Luminus Optifix vast energiecontract voor 2 jaar

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
manitou
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 aug 2011, 19:11
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Als ik via de V-Test en apart op de websites van de verschillende energie leveranciers een simulatie maak voor een nieuw energiecontract E+G dan liggen de verschillen niet erg ver uit mekaar.
Ik zie dat Luminus ook een vast contract aanbied waar de prijs 2 jaar (tot juni 2024) onveranderd blijft.
Het bedrag per maand tussen de meeste variabel contracten en dit vast contract is ongeveer 10 euro per maand duurder voor het vast contract.
De grote vraag blijft wat doen de prijzen de komende twee jaar?
Ambetant om knopen door te hakken.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Je kan toch altijd onder je vast contract uit als consument?
Enkel je vaste bijdrage is voor het eerste jaar volledig te betalen.
Dus als je besparing later meer is dan je vaste bijdrage die je zou betalen voor de rest van het jaar, dan kan je gewoon switchen naar een variabel contract als de prijzen zouden dalen?
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

manitou schreef:Als ik via de V-Test en apart op de websites van de verschillende energie leveranciers een simulatie maak voor een nieuw energiecontract E+G dan liggen de verschillen niet erg ver uit mekaar.
Ik zie dat Luminus ook een vast contract aanbied waar de prijs 2 jaar (tot juni 2024) onveranderd blijft.
Het bedrag per maand tussen de meeste variabel contracten en dit vast contract is ongeveer 10 euro per maand duurder voor het vast contract.
De grote vraag blijft wat doen de prijzen de komende twee jaar?
Ambetant om knopen door te hakken.
Hangt van jouw verbruik op jaarbasis toch af.
Ikzelf heb dat contract Optifix aangegaan ergens februari 2020, toen had was 6.55€c/kwh.
Contract vernieuwd met nieuw tarief 18.43€c/kwh eind 2021.
Prijs van juni 2022 is 28,56€c/kwh.
Wat de prijzen zullen zijn in toekomst is koffiedik kijken. Vaste contracten zijn steeds duurder omdat het risico van stijgingen hierin verrekend zit.

Als je contract aangaat kan je na 1maand al terug veranderen naar andere leverancier. Of kan je ander goedkoper contract aangaan bij dezelfde leverancier.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Kenniey schreef:Enkel je vaste bijdrage is voor het eerste jaar volledig te betalen.
Dat is afhankelijk van je provider... bij Engie is dit gewoon pro-rata.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”