scarlet opzeggen
ik zou dus graag mijn scarlet abbo opzeggen, maar kzit met een vraag die ik al verzonden heb via de contact pagina op mijn.scarlet.be maar daar vinden ze het blijkbaar niet nodig om op 1 van mijn vragen te antwoorden (al 4onbeantwoorde vragen), kzat dus vroeger bij tiscali en ik ben nu dus automatisch overgeschakeld naar scarlet sinds juli, een standaard contract loopt dus 1jaar bij scarlet, maar zouden ze er nu vanuit gaan dat ik door die overschakeling terug 1 jaar bij hen moet blijven of zou ik het kunnen opzeggen wanneer ik wil? kwil dringend mijn limiet kwijt, kzit al aan 17gb deze maand
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Doe geen moeite, antwoorden doen ze al lang niet meer op vragen via het webformulier...
Ik denk niet dat je opnieuw een jaar moet uitzweten bij Scarlet.
Je dient 1 maand op voorhand aangetekend je contract op te zeggen. Ik zou gewoon mijn opzeg versturen, het is dan aan hen om te protesteren, maar dat doen ze toch niet...
Bereid je alleszins voor op een lange weg vol frustraties, aangetekende brieven, protestering van facturen, faxen en uren wachten aan de telefoon. Na 3 maand is mijn afsluiting nog steeds niet in orde!
Zet ook onmiddellijk je domiciliëring stop, anders moet je nog geld terugkrijgen en ook dat heb je niet binnen een redelijke termijn.
En ondertussen maar klanten ronselen, als er één provider is, waar je je echt uitgekleed kunt voelen...
Als ik deze maand nog een factuur krijg van hen, dan mogen ze er van mij ook eentje verwachten voor alle onkosten die ik al moeten doen heb en dien ik klacht in bij FOD Economie (het BIPT schijnt niet te helpen).
Alvast succes met je opzeg! (en misschien welkom bij RealDSL?)
Ik denk niet dat je opnieuw een jaar moet uitzweten bij Scarlet.
Je dient 1 maand op voorhand aangetekend je contract op te zeggen. Ik zou gewoon mijn opzeg versturen, het is dan aan hen om te protesteren, maar dat doen ze toch niet...
Bereid je alleszins voor op een lange weg vol frustraties, aangetekende brieven, protestering van facturen, faxen en uren wachten aan de telefoon. Na 3 maand is mijn afsluiting nog steeds niet in orde!
Zet ook onmiddellijk je domiciliëring stop, anders moet je nog geld terugkrijgen en ook dat heb je niet binnen een redelijke termijn.
En ondertussen maar klanten ronselen, als er één provider is, waar je je echt uitgekleed kunt voelen...
Als ik deze maand nog een factuur krijg van hen, dan mogen ze er van mij ook eentje verwachten voor alle onkosten die ik al moeten doen heb en dien ik klacht in bij FOD Economie (het BIPT schijnt niet te helpen).
Alvast succes met je opzeg! (en misschien welkom bij RealDSL?)
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
eldiablo schreef:ik zou dus graag mijn scarlet abbo opzeggen, maar kzit met een vraag die ik al verzonden heb via de contact pagina op mijn.scarlet.be maar daar vinden ze het blijkbaar niet nodig om op 1 van mijn vragen te antwoorden (al 4onbeantwoorde vragen), kzat dus vroeger bij tiscali en ik ben nu dus automatisch overgeschakeld naar scarlet sinds juli, een standaard contract loopt dus 1jaar bij scarlet, maar zouden ze er nu vanuit gaan dat ik door die overschakeling terug 1 jaar bij hen moet blijven of zou ik het kunnen opzeggen wanneer ik wil? kwil dringend mijn limiet kwijt, kzit al aan 17gb deze maand
Ik heb vrij gelijkaardige dinge meegemaakt, bellen, faxen, mailen ... niks helpt, dus lijkt mij het per post sturen het enige dat u ietwat geruststelling geeft da het is aangekomen maar da is het dan ook, tenzij ge het per aangetekende zending verstuurd
Scarlet : Ik wens mijn ADSL abonnement op te zeggen
Tiscali : Artikel 8 : Duur en opzegging van het Abonnement.
-
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Als ik het goed begrijp, kan je bij Scarlet na een periode van 1 jaar, ten allen tijde je abonnement opzeggen, mits rekening te houden met de opzeggingstermijn van 1 maand.
