Internetinstallatie veroorzaakt storingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Kreeg volgende SMS, nog iemand al eens gekregen? Lijkt me zo raar, heb hier niets speciaal van setup

Telenet-info: je internetinstallatie veroorzaakt storingen op het netwerk. Maak daarom zo snel mogelijk een afspraak met een technicus voor een gratis reparatie. Surf naar telenet.be/afspraakmaken of bel 015 66 66 66.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Neen; de Telenet gegevens zijn evenwel ok dus indien u uw GSM als contactnr zou hebben opgegeven lijkt het mij geen sprake van phishing/spam
Mogelijks is er bv. iets aan de hand met uw NIU en dient deze te worden vervangen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Inderdaad, correcte gegevens, zou gewoon naar TN bellen. Vermeld nr. = nr. klantendienst gewoon.
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor "storingen" dit zijn...
Heavy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2021, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ingress. Ongewenste storingen in het upstream spectrum tgv jouw installatie, toestellen of binnenbekabeling. Daarmee stoor jij mogelijks een 100 tot 1000-tal klanten op de node van Telenet in jouw wijk.

Een beetje vergelijkbaar, maar minder erg, dan dit verhaal:
https://www.bbc.com/news/uk-wales-54239180
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Mag ik hier de link leggen met mijn situatie: zie topic "overige problemen met e-router".

Bij mij is er ook sprake van een ingress storing. Vooral de 23 Mhz band geeft problemen.

Dus ook bij mij kan een andere installatie mijn problemen verklaren. Ik zie niet in waarom TN bij mij niets wil ondernemen om dit uit te vlooien in de buurt terwijl ze bij in dit geval blijkbaar zonder al te veel moeite bv. problemen met een NIU op een bepaald adres kunnen deteceteren ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:Mag ik hier de link leggen met mijn situatie: zie topic "overige problemen met e-router".
Een link leggen, dat mag (maar ik zie geen link) :oops:
Maar hier een parallelle discussie beginnen te voeren over jouw probleem is natuurlijk niet gewenst :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Hier ook eens gehad opeens stond er een tech voor de deur anders moesten ze een afspraak maken... heeft vgm gewoon de kabels harder aan gedraaid dus geen idee of het echt aan ons lag... meer heeft die niet gedaan.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

philippe_d schreef:
koenraaddeconinck schreef:Mag ik hier de link leggen met mijn situatie: zie topic "overige problemen met e-router".
Een link leggen, dat mag (maar ik zie geen link) :oops:
Maar hier een parallelle discussie beginnen te voeren over jouw probleem is natuurlijk niet gewenst :-( .
Dat was ook een open vraag, Philippe. Mag ik hier een link leggen / verband zien ? aangezien je zelf geschreven hebt in mijn topic over "problemen met de e-router" dat er tal van oorzaken kunnen zijn, ook apparatuur bij mensen in de buurt.
Dus voor hetzelfde geld is het misschien ook een TN- installatie die aan de oorzaak ligt .... Er is hier ook sprake van INGRESS zoals bij mij ...

Uiteraard is het niet de bedoeling dit forum te bezoedelen maar nogmaals, ik ben een multimedia liefhebber die een oplossing zoekt voor een verveldend probleem. Daarvoor is dit forum toch bedoeld, niet?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”