Wat ons nog te wachten staat in 2006

Vampier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 maa 2004, 15:56

Ik ben benieuwd wat ons allemaal nog te wachten staat in 2006 omtrend de snelheden (eventuele verhoging) Upgrades stabiliteit ect
Ik moet zeggen dat de laatste maand de disconnects gelukkig afnemen en nu nog sporadisch voorkomen maar verder ben ik een tevreden klant snelheden altijd rond de 300 kb dus zelf omtrend dat niks te klagen, maar omdat ze overal in BE de snelheden omhoog gooien ben ik erg benieuwd of RDSL ook mee gaat in deze trend.
En ook nog bij deze een voorspoedig 2006 voor alle medewerkers van RDSL
I'm no man i'm no women i'm a BAT
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik denk niet direct dat ze van 3.3 naar 4 mbit ofzo zullen gaan. Er zijn nu al zoveel problemen met de 3.3 te halen enzovoort. :|
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Awel se ik denk dat ik leuk nieuws te melden heb:
Tis niet officieel maar wel uit betrouwbare bron ;-)

zoals julie al wel gelezen hebben gaat realDSL stilaan migreren naar een eigen netwerk (het deel van belgacom tot realdsl)

Die omschakeling gaat toch wel degelijk een snelheidsverhoging inhouden.

klanten gaan dan een lijnprofiel van 4,4Mbps krijgen ipv het huidige van 3,3Mbps

Ik denk dat dit toch goed nieuws is voor 2006
Wat er met de upload gebeurd is nog niet zeker
heel waarschijnlijk blijft die wel 512Kbps maar ook 1Mbps overwegen ze

Nu wat ik niet zo graag zou willen lezen op deze post is negatieve comentraar als 'shit man, en ze halen amper nog maar 3 Mbps' ofzo
laat die aub achterwegen daar is niemand mee gedient...

Normaal gezien als indien je ge migreerd zijt geen last meer hebben van die QoS...
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

1Mbit upload zou wel shocking zijn :) (in de positief zin dan)
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Laten we hopen dat RealDSL idd. hun hoofd boven water kan houden en dat er verbetering komt ipv. een druppel op een hete plaat. Dan is dat een mijlpaal voor België en is er kans dat stilaan de rest gaat volgen.
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Laten we vooral hopen dat de pagina http://www.realdsl.be/register.php zo vlug mogelijk veranderd zodat ik me eens eindelijk aan kan gaan melden...

Hoe vaak ik al "Schoten, sinds 21 oktober 2005" gelezen heb...
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

prodata schreef:Awel se ik denk dat ik leuk nieuws te melden heb:
Tis niet officieel maar wel uit betrouwbare bron ;-)

zoals julie al wel gelezen hebben gaat realDSL stilaan migreren naar een eigen netwerk (het deel van belgacom tot realdsl)

Die omschakeling gaat toch wel degelijk een snelheidsverhoging inhouden.

klanten gaan dan een lijnprofiel van 4,4Mbps krijgen ipv het huidige van 3,3Mbps

Ik denk dat dit toch goed nieuws is voor 2006
Wat er met de upload gebeurd is nog niet zeker
heel waarschijnlijk blijft die wel 512Kbps maar ook 1Mbps overwegen ze

Nu wat ik niet zo graag zou willen lezen op deze post is negatieve comentraar als 'shit man, en ze halen amper nog maar 3 Mbps' ofzo
laat die aub achterwegen daar is niemand mee gedient...

Normaal gezien als indien je ge migreerd zijt geen last meer hebben van die QoS...


en voor wannneer is de migratie nu eigenlijk juist gepland? start en einde?
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Een 4,4 profiel zou mooi zijn betekend in theorie 550kbyte.
En wat ook belangrijk is een upstream van 1mbit !
Ben echt nieuwsgierig.
Eigen netwerk betekend ook meer stabiele snelheden.
Het valt af te wachten hoe de concurrentie met hun adsl2+ gaat opspringen
i.v.m datalimiet als die ook een FUP krijgt van 100 gig vrees ik ervoor dat
heel wat mensen gaan overstappen.
Valt allemaal af te wachten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Braincel schreef:Een 4,4 profiel zou mooi zijn betekend in theorie 550kbyte.