Of wordt je kontrakt stilzwijgend verlengd met opnieuw 1 jaar, indien je dit niet opzegt?
Of wordt je kontrakt stilzwijgend verlengd met opnieuw 1 jaar, indien je dit niet opzegt?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
skipper schreef:Als ik het goed begrijp, kan je bij Scarlet na een periode van 1 jaar, ten allen tijde je abonnement opzeggen, mits rekening te houden met de opzeggingstermijn van 1 maand.
Of wordt je kontrakt stilzwijgend verlengd met opnieuw 1 jaar, indien je dit niet opzegt?
Het wordt stilzwijgend verlengd, maar na 1 jaar kan je opzeggen wanneer je wil (wel 1 maand op voorhand)
Ik heb hetzelfde probleem na opzegging van mijn adsl abonnement bij scarlet. Geen reactie op mijn aangetekende opzegbrief!!!!. Na enkele !!!! telefoontjes van +- 20 minuten wachttijd kan (of wil) men mij niet zeggen hoe het nu zit.Ik heb alle wetelijke verplichtingen nagekomen. Ik ben reeds meer dan 3 jaar klant (vroeger tiscali)en heb per aangetekende brief opgezegd.De brief is op 9 augustus verstuurd , maar ik weet nog steeds van niks.
Na het laatste telefoontje afgelopen vrijdag vroeg men mij om de opzegbrief en bewijs van depost door te faxen want ze konden niks terug vinden!!!!
Ik dacht nochtans dat men voor een aangetekende brief moest tekenen voor ontvangst.
Als je het mij vraagt zijn het een stelletje onozelaars bij SCARLET.
Na het laatste telefoontje afgelopen vrijdag vroeg men mij om de opzegbrief en bewijs van depost door te faxen want ze konden niks terug vinden!!!!
Ik dacht nochtans dat men voor een aangetekende brief moest tekenen voor ontvangst.
Als je het mij vraagt zijn het een stelletje onozelaars bij SCARLET.
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
mws schreef:Ik heb hetzelfde probleem na opzegging van mijn adsl abonnement bij scarlet. Geen reactie op mijn aangetekende opzegbrief!!!!. Na enkele !!!! telefoontjes van +- 20 minuten wachttijd kan (of wil) men mij niet zeggen hoe het nu zit.Ik heb alle wetelijke verplichtingen nagekomen. Ik ben reeds meer dan 3 jaar klant (vroeger tiscali)en heb per aangetekende brief opgezegd.De brief is op 9 augustus verstuurd , maar ik weet nog steeds van niks.
Na het laatste telefoontje afgelopen vrijdag vroeg men mij om de opzegbrief en bewijs van depost door te faxen want ze konden niks terug vinden!!!!
Ik dacht nochtans dat men voor een aangetekende brief moest tekenen voor ontvangst.
Als je het mij vraagt zijn het een stelletje onozelaars bij SCARLET.
Indien je alles wettelijk doet. Dus per aangetekend schrijven kenbaar maakt dat je hun diensten niet meer wenst te gebruiken.
en je respecteerd de opzechtermijn/kosten
dan mag je na de opzeg termijn stoppen met betalen
uiteraard ook hun diensten niet meer gebruiken.
als zij een aanmaning zouden sturen sta je sterk met het aangetekend schrijven.
Heb net hetzelfde gedaan voor telenet.
Ik heb in januari ingeschreven voor scarlet one. Met de gekende problemen. Lange wachttijden helpdesk voor info (gsm-rekening!). Van ellende opgezegd in juni met aangetekend schrijven met vraag voor schriftelijke bevestiging. Nooit gehad. Gebeld naar helpdesk. Administratie zou achterstand hebben maar ik moest niet ongerust zijn, zou wel opgezegd zijn.
Nu krijg ik vandaag bericht dat alles geactiveerd is en binnen 10 dagen factuur krijg. De box moet ik nog krijgen.
Kan dit zomaar? Moet ik test-aankoop aanspreken?
Ik heb echt geen zin meer in scarlet, voorspelt echt niks goed.
Nu krijg ik vandaag bericht dat alles geactiveerd is en binnen 10 dagen factuur krijg. De box moet ik nog krijgen.
Kan dit zomaar? Moet ik test-aankoop aanspreken?
