VTM nu ook op Belgacom TV

Nieuws omtrent telecom
Gast

Heb hier nu ook Belgacom TV, werkt goed.
Nog niks te zien van VTM of Kanaal 2, zullen een dezer dagen wel komen.

Kabel is al opgezegd, maar MTV, TMF, kanaal-Z en TV-Limburg mis ik toch wel.
dcc

dat had je maar vroeger aangedacht. voor je er aan begon.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Net zijn ze er bij gekomen (VTM, K2, JimTV), ook is er nu Cartoon Netwerk bij.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Blok gewoon VLAN1 in het datacenter voor die bepaalde login...
En je kan enkel VLAN2 gebruiken wat is voor IPTV geen internet mogelijkheid dus...

De infrastuctuur en software is aanwezig geloof me.

(VLAN = Virtual LAN: is een beperking van de broadcast netwerken: je kan meerdere LAN's aanmaken op een switch en die zodoende anders routeren en toegang geven in firewall...)

EDIT: Zo doet telenet het ook hoor...
Klopt want een digibox kan je niet achter een router aansluiten , dus plaatsen ze een switchke achter de modem zodat de digibox een ip van telenet krijgt op basis van zijn mac adres .. en daardoor moet je ook geen internet nemen bij telenet voor het interactieve gedeelte van telenet ..
Ze zetten een internet modem maar stellen in dat enkel de netwerkkaart met het gelinkte mac adress een ip krijgt ..

Wat belgacom tv betreft op die philips Wifi router heb je de 4de poort die standaard gelinkt is aan een apparte ATM PVC ( of vlan zoals hier genoemt ) dus die krijgt ook een appart ip adres waarop datatraffic niet meegeteld word .. op de standaard VC1 VPI/VCI ( 8,35 ) zit dan het internet gedeelte naar skynet via een ppoe sessie .
Dus moest belgacom willen, kunnen ze inderdaad perfect belgacom tv aanbieden zonder dat je adsl go moet nemen .. gewoon de VC1 naar skynet uitschakelen en de enkel de vci2 naar belgacom tv openzetten .. maar dan mislopen ze weer en pak inkomsten natuurlijk ..
Gast

Ligt het aan mij of zijn VTM, KA2 etc. uit het Belgacom aanbod geschrapt ?
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Gast schreef:Ligt het aan mij of zijn VTM, KA2 etc. uit het Belgacom aanbod geschrapt ?
blijkbaar, op de site staan ze er toch niet meer bij voor mijn postcode
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Dus geen VTM, Ka2, VT4 & VijfTV? Goe bezig...
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Kunnen we beter terug met een analoog antennetje gaan kijken, als de belangrijkste Vlaamse commerciele zenders er toch niet meer inzitten :twisted:
Hoera voor één en canvas dan maar?!
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

kan iemand dat nog eens dubble checken???

Geen programma's meer van de VMM ????
Kan, maar zou ik zeeeeer zwak vinden van Belgacom.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij mijn postcode staan VTM, kanaaltwee en JIM er nog op de site-lijst.
svenska
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Bij mijn postcode staan VTM, kanaaltwee en JIM er nog op de site-lijst.
Bij mij ook... :?
svenska
Elite Poster
Elite Poster

PowerSoft schreef:blijkbaar, op de site staan ze er toch niet meer bij voor mijn postcode
Als de postcode van zottegem 9620 is, dan staan de VMM zenders er toch nog bij hoor...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

//Off topic, daar niet Belgacom.
Wel op Interelectra heb je voldoende keuze.
Nu terug on topic.

In verband met Belgacom TV is er voor de postcode 3550 nog altijd geen mogelijkheid, zie screenshot hieronder:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 23 maa 2007, 19:40, in totaal 1 gewijzigd.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Vraagje: als je bepaalde on deman TV progs wilt bezien kost dat ook geld bij belgacom tv?