Wat baat een 4,4 profiel als men met een 3,3 nog niet eens gemiddeld de helft van de bandbreedte kan leveren ?

Braincel schreef:Eigen netwerk betekend ook meer stabiele snelheden.


Er is geen eigen netwerk, en er zal nooit een eigen netwerk zijn. In het beste geval kan RealDSL met zijn nieuwe leverancier (men zal net zoals bij Telenet Solutions nu ergens anders een netwerk huren - lees; betalen) beter onderhandelen zodat er marge is voor meer bandbreedte.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

r2504 schreef:
Braincel schreef:Een 4,4 profiel zou mooi zijn betekend in theorie 550kbyte.


Wat baat een 4,4 profiel als men met een 3,3 nog niet eens gemiddeld de helft van de bandbreedte kan leveren ?

Braincel schreef:Eigen netwerk betekend ook meer stabiele snelheden.


Er is geen eigen netwerk, en er zal nooit een eigen netwerk zijn. In het beste geval kan RealDSL met zijn nieuwe leverancier (men zal net zoals bij Telenet Solutions nu ergens anders een netwerk huren - lees; betalen) beter onderhandelen zodat er marge is voor meer bandbreedte.


Ofwel ben je van de concurrentie of heel negatief,klopt idd dat snelheid niet stabiel was maar op het moment loop ik terug rond de 320k en stabiel.
Info gevraagd en ze zijn heus van plan naar 4.4mbit te gaan.
Als ze dat kunnen verwezelijken zeker en vast gekoppeld aan hun zeer flexibele FUP van 100gig kunnen andere isps daar een puntje aan zuigen .
Denk ik.Ik zie alvast verbeteringen en ben weer tevreden.
Moet ze zeker de kans geven.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:Er is geen eigen netwerk, en er zal nooit een eigen netwerk zijn. In het beste geval kan RealDSL met zijn nieuwe leverancier (men zal net zoals bij Telenet Solutions nu ergens anders een netwerk huren - lees; betalen) beter onderhandelen zodat er marge is voor meer bandbreedte.


Informeer u eerst es ket voor dat ge loze berichten de wereld instuurt !
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Braincel schreef:Een 4,4 profiel zou mooi zijn betekend in theorie 550kbyte.
En wat ook belangrijk is een upstream van 1mbit !
Ben echt nieuwsgierig.
Eigen netwerk betekend ook meer stabiele snelheden.
Het valt af te wachten hoe de concurrentie met hun adsl2+ gaat opspringen
i.v.m datalimiet als die ook een FUP krijgt van 100 gig vrees ik ervoor dat
heel wat mensen gaan overstappen.
Valt allemaal af te wachten.


Als ik in een gesprek met realroot chief Cain Ransbottyn het volgende lees:

" Momenteel heeft RealDSL een klantenbestand van 800 gebruikers. Sinds 21 oktober heeft het vooruitstrevende bedrijf een klantenstop moeten afkondigen. "


dan frons ik meer dan 1 keer mijn wenkbrouwen.

- Het zo gortig verknoeien met slechts zo weinig gebruikers.
- Blijkbaar een zeer hoge nood aan providers met een FUP in België

en vooral:

Ik hou m'n hart vast voor de toekomst.

Enfin, we zullen zien wat ze ze zullen verwezenlijken.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

PHO schreef:dan frons ik meer dan 1 keer mijn wenkbrouwen.

- Het zo gortig verknoeien met slechts zo weinig gebruikers.
- Blijkbaar een zeer hoge nood aan providers met een FUP in België


Blijkbaar he b jij de hele historie niet gevolgd ? 800 users die een FUP hebben verbruiken een pak meer als 5000 users die een limiet hebben van 10 gig ! Ik herinner mij de begindagen van realdsl waarbij 50 gebruikers constant aan 40 mbit zaten (wat enorm veel is voor een zo klein aantal gebruikers)!

Feit is gewoon dat de toeleverancier (Telenet Solutions) niet meer kon volgen met de grote vraag van deze 800 gebruikers !
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

ditCh schreef:
PHO schreef:dan frons ik meer dan 1 keer mijn wenkbrouwen.