Ik heb echt geen zin meer in scarlet, voorspelt echt niks goed.
aragorn schreef:Ik heb in januari ingeschreven voor scarlet one. Met de gekende problemen. Lange wachttijden helpdesk voor info (gsm-rekening!). Van ellende opgezegd in juni met aangetekend schrijven met vraag voor schriftelijke bevestiging. Nooit gehad. Gebeld naar helpdesk. Administratie zou achterstand hebben maar ik moest niet ongerust zijn, zou wel opgezegd zijn.
Nu krijg ik vandaag bericht dat alles geactiveerd is en binnen 10 dagen factuur krijg. De box moet ik nog krijgen.
Kan dit zomaar? Moet ik test-aankoop aanspreken?
Ik heb echt geen zin meer in scarlet, voorspelt echt niks goed.
als u een aangetekende brief gestuurd hebt mag u gewoon de factuur negeren en kunnen ze toch niets doen, dat denk ik toch tenminste, ik weet niet hoeveel rechten (hoe eerlijk of oneerlijk ze ook zijn) een isp kan hebben.
eldiablo schreef:aragorn schreef:Ik heb in januari ingeschreven voor scarlet one. Met de gekende problemen. Lange wachttijden helpdesk voor info (gsm-rekening!). Van ellende opgezegd in juni met aangetekend schrijven met vraag voor schriftelijke bevestiging. Nooit gehad. Gebeld naar helpdesk. Administratie zou achterstand hebben maar ik moest niet ongerust zijn, zou wel opgezegd zijn.
Nu krijg ik vandaag bericht dat alles geactiveerd is en binnen 10 dagen factuur krijg. De box moet ik nog krijgen.
Kan dit zomaar? Moet ik test-aankoop aanspreken?
Ik heb echt geen zin meer in scarlet, voorspelt echt niks goed.
als u een aangetekende brief gestuurd hebt mag u gewoon de factuur negeren en kunnen ze toch niets doen, dat denk ik toch tenminste, ik weet niet hoeveel rechten (hoe eerlijk of oneerlijk ze ook zijn) een isp kan hebben.
net gebeld met scarlet. Weten van geen aangetekend schrijven. Sturen me van één nr. naar ander, nl. de facturatiedienst. Vragen me klantnr. en zo en weten niks van opzeg of aangetekend schrijven. Is niet terecht gekomen?!! Vroeg of ze es in vuilbak wou kijken....
Ze kan er ook niet aan doen maar ik hoop dat ik van scarlet afgeraak. Heb er echt geen vertrouwen in.
eldiablo schreef:Hoe kan een aangetekende brief nu niet toekomen? Wat is het nut dan nog van een aangetekende brief te versturen
Zal wel aangekomen zijn, maar volgens haar niet toegekomen op de juiste diens.
Wettelijk kunnen ze me verplichten van me aan het contract te houden denk ik. Je hebt maar 7 dagen tijd om van de verkoop af te zien. Ik heb reeds in januari besteld. Het enige waar ik me kan op baseren is dat ze hun doelstellingen niet zijn nagekomen. 9 maand en ik ben nog niet aangesloten!! Het ergste is dat je nooit iemand aan lijn krijgt die je kan helpen. Alleen maar vage antwoorden of doorverwijzingen.
vrees dat ik 15 maand scarlet aan mijn broek heb...
het ergste is dat ik het deed om de vriend van mijn zus te plezieren. die verkocht dat toen. verkoopt nu telenet notabene, omwille van betalingsproblemen met scarlet... en ik ben een redelijk tevreden telenetklant. is tenminste stabiel, alleen te duur voor de limieten die ze bieden.
Ik heb na mijn vorige email een klacht ingediend bij [email protected] en heb vandaag bevestiging gekregen dat mijn dossier aanvaard is en dat ze contact hebben genomen met scarlet. Ze hebben nu tot 15/10/05 om aan hun uitleg te verschaffen !!!!
Misschien moesten eens meer mensen klacht indienen tegen scarlet dan reageren ze misschien in de toekomst !!!!
Voor meer info kan je terecht op de volgende website
http://www.ombudsmantelecom.be/
Misschien moesten eens meer mensen klacht indienen tegen scarlet dan reageren ze misschien in de toekomst !!!!