Ik ken iemand die Telenet digitaal heeft, en moet bij bepaalde prog. betalen.
Vb: witterke kost 1,2€ ofzo.

Is het bij belgacom tv gratis de on deman tv? Van de on deman films weet ik dat het geld kost.
Afbeelding
Gast

Als ik de postcode van Leuven (3000) ingeef staan de zender er niet meer bij. Enkel 5 'witte' vakjes.

Is er hier iemand met Belgacom TV die kan bevestigen of VTM nog werkt of niet ? Anders kan je evengoed een DVB-T antenne en satelliet hangen dan heb je een pak zenders meer vor niks.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

kheb kik nie gedronken ze :p

mijn postcode is idd 9620, en vtm staat er niet meer bij...
niet in firefox, niet in internet explorer, niet in opera ...
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, nu staan er ineens op uw postcode EN de mijne geen vmm zenders meer...
Maar daarstraks wel hoor... :?
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Ook ne keer gaan zien en bij postcode 8870 geen vt4, 5tv, vtm, kanaal 2 en Jim (?)
blabla
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Doe maar eens 3960, daar zijn de VMMA-zenders wél nog bij.

//edit: aha, nu niet meer.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Hoe wilden ze BelgacomTV ook alweer verkopen ? Door de mensen op te lichten of gewoon op goed geluk ?
Blino
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bij mij (8370) staan ze ook niet meer in die lijst, maar ik controleer net en ze zijn nog wel te bekijken.
Anthony1

VTM, KanaalTwee en JimTV zitten wel degelijk nog bij BGCTV, ik kan dat als gebruiker bevestigen. :).

Misschien dat die drie logotjes op een andere server ofzo staan, die op mysterieuze offline gegaan is. Ofzo.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Anthony1 schreef:VTM, KanaalTwee en JimTV zitten wel degelijk nog bij BGCTV, ik kan dat als gebruiker bevestigen. :).

Misschien dat die drie logotjes op een andere server ofzo staan, die op mysterieuze offline gegaan is. Ofzo.
En kan je eens wat ervaringen delen? Interesseert me wel.
Anthony1

Buiten het wegvallen van VT4 en VijfTV en de gebrekkige informatie daaromtrent, ben ik heel tevreden. De beeldkwaliteit is uitstekend, naar mijn bescheiden mening zelfs beter dan die van Telenet Digital TV. Het aanbod zenders is uitstekend, ondertussen zijn het er toch zo'n stuk of zestig in het Vlaamse basispakket. Enkel VT4 en VijfTV zijn een groot mankement.

De catalogus film-on-demand breidt wekelijks uit sinds Belgacom een contract heeft met de drie grote Amerikaanse filmmaatschappijen. Voorlopig is het wachten op VRT-on-demand, maar naar verluidt zou dat midden-februari komen.

Qua interactieve extra's is het voorlopig niet veel soeps, maar ik neem aan dat dat de komende maanden met mondjesmaat zal komen.

Internetsnelheid daalt tijdens het tv-kijken, maar als je enkel surft merk je daar geen zier van. Het is pas bij het downloaden dat je het verschil merkt. Zelfs op meerdere pc's tegelijk surfen gaat perfect.

Het voetbal is werkelijk fantastisch: heerlijk om als fan te kunnen zappen tussen al die wedstrijden. :P

Maar, tenzij je een voetbalfan bent, raad ik aan om toch nog een tijdje te wachten, tot alle platformen (TV-Vlaanderen, Belgacom, Telenet, IN-DI) helemaal op punt staan. Pas dan zal je echt goed kunnen zien wie het betere product heeft...
deej
Elite Poster
Elite Poster

