Kijk als bussen die vandaag de dag geleverd worden door bv. VDL, gewone dieselbussen maar ook de nieuwere hybride modellen, als die al te kampen hebben met een waslijst aan mankementen en kinderziektes dan houd ik echt m'n hart vast voor BYD.Splitter schreef: 05 jan 2024, 13:34dat is een bijna 3j oud artikel over bussen die toen een jaar eerder in dienst werden genomen (dus nog vroeger geproduceerd),
en gaat dus over bussen van zeker zo'n 5j geleden.
je mag dus, denk ik, redelijkerwijze verwachten dat dat een nieuwe gen1 reeks was die de beloftes niet haalde (kijk naar cybertruck beloftes vs realiteit),
en dus op papier meer waard was dan keolis uiteindelijk kreeg - iets wat logischerwijze niet zou mogen voorvallen bij de lijn (als ze hun huiswerk hebben gedaan)
En wat betreft de problemen van jaren geleden die zijn nog steeds niet opgelost hoor.
Jammer genoeg zitten de meeste artikelen die daarover gaan achter een betaalmuur maar hier toch 1 die je vrij kan lezen.
https://pvmagazine.nl/het-gebed-zonder- ... de-veluwe/
Toegevoegd na 4 minuten 39 seconden:
Veroorzaken die BYD bussen dan ziektes, giftige straling,... of gaat men op ziekteverzuim als de bus defect is?[/quote]
Er is een waslijst aan mankementen die gezondheidsproblemen veroorzaken.
Er is sprake van een rare geur die in de bus hangt maar ook een soort van fijn zwart stof dat in het voertuig zou terecht komen.
Bestuurdersstoelen die slecht gemonteerd worden (scheef)
Stuurposten die los zitten en rammelen.
Voertuigen trekken naar rechts wanneer men rechtdoor wil
Heb je ooit al eens met een bus gereden waarin het stuur centimeters uit het midden staat?
Ik wel, kan het je niet aanraden.
Toegevoegd na 2 minuten 29 seconden:
Het zou je kunnen verbazen hoeveel begrip je van reizigers krijgt wanneer je op een fatsoenlijke manier met ze in gesprek gaat enJoe de Mannen schreef: 05 jan 2024, 13:44 Waarschijnlijk niet maar wel van alle bagger die je als bestuurder van een in-panne-gevallen-bus over je heen krijgt van 'de mondige medemens
hen verteld wat het probleem is.
Toegevoegd na 1 minuut 6 seconden:
Misschien je telefoon toch maar niet opladen in de bus?Joe de Mannen schreef: 05 jan 2024, 13:44Gaan Tsjing Pong Poe en zijn kolnuiten nu ook weten waar ik naartoe ga met de bus ?
Je weet nooit hoeveel invloed het heeft op het bereik.