Voor meer info kan je terecht op de volgende website
http://www.ombudsmantelecom.be/
amj2005 schreef:hi,
ook wij hebben er genoeg van die rotzooi...en hebben het voorbeeld van MWS nagevolgd en ook ons dossier is aanvaard.
Tot 21/10/2005 hebben zij de tijd om het in orde te brengen....
wie volgt?
hallo,
ik heb vandaag eindelijk antwoord gekregen van Scarlet! Maar wat blijkt nu;
Ik krijg op 1 dag maar liefst 4 brieven !!!! 2x dat ze mijn opzegbrief hebben ontvangen , datum op brief is 04/07/05 ????? en ik heb de brief verstuurd op 09/08/05 ?????? en nog 2x dezelde brieven met de melding dat mijn abonnements opzegging volledig is afgehandeld !!! maar verder geen gegevens zoals het voornaamste ; waneer lopt nu mijn abonnement af ????
Wat een triestige bedoening daar , nu weet ik nog niks
Ik ga maar weer een email sturen naar ombudsman !!
Groeten MWS
rottekop schreef:Hoe is het ondertussen verlopen want ik sta aan het begin van dezelfde lijdensweg
Dit probleem was snel opgelost na tussenkomst van de ombudsdienst,
Ze hebben zelfs een creditnota gestuurd van de te lang gefactureerde tijd.
Zit nu al een tijdje bij TELE 2 en ben hier uiterst tevreden over.
Ik heb nu zelfs TELE2 all-in aangevraagd zodat ik ook geen BELGACOM lijn meer nodig heb.Een fikse besparing per maand !!!
bij mij is alles perfect verlopen, beter kon bijna niet, kheb op 27oktober mijn opzegbrief doorgefaxed, 2 dagen later mail gestuurd naar scarlet en alles was goed toegekomen. Op 1november heb ik dan versatel besteld, en tegen 18november had ik versatel, dus een kleine overlapping want mijn scarlet liep nog tot 30november, slechts 1namiddag+nacht zonder internet gezeten.
Nu een zeer tevreden gebruiker van versatel en tevreden dat ik van scarlet afben
greetz
Nu een zeer tevreden gebruiker van versatel en tevreden dat ik van scarlet afben
greetz
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
rottekop schreef:Het ziet er dan misschien nog goed uit
Ik heb 2 weken geleden een aangetekende brief verstuurd en ik heb nog niets vernomen
Op tijd de ombudsdienst inschakelen bij Scarlet!
rottekop schreef:Het ziet er dan misschien nog goed uit
Ik heb 2 weken geleden een aangetekende brief verstuurd en ik heb nog niets vernomen
ik heb inderdaad ook niets van bevestiging gekregen (toch niet voor zover ik weet, woon nog thuis dus ouders msch gehad) maar mijn abbo is in ieder geval opgezegd, msch eens een mailtje sturen of eens bellen ter bevestiging.
eldiablo schreef:ik heb inderdaad ook niets van bevestiging gekregen (toch niet voor zover ik weet, woon nog thuis dus ouders msch gehad) maar mijn abbo is in ieder geval opgezegd, msch eens een mailtje sturen of eens bellen ter bevestiging.
Dat zou wat te ver gaan vind ik. Eerst een aangetekend schrijven sturen en dan nog eens zelf moeten gaan horen hoe het zit? Ik heb de eerste stap gezet nu is het aan hen om te reageren. Dat staat trouwens in hun algemene voorwaarden: brief aangetekend opsturen of faxen en dan gaan zij onderzoeken ( ) of het al dan niet mogelijk is om een einde te maken aan het contract. Volgende maand betaal ik nog. Ook al maak ik er dan geen gebruik meer van maar contractueel zal het niet anders gaan omdat er 1 maand vooropzeg is en daarna is het afgelopen en wordt de domiciliëring stopgezet.
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Een kennis van mij heeft sinds oktober scarlet One .( op mijn aanraden dan nog wel .. heb het zelf bijna 1 jaar .. en bij mij werkt het tot nog toe vlekkeloos met 2 telefoonlijnen en 4096/512 lijnsync .... enkel de 1ste maand mss 2 keer even geen kiestoon ) .