Cool thanks! Goede informatie.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb moeite met te geloven dat dit geen post was een Belgacom medewerker. Het spijt me als ik fout zit, maar het klinkt té veel in het voordeel van Belgacom...
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Phuncz schreef:Ik heb moeite met te geloven dat dit geen post was een Belgacom medewerker. Het spijt me als ik fout zit, maar het klinkt té veel in het voordeel van Belgacom...
Een 'verkoper' die afraadt momenteel er op in te gaan? Goed bezig :D
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Ik zet mensen niet af. Als ze zelf bereid zijn om de talrijke nadelen te aanvaarden, dan help ik hen evenzeer. Maar ik zal niet BelgacomTV ophemelen of dingen vertellen die niet waar zijn. Buiten dat feit om, meeste mensen die hier om BTV vragen hebben allemaal Telenet :)
Anthony1

Was het maar waar dat ik betaald werd door Belgacom.

Zoals gezegd, ik raad momenteel niet aan om over te stappen op digitale televisie, bij Telenet, noch IN-DI, noch Belgacom. Tenzij je een voetbalfan hebt, zijn de voordelen momenteel erg beperkt en heb je weinig zicht op wat de toekomst brengt.

Over enkele maanden weten we wellicht meer. De komende maanden staan er nog zoveel veranderingen op het programma, dat het onmogelijk is te voorspellen wie op termijn de beste perspectieven heeft. Beide partijen zullen straks met een hoop nieuwe interactieve opties komen (ik denk aan de pvr-functies, de on-demandfuncties, e-government, e-banking, digitaal stemmen bij programma's,...), het valt af te wachten bij wie het allemaal het beste ineen zal zitten.

Bovendien wordt het uitkijken naar de nieuwe zenders (VTM-nieuwskanaal, VRT-cultuurkanaal, S-TV, Life!TV en wellicht nog een hoop buitenlandse televisiekanalen). Gezien het feit dat het tegenwoordig blijkbaar een rage is om zenders "exclusief" vast te leggen, zal ook dat ongetwijfeld een enorme rol gaan spelen. Wie zal welke zenders vastkrijgen?
Bovendien zijn er ook nog de film- en de sportpakketten. De rechten van de Duitse voetbalcompetitie worden bijvoorbeeld straks opnieuw geveild, wie zal die binnenhalen?

Allemaal factoren die het momenteel onmogelijk maken om een toekomstgerichte, goede keuze te maken. Daarom is het momenteel beter te wachten. Ook al omdat de prijzen alleen maar kunnen dalen.
Anthony1

Maar ik zal niet BelgacomTV ophemelen of dingen vertellen die niet waar zijn.
Zeg eens wat van wat ik zei niet waar was? Dan kunnen we misschien deftig discussieren. :-o
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Anthony1 schreef:
Maar ik zal niet BelgacomTV ophemelen of dingen vertellen die niet waar zijn.
Zeg eens wat van wat ik zei niet waar was? Dan kunnen we misschien deftig discussieren. :-o
Dat sloeg niet op jou maar op de comment van meon :)

Toch bedankt voor je mening, ik zal er zeker aan denken !
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Zowieso komt er nog een overstap bij Belgacom naar mpeg 4 aan ( minder bandbreedte gebruik) die de huidige decoders niet aankunnen.
Hoe het met HD tv gaat zijn bij Belgacom .... tsja

Bij Telenet is de huidige Digibox niet geschikt voor HD, dus daar zou je dan een nieuwe box ook voor moeten kopen.
Gast

Dat sloeg niet op jou maar op de comment van meon

Toch bedankt voor je mening, ik zal er zeker aan denken !
Ah, oké sorry. ;).
Zowieso komt er nog een overstap bij Belgacom naar mpeg 4 aan ( minder bandbreedte gebruik) die de huidige decoders niet aankunnen.
Hoe het met HD tv gaat zijn bij Belgacom .... tsja
Welke bedoel je met de huidige decoders? Volgens mij kunnen de huidige decoders (http://www.i3micro.com/templates/i3_Pro ... spx?id=263) wel mpeg4 aan... Maar de eerste modellen, die ondertussen al niet meer in omloop zijn, wellicht niet.
linux-freak

Hoi

Ik heb eveneens belgacom-TV en ben daar matig tevreden over.