- Het zo gortig verknoeien met slechts zo weinig gebruikers.
- Blijkbaar een zeer hoge nood aan providers met een FUP in België


Blijkbaar he b jij de hele historie niet gevolgd ? 800 users die een FUP hebben verbruiken een pak meer als 5000 users die een limiet hebben van 10 gig ! Ik herinner mij de begindagen van realdsl waarbij 50 gebruikers constant aan 40 mbit zaten (wat enorm veel is voor een zo klein aantal gebruikers)!

Feit is gewoon dat de toeleverancier (Telenet Solutions) niet meer kon volgen met de grote vraag van deze 800 gebruikers !


Zeg iets over de slechte leveranciers in BE.
Met @home (wat ik heb op kot) een FUP van 60gb per dag.
Hoe spelen die mannen dat dan klaar moet je mij dat toch eens uitleggen?

Ofwel zijn wij een derdewereld land op vlak van internet ofwel gebeuren er in andere landen allemaal mirakels :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:Feit is gewoon dat de toeleverancier (Telenet Solutions) niet meer kon volgen met de grote vraag van deze 800 gebruikers !


TN heeft 600.000 residentiele klanten, en enkele duizende bedrijven op internet hangen... en dan ga jij hier vertellen dat ze niet in staat zijn om 800 gebruikers hun traffiek te verzorgen :roll:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

r2504 schreef:TN heeft 600.000 residentiele klanten, en enkele duizende bedrijven op internet hangen... en dan ga jij hier vertellen dat ze niet in staat zijn om 800 gebruikers hun traffiek te verzorgen :roll:


Kijk he ik ga proberen kalm te blijven, maar ik maak me behoorlijk ziek in zulke comments...

Ten eerste heeft Telenet en Telenet Solutions niets met elkaar te maken.

Vergelijk Telenet Solutions met Belgacom ESB deze firme bied BLES verbindingen aan, dwz dat je een dedicated fiber krijgt van begacom met een banddbreedte van 2Mbit bijvb...

Zo heeft RealROOT een contract met telenet dat telenet de verbinding via STM-1 (wat onderdeel is van een ATM netwerk) verbind met realroot, dwz dat realroot een ATM switch van Telenet Solutions heeft staan waar een stm1 op toekomt.

Indien je dus 200 gebruikers op segment turnhout hebt zitten gaan deze 200 gebruikers over 1 enkele stm1 lijn, stm1 is tot 155 Mbps
indien die 200 gebruikers dus continu leechen komt dit neer op
0,775 Mbps per gebruiker vandaar dat turnhout te weinig krijgt per gebruiker !!!!

tot zover dit, stel dat RealROOT aan Telenet Solutions een STM-4 vraagt of hoger vraag telenet 180€ per klant, belachelijk veel


Oplossing is dus zelf ATM switches te kopen, en een Fiber gaan huren.
Door zo te werken upgrade je waar nodig tot stm-16 als je wil!

Volgende stap is zelf DSLAMS zetten hier kan je een lijnprofiel op zetten van 4mbps als de coper van belgacom het toelaat...



Ik heb bij het posten van mijn aankondiging gezegt dat ik zulke comments liever niet lees dan wel, omdat het technisch niet klopt en het probleem verholpen is met het 'eigen' netwerk

Ik begrijp jou houding maar ik kan je 1 ding vertellen ik ben ook ex klant van A2f en ik zeg je dat zij NIETS deden aan de problemen.

RealDSL probeert een oplossing te zoeken en komt er ook...

Nog een opmerking dan, wat zit jij nu toch altijd te zeggen dat RealDSL geen eigen netwerk heeft????

Ken jij het OSI model???

Dit is opgebouwd uit lagen.
Als realroot van Layer2 tot Layer7 een datatransport kan aanbieden moet jij mij is zeggen waarom die Layer1 zo belangrijk is.

Om het nog moeilijker te maken met die eigen ATM switchen met STM interface bezitten ze een stukje van het Layer1 netwerk....

Dat je dan zit te zeggen dat ze geen eigen netwerk hebben.

Een andere partner gaat gewoon de fiber leveren
dwz als RealROOT op die fiber STM switches aansluit, fine...
maar evengoed als zij daar Ethernet zouden over sturen ook fine...

En al het gene van RealROOT tot internet is van RealROOT zelf....

Ik maak me zo woedend in die comments die gewoon technisch niet gegrond zijn...


En Ditch nu vraag ik je steun :p hihi


EDIT: op vraag even aangepast om bepaalde woorduitdrukkingen te verandere ;) bij deze...
Laatst gewijzigd door netdata 06 jan 2006, 22:44, in totaal 1 gewijzigd.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

r2504 is gewoon een beetje sceptisch, dat is gezond, prodata je moet daarvoor niet zo op je paard springen en je mag gerust ietwat kalmere taal hanteren.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

airzimmy schreef:r2504 is gewoon een beetje sceptisch, dat is gezond, prodata je moet daarvoor niet zo op je paard springen en je mag gerust ietwat kalmere taal hanteren.


Tis omda ge het zo vriendelijk vraagt dak et ff zal aapasse ;) word er alleen lastig van,
spectisch is ok en gezond das waar, maar niet als het niet onderbouwd is vind ik dan, dan kan je beter geen mening hebben...
elkantara
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jan 2006, 22:34

Ik heb hier nu al een ongeveer een jaar dit forum over RDSL/Realroot met amusement en stijgende verbazing zitten volgen.

Allerlei geinformeerde en niet-geinformeerde bijdragen, gissingen, wensen en dagdromen.

En er is één poster die het vanaf het begin correct (door-)zag, en dat is r2504
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

elkantara schreef:Ik heb hier nu al een ongeveer een jaar dit forum over RDSL/Realroot met amusement en stijgende verbazing zitten volgen.

Allerlei geinformeerde en niet-geinformeerde bijdragen, gissingen, wensen en dagdromen.

En er is één poster die het vanaf het begin correct (door-)zag, en dat is r2504


*HOEST* en gij zijt r2504 onder een andere account? :roll:
StijnV
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2006, 23:14

witte! schreef:
elkantara schreef:Ik heb hier nu al een ongeveer een jaar dit forum over RDSL/Realroot met amusement en stijgende verbazing zitten volgen.

Allerlei geinformeerde en niet-geinformeerde bijdragen, gissingen, wensen en dagdromen.

En er is één poster die het vanaf het begin correct (door-)zag, en dat is r2504


*HOEST* en gij zijt r2504 onder een andere account? :roll:


Idd, het valt nogal op :)

Ik volg UB al jaren en er is maar 1 user die zo fanatiek de ISP's verdedigd als het op limieten aankomt en das r2504 , hoe kan je nu als consument voor iets zijn wat in je nadeel speelt :s ik begrijp daar dus echt helemaal niets van :-D
elkantara
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jan 2006, 22:34

witte! schreef:
elkantara schreef:En er is één poster die het vanaf het begin correct (door-)zag, en dat is r2504


*HOEST* en gij zijt r2504 onder een andere account? :roll:


Neen, maar r2504 is hier de enige die door de bomen het bos nog ziet. En er worden hier nogal wat bomen opgezet, terwijl er niet veel bos is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

prodata schreef:Kijk he ik ga proberen kalm te blijven, maar ik maak me behoorlijk ziek in zulke comments...


Tja, als RealDSL het vertikt van communicatie te voeren met hun klanten dan is dit het resultaat. Blijkbaar leren bedrijven niet uit fouten van hun voorgangers, maar vertrouwen naar je klanten toe is het belangrijkste wat er is.

prodata schreef:Ten eerste heeft Telenet en Telenet Solutions niets met elkaar te maken.


Ze hebben niets met elkaar te maken maar verder is het inderdaad gewoon hetzelfde bedrijf dat wegens juridische aansprakelijkheid en andere redenen is opgesplitst.

prodata schreef:tot zover dit, stel dat RealROOT aan Telenet Solutions een STM-4 vraagt of hoger vraag telenet 180€ per klant, belachelijk veel


Ik weet niet welke contracten dat RealDSL heeft... maar normaal gaan die over bandbreedte, en niet over het aantal users. Ik heb ook maar ervaring tem. STM-1.

prodata schreef:Oplossing is dus zelf ATM switches te kopen, en een Fiber gaan huren. Door zo te werken upgrade je waar nodig tot stm-16 als je wil!


Als je wil... en vooral veel centjes hebt (en dan zwijgen we nog maar over eigen DSLAM's plaatsen). Maar die 800 klanten sponseren dat wel.

prodata schreef:Als realroot van Layer2 tot Layer7 een datatransport kan aanbieden moet jij mij is zeggen waarom die Layer1 zo belangrijk is.


Omdat je die bij een doos Dixan krijgt.

prodata schreef:RealDSL probeert een oplossing te zoeken en komt er ook...


Laten we het voordeel van de twijfel gebruiken en het voorlopig daarbij houden. RealDSL gaat het oplossen, wel dat ze dan een correcte communicatie doen naar de klanten (blijkbaar kan jij die beter doen dan hen)... en een datum wanneer dit voor iedereen is opgelost (dan moeten klanten ondertussen niet gissen waarom er nu weer een QoS actief is). Ik veronderstel dat je duidelijk afspraken hebt over opleveringen, of niet ?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

ditCh schreef:
PHO schreef:dan frons ik meer dan 1 keer mijn wenkbrouwen.

- Het zo gortig verknoeien met slechts zo weinig gebruikers.
- Blijkbaar een zeer hoge nood aan providers met een FUP in België


Blijkbaar he b jij de hele historie niet gevolgd ? 800 users die een FUP hebben verbruiken een pak meer als 5000 users die een limiet hebben van 10 gig ! Ik herinner mij de begindagen van realdsl waarbij 50 gebruikers constant aan 40 mbit zaten (wat enorm veel is voor een zo klein aantal gebruikers)!

Feit is gewoon dat de toeleverancier (Telenet Solutions) niet meer kon volgen met de grote vraag van deze 800 gebruikers !


We maken een simpele rekensom.

800 gebruikers met een lijnprofiel van 3,3mbit/s = 2640 mbit/s nodig als ze iedereen constant volledige snelheid willen garanderen. ( en ik reken nog in de bruto snelheid )

Maar zoals elke andere provider hanteert ook RealDSL een overbooking. In belgië wordt die door de providers stil gehouden, in Nederland ligt die bij de providers vaak op 1:20.

In ons rekensommetje betekent dit: 2640 / 20 = 132 MBit/s

En jij beweert dat telenet solutions dit niet kan leveren ??
Alleen al voor colruyt leveren ze een 100mbps verbinding.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
prodata schreef:RealDSL probeert een oplossing te zoeken en komt er ook...


Laten we het voordeel van de twijfel gebruiken en het voorlopig daarbij houden. RealDSL gaat het oplossen, wel dat ze dan een correcte communicatie doen naar de klanten (blijkbaar kan jij die beter doen dan hen)... en een datum wanneer dit voor iedereen is opgelost (dan moeten klanten ondertussen niet gissen waarom er nu weer een QoS actief is). Ik veronderstel dat je duidelijk afspraken hebt over opleveringen, of niet ?


Het moet eerst allemaal getest worden. Hiermee zijn we nu bezig. (eigen netwerk)

prodata doet dat graag, de anderen meer informeren ;)

Ik heb zelfs ook A2F gehad. Oplossingen beloven maar die zijn nooit gekomen. (ook al had ik er geen last van).
RealROOT is in ieder geval bezig met een oplossing..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

StijnV schreef:Ik volg UB al jaren en er is maar 1 user die zo fanatiek de ISP's verdedigd als het op limieten aankomt en das r2504 , hoe kan je nu als consument voor iets zijn wat in je nadeel speelt :s ik begrijp daar dus echt helemaal niets van :-D


Zo hard blijkt dat toch niet in m'n nadeel te spelen... ik heb reeds vijf jaar een perfect stabiel netwerk dat mij 24u per dag +- 650 KB/s download geeft. Nadeel, ik kan niet "unlimited" downloaden.

Als je mij trouwens al jaren volgt dan weet je best dat ik niet tegen een verhoging ben (die upload limiet van TN mag van mij morgen al weg), maar waar ik wel tegen ben is de manier van A2F en RealDSL... die 800 gebruikers willen dat misschien dan wel, maar ik betwijfel of dat andere miljoen gebruikers het ook wil ?

RealDSL had zo'n mooi alternatief kunnen zijn (zeker ivm. het fixed IP) moest men niet per se unlimited willen aanbieden. Noem het stom, noem het naief... maar ondertussen is het dan toch maar dikke ellende.

Enfin, we wachten af...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

PHO schreef:En jij beweert dat telenet solutions dit niet kan leveren ??
Alleen al voor colruyt leveren ze een 100mbps verbinding.


Volledig met je eens maar je vergist je op 1 puntje jou berekening klopt als iedere stm verbinding evenveel gebruikers heeft.

Ik haalde het segment turnhout aan waar iets minder dan 200 gebruikers zitten

stm1 = 155Mbps (dus dat kunne ze leveren, maar meer niet)

Het is nu net op dat punt waar er meer dan 155Mbps gevraagt word.

200 gebruikers aan 3,3 Mbps = 660 Mbps moet er aanwezig zijn willen alle 200 gebruikers continu alles dicht trekken

telenet levert 155Mbps => optimaal zou 660Mbps

dus op zen minst een STM-4 verbinding want die is 622 Mbps...

mss dan ook ineens ter verduidelijking van r0425 vermits je hier over ATM spreekt, en Peer To Peer moet er per gebruiker een sessie worden opgestart, RealROOT betaalt per bandbreedte en per sessie, vermits 1 gebruikers = 1 sessie betaalt men per gebruiker (sessie's worden gecontroleerd omdat die ATM's van Telenet Solutions zijn.

En ja RealDSL heeft eigen lijnkaarten voor STM's in hun routers steken...
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

prodata schreef:
telenet levert 155Mbps => optimaal zou 660Mbps

dus op zen minst een STM-4 verbinding want die is 622 Mbps...



Je vergeet je overbooking, want geen enkele provider - ook niet in Nederland - reserveert voor elke gebruiker de maximumsnelheid. Dan kom je niet uit je kosten met dergelijk lage prijs.

Jouw ideale 660 Mbps wordt na toepassing van de overbooking herleid naar 33 Mbps, wat perfect leverbaar is.

Mochten die 200 gebruikers over STM-1 beschikken, dan zouden ze alsnog kunnen downloaden aan ongeveer 700 Kbit/s mocht ze allen continu downloaden. Maar dat halen ze niet.
Dus de enige conclusie die ik kan trekken is dat realDSL minder bandbreedte aankoopt.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

prodata schreef:
r2504 schreef:TN heeft 600.000 residentiele klanten, en enkele duizende bedrijven op internet hangen... en dan ga jij hier vertellen dat ze niet in staat zijn om 800 gebruikers hun traffiek te verzorgen :roll:


Kijk he ik ga proberen kalm te blijven, maar ik maak me behoorlijk ziek in zulke comments...

Ten eerste heeft Telenet en Telenet Solutions niets met elkaar te maken.

Vergelijk Telenet Solutions met Belgacom ESB deze firme bied BLES verbindingen aan, dwz dat je een dedicated fiber krijgt van begacom met een banddbreedte van 2Mbit bijvb...

Zo heeft RealROOT een contract met telenet dat telenet de verbinding via STM-1 (wat onderdeel is van een ATM netwerk) verbind met realroot, dwz dat realroot een ATM switch van Telenet Solutions heeft staan waar een stm1 op toekomt.

Indien je dus 200 gebruikers op segment turnhout hebt zitten gaan deze 200 gebruikers over 1 enkele stm1 lijn, stm1 is tot 155 Mbps
indien die 200 gebruikers dus continu leechen komt dit neer op
0,775 Mbps per gebruiker vandaar dat turnhout te weinig krijgt per gebruiker !!!!

tot zover dit, stel dat RealROOT aan Telenet Solutions een STM-4 vraagt of hoger vraag telenet 180€ per klant, belachelijk veel


Oplossing is dus zelf ATM switches te kopen, en een Fiber gaan huren.
Door zo te werken upgrade je waar nodig tot stm-16 als je wil!

Volgende stap is zelf DSLAMS zetten hier kan je een lijnprofiel op zetten van 4mbps als de coper van belgacom het toelaat...



Ik heb bij het posten van mijn aankondiging gezegt dat ik zulke comments liever niet lees dan wel, omdat het technisch niet klopt en het probleem verholpen is met het 'eigen' netwerk

Ik begrijp jou houding maar ik kan je 1 ding vertellen ik ben ook ex klant van A2f en ik zeg je dat zij NIETS deden aan de problemen.

RealDSL probeert een oplossing te zoeken en komt er ook...

Nog een opmerking dan, wat zit jij nu toch altijd te zeggen dat RealDSL geen eigen netwerk heeft????

Ken jij het OSI model???

Dit is opgebouwd uit lagen.
Als realroot van Layer2 tot Layer7 een datatransport kan aanbieden moet jij mij is zeggen waarom die Layer1 zo belangrijk is.

Om het nog moeilijker te maken met die eigen ATM switchen met STM interface bezitten ze een stukje van het Layer1 netwerk....

Dat je dan zit te zeggen dat ze geen eigen netwerk hebben.

Een andere partner gaat gewoon de fiber leveren
dwz als RealROOT op die fiber STM switches aansluit, fine...
maar evengoed als zij daar Ethernet zouden over sturen ook fine...

En al het gene van RealROOT tot internet is van RealROOT zelf....

Ik maak me zo woedend in die comments die gewoon technisch niet gegrond zijn...


En Ditch nu vraag ik je steun :p hihi


EDIT: op vraag even aangepast om bepaalde woorduitdrukkingen te verandere ;) bij deze...

Staande ovatie! :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:Awel se ik denk dat ik leuk nieuws te melden heb:
Tis niet officieel maar wel uit betrouwbare bron ;-)

zoals julie al wel gelezen hebben gaat realDSL stilaan migreren naar een eigen netwerk (het deel van belgacom tot realdsl)

Die omschakeling gaat toch wel degelijk een snelheidsverhoging inhouden.

klanten gaan dan een lijnprofiel van 4,4Mbps krijgen ipv het huidige van 3,3Mbps

Ik denk dat dit toch goed nieuws is voor 2006
Wat er met de upload gebeurd is nog niet zeker
heel waarschijnlijk blijft die wel 512Kbps maar ook 1Mbps overwegen ze

Nu wat ik niet zo graag zou willen lezen op deze post is negatieve comentraar als 'shit man, en ze halen amper nog maar 3 Mbps' ofzo
laat die aub achterwegen daar is niemand mee gedient...

Normaal gezien als indien je ge migreerd zijt geen last meer hebben van die QoS...


1mbit ik kan niet wachten.. hun upload is altijd betrouwbaar geweest hun download is niet altijd 100%, maar toch ik heb het volste vertrouwen dat dit voorbij is, eens ze overgestapt zijn naar hun eigen netwerk.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

bjansens schreef:Staande ovatie! :)


LOL en thx ;-)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:Tja, als RealDSL het vertikt van communicatie te voeren met hun klanten dan is dit het resultaat. Blijkbaar leren bedrijven niet uit fouten van hun voorgangers, maar vertrouwen naar je klanten toe is het belangrijkste wat er is.


Ergens ben ik met u akkoord, maar toch wou ik even dit zeggen.

Ik vind niet dat als in het verleden fouten zijn gemaakt dat het realdsl niet gepermiteerd is die dan ook te maken, hier mee wil ik zeggen dat realdsl ook het recht heeft om fouten te maken tenslotte zijn we allemaal maar mensen, ook wil ik hiermee zeggen dat als een vorige provider fouten gemaakt heeft dat men die ook niet moet gaan koppelen aan realdsl, geef ze de kans om zaken recht te zetten we zullen zien wat de toekomst brengt.

Tot slot communicatie, eerlijk heb ik sinds realdsl nog nooit zoveel over netwerk en hoe het allemaal werkt binnen een isp geleerd sinds realdsl, misschien niet allemaal informatie die direct van realdsl komt, maar stel een vraag telefonisch individueel en ze antwoorden graag, ook als ze het niet weten zeggen ze gewoon ik weet het niet, terwijl ik ooit bij andere providers anders geweten heb. Punt is de informatie is misschien naar hier gebracht door klanten van realdsl, maar deze hebben hun informatie ook ergens vandaan.

Langs de andere kant vind ik het wel knap dat je altijd voor je mening uitkomt, en dat je ook bij je standpunt blijft tot bewijzen weerleggen wat jze zegt.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Een beetje off topic maar toch:

Hoe kan je een goeie uploadsnelheid halen als je stm1 (syncroon) overvol zit? Krijgt upload voorang op download?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Block schreef:Een beetje off topic maar toch:

Hoe kan je een goeie uploadsnelheid halen als je stm1 (syncroon) overvol zit? Krijgt upload voorang op download?