De aanvraag zelf heeft bijna 3 maand geduurd .. uiteindelijk geinstalleerd , begonnen de problemen al .. Telefonie valt uit .. internet valt om de haverklap uit .. probleem is die mens is een bakker en heeft zijn telefoon dagelijks nodig .. soms was hij dagen onbereikbaar , herstart van de scarlet box hielp soms maar nooit lang . soms na een uur weer van hetzelfde .. Na diverse telefoontjes met hun dure 02 nummer met gsm , waar ze na lang wachten iemand aan de lijn kregen die enkel een 'ticketje' aanmaakten en verder zegden de box te rebooten ...is er een technieker langskomen van scarlet en die heeft alle bekabeling etc overlopen en alles bleek in orde .. ( het werkte uiteraard toen de technieker kwam .. ) maar een paar dagen later begonnne de problemen weer opnieuw ..
Enfin eind december was de maat vol en hebben ze naar belgacom geweest om weer een gewone classic lijn + adsl aan te vragen .. die was in januari 2006 reeds geinstalleerd en sinds dien geen enkel probleme mee ..
Dan hebben ze via een aangetekend schrijven scarlet one opgezegd met grondig reden ..het product voldeet totaal niet wat beloofd werd .
Helaas hebben ze nu een brief ontvangne ( vermoedelijk standaardbrief )
Dat ze een opzegvergoeding moeten betalen van de helft van de nog resterende maanden.... dit is toch al te gek .. ok strikt juridisch of contractueel klopt het misschien wel ..maar moest het perfect werken gingen ze het nooit opgezegd hebben .
Menselijkheid kennen ze niet bij scarlet ..de klant zou potverdorie schadevergoeding moeten krijgen of al zijn gemaakte gsm kosten naar de helpdesk terug betaald krijg.. maar ja.. dat is ook weer goed ingedekt in hun algemene voorwaarden .. komt er op neer je tekent een contract voor iets .. en als het niet werkt of maar half werkt heb je geen been om op te staan ????? En moet je betalen voor iets wat niet doet wat het moet .
Kan dit zomaar ..??? Die kennis is allesins niet van plan dit te betalen ..
Strafste van al is je kan nog de opzeg annuleren .. maar euh zijn telefoon
nummer is al weer bij belgacom ..m.a.w scarlet one is al afgekoppeld .
Ik vrees alleen een beetje dat scarlet er een incasso bureau op gaat zetten of proces gaat inspannen ofzo ..
Zou een klacht bij de ombudsman helpen ??
De aanvraag zelf heeft bijna 3 maand geduurd .. uiteindelijk geinstalleerd , begonnen de problemen al .. Telefonie valt uit .. internet valt om de haverklap uit .. probleem is die mens is een bakker en heeft zijn telefoon dagelijks nodig .. soms was hij dagen onbereikbaar , herstart van de scarlet box hielp soms maar nooit lang . soms na een uur weer van hetzelfde .. Na diverse telefoontjes met hun dure 02 nummer met gsm , waar ze na lang wachten iemand aan de lijn kregen die enkel een 'ticketje' aanmaakten en verder zegden de box te rebooten ...is er een technieker langskomen van scarlet en die heeft alle bekabeling etc overlopen en alles bleek in orde .. ( het werkte uiteraard toen de technieker kwam .. ) maar een paar dagen later begonnne de problemen weer opnieuw ..
Enfin eind december was de maat vol en hebben ze naar belgacom geweest om weer een gewone classic lijn + adsl aan te vragen .. die was in januari 2006 reeds geinstalleerd en sinds dien geen enkel probleme mee ..
Dan hebben ze via een aangetekend schrijven scarlet one opgezegd met grondig reden ..het product voldeet totaal niet wat beloofd werd .
Helaas hebben ze nu een brief ontvangne ( vermoedelijk standaardbrief )
Dat ze een opzegvergoeding moeten betalen van de helft van de nog resterende maanden.... dit is toch al te gek .. ok strikt juridisch of contractueel klopt het misschien wel ..maar moest het perfect werken gingen ze het nooit opgezegd hebben .
Menselijkheid kennen ze niet bij scarlet ..de klant zou potverdorie schadevergoeding moeten krijgen of al zijn gemaakte gsm kosten naar de helpdesk terug betaald krijg.. maar ja.. dat is ook weer goed ingedekt in hun algemene voorwaarden .. komt er op neer je tekent een contract voor iets .. en als het niet werkt of maar half werkt heb je geen been om op te staan ????? En moet je betalen voor iets wat niet doet wat het moet .
Kan dit zomaar ..??? Die kennis is allesins niet van plan dit te betalen ..
Strafste van al is je kan nog de opzeg annuleren .. maar euh zijn telefoon
nummer is al weer bij belgacom ..m.a.w scarlet one is al afgekoppeld .
Ik vrees alleen een beetje dat scarlet er een incasso bureau op gaat zetten of proces gaat inspannen ofzo ..
Zou een klacht bij de ombudsman helpen ??
- Bijlagen
-
- scarlet-ontvangen-opzeg.pdf
- Ontvangen brief van opzeg - scarlet
- (263.03 KiB) 180 keer gedownload
-
- opzeg-scarlet-one-problemen.pdf
- Verstuurde brief van opeg naar scarlet
- (6.58 KiB) 190 keer gedownload
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Als je kan bewijzen dat het produkt niet naar behoren werkte, moet je zowiezo geen opzeg betalen! Ik zou al eens de ombudsman contacteren mochten er problemen komen sta je toch een héél stuk sterker.
Tsja en over het technisch falen, dat is natuurlijk jammer. Ik had hier enkele problemen in den begine, ik had zelf nog geen BC telefoonlijn ervoor wat de nodige probs meebracht. De techniekers van Scarlet zijn gewoon een ramp, ik denk dat ze hier met 4 man geweest zijn en niemand zag het probleem of kreeg het niet opgelost(wel elke keer die scarlet one box vervangen :rofl: ) Dankzij userbase en vooral Tetsuo alle problemen kunnen oplossen, en nu werkt dat zeer goed tegen sterke prijs.
De samenvatting: userbase pwnz
Tsja en over het technisch falen, dat is natuurlijk jammer. Ik had hier enkele problemen in den begine, ik had zelf nog geen BC telefoonlijn ervoor wat de nodige probs meebracht. De techniekers van Scarlet zijn gewoon een ramp, ik denk dat ze hier met 4 man geweest zijn en niemand zag het probleem of kreeg het niet opgelost(wel elke keer die scarlet one box vervangen :rofl: ) Dankzij userbase en vooral Tetsuo alle problemen kunnen oplossen, en nu werkt dat zeer goed tegen sterke prijs.
De samenvatting: userbase pwnz
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Ik ben nu ook van plan om mijn Scarlet abo op te zeggen en heb al heel wat gelezen hierover op het forum. Toch heb ik nog een paar vragen waar ik aan twijfel:
- Ik ben al een hele tijd bij Scarlet (nog uit de tijd van Planetinternet), dus geldt dan voor mij de regel van 1 maand opzeg? Of gaat het met volledige jaren die je moet betalen. Ik dacht gewoon 1 maand, maar ben niet zeker.
- Mijn factuur gaat steeds van de 28e tot de 28e van de volgende maand. betekent dat dan dat als ik mijn opzegbrief morgen verstuur, ik dan nog voor april moet betalen en de dienst mag blijven gebruiken tot 28/04? En dat ik dan na de betaling van de maand april de domiciliëring gewoon afsluit?
- Moet er steeds een uitgebreide reden op de opzegbrief staan waarom je opzegt of is dat niet echt noodzakelijk?
Ik wil er gewoon vanaf omdat ik hun aanbod niet interessant meer vindt en omdat hun prijs veel te hoog is. Bovendien hebben ze hun prijs een beetje verlaagt overlaatst, maar ik betaal nog steeds de volle pot en ze reageren niet op mijn e-mails. Ik ben dan ook niet van plan nog eens een uur aan de telefoon te hangen hiervoor. Voor mij alleszins een gegronde reden.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
- Ik ben al een hele tijd bij Scarlet (nog uit de tijd van Planetinternet), dus geldt dan voor mij de regel van 1 maand opzeg? Of gaat het met volledige jaren die je moet betalen. Ik dacht gewoon 1 maand, maar ben niet zeker.
- Mijn factuur gaat steeds van de 28e tot de 28e van de volgende maand. betekent dat dan dat als ik mijn opzegbrief morgen verstuur, ik dan nog voor april moet betalen en de dienst mag blijven gebruiken tot 28/04? En dat ik dan na de betaling van de maand april de domiciliëring gewoon afsluit?
- Moet er steeds een uitgebreide reden op de opzegbrief staan waarom je opzegt of is dat niet echt noodzakelijk?
Ik wil er gewoon vanaf omdat ik hun aanbod niet interessant meer vindt en omdat hun prijs veel te hoog is. Bovendien hebben ze hun prijs een beetje verlaagt overlaatst, maar ik betaal nog steeds de volle pot en ze reageren niet op mijn e-mails. Ik ben dan ook niet van plan nog eens een uur aan de telefoon te hangen hiervoor. Voor mij alleszins een gegronde reden.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Spink schreef:Ik ben al een hele tijd bij Scarlet (nog uit de tijd van Planetinternet), dus geldt dan voor mij de regel van 1 maand opzeg? Of gaat het met volledige jaren die je moet betalen. Ik dacht gewoon 1 maand, maar ben niet zeker.
1 maand is voldoende
Spink schreef:Mijn factuur gaat steeds van de 28e tot de 28e van de volgende maand. betekent dat dan dat als ik mijn opzegbrief morgen verstuur, ik dan nog voor april moet betalen en de dienst mag blijven gebruiken tot 28/04? En dat ik dan na de betaling van de maand april de domiciliëring gewoon afsluit?
Lijkt mij correct, bij Scarlet hebben ze soms wel problemen wat tellen betreft ( http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7775 ), maar zet alleszins je domiciliëring stop. Krijg je toch nog een factuur, protesteer deze, wacht hun reactie af (zal nihil zijn) en dien daarna zo snel mogelijk klacht in bij de ombudsdienst telecom.
Spink schreef:Moet er steeds een uitgebreide reden op de opzegbrief staan waarom je opzegt of is dat niet echt noodzakelijk?
Ik wil er gewoon vanaf omdat ik hun aanbod niet interessant meer vindt en omdat hun prijs veel te hoog is. Bovendien hebben ze hun prijs een beetje verlaagt overlaatst, maar ik betaal nog steeds de volle pot en ze reageren niet op mijn e-mails. Ik ben dan ook niet van plan nog eens een uur aan de telefoon te hangen hiervoor. Voor mij alleszins een gegronde reden.
Wat mij betreft hebben ze totaal geen recht op een reden, als jij je contract wenst op te zeggen om gelijk welke reden, dan doe je dat toch gewoon. Ik heb het contract van mijn ouders bij Scarlet overlaatst ook opgezegd omwille van bovenstaande reden. 't Kan voor andere abonnees misschien wel helpen als velen hun contract opzeggen omwille van die reden.
Ik had problemen met Scarlet en heb hun een brief geschreven, dezelfde brief heb ik naar de minister van Consumentenzaken van den Bosche gestuurd, naar de ombudsman telefonie en Test-aankoop.
Ik moet zeggen dat de reactie van Scarlet nogal bedroevend was, eerder een verontschuldiging, maar de brieven van de minister en van de ombudsman aan Scarlet werden afdoende door Scarlet beantwoord.
Test-aankoop krijgt van Scarlet ook weinig reactie en kan ook niet meer doen dan de klachten bundelen en proberen een oplossing te forceren.
Mijn advies; stuur zoveel mogelijk partijen een kopie van je klacht, op brieven van deze partijen (ombudsman, Ministerie van Cunsumentenzaken, ministerie van Economische zaken, de minister van informatica, ombudsdienst voor telefonie, Test-aankoop, etc.)
Hoemeer instanties je inschakeld, hoe meer vragen uit offiële hoek de ISP ontvangt hoe serieuzer zij te werk moeten gaan.
Ik moet zeggen dat de reactie van Scarlet nogal bedroevend was, eerder een verontschuldiging, maar de brieven van de minister en van de ombudsman aan Scarlet werden afdoende door Scarlet beantwoord.
Test-aankoop krijgt van Scarlet ook weinig reactie en kan ook niet meer doen dan de klachten bundelen en proberen een oplossing te forceren.
Mijn advies; stuur zoveel mogelijk partijen een kopie van je klacht, op brieven van deze partijen (ombudsman, Ministerie van Cunsumentenzaken, ministerie van Economische zaken, de minister van informatica, ombudsdienst voor telefonie, Test-aankoop, etc.)
Hoemeer instanties je inschakeld, hoe meer vragen uit offiële hoek de ISP ontvangt hoe serieuzer zij te werk moeten gaan.