Liever had ik TV-vlaanderen (via satelliet) gehad, maar is bij mij thuis niet mogelijk een schotel-antenne te plaatsen. Vroeger had ik wel satelliet-tv en die digitale kwaliteit ervan is even goed als van B-TV.

Wat de nadelen zijn van B-TV volgens mij: het toestel aanzetten duurt minsens 5 minuten, wanneer je dit telkens volledig uitschakeld (ja: stekker uit stopcontact: ik heb niet uitgemeten hoeveel het in stand-by stand verbruikt, maar het toestel alsook de adapter blijven warm, dus ik schat dit rond de 20 watt (3 spaarlampen).

Net-gemist-aanbod: dit blijkt te liggen aan de vrt, en dat je op programma's enkele dagen moet wachten en deze dienst beter "op vakantie geweest" zou noemen blijkt zowel bij telenet als bij belgacom van't zelfde te zijn. Enkel van programma's als Thuis, het Journaal en alle "Het leven zoals het is...-brol" kan je zeker zijn dat ze binnen de twee uur na uitzending beschikbaar zijn.

De dienstverlening bij Belgacom-TV laat volgens mij ook te wensen over: ze behandelen je als een idioot. Onlangs kloeg ik erover dat ik al twee dagen zat te wachten op een "net gemist" van de laatste show, nog een dag later stond de desbetreffende aflevering er toch op, en een week later kreeg ik een mail waarin men stelde "dat ik waarschijnlijk niet naar beneden gescrold had uit de keuze-lijst, daar het scherm maar een aantal programma's per pagina toont". Sorry, daar kan ik mezelf in opwinden om zo behandeld te worden, met een ping-pong spel tussen wie de schuldige is: vrt of Belgacom-tv van de te laat vertoonde programma's bemoei ik me niet: ik betaal aan Belgacom TV hier maandelijks geld voor deze service, zij moeten het dan maar oplossen. En ik ben geen idioot en ik wee hoe je naar pagina twee moet gaan bij het "net-gemist" aanbod.

Zender-aanbod: een massa zenders, vele franstalige en wat duitstalige, maar 1 spaanstalige TVE (sorry, dit laatste is voor mij interessant) en dan brol als Big-Brother die je heel de dag vanuit alle hoeken van het huis live kan volgen. Geen VT4 en VijfTV, wat ik niet zo erg jammer vind, maar ik had toch liever deze zenders dan dan de 70 andere zenders waar ik nooit naar kijk.

On-demand film-aanbod: hier wordt in elk geval verder aan gewerkt. Een tof initiatief, maar soms worden films en filmbeschrijving door elkaar geschud (concreet voorbeeld uit het Vlaams Filmarchief: bij De Loteling krijg je de beschrijving van de film Max (van J Vermeire). Ik heb niet uitgetest welke film je uiteindelijk te zien krijgt bij het huren van dit geval)

Kortom: dit zijn mijn ervaringen van 3 weken Belgacom-TV, over Telenet kan ik niks zinnigs zeggen daar ik het nooit gezien heb. Moest ik opnieuw kunnen kiezen, ik zou voor Analoge Telenet-tv gaan in afwachting.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

linux-freak schreef:On-demand film-aanbod: hier wordt in elk geval verder aan gewerkt.
Onlangs ben ik eens door de lijst gelopen (bij TN dan), en ofwel is mijn filmkennis zo slecht, ofwel zit er zoveel rommel in die ik niet ken. Voor men dus een videotheek kan vervangen zal men nog hard moeten werken aan dit aanbod.

Vond het ook dom dat je bij Prime geen "movie" on demand kan doen, en over het algemeen vind ik het hele on-demand gewoon te duur. Het is te gek dat je voor een gewone TV-serie bijna evenveel moet betalen als een deftige film in de videotheek in 16:9 met DTS.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”