde probleem, ff full speed, => 0 kB/s paar minuten wachten en nog is proberen! (heb dit 2 weken geleden ook gepost maar onder een ander onderwerp)
BBB schreef:ik download tegen +/- 100, 140 kB/s en dan valt de snelheid ineens weg tot 0, dan na enkele tientallen seconden kan ik terug proberen en dan gaat het weer, maar ik moet die download altijd manueel terug opzetten, wat redelijk lastig is)
Ik heb identiek hetzelfde probleem, ff full speed, => 0 kB/s paar minuten wachten en nog is proberen! (heb dit 2 weken geleden ook gepost maar onder een ander onderwerp)
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb reeds een log gestuurd maar tot op heden nog geen oplossing voor zover ik weet.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
jwouters schreef:enkel ftp blijkbaar?
idd enkel ftp. http downloads blijken zonder problemen te verlopen.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Als ze niet snel met een oplossing komen dan trek ik wel mijn conclusies in Mei. Dit is niet om een reactie uit te lokken, maar als je professioneel dit nodig hebt is dit erg frustrerend en onwerkzaam..zeker als er na weken nog steeds geen oplossing is.
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
BungaMan schreef:Tja, als je je internet verbinding professioneel gebruikt kan je misschien een professioneel abbonnement nemen? Dan heb je meer service en meer garantie op een deftige lijn.
Dit is niet altijd even makkelijk hoor.
Ik gebruik mijn realdsl ook professioneel.
En als ik kan kiezen tussen 53€/maand of 150€/maand dan weet ik wel wat te kiezen als kleine zelfstandige hoor...
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
BungaMan schreef:Tja, als je je internet verbinding professioneel gebruikt kan je misschien een professioneel abbonnement nemen? Dan heb je meer service en meer garantie op een deftige lijn.
Vergeet niet dat het hier niet om één dag gaat of zo he..dit probleem is al weken aan de gang en er wordt met geen woord over gerept door RealDSL buiten het feit dan dat ze geen oplossing hebben... en dan mogen ze zeggen wat ze willen maar het toeval wilt dat dit probleem ongeveer tegelijkertijd met de invoering van hun QoS is ontstaan.(een verkeerd geconfigureerde QoS kan hier ook de oorzaak van zijn!)
En zoals prodata al schreef, als je kan kiezen tussen +-50€ of 150€ dan weet ik het ook wel hoor.. het enigste dat ik vraag is een correct werkende verbinding, al de rest zorg ik zelf wel voor.
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Yep, hetzelfde probleem hier met ftp sessies...en dit is nu al 2 maand aan de gang, heb Jonas hier vandaag nog over gemailed..maar volgens hem kon hun netwerk-hoofd het probleem niet reproduceren!
Hiernet werkte het internet een 5min niet (PAP-authentificatie kreeg time-out). En nu het opnieuw werkt, merk ik dat het surfen veel sneller gaat, dus specifiek het reageren en het laden van een webpagina. Een DNS-server onderhoud of vervanging?
In ieder geval lijkt het me positief dat ze er mee bezig zijn. Verder moet ik zeggen dat ik tot nu geen verbindingsproblemen heb gehad en altijd mooie up- en downsnelheden buiten dan de cap op poort 119.
In ieder geval lijkt het me positief dat ze er mee bezig zijn. Verder moet ik zeggen dat ik tot nu geen verbindingsproblemen heb gehad en altijd mooie up- en downsnelheden buiten dan de cap op poort 119.
Ja en gisteren haalde ik een hele tijd een snelheid van ong 150 kbits
en dat is al een hele tijd geleden, daarna was terug alles normaal.
Als 't zo zit hadden ze die QoS voor mij mogen laten staan.
Hopelijk is die lage snelheid tijdelijk. Heeft er iemand btw enig idee wat er nu juist veranderd is?
en dat is al een hele tijd geleden, daarna was terug alles normaal.
Als 't zo zit hadden ze die QoS voor mij mogen laten staan.
Hopelijk is die lage snelheid tijdelijk. Heeft er iemand btw enig idee wat er nu juist veranderd is?
- cyberbug
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
hier is alles de de reset (of whatever gister de dns / en het verkijgen van ip probleem veroorzaakte) alles perfect.
men snelheden zijn zoals ervoor 312kb, degelijke pings en geen disconnects.
na de reset is usenet ook terug op full speed. dus momenteel loopt alles hier voor het eerst perfect
men snelheden zijn zoals ervoor 312kb, degelijke pings en geen disconnects.
na de reset is usenet ook terug op full speed. dus momenteel loopt alles hier voor het eerst perfect
Greetz cyberbug
Awel da's straf, ik had vroeger nooit snelheidsproblemen! Is het ieder om beurt ne keer afzien of wa?
Is er hier nog iemand van zone 016 met snelheidsproblemen?
edit 07/03: Snelheid is terug normaal en stabiel
Is er hier nog iemand van zone 016 met snelheidsproblemen?
edit 07/03: Snelheid is terug normaal en stabiel
Laatst gewijzigd door flakey 08 maa 2006, 23:40, in totaal 1 gewijzigd.
ook zone 09
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2628 kbit/s or 329 kbyte/s
- Upload speed : 241 kbit/s or 30 kbyte/s
Tue Mar 7 2006 at 22:14:07 UTC+0100
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2628 kbit/s or 329 kbyte/s
- Upload speed : 241 kbit/s or 30 kbyte/s
Tue Mar 7 2006 at 22:14:07 UTC+0100
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt