Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben?
Blijkbaar zou 23andme één van de beste zijn om je een overzicht te kunnen geven volgens je afkomst. Indien je het dubbele betaalt krijg je eveneens een overzicht van gezondheid(srisico's) e.d.
DNA laten testen
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Yes, hier een early-adopter, toen de nadruk net vnl. op het "health" gedeelte lag.
De aanpassingen aan het platform (onder druk), meer richting ancestry vond ik geen geweldige, maar zoals je weet is veel van dit alles vooral gestoeld op statistiek. Ik vond het in elk geval wel leuk om eens te doen en om inzichten te verwerven. Of ge er nu veel aan hebt is natuurlijk debatable...
De aanpassingen aan het platform (onder druk), meer richting ancestry vond ik geen geweldige, maar zoals je weet is veel van dit alles vooral gestoeld op statistiek. Ik vond het in elk geval wel leuk om eens te doen en om inzichten te verwerven. Of ge er nu veel aan hebt is natuurlijk debatable...
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Intended for sale and use in Denmark, Finland, Ireland, Sweden and the Netherlands only.
Hoe kan je dat dan gebruiken in ons landje?
Ergens lijkt het me wel eens leuk, of het 169/99 euro waard is, dat is wat anders.

Ergens lijkt het me wel eens leuk, of het 169/99 euro waard is, dat is wat anders.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 32 keer
Via "international" kan je in B ook bestellen, daar is het wel 99/199€. Als koppel krijg je wel 10% afslag op je 2e buisje.Slafes schreef:Intended for sale and use in Denmark, Finland, Ireland, Sweden and the Netherlands only.
Je kan ook natuurlijk steeds via een kennis in ons buurland werken, dan kost het je sowieso 30€ minder voor optie 2

Is idd 'leuk' om te weten, maar kost natuurlijk wel iets.
Een optie zou kunnen zijn die 99€ optie nemen en dan naar goedkopere 'medische' dna analyse sites uploaden. Wetende dat het medisch gedeelte zeer afgevlakt is onder druk van de medische wereld (zoals hierboven reeds meegegeven).
MyHeritage werd verder reeds gehackt voor 92Mio accounts.
In Amerika lijkt het enorm populair te zijn. Tja, zo zijn ze hé: Steeds afgeven op europeanen, maar vegeten waar ze van afstammen, maar zeker moeten weten wat hun Euro roots zijn....
We zien wel wat we ermee doen, geen haast bij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Hoe zit dat met het rapport bij 23andme en de andere sites ?
Kan je het DNA-bestand downloaden ?
Ze spreken alleen van raadplegen van rapport.
Ik wil het bestand in 'autosomal'-formaat om te kunnen uploaden naar andere sites.
Ze vermelden dit niet in hun FAQ en Help.
Ik wil het bestand in 'autosomal'-formaat om te kunnen uploaden naar andere sites.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Dit product is bedoeld om je afstamming na te gaan. Vooral niet te verwarren met volledige DNA-sequentie wat ook mogelijk is en recent steeds maar betaalbaarder wordt.
Meer info hierover in de Nerdland webcast van maart : https://maandoverzicht.nerdland.be/nerd ... aart-2020/
Meer info hierover in de Nerdland webcast van maart : https://maandoverzicht.nerdland.be/nerd ... aart-2020/
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Dit. 100% dit. Je geeft je genetische bouw gewoon weg, sterker nog, je geeft ze er geld voor. Je hebt absoluut geen zeggenschap over wat er verder mee gebeurd.konda schreef:Niet aan mee doen, informatie die je er uit krijgt is bullshit, die bullshit en de rest van je data verkopen ze ook nog.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Je kan het downloaden, doch niet in het formaat dat je vermeldt. Voor zover ik kan zien is het een plain text bestand, hoewel ze ook vermelden dat je het kan openen in Excel, dus blijkbaar een soort tab-separated (csv?) structuur.MarkDM schreef:Hoe zit dat met het rapport bij 23andme en de andere sites ?

ooh. shiny.