Goede vraag, waar ik geen antwoord op weet.
Maar ik ga et uitzoeken ;)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Moet je niet gewoon altijd voor een marge zorgen? Want de acknowledgements van pakketten enzo zitten ook vast in de uploadqueue. Vandaar de vertragingen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Antwoord was simpeler dan ik verwachte...

Gewoon omda die STM-1 Full Duplex is en haal je dus 155Mbps Up en ook 155Mbps Down...
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

sweet full duplex :twisted:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

prodata schreef:Nu wat ik niet zo graag zou willen lezen op deze post is negatieve comentraar als 'shit man, en ze halen amper nog maar 3 Mbps' ofzo
laat die aub achterwegen daar is niemand mee gedient...


Alstublief hé zeg r2504 moet je het echt weer gaan verpesten, wij willen gewoon weten wat RDSL zoal van plan is in 2006, we weten al langer dan vandaag dat jij niet gelooft in hun netwerk. Dat is dan pech voor jou, jij bent geen klant van RealDSL dus STFU. Er zijn mensen hier die het liever van RDSL zelf horen of bv. van Prodata. Ge hebt uw punt duidelijk gemaakt in andere topics, en bovenstaande quote vraagt prodata zo vriendelijk om alstublief geen negatief commentaar, maar nee r2504 wil weer zijn standpunt duidelijk maken, alsjeblief zeg.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik wil hier nu geen zijde kiezen... Maar ik kan r2504 best volgen in z'n redenering. Het gaat hier niet om meningen ventileren, maar om staalharde feiten. De ene bekijkt alles gewoon iets realistischer dan de andere. Je moet soms eens advocaat van de duivel spelen om de ware toedracht van de zaken te zien.

Ik zeg hierbij niet dat ik r2504 z'n mening deel, maar ik daag je uit om de onwaarheden uit z'n posts te halen en ze te weerleggen met feiten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Ieder zijn mening ntl, maar de vergelijking maken tss a2f en realdsl is simpelweg niet fair. Ik heb meer dan een jaar a2f ondergaan alwaar men hemel en aarde verzette om mensen zo vaak mogelijk af te sluiten en zoveel mogelijk nieuwe contracten binnen te halen om de put te dempen. Realdsl geeft me tenminste de indruk dat ze proberen de problemen te verhelpen en je klachten au serieux nemen. (ik krijg nog altijd de kriebels van de woorden grootverbruiker, intern netwerk, belgacom en lijnreset ;))

Nuja ik denk dat het r2504 was die een nieuw isp kiezen vergeleek met geblindoekt darts spelen. Bij a2f had ik in mijn voet geschoten en bij rdsl in de roos. Mits enkele kleine verbeteringen zelfs in de 3x20.

Bij a2f had je ook enkele enhousiastelingen die hun maar bleven verdedigen omdat zij het geluk hadden om weinig last te ondervinden van de problemen, ik hoop dat ik niet zoiemand ben geworden, ik stoorde mij mateloos aan hun naiviteit.

a2f != rdsl, ik denk dat dat voor iedereen die beide heeft gehad duidelijk is.

Waarom wordt er hier de laatste tijd zo op diene joeng geschoten zeg, val zijn meningen aan ipv zijn persoonlijkheid. Ook ik heb niet genoeg kennis van zaken om zijn meningen onderuit te halen, dus doe ik dat ook niet. Ik laat dat over aan de lokale techneuten, maar ik verlaag me niet tot persoonlijke aanvallen omdat hij mijn hoop op verbetering in twijfel trekt.

In de hele a2f periode had hji overschot van gelijk (na een half jaar ergernis over zijn pessimisme moest ik dit dit gewoon inzien). Of hij in het geval van realdsl een pessimist of een realist is zal alleen de tijd uitwijzen. Ik heb, voorlopig althans, nog de hoop dat het in orde komt voor de probleemgebieden en dat het nog beter gaat worden voor de anderen.

Als je je toch zo mateloos stoort aan zijn posts en vind dat hij geen recht heeft op een mening over iets dat hij niet bezit, lees dan zijn posts niet